O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

OD FEKÁLNÍHO DŽIHÁDU K ZELENINOVÝM VÝHONKŮM PDF Tisk E-mail
Pondělí, 06 červen 2011

Tak snad už bude vše vyřešeno – podle nejposlednějších zvěstí za vše to poslední vražedné střevní trápení mohou zeleninové výhonky, které jako součást zdravé výživy, pojídají především ženy. A hlavně ty starší. Chtějí pochopitelně déle vydržet… Na což, v tomto případě, některé bohužel doplatily tím nejcennějším. 

 

 

 

 

 

       Jak známo, to silnější, statečnější, moudřejší (atd. atd. doplňte podle své současné nálady) pohlaví jí zeleninu v jakémkoli množství nejraději pasírovanou přes prasátka, kravičky a jiné pochutiny.  Ale vraťme se zpět k problému - podezření spadá na 18 směsí s výhonky - například s výhonky fazolí, brokolice, hrachu, česneku, čočky, ředkviček a dalších. Tak to uvedl dolnosaský ministr zemědělství. Některé podezřelé výhonky prý pocházejí i ze zahraničí, úřady ale zatím nesdělily, z jakých zemí.

 

 

 

      Také už se zná pravděpodobné ohnisko - nákaza se nejspíš rozšířila z výhonků dodávaných firmou z obce Bienenbüttel v Dolním Sasku. Nu, uvidíme... Stále tu je ta možnost, že nám to sem vstřelili zelení mužíčkové z nějakého UFO, případně, že je to reakce na ukončení životní poutě Usámy bin Ládina.

 

      Ale  - taky by to mohlo být nějaké nové dobrodružství Indiana Jonese, který se najednou objeví jakožto Deus ex machina (citace z latiny, přeloženo do češtiny:  neočekávané vyřešení problému, sporu autoritou) a ten pak všechno zvládne bravurně levou zadní...

 

P.S. Trochu vážněji: docela mne to štve, protože jsem se do Čech těšila právě na to kvantum báječné (inu, vše je relativní) letní zeleninky. Čerstvé. Tak to holt budu vařit a vařit a pařit a pařit... :-)))

 

 

 

Co vy - bojíte se?

Nebo kupujete a jíte vše - jako dřív?

Připadně jste šťastlivci s vlastními záhumenky?

d@niela

 

 

Komentáře (22)add feed
Nakupuju na trzich od mistnich farmaru, : Lenka77
ale ve ctvrtek jsem pri nakupu v obchode dostala zadarmo zeleninovy salat okurka rajcata petrzelka, olivovy olej. Pani cinanka salat velice vychvalila-dobry na zazivani, zadne kalorie atd. Tak jsem se do nej pustila a asi po trech soustech jsem si uvedomila, ze se mozna chteli zbavit tech okurek. smilies/undecided.gif A kdo vi, jestli nebyly ze Spanel. Asi ne, pac jsem porad tady a v pohode smilies/wink.gif
červen 06, 2011 03:33
jí tp pořád říkám, : alík puntík
že nejsmše slepice, abychom požítaly zrní, klíčky a podobné bioblafy. A bát Španělama, tak ty němce stáhnu z kůže za tu hnusnou pomluvu.A postaví si španělské hospodářství opět na nohy. Jo - Němci! Známe je! Pořád čekám, kdy EU vznese požadavek, abychom se jim omluvili na atentát na Heydricha a taky, že by je Rusko mělo odškodnit za Stalingrad. A že ta epidemie je akorát v Německu...kdo ví, jestli to není z té jejich "báješné" kuchyně - třeba z Tunke.
červen 06, 2011 05:34
Trochu jsem se bála, protože jsem zrovna v době vrcholícího "lovu" na Španělsko měla zrovna nakoupená rajčata a salátovku z této země, aspoň podle cedule v Kauflandu. : Myška
A tak jsem pár dní počkala co bude a není nic. Takže už se nebojím. A nějaké výhonky stejně nekupuji, tak jsem v klidu.
červen 06, 2011 07:31
naopak, : mura1
Co vy - bojíte se?
Nebo kupujete a jíte vše - jako dřív?

nakupujeme zeleninu v nebývalém (na nás) množství, kdo ví, kdy zas bude taká levná. a okurkovej salát všichni milujeme.
červen 06, 2011 07:43
... : bb2
To není zeleninou nebo výhonkama, to je tím, že někde někdo udělal blbost, nevědomky nebo z nedbalosti. Pohnojil čím neměl, uskladnil kde neměl.
Takže minule, myslím před 7 lety píšou, to bylo jídlo v nějakém německém fastfoodu, tentokrát to možná byly výhonky z Bienenbüttel a příště to klidně může být mrkev nebo mleté maso tady u nás. Jednou za čas si toho černého Petra prostě někdo vytáhne.

Dani, jednotlivé latinské výrazy jako deus ex machina, snad není potřeba najednou uvádět s překladem, ne :-)
červen 06, 2011 11:09
Alenko, : Manul
vím, žejsi starší ročník, ale možnáby stálo za to připomenout, že němci mají dodnes s války docela slušný komplex. A taky že jsou to oni, kdo platí všechny ty průšvihy Řecka, Irska a spol.
K té "španělské" aféře - jen si představte, že by nic do éteru nevypustili a ještě pár dní důkladně ověřovali, až by nakonec zjistili, že to je skutečně ze Španělska. Kdo by začal nejdřív křičet, že to měli oznámit hned podezření. Ajak píše bb, může se to stát kdekoliv.
Jinak já zeleninu myji a panice nepropadám ani když vezu dítě s průjmem k doktorovi...

červen 06, 2011 14:19
No nevím, jestli mají Němci komplex : Myška
s války smilies/wink.gif


červen 06, 2011 14:25
Včera : Ivča
jsem dostala mail, že každý rozumný člověk musí vidět, že střevní potíže nejsou ze zeleniny, ale ze sopečného prachu, jehož vdechování způsobuje rozleptání žaludečních a střevních sliznic smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif a tudíž na průjmy nepomáhají žádné příslušné léky. Jako důkaz bylo argumentováno tím, že ve Španělsku, kam zatím žádný sopečný prach nedorazil, lidé podobnými příznaky netrpí, ač se jistě cpou okurkami jak o život.... smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červen 06, 2011 18:23
no jo : Manul
stane se, omlouvám se...
červen 06, 2011 18:28
pohoda : Sipik 2
jem vsetko co mi chuti v mnozstvach na ktore mi staci penazenka. Salaty milujem, vedela by som na nich zit cele leto, len s cerstvym chlebom alebo topinkou. Vsak ked donesiem domov, tak umyjem smilies/wink.gif
a len na inspiraciu... takyto salat som si robievala v Anglicku do pity: nakrajana zelenina na drobne kococky: paradajky, paprika, uhorky, jarna cibulka, kukurica ( lebo ju milujem ), vajicko natvrdo a trosku majonezy s cerstvo namletym ciernym korenim. To vsetko napchat do chleba pita, alebo zjest s topinkami, syte, chutne, zdrave.
a iny salatik: tiez vsetko mozne na kusky, klasicke salatove rozmery, plus na kusky natrhana mozarela, avokado, zalievka citron a olivovy olej, posypane oprazenymi krutonikmi a kuskami cesnaku ( hodit naraz na panvicu s horucim olejom chlebove kococky a kusky cesnaku)
červen 06, 2011 20:16
žereme zeleninu po kýblích, : Krakonoš
pěkně syrovou. Nás šiřitelé poplašnejch zpráv nedostanou. Vobčas prostě člověk umře taky na něco jinýho než na infarkt, mrtvici, rakovinu nebo debila za volantem. A co jako? smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif
červen 06, 2011 21:45
Krakonoči, tady : Iris
to snad ani není o tom, jestli někdo nemá rád zeleninu. Já ji také miluju a jím (umytou radši).Navíc ty máš asi svoje výpěstky, což závidím. Ale tahle E. coli není sranda, holt by se mělo přijít na to, co kdo pos*al, protože tahle snad nedbalost stála už dost lidí život.
Poplašné zprávy jsou většinou fakt trapné, na druhou stranu si pamatuji, jak se v r. 1979 z celé naší velké moderní nemocnice stala jedna velká infekční klinika se samými žloutenkami. Bylo nepříjemné, když denně se přijímaly téměř zástupy nových a nových nemocných lidí od dětí až po staré a vážně nemocné. Nebralo to konce a vypadalo to dost beznadějně. Než se přišlo na ty polské jahody.
červen 07, 2011 13:45
Tak ještě jednou, Iris, : Krakonoš
abys mě pochopila. Protože mám rád zeleninu a dodržuju základní hygienický návyky, nepotřebuju měnit svý návyky stravovací jenom kvůli hysterii, ano - hysterii. Protože dramatickej pokles vodbytu zeleniny (i já ji kupuju, kdepak bych byl soběstačnej!) ničim jinym než hysterií nejni. Navopak naklíčený kupovaný vobilí jsem nikdy nekupoval - nedá se to umejt a nevim, kde a jak se to válelo, klíčky jsou živej vorganismus podlíhající rychlý zkáze. Ale zase - netvrdim, že se mi timpádem nemůže nic stát. Tvrdim jen, že co se mi má stát, to se stane. Zvýšil se počet idiotů jezdících po dálnicích v protisměru, například. Takže je daleko větší pravděpodobnost, že chcípnu dnes na D5 do Prahy, než na baktérii zlopověstnou. Taky ale do tý Prahy kvůli tomu nepojedu po vokreskách. Určitý riziko k životu patří. Zjistit zdroj nákazy a učinit vopatření musej zvodpovědný vosoby a vorgáni, né já - já se můžu bránit jen tou hygienou, což činím jako každej vod dětství. Když byly šílený krávy, přestali jste jíst hovězí? Když byla ptačí chřipka, vodmítli jste kuřátko? Tak proč najednou tolik strašení kolem zeleniny? Dyk už se to stalo tolikrát, že se ňáký svinstvo dostalo do potravin. To by člověk musel přestat žrát úplně! smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
(Žloutenku z polskejch jahod jsem tenkrát měl taky - co to bylo za nemocnici?)
červen 07, 2011 14:42
Navíc jsem teď koukal, že ani klíčky néééé.... : Krakonoš
Takže největší prd*l bude, až ty, co mlaskali nad flákotou a smáli se vokurkožroutům, se dozvědí, že nákaza pochází právě z tý flákoty. Co voni budou dělat, když zeleninu ze zásady né....? smilies/wink.gif
červen 07, 2011 14:56
presne tak : Sipik 2
Myslim ze ked dodrzis hygienu, umyjes zeleninu predtym ako ju supnes na tanier, tak nie je co riesit a panikarcit. Ja si v pohode kupujem vsetko na co mam chut, maso nejem, o to viac si dozicim ovocia a zeleniny a paniku nechapem. Preco sa nik neplasi kvoli parazitom alebo toxoplazmoze z masa? viete ake strasne choroby mozete dostat zo zle spracovaneho masa? alebo z lesnych jahod? napr. taka pasomnica liscia, to je iny zabijak. A toho sa nik neboji
červen 07, 2011 16:51
hygiena : LingI
slysela jsem zajimavy postreh. U nas v CR mame zatim odbor hygieny nastaveny tak, ze i na mensich (puvodne okresnich) mestech ma hygiena CR pobocku, vcetne oddeleni epidemiologie apod. Takze v pripade podezreleho prujmu jsou vzdy odebrany vzorky od jedince a potom vysetrovana mista, kde se ten jedinec mohl nakazit (zavodni jidelna, restaurace, apod)a vetsinou se na to prijde, cim a kde to bylo.
V Nemecku se mistni pobocky hygieny zrusily a sidla jsou jen ve centralnich mestech, kde se jiz timto testovanim nikdo nezaobira. U nas v CR k tomuto modelu nas hlavni hygienik smeruje.
Je to opravdu zarazejici, ze nemuzou prijit na to, odkud to nakazeni je.
červen 07, 2011 17:05
Krakonoši, šípečku : Iris
máte určitě pravdu, pokud jde o tu hygienu a zbytečnou hysterii, nezodpovědnost a vůbec. Jen jsem chtěla říct, že zdroj nákazy by se měl najít, protože může být opravdu nečekaně kdekoliv a v čemkoliv, vůbec to nemusí být jen o zelenině. A pozřít to může třeba vaše dítě nebo někdo z rodiny, což se také může kdykoliv stát a není to jindy snad tragedie. Ale nemělo by se to dít zvláště s touhle mazanou E.coli masově - jako s těmi jahodami, to bylo lidí, padaly jak švestky.
A myslím Krakonoši, žes dodržoval tu hygienu i tenkrát.Jen to nepomohlo, nestačilo to, infekční potvora se schovala a útočila nečekaně podle.

Byla to nemocnice v Kadani, možná, že jsem Ti odebírala krev a hlídala dietku. Všichni se tehdy přejídali vynikajícím ochuceným našlehaným tvarohem, který ovšem posléze všem už lezl krkem i očima. Tvaroh je prý zdravý na játra a lepší metodu než klid a dietu jsme tehdy snad ani neměli. smilies/wink.gif
červen 07, 2011 17:07
Jo, však řikám, je důležitý najít zdroj, : Krakonoš
už kvůli prevenci a vyloučení teroristickýho útoku (i když to už by Ládinovi kámoši hrdě hlásili, že udeřili, myslím).
Já ležel ve Varech, takže to byly jiný krásný sestřičky, který jsem měl díky polskejm jahodám možnost vokukovat (jo, už tenkrát smilies/grin.gif).
červen 07, 2011 18:38
já mám rád náhody a shody okolností... : kolemjdoucí
Jenom několik dní před vypuknutím epidemie v Německu se shodou okolností objevila zpráva o nové terapii těžkých případů nákazy E. coli. V časopise New England Journal of Medicine lékaři z několika zemí popsali tři případy dětí s vážným průjmovým průběhem onemocnění (vyvinul se u nich tzv. HUS syndrom), které vyléčila terapie ekulizumabem.

To je uměle vyráběná nápodoba látky vytvářené jedním typem našich imunitních buněk. Lék má málo nežádoucích účinků, přitom dokáže účinně ovlivňovat funkci našeho imunitního systému. Právě nevhodná aktivita imunitního systému podle lékařů výrazně přispívá ke komplikacím pacientů s bakterií, u kterých propukne syndrom HUS.

Kvůli svým účinkům se už od loňského roku zkoušelo jeho použití u nemocných, kteří sice bakterie nemají, ale trpí podobnými příznaky jako lidé vážně nakažení E. coli. Po vypuknutí epidemie se ale k použití léku odhodlali i u postižených v Německu. Zatím je dostalo více než 200 pacientů a výsledky jsou poměrně povzbudivé, tvrdil před několika dny Jan Kielstein z kliniky v Hannoveru pro blog časopisu Nature.

Velkou nevýhodou léčby je cena. Podle odhadu německého nefrologa Jense Nürnbergera pro zpravodajský blog ScienceInsider by mohla stát zhruba 400 tisíc korun, které pojišťovny neuhradí. Je to totiž stále neověřená a neschválená terapie.

Ale výrobce léku, britský Alexion Pharmaceuticals, udělal vstřícný a zároveň rozumný krok. Od konce května dodává do Německa ekulizumab zdarma. Pacienti se tedy dočkají slibné terapie a firma zase do budoucna ušetří. Zřejmě nebude muset dělat vlastní klinické studie a může o schválení ekulizumabu na léčbu HUS požádat na základě dat ze současné epidemie.


pramen:http://technet.idnes.cz/ani-okurkova-ani-klickova-jak-probiha-hledani-nebezpecne-bakterie-py6-/veda.aspx?c=A110606_171955_veda_mla
červen 07, 2011 18:52
kolemjdouci : Sipik 2
wau, to je velmi zaujimave, dik smilies/smiley.gif
červen 07, 2011 22:41
Jo, manul, mᚠpravdu, : al�k punt�k
vony ty dvě války Němci vlastně nechtěli, byly jim vnuceny. Už Hitler to říkal...voni akorát chtěli životní prostor.....akorát nechápu, proč ho ze všeho nejdřív hledali zrovna v takový zakopaný p*deli, jako je tahle republika. Možná, že po dvou neúspěšnejch pojkusech zjistěj, že jsou rozsáhlejší a neobydlenější kraje, než zrovna "Boehmen und Maehren">
červen 09, 2011 14:11
Iris, : bb2
my taky nemáme vlastní zdroje, rajčata ještě ani nekvetou, salát vypadá jak tráva, okurky ani nevím, zda letos naši budou mít, asi jo, ale to bude v létě. Takže nakupuju, na trhu nebo v supermarketu. U Vietnamců ne. No a dneska grilujeme večeři a k ní máme kotel šopáku, ten my radši než okurkovej, co mají rádi Můrovi. Můžem ho, ale radši šopák. No a tak dělám to co vždycky, myju hodně teplou vodou, listový salát vlažnou, zelené natě a bylinky na posypání proplachuju na cedníku taky hodně teplou vodou, protože jsou venku a kdovíco po nich lezlo :-) No a panáček slivovice dezinfikuje zevnitř, že :-)
červen 09, 2011 18:05
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]