O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

LEGRACE NA PLACE – VOLEBNÍ DEFENESTRACE! PDF Tisk E-mail
Sobota, 29 květen 2010

To se nám toho v poslední době seběhlo.... Sotva jsme se v sobotu kolem jedné po obědě vrátili ze zdejší školy, kde jsme byli volit, zapnuli jsme televizi a stali se fascinovanými účastníky této odpolední show.  

     

 

     Nedokázali jsme se od toho "urvat" do pozdních večerních hodin. Nejspíš jsme čekali všichni nějaké ty změny, ale takovéhle zemětřesení? Čtyři předsedové stran rezignovali - Cyril Svoboda, Miloš Zeman a Ondřej Liška, posléze a překvapivě i Jiří Paroubek; dvě strany se do sněmovny vůbec nedostaly.

 

 

     S radostí můžeme konstatovat, že valná část národa neztratila rozum. Ono přeci jen je lepší si do Řecka radši zaletět nebo dojet, než abychom ho měli tady.

 

      Všichni už víme, jak bude vypadat nová Poslanecká sněmovna. A jak to bude dál,  kdo s kým, proti komu a jak - se dozvíme v nejbližších dnech. Doufejme, že se naplní jen ty nejlepší vyhlídky...

 

Jste s volbami spokojeni?

 

d@niela

 

 

Komentáře (122)add feed
... : Sandra
Tak jak jsem myslela, že volit nepůjdu, tak jsem nakonec volit šla a z výsledku mám radost. Možná ro s tou naší republikou není ještě tak beznadějné. Hlavně mám radost z toho, že odstoupil Paroubek a že zelení a lidovci zůstali stát za branami ráje. Lidé, co dají na billboardy nápis Zelení is not dead, včetně tohoto divného gramatického patvaru, tak si podle mého názoru sami vyšlapali cestičku na politický hřbitov po vzoru Unie svobody s jejich It´s legal to be a loser.
No a lidovci mají šanci se do příštích voleb dát trochu do kupy a vytvořit nějakou volitelnou stranu- ti mají svou stálou poporu jistou, takže pokud se nerozpadnou, ještě o nich uslyšíme.
Dost mě mrzí, že tak málo lidí vsadilo na Svobodné, protože já svůj hlas nakonec dala právě jim. No a kromě mne ale všichni koho znám volili TOPku. Docela legračně se to rozdělilo, protože naši pražští příbuzní a přátelé to formulovali jako že volí knížete a Hradečáci zase mluvili o tom, že volí Hegra.
Tak jen doufám, že mi páni čerstvě zvolení politici můj nově nabytý optimismus rychle nevezmou.
květen 29, 2010 22:46
... : Mikin
Ja jsem spokojeny moc. Kdyz jsem cetl na nejruznejsich serverech vsechny ty skarohlidske reci o tom, ze "vsichni jsou lumpove a ze nema cenu jit volit", bal jsem se toho nejhorsiho.
Doufam, ze ty tri pravicove strany dokazou sestavit rozumnou a praceschopnou vladu a za se aspon trochu zmeni cele politicke klima a pristup mnoha lidi k demokracii. Verte, ze ze zahranici vypadaji vsechny ty stiznosti a narky nadmiru podivne......
Nejvetsi radost mam jednak z odchodu Paroubka, ale hlavne z mirne ztraty hlasu KSCM. Ja vim - pokles o necele 2% neni moc, ale vypada to, ze komunisticti volici proste vychcipavaji. (Prominte ten hruby vyraz, ale jiny se pro ty zrudicky nehodi). Az jich bude 1-2% jako ve vyspelych demokratickych zemich, bude vse jak ma byt.
Ceska republiko - gratuluji a preji hodne stesti. smilies/wink.gif
květen 30, 2010 00:25
ukázalo se : vlk
že je šance někomu kopnout do hader a poslat ho k šípku. Škoda, že účast nebyla větší. Volil jsem v sobotu kolem 11 a seznam těch, co už volili byl jak noty na buben. Krvelačné strany mohly mít ještě méně poslanců (jejich voličská základna sice vychcípává, ale dokud nemají urnu na hřbitově, k volebním urnám se doštrachá).
Teď už jde o to, za jak dlouho novým xichtům otrne a zapojí se do starého dobrého klientelismu, který je tu vlastně stabilním pánem (ČEZ, solární a větrné elektrány, dálnice a pozemky kolem, biopaliva, dálniční známky, datové schránky, etc...)
květen 30, 2010 09:36
bacha : Iris
přemýšlím, jestli během těch sedmi až deseti dní, o kterých pan Paroubek mluví, nezmění ještě 3x názor, nebylo by to poprvé. Jinak fajn smilies/smiley.gif
květen 30, 2010 11:22
Opatrná radost... : KITI
Zatím nic víc. Je třeba rychle začít cokoliv smysluplného dělat,aby se předčasně nevyčerpal potenciál očekávajících voličů, podzim by mohl ještě mnohé změnit. V situaci,jaká je dnes, to nebude mít snadné žádná vláda a křiklounů,kteří by to určitě dělali lépe, kdyby mohli, se vždy vyrojí moc. Osobně ocením cokoliv,co dá šanci na alespoň pozvolnou nápravu současného stavu. Nepatrné utažení opasků stačit nebude, doufám, že to politici vědí a začnou sami u sebe.
květen 30, 2010 12:35
Mohl bych napsat, že jsem spokojenej. : Krakonoš
Mohl bych, kdybych zapomněl na to hlavní - výsledek voleb nejni cílem, ale navopak startovní čárou. Bude hodně záležet na tom, co noví a staronoví politici, který jsme posadili k veslům, předvedou v následujících měsících a letech. Tohle je možná na dlouhou dobu poslední šance český pravice dokázat, že její politika opravdu vede k vytvoření svobodnější a bohatší společnosti. A to bude v časech "rozpočtový zodpovědnosti" zatraceně těžký. Zdalipak začnou tu rozpočtovou zodpovědnost ve svejch mzdovejch účtárnách? No, bylo by to gesto, ale nechme snění... smilies/wink.gif
květen 30, 2010 13:06
archiv : HankaG
Dojaly mne dnes Archívy CT24 kde ukazovali květen 1990 a jednoho bývalého vězně jménem Václav Havel.
květen 30, 2010 15:03
mám radost, : bb2
z výsledku voleb a z toho, že lidi vidí, že když chtějí, mají možnost něco změnit - viz průvan u stran, které dopadly hůř než čekaly.

Křesťani i zelené bych ráda zase někdy v parlamentu viděla, přes zmatky a kotrmelce mi jsou jejich principy sympatické. Takto úzce profilované strany jsou myslím naší společnosti třeba. Měly by to vidět jako pauzu a příležitost k profilaci a využít ke změnám a zelení k dozrání. Liška a Svoboda by mi ve sněmovně vůbec nevadili, hned bych je vyměnila za Pecinu a pár dalších. Svoboda z politiky asi odchází nadobro, ale o Liškovi možná ještě uslyšíme. Jsem ráda, že překročili aspoň hranici nároku na finanční příspěvek. Obě strany narozdíl od ods a čssd nepřispěly ke zhrubnutí naší politické kultury.

Republika dostala šanci, snad ji promění. Iluze si nedělám, jen doufám, že všichni vidí ten okraj propasti, nad kterou balancujeme a že budou hlavně pracovat, nic víc netřeba, jen hodně práce a trocha elementární slušnosti.

My volili ods, děti ods nebo zelené, rodiče top09 a VV, příbuzní a známí, se kterými jsme si to řekli, top09 nebo vv, jeden čssd a jeden ksčm.
květen 30, 2010 17:25
nejsem spokojena : jitulice 19
Spokojena rozhodne nejsem,protoze to odneseme zase jenom mi matky s detma,nezamestnani co nemuzou najit praci a pracujici za minimalni mzdy.Je to vlada jenom pro bohate.
květen 30, 2010 17:56
... : bb2
Jitulice, máš pravdu v tom, že pokud se stane co se stát má, budeme všichni muset trochu víc šetřit. Ale nemáš pravdu v tom, že je to vláda jenom pro bohaté. Bohatým by totiž byla lhostejná i ta tzv.sociální vláda, protože bohatí jsou za vodou, své mají jisté. Pouze by přelili zdroje tam, kde by jim pšenka lépe rostla. Což by v důsledku pocítil kdo? nebohatí. A určitě jsi nevěřila tomu, že se ti s vládou sociální demokracie zlepší život, nebo ano? Jak by to zařídila, myslíš, že by zvedla mateřské, přídavky, důchody, podpory? A kde by na to vzala? ujišťuji tě, že těm skutečně bohatým ne, ti by včas vzali kramle - tedy jejich podniky, jejich konta.
Střední třída ty možnosti nemá, ta si jen utáhne opasky. Což se v podnikatelském prostředí odrazí i na zaměstnancích, logicky - nepřijme se nový, propustí se ten, který má smlouvu na dobu určitou, nekoupí se nové auto, koupí se levnější stroj, se kterým se nepracuje tak pohodlně, nedají se prémie, stravenky, zkrátí se limity na mobily atd.

A teď tě asi namíchnu, Jitulice, ale matky malých dětí, které nejsou samoživitelky a jejich partner není nezaměstnaný, se nemají o nic hůř než kdykoli předtím. Často naopak. Je mi 42 a můžu porovnávat dobu před 23 lety, kdy se mi narodila dcera, před 15 lety, kdy byl malý můj syn a současnost.
květen 30, 2010 18:12
Vypadá to,jakoby Kudlanka byla více pravicová,než levicová. : Erika
Což mne docela překvapuje.Jsem tu víceméně host,nahlížím občas.Řeší se tu velké osobní problémy,nejen žen,ale hlavně jejich.Nevím,jestli jste si vy,kteří se tak radujete,jak to dobře dopadlo,četli programy těch stran,které sice nezvítězily,ale budou příští 4 roky vládnout.
Viděla jsem poslední film Michaela Moorea,amerického dokumentaristy.Vřele doporučuji shlédnout.Názorně vysvětleno,jak a proč se Amerika dostala od blahobytu k dnešním problémům.A film Siska je o zdravotním systému a o tom,proč je tolik Američanů nepojištěno,o tom,jak je pojišťovny vlastně ani pojistit nechtějí a když už pojistí,tak neplatí a celé rodiny se dostanou na dno.Vesele spějeme ke stejnému systému.Obávám se,že naše napodobování "Amerického zázraku" nás do kolen dostane mnohem rychleji.
Mě osobně je z těchto voleb velmi smutno.
květen 30, 2010 18:14
... : mia
z naší rodiny volila jen mladší dcera TOP O9 a manžel VV, zbytek rodiny volby neoslovily. V obci vyhrála ODSka následovaná lidovci.
květen 30, 2010 18:41
... : bb2
Eriko, my se radovali z toho, že nezvítězila levice představovaná u nás ČSSD a KSČM, protože ta by nás dovedla tam, kde je teď Řecko.

Že bychom dospěla tam, co Amérika, se nebojím, nedospěla tam ani Británie, ani SRN, ani Francie, ani Švýcarsko, ani Rakousko, a my jsme také Evropa...
květen 30, 2010 18:57
... : bb2
Mio, to je škoda, že tě neoslovila možnost ovlivnit alespoň trošičku budoucnost tvých vnoučat. Odteď si nesmíš ani kapičku zanadávat smilies/smiley.gif
květen 30, 2010 18:58
Pro bb2 : Erika
Jen tak mimochodem,podlehla jsi,jako mnoho jiných,mediální masáži.Víš o tom,že Řecko do krize dostala pravicová Řecká vláda?
Také jsem nevolila ČSSD,ani KSČM.Strana,kterou jsem volila, se do sněmovny nedostala.
Jsem ale ráda,že jsme v EU a jako ty naivně doufám,že jsou Evropané jiní,než Američané a že se do stejného stavu,v jakém je teď Amerika, nedostaneme.
květen 30, 2010 19:06
Filmy : vlk
Michaela Moorea jsou krystalicky čistá demagogie, snůška polopravd, lží a šikovně setříhaných odpovědí, v místním podání asi na úrovni Maška. V je Řecku pravicová vláda? To máš odkud? Podíl šedé ekonomiky je v Řecku cca 25% HDP, hádej v jaké závislosti je toto číslo na politické orientaci vlády :-)
Zelení patří na hnůj, stejně jako jejich biopaliva (4× větší škodlivost emisí) a jejich ekoenergie (budeme díky nim platit cca 6,- Kč za kW jako sponzorství soukromým slunečníkům a větrákům), za to by zelené měli rovnou na těch jejich elektrárnách pověsit.
Strašidlo socialismu obchází Evropu, dostali jsme šanci ho na chvilku zahnat, pohužel dohled říšských, pardon EU úředníků to bude dost komplikovat.
květen 30, 2010 20:16
řecko : B. A.
to Erika: no já to s tím Řeckem vidím trochu jinak... s rozdáváním a utrácením tam opravdu začala levice někdy v 70. letech, a když se dostala k moci pravice, neměla pražádnou vůli ani chuť s tím něco dělat... no a tak to dopadlo jak to dopadlo...
květen 30, 2010 20:37
HA - jiná Erika! : erika
jak to že systém pustil stejnej nick? To mu stačí, že mně se nechce používat velké písmeno?
bb, aspoň tebe doufám napadlo, že to nejsem já smilies/undecided.gif
Mne naopak výsledek voleb velmi potěšil, mám za to, že za situaci v Řecku může levice a Moora taky považuju za demagoga.

květen 30, 2010 22:57
Já bych řekla, že volby dopadly docela dobře, myslím, že jak ODS, tak ČSSD prospěje, že už nemají tak velké zastoupení v parlamentu. : Myška
Jsem ráda, že měla takový úspěch TOP 09, kterou jsme já i mladší syn volili. Další členové maší rodiny volili ODS a kroužkovali.
Potěšilo mne, že se do parlamentu nedostali Zelení, za ty čtyři roky co tam byli napáchali dost škod, které se budou jen velmi těžce napravovat, protože jak za biopalivy tak za fotovoltaikou jsou silné finance. Ve svém důsledku nás tato zelená politika poškodí všechny. Nejen tím, že se pěstuje řepka, která půdu vyčerpává více než jiné zemědělské plodiny, takže se bude muset více hnojit, nejen tím, že výroba biopaliva je drahá a ničí životní prostředí, její přidání do paliva přispívá k většímu opotřebení a zanášení motorů a tím k jejich nižší životnosti. V důsledku pěstování řepky podpořeném dotacemi se pěstuje méně plodin pro potravinářské účely, což se nám může vymstít. Kdo z toho bude profitovat? Že by pěstitelé potravin z jiných států EU?
květen 30, 2010 23:01
... : Mikin
Ja videl od soudruha Moorea "Sicko" a nedoporucil bych to ani nejhorsimu nepriteli. Za nesmysly o uzasnem komunistickem zdravotnictvi na Kube by se stydelo snad i byvale Rude Pravo.
Michael me potesil aspon tim, ze to sam prohlasil za propagandu.
Ono Majklovi navic skodi, ze je hrozne tlustej. Socialistickej revolucionar by mel byt vychrtlej. smilies/tongue.gif
květen 30, 2010 23:10
eriko - asi je ta druhá "zaheslovaná" - : d@niela
a pak stačí opravdu jen malé či velké písmeno :-)
květen 30, 2010 23:32
No to tak ještě! : Krakonoš
Aby sem vlez ňákej krakonoš s malym! smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
květen 31, 2010 01:31
Eriko a Jitulice 19 : Máňa Š
Dík, aspoň sem tam něco od normálních, úplně obyčejných lidí. Projeli jsme více než drtivě, na celé čáře! Co na to říct? Vítězství masívní manipulace spojené s hloupostí hlupáků. Gratulovat vítězům - to mi nějak nejde od srdce ani od úst.
Jediné, na co se snad lze těšit, bude tragikomický kabaret, v němž pan John bude vymetat dynosaury Kalouska a Nečase a spol. Nebo, že by to byly jen Johnovy předvolební bláboly? Od tak charakterního člověka se mi tomu nechce věřit.
květen 31, 2010 08:22
Výsledek se dal čekat : wendy
lidi až zoufale hledají někoho, komu by už sakra jednou mohli věřit - a jako na potvoru se objevila TOPka a VV. Škoda, že nakonec propadla Suverenita. Dobře že byl vystrnaděn Paroubek a Langer.

Jsem moc zvědavá, jak nová vláda zatočí - jak slibují strany, které ji zřejmě vytvoří - s nezaměstnaností, se zadlužeností, korupcí. ODS je strana pro bohaté, to nejde okecat, kdo nechce tak to nevidí, právě tak TOP a VV. A soucítění bohatých s chudými, tj, s lidskými zdorji - jen od to chvíle, kdy začne být ohrožen sociální smír. To není vymyšlenost moje nebo ČR, to je celosvětová zákonitost. Jakmile začali být mocipáni nenažraní a moc rozcapení, došlo k otřesu, ať šlo o Římskou říši nebo Velkou francouzskou revoluci.
A že bychom nedospěli tam kam USA s jejich krizemi - a ona se jejich krize nás nedotkla? Já myslím že ano. Vezměte si taky, jací byli odhaleni podvodníci v bankovním sektoru třeba, v USA, v Anglii. Dříve králové, nyní velkopodnikatelé. Lidi jsou nepoučitelní. Dějinná spirála se nedá ukecat.
Takže - hlavně zdraví...
smilies/wink.gif
květen 31, 2010 08:47
Máňa Š : Myris

"Vítězství masívní manipulace spojené s hloupostí hlupáků"

To od tebe není dvakrát hezké nazývat voliče s jiným názorem, než máš ty, hlupáky. Nebo máš patent na rozum a víš, že jako jediná máš vždycky pravdu ??? Zajdi se mrknout na Novinky.cz do nějaké diskuze, tam budeš mezi svými, je tam spousta levičáků, co nemůžou unést prohru stejně jako ty a tak kopou kolem sebe a uráží ty ostatní...
květen 31, 2010 09:28
já jsem spokojená : eva_2
hlavně proto, že velké strany ztratily hlasy - na chvíli si snad uvědomí, že nemůžou být až tak nenažrané, arogantní a bezohledné. Ale jsme na začátku.
květen 31, 2010 09:41
John : Vlk od jinud
a charakterní člověk smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif pisálek, co si hraje na politika, nazdar hodiny!
To snad není pravda, tomu snad někdo věří? Začínám mít dojem, že Erika, Jitulce 19 a Máňa Š je jeden a ten samý provokatér, co si hraje na BB (blbou blondýnu)
květen 31, 2010 09:45
Krakonoši, to víš - musíš si hlídat revír ! : wendy
Pořádek musí byt smilies/wink.gif
květen 31, 2010 09:50
jenže wendy : erika
celosvětovou zákonitostí, kterou nejde okecat, je také to, že chudí jsou nejchudší v zemích, kde vládne (nebo vládla) levicová diktatura. Tam, kde je umožněno schopným (jasně, v některých případech i všeho schopným) lidem produkovat bohatství, tam je logicky víc zdrojů k přerozdělování pro ty neschopné, staré, nemocné, atd. Stačí srovnat Kubu po revoluci s tou předešlou, severní Koreu s tou jižní, bývalý východní blok se Západem atd. Kde se žije (žilo) obyčejným lidem líp? Odpovědí, kterou nelze okecat, jsou (byly)ostnaté dráty. Lidi neutíkají za horším.

květen 31, 2010 10:11
Máš pravdu : wendy
taky soustavně píšu, že je mi smutno ne z toho že se to tu otočilo, ale z toho, jako to dopadá - mohlo by být líp, že.
Schopní vytvářejí bohatství. A hamtají jej pro sebe. Proto jsou chudí všude, ať za dráty nebo bez nich.
Když už si člověk může vybrat, tak pochopitelně ne Severní, ale Jižní Koreu, vo tym žádná. Já jsem jen kritická.
smilies/wink.gif
květen 31, 2010 10:17
... : mia
vidím to jako Wen a proto dokud se nezačne zametat odshora, k volbám nepůjdu /ke komunálním ano, tam kandidáty znám/. Nejde mi o to, že někdo má vily, auta, peníze. Ať má majetek, když ho tak nutně potřebuje, já ke štěstí tohle nepotřebuju. Jsem spokojená s tím co mám. Ale ať si ten nahoře na majetek poctivě vydělá jako každej druhej.
květen 31, 2010 10:24
Hlavně nebýt naivní : Zuzka N.
Díky temnému očekávání vlády ČSSD s KSČM (vážně by nikomu ze zde přítomných nevadilo, že by po dvaceti letech od převratu zasedla do vlády KSČM?) a následnému zvolení Paroubka za prezidenta mě výsledek voleb nadchnul. Opravdu si neumím představit žít v zemi, kde vládne prolhanej nesympaticke nabubřelej populista, kterej se chystá co nejdřív zatočit se svobodou médií, zdanit ty děsně bohatý (nad 1.200.000,- hrubého/ročně) a nastolit sociální smír a otevřít dveře do vlády komunistům.

Na druhou stranu nejsem naivní a je mi jasný, že politika je jeden velkej handl a že ti co budou ve vládě si přijdou na své a že povolební vyjednávání bude nechutný jako vždycky. Obvzlášť pan John bude těžký oříšek, ještě ani nespočítali všechny hlasy a už vydíral, že do toho půjde s kýmkoli, kdo mu podepíše (jak typické, všechno si nechat podepsat, ať to je či není protiústavní, jeho poslanci v podstatě nemohou složit poslanecký slib, protože je v přímém rozporu s tou jejich smlouvou o loajalitě - poslanec slibuje, že bude konat pouze dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ovšem dle té jejich smlouvy může hlasovat pouze v souladu se stranickou doktrínou, to už tady snad bylo, ne, a dodnes je to znakem diktatury) že ho nechá na sto procent vyplnit jeho předvolební sliby. Pochybuju, že by v konečném důsledku šel do vlády s ČSSD a KSČM, to by ho jeho voliči sežrali, ale to mu nebrání touhle hypotetickou možností vydírat své nejpravděpodobnější koaliční partnery, ODS a TOP09. Tak v tomto směru se učí rychle, ale jinak je to amatér jak vyšitej a docela se děsím, jakou paseku udělá na svěřeném ministerstvu. Atd.

Nebude to ideální, ale pořád je to to nejpřijatelnější. Pro mě.
květen 31, 2010 10:31
mio : Kamila
říkala jsem si, že budu zticha, ale nejde to.
Nebylas volit, nekritizuj. Když tam nejdeš, samo od sebe se zametat nezačne!
květen 31, 2010 10:31
... : Macesska
Mně by se to takhle pro začátek líbilo, teď ještě, co nová sestava předvede. Akorát z VV mám trochu děs, připadají mi naprosto nepředvídatelní.

Jo, a jak se vám zamlouvalo, že se lidi naučili kroužkovat? Mně teda hodně. Mysím, že Cimrmanovskému kroužkovacímu hnutí patří velký dík za rozšíření informace o téhle možnosti do širokého povědomí. I když teda poslední 4 jsem nezatrhla, já šla po ženskejch.
květen 31, 2010 10:34
Kamilo : mia
v pořádku, přijímám tvou námitku. Chtěla jsem jen vysvětlit, proč k volbám nechodím. Protože žádná strana zatím nepřišla s tím, že by si snížili platy, odstupné atd. Proto nevolím nikoho. i když jsem k volbám chodívala.
květen 31, 2010 10:37
... : bb2
Wendy, když jsou ODS, TOP09 a VV stranami pro bohaté a ČSSD, KSČM pro chudé, tak kdo je tu pro tebe, pro mne, pro většinu lidí? A koho jsi tedy volila ty?

Srovnání s USA se týkalo zdravotnictví, v reakci na Eriku.

Eriko s E, to, co se děje v Řecku, nezpůsobila vláda posledních několika let, takovou destruktivní schopnost nemá snad nikdo :-) to se nastartovalo před 25 lety. A česká levice k tomu směřovala.

ODS byla vládní stranou v 1992 - 1997, v době nejhoršího srabu. Byla to džungle, ano, ale bez toho se přechod uhrát asi nedal, přesto přes všechny špatnosti, které se staly, nutno uznat, že právě tahle pravicová vláda připravila změny, které po roce 2000 nastartovaly ekonomiku. Jenže si to vyžádalo dost omezení, kterých lidi měli brzy plné zuby, navíc ve světle skandálních záležitostí, které se děly, a v 98. se sociální demokracie. V době, kdy nejhorší bylo za námi a šlo se nahoru - a kdo říká že ne a byl zdravý, tak je to lhář nebo lempl. I zaměstnanci obchodu z kudlanky v té době jezdili na dovolené k moři, kupovali auta a mobily a dvd přehrávače ;-) Současně nemocenská, zvedla se mateřská, přidalo se na důchodech, přídavky na děti atd. Remcalo se ze sportu, nikoli opodstatněně.
V 2006 začaly vanout první potíže od sklářů, špedice, pak hypotéční krize v USA a pak už to známe.

No a teď je to jak to je a jedeme od začátku a každému, kdo není úplně mimo, je jasné, že to všichni nějak odneseme. Úplně stejně jako při krizi v rodině, která se nějak odrazí na každém. A kdo i v takové situaci sliboval zlepšení situace důchodcům, nemocným, maminkám?
Otec rodiny přijde o práci, matka je nemocná, děti nevydělávají, rodina je zadlužená (hypotéka na byt sice je vyšla levněji než nájem, ale pořád je to dluh) - a v tu chvíli by táta pravil: Milá rodino, situace je nemilá, ale my za to nemůžeme, za to může šéf, co mě propustil, a proto my to nemůžeme odnést, my k tomu moři pojedeme!!

To by vám přišlo normální? asi ne, že. Ale tanečky od ČSSD ano. KSČM se držela stranou, ti jsou rádi že jsou rádi, že je nikdo nezakázal a jsou ochotní jít s kýmkoli, jak ostatně řekli - no nic nového, děvky prodejné to byly, jsou a budou, podstatné je, že pomalu odcházejí ze scény a to zcela přirozeně. Což je nakonec lepší než zákaz, to by jim zbytečně zvedlo vlnu přízně, solidarit s utlačovanými u nás celkem funguje.


květen 31, 2010 10:48
mio : Vlk od jinud
kandidovalo cca 25 stran a cca 5025 kandidátů, pochybuju, že jsi vůbec četla nějaký program, jsi prostě jen pohodlná a nezodpovědná s blbou výmluvou smilies/wink.gif
květen 31, 2010 10:50
vlku : mia
je to tvůj názor já Ti ho neberu. Jen s tou pohodlností si myslím, že nemáš tak úplně pravdu. V místě, kde žiju pracuji pro obec a dělám některé aktivity i zdarma.
květen 31, 2010 10:55
wendy, : Krakonoš
já fakt nevim, jestli vůbec má smysl psát něco, co už bylo řečený milionkrát. Dělení společnosti na "vobyčejný lidi", který nutně musej volit levici, protože ta hájí jejich zájmy, a "bohatý", který zase volej pravici, páč jsou sobecký a bezcitný a pravice tohle reprezentuje, tak takovýhle dělení je zoufalý, úchylný a vymysleli ho zastánci teorie třídní nenávisti a třídního boje.

Neexistuje nic takovýho, jako vobyčejný lidi, dělící čára, bohatý lidi. Neexistuje zájem chudejch vobyčejnejch lidí, kterej je v rozporu se zájmama vostatních - nevobyčejnejch (proboha!) lidí. Je jenom jeden zájem společnej pro všechny aspoň trochu příčetný lidi: Ekonomicky silná, prosperující společnost, s pevně a jasně danejma pravidlama hry pro každýho.
Jenom taková společnost je schopná vytvořit zdroje (který tu fakt nejsou smilies/wink.gif), ze kterejch je schopná zaplatit zdravotnictví a sociální síť. Ne nadarmo nejlepší sociální sítě na světě nejsou v pseudomarxistickejch utopiích, ale v bohatejch kapitalistickejch zemích. A to bohatství není dílem náhody, ale tvrdý práce - těch "vobyčejnejch" i těch "nahoře".

A protože narozdíl vod marxistů, leninistů a dalších utopistů většina z nás ví, že člověk je tvor velmi chybující, línej a když nad sebou nemá bič, netáhne a hnije, víme taky, že zatím nikdo nevymyslel jinej lepší způsob motivace jednotlivců i firem k ekonomickýmu výkonu, než je konkurence a soutěž na trhu zboží a trhu práce - a finanční vodměna. Jenom vopravdu hloupej hlupák, jak praví náš kolenatej Máňa, si může myslet, že peníze na chod státu a sociální síť jdou vyčarovat jinak, než byznysem a tvrdou prací.

(Ano, daj se pučovat, ještě pár volebních vobdobí nám do postavení jasnýho kandidáta na bankrot chybí - a to některejm politickejm sr*čům evidentně stačí. A mě napadá - kdože je to ten skutečnej sobec na českým politickým nebi?)

Na zodpovědnosti jednotlivce nevidím nic sobeckýho nebo asociálního, i ve spoluúčasti na zdravotní péči je přece jasnej prvek solidarity - solidarity nás jakžtakž zdravejch, co potřebujem doktora vobčas a na blbosti, s těma, který ke svýmu zdraví či přežití potřebujou tu nejnákladnější špičkovou péči. Ale můžeme mít všichni "paraleny" zadarmo a tamty nechat chcípnout, protože se svojí voperace nedočkaj, to je přece velmi "sociální".

Já vosobně proto vodmítám debatu na úrovni "bohatý - chudý", "levice - pravice". Já budu klidně volit tzv. levicovou stranu, pokud její program bude zárukou vytvoření takovýho prostředí, který usnadňuje podnikání a vobchod, který umožňuje firmám rozvoj, protože v takovým prostředí se ekonomicky a sociálně dobře daří i těm "vobyčejnejm" lidem, ke kterejm se klidně můžu počítat taky.
Ale jestli někdo za "vobyčejný lidi" považuje parazity všeho druhu, týpky vysedávající celý dny v putykách s vylitejma palicema, s věčně nataženou prackou pro nejrůznější dávky, tak pak nejsem vobyčejnej člověk a nemám s takovým vobyčejným člověkem soucit. A pokud nějaká strana nadřadí jejich zájmy nad zájmy tý části společnosti, která jim na ty dávky vydělává, pak volit takovou stranu v mejch vočích znamená zločin a vlastizradu. A nebo aspoň nebetyčnou tupost hloupejch hlupáků, jak vo nich pěkně napsal Máňa. smilies/grin.gif
květen 31, 2010 10:56
... : bb2
kdyby tu byl tleskající smajlík, tak ho použiju pro Krakonoše

a kde se toulá toulavej?
květen 31, 2010 11:25
nechápu : Kamila
vysvětlil by mi prosím někdo z místních levičáků, co je politika pro obyčejného člověka? A kde - kromě progresívní daně - by na to stát vzal? Placenou nemocenskou, neplacení u lékaře, "13." důchod atd....? Ptám se zcela bez zášti, upřímně by mne to zajímalo...
květen 31, 2010 11:25
zkusím ho - toho "tleskálka"... : d@niela


No, trošku funguje. Budu se muset snažit někoho uprosit, aby tu bylo víc a vtipnějších smajlíkůch... :-D
květen 31, 2010 11:52
Ale ty tři strany ODS, TOP a VV jsou pro bohatý a jsou pravicový : wendy
co vás na tom popuzuje ? Zlobíte se a pak napíšete, že ty bohatý tady musejí být, aby vytvářeli pracovní místa pro zaměstnance, jedním slovem nazvaných chudí, nebo tedy chudší.
Bylo jest a bude, berme to jako danou věc.
A Krakonoši jsi utopista, i když sympatický, když tvrdíš, že není rozdílů, že nejsou chudí atd. To rozdělení není výzva k třídnímu boji, zase by se dostal k moci nějaký pošahaný diktátor jako Stalin, Mao nebo Fidel, to nikam nevede. Kdyby existovala společnost, jakou ty navrhuješ, to bych brala všemi deseti. Ale pokud se lidé, a to ve všech režimech, budou chovat jako hovada, tak tu taková společnost prostě nebude. Velcí manipulátoři to s většinou lidí zase pěkně skoulí.

Konkurence jako pobídka - kdyby fungovala, prosím, není nic lepšího. Zatím velmi často funguje uplácení a podvody. To není konkurence.

Nevolila jsem KSČM ani ČSSD, nakonec ani Johna protože mu ta sláva začala stoupat do hlavy - (pro bb - Suverenitu) ale dopustila jsem se kritické úvahy, zda to ti noví budou skutečně vést lépe - to snad mohu, že...
smilies/wink.gif
květen 31, 2010 11:57
wen : Kamila
a prosím, jak by sis to představovala? Vim, že jsem otravná, ale když já prostě východisko nalevo nevidim... neříká, že napravo je, ale nalevo ho nevidim!
květen 31, 2010 12:04
mio, : mura1
květen 31, 2010 12:19
Jsem levostředový volič, volící pravici ? : wendy
Nejsi Kamčo otravná, je tu přece diskusní klub, tak diskutujeme a ptáme se. Jak si to představuju ? Asi tak, aby se lidi chovali slušně a přestali být - někteří - nenažraní. Aby dodržovali pravidla, nepodváděli a nekradli. Aby vládla úřednická a pracovitá vláda, která by se nestarala o stranické zájmy, ale o zájem státu.
Přesně tak, jak píše Krakonoš - ekonomicky silná společnost, která dodržuje pravidla. Takovou tu nevidím. A je otázkou, KDO ji zde vybuduje.

Jak to tak po sobě čtu - asi jsem měla volit nějakou křesťanskou stranu, že ?
smilies/wink.gif
květen 31, 2010 12:21
můro : mia
já strašně ráda k těm volbám zase půjdu, pokud budu mít pocit, že těm lidem mohu věřit. To není pohodlnost, proč k volbám nejdu, to je pocit bezmoci, že at zvolím ty nebo ty stejně je výsledek podobný.
květen 31, 2010 12:26
Krakonoši - ke zdravotnictví : wendy
já si svoje Paraleny a peniciliny budu platit sama, i připojištění atd. Ovšem lidi mají strach, aby jim to připojištění někdo tady, v ČR, nevytuneloval. A od toho se to zde všechno odvíjí.
Myslíš si,že kdyby to fungovalo jak ty si představuješ, že by se nemuselo vybírat na různá konta jako teď ? To nerýpám, to se docela vážně ptám, protože to fakt nevím. Ty asi taky ne, ale jistě máš nějaký názor.
No - a USA je přeci bohatá ekonomika, a zdravotní pojištění nic moc. To jsem byla vážně docela překvapená.
smilies/wink.gif
květen 31, 2010 12:27
... : bb2
Wendy, a Suverenita je stranou pro bohaté nebo pro chudé?

Mio, myslím, že to funguje naopak - dokud nebudou lidi volit, budou tam ti samí, kterým nebudou moct věřit, takže zase nebudou volit, tak tam pořád budou ti samí...

Wendy - víš, já jsem ráda, že ta konta jsou, že mám možnost přispět potřebným, ne povinnost, jako když moji rodiče povinně mně do školy dávali 5 Kč na Kubu, na Kambodžu nebo kýho výra, a kdo nedonesl, ten měl puntík a rodiče kázání na schůzi SRPŠ.
Jsem ráda, že se dozvím o někom, komu je ouvej a když chci, tak můžu pomoct.
Ideální by samozřejmě bylo, aby sbírek nebylo třeba, ale taková společnost na Zemi neeexistuje, kromě kmenů v Amazonii asi.

Tím chci říct, že i v té možnosti konat sbírky a přispívat do nich vidím veliké zlepšení. Bohužel spousta lidí si pořád snad myslí, že dokud sbírky nebyly, nebyly proto, že jich nebylo třeba, a to bylo dřív a tím pádem dřív bylo líp. Všichni víme, jak se dřív těžce nemocným a postiženým lidem "žilo", spíš chcípalo.
květen 31, 2010 12:40
bb stále hledám stranu : wendy
které by se dalo zkusit věřit. Bobo měla realistické cíle, zdravé názory, nic neuhlazovala. A je to žena, mohla by být i praktická. A kdyby nějaká strana, třeba její, dokázala nápravu ve společnosti, nebyla by už jen pro ty bohaté, ale i pro zaměstnance a drobné podnikatele.

Myslím, že s tím naším zdravotnictvím to nebylo nijak hrozné. Bylo to jako vždy o lidech, jako teď, a úplatky fungovaly jako teď...
Ale s těmi konty máš recht - dávám ti za pravdu.
smilies/wink.gif
květen 31, 2010 12:55
Krakonoši : Iris
vím, že nepřicházím s ničím originálním, ale musím se připojit k tleskajícím.smilies/cheesy.gif

Maceško, kroužkovalo se a pro velikou oblibu jedné naší doktorky, úžasné aktivní ženské a vynikající odbornice jsme přišli díky kroužkování o primařku pediatrie. Ale jinak kroužkování schvaluji, je vidět, že se přemýšlí a automaticky tupě nevhazuje. Výsledky jsou konečně známé a docela šokující.

Naše Eriko - jsem ráda, že ses ozvala a uvedla věci na pravou míru. smilies/wink.gif
květen 31, 2010 13:00
... : bb2
koncem srpence a během zářijce je koupačka nejlepší, voda nejteplejší, slunce nejpříjemnější a školáci v lavicích :-)
květen 31, 2010 13:18
... : bb2
hm, poslední týdny mi to jde...výše napsané patřilo pod Jakpak je dnes u nás doma. Vážně jsem tam byla a četla Wendy, jak jsem dokázala odepsat sem netuším.
Vaše BB.
květen 31, 2010 13:20
Kouzlo nechtěného.... : wendy
aspoň jsme si zchladili hlavy u vody smilies/cheesy.gif
květen 31, 2010 13:25
Myris, máte Svatou Pravdu : Máňa Š
Já, se svými levými názory, tady skutečně nemám co pohledávat.
květen 31, 2010 13:34
Máňa Š : Myris
Já ale nic takovýho netvrdil, asi jste špatně četla smilies/smiley.gif
květen 31, 2010 13:58
Copak názory, : wendy
hlavě aby nebyly levé praktiky...myslím obecně, prosím.
smilies/wink.gif
květen 31, 2010 14:09
s tvrzením wendy, že pravicové strany jsou pro bohaté : toulavej
a levicové pro chudé lidi prosím nesouhlasím. Vezměme si takové poslance levice. Berou průměrně 80 – 90 tisíc Kč měsíčně plus odměny za nejrůznější členství v představenstvech státních a regionálních místních podnicích se státní účastí, tedy milion Kč ročně minimálně. To je v mých očích dělá bohatými a přesto jsou na levici, hájí zájmy levicových stran, které jsou prý pro chudé. V tom je rozpor. A mnoho z těch levicových poslanců jsou zároveň i podnikatelé – Rath, kakaový Kraus, ministři Jandák, Fencl, předseda KSČM Filip ap. A nebo se myslí hranice bohatých lidí mnohem víc? Kde se tedy v minulých volbách sebralo pro ODS těch 35% hlasů – 1,9 milionů voličů asi nebylo jen těch ukrutně bohatých, co si přáli nižší daně a reformu zdravotnictví. Kdyby byla pravice jen pro bohaté, nikdy by nemohla zvítězit ve volbách. Skutečně bohatých lidí je mnohonásobně méně, než těch chudých. Přitom každý občan má jenom jeden hlas. Jak by tedy mohli bohatí získat většinu hlasů, když je jich tak málo.

úřednická vláda nemůže být trvalá. Je to jen dočasné východisko v době politické krize na omezenou dobu. Problém je přece její ustavení, na základě čeho vybrat její členy, ty odborníky. Kdo by je vybíral. To mohou udělat jedině politické strany na základě dojednaných podmínek mezi sebou. A ty se dojednají na základě síly, vlivu jednotlivých stran získaného z demokratických voleb. Takže bez politických stran nelze určit, kdo má být, na základě čeho, v úřednické vládě. A úřednická vláda nemá politický mandát, co má a nemá prosazovat. Tohle má jenom politická strana na základě buď společenské objednávky od obyvatel nebo od svojí členské základny, jaké zájmy svých členů má hájit a prosazovat. Úřednická vláda může prosazovat jen obecné postoje obyvatel a nebo naprosto od nikoho nevyžadované věci – jako to dělá nevolená Evropská komise. A výsledky začínají být za pár let viditelné – chaos, nekompetentnost. Nějaký úředník si např. před pár lety vymyslel, že EU zachrání planetu Zemi od CO2 a prosadil legislativu nahrazení současného složení druhů používané energie 20% energie z obnovitelných zdrojů – DOTOVANOU ENERGII ze slunečních panelů a větrníků. A ačkoliv je to naprostý nesmysl, který dotuje celá společnost a tím chudne, není síla, která by tomu zabránila – ten úředník, Evropská komise se NIKOMU nezpovídá, nemá za sebou žádnou stranu. Proto je trvalá úřednická vláda nesmysl.
květen 31, 2010 16:44
Sandro, jsem rád, žes volit šla. : toulavej
Já bych taky rád volil Svobodné, ale PRIORITA byla, aby tu nevládl Paroubek s těmi kreaturami kolem něho. Aby si snad za pár let nechtěl sednout na Hrad jako president – a to by se stát mohlo, kdyby ve volbách uspěl. Já děti nemám, ale nemohl jsem dopustit, aby do toho neštěstí, co by tu jeho vládnutí s naší zemí udělalo, spadnul osmiměsíční prcek kamarádky Heleny, kterej by to rozdávání a dluhy musel jednou zaplatit. V době, kdy nikdo z nás ani z nich tu už nebudeme. A Svobodní neměli na to oslovit dostatečný počet lidí, aby tu mohli něco zásadního prosadit. Člověk musí být skromný, nechtít příliš, postupovat i jen po malých krocích správným směrem je lepší než nic. Je lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše - když máš hlad :-)
květen 31, 2010 17:03
... : bb2
a druhý :-)
květen 31, 2010 17:05
bb, jsem rád, že na mě myslíš :-))) : toulavej
co co druhý, to se tu rozpočítáváme :-) a já byl první ? - to už se mi nestalo pěkně dlouho . . .
květen 31, 2010 17:19
... : bb2
:-) druhý tleskající smajlik
květen 31, 2010 17:59
... : bb2
teď jsem si vzpomněla, že jsem kdysi projížděla vesnicí Drahouš Tlestky
květen 31, 2010 18:00
Pochvala : Lejdynka
Moc chválím Krakonoše, mluví mi z duše smilies/wink.gif
květen 31, 2010 18:22
Děkuju, : Krakonoš
se úplně červenám smilies/wink.gif Dám si na vás dnes večer dvě decky Tokaje, budu se koukat na depresivní film, ale z kudly depresi tentokrát vůbec nemám smilies/smiley.gif smilies/smiley.gif
květen 31, 2010 19:33
A ještě pro wendy, : Krakonoš
protože je fajn diskutérka i v případě nesouhlasu, a tak si vodpověď jistě zaslouží:

S tím zdravotnictvím to je jenom voptickej klam, že to nebylo tak hrozný a moc se to nelišilo vode dneška. Skutečnost je taková, že udělalo za 20 let neuvěřitelnej skok dopředu, a vůbec teď neřeším, jestli a jaký mělo zpoždění za světem kvůli komunistům. Ten pokrok se vodehrál i na západ vod naší hranice. Je to jeden z voborů lidský činnosti, kde se dává nejvíc peněz do výzkumu a kde se skutečně neustále posouvaj hranice lidskýho poznání, jenže to taky znamená, protože to poznání nejni zadarmo, že je čím dál dražší. A bylo by čím dál dražší, i kdyby nebylo farmaceutickýho byznysu a vobchodu s lidským strachem, jen né vo tolik.

A tak, protože si asi nikdo z nás nepřeje, aby skutečně moderní léčebný metody a postupy byly dostupný jenom pár soudruhům z libovolný partaje, musíme do toho systému cpát víc a víc peněz. A budem muset, i kdyby nějakej kouzelník dokázal zkrotit veškerý plejtvání a pochytat všechny lumpy, co se na nemocnejch pakujou.

Dostupnost kvalitní zdravotní péče jistě ani dnes nejni ideální, korupce mezi doktorama taky pořád existuje, ale přesto si troufnu tvrdit, že je to lepší než před těma dvaceti rokama. S vobrovskou spoustou problémů k řešení, třeba jen mizerná výše odměn a tím pádem nedostatek lidí, atd.

A na závěr jen takovej malej příklad z mýho voboru:

Z venku to vypadá, že stavebnictví je taky pořád stejný, dyk cihla je furt cihla a cement je cement. Přesto platí, co jsem napsal vejš - vobrovskej skok dopředu, neuvěřitelnej rozmach technologií a materiálů, vo kterejch se nám tehdy ani nesnilo. Ano - domkař to moc nepozná, ten skončí u lokální firmičky s těma cihlama a cementem, i když našel bych i příklady z drobný výstavby - třeba dřevostavby. Ale důležitý je, že jsou tady firmy, který zvládnou technologie a kvalitu srovnatelný se světem. Například se už dnes nemusím bát navrhnout někam pohledovej beton - řeklo by se tradiční stará technologie. Před Listopadem ho tu neuměl udělat nikdo, aby se na to dalo koukat. Dnes už jo. A myslím si, že zdravotnictví se rozvíjí ještě rychleji, než stavebnictví.

Tak hezkej večer.
květen 31, 2010 20:06
Krakonoši : mia
tohle přece nikdo nepopírá, ale já bych třeba ráda peníze za gripeny a pandury viděla radši na dětský onkologii v Motole, kde je nebo byl havarijní stav budov / nemám aktuální informace/ a "stany" ve kterých musí být děti po transplantaci se slepují izolepou.
květen 31, 2010 20:25
Tak to sme dva, : Krakonoš
mio. smilies/wink.gif
květen 31, 2010 22:24
Ceske volby me moc nezajimaji, : Jedubaba
ale zajima me, devcata a zeny, ktere jste tak nadsene jejich vysledkem, jak se vyrovnate s tim, ze na ctyrrocni matereska je ve vetsine zemi unikum a plytvani penezi, kterou drive ci pozdeji pravicova vlada promeni historii?;-) Jste pripraveny byt doma s ditetem pulrok a pak ho dat do jeslicek? ;-)
květen 31, 2010 23:05
Jedubabo, : Krakonoš
moje žena byla s dětma 6 let, živil jsem rodinu a splácel hypotéku z 10, později 16 a nakonec 18 tisíc hrubýho (1997-2003). Takže jesličky bych fakt neviděl jako jedinou vyhlídku, snad se s tim ženy vyrovnaj tak, že si budou hledat aspoň trochu zodpovědný a pracovitý chlapy. A že je budou vychovávat ze svejch synů, aby jich bylo na skladě co nejvíc. Asi jsem hnusnej šovinista, ale vo rodinu se má postarat chlap, ne stát. smilies/wink.gif
květen 31, 2010 23:12
V pohode, Krakonosi :-) : Jedubaba
Nejsem sovinista, takze si myslim, ze o rodinu se maji starat oba :-). Nechci vrtat do vasich financi, ale zvladli byste se zenou hypoteku i veskere dalsi vydaje, pokud by nedostavala zadny jiny prijem? A po dobu nekolika let? Materska neni moc, ale par penez navic se vzdycky hodi.
Nechci podcenovat ceske muze, ale ne vsichni budou schopni uzivit rodinu pouze ze sveho platu. Ona je to poradna makacka nejen v CR (a navic, velka castka padne i na ty jeslicky).
Ale s tou moralni douskou o odpovednosti souhlasim ;-)

květen 31, 2010 23:58
No, : Krakonoš
bylo to něco přes dva litry, ten rodičovskej příspěvek, takže to zase tak zásadní položka nebyla, ale hodila se, to jo. Kdyby ty prachy nebyly, musel bych je sehnat jinak. Nebo by si žena musela najít nějakou práci domů, snad by takovej obolus dokázala vydělat. Nakonec to lze řešit i jinak - výraznejma daňovejma úlevama pro jedinýho živitele např. - lepší než dávky.
červen 01, 2010 01:43
jedubabo : mia
do jesliček? smilies/grin.gif jaký máš na mysli, u nás v kraji jsou jedny nebo dvoje na celý kraj. Ale já bych do nich být mladá stejně dítě v půlroce nedala.
červen 01, 2010 06:39
Mia : Jedubaba
Jj, v CR je to problem. Co byste vsak delala, kdybyste v pul roce prestala brat veskerou financni podporu statu? Zvladl by to vas manzel? (a zvladl by to i s vicero detmi, s hypotekou na krku a nezesilel by pritom stresem a mel by pak vubec cas se nejak rodine venovat?)
červen 01, 2010 07:52
jedubabo, : mura1
vyrovnali bychom se s tim tak, ze bychom zili 3 roky z jednoho platu (coz jsme defakto zili, za mych rane materskych let byl rodicovsky prispevek 300-2000, a to tech 300 bylo, tusim, pouze do 1 roku ditete).
červen 01, 2010 07:54
Děkuji za odpověď Krakonoši : wendy
v rychlosti jsem tě napsala s malým, ale už jsem to opravila...tak jsme si to povolebně vyříkali, oba víme svoje, oba se možná v něčem mýlíme,v něčem zase máme pravdu. Prioritou pro mě zůstává požadavek slušnosti a korektnosti v politice i v podnikání, prostě ve vztazích, aspoň většinově, zatím trochu sci-fi, že. Tady na Kudlance to naštěstí funguje, zdravím Danielu !!!
Uvidíme, jak to hoši a děvčata teď povedou a pak se k tématu můžeme vrátit.

ad pandury a onkologie - jsme tři ! Jenže - farmakologický a zbrojařský průmysl světem vládnou a občas má jeden z nich navrch, i když mám dojem že spíš ten první...

Mateřská je u nás skutečně luxusní. Asi se s ní budou muset budoucí maminy pomalu loučit.
No ono když se dnes kvůli bydlení mladí hodně zadlužují, další výdělek bude potřeba.

Dneska máme Den dětí - tak si to s těmi svými všichni pěkně užijte !!! smilies/grin.gif
červen 01, 2010 07:56
jedubabo : mia
v takové situaci jsme byli - první dítě žádná mateřská /coby studentka jsem v tehdejší době neměla nárok, nebylo pojištění/, druhé dítě dva roky mateřská pak půl roku nic a narození třetího dítěte, do dvou let let mateřská, pak rok nic. Do toho stavba domu, splátka půjčky na dům. Zvládli jsme to. Spoléháme na stát až když není zbytí /zdrav. důvody a tak/.
červen 01, 2010 08:50
jedubabo : mia
celkem jsem tedy s třemi dětmi byla doma necelých osm let.
červen 01, 2010 08:54
Jedubabo, : Petronila
to jako že máme volit levici, protože nám sice dá větší mateřskou, ale napřed si to uškubne z našich daní???? smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif

Myslím, že ve většině případů opravdu existují i jiná řešení, než si současně pořídit mimino a zadlužit se na doraz.

Je fakt, že mně se to mluví, protože jsem "spadla" do doby, kdy "mateřská" byla dost slušná. A nebudu lhát, že to nebylo na jednu stranu příjemné. Ale zase na druhou stranu už prakticky od šestinedělí obou dětí pracuji a zařídila jsem si to tak, že mohu pracovat z domova, a státu jsem na daních za tu dobu zaplatila tolik, že to možná na tu moji mateřskou vydalo. Navíc jsme s manželem nebyli "nenažraní" a hypotéku jsme si sice vzali, ale jen takovou a tak nastavenou, abychom nejeli "na doraz" a případný výpadek příjmů nás hned nepoložil. Pravda, není to a nikdy nebude o domě, ale po tom ani jeden z nás netouží. Luxus pro nás je už to, že děti mají vlastní pokojíček (to já jsem nikdy neměla).


červen 01, 2010 08:59
Jedubabo, no však, : bb2
proto jsem nedávno Jitulici19 psala, že současné maminky se nemají rozhodně hůř než maminky předtím, spíš naopak.
Já byla na mateřské poprvé ve svých 19, tj. před 23 lety, 2 roky před sametem. Brala jsem 28 týdnů mateřskou - procenta z platu, tuším 69% z hrubého a dalších 6 měsíců 600 kč, a tím veškerá finanční podpora od státu končila. Jesle u nás nebyly, do školky brali děti od 3, výjimečně na půl dne od 2 a půl, pokud byly velmi samostatné. Manžel měl vedlejšák a já od 15 měsíců mimina přivýdělek. Internet neexistoval, práce na doma leda manuální, špatně placená, já chodila uklízet do školy, doučovala děti a dělala občasné drobné překlady. Bylo to nutné, i když jsme neměli hypotéku a spláceli jen novomanželskou půjčku 400 Kč, bez manželova vyššího příjmu bychom nepřežili, bez mého přivýdělku bychom nemohli ani dvakrát ročně do kina. Dceru naštěstí vzali na půl dne do školky ve 27 měsících a dědeček byl ochotný ji vyzvednout po obědě a strávit s ní odpoledne, takže jsem mohla pracovat na plný úvazek. To byl standardní socialistický model rodiny s malým dítětem. Všichni v té době považovali za normální, že s malým dítětem se rodina omezí.

S druhým dítětem jsem nastupovala v 91 a končila jsem v 95. Manžel měl velmi náročnou dobře placenou práci v Praze, jezdil domů jen na víkend. Mateřskou jsem brala 28 týdnů a rodičovský příspěvek do 4 let tolik, kolik jsem měla před mateřskou plat. Celé 4 roky jsem si užívala náramně jako prázdniny, s pocitem,že se flákám, protože děti byly zdravé, bezproblémové. To byl důsledek toho, že jsem předtím byla zvyklá lítat od dítěte k práci a naopak a předávat si malou s manželem nebo dědou na chodníku. Pořád jsem čekala, když někdo zavolá, že je to omyl a zruší to :-)
Dneska, v tvrdém kapitalismu, maminky mají čas i finance na různé volnočasové aktivity, na kavárny a vínečka s kamarádkami. S využitím internetu můžou pracovat, podnikat, studovat.

Takže kdyby se snížila mateřská, přišlo by mi to jako návrat k socialistickému standardu:-)
červen 01, 2010 12:23
Jo,maminky... : KITI
Měla jsem to kdysi tak,že po půl roce nic, živil manžel,já neutrácela,šila a vařila a ve volných chvilkách makala na úpravách v poněkud vybydleném bytě, který jsme čerstvě směnili za garzonku, péče o dítě tudíž tzv."Hrej si, tu máš kohouta...". Manžel u toho všeho studoval a občas šel v rámci brigády třebas i kopat kanály, pro budoucího inženýra to není až tak špatná praxe. Dělali jsme, co se dalo, v tu dobu mi přišlo normální, že si pár let nekoupím např. zimní boty, to ostatní jsem vyráběla na koleně. Když koncem měsíce docházely peníze, tak běžná maminka držela půst a nehovořila o tom, v tu dobu by mi postavu záviděly i dnešní modelky a ušetřila jsem i za fitko,jak nad tím tak přemýšlím :-).
S kamarádkami jsme si si pomáhaly, vyměňovaly dětské oblečení, nezáviděly, scházíme se dodnes. Na kosmetiku nebylo, vlasy jsme si dělaly se sestrou navzájem a nebo je jen tak nechaly růst. Dopravní prostředky: kočárek,krosna,krosna na dítě a kolo. Hlídání nebylo, moc toho nebylo, ale dokázali jsme se opravdu radovat z mála. Byla jsem tak nějak prostě šťastná jen z toho, že jsem a za nejkrásnější zážitek mám např. čtení pohádek při světle svíčky a podobné drobečky...
Nestěžuji si, nevytahuju se, prostě to tak bylo a člověk nad tím nepřemýšlel, nechtěl více,než mohl. Děti se pořizovaly proto, že je člověk chtěl,což doufám platí dosud, a nikdo nečekal, že mu stát pomůže. A už tehdy byl problém sehnat práci,o mladou maminku nikdo nestál.
Dnes plné restaurace matek a dětí, často nespokojené ženy, otrávení pánové, partnerská nuda a vysoká rozvodovost. Takže lze jen smutně konstatovat, že ten luxus (nekamenovat prosím) moc nepomáhá. Možná naopak skutečné utahování opasků pomůže, aby si lidé začali vážit skutečných hodnot. Nechtěla jsem být zlá a pokud jsem se někoho dotkla,moc se omlouvám. Byl to prostě můj názor a vzpomínky...
červen 01, 2010 14:13
KITI : Kamila
tleskám!
Děti se pořizovaly proto, že je člověk chtěl,což doufám platí dosud, a nikdo nečekal, že mu stát pomůže. A už tehdy byl problém sehnat práci,o mladou maminku nikdo nestál.

I zbytek velice moc stojí za přečtení!
červen 01, 2010 14:56
no vidíte a stačilo docela málo – jen trochu míň nadutosti pana Paroubka, : toulavej
aby si neznepřátelil pana Zemana – děkuju, pane Zemane, potom ve své ješitnosti nepodlehl sebeuspokojení nad svou výjimečnou schopností přesvědčivě vydávat lež za pravdu u jednoduchých lidí, jak mu to potvrzovaly předvolební průzkumy – a tenhle nadstandardně rozmařilej život na dluh tu mohl pokračovat ještě aspoň čtyři roky. No, není to smůla, kvůli takovýmu opomenutí, zbavit se tak prýmovýho života na dluh z dividend ČEZu ? . . . Kde jen udělali soudruzi z endéer největší chybu, že jim to naštěstí nevyšlo. Klaus s tím utahováním opasků jenom strašil a lidi uvěřili, že se jim to tu opravdu stalo. Uvidíme, jestli bude odvaha ještě před podzimními volbami to zadlužování začít snižovat na místo „13.důchodů“ . . . Poděkujme Řecku za názornej příklad i pro jednoduchý lidi, aby pochopili kam vede dlouhodobý žití na který jsem si nedokázal vydělat . . .
červen 01, 2010 17:13
Damy, : Jedubaba
dekuju za zajimave zazitky z vaseho zivota, resp. rodicovstvi! :-) Jen se trochu obavam, ze patrite mezi generaci, ktera uz ma odrodeno, a tem mladsim uz se opasky utahovat chtit nebude. :-)
červen 01, 2010 18:12
Jedubabo : Kamila
vzhledem k vysledkum voleb si myslim, ze s utahovanim opasku pocitaji i mladsi - TOP09 se tim od zacatku netaji a ODS taky ne!
červen 01, 2010 18:41
Jedubabo : mia
to nedokážu posoudit. Ale pravděpodobně jim nic jiného nezbyde. Pokud zkrátí dejme tomu mateřskou na dva roky stejně tu maminku od dvouletého dítěte nikdo nezaměstná. V dnešní době, kdy si zaměstnavatel může vybírat z řady nezaměstnaných pochybuji, že vezme matku od dítěte. Nehledě na to, že školky jsou tu od tří let a jesle nejsou. Takže buď bude muset rodina hledat způsoby jak svůj příjem zvýšit /práce z domova, vyšší úvazek partnera, pronájem třeba podkroví v domě atd./ nebo snížit spotřebu. Je jasné, že se to nejvíce dotkne těch nejchudších.
červen 01, 2010 19:05
Odvaha k snižování dluhu : wendy
nastane možná až po komunálních volbách. Očeše se všechno co půjde a lidem se to nebude líbit. Mazeřská, nemocenská, propouštění, všemožné výhody na které si lidé zvykli a které si prosadili už dávno. No - taková je doba.

Jinak jsem ráda, že i tady jste mi pomohli rozmluvit Johna...
smilies/wink.gif
červen 01, 2010 20:18
Na druhe strane, : Jedubaba
mamy s malymi detmi, ktere chteji zustat doma, by si mohly zaridit licenci na soukrome jesle. :-)
Me by utahovani opasku nevadilo (neb jsem zvykla :-), jen se obavam, ze s napr. zavedenim skolneho, nase milovane predstavitele ani zavest studentske pujcky...
červen 01, 2010 22:18
Ale božínku, Toulavej : Máňa Š
Vy jste skutečně jednoduchá osobička :-) Ale to přec není nic nového pod sluncem, že.
Na takové přesně platí primitivní řecká hesla a složenky. Víc byste stejně nebyli schopni pojmout.
červen 02, 2010 07:13
s toulavým : Kamila
jsem mockrát nesouhlasila smilies/smiley.gif tentokrát se ho musim zastat. Respektive - Máňo, takovýhle výkřiky bez přidaný hodnoty nemáš zapotřebí smilies/wink.gif
červen 02, 2010 08:04
jedubabo : mia
soukromé jesle - teoreticky to není tak špatný nápad. Jenže v praxi si je mohou dovolit jen lidé s nadprůměrnými příjmy a ti si spíš zaplatí chůvu k dítěti. Této možnosti využije spíš manažerka, lékařka,.. prostě žena která má vysoký příjem a z profesních důvodů si nemůže /nebo nechce/ dovolit dlouho zůstat doma. Ale ber prosím v úvahu, že mám děti odrostlé a nejsem tak zasvěcena jaká skupina žen tuhle službu využívá. Rozhodně ale na denní sazbu za jesle některé ženy ani nevydělají nebo je finanční efekt minimální. A zřídit takové jesle není taky úplně snadné - sehnat prostory, které budou odpovídat po hygienické stránce atd.

Jinak jsme po sametové revoluci byli terčem kritiky z ciziny, že tu ženy musely dávat děti do jeslí za socialismu, musely houfně do práce a že nic nemůže vynahradit mateřskou lásku. A jak to tu bylo hrozné, že si většina lidí musela najít vedlejší příjem. Přesně si ty reportáže vybavuji. Proto se zavedla delší mateřská. Tak bychom se měli zase k tomu vracet? Myslím si, že dítěti v útlém věku mámu cizí člověk nenahradí. Je to pro něj stres denně brzy vstávat a třeba nachlazené vydržet být celý den v jeslích. Vem si jak je Tobě, když musíš celý den vydržet v práci a není Ti dobře. Jsem všemi deseti pro to, aby v určitém věku byla žena s dítětem doma. Moje dcera je třeba teď s miminkem doma a bude do tří let ať mateřskou osekají nebo ne. Utvořili si na tuto dobu určitou finanční rezervu a může se tedy malé naplno věnovat. Ale zas v zájmu malé pro sebe oželí jiné věci ale to je přirozené.
červen 02, 2010 08:23
Toulavej : mia
Máňa je prostořeká, ale řekni mi upřímně - kdybys ze svého platu musel v dnešní době živit třeba dítě na vysoké, firma Ti platila s několika měsíčním zpožděním , páteř v čudu že bys teda nemohl jinou práci vzít nebo si přivydělat. Jsi si jistý, že bys měl ty samé názory jaké máš? A jak by se Ti líbilo, kdyby Tě v takové situaci nazýval někdo jednoduchým jen proto, že bys chtěl větší sociální spravedlnost. Já bych tedy nikoho nesoudila pokud nejsem v jeho kůži i když od Paroubka je to samozřejmě křivárna slibovat nereálné.
červen 02, 2010 08:57
Ono je nesmyslná zpovykanost, jakou předvedli Řekové : wendy
a ona je ta sociální spravedlnost nebo jak to nazvat. Ty výdobytky, které si vydobili naši předkové, a dost pracně.
Každý na to hledí prizmatem své situace, jinak podnikatel, jinak dobře placený zaměstnanec, jinak matka na mateřské zabezpečená a jinak nezabezpečená samoživitelka (nezodpovědná, že)jinak ti ostatní. Je to vidět jasně i tady.
smilies/wink.gif
červen 02, 2010 09:24
Dělají mi teď na pozemku : Krakonoš
dva zedníci - zaměstnanci soukromý firmičky (5 lidí, všichni kamarádi z jedný vesnice). V době hlubokýho kapitalismu údajně typu 19. století, v době údajný hluboký ekonomický krize, si užívaj ty výdobytky:

Příchod do práce v 7:30. V 10:00 půlhodinová pauza na svačinku. V 11:30 vodjezd na voběd, na kterým jsou zhruba hodinu. Pak zase makaj, v 15:30, když maj "honičku", tak v 16:00 to zabalej a jedou k maminám, cestou asi ještě na pívo. Kdybych nebyl v situaci, kdy si nemůžu dovolit experimentovat s hledáním jiný party (nejsou lidi!), protože do 11.6. musí bejt hotovo, už bych je vodsud vyhnal. Najal jsem je kvůli tomu, že na svépomoc nemám v tuhle chvíli čas a že jsem se bál, že sám ten termín nestihnu. Teď to vypadá, že dva profíci ten termín stihnou jen s hóódně vodřenejma ušima. Ale maj výdobytky, vo kterejch mně se ani nesní, já hákuju - když je práce - 12 hodin denně.
Nemám vodvahu se jich zeptat, koho a zda vůbec volili. Na koho sváděj, pokud jsou nespokojený se svou ekonomickou situací, svoji nespokojenost. A jestli je někdy aspoň na chviličku napadlo, že kdyby začali vopravdu makat a nehráli si na vosumdesátý léta, že by třeba vydělalávali vo 50% víc. Že i v době utahování vopasků a rozpočtovejch škrtů stačí jenom jejich poměrně jednoduchý rozhodnutí a budou se mít výrazně líp.

No a pak mě napadlo ještě, že za práva a výdobytky pracujících se dost často plamenně bere někdo, kdo sám ve svý státem placený úřednický pozici nemá vo skutečný práci ani nejmenší ponětí, protože ač před důchodem, nikdy v životě dovopravdy nepracoval. smilies/wink.gif
červen 02, 2010 10:28
Krakonoši : Máňa Š
to je stále a furt dokola:
Já...Já...Já.... Já jsem prezident zeměkoule, hleďte všichni na pašáka :-)
Už to nema myšlenky, ba ani vtip, jen to nudí. Chtělo by to nějak vylepšit, pozměnit.
červen 02, 2010 10:45
mia, dovolávat se sociální spravedlnosti je chyba – na nic takového : toulavej
se nemá člověk spoléhat a odvolávat. Každý přišel na svět nějak vybavenej, s nějakými schopnostmi, do nějakého prostředí a NIC na tom nebylo spravedlivý, že má za rodiče lidi bohatý nebo chudý, flákače, pracanty, schopný nebo neschopný. Prostě to tak je, že někdo dostal už na startu velikou výhodu a jinej veliký mínus. To jediný, co může udělat, je to vzít na vědomí a zařídit se podle toho. Buď se s tím smířit, když má to mínus, nebo se musí víc snažit, když chce tu ztrátu dohnat. Společnost mu v tom může pomoci, když se tak lidi domluví, ALE jenom v rámci svých možností. Jenom tolik, na co si ta společnost dovede vydělat. A nemůže trvale, dlouhodobě pomáhat potřebným jak by třeba chtěla, když na to nemá prostředky a musí si na to pořád půjčovat. My se tu máme všichni – i ti nejchudší – jako prasata v žitě. Nikoho tu nenechá společnost umřít hlady, ani ty netáhla, co v životě nedělali – když projeví snahu. I houmelessáci dostanou najíst a postel i když né stopro každej den – musí se snažit. Patříme do 15% obyvatel Země, o které se jejich společnost aspoň nějak stará – podpory, důchody. Ten zbytek lidí nemá žádnej zajištěnej nárok na zdravotní zabezpečení, vzdělání. Až do smrti se o sebe musí umět postarat, když nemá děti, žádná penze pro ně neexistuje. Je hezký mít zaplacených pět týdnů dovolené. Já bych bral i víc na své výlety. Ale, když na to podnik nemá, tak té dovolené víc být nemůže. U nás si odbory vymohly čtyři týdny jako minimum. A většinou je všude pět týdnů. Můj kamarád v NYC má letos poprvé tři týdny asi po 15 letech u zaměstnavatele. My jsme tu moc zhýčkaní, všechny VYMOŽENOSTI bereme jako samozřejmost. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby to nebylo ale pořízeno na DLUH. Kam se podíváš, ve všem, co společnost vybudovala, je desetina na dluh. A pořád se ta část na dluh zvětšuje! Jednoduchého to nezajímá, myslí si, že se ho to netýká, on se nezadlužil, tak nic splácet nebude. Omyl, každý se na splácení bude podílet – nižší podporou, důchodem, nižší investicí do údržby, školství, zdravotnictví, menším platem. Tak jednoduché věci potom pochopí i jednoduchý člověk i bez složenek a „primitivních řeckých hesel“ – ve své peněžence, Máňo Š. :-)
červen 02, 2010 10:48
Dobrá, tak všechny výdobytky zrušíme : wendy
a nepůjdeme vůbec cestou skandinávskou, jak navrhoval myslím pan kníže.

Krakonoši - to si nerozumíme. Chápu tvé rozčilení nad řemeslníky - na ty nadávám taky. Na manuální práci lidi nejsou, každý by dnes chtěl dělat manažéra...řeč byla spíše o mateřské, rodičáku, nemocenské, příspěvku na oběd atp. Tvoji řemeslníci žehrají na to, že jiné nemáš. A zase - je to o lidech a v lidech. Hajzlíci jsou všude. Takže tak.

toulavej - znáš nějaký stát, co není zadlužený ? V každém případku si teď musíme počkat, co s tím noví mocipáni provedou. No - zaplatíme to, co se dá dělat...
smilies/wink.gif
červen 02, 2010 11:04
:-((((((((((( :-((((((((( : Máňa Š
Škoda času na rozebírání opsaných a odposlechnutých, stále stejných propagandistických blábolů, sofistikovaně a o to víc zoufale se tvářících jako vlastní myšlenky.
K smíchu? K pláči? Směs obého!
červen 02, 2010 11:07
toulavej : mia
Ty mi to vysvětluješ jak prvňákovi. Já přece tohle všechno vím. Ano není nám žádný zle ale právě kdybychom odmysleli ten strašný dluh tak by ta životní úroveň vypadala jinak. Po revoluci kdy lidé byli ochotni si utáhnout opasky a věřili politikům se ty opravdové reformy neudělaly, asi nebyla odvaha nevím. Pak přišly aféry s bankami atd. Dnes se bude splácet ano oškube se sociální síť, možná i ti politici si nakonec něco uberou ale to bude stačit v prvních letech, pak už ne. Na to by asi byla třeba pořádná výroba. Ale kde ji tady chceš vzít, vždyť už se tu dohromady nic nevyrábí. Možná plácám hlouposti, ale takhle to vidím.
červen 02, 2010 11:17
Po revoluci se kšeftovalo a rozprodávalo, ne ? : wendy
Proto to tady vypadá jak to vypadá, z velké části. Nevím, zda to jinak šlo nebo nešlo.
Už jsem z toho unavená.
smilies/wink.gif
červen 02, 2010 11:25
Chtělo by to nějak vylepšit, pozměnit? : Krakonoš
Že bych si třeba taky vylepšil a pozměnil nick, Máňo? Protože to je z tvý strany taky zatím jediná změna, který jsem si tady všim - jinak pořád dlouhý roky ty samý útočný výpady na ty, co maj jinej názor. Taky dost stereotypní, ne? A když ti tu přestali tleskat, protože už jsi s tím byl fakt únavnej, tak jsi ze sebe udělal Máňu, no tos to fakt vyřešil. smilies/grin.gif
červen 02, 2010 12:07
... : Máňa Š
Jako obvykle si, krakonoši, přisvojujete výsadu cintat o věcech, o nich víte absolutní ***o!
červen 02, 2010 12:15
Hurá, : Sinix
konečně se ukázalo, že se lidi nenechají opít lacinými sliby, a zapojili mozek.

1) Konečně se to někam pohne. Hlavně že to neskončilo zase patem.
2) Dokonce se to pohne doprava. smilies/grin.gif smilies/cool.gif
3) Pokud začnou šetřit oni (snížení platů ústavních činitelů, zdanění náhrad), pak nemám nic proti reformám. (Pak můžou začít šetřit na nás) Hlavně ať ty ušetřené prostředky obratem neutratí za Kongresová centra, sochy, sportovní stadiony pro profesionální sportovce a jiné... Snad opravdu neskončíme tam co Řecko (a Portugalsko, Španělsko, Itálie a další)...
4) Všichni jsme to věděli, Paroubek je v p****i!!! smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Moc se mi líbil Nečasův projev, tak jen doufám, že budou následovat činy...

Krakonoši smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červen 02, 2010 12:37
3) něco v tom smyslu je už navrženo, tak to už sakryš musejí udělat ! : wendy
a příjemně mě to překvapilo.
4) podle toho jak se tvářil po volbách to vypadalo, že ON je jediný, kdo to ani netušil !
Nové koště Nečas bude aspoň nějakou dobu dobře mést.
smilies/wink.gif
červen 02, 2010 13:00
No, Krakonoši : erika
asi by bylo jednodušší naučit lva pást se, jak úředníka před důchodem volit "pravici" smilies/grin.gif
Toho bohdá nebude, dyť si představ, že by pak třeba začli snižovat stavy!
červen 02, 2010 13:36
Máňo Š. začínáš mě bavit : toulavej
. . . „stále stejný propagandistický bláboly, sofistikovaně a o to víc zoufale se tvářící jako vlastní myšlenky“ . . . tak to vážně nemá chybu, jestli to mám býti já. Myslel jsem si, že až tak dobrej ani nemůžu být, ale, jsem-li, aspoň ve tvých očích, je to paráda a jsem šťasten :-)
- „bláboly zoufale se tvářící jako vlastní myšlenky“ si snad dám zarámovat, fakt perfekt, Sir.
červen 02, 2010 13:53
toulavej : Iris
smilies/grin.gif...sir smilies/grin.gif
červen 02, 2010 14:35
jó Iris, tohle slovo mě překvapilo, prej se vyslovuje jinak, než je napsaný . . . : toulavej
von bývalý president SAR (Egypta pro mladý) Násir se u nás taky psal jinak, než měl . . .

a co jinak u tebe, děvče, už dobrý? Byl jsem před měsícem prvně v životě v Teplicích, ale takovej chaos v označování kudy do lázní, si pamatuju jedině u Chebu, když jezdíme Ohři. To je tam u vás v Sudetech všude i tak dlouho po válce :-) ?

červen 02, 2010 15:28
toulavej ahoj, : Iris
čas pomaloučku, velmi zvolna hojí, měls pravdu. Díky za zájem.
Tady je dost chaos, ano, dalo by se to nazvat i hůř. Jinak o Teplicích jsem nedávno četla, že už patří Rusům skoro stejně, jako Karlovy Vary. Nápisy dvojjazyčné - ovšem ne "po sudetsku".
Ale zase pokud zatoužím po pořádku, čistotě, srozumitelnosti a kultuře, stačí zajet opravdu jen pár kilometrů za hranice do Němec a oko i duše se potěší. Nebetyčný rozdíl.
Ale třeba to teď konečně uvedeme v pořádek, co říkáš? Za nějaké to půlstoletí. Chce se mi tomu konečně věřit. smilies/wink.gif
červen 02, 2010 15:40
Iris, půlstoletí je na mě už pozdě i kdybych se hodně snažil :-) : toulavej
to mě už nezajímá, ale možná by stačilo dvacet let, abych si toho tady ještě stačil všimnout. Když se ta naše republika pořád pohybuje v tom dvacetiletým cyklu změn . . . je to divný, co, že si toho nevšiml ani pan Paroubek, ani pan Tvrdík, dokonce ani pan Dimun. A přitom všude nápisy „naděje a ZMĚNA“ – jak tohle jim mohlo soudruhům uniknout ?. . . bůh suď.
červen 02, 2010 16:07
toulavej : Iris
nejen republika má dvacetileté cykly, i mne se to osobně dotklo..ale to jen na okraj smilies/undecided.gif

Samozřejmě, že by to chtělo spravit co nejrychleji, těch padesát let je doufám velká nadsázka.Vzpomínám, jak před dvaceti lety jsme také mysleli, že se to nevratně nastartovalo a vše půjde už jen rychle kupředu, zpátky ni krok a hlavně, že se zásadních změn v pohodě i my slavně dožijeme. A hlehle, zapracovali "čertíci" a jsme tam, kde jsme. Však jsi sám před měsícem tady u nás názorně zahlédl a zaregistroval.

No ale i teď, skoro jako tehdy, jsem zase plna optimismu (i když ne bezbřehého) a naděje, padesát let je samozřejmě i pro mne moc, ale mám kluky, a i kdybych je neměla, jsou tu další mladí.. a vůbec, tohle tady a teď snad nemůže být budoucnost našeho národa. A jak píše Sinix a jiní - teď se snad něco znovu pohnulo, no žel,nemělo se to zvrtnout a zpotvořit v těch uplynulých letech, škoda toho času.
My dva to toulavej nejspíše nezažijeme, ale můžeme tomu fandit třeba "odjinud" - a vůbec - kdoví? Při správné životosprávě? smilies/wink.gif

No a až se příště zatouláš do lázní, koukej dát vědět. smilies/wink.gif
červen 02, 2010 19:49
To je ale hezký slovo - zpotvořit : wendy
ten češtin je hezký, viď Iris. Líbí se mi, jak myslíš i na ty druhé a další. smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
červen 03, 2010 07:36
Tak si rikam...... : Mikin
ze kdybych nenapsal v prispevku c.2 tu skaredou vec o vychcipani komunistickych volicu, tak se nam tady Mana.S. tak nerozdivocila. smilies/shocked.gif
Priste si budu davat majzla.....
červen 03, 2010 09:29
tenhle článek je naprosto vypovídající o neumětelství ekonomických odborníků ze socdem. : toulavej
Možná by to mohlo otevřít zase pár jejich voličům oči, co je to za partičku. Tady se nejde odvolávat na jiné, že za to mohou, když si o hospodaření strany rozhodují jenom oni. Tohle připravovali pro celou zem . . .
http://zpravy.idnes.cz/cssd-resi-jak-zaplati-dluhy-muze-prijit-i-o-strechu-nad-hlavou-puu-/domaci.asp?c=A100603_100028_domaci_lf



červen 03, 2010 14:13
... : bb2
za to nemůže strana, za to můžou voliči, a proto byli potrestáni, žádné propácení poplatků, vy hajzli nevděční!
červen 03, 2010 15:45
jestli to nová koalice myslí s proklamacemi o dodržování zákonů vážně, : toulavej
měla by budoucí nová vláda podat na všechny hejtmany trestní oznámení za svévolné porušování platných zákonů této země. Za nehospodárné nakládání s obecním majetkem při jeho správě protizákonným proplácením poplatků u lékaře a za léky, vědomým obcházením zákonů skrýváním za darovací smlouvy. To by byl názorný příklad pro všechny, že obcházet zákony si nemůže dovolit ani socdem, ani hejtmani v krajích.
červen 03, 2010 16:21
... : bb2
ano. Hlavně aby to nedopadlo po česku. Pak by okamžitě vytáhli všichni hejtmani něco špíny na koaliční straníky. A už by se řezali jeden přes druhého. John by se na bitky prvních s druhýma díval s úsměvem toho třetího. To by byl hukot:-)
červen 03, 2010 16:31
Taky je poučný : Krakonoš
přečíst si:
http://www.novinky.cz/domaci/202176-pridavky-na-deti-mozna-nahradi-sleva-na-dani-duchody-ceka-reforma.html
Článek vo rozumnejch reformních vopatřeních, který se diskutujou, navíc u těch nejzásadnějších reforem se budou snažit vyjednat řešení přijatelný i pro opozici, aby se neustále po každejch volbách nezačínalo vod nuly.
A pak si člověk klikne na diskusi pod článkem a už to jede... Když to čtu, považuju výsledek voleb za ještě větší zázrak, než by to napohled mohlo vypadat. smilies/wink.gif
červen 03, 2010 17:19
Krakonosi! : Jedubaba
Mrkla jsem se na tu diskuzi a malem se mi neudelalo dobre! :-D Rozumne navrhy jak z CR neudelat dalsi tragedii ala Recko a tolik povyku... (ale ja jim to preju ;-)
červen 03, 2010 20:41
pro slevu na dani : mura1
misto pridavku jsem vsema deseti. ostatne se to prubezne slibuje napric politickym spektrem od roku 1990, nebo tak nejak. jak znamo, slibem nezarmoutis. no, dneska je mejm slevam na danich dvacet pryc. tak zas zadny pridavky a zadna sleva smilies/grin.gif
červen 03, 2010 21:24
Ale chudinko prosťoučkej : Máňa Š
kvůli mně si majzla na svoje žlučovité výměšky dávat nemusíte. Mě může urazit jedině inteligent, takže zajisté chápete, že tohle z vaší strany nehrozí.
červen 04, 2010 11:28
tak si říkám, ještě že to nebylo od Máni Š na mě :-) : toulavej
hodně se mi ulevilo . . .

Iris, dal bych vědět, ale nevím kam :-) Daniela má na mě spojení . . .
červen 04, 2010 15:53
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]