O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

DOPISY - PACHUŤ Z POLITIKY PDF Tisk E-mail
Úterý, 11 květen 2010

"No jo, dnes nejsou prachy na nic, ale na šaškárnu před bojem o korýtka, se najde vždycky prostředků dost." To je jedno z mnoha, co dnes lidi štve. Ale je to tak na celém světě - když jsem se dívala na monstrózní megalomanskou vojenskou přehlídku v Moskvě, která stála tak neuvěřitelné peníze... Za jednu hodinu papalášských oslav vyhodili sumu, která mohla pomoci tolika jejich potřebným...

 

 

 

 

 

     Já ani moje rodina žádné osobní dluhy nemáme. Neberem si půjčky a žijem skromně tak, na kolik máme.

 

     Přesto nemám pocit, že tenhle stát, kterému odevzdáváme nemalé daně, nás adekvátně zajišťuje. Vadí mi žebráci, nezaměstnaní, bezdomovci, mladí lidé bez perspektivy, bydlení a práce.

 

     Stát, který prodal veškeré "rodinné stříbro", zbavuje se majetku obcí, továren, výroby... se nakonec diví, že máme skoro 10 % nezaměstnanost. Nemáme už velké podniky, jako ČKD apod. Pokud kvalitní podnikatelé nedají lidem práci, a nedokážou jim za ni zaplatit, budou se nůžky dál a dál rozevírat, a brzy dojde k nepokojům.

 

 

 

 

      Není jen Praha a okolí, ale také Mostecko, Ostravsko, Jesenicko a další kraje, kde práce prostě není. Podnikat se tam moc nedá, protože přestože lidé služby potřebují, nemají čím zaplatit.

 

     Jak dlouho byste udrželi např. soukromý autoservis, kdyby zákazníci platili v naturáliích? Copak to jde jako podnikatel přinést na finanční úřad místo daní husu nebo kopu vajec?

 

     Štvou mě nesplnitelné sliby i nesmyslně drahá kampaň i antikampaň bohatých stran. Prostě to, co tu máme teď, už nechci. Nevím, čím jim srazit hřebínek. Vy ano?

 

mamča

 

 

 

 

Komentáře (97)add feed
na toto téma jsem od několika svých přátel obdržela následující e-mail : Alena Bodka
OBČANÉ, VE DNECH 28. A 29. KVĚTNA 2010 SE KONAJÍ VOLBY DO POSLANECKÉ
SNĚMOVNY
PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY.

OBČANÉ, DOSTAVTE SE K VOLBÁM, VYBERTE STRANU SVÉMU SRDCI NEJBLIŽŠÍ A
ZAKROUŽKUJTE POSLEDNÍ 4 KANDIDÁTY (ZÁKONEM DANÉ MAXIMUM) NA VOLEBNÍM LÍSTKU
STRANY, KTEROU JSTE SI VYBRALI.
Toto jsou obyčejní lidé jako my. Nezkažení korupcí moci.
Volební zákon praví, že každý kandidát, kterého zakroužkuje nejméně 5%
voličů,
postupuje ze spodního místa skokem na přední místo v krajské kandidátce
a získává mandát v poslanecké sněmovně.
Čím více obyčejných občanů dostaneme tímto systémem do sněmovny, tím
více politických štamgastů vytlačíme z předních míst kandidátek a v
důsledku tedy i z jejich vysezených parlamentních křesel.
A to není vše! Volební dny jsou dva. Radíme tedy voličům, kteří půjdou
volit v pátek, ať zakroužkují poslední čtyři kandidáty. Voliči, kteří
půjdou volit v sobotu, zakroužkují pátého, šestého, sedmého a osmého
kandidáta od konce.
Tím vznikne možnost vyřadit až osm předních politiků z jakékoliv strany!
Moderní defenestrace zcela v rámci platných zákonů.


já osobně to takhle udělám zaškrtnu pár chudáků, kteří jsou tam jen do počtu a v životě by němali šanci za zvolení - nebo tak něco.
Dále pak po internetu kolovala povedená taškařice na téma "Přemlub bábu a dědka, ať volí pravici". Noeremálně bych jí volila, ale po shlédnutí výše uvedeného ji rozhodně volit nebudu. Protagonistům uvedeného šotu nemámm jejich vystoupení za zlé - jsou mladý a blbý a potřebujou prachy. Piořád lepší, než kdyby těm prachům někoho přepadli a zavražidli ho. Nicméhně mě opřiměli, abych se nad celou věcfí zamyslela a já snad budu volit ty komunisty - jak je nesnáším. No samosebou zaškrtnu č poslední chudniky na sweznamu, co jsou tam jen do počtu. A už se moc těšim, jak jim nejpravicovější ze všech pravicových stran pokleze do ***, a nabízet jim koalici, jen aby si "ostří hoši" udrželi židle.
květen 11, 2010 11:25
Taky mi to přišlo : Káča
to se budou chudáci z posledních míst divit...sami do sněmovny vůbec nechtěji, proto jsou na konci, tak se těším na nový parlament vyplašenejch nováčků, co vůbec netuší, do čeho se to dali naverbovat... :-)
květen 11, 2010 11:30
aspoň nebudou tak : Alena Bodka
voprsklý
květen 11, 2010 11:33
Mám trochu jiný názor : Máňa Š
Jestliže jsou na nevolitelných místech kandidátek našich, dávno již profláknutých a veskrze zkorumpovaných, stran, tak to jsou sice docela jistě chudáci, ale chudáčci chudí duchem.
Obávám se, že kdyby došlo k jejich posazení do židlí s mocí, byli by jen a jedině horlivými služebníčky svých stranických nadřízených. Ochotní, za každou hodinu udržení se v židlích, odhlasovat cokoliv jim bude nařízeno.
Jen tak mimochodem - zaznamenali jste, že našemu fenomenálnímu prezidentovi letos již nebudou vadit přeběhlíci? Právě naopak. Pro přeběhlíky již vyhlásil příslušné instrukce a své požehnání.
květen 11, 2010 11:47
mamčo, jen k té nezaměstnanosti, : bb2
ta asi není jen důsledkem české politiky, ale celosvětové krize, že?

A protože si pamatuji, že budeš volit levici, tak pro zajímavost jsem si vyhledala údaje ČSÚ o zaměstnanosti z předchozích let. Ústecký kraj, ne Prahu:-)
http://www.ustinadlabem.czso.cz/x/krajedata.nsf/oblast2/nezamestnanost-xu

Z tabulky vyplývá, že nejvyšší nezaměstnanost v ústeckém kraji v letech 2000-2006, tedy v době vládnoucí ČSSD, výrazně překračovala současnou, a to až o 7% - viz část z tabulky, která je pod výše uvedeným odkazem - údaje jdou za sebou od r.2000 do r.2009:
Míra registrované nezaměstnanosti celkem (%)16,15 15,83 17,13 17,94 15,85 15,41 13,77 10,96 10,26 13,61
květen 11, 2010 11:49
... : bb2
Mimojiné z toho vyplývá, že i když se to tak možná jeví, není dnes hůř než před 8-10 lety, ani politicky, ani ekonomicky. Jen ta kampaň má kapku jiný styl.
květen 11, 2010 11:52
K tomu mailu: : Sinix
Je poněkud nepřesný, jako řada řetězových mailů:

1) Preferenční hlasy, můžete dát maximálně 2 kandidátům, ne 4 - jinak to nebude mít efekt.
2) Přednostní mandát dostane kandidát, který obdrží nejméně 7 % preferenčních hlasů, ne 5.
3) Vzhledem k tomu, že na kandidátkách jsou stejně předsedové a místopředsedové krajských sdružení (a jiní výše postavení členové) a ne řadoví členové (nebo jen zcela výjimečně), lze těžko o kandidátech mluvit jako o "nezkažených mocí". Tím nechci říct, že nejsou slušní, třeba ano, třeba ne, ale nemá to co dělat s pozicí na kandidátce.

Jinak, také mi vadí, tato agresivní pomlouvačná kampaň, jejíž původcem je ČSSD a ODS se přidala. Vadí mi na ní, že místo toho, aby přednesli koncepci, jak vyvést tuto zemi z dluhů a jak vyřešit všem známé problémy, se akorát hádají, kdo komu rozšlápl bábovičku.
smilies/angry.gif

květen 11, 2010 11:58
koncepci nepřednesli, : Alena Bodka
protoženžádnou nemají...ani nikdy neměli. a ani nikdy mít nebudou. No, tak slibujou, že vzkřísí Elvise a odstraní ranní kocovinu....Kdyby to totiž věděli, tak naše země v žádných dluzích a podobně nebude.
květen 11, 2010 12:09
Vážení přátelé, : mamča
volby jsou jen fraška, která má nás - obyčejné voliče přesvědčit, že o něčem ještě můžeme spolurozhodovat. Vzhledem k výši mandatorních výdajů a přetrvávajíci krizi, je manipulační prostor tak malý, že je skoro jedno, kdo volby vyhraje. Slibují všichni, a málokdo (jestli vůbec někdo) je schopen své předvolební sliby splnit. Buď jsou už dopředu nereálné, nebo chybí vůle ke splnění.
Ten můj komentář z někdy před mufnácti dny, ze kterého udělala Daniela článek, byl už tehdy okomentován víc než dost.
Já věřím tomu heslu : "kdyby volby mohly něco změnit, tak už je dávno zakázali". Přesto k volbám půjdu, co kdyby náhodou ?
Před pár lety, kdy bylo bilboardů "na každom kilometri" Jižní spojky osm, někdo vtipně přestříkal sprejem všechny ODS nápisem : "Lidi volte zase nás, my už máme nakradeno". Něco na tom bude, neb politici nově příchozí se buď přizpůsobí, nebo vypadnou. Když se přizpůsobí, tak ti ještě "nakradeno" nemají, nebo né dost. A protože příjmy a výhody našich mocných jsou nejen nemravné, ale i motivující, přizpůsobí se každý. Buď po dobrém, nebo po zlém. Prostě, kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti.
Představa, že se někde náhle vylíhnou mladí, zdatní, morálně pevní, nezkorumpovaní a nezkorumpovatelní, s patřičnými zkušenostmi, rozhledem a dobrou vůlí sloužit lidu, jsou naivní.
květen 11, 2010 12:21
Sinix : mamča
Líbí se mi ten vtípek na konci. smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
květen 11, 2010 13:35
Mamčo, přesně : Máňa Š
Je to jen fraška, mající za cíl dát lidem domněnku, že o něčem rozhodují.
Vždyť oni ani ti zvolení politici nerozhodují o ničem. Ti jen vykonávají příkazy těch skutečně mocných, kteří se ovšem do novin necpou, o těch v podstatě nevíme vůbec nic.
Hodně pravdy je v tom zahořklém "vtipu": Kdyby volby o něčem rozhodovaly, už dávno by je mocní zrušili.
Ještě jedno rčení mi utkvělo; říká Sir Humphrey Appleby:
"Je-li zájem něco ututlat a zamést pod koberec, ustaví se na to parlamentní vyšetřovací komise protože v historii není znám ani jediný případ, kdy by komise něco vyšetřila".
květen 11, 2010 13:59
sinix -článeček dobrej ! : wendy
k nezaměstnanosti - krize je, to má vliv, ale nejen ta. Např. na mostecku je tzv. profesní nezaměstnanost, padly doly a taky cikáni již nemusejí pracovat - to jsou dvě položky, které ji způsobují. Snacha má práci v pohodě a plat mírně nadstandardní, pravda je VŠ a má dvě státnice z jazyků, ale poptáváním po okolí bylo objektivně zjištěno, že obecně platí bod 1 o profesní nezaměstnanosti. Tam by tomu tak bylo, i kdyby vládli třešně nebo lidovci. A celostátně - ono platí spíš to, jak se plošně krade,podvádí a uplácí - prostě jak se zachází se setátními financemi - a to dělají všechny strany, takže je zatím celkem jedno kdo tak je. Paroubka ať klidně odnese čert do pekla, je křivej jak šavle, ale jsou ostatní lepší ? Namátkou jmenuji Kalouska, kterého vlastní strana odstřelila, když připustil, že by šel do holportu třeba s komunisty, jen aby se udrželi ve vládě - pamatujete ?

Souhlasím s mamčou - byli jsme strojařská velmoc a co dobře drží stát - velké průmyslové podniky, a ty byly uměle zlikvidovány. Rodinné stříbro rozprodáno. O kuponovce se již beztrestně mluví jako o velkém podvodu. Propásli jsme příležitost kvůli nenažranosti a kšeftům "elity". Na dovolené s námi byl pán, už starší, dříve jezdil po světě montovat velké stavby, pivovary, lihovary, cukrovary. Dnes už to neděláme, že, tak si jej najímají ruské firmy a přeplácejí ho. Ale radost z toho nemá, spíš je mu z toho smutno.

Hlavně teď přes volbama nikomu moc nevěřte. Poslouchávám tak lidi na zastávce, v buse, v obchodech, a není to dobrý. Nebo je? když nadávají na všechny strany kvůli tomu, že jsou zkorumpované ?
smilies/wink.gif smilies/shocked.gif
květen 11, 2010 14:14
pravda, už se o náš píše tako: : wendy
ČEZká republika...

Neviděl jste někdo film Český mír ?
květen 11, 2010 14:17
Wendy, kdo o nás píše ČEZká republika? : Sinix
Viděl jsem ten nápis jen jednou - na transparentu Greenpeace. Je tedy opravdu nepovažuji za směrodatné.
květen 11, 2010 14:29
Ano tam jsem to taky viděla : wendy
potom u nás na jedné zdi, a v rozhlasové relaci na HK vysílání o tom šla řeč - pravda, sinix, nic velkoprocentního, ale termín je na světě... A vzpomněla jsem si na to při čtení článku výše - o těch různých mocných, co tu ve skutečnosti vládnou. Takže tak.
smilies/wink.gif
květen 11, 2010 14:43
současná situace v Evropě jenom potvrzuje, : toulavej
že volením levice si volič podřezává sám pod sebou větev na který žije. Všechny max. zadlužený státy zadlužily levicové vlády. Nastavily zákony na rozdávání tak, že si na to lidi zvykli, vzali to jako samozřejmost a když levici vystřídala někdy pravice, nemohla s tím rozdáváním už přestat, ba ani ho výrazně omezit, když chtěla další volby vyhrát. Tak se tenhle populismus socialistů rozlezl do všech států a hloupou chudší část obyvatel nikdy nezajímalo a nezajímá, kde na to rozdávání stát vezme a jestli je to na dluh. Dokud ten dluh mělo jenom pár bohatých prosperujících států, bylo všechno relativně ok. Problém nastává, když těch dlužníků je čím dál tím víc, takže systém to nedokáže ufinancovat – není tolik volných krytých peněz a státy nemají u věřitelů už důvěru, že dluh splatí. A ta hloupá chudší část obyvatel nadále vyžaduje rozdávání i když už není z čeho – viz Řecko. A nikdo jim nevysvětlí, že za to nemohou kapitalisté, ale jenom jejich populistické levicové vlády, které lidi podplácely, aby dostaly jejich hlasy ve volbách. Dobrým příkladem je i socdem u nás. Je smutný, že ani na názorným příkladu Řecka tuhle pravdu “obyčejný lidi“ nepochopili a nepochopí i když to vidí v televizi několikrát týdně – mohu si dopřát jenom tolik, na co mám . . . a když holt nemám na cukrárnu, tak holt nemůžu mít ani tu (jak se tu kdysi probíralo)
květen 11, 2010 15:35
Jo toulavej, : Alena Bodka
zadlužila levicová, rozkradla pravicová. Tobě někdo něco dal? Mně teda ne. A že jsem celý život makala a teď bych chtěla důchod? Ale já si na něj celou dobu platila a ty peníze tam donedávna byly.....byla to pravicová vláda, která ty peníze na důchody "použila". Jak řekl náš pan president - tehdá ministr financí "peníze na sobě nemají mašličky, aby bylo poznat, odkud a pro koho jsou". a řek to - ne že to neřek, jak teď tvrdí...já to slyšela na vlastní uši a nebyla jsem sama, zrovna jako jsem slyšela , že "nezná pojem špinavé peníze". Taky se již mnohokrát dušoval, že nic takovýho neřek.
květen 11, 2010 15:45
Nezlobte se vazeni, : Mikin
ale me se ty neustale opakovane negativni reci o "rozprodanem rodinnem stribru" a zbytecnosti voleb nejak nezdaji.
Jednak - to stribro ztratilo v dobe vlady jedne strany (hadejte jake?) jaksi lesk a prodavalo se jen diky primitivnimu barterovemu systemu s ostatnimi komunistickymi zememi.
A pak - demokraticke volby je neco, co funguje velice uspokojive v mnoha prosperujicich zemich, nevyplundrovanych vice jak 40-ti letou vladou jedne strany (hadejte jake?).
Souhlasim naprosto s bb2 v tom, ze se situace ani politicky ani ekonomicky za poslednich 10 let nejak nezhorsila, hlavni problem je celosvetova krize.
Kdyz lidi podlehnou skarohlidskym recem o zbytecnosti voleb a demokracie jako takove, pujdou k volbam organizovane jen clenove jedne strany (hadejte jake?) a hadejte, koho budou volit.......
smilies/angry.gif
květen 11, 2010 16:06
tak moment Mikine : Alena Bodka
do devětaosmdesátého roku ty podniky fungovaly a vydělávaly....nebyli to komunisti, nýbrž pravicová vláda, která - v rámci privatizace - rozprodala všecko co jen šlo. A je to pravicová vláda, která uvažuje o tom, že prodá pražské letiště Rusku. Jak nemám komouše ráda a nemám na ně dobré vzpomínky, tak ty sklárny a karlovarská porcelánka a podobné podniky donedávna velmi dobře fungovaly a prosperovaly. Ti, co přivedli ke krachu třeba Poldovku, taky komunisti nebyli. Tuto zemi komunisti sice nešetřili, ale fakt ji nestihli vyplundrovat takovým fofrem,jako nynější vlády pravicové. Ty tu nežiješm, tak víš starou bačkoru, ale byly to hlavně pravicové vlády, co si odhlasovaly volební zákony tak, aby se jim "neuškodilo" - přesně po vzoru komunistů. Jo a tímhletím - s tou neúčastí ve volbách - s tím, že budou lidi volit jen komunisty - tak takhle se nám vyhrožuje už taky drahně let - vyhrožuje...přesně podle komunistů, který nic jinýho neuměli...a zajímavý je, že vyhrožují hlavně pravicové strany. Já osobně si bude dělat co chci já, myslet si co chci já a volit koho chci já. a NIKDO ani pravej ani levej mi do toho nemá co kecat....TO JE DEMOKRACIE A SVOBODA!!!! Když teda pravicový hoši chtěj, aby je někdo volil, tak ať se ukážou...ať udělají něco, co by lidi přesvědčilo...zatím nikoho nepřesvědčili, tak holt vyhrožujou. Ale já jsem na vyhrožování zvyklá...a mám pro strach uděláno, stejně jako spousta dalších lidí. Mysli si o mně co chceš - máš na to právo, stejně jako já - je demokracie.
květen 11, 2010 16:21
nevím, jestli se mám pouštět do polemiky o „rozkradení“ státu pravicí : toulavej
musela bys´ puntíkatá uvést něco konkrétního. Pokud jde o to, jestli jsem něco dostal zadarmo, tak to ano – z kupónové privatizace já 55 tisíc za dva tisíce na 2 kupónové knížky, máma asi 40 tisíc. Na ty naše knížky se dalo vydělat celkem 200 tisíc, jenže já se o to tenkrát nestaral. Pokud jde o rozkrádání podniků, domácího stříbra – vybral jsem třeba Poldi Kladno – ta fabrika pořád stojí, nikdo ji neodnesl. Taky vysoké pece nikdo neodnesl, válcovací stolice a jiné zařízení buď pořád vyrábí, nebo bylo zastaralé a nikdo by na něm dnes už nevyráběl – mělo sice účetní hodnotu mnoho miliónů, ale reálně mnohonásobně míň. Vyráběly se tam polotovary pro výrobky, které se přestávaly v jiných fabrikách vyrábět a které se nedaly moc vyvážet na západ vzhledem k jiným normám na výrobu a materiálovému složení oceli v západní Evropě. Východní Evropa s rozpadem RVHP o ty výrobky neměla zájem a ani peníze. Vybírám dále třeba banky – všechny privatizovala levice, nezabránila podvodům v IPB, odsouhlasila její následný prodej Obchodní bance s uhrazením všech špatných úvěrů. Tak ještě prodej OKD a darování 40 tisíc bytů panu Bakalovi – neuvěřitelně nevýhodnou smlouvu pro stát podepsal pan Sobotka, jako na potvoru sociální demokrat. Pan Zgarba nebo Fencl si sobě a svým kamarádům jako ministři zemědělství pomohli přes Pozemkový fond, to ano – byli ovšem ze socdem. Ministr financí Svoboda se svou kamarádkou Snopkovou dostali dokonce 6 let za rozkrádání podniku Liberta – taky socdem. Marie Součková, ministerstvo zdravotnictví – několik let vyšetřování za rozkrádání, podepisování nevýhodných smluv. Standa Gross a krabice od bot strýce Vika je už klasika, která nesmazatelně vstoupila do dějin tohoto státu jako nepřekonatelná taškařice. Průpovídka o „špinavých penězích“ pana Klause, i kdyby byla pravdivá, je zcela neškodná. Pochopitelně, i pravice má máslo na hlavě. Nejsou tam andělé, taky si občas někdo k něčemu pomohl. Ovšem, oproti současné populistické bezcharakterní levici, jako je Paroubek, Rath, Zaorálek, Sobotka, Hašek, Dryml a mnoho dalších podobných šibalů, to andělé jsou i když nejsou . . . Ten ROZDÍL mezi nimi je nebetyčný . . .

puntíkatá, co by měla pravice udělat, aby to lidi (tebe) přesvědčilo, že je lepší, než ty druhý strany, schválně :-)
květen 11, 2010 16:45
nevím, : Alena Bodka
ale nejsou snad nejchytřejší a nejschopnější na celým světě?
květen 11, 2010 17:09
ani ten nejchytřejší a nejschopnější na celým světě lidem do hlavy nevidí, neumí poznat, co by chtěli . . . : toulavej
znám to podle sebe, je to moc těžký poznat, když ten druhej nic ani nenaznačí :-)
květen 11, 2010 17:16
no to neříkej : Alena Bodka
náš pan president je pravicovej, ví absolutně všecko a rozumí absolutně všemu
květen 11, 2010 17:23
Jo a když teda politik nedokáže poznat,. co lidi chtějí : Alena Bodka
tak ať jde prodávat brambory, nebo dělat něco jiného užitečného s nese*e se od politiky.
květen 11, 2010 17:24
Puntikovana : Mikin
to vis, neziju v Cesku, tak vim starou backoru..... smilies/wink.gif
On nekdy pohled zvenci taky neni k zahozeni, hlavne kdyz v dotycne zemi clovek vyrostl, zajima se o ni a skoro kazdy rok tam jezdi. Sledovani obyvatelstva, pred volbami nevrazive huhlajiciho, muze byt pak docela zajimave. Stejne jako diskuse o rodinnem stribre.
Podniky o kterych pises sice v roce 89 vyrabely (hlavne diky levne pracovni sile), ale s tim vydelavanim to uz bylo horsi. Ja toho treba o porcelanu a turbinach moc nevim, ale o motorkach a letadlech zase jo.
Ceskoslovensko vyrabelo jeste na zacatku padesatych let tretinu veskere motocyklove produkce na svete. Firmy Jawa a CZ ovsem nedokazaly diky socialistickemu planovani ani pres usili brigad socialisticke prace reagovat na pozadavky trhu, zaostaly v inovaci, nepresly rychle na uspornejsi a cistejsi 4-takty a byly doslova prevalcovany japonskou konkurenci. V sedesatych letech se dalo jeste o zachrane uvazovat, v devatesatych uz ne. Zhrouceni vychodnich trhu a jejich men znamenalo konec.
Podobne to bylo i s trhem mensich turbovrtulovych letadel. V te oblasti se da jeste s Boeingem a Airbusem soutezit, ale staci se podivat na kanadsky Bobardier a brazilsky Embraer a vse je jasne.....
Pokud chces Puntikovana vinit ze zniceni rodinneho stribra nejake pravicaky, tak muzes vinit leda tak pravicaky japonske, kanadske, brazilske, cinske.......




květen 11, 2010 18:12
Alenko, : bb2
tys ten důchod už někdy nedostala? A tvoje maminka se v důchodu měla po materiální stránce lépe než ty?


květen 11, 2010 18:31
... : bb2
Jo, KUPONOVKA, vida, toulavej:-) taky jsme za 2 tisíce, co nás to stálo, dostali mnohem víc, to bylo fajn, pokud si pamatuju, tak všichni v rodině i příbuzenstvu na tom vydělali a dost. Za akcie elektráren a Telecomu si bratranec později pořídil nové auto.
květen 11, 2010 18:31
... : bb2
a zapomněla jsem připsat, ano, co udělala socialistická vláda s Řeckem budiž nám varováním
květen 11, 2010 18:32
tak, samozřejmě, JSOU politici, co vědí, co obyčejný člověk chce : toulavej
a taky mu to na dluh chtějí zařídit : všechno mít zadarmo a pravidelně přidávat jak plat, tak i všechny myslitelný přídavky a příspěvky a podpory od státu a bohatým napařit pořádný daně za trest, že jsou bohatý, aby to uspokojilo závistivý netáhla. Máš naprostou pravdu, že náš pan president je pravicovej, ví absolutně všecko a rozumí absolutně všemu. Jsem rád, že to vidíme stejně. Bohužel, naše ústava mu neumožňuje každýho jednoho z nás udělat šťastným a uspokojit jeho přání a potřeby, anžto mu k tomu nedává žádný výkonný pravomoce. Škoda, byl by tu jistě za chvíli ráj . . .
květen 11, 2010 18:37
Ne, hospodářství v 89 opravdu nevzkvétalo : erika
naopak, stejně jako v ostatních zemích východního bloku, bylo těsně před krachem. Tradiční fabriky 40 let žily z podstaty, vytvořené ještě před válkou, dál to už opravdu nešlo a pohlaváři to věděli. To je taky jeden z důvodů, proč se komunismus sesypal poměrně bezbolestně. Být hospodářsky ještě trochu při síle, bránili by se mnohem víc.
květen 11, 2010 19:35
Ekonomie : Sidon
Jak vidím, je to pořád stejné, levičáci a jim podobní budou mít pořád snahu "nakrmit kozu žrádlem pro králíka tak, aby dojila jako kráva". Neuvědomují si, že napřed musí někdo vytvořit ty hmotné statky, aby se z nich potom mohlo rozdávat. Dnešní stav v Řecku je toho jasným příkladem, jak to dopadne, když se žije na dluh. Všecho je to ale jen o lidské lakotě a hrabivosti, někdo nemá dost i když už mu patří třeba půlka světa, pořád chce víc. V jedné povídce o Sherlockovi, říká sir A.C.Doyle ústy jedné guvernantky, která sloužila velmi bohatému člověku, že pokud už má člověk desatero, nebo stonásobek prostředků k zabezpečení svých životních potřeb, už by neměl dál "vydělávat" a množit svůj majetek, že by mu to nemělo být umožněno. Velmi zajímavá úvaha, ale jen pro ty, co jsou na tom mizerně. Jenže říct to dneska, tak by Vás osočili, jako nějakého komunistu. Mnohdy je to v tom životě lidském, docela jako v džungli a v přírodě vůbec, silnější požírá slabšího. Ono v té přírodě je to povětšinou z hladu, ale u lidí jde o docela jiný hlad. Bohužel.
květen 12, 2010 06:05
Pořád to úplně nesmyslné dělení: levice - pravice : Máňa Š
Nezadlužila ani levice ani pravice. Zadlužili společnou rukou neschopní se všeho schopnými. Pro, výhradně a jedině, svůj vlastní prospěch.
Já osobně naprosto odmítám sprosté a výhružné nařčení, že v dnešní době mám, stejně jako každý občan, 120tisícový dluh. Já nekradu, já si nepůjčuji, já nikomu nic nedlužím!
květen 12, 2010 06:55
Sidone : mia
mluvíš mi z duše. Jsou nenasytní, mnozí už dávno v důchodovém věku a stále nemají dost. Není jim co závidět, pořád jen hnáni touhou po penězích a moci.. Jsou mi lhostejní, ale osud země ne, tak pořád nevím jestli k volbám jít nebo zůstat doma. Druhá varianta nahraje straně, která má disciplinovanou členskou základnu. Jenže oni červení jsou už beztoho rozlezlí všude. Po listopadu je nezakázali, většina z nich měla přehled, možnosti, kontakty z minula, stále o krok vepředu, obsadili ta správná místa a vyrabovali co se dalo. Teď už není co rabovat, my, před válkou strojařská velmoc, děláme montážníky západu. Vyvážíme surovinu do ciziny, abychom pak draze kupovali hotový výrobek, zemědělství šlo do háje atd. atd. smilies/angry.gif
květen 12, 2010 07:14
No tak jo : wendy
i když jsem psala, že je celkem jedno kdo je u vesla, neboť jsou zkorumpovaní všichni téměř stejně (Kraus - kakao, Řebíček - nemovitosti atd atd), i když nás jedni straší dluhama a druzí slibují jak slibotechny - když chcete věřit, že ti napravo jsou ti spravedliví hospodáři, věřte si tomu. To, že socík stál za starou belu neznamená, že o těch druhých se to říkat nedá. Sochospodářství mělo spoustu chyb, jeho nástupníci sice tvoří, ale bezohledně. Nic není bez chyb, jen je dokázat přiznat.
Mně se teď taky daří dobře, ale co vidím to vidím. Jedna negativa odešla, druhá přišla. Je to tak těžké to připustit ?

mio přemýšlelas proč je po listpadu nezakázali? Mladí noví nepotřísnění s nimi uzavřeli jisté dohody. Tak začal kapitalismus v Čechách. Kšeftem přece. A to je věčná škoda. Moc ráda bych věděla, JAK by to tady vypadlo,kdyby...

a Řecko ? to je memento. Ví někdo, komu patří většina podniků v Řecku ? jestli domácím nebo zahraničním majitelům ?
smilies/wink.gif
květen 12, 2010 08:02
PS.: : wendy
já prosím nechci podminovat současný systém, jen bych chtěla, aby se lidi chovali slušněji. Ti v politice i ti v podnikkání. Někteří tak již činí, ovšem není jich mnoho...
Já vím, jsem nevyléčitelný idealista. Tak jdu zpovídat nezaměstnané. Pěkný den.
smilies/wink.gif
květen 12, 2010 08:08
eriko, Ty jsi asi hodně mladá, viď ? : mamča
Jak vám mladým vysvětlit, že tady žádný komunismus nikdy nebyl ? Byl tady režim, který se nazývá socialismus. A to je dost velký rozdíl.
Tebou zmiňované "tadiční předválečné fabriky" byly ve značné míře vybombardovány, a po válce znovu postaveny. Poválečná generace mládeže nijak zvlášť neprožívala politiku, ale budovali nové fabriky, aby byla práce pro lidi, aby se začalo vyrábět a republika se znovu postavila na nohy.
V r. 1989 nebyla všude výroba zastaralá, a odbytiště např. na naše tramvaje a lokomotivy, které se dodávaly nejen do "socialistického tábora", byla zajištěna. Stejně tak Zbrojovka Brno vyráběla (a v malé míře vyrábí stále) špičkové zbraně, které šly převážně na export.
Tohle strojírenství bylo rozmetáno, rozprodáno za hubičku, a zlikvidována pracovní místa pro vysoce kvalifikované pracovníky. Zároveň naše místo např. na zbrojařském trhu okamžitě zaujali jiní. (Díky pane Havle).
Za západním světem zaostával např. náš elektrotechnický průmysl (např. TESLA, jejíž název se ironizoval jako TEchnicky SLAbé), ale třeba tyristory vyráběné v ČKD Polovodiče, od nás odebíral celý svět.
Asi vás učili z jiných učebnic. Svět je takový, jaký je, a k jeho změně nestačí dobrá vůle ani ten jeden hlas vhozený do urny při volbách.
Mě jenom štve, že z různých stran poslouchám, že dříve (rozuměj před r. 1989) bylo všechno špatně. Přitom nikdo nebere v potaz např. kvalitní zdravotní péči, vč. prevence, která byla na nejvyšší úrovni ve světě. Nebo péče o nejmenší. Sice jsou dneska jesle zatracovány, ale co by dneska některé matky za ně daly ? Stejně MŠ. Nebylo jich dost, ale takový nedostatek jako teď, kdy byly MŠ proměněny na komerčně výhodnější objekty, nebyl za "totáče" nikdy.
Když řekneš A, je třeba říct i B.
Nebyla nezaměstnanost, každý měl povinnost pracovat a i v Ústavě bylo zakotveno "Právo na práci". (To bylo to první, co z Ústavy zmizelo). Možná byla zaměstnanost uměle udržována, ale nebyli žebráci, bezdomovci, ani povaleči parazitující na různých dávkách.
Jestli máš dojem, že teď je všechno dobře a že je v naší malé zemi ráj, tak Pánbůh s Tebou.

květen 12, 2010 10:14
mamčo : bb2
nikde jsem od Eriky nečetla, že by v naší malé zemi byl ráj ani že před r.89 bylo všechno úplně špatně.

MŠ je málo, protože uplynulých 20 let se rodilo méně. Před 5 lety začaly rodit děti ze 70.let, tak je školek málo, to za 5 let pomine.

Socialismus tady rozhodně nebyl, máš snad pocit, že jsme se měli jako ve Švédsku? Stejné zajištění, stejné svobody?

Zaměstnanost byla, to máš pravdu, ale taková, že pořád na všechno chyběli lidi - ve fabrikách, ve zdravotnictví, služby mizerné, co si kdo neopravil, nevyrobil, neupletl, neušil, neupekl, nezavařil, nevypěstoval, to neměl. Dělníci byli drzí, zedník v JZD byl pánem světa a to pohrdání ke vzdělání...
Lékařka se hnedle klaněla švadleně, kadeřnici a automechanikovi za to, že jí laskavě dovolili strčit jim do kapsy dýško - to ti přijde v pořádku, taková společnost je zdravá?

Kvalitní zdravotní péče??? Kde?? Neříkám, že jsme neměli šikovné lékaře a výborná pracoviště, ale celkově? Lidi nad 60 byli hnedle odepsaní, jakmile jim bylo něco vážnějšího. Můj děda v 60 neměl takové léky, takovou péči a takové pomůcky jako babička v 88.

Na nejvyšší úrovni na světě, české socialistické zdravotnictví? :-))) Kde jsi to sebrala? Tedy kromě toho, že tohle nám vtloukali do hlav a v našich generacích, pokřivených tím, v čem jsme vyrůstali, to bohužel zůstalo.
Mamčo, promiň, to, čím argumentuješ, zní jak agitka, a nejhorší je, že si to ani neuvědomujete.


květen 12, 2010 10:29
uf, nezapomenu na zubaře, : bb2
ke kterému jsem "spadla" po svatbě. Bylo mi 22, do 18 zuby bez jediného kazu, plomby, ale v těhotenství se mi odvápnily a s jedním zubem nastal problém. A lékařova reakce? "Co byste chtěla, mladá paní, vdaná už jste..." Opravdu světová úroveň :-)) Samozřejmě jsme si nemohli vybrat ke komu půjdeme, bylo to podle obvodů. Měla jsem smůlu, že o "náš" obvod byl krutý nezájem, takže se tam zubaři střídali ve službách befelem, podle toho vypadala péče. Chodila jsem s jedním zubem 3/4 roku, 1-2x týdně, téměř nikdy tam nebyl stejný lékař. Každý to rozdělal, nedokončil. Nakonec se nade mnou smilovala známá přes známou přes známou od kamarádky, pozdě, stejně jsem po letech o ten zub přišla.

Kde byla trošku lepší péče, to byly oblasti s těžkým průmyslem a těžbou uhlí, tam si to komunisti hlídali, bylo tam trochu lepší zboží a péče. A pohřebné pro každého dospělého, umíralo se tam brzy. Rodiče tam vystudovali a pracovali za čtyři jen aby brzy vypadli.
květen 12, 2010 10:36
myslím si, že kdo si myslí, : wendy
že dříve = všechno špatně a nyní = naopak, se přesvědčit nedá a skončíme u 50.let a fronty na banány. Aspoň z nás tady nikdo nedělá kryptokomunisty, jak se tomu děje na jiných chatech. Tady se slušně diskutuje. Ó díky bože.

ad jesle - no, chybí, ale bylo málo dětí...teď chtějí slučovat jesle a školky a učitelky se bouří, že to dost dobře nepůjde dohromady. Jo a tramvcje, ty od nás zase už v zahraničí chtěji. Jen aby bylo dost řemeslníků...když už je nějaký ten obchůdek. O zbrojním průmylsu, kde naše místo okamžitě zabrali jiní dodavetelé, hanba mluvit. Uznáte, že to byla chyba ?
smilies/wink.gif
květen 12, 2010 10:37
... : bb2
ano, z pohledu ekonomického bylo chybou zrušit zbrojní průmysl, být to na mně, nechám to...ale mě se nikdo neptal smilies/wink.gif


květen 12, 2010 10:45
bb : mia
ale co rušení pohotovostí? to Ti taky přijde správné jet s dítětem v horečce 6O km do krajské nemocnice na ušní o víkendu, v zimě, za náledí? že by se nenašly peníze na plat za pohotovost pro jednoho lékaře, to je směšné.
květen 12, 2010 10:52
bb - právě že se zase nikdo nikoho na nic neptá : wendy
jen se nám průběžně oznamují výše dluhů...tím bych pro dnešek končila, protože to že dříve nebylo všechno špatně a že dnes není všechno dobře je sice pravda, ale není to nic platný.
Na to, aby byla společnost zdravá, si ještě asi sakra počkáme.
smilies/wink.gif
květen 12, 2010 11:10
Tak nakonec se tu ještě začnou vzývat komunisti. : Sinix
Bože, vy máte ale krátkou paměť! Tak že se stály fronty na banány a pomeranče, to nebyla realita pouze 50. let. To pamatuji ještě z přelomu 70. a 80. let (pamatuji éru kubánských pomerančů). Byly pouze sezónně, dost často podpultově, takže kdo chtěl mít jistotu, že je bude mít, musel mít známého prodavače. Ještě na začátku 90. let jsme nevěřícně kroutili hlavou nad zákazníky, kteří si koupili 1 banán, nebo 1 pomeranč - ne 1 kg, ale 1 ks(!).

O zdravotnictví mi ani nemluvte! bylo sice tzv. "zadarmo" (ačkoli jsme ho štědře dotovali z našich daní a ze státních rezerv), ale také to bylo na těch doktořích vidět! Otrávení, že je "pacoši" obtěžují. Znám případ, kdy někdo málem zemřel na salmonelózu, protože ji 4 z 5 doktorů nebyli schopni rozeznat, ačkoli příznaky byly vysloveně učebnicové.

Ano, oficiálně nezaměstnanost neexistovala, práce byla povinná. Ale opravdu jen oficiálně, kdo měl dost vlivných známých, tak se jí vyhnul. A jak to v té práci vypadalo? Čekalo se, až "padne". A co by se lidi snažili, když už to někdo přehnal tak, že ho i vyhodili, tak co? Museli ho zaměstnat někde jinde, kde v tom nerušeně pokračoval.

A co cestování? Byli jste už v Itálii, ve Španělsku, v Řecku atd.? O tom se tenkrát většině běžných lidí mohlo akorát tak zdát. Kdo měl kliku a dostal devizový příslib, mohl do NDR, nebo do Jugoslávie, kdo neměl, nedostal se ani tam...

Neříkám, že je teď všechno bezchybné. Ohledně školek, to zbrklé, překotné rušení mi také vadí. Hlavně když museli vědět, že přicházejí silné ročníky a že se porodnost v blízké době opět zvýší. Proč je třeba nepronajali na dobu určitou pro mimoškolní aktivity a jiným zájmovým a občanským sdružením??? Proč je museli rovnou likvidovat??? Teď chtějí, aby školky přijímaly i 2 leté děti, ale jak, když nemají kapacitu přijmout ani všechny 3 - 4 leté??? A jiné a jiné.

Je třeba změnit mnoho, ale levice (a komunisté obzvlášť; dojímá mě, jak nás dnes učí demokracii) není řešení...
květen 12, 2010 11:14
no mamčo : erika
až tak mladá nejsem, klíčky na náměstí jsem cinkala ve čtvrťáku na vejšce, takže reálný socialismus neznám pouze z vyprávění. A velmi přesně jsem věděla, co mi na něm vadí. Fronty na banány, ve kterých jsem stála, když naši neměli čas, byly fakt to poslední. Nesvoboda ducha a pohybu mi vadily mnohem víc, stejně jak zločiny, na kterých to celé měli postavený. Absolutně neříkám, že teď je to idylka - konkrétně celková morálka společnosti je děsivá, ale trvám na tom, že dřív se měli líp jen horníci, vedoucí masny, Ovoce a zeleniny, autoservisů a pak papaláši všeho druhu. Můj táta bral jako vědecký pracovník v 80. letech na ústavu 3 500 Kčs, strejda - špičkovej astronom - kterého komunisti po prověrkách v 68. poslali vykládat vagony, žil na hranici bídy i podle tehdejších kriterií.
Ať si říká kdo chce, co chce, byl to zhůvěřilý režim a na rozdíl od toho dnešního byl špatný ze své podstaty. A co se týče jeho ekonomické neschopnosti konkurovat kapitalismu, ta se snad opravdu projevila sama.
květen 12, 2010 11:22
jo a byla sice povinnost pracovat : erika
ale ve skutečnosti to bylo přesně jak v tom vtipu, že lidi předstírali práci, a stát předstíral, že je platí. Nulová nezaměstnanost je stejně ekonomická blbost, v každé společnosti je několik procent lidí, co pracovat nechtějí/neumí/nemůžou/nejsou schopní. V socialismu byli pro forma zaměstnaný, v kapitalismu berou sociální dávky. Co je pro morálku těch ostatních lepší?
květen 12, 2010 11:34
Sinix : mamča
Zapomněl jsi na toalení papír a vložky...
Mluvila jsem o preventivní zdravotní péči, a ta byla na světové úrovni. Tebe neděsí, že se v ČR znovu rozmáhá tuberkulóza a další nemoci, které byly před 20ti a více lety vymýceny ?
Nevím, kde jsi za minulého režimu pracoval Ty, já rozhodně na "padla" se založenýma rukama nečekala.
Cestování : Ano, žádosti o devizový příslib byly potupné. Ale zase byla (jako dnes) skupina obyvatel, co s tím neměla problém. Jak mi vysvětlíš, že pracovníci Min. Zahraničí, kteří byli tehdy "prověření" (a to i na stupeň, kdy mohli pracovat s důvěrnými informacemi a mohli pracovat na Západě) jsou v současné době zase "prověření" smilies/grin.gif, a vesele jezdí po světě jako dřív ?
Lidi jsou pořád stejní. Ale někdy mám dojem, že jsem žila někde jinde.
Moji dědečkové se vrátili z I. sv. války jako invalidé. Za té oslavované I. republiky bylo na nich, jak se s tím vypořádají. Ano, i živnostník bez nohou dokázal uživit rodinu, ale zdravotní péči platil krvavě.
Rodiče byli pro změnu totálně nasazení (ročník 21 a 24), takže si válku a strádání užili z první ruky. Není divu, že když jim ten opovrhovaný poválečný režim umožnil při zaměstnání dostudovat a mít práci v oboru, že proti němu nešli.
Ano, dokonce vedli pionýrský oddíl se zaměřením na turistiku a přírodovědu. Byl to takový "převlečený Skaut", kterým moji rodiče jako děti prošli, a tak svoji lásku a úctu k přírodě a všemu živému předávali dál.
Teď se o tyhle poválečné ročníky lidí kdekdo otírá, a tvrdí, že zavinili 40ti letý marasmus. Ale to, že postavili tuhle válkou poničenou zemi znovu na nohy, to už si nikdo nepamatuje. Režim si vybrat nemohli, stejně jako teď my.
Kdyby sem v r. 1968 nevtrhli Rusové, mohlo být dneska všechno jinak.

květen 12, 2010 11:57
Aha, tak jenom než půjdu pryč : wendy
sinix - nepsala jsem že fronty byly JEN v 50. letech, to mi přeci nepodsouváš, že, umíš si rozdělit větu, to si pamatujeme všichni že byly stále - a co se týká vzývání komunistů kde to čteš ? To oponenti se s nimi stále ohánějí - když si dovolím kritiku některých současných nešvarů, nikdo o nich moc nediskutuje, ale napíše obecně toto : oni komouši taky ! To je odpověď ? Takže - kritika toho, co se v současné době jaksi dost dobře nedaří, a snad uznáte, že tyto jevy zde jsou - není, opakuji není vzývání komunistů, není volání po návratu starých pořádků, je to JEN kritika některých současných nešvarů. Je to už jasný ? Snad jo...protože číst a slyšet na kritiku a postřehy ze současnosti pořád dokola to, že oni taky, a abychom nezapomínali - to už je trapný. Nezapomínáme, já tedy určitě ne.

ad Erika - teď jsem dočetla tvůj příspěvek, no prosím že to jde...no, a v každém systému se má někdo hůř a někdo líp, už od prvobytně pospolné společnosti, bohužel to vždy není spravedlivé.

Tak dobou chuť k obědu.
smilies/wink.gif
květen 12, 2010 11:58
Jo mamčo, a kdyby v roce 1946 nezvítězili ve volbách komunisti, tak taky, že? : Myška
Ach jo, když tak čtu tvé komentáře, není mi dobře, protože stejné názory má fůra lidí, kteří už zapomněli, jaká nesvoboda zde byla. Ale holt někdo bude radši nesvobodný, hlavně že bude mít garantován důchod, že mamčo?

květen 12, 2010 12:04
Sinixi : mia
mě jsi doufám nemyslel, já bych byla bývala pro to postavit hned po revoluci KSČ mimo zákon. Ne, že bych se za nich měla tak špatně, vystudovala jsem, založila rodinu, postavili jsme si vlastní bydlení. Ale to, co dělali v padesátých letech, jak ničili lidem životy a nikdy se neomluvili, mi vadí. Ano byla práce, jak píše mamča, ale vyrábělo se na sklad, zboží neprodejné, nekonkurenceschopné. Pokud podnik přece jen vytvořil zisk, tak namísto obnovy strojního parku, budov, zkrátka investic o něj systémem daní hned přišel a to byly ty zdroje, o kterých se dnes mluví, že komunisti měli na všechno zdarma. Ti nahoře kradli samozřejmě méně než dnes, protože měli všichni dělnický původ a vesměs základní vzdělání, takže to tolik neuměli. Jak už jsem psala ráno, po revoluci ti pašáci s různými VUMLy měli kontakty, rozjížděli podnikání a obyčejný smrtelník byl o krok pozadu. Komunisti zabili podnikání, řemeslo tím, že zrušili živnosti, dnes živnostníka devastuje systém daní a byrokracie. Továrny se pozavíraly, surovina se vyváží,.. jen bych se opakovala. Nejhorší ale je morální devastace, každý kouká urvat jen pro sebe, bezohlednost.
květen 12, 2010 12:22
Myško, : mamča
buď tak laskava, a nenavážej se do mě. Já jen odpovídám na otázky v diskuzi, a nikoho nenapadám. Vysvětluji jen svůj postoj. Neoslavuji ani současné, ani minulé komunisty.
Ostatně, pokud budu schopna pracovat a bude o moji práci zájem, do důchodu se zatím nechystám.
květen 12, 2010 12:30
ano bíbí : alena bodka
moje matka se ze svého důchodu měla lépe než já tžeď. V pohodlí z něho zaplatila nájem, elektriku, telefon, plyn a vodu. Jo, nemohla si dost věcí dovolit, ale dost věcí si dovolit mohla...víc, než si mohu dovolit já teď. A rozhodně neměla starosti o to, z čeho zaplatí lékaře, léky a případně nemocnici, kdyby náhodou....já ty starosti mám už teď - a to ještě v žádný nemocnici nejsem. Ataky se mi stqalo, že mi důchod nepříšel - byla to tehdy administrativní chyba...ale když už ses ptala...jo, byla nesvoboda a lidi nemohli cestovat kam chtěli....ale řto já nemůžu ani teď, protože na to nemám. A vysvětlí mi už konečně někdo, jakto, že mohl ten nejpravicovější ze všech pravicových, který všecko ví a všemu rozumí - tenkrát studovat v Itálii /nebo ve Švýcarsku/ nebo kde to studoval, jak se mu povedlo získat ten flek v tom prognostáku a jak vlastně přišel k dceři Mariána Šalgoviče, kterou následně pojal za choť. UIrčitě ne v disentu.....Jinak Myško, doplň si vzdělání, komunisti zvítězili v r. 1948 a to v únoru, který se následně nazýval Vítězný.Předpokládám Myško, že jen tě matka na porodník sále vyplivla, natáhla sis motérečky a šla jsi makat. Aby sis měla z čeho zaplatit studium....a ty důchod zajisté potřebovat nebudeš, prací si zajisté vyděláváš tolik, že se v pozdním věku budeš moc povalovat na pláži na Bahamách.Ale asi máš pravdu, kolikrát jsem přemýšlela o tom, koho budu muset v pozdním věku zabít, abych měla v kriminále teplý jídlo a střechu nad hlavou. Kandidátů je hodně.
květen 12, 2010 12:45
Mamčo, obracím se na tebe, protože odpovídám na tvůj příspěvek. : Myška
To považuješ za navážení a napadání? Nebo snad moji narážku na jinou diskuzi, ze které vyplynulo, že máš strach o svůj důchod a proto zřejmě budeš volit levici? Nezlob se na mě, ale to nepovažuji za navážení ani za napadání. Mám snad úplně stejné právo se vyjádřit jako ty a kdokoliv jiný.

květen 12, 2010 12:53
Aleno Bodko, komunisti zvítězili ve volbách v roce 1946. : Myška
Vláda tehdy ale nebyla jednobarevná, komunistická, jiné strany v ní byly ještě zastoupeny fakticky, ne jen na oko, jako později. V únoru 1948 nekomunističtí ministři nabídli rezignaci, a prezident Beneš pod tlakem komunistů rezignaci přijal. Tohle byl ten Vítězný únor, komunistický převrat.
květen 12, 2010 13:01
Naštěstí máme velký výběr. : Milan
Každý si může vybrat, kterou stranu chce volit. Je jich dost, aby si každý našel tu "svou".
Kompletní seznam kandidátek je zveřejněn zde:
http://www.volby.cz/pls/ps2010/ps1?xjazyk=CZ
Protože však na předních místech všech kandidátních listin jsou dravci, ambiciózní kariéristi, je lépe uposlechnout doporučení na volbu těch posledních zde:
http://www.4zezadu.cz/
Na posledních místech jsou totiž obětaví lidé, kteří jsou ochotni dělat pro partaj i křoví, aby jiní uspěli. A právě takové lidé si zaslouží, aby se do sněmovny dostali - spíš než ti provaření vůdcové, co tam sedí (a dělají bordel a škodu) už deset a více let.

květen 12, 2010 13:11
Moje maminka se má v důchodu o hodně líp, než její tatínek. Babičku, její matku nezmiňuji, důchod neměla, celý život se starala o rodinu a domácnost. : Myška
A to moje maminka nemá důchod z největších.
Aleno, že nemůžeš do ciziny není proto, že by tě tam někdo nepustil, ale protože na to, jak píšeš, nemáš. Ale kdybys měla, nebudeš muset potupně žádat o devizový příslib, který, pokud ti ho milostivě vrchnost přidělí, nebude pro celou rodinu, ale jen pro tebe a pro tvého muže, s tím, že tu děti necháte, aby byla jakási jistota, že se vrátíte. Přesně to se stalo mým rodičům. Sami bez nás, dětí, nikam nejeli.
Nevím co to tu plácáš o montérkách a platbě studia, zatím je vzdělání zdarma. A jestli budu potřebovat důchod? Ano, jednou možná ano. Jenže mi ho nezajistí levice se stálým zadlužováním, ale změna důchodového systému a důchodové připojištění.
květen 12, 2010 13:11
Bodko : mia
nic ve zlým , Ty tu běduješ , že nemáš na sporák, na leccos, ale ruku na srdce, ono stravování toho Tvýho zvěřince taky něco stojí. smilies/wink.gif Tak když holt chceš mít zvířata a nic proti tomu, tak musíš oželet jiný věci.
květen 12, 2010 13:26
Myška 13:01 : mamča
Vyjadřuj se kde chceš, kolik chceš a o čem chceš, a mě a můj potencionální důchod laskavě vynech.
květen 12, 2010 13:36
Copak, mamčo : Myška
ťala jsem do živého?
květen 12, 2010 13:37
sinixi : mura1

K tomu mailu: : Sinix
Je poněkud nepřesný, jako řada řetězových mailů:

1) Preferenční hlasy, můžete dát maximálně 2 kandidátům, ne 4 - jinak to nebude mít efekt.
2) Přednostní mandát dostane kandidát, který obdrží nejméně 7 % preferenčních hlasů, ne 5.

květen 11, 2010 11:58

podle novely 480/2006 volebniho zakona plati 4 kandidati a 5%. neni mi znamo, ze by doslo k nejake zmene, tobe ano?

květen 12, 2010 13:48
... : bb2
Alenko, Mia napsala to, co mě napadlo po přečtení tvé odpovědi, jen jsem se rozpakovala reagovat, abych nebyla za neomalenou a neznalou poměrů :-)

Moje máma se má násobně lépe než babička, i když je šetrná, ale dopřeje si to, co nepotřebuje nutně k životu.
Babička brala noviny a pila 1 kafe denně, časopisy dostávala od našich, knížky si půjčovala (od našich, kamarádek, z knihovny), nebo je dostávala jako dárek. Pejska, malého voříška, živili naši, k veterináři s ním jezdil táta.
Internet, mobil - neplatila. Do divadla, kina, na koncert, výstavu apod. - nikdy. Kafe dortík v cukrárně - ne.
Malování bytu zaplatily její děti - tedy barvu, práci udělal táta se strejdou, máma s tetou uklidily.
Když někam potřebovala jet, odvezli ji naši, protože jsme bydleli nejblíž. Když potřebovala kabát nebo kozačky, koupily jí to zase děti. Atd.

Zdravotní péče - no, srdeční vadu jí neléčili, protože 1) na to nebyly prostředky a možnosti (byly, v SANOPZu), 2) protože v 60 byla na to prý stará, pravil lékař.
Křečové žíly jí odmítly v 55 letech operovat, že je to rodová záležitost a do 5 let by je měla zpátky. Nedostala ani žádnou podpůrnou léčbu, a to ani po první mrtvičce, tak po té druhé v 73 letech zemřela.
Bércový vřed jí "léčili" dětským zásypem, tak si babičku vzala máma domů, donesla zcela jiný zásyp a léky, vše se vyrábělo a VYVÁŽELO, proto to nebylo dostupné našim lidem. Ráno, večer se o babičku starala máma, přes den zajel domů táta, za několik týdnů babičku vyléčili.

Babička na dovolenou k moři nejela nikdy, jednak na to neměla, jednak by ji nepustili, někteří lidé nesměli ani do Bulharska, víš.

Ty jsi přece u moře byla, a v Anglii, pokud se pamatuju, jsi nebyla v době tuhé normalizace, ale v 68., než se to zase uzavřelo.
Internet a mobil používáš, zvířátka uživíš a na kafe s kamarádkou taky zajdeš.
Doplácíš na léky, to je fakt, ale aspoň ty léky máš, tehdy bys je nedostala.
Pokaždé, když kupuju růžové pilule za dvacku, si vzpomenu na dědečka, jak šílený bolestí čekal, až mu táta doveze zázračný brufen...

To hlavní, o čem ale psala erika - nemusíme se bát někam jít, něco říct, něco napsat, něco si přečíst. Bohužel většina lidí si myslela, že nám zůstanou zachovány všechny pofidérní jistoty a přibude volnost a materiální blaho.

Ale fakt je, že většinu lidí ta nesvoboda tehdy nějak zvlášť nedrtila, zajímalo je, kdo jim "ze západu" doveze salám, tričko nebo voňavý mejdlo.

Mamča a wendy psaly o tom, jak fungovalo naše hospodářství a jak frčely naše fabriky a výrobky. Některé ano, ale k čemu nám to bylo? Na Kubu, do ČÍny a SSSR jsme vyvezli všechno, co bylo k něčemu, tady to chybělo, nebylo nebo bylo na příděly, a za to jsme dovezli čínské propisky, voňavé gumy, lampiony a kubánské pomeranče.
květen 12, 2010 14:06
takže bíbí : alena bodka
tím, že živím psa a tři kočky si žiju nad poměry? Jinak u toho moře jsem byla náhodou zrovna v dobách tuhé normalizace - tedy v sedmdesátých letech. Bylo to, pravda Bulharsko, ale bylo tam krásně.Jinak, co j vím, tento stát zadlužovala a zadlužuje i pravice. Důchodový fond rozkradla /teda použila na něco jiného/ vláda ODS a jiná podobné, tunelování se u nás zavedlo v dobách, kdy byli ministři financí Klaus a následně Kočárník. Teď už pravda není co by kdo tuneloval. A já na starý kolena teď musím poslouchat řeči o tom, proč jako by mě měl někdo živit a že důchody jsou vlastně sociální dávky, přičemž stát se těmi "milodary" zadlužuje. Já jsem levici nikdy nevolila, protože vím, že jsou to stejný zmetci, jako pravice a člověk si nepomůže, oni se tam dpou proto, aby se měli dobře sami,. Faktr je, že už mi jsou na nervy všecky ty proklamace typu:"Dědeček, babička, ujídaj nám z chlebíčka"...fakt si myslíte, že těch pár důchodců může zvrátit "kolo dějin"?Je-li svoboda - smějí si tedy i důchodci a staří lidé volit koho chtějí? Nebo jen toho, koho jim kdo povolí - jako za komančů?
květen 12, 2010 15:26
... : Mikin
Na nektere veci snad nema ani cenu reagovat. Normalnimu cloveku by mel stacit fakt, ze komunisti obehnali zemi ostnatym dratem, aby jim z toho raje nekdo neutekl, ze meli sve "vlastni zdravotnictvi" v SANOPSu, protoze normalni lidi, kteri potrebovali treba umelou ledvinu nebo drahe leky ze zapadu se proste nechavali umrit....... Mamca asi opravdu zila v nejake jine zemi.
Stacit by mel uz rozdil mezi byvalym vychodnim a zapadnim Nemeckem a mezi komunistickou a nekomunistickou Koreou. Ach jo. smilies/angry.gif
A tohle predvolebni skarohlidstvi - opravdu je vsechno jen fraska, opravdu neni koho volit ? Ja k volbam vzdycky jdu, i kdyz mam nekdy pocit, ze volim jen mensi zlo. Nadavani a negativismus nikam nevedou.
květen 12, 2010 15:32
... : Sandra
je možný, že za komančů byly některý věci pěkný, zrovna včera jsem si pouštěla na youtube videa ze spartakiády, kteá se konala dva roky před mým narozením a říkala jsem si, že škoda, že už se nic takového nekoná, že to mohla být dobrá zábava jak pro cvičence, tak pro diváky. Nicméně i přes těchto pár věcí, které byly pěkné a jsou jistě umocněné nostalgickou vzpomínkou na mládí jistě NENÍ ŽÁDOUCÍ volit stranu, která se dodnes nedistancovala např. od monstrprocesů v 50. letech.
No a k tomu, že to tady není úplně růžové- ano, občas ten pocit sdílím a kolikrát si říkám, jestli skutečně toužím po tom, aby moje děti vyrůstaly zrovna v takovéto společnosti. Ale bydlela jsem rok v Německu, půl roku v Itálii a rok v Austrálii, ve všech případech jsem chodila do školy a v Itálii jsem dokonce bydlela v italské rodině, takže jsem měla možnost poslouchat jak vnímají svou zem Němci/Italové/Australané a zjistila jsem, že svou zem a své politické lídry vnímají všichni kriticky, že všude je na co si stěžovat. Takže to není tak, že by u sousedů byla tráva zelenější. A např. školství a zdravotnictví máme na hodně vysoké úrovni...v podstatě si žijem slušně a objektivně k nějakým výrokům typu "kvůli tomuto jsem klíčema necinkal" není moc důvod. Co bych vnímala jako největší problém je celkový úpadek morálky- u politiků je to jen víc vidět.
květen 12, 2010 16:04
puntíkovaná, co to tu zase píšeš za nesmysly. : toulavej
Nikdo tu nikde nepíše, že musí někdo volit někoho a někoho zase nesmí. To je ta demokracie, možnost a právo výběru. Ale, je to zároveň i zodpovědnost, abys svým výběrem nezabránila dalším generacím v možnosti jejich svobodného výběru. Do totality je cesta rychlá a přímá, cesta z ní je dlouhá a klikatá – je to dobře vidět i u nás a v celé východní Evropě. Voliči levice se vyznačují krátkou pamětí a srovnáváním nesrovnatelných věcí. Volí jistotu, kterou jim nabízí levicové strany i když tu jistotu jim nemohou zajistit, pouze slíbit – takže jim lžou. V nejistém světě se jistota stoprocentně zajistit nedá. Voliči pravice si naopak minulost pamatují, proto dovedou rozlišovat, co je pro jejich život to podstatný, čemu dávají přednost. Berou nejistotu jako nutnost, daň za svobodu a volnost rozhodování o svém životě.
Copak ty si vážně nepamatuješ, že z masa byl vždycky jenom bůček a to ještě jen v určitý době, než si na něj lidi zvykli ho kupovat a vařit z něho, takže potom nebyl vždycky ani ten, že v krámu bylo pár kousků oválený zeleniny i v sezóně, stejně jako místního ovoce, takže bolševik se vůbec nestaral o zdravou výživu pracujících a ti měli o deset let nižší průměrnou délku života než je dnes. To byly ty jistoty, na které mamča zapomněla. Co si člověk doma neudělal na koleně, neměl, nedalo se nic koupit, ani ten materiál. My museli doma pěstovat ovce a angoráky, když mý sestry si chtěly uplést moderní svetry – vlna se nedala koupit v různých barevných odstínech. Ale taky barevný trenýrky jen namátkou, tedy normální věc, nebyly. Froté ručníky, damaškové povlečení, nábytek, cihly, cement, lodičky do tanečních, ubrusy, normální nerezové příbory – byly ty hliníkové, zdravotně nezávadné :-). Když byla u nás pouť, tak dostala každá rodina u pojízdné prodejny – masny zcela výjimečně kvalitní maso, protože ho nedostal nikdo jiný v okolních vesnicích. A další týden ve vedlejší vesnici, když měli pouť, dostali oni kvalitní maso, protože zase nezbylo pro nás. Dvě stě stran bych tu mohl popsat ZÁSADNÍCH rozdílů v životě lidí dnes a za bolševika, které dosvědčí, o kolik lépe se dnes všichni máme.
květen 12, 2010 16:14
Alenko, : bb2
ne nad poměry, ale když si můžeme dopřát soužití se zvířecími mazlíčky, tak na tom nejsme zle, nebo ano? Co si pamatuju fotky tvých koťátek, neživíš je vodou a chlebem a základní veterinární péči mají taky. Nedávno jsi někomu vypisovala, co se u vás doma běžně vaří a jí, bylo to v debatě o zdravé stravě, nebo o masu, tak něco. Nejedli jste jen brambory na tisíc způsobů proložené fazolemi a dušenou mrkví. Ne, nechytej mě za slovo, to že si usmažíš řízek nepovažuju opravdu za luxus!
Ale neříkej, že zvířata a vy projíte nájem, to ne, že? Takže nejspíš to nějak zvládnete všechno?
No a jestli se tvé mamince za komunistů vedlo v penzi lépe, než dnes tobě, tak asi předtím fárala na Rudém říjnu:-)
Moje babička pracovala v textilce, hospodářská nebo jak se ta škola jmenovala jí coby bývalé statkářce nebyla k ničemu. Makala na směny a dokud jí to srdce dovolilo, tak i v důchodu. Přesto měla penzi jakou měla a žila jak žila.
Takže to v tom socíku nebylo až tak sociálně spravedlivé, ne?
květen 12, 2010 16:29
Sandro, : bb2
Spartakiáda by bývala byla fajn, kdyby byla bývala nebyla povinná :-) ROH a Svaz žen a další vyvíjely někdy značný nátlak na pracující ženy, aby se účastnily nácviku.
květen 12, 2010 16:33
prosím vás, povězte mi, : bb2
opravdu jste se někdo někde, a v tom případě kde a za jakých okolností - setkali s výpady typu "Dědeček a babička, ujídaj nám z krajíčka"?


květen 12, 2010 16:36
. . . jen namátkou jsem vzpomenul hmotné věci, které se dají považovat za samozřejmost. : toulavej
Ale u duchovních věcí to bylo mnohem horší – bolševik kontroloval, jaké knihy se mohou a nemohou vydávat, v jakém nákladu. Bránil v přístupu k informacím, většina dospělých lidí neměla ponětí, jak to vypadá třeba v Paříži nebo v Římě nebo v Alpách, nikdy neviděli moře ani ledovec jen pár kilometrů odtud. Copak jste na to někteří zapomněli? Jak šedé oprýskané byly ulice, domy, jak normální nám to všem připadalo, dokud jsme se nedostali na Západ a neměli tak možnost srovnání, jak by to mohlo vypadat. Rakousko má dvojnásobné HDP na obyvatele oproti nám. Nevládl tam bolševik. Nebyli jsme víc zničení po válce, než oni. A při rozpadu v roce 1918 jsme měli skoro všechen průmysl, oni nic – tedy náskok. Jak to, že mají dnes dvojnásobné HDP, když tu bolševik tolik toho vybudoval. Tím „rozkradením“ v devadesátých létech to nebude – i před sametovou mělo Rakousko dvojnásobek HDP na hlavu. A i když má ten dvojnásobek, přesto i tam jsou nezaměstnaní, žebráci, lidé si stěžují na zdravotnictví . . .
květen 12, 2010 16:36
Alenko, : bb2
četla jsi někdy Mňačka? Jak chutná moc? nebo Opožděné reportáže?
květen 12, 2010 16:40
teda toulavej, paráda, s dovolením vypíchnu : bb2
"Copak jste na to někteří zapomněli? Jak šedé oprýskané byly ulice, domy, jak normální nám to všem připadalo, dokud jsme se nedostali na Západ a neměli tak možnost srovnání, jak by to mohlo vypadat. "

Rakousko má dvojnásobné HDP na obyvatele oproti nám. Nevládl tam bolševik. Nebyli jsme víc zničení po válce, než oni. A při rozpadu v roce 1918 jsme měli skoro všechen průmysl, oni nic – tedy náskok. Jak to, že mají dnes dvojnásobné HDP, když tu bolševik tolik toho vybudoval. Tím „rozkradením“ v devadesátých létech to nebude – i před sametovou mělo Rakousko dvojnásobek HDP na hlavu. A i když má ten dvojnásobek, přesto i tam jsou nezaměstnaní, žebráci, lidé si stěžují na zdravotnictví . . .

K těm šedivým otřískaným ulicím ještě přidám PAMÁTKY, ve kterých bydleli vepři nebo se tam skladovaly plynové masky
květen 12, 2010 16:44
bb - nesetkala : wendy
a poznámku k tomu vývozu - vyváželi jsme i jinam, uměli jsme. A dovoz sem ? Bída, to je fakt, Ale pes byl taky zakopaný v tom, že Západ nám odmítl dodávat jinam než do Tuzexu, jen sem tam něco. Napadá tě proč ? A nebylo to kvůli penězům. A bylo to od nich chytrý !
Jinak koukám, že tu pořád dokola porovnáváte. Pojďte rozebrat nové hvězdičkárny. Je jich snad málo ?
toulavej, to víš že cestování oceňuju. Čekala jsem na to skoro celý život...s tím hospodařením máš recht. Hlavně že teď je všechno ok, takový průhledný, nezkorumpovaný. Přestaň psát "oni taky", to víme, že to byla banda blbů, to ti neberu. Pojď psát o těch nových. Ať jim to není líto.
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
květen 12, 2010 16:51
Wendy : Mikin
s tim Tuzexem si snad delas srandu, ne ? Ze zapadu museli komanci nakupovat za tvrde valuty, protoze jejich vlastni mena byla prakticky bezcenna. Proto taky to zapadni zbozi zase za tvrde valuty prodavali. Zadny "zapad" jim nic dodavat neodmitl.
A proc ti vadi srovnavani soucasnosti s minulosti? Ja si myslim, ze je dobre, ze lidi na ten komunisticky svrab a spinu nezapomneli. Zda se me, ze by se to nekterym politikum hodilo do kramu. A bohuzel ne jenom komousum.......
květen 12, 2010 17:14
wendy, není problém se podívat na špatný věci v dnešní době - jen krátce :-))) : toulavej
. . . jsou tu kolem nás podvodníci a zloději. O některých je to známo, ale chybí důkazy, které by je usvědčily. O některých se to předpokládá, ale chybí zákony, podle kterých by se dali odsoudit. Vpadli jsme rovnýma nohama do tržního systému ze systému, kde soukromý majetek byl zakázaný, živnostníci prakticky neexistovali, všechno řídil bolševik plánováním holých nesmyslů, všechno bylo státní, zemědělství a bydlení částečně družstevní, které ovšem ovládal bolševik také. To státní hospodaření fungovalo špatně, proto byly prázdný regály. Jenom privatizace to mohla změnit, aby majetek měl konkrétního vlastníka, kterému nebude jedno, že majetek chátrá a nevydělává. Lidi si nevydělali za bolševika peníze na to, aby si mohli odkoupit majetek od státu a privatizovat ho. Tak ti, co na to měli chuť, dostali od státních bank úvěry na tu privatizaci a vláda se za ně zaručila. Někteří zjistili, že podnikat neumí nebo zvolili špatný obor a zkrachovali. Živnostníci i velké podniky. Ty úvěry – sanace bank – zaplatil stát z daní všech, protože jiný průchozí způsob se neobjevil. Těch pár kvalitních, technologicky vyspělých podniků si koupily zahraniční firmy, lacino. Účetní hodnota podniku byla vysoká, ale prakticky se dalo použít jen část. Na papíru tak stát jakoby prodělal, ve skutečnosti dostal jen tržní cenu. Je zázrak, že něco tak gigantického, jako byl přesun majetku při privatizaci, proběhl tak „hladce“ s „minimálními“ ztrátami. Pamatuju si, jak se kolegyně v práci bála, když máslo za deset v sobotu stálo v pondělí 25 Kčs, že neuživí rodinu. Po 20 letech to máslo stojí pořád 25 Kč, ale dolar nebo libru koupíš za poloviční cenu. Levici se tu podařilo lidem namluvit, že je tu samá korupce, všechno předražený, samej podvod. Určitě se tu dějí podvody – jako kdekoliv na světě. Míru korupce měří pobočka mezinárodní organizace podle POCITU lidí, jak to v jejich státě ASI je. A tu pobočku financuje náš stát. Jenom blázen by mohl očekávat, že taková organizace bude mít vážný zájem objektivně zjišťovat míru něčeho, co se objektivně zjistit nedá, když by si případně mohla sama vypustit rybník – nízkou korupcí by pozbyla důvod své existence. Zjištěnou vysokou korupcí ale ten důvod na existenci naopak potvrzuje :-). Předražené dálnice, to je evergreen. Ale, srovnávají se ceny různých typů dálnic na kilometr. U nás je víc sjezdů a nájezdů – ty se do ceny dálnice v Německu nezapočítávají, víc mostů – máme členitější krajinu, proto i kilometr vyjde o třetinu dráž. Když porovnáme stejně vypadající úseky, bude ten u nás o desetinu dražší. Je tu menší konkurence. Taky ceny letenek nebo zájezdů jsou v Německu nižší než u nás. Ta vyšší cena u nás asi nebude korupcí, jen menším trhem, menší konkurencí. Pro dnešek by to stačilo.

Nemyslím si, že tímhle bych mohl někoho přesvědčit, kdo tohle nechce vidět. Ale, kritikům dnešních poměrů je potřeba připomenout, aby NEPŘIMĚŘENOU kritikou nevylili z vaničky s vodou i dítě. Mohlo by se jim pak třeba stát – i když si myslí, že to dnes není možné – že najednou zjistí, že tou kritikou způsobili to, že už nemůžou dál nic nepohodlného, co se nehodí, kritizovat . . . A že se stávají i věci zhola nemožné dokazuje rozpad SSSR, nebo pád reálného socialismu u nás . . .
květen 12, 2010 18:30
je zarážející : erika
jak nemáme historickou paměť. Dokonce ani tu obyčejnou.
květen 12, 2010 19:56
... : Sandra
bb, jinak by se jim na to asi každý vyprdnul...myslím, že by neměli šanci to dát takto do kupy, kdyby to bylo dobrovolné. To máš jako přehlídku vojska (tedy dříve, profíci za to mají zaplaceno) kolik si myslíš, že by mašírovalo vojáků, kdyby se ptali: tak chlapci, kdo chce, ten se půjde promenovat před papalášema, kdo nechce, má volno?

toulavej, pěkně´s to napsalsmilies/smiley.gif
květen 12, 2010 20:23
... : Sandra
Přišlo mi mailem:
V roce 1787 Alexander Tyler, skotský profesor historie na Universitě of Edinburgh, řekl na adresu athénské republiky, zaniklé před 2000 lety, toto: "Demokracie je vždycky dočasná a nemůže trvale existovat jako forma vlády. Demokracie vždy existuje jen do doby, než voliči zjistí, že mohou sami sobě "navolit" velkorysé dary z veřejných prostředků. Od toho okamžiku většina vždy volí ty kandidáty, kteří jim slíbí co největší podíl na veřejných prostředcích, což má za následek, že každá demokracie nakonec zajde na zhroucení financí, po němž vždy následuje diktatura."
"Průměrná doba trvání největších civilizací lidstva od počátků historie je kolem dvou set let. Během těch dvou set let národy vždy procházejí následujícími obdobími:
1. od nesvobody k víře
2. od víry k odvaze
3. od odvahy ke svobodě
4. od svobody k blahobytu
5. od blahobytu k uspokojení
6. od uspokojení k apatii
7. od apatie k závislosti
8. od závislosti k nesvobodě

Nevím jestli to pan Tyler skutečně už v 18 století řekl, ale je to tak a my se pomalu blížíme k bodu 8.
květen 12, 2010 20:49
Sandro : erika
já v 85 nacvičovala spartakiádu zcela dobrovolně smilies/smiley.gif Bylo mi 16, v září přišla tělocvikářka a slíbila týdenní pobyt v Praze v červnu... opravdu jsme pak jeli na Strahov a opravdu to byla sranda převeliká. V té době mi jestě nekazilo náladu, že se podílím na monstrpropagaci režimu smilies/wink.gif
A máš pravdu, blížíme se k bodu 8.
květen 12, 2010 22:09
bb - nevím jak kdo, : wendy
ale já Mńačka četla, a měl by si jej přečíst každý. A teď jsem měla půjčené knížky Strmou stezkou - gulagy, a Můj život v sovětské armádě - okupace 1968 (divím se, že sem vůbec dojeli jaký tam měli bordel), podobné věci by si každý měl občas přečíst, aby se nezapomínako. Čtu je běžně, nejsme zaměřená jednostranně, nezapomínám a historie mě zajímá.

mikine - nedělám. Vím jak se platili věci do Tuzexu. Ale - začátkem 80. let chtěli soudruzi trochu povolit uzdu, zřejmě už něco tušili nebo věděli a neboj, finance by na to našli.. Ale nebylo jim ze strany dodavatelů vyhověno z jednoho prostého a chytrého důvodu - aby lidi tady byli ještě víc nazhvězdičkovaní. Nezlob se, ale tak jako nikdo, nemůžeš být informován úplně o všem. A tohle pravda.
Srovnání se nebráním, nemám proč, že tu byl binec, nesvoboda jak myšlenková tak fyzická, víme všichni, přiznáváme to - tak se proč stále jen vlámat do dávno otevřených dveří ? Asi jsem to nenapsala dost jasně i když jsem se snažila.
Vadí mi na tom to, že když se nahodí téma dnešních vad na kráse, téměř stereotypní odpověď je tohoto typu : ONI taky, nezapomínej jak tu bylo hnusně, chceš návrat starých pořádků atd. Ne nechci! chci jen relevantní odpověď. Např. : ano, jakpak ty peníze na nákup
drahých nemovitostí Řebíček získal? Prkotina,ano - jen příklad. A já dostávám odpověď typu - komunisti kradli taky... Už je to jasné ? Děkuji.

Líbí se mi poslední příspěvek toulavýho. Konečně to někdo pochopil. A sdělil např. ta fakta o dálnici lidem někdo z vlády ? Já to nevím, to není rýpnutí, ptám se vážně. Měly by toho být plné noviny - a asi nejsou.

spartakiáda - to je dvousečné. Patřila do výkladní skříně socialismu. Ale byla pěkná, co vím tak lidi se na ni spíš těšili než netěšili, a to jak cvičící tak čučící. A co sem jezdilo cizinců. Pamatuju na ojedinělé záběry ze STrahova, kde před kamerou zaslzeli náštěvníci z USA a my hleděli jak u vytržení, že vidíme živého Američana !

Takže asi tak.
smilies/wink.gif
květen 13, 2010 07:58
Wendy : Mikin
skoda, ja doufal ze si delas srandu.
Krome padesatych let, kdy existovalo embargo zapadnich zemi na prodej nekterych surovin a zbozi komunistum, se nic o cem pises nekonalo.
Naopak, kazdy spravny podnikatel ktery mel a ma moznost svoje zbozi prodat by se samou horlivosti prerazil. A kdyby komousum nechtel ty kazetaky a jine hracky prodat treba Grundig, udelal by nesmirnou radost Philipsu nebo Blaupunktu.
Zbankrotovani komousi proste meli tvrde valuty vetsinou jen na zbozi, ktere mohli zase za valuty v tuzalu prodat. Pokud mas nejake jine informace, tak sem s nimi.
Spartakiada byla zhovadila verze sokolskych sletu. Zhovadila proto, ze stari Sokolove cvicili po cely rok a jejich slety byly vyvrcholenim jejich cinnosti. To se v pripade Spartakiad rict neda - ty byly po vzoru podobnych akci, ktere poradali naciste, jen cviceni v propagande.
Spousta cvicicich tam pochopitelne jela s radosti - byl to vylet do Praglu zadarmo. Vsak taky po kazde Spartakiade stoupla porodnost. smilies/cheesy.gif
květen 13, 2010 08:49
Informace ? : wendy
Jednou jsem slyšela něco, co moje uši slyšet neměly.
A promiň, radši skončím, když srovnáváš blbou Spartakiádu s nacistickými akcemi.

květen 13, 2010 09:04
Mikine (08:49) : Myška
souhlas. S tím zbožím mám stejný názor, embargo na vývoz zboží do Československa nebylo. To by někde prosáklo. Mohlo se dovézt jen to, co soudruzi dovolili.
Spartakiáda byla přesně jak píšeš propaganda socialismu. Lidi byli nuceni nacvičovat - žáci, vojáci. Někteří v tom dokonce našli nějaké pozitivum, asi fakt ten výlet do Práglu, někteří prostě rádi cvičili. My, co nemáme rádi šaškárny, a nacvičování ve škole nás neminulo, jsme to flákali jak jsme mohli, pro většinu třídy to bylo potupné. Necvičili jsme pro radost. Naštěstí jsme nebyli do Prahy vybráni smilies/wink.gif.
květen 13, 2010 09:32
... : bb2
Sandro - zajímavé.

Wendy - nechce se mi věřit, že bys věřila tomu, jakási centrální komise pro obchod Západu s Východem určila VŠEM firmám z USA, že ty kontejnery se zbožím, co se nalodili a putují do Hamburku, prostě NESMÍ z Hamburku jet vlakem do ČR, protože už je načase, aby ti komunisti padli:-)
Obávám se, že schopnost uvěřit takovým ideím je právě ten důsledek vymývání mozků režimem, o kterém jsem psala Mamče.

Myško - naprostý souhlas, vnímala jsem to stejně. Tedy až podruhé, jako dorostenka. Jako špunt v první třídě jsem nacvičovala ráda, v červenožlutomodrém úboru a s bílou polystyrenovou cihličkou. Probojovali jsme se do krajského kola!! Byla jsem strašně pyšná, ale zkazila jsem to. Pořád jsem se rozhlížela po tribuně, jestli naši opravdu dorazili, až jsem se zastavila a pak dobíhala :-)
Podruhé jsem povinnou účast na nácviku bojkotovala, přišlo mi to trapný. Což samozřejmě nebylo mou pubertální jasnozřivostí, ale tím, co jsem věděla a slyšela od rodičů a prarodičů. Vysloužila jsem si povolání otce do ředitelny, kde mu soudruh soudružsky domlouval. Otec řekl, že na nácvik chodím a jak se tam chovám nemůže ovlivnit:-) Prý se chovám jako vždy slušně, ale nezúčastněně, schválně pomalá. Otec navrhl, ať mě potrestají tím, že mě z nácviku vyloučí:-)) Naštěstí jsme měli velice rozumnou zástupkyni ředitele.

No uznejte...taková povinná kolektivní veselice je trapárna pro všechny, účastníky i diváky. Stejně jako všechny ty schůze, výroční schůze, akce brigád BSP atd.
květen 13, 2010 11:43
to trapné heslo o dědečkovi a babičce je ze Slabikáře pro první třídu ze začátku 50. let. : Irena K.
Spartakiády vypadaly jinak v televizi, jinak v reálu. Bydleli jsme na Letné, u Letenských sadů. V té době byl vydán "interní" zákaz (ve škole i doma), chodit do parku a do Stromovky. A už vůbec nekoukat od cestičky do stran. Neboť se všude a v každou možnou dobu (když se zrovna necvičilo) trénovalo milování. Tehdy se ještě tak moc sexuální výchova nenosila, takže rodiče a učitelé se děsili smilies/grin.gif. Ano, porodnost pak nepředstavitelně stoupla smilies/grin.gif

A ještě něco: vzpomínáte si někdo na "diplomatické prodejny"?
Hodně mi připomínají to současné "zázemí" našich poslanců a senátorů, to je taky za hubičku...
květen 13, 2010 14:17
no bíbí, s těmi mazlíčky : alena bodka
já vídám spousty homelsáků, kteří s sebou mají pejsky - mimochodem ti psi jsou opečovávaní a dobře živení - znamená to, že si ti homelesáci žijí dobře. I já budu muset do konce svého života pracovat, abych utáhla nájem, elektriku a podobně.Počítač mi dal syn a taky mi platí internet. Já sama bych na to neměla. Už teď jsem v dluzích a když nebudu pracovat, nedostanu se z nich, Ovšem ......pokud vůbec nějakou práci seženu. Nikdy jsem tady nepropagovala socialismus, komunismus a podobně...já se v tý době narodila a prožila jsem v tom pomalu celej život a moc dobře si to pamatuju. Ale vadí mi to vyhrožování - ať už skrytý, nebo otevřený. To dělávali komunisti a teď se teda držej zpátky, ale začaly to dělat pravicové strany. A dost hnusně. Nikdy jsem neřekla, jak to bylo za komárů úžasný.....celou tu dobu říkám, že je-li tu skutečně svoboda, je-li tu skutečně demokracie, pak je to, co si myslím, nebo koho budu volit, nebo nebudu volit, čistě moje soukromá věc a nikdo nemá právo - ani pravej ani levej - mi nic nařizovat. Já nevím, jestli jste si všimli, jak média zvolna a nenápadně se snaží obráti pozornost lidí jinam - jo rozděl a panuj, říkali staří Římané a je to pořád pravda.Uřž teď se spousta maldých lidí domnívá, že za marast v této zemi mohou staré báby a matky na mateřské dovolené. Jinak, když byly děti malé, měli jsme kocoura, křečka, rybičky a andulku Pepíčka. A nepřišla jsem si, jakože žiju nad poměry. Jinak souhlasím s Wendy:
Vadí mi na tom to, že když se nahodí téma dnešních vad na kráse, téměř stereotypní odpověď je tohoto typu : ONI taky, nezapomínej jak tu bylo hnusně, chceš návrat starých pořádků atd. Ne nechci! chci jen relevantní odpověď. Např. : ano, jakpak ty peníze na nákup
drahých nemovitostí Řebíček získal? Prkotina,ano - jen příklad. A já dostávám odpověď typu - komunisti kradli taky... Už je to jasné ? Děkuji.
V týhle zemi už to pomalu začíná připomínat "reálný socialismus" - jak řekne někdo něco, co vybočuje z "povoleného světonázoru", tak se na něj okamžitě všichni sesypou...no jistě, k politickým procesům ještě nedošlo, ale kdo ví....třeba slyším trávu růst. Jinak Mňačka jsem četla. V šedesátejch letech to byla povinná školní četba.
květen 13, 2010 14:41
Alenko, jenže nezapomeň, že vy s manželem kromě zvířátek táhnete 2 domácnosti, : bb2
a to se opravdu těžko vyjde se 2 penzemi a ještě se zvířátky, která - o tom něco vím - stojí dost.
V době, kdy jsme měli velice průměrné platy bychom 2 domácnosti - byt a domek, s energiemi a se vším ostatním - nezvládli. Takže se nedivím, že máte potíže utáhnout to z důchodů.

Můžeme donekonečna psát o tom, co bylo dobře a co špatně tehdy a dnes. Myslím, že mi došlo, v čem je příčina toho sporu (nemyslím mezi námi dvěma, ale obecně v diskuzích na toto téma). Vždycky byli, jsou a budou lidi, kteří budou mít pocit, že když se chovají slušně a normálně pracují, tak by to mělo stačit v jakémkoli zřízení k tomu, aby dobře žili a to znamená čím dál tím lépe. Co stačilo prarodičům, nestačilo rodičům a co stačilo jim, nestačí dětem.
A vždycky byli, jsou a budou lidi, kteří budou stát jen o to, ať jim celej stát dá laskavě co nejvíc pokoj a nechá je dělat a o ostatní že už se nějak postarají sami. A makají jak šroubci, třeba na úkor svého volna, aby se měli podle svých představ. To neznamená, že ti první jsou líní!! Nevidím vůbec nic špatného na tom udělat si svých 8 hodin běžné rutinní práce v klidu a čistou hlavou zavřít dveře a jít domů, naplánovat si na odpoledne procházku se psem, vaření večeře a sledování tv seriálu. Ale musí pak počítat s tím, že jim to nebude stačit na všechno - že třeba budou muset prodat byt nebo domek a sestěhovat se do jedné domácnosti:-) nebo nemít pejska a kočičky:-) nebo nechodit s kámoškou na dortík do cukrárny...Zkráta být spokojený s málem, které mám.
A nebo holt přejít na tu druhou stranu a přidat si práci navíc.
I za socialismu byli lidi, co měli 2 práce, vedlejšáky. Šili, pletli, pekli na svatby, překládali, doučovali děti, učili na hudební nástroje, jazyky, opravovali auta atd.

Jezdívali jsme v pátek na chalupu, vraceli se v neděli. Sousedka kolikrát mámě říkala Hned bych jela s vámi, my zase budeme tvrdnout celý víkend v paneláku tady ve městě. Mámě jí bylo líto, měla vždy nějakou neutrální reakci. Problém byl v tom, že jak ona, tak manžel trávili odpoledne od 15 hodin čučením z okna, kouřením na balkonu, sledováním televize, manžel občas v hospodě. Náš táta skončil v půl 4 hlavní zaměstnání a 3-4x týdně odfrčel na vedlejšák, po večerech stával u prkna a o víkendech makal na chalupě a ještě si přitom stihl udělat další školu a nakonec kurz pro odhadce a znalce nemovitostí. Zřízení mu v tom, aby makal a staral se a mohl si ve 45 splnit sen - odstěhovat se do vlastního domku na venkov, přitom nechat vystudovat děti a měl i toho loveckého psa a gramec a knížky a jiné radosti života. A máma vždycky šetřila, aby měli rezervy "co kdyby" a "na stará kolena", nikdy je nenapadlo čekat, že se o ně někdo postará - ani tehdy, ani teď. Stejně tak berou jako běžné, že se vždycky, za každého zřízení najdou podvodníci, lumpové, zloději, nemakačenkové.
Naši předci se nerodili se stříbrnou lžičkou v puse a nebyli ani oblíbenci režimu, ale měli v žilách krev předrvorepublikových sedláků a podnikatelů, zvyklých makat. Takže jim to přišlo normální. Dělnická třída, co si nechala nalejt do hlavy na odborářských schůzích, že všichni jsou si rovni a všichni mají nárok na vše, přitom uměla jen odpíchnout a jít na pivo nebo na kafe a drb s kámoškou, pak ty rozdíly těžko vstřebávala. A někdo to nevstřebal ani dnes.

A dnes je to úplně stejné. Kdo počítá s tím, že když se nejmenuje Kellner, Bakala nebo Havel, tak je to buď a nebo - buď bude žít jak to půjde a bude spokojený s tím co má. Nebo mákne a splní si pár snů, tak mu to zřízení nepřijde nedemokratické a nesvobodné - protože je zvyklej, že musí hrábnout do pedálů, a navíc oproti minulosti má velkou míru svobody. Nemusí se bát, že proto, že volil zelené a přiznal se k tomu, se mu nedostane dítě na školu. Že když nepůjde k volbám, předvolá si ho v pondělí závodní výbor ROH a KSČ a nevím kdo ještě na koberec.

Samozřejmě, že jsou lidi, kteří i kdyby se rozkrájeli, tak víc udělat nemůžou. Život je tak semlel - nemoc, nebo potíže v rodině, cokoli. Takoví ale byli i dřív, a stát se o ně nepostaral lépe než dnes, přežívali jak se dalo.

Homelesáci živí své pejsky, a moc jich nemívají, z toho, co najdou v popelnici, i po vyhozené housce se sýrem pes ztloustne. Odčervení, čistí a očkovaní ti psi nebývají - ale to je v této debatě vedlejší.
květen 13, 2010 15:56
oprava : bb2
Zřízení mu NEBRÁNILO v tom, aby makal a staral se a mohl si ve 45 splnit sen - odstěhovat se do vlastního domku na venkov, přitom nechat vystudovat děti a měl i toho loveckého psa a gramec a knížky a jiné radosti života

Jak píšu dlouhá souvětí a co mi přijde na jazyk to sázím na displej, tak mi občas něco vypadne nebo mi ujede shoda podmětu s přísudkem apod. ;-)
květen 13, 2010 15:59
Aleno Bodko : Mikin
(Wendy uz za me odpovedeli velice dobre jini).
Aleno, ty opakujes porad dokola, ze ti nekdo (nebo nejake pravicove strany) narizuje koho mas volit, nebo ze ti dokonce vyhrozuje. Mohla bys prosim uvest jediny priklad, kdy doslo k narizovani nebo vyhruzkam ?
Podle me se nekdo jen snazi volice upozornit, ze kdyz zapomenou na vsechny hruzy komunisticke diktatury a zacnou opakovat blbosti o uzasnem socialistickem zdravotnictvi, socialistickych duchodech, socialistickem pravu na praci a o zbytecnosti voleb ktere jsou udajne jenom "fraska", tak ta fraska dopadne tak, jak uz kdysi po valce dopadla. Coz nikdo z nas jiste nechce.
Mozna ani mamca ne. smilies/smiley.gif
květen 13, 2010 16:34
Tak se občas mrkni za zprávy, prohlídni : alena bodka
si billboardy, přečti si i jiní diskuse na internetu. Věta ", tak ta fraska dopadne tak, jak uz kdysi po valce dopadla.Ů FAKT VYHROŽOVÁNÍ NENÍ. Já jsem nikdy komunisty nehájila, nikdy jsem je nevolila a jak to za nich vypadalo, vím zatraceně dobře. Ale připadá mi, že diskuse na toto téma se hodně blíží heslu "Kdo nejde s námi - jde proti nám" - akorát, že teď to říká pravice> a já bych se nerada dočkala od nich téhož, co kdysi od komunistů, Ty lidi, co nám budou vládnout jssou v mém věku...takže žádná mládež nová, mládež pokroková. A taky to za komoušů nebyli žádný disidentk - ti byli po kriminálech a dneska berou pár korun důchod. Tyhle lidi, co tam jsou teď, v tom uměli zatraceně dobře chodit - tenkrát i teď. A ničeho dobrýho se od nich nedočkáme.
květen 13, 2010 16:45
... : bb2
ty lidi nejsou horší než dřív. Když občas slyším některé názory, říkám si dobře nám tak, máme a budeme mít vládu jakou si zasloužíme.

Alenko, pokud hesla volební kampaně považuješ za výhružky, po kterých bude následovat pogrom všech nepravicově orientovaných, tak nevím co už víc říct :-)
Snad jen že si půjdu objednat rakev a pomalu to začnu balit, protože já jsem spíš středolevá než skrznaskrz pravicová, jen jaksi nevěřím, že mi ke splnění mých snů a přání - žít jak se mi zlíbí a na co budu stačit - kdokoli od středu nalevo pomůže.

Jdu na večeři, drb a Ženy v pokušení, tak pěkný víkend.
květen 13, 2010 17:26
... : Mikin
Eh.... nemam silu ani naladu vysvetlovat (navic z daleke zeme za oceanem) nekomu vyznam ceskych slov "narizovani" nebo "vyhruzka". smilies/undecided.gif
Voni si lidi s kratkou pameti asi musi celou historii zopakovat, pak snad pochopi, co ta slova znamenaji.

květen 13, 2010 19:11
Nevím, neznám, nechápu : nema problema
Po čem se vám některým stýská? Máte (máme) se tu úžasně, v kapse pas se kterým se může kamkoliv, není hlad, NENÍ VÁLKA!!!, co chtít víc?

Nicméně - to, že někde vládne diktátor, ještě neznamená, že vládne špatně. To, že někde vládnou demokraticky zvolení politici ještě neznamená, že vládnou dobře...
květen 13, 2010 22:13
Mikine, já zatraceně dobře vím, co znamenají slova "nařizování" a "vyhrůžka" qa moc dobře si to pomatuju : alena puntik
a proto jsem těžce alergická na sebemenší náznak výše uvedeného....taky to tenkrát začínalo jemně, srandičkama...vlastně to člověk ani nemoh brát vážně....a vidíš, jak to tenkrát dopadlo. Ty pravicový kecy jsou dost možná jen mimikry určené ke zmatení voličů...možná jsem fakt paranoidní...ale já už přesně tohle jednou zažila. A vím jak to skončilo. Jo, oni používali trošku jiné výrazy...ale v podstatě říkali totéž. Lidi, kteří používají takové prostředky, jako jsou teď vidět na každým rohu (a to vůbec nemluvím o jejich lhaní a podvádění v soukromém životě) - prostě nejsou slušný lidi a v podstatě se od nich můžeme dočkat čehokoli. A oni se nám pak budou chcechtat do xichtu a budou tvrdit, že nikdy neřekli, co řekli a že vždycky říkali, co neřekli.....nakonec jsme si je zvolili...no když jsme tak blbí, tak si to zřejmě zasloužíme...hehehe. TOHLE TADY TAKY NIKDY NEBYLO_?????
květen 15, 2010 09:05
Puntikovana : Mikin
nejspis jsi opravdu na tyhle veci alergicka.
Kdyz ti nekdo na prave strane politickeho spektra rekne, ze nemas volit levici ani sabotovat volby, protoze levice vsechny penize rozfofruje a budou z toho tezit komousi, jde podle me o nazor a varovani.
Stejne jako v pripade levice, ktera te presvedcuje, at nevolis pravici, protoze prijdes o duchod a budes platit doktora a vzdelani.
Zkratka a dobre si Aleno P. myslim, ze si pletes pojmy nebo nemeris stejnym metrem.
květen 16, 2010 18:33
No Mikine, : alena bodka
USA rozhodně nemůžeš podezřívat z bolševizmu. Nicméně, pokud jde o zdravotní pojištění, je tam tak drahé, že si ho spousta lidí nemůže vůbec dovolit. Takže bych s tou pravicí byla taky opatrná.
květen 19, 2010 14:08
Aleno, : bb2
a není to tak - a to ti spíš poví Michal, Mikin a Toulavej, já jen tak dovozuju z toho, co zaslechnu v médiícíh a co si tu přečtu - že američtí občané si demokraticky většinově zvolí právě ty strany, které tento systém zdravotního pojištění podporují?
květen 19, 2010 14:29
... : bb2
Pochybuju, že by americká pravice hlásala ve volebním programu "zdravotní pojištění dostupné všem" a po volbách by obrátila naruby.
květen 19, 2010 14:31
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]