O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VELKÝ TŘESK PDF Tisk E-mail
Úterý, 30 březen 2010

I přes počáteční potíže se vědcům z CERN podařilo nasimulovat podmínky vzniku vesmíru. Ano, netrpělivě očekávaný experiment Evropské organizace pro jaderný výzkum (CERN), byl úspěšný. Pokus byl od počátku označován za jeden z nejambicióznějších vědeckých experimentů všech dob.

 

 

     Měl napodobit podmínky v úvodní fázi Velkého třesku, jímž podle současných teorií před 13,7 miliardy let začalo pozorovatelné rozpínání vesmíru. Samotnému aktu předcházely dva neúspěšné pokusy - ranní závada na chladícím systému magnetů, která způsobila ztrátu paprsků, byla záhy opravena dodáním nových částic do systému. Experiment však nakonec před 13. hodinou proběhl úspěšně. Byly proti sobě navedeny dva protonové paprsky, každý o síle 3,5 teraelektronvoltů (TeV). Výsledky budou nyní zpracovávat vědci z celého světa.

 

 

 

 

 

 

ČERNÁ DÍRA:

 

  • Černá díra z pohledu klasické fyziky je těleso velmi stálé, které nemůže zaniknout vlivem ztráty své hmoty, jelikož žádná částice není podle klasické fyziky schopna překonat rychlost světla a jedinou přirozenou cestou zániku černé díry se tak jeví její pohlcení jinou černou dírou tzv. gravitační srážka. Při pohledu na systém černé díry z moderní fyziky však vyvstává další možnost, jak může černá díra zaniknout. Kvantová mechanika připouští proces, při kterém vlivem neurčitosti v počtu částic ve vakuu neustále vznikají a opět zanikají páry částice-antičástice. Pokud jedna z takto vzniklých částic vznikne nad horizontem událostí a druhá pod ním, může první z nich uniknout do nekonečna a snížit tím hmotnost černé díry. Tento proces se nazývá Hawkingovo záření, nebo kvantové vypařování černých děr a byl poprvé popsán britským astrofyzikem Stephenem Hawkingem.

 

 

     Lidé nedůvěřující vědě se obávali vzniku černé díry, která pohltí svět. Podle vědců však LHC na zformování takové černé díry nemá dostatečnou energii. Připouštějí pouze možnost vzniku mikroskopických černých děr, které se ze své podstaty ve zlomku vteřiny rozpadnou.  Dnešní úspěšný pokus, po němž žádné „zhroucení světa do černé díry“ nenásledovalo, je podle nich důkazem nepodloženosti obav.

 


     Smekám před inženýry, co tohle dokázali vymyslet, postavit a nést zodpovědnost za funkčnost celého systému a ještě více před těmi, podle  jejichž výpočtů se celý projekt  realizoval. Neumím si ani představit tu dávku fantazie spojenou se znalostí matematiky a přírodních zákonů, která lidi vede k chápání černých děr a trpaslíků všech barev :-).

 

d@niela

(obdivovatel a totální neználek

čehokoliv technického)

 

 

 

Komentáře (60)add feed
Pokroku v tomto směru fandím : wendy
stále toho víme málo, stále se ukazuje, že v mmnoha ohledech musíme své poznatky opravovat, stále pronikáme dál a hloub do tajů vesmíru. Přiznám se ale, že jsem měla taky trochu nedůvěry k výše uvedenému pokusu, spíš teda obavy, ono by se to za určitých okolností mohlo
vymknout. Mikročerné díry se rozpadnou jako při kontaktu částice hmoty a antihmoty, ale co my víme co se může stát při koncentrovanějším pokusu ? Věřím tomu, že vědci to mají sakra dobře spočítané, jen se obávám, že když si budeme hrát na Pánaboha jako Čapkův Adam-Stvořitel, může se něco nepředvídaného stát. Jenže - bez toho se dál nedostaneme, že. On i Nikola Tesla svého času způsobil zemětřesení v NY....
smilies/wink.gif
březen 31, 2010 07:47
... : Marie Š.
Poslední věta před smrtí: "Ono to nejde vypnout!"
březen 31, 2010 07:54
wendy, já mám spíš obavu : romanB
z toho, že už i ve vědeckém světě se může projevit nedůslednost, přezíravost a podobné věci. Přičemž vědecký přístup přesně tyhle věci neakceptuje, resp neměl by. Bohužel podvody, vědomé zkreslování faktů z různých důvodů mají i ve vědě čím dál větší váhu -spěchá se, nedotahuje, dělají se ukvapené závěry, což sice možná projde novinářům, ale vědcům se to může vymknout z ruky. Málokterý "sponzor" má trpělivost na ověření a fixování poznatků... Na druhé straně se "opravdoví" vědci sami vyčleňují do pozice neomylných (viz včera všechnopárty třeba) ale bohužel i nepoučitelných. Takže ono se nemusí ani tak stát něco nepředvídaného, ale spíš přehlédnutého, podceněného atp. Ale možná že zničit vesmír je efektnější závěr konce než se nechat rozmetat v metru, kdo ví.
březen 31, 2010 08:37
Kuš Romane, to já si zase radši počkám na to Velké smrštění : wendy
a nepiš mi o metru, v neděli s ním jedu...ale nerada bych jela zároveň i v nějakém tom efektním metání!
Když se sloučí aspekty přezíravosti, náhody a nedej bože podvodu, můžeme se nadít rozmetání největšího, to je fakt. TO UŽ NENÍ O TOM ŽE VYBOUCHNE JEDNA LABORTOŘ PŘI HLEDÁMNÍ KAMMENE MUDRCŮ.
Docela by mě zajímalo, zda se nějak experimentálně pokračuje v experimentu Philadelphia....je to trochu jiný soudek, ale taky riskantní, i když lokálněji, že.
smilies/wink.gif
březen 31, 2010 08:53
Philadelphia, : romanB
Montauk atp .. víš, že se údajně vůbec nic takové nestalo? Že to celé je výmysl od Eldridge až po Allena? Čím více času od toho uplyne, tím menší šance je zjistit, jak to bylo, ale logicky mě napadá: pokud by už tehdy bylo něco takového možné, byť s tragickými následky, patrně by za těch pár desítek let už bylo něco,co by fungovalo. Minimálně třeba v oblasti velkoprostorového špeditérství smilies/smiley.gif
březen 31, 2010 09:20
Ve mně tyhle pokusy moc nadšení nevzbuzují. : mamča
Že by se vědcům ten pokus povedl zrovna némlich toho 21.12.2012 ?
Věda je důležitá, protože bez ní bychom ještě lezli po stromech, ale trocha pokory a snaha na souznění s přírodou by člověku jen prospěla.
Já osobně se do budoucna chystám na nezávislost na energetických zdrojích, místo auta začnu jezdil na kole, na zahradě pěstovat polní plodiny a chovat drůbež, králíky a kozu.
Kdyby ten pokus vědcům náhodou nevyšel, hlaste se u mě na chatě, začnem znova a zgruntu :-)) smilies/cheesy.gif
březen 31, 2010 09:20
zdrojová soběstačnost : romanB
je věc, o které sním už hodně dlouho. Ale mám obavy, že to je není tak jednoduchý, jako přestat kouřit ze dne na den třeba smilies/smiley.gif V každém případě je cesta tímhle směrem sympatická minimálně už proto, že nikoho neobtěžuje a nezneužívá.
březen 31, 2010 09:33
No, co se člověk dozví z otevřených zdrojů : wendy
a poskládá, je jistě zajímavé a dá se z toho dost vyčíst, ale když se něco utajit chce...zajímala jsem se o to kromě úžasných perspektiv i proto že se experimentu zúčastnil i můj oblíbený Nikola. Ale s tím obchodním využitím máš recht, to bylo něco !

Soběstačnost - taky dobrá věc, ale všichni při současném "zamoření" Zeměkoule lidmi být nemůžeme. Škoda.
A mamčo - co elektrárna - elektrárnu máš ?
smilies/wink.gif
březen 31, 2010 09:40
Vědci nejsou povýšení, jen komunikace je mnohdy nemožná. : Milan
Když má vysoce matematicky a fyzikálně vzdělaná osoba s IQ 140 bodů hovořit s průměrným člověkem, jehož IQ je tedy 100 bodů a vzdělání někde mezi negymnaziální maturitou a výučním listem (tedy průměr), pak je to úplně stejné, jako kdyby měl tento průměrný člověk komunikovat s osobou, jejíž IQ je 60 bodů a úroveň vzdělání dosáhla 20 let ústavu pro mentálně postižené děti a mládež.
Rozdíl v mocnosti intelektu a vyjdřovacích schopnostech je v obou těchto případech stejný.
Průměrný člověk, který dokáže rozumně komunikovat s výrazným oligofrenikem a vysvětlit mu své průměrné vědomosti tak, aby ten oligofrenik byl spokojen a neměl pocit, že je vůči němu ten průměrný pro svou převahu povýšený, tak teprve takovýto průměrný (ale to on už asi není zrovna průměrný, že?) člověk může kritizovat vědce za to, že z něj má pocit povýšenosti.

březen 31, 2010 09:49
Nikola : romanB
je zajímavej případ .. fakt by mě zajímalo, jestli se reálně v těch vysokonapěťovejch věcech k něčemu utrh. Umím si představit, že kupříkladu možnost vidět v čase vpřed i vzad je v podstatě pro jakehokoliv politika absolutně nepřijatelná (a nejen pro politika).
březen 31, 2010 09:51
Milane : romanB
souhlasím, zrovna jako příklad lze uvést už jen pouhé zadání Poincareho domněnky, co nedávno proběhla medii v souvislosti s ruským matematikem. Jenže připomínám - to co se dělo kolem tzv oteplování, nemělo co dělat s vědeckou precizností, ale s naprosto nevědeckýma a hodně nízkoúrovňovejma vlastnostma.
březen 31, 2010 09:56
Ale Milane : Marie Š.
to je hodně povýšenecký příspěvek. Ovšem současně i oligofrenní.
březen 31, 2010 10:02
Jde o to, aby vědci byli poctiví sami k sobě : wendy
aby např. uražená ješitnost jim nebránila ve změně názoru. Ve světle nových objevů zkorigovat to, co třeba celý život učili. A aby byli zodpovědní. To, že běžná populace nemůže rozumět jaderné reakci a podobným úžasnostem, je přece normální. Musíme se spoléhat...
Pořad o tom ruském géniovi jsem viděla. To jsou lidé, kteří mají v hlavě sice geniálno, ale jednosměrné.
smilies/wink.gif
březen 31, 2010 10:10
zajimavý je : romanB
žespousta lidí s ním souhlasila v tom, že ty peníze nechtěl .. ale málokoho napadlo, že nežije sám, a že aspoň pro tu matku svoji něco zajistit moh. Samozřejmě pokud dobrovolně nežije ona stejně jako on.
březen 31, 2010 10:37
wendy 9:40 : mamča
Elektrárnu nemám, budu chodit spát se slepicema. Možná, že by se dalo dát dynamo na zahálející rotoped a autobaterií mám zásobu na spoustu let. Kolem zahrady teče potok, tak malá turbínka by trochu toho proudu na nabití baterek do vibrátoru zmákla :-)) smilies/cheesy.gif Kamna mám na dřevo, kterého máme všude dost, a další roste (japonské energetické topoly). Místo el. čerpadla ještě nainstalujem ruční pumpu na studnu, a je hotovo !
Vítejte u nás ! smilies/cheesy.gif
březen 31, 2010 10:41
Nojo, ale pumpa ti zamrzne a co pak : wendy
ty japonské topoly - nejsou to ty úžasné stromy, na které dostal dotwci v televizní akci Den D ten začínající podnikatel ?

Romane, já bych teda ty peníze neodmítla. I kdybych je z principu (Grygar) nevzala pro sebe, ale pro nějakou Věc. Ať by to byl další výzkum nebo psí útulek - to není hamižnost nezřízená, to je praktičnost...
smilies/wink.gif
březen 31, 2010 10:58
wendy : mamča
Kýbl spuštěný do studny na špagátě nezamrzne, ale to jsme se dostali jinam. smilies/wink.gif
Nevím, jestli někdo dostal dotaci na Japonské topoly, my jsme si je normálně koupili, vysadili, a měly by nám cca za 5 let zajistit soběstačnost v pěstování dřevní hmoty na celoroční topení. Roste to rychlostí cca 2-5 m /za rok, sklízí se průběžně po počátečních 5ti letech.
Doufám, že si tím nezaplevelíme celou zahradu, podobně jako se v teplejších krajinách nemůžou zbavit bambusů.
březen 31, 2010 11:04
mamčo, prosím, ty Japonské topoly : Marie Š.
kde se kupují? Cena? Vyžadují nějak zvlášť upravenou půdu? Co takhle podmáčená louka, k ničemu vhodnému nevyužitá?
březen 31, 2010 11:20
No od třesku ke kýblu... : wendy
hlavně aby obé dobře dopadalo.
Já koukala náhodou na ten pořad, kde se několik lidí uchází o dotace od pěti sponzorů, je mezi nimi i Okamura. A tenhle je dostal právě na ty rychlestoucí stromy - no asi budou oni. To je super. Tak ať se daří !
smilies/wink.gif
březen 31, 2010 11:30
Možná by to nejlépe vysvětlila : Marie Š.
Bursíkova Kačenka, řečená Biomasa, ale já bych to raději měla od mamči.
Nejde nám ani o to, abychom za každou cenu vypěstovali co nejvíc paliva, spíše o využití zcela neobdělávaného pozemku, na jehož údržbu se nám nedostává času ani sil.
březen 31, 2010 11:38
Marie Š. : mamča
http://www.japonsketopoly.cz/ zde návod
http://www.uroubenestudny.prodejonline.cz/1104/5000|.k.060.japonske_topoly.html zde možnost objednání
My jsme vloni na jaře koupili "řízky", letos už jsou to stromky. Ohraničili jsme jimi nevyužitý pozemek nad vlhkou roklí, a zatím je ještě odplevelujeme.
Pokud máte nevyužitý pozemek, tak bych to zkusila. Vždyť toho pro začátek nemusíš vysázet hektar ?
březen 31, 2010 11:46
peníze se neodmítají : romanB
z principu (myslím objektivně zasloužené).. k tomu mám hodně důvodů, včetně určité pověrčivosti smilies/smiley.gif Ale docela určitě jsou peníze mým oceněním od zadavatele - a ignorovat ocenění je neslušnost (minimálně).
březen 31, 2010 11:48
RomaneB, pan profesor normální anatomie : Eva
byl tedy tak neskutečný, až úplně skutečný smilies/cheesy.gif Pro mne byl zcela a jednoznačně přesvědčivější ten doktor s čínskou medicínou.
Osobně znám mnohem více zcela namyšlených vědců, než těch s morální pokorou a etickou odpovědností. Ona totiž neexistuje žádná kauzalita mezi vědeckou a sociální, tedy i etickou inteligencí u jednoho člověka. To je ten nezměrný průser. Obojí změřit nějak už umíme, ale rozdíly u jednoho člověka jsou často přímo propastné. Krátce: jako vědec v nějakém oboru i špička, v sociální- morální, emoční inteligenci fakt, bez přehánění, úroveň debila.
březen 31, 2010 11:52
Milane, mám pro Tebe realistickou, leč tragickou zprávu, : Eva
dopustili jsme, že dnes u nás masově lidé s iQ 100 studují vysoké školy a nezměníme-li razantně svůj přístup, v roce 2017 se zcela realisticky dočkáme, že v populaci 25- 35 let budeme mít 60% vysokoškoláků. Vědci to sice rozhodně nebudou, to zcela nehrozí, ale budou zcela jistě vbrzku rozhodovat o financování a hlavně směřování celé vědy. To bude teprve "komunikace" a hlavně průser smilies/angry.gif
březen 31, 2010 12:00
Díky Mamčo : Marie Š.
Tož my to s tou biomasou asi zkusíme.
březen 31, 2010 12:17
Evo, : mamča
oni ti studenti VŠ s IQ pod 100 jsou přijímáni zejména proto, že nastupují "slabší ročníky", a na každého studenta dostane škola určitou sumu na rok. Takže berou v podstatě i toho, co se umí bez chyby podepsat. smilies/grin.gif
Co na tom, že po prvním semestru jich polovina neprojde sítem zkoušek. Peníze škole zůstávají.
Ale neboj, už se páni profesoři začínají bouřit, a tyhle "nedouky" prostě ve svých odbornostech nepustí dál, aby se za absolventy svých oborů nemuseli stydět.
Blýská se na lepší časy. smilies/wink.gif
březen 31, 2010 12:27
Pokud budou školy obecně razit trend : wendy
kvůli penězům co nejvíce studentů, tak potěš koště. To aby se člověk za chvílí bál jít nejen k řemeslníkovi, ale nedejbože i k doktorovi. Nechci být škarohlíd, aůe co nás v téhle souvislosti může napadnout...
Evi, tuto etiku se nyní snaží "školit" i zaběhnuté firmy, že? Ono se to ukazuje jako velmi důležitý činitel.
smilies/wink.gif
březen 31, 2010 12:45
Mamčo, neblýská, bohužel, : Eva
nerada Ti beru iluze. Blýská se leda na horší časy, protože byl objeven nedávno velmi lukrativní trh, vzdělávání, hlavně pro soukromé VŠ, kterých nám za posledních 5 let přibylo 45!!! Zatímco na veřejnou VŠ berou aspoň s IQ 100, na soukromou kohokliv, kdo zaplatí a díky platbě, o kterou nechtějí přijít, tito lidé i se zárukou vystudují. A díky své "kvalifikaci" a mizivé praktické funkční upotřebitelnosti jsou výlučně předurčeni k "manažeství" na všech úrovních státu.
Já s tím aktuálním "materiálem" momentálně pracuji, už 20 let a každý den nestačím zírat. Ale tož já je rovnou vyhazuji. Mně nevadí hloupější, klidně se jim i pověnuji, ovšem kombinace hlouposti s brutálním sebevědomím je vražedná. A to, beze sporu, nyní převažuje! A aspoň u mne neprochází dále. Více udělat nemohu smilies/angry.gif
březen 31, 2010 12:52
Evo, já znám tu problematiku : mamča
z ČZU, a tam to v poslední době vypadá nadějně. Univerzita se snaží, aby její absolventi nebyli "vidláci".
O soukromých VŠ nemám povědomost, ale bude to tak, jak říkáš. I SŠ soukromého typu nabírají (a nechají vystudovat) spoustu studentů, co by na státní ani nevzali. A co je smutné, mají-li hlupáci bohaté rodiče sponzorující školu, chovají se tyto děti ke svému okolí, vč. kantorů, jako "nadlidi". smilies/angry.gif
březen 31, 2010 12:59
wendy 12:45 : mamča
Už jsem slyšela z úst spolužáka svých synů : "Když si představím, jakej já jsem inženýr, tak se bojím jít k doktorovi..." smilies/cheesy.gif
A to je prosím premiant a budoucí PhD. smilies/cheesy.gif
březen 31, 2010 13:02
Mamčo, kéž by to vyšlo, ale : Eva
žádná osamocená 1 univerzita to svým postojem nezmění, musela by se změnit vzdělávací politika státu a museli bychom nevidět prachy v první řadě a po nás potopa. I kdyby ČZU vydžela, docílí leda toho, že zavřou ČZU a její studenty si s nadšením, jak supy, rozeberou ostatní univerzity.
Existuje totiž navíc další díra v zákoně, že není považováno za střet zájmů, pokud někdo učí současně na veřejné, tedy státní a soukromé univerzitě. Třeba u právníků stav nemyslitelný. U profesorů jev zcela běžný a mnozí jsou tak výkonní, že zvládnou třeba současně i 5 celých úvazků současně. Mám kolegy, některé, kteří ty, co my vyhodíme, vyhledajíé v databázi školy a oslovují pro studium na VŠ soukromé, tudíž se zárukou dostudování,tudíž z toho východiska momentálně nevidím.
A aby mne někdo neobvinil, že tak mluvím ze závisti, že mne nikdo na soukromé VŠ nechce, neoslovil, tak oslovili, mockrát, ale na to přistoupit nechci a nemůžu a vydělám si, co potřebuji i mimo.
březen 31, 2010 13:15
ale no tak : manul
to chcete, aby každý žadatel o studium dělal povině IQ testy a na jejich základě mu pak řekli, jestli studovat můženebo ne? To totiž přímo popírá původní myšlenku vynálezce těchto testů (jméno si nepamatuji, ale doporučuji knížku Jak neměřit člověka, S. J. Gould). Nehledě na to, že v životě je přece spousta jiných parametrů než inteligence. Mě kdysi naměřili asi 130 a nemám pocit, že bych s některými kamarády měla problém v komunikaci. V případech, že někteří lidé meumí jasně vysvětlit např. svůj vědecký záměr. není často chyba na straně příjimače, naopak si myslím, že dost slušných vědců umí s laickou veřejností velmi dobře komunikovat.
březen 31, 2010 13:18
udrba bez udrzby? : mura1
Nejde nám ani o to, abychom za každou cenu vypěstovali co nejvíc paliva, spíše o využití zcela neobdělávaného pozemku, na jehož údržbu se nám nedostává času ani sil.


budes to muset z kraje (pocitam tak minimalne 2 roky) udrzovat, jinak ti to plevel zahubi. trosku mi to s tim nedostatkem casu a sil nejde dohromady
březen 31, 2010 13:18
Ano, Wendy, už je nejméně 40 let známo, : Eva
že sociální inteligence ( tedy i morální, emoční atd.) je pro život jedince i společnosti významnější, rozhodojící, než inteligence vědecká. Ovšem, systém vzdělávání tento již poměrně starý poznatek nadále zcela důsledně ignoruje.
březen 31, 2010 13:19
Nojo, no : wendy
já jsem tu možná považována za socialistu, ale když se všechno opírá jen o prachy, je mi z toho trochu smutno a trochu na nic.
A když si vzpomenu, jak musela makat snacha na ekonomické VŠ, jak jsme z Hradce do Mostu jeli hlídat malou, aby měla ve finále klid na učení, a že není blbka, střední školu levou zadní a státnice ze dvou jazyků. Dávali jim zabrat a nic zadarmo (ani za úplatky...)rozhodně nedostali - ale je to správně. Tak to má byt. Říkám to pořád - zdraví a vzdělání není na kšeftování.
smilies/wink.gif smilies/cool.gif
březen 31, 2010 13:19
Evo, víc takových zásadových pedagogů, : mamča
a třeba to půjde k lepšímu. Můj syn takhle chodí učit informatiku za jednoho "létajícího profesora" na Gymnázium. Pro některé pedagogy má den i 48 pracovních hodin. smilies/grin.gif
březen 31, 2010 13:19
JO, Wedulko, říkáš to zcela správně!:) : Eva
Mamčo, to není zásadovost, ale přímo pud sebezáchovy, ne mojí, ale společnosti.
Manul, stačí testy studijních předpokladů. Bohatě.
březen 31, 2010 13:24
A znám experty, jejichž den má : Eva
i 120 hodin! (5x24) smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 31, 2010 13:26
manul - neboj, : wendy
ony ty hodnoty jdou s věkem dolů...
smilies/wink.gif
březen 31, 2010 13:43
Wendul:))) : Eva
ani to neplatí univerzálně ( s výjimkou stařecké demence), inteligence, ať už vědecká nebo sociální se v průběhu života mění, oběma směry smilies/wink.gif a roli hraje mnohem více prostředí života člověka, než jeho prostý věk. Samozřejmě, žádné skoky to nejsou, třeba z 80 na 130 neexistuje, ale rozmezí 20 líďo píďo, tož to nevzdývejme smilies/wink.gif
březen 31, 2010 13:52
nevzdávejme:) : Eva
.
Mi třeba, Wendy, silně vadí představa, že by se mohlo reálně uskutečnit, že třeba Tobě bude za pár let šéfovat nějaká pipina nebo pipin s vysokou školou, jen pro tu vysokou školu, kterého Ty bys s přehledem strčila do kapsy několikrát. Stát mu vytvoří místo, k normální práci ho nebudou moci připustit, ale bude tam ten papírový rozdíl v kvalifikaci. A vůbec se mi, ani trochu, ta představa nelíbí smilies/angry.gif
březen 31, 2010 13:57
Komu by se líbila ! : wendy
V tomhle se mi nelíbí přístup státu. Umělá zaměstnanost ? Kdyby aspoň měla efekt nejen ve snížení procent nezaměstnanosti. A s tím snižováním bodů to holt beru podle sebe. Už v těch testech nejsem tak rychlá...ale vzdávat se ? nikdy.
smilies/wink.gif
březen 31, 2010 14:06
Ale Evo, takhle to už dávno ve státní správě je ! : mamča
U nás v práci zatím žádný "pipin" či "pipina" nezakotvili natrvalo, ale to jen proto, že jsme "ztlemený kolektiv" a nedali jsme mu(jí) příležitost k pěstování "pipinismu".
Jestliže je příslušný obor velmi specifický a založený především na dlouholetých zkušenostech a kontaktech, může se "pipin" se svým čerstvým diplomem z VŠ snažit sebevíc, a my si každý držíme ta "svá malá tajemství", která jsme si postupem let nastudovali metodou pokus-omyl ze všech možných materiálů, a které se nikde neučí.
Pokud v sobě nenajde aspoň trochu pokory, a nechce se učit "od těch bab a dědků, co to tam maj vysezený smilies/grin.gif", tak se prostě nedostane k potřebným informacím, a těžko Ti může šéfovat. smilies/cheesy.gif
Teď k nám např. nastoupil jeden nový "VŠ - mlaďas", ale chce se učit, všude běhá s notesem a dělá si poznámky. Ten byl přijat s otevřenou náručí.
Ono IQ není často rozhodující, a červený diplom nezaručuje pracovní úspěch, když je jedinec "sociálně tupý".
březen 31, 2010 14:12
Je to někdy trochu Kocourkov : wendy
zase si říkám - pro pořádek...? ta moje snacha o které jsem psala dělala zástupce žeditele a bez problémů jen se SŠ, ale pro forma si musela tu vejšku dodělat. Ne že by jí to nic nedalo, ale obešla by se bez ní. Tam. Ale ona sama říkala - kdybych o tuto práci přišla, bude se mi pak lépe hledat jiná. Což ano.
smilies/wink.gif
březen 31, 2010 14:40
Mamčo, Ty se nestresuj, Tobě to vyjde, : Eva
zatím ty týpci s IQ houpacího koně a zároveň s brutálním sebevědomým a ambice jsou "u nás" nebo se k nám teprve chystají. Jejich masový příliv do praxe lze očekávat s vrcholem tak do 5 let. Ti šéfovat budou, ať máš jakákoliv tajemství, nasbíraná po léta. Takové vysoce odborné a specifické znalosti jsou zcela nad jejich rozlišovací schopnosti a uchopitelnost, zato mají zcela jasnou představu, že na základě absolutoria VŠ jsi jejich méněcenný podřízený, spíše otrok.
Já, dožiju-li se, budu v důchodu za 16 let, tož si jich ještě užiju "v akci", leč mám snad trochu výhodu, že i jen s tím prostým dohnáním vzdělání jim to bude pár let trvat smilies/wink.gif
Wendy, to je moc dobře, že si snacha tu ekonomku udělala, ona se s nimi bude v pracovním procesu potýkat téměř celý pracovní život.
Zase tu budu za "sociálního inženýra", ale obvykle, když neuváženě, pro aktuální zisk, umožníš IQ tykve vystudovat, tak poslední, co ho napadá, je pracovat smilies/wink.gif
březen 31, 2010 15:14
tak dlouho budou blbnout.... : Bodka
ono jim to snad v tom roce 2012 vyjde. Nevím, jestli uvidíme, jak nový vesmír vzniká, ale dost možná se mrknem na to, jak zaniká. Voni s těma hračičkama nepřestanou- zřejmě jim atomovka byla málo názorná
březen 31, 2010 15:29
romaneB : erika
Peníze se odmítají z principu. (Nemluvím teď o ruském matikovi). Ale jak nemám ráda Grygara (protože je dogmatik), tak jeho odmítnutí rozumím. Nebyl lepší způsob, jak upozornit na to, na co chtěl tímto gestem upozornit. Je to vůči dárci neslušné, to jo, ale co když si dárce slušnost nezaslouží?
březen 31, 2010 15:32
Evo ad včerejší Šíp : erika
vidím že nejsem sama, komu se u třetího hosta kudla v kapse otvírala. smilies/cheesy.gif Normálně mě v jednu chvíli napadlo, jak by se pan tvářil, kdybych mu jeden z těch neexistujících energetických bodů drobet zmáčkla smilies/grin.gif
Ovšem jakmile padlo slovo Sisyfos, přestala jsem se divit. Oni jsou ve vztahu k (pro ně) novému vědění fakt horší jak svatá inkvizice.
březen 31, 2010 15:42
eriko : romanB
nedokážu posoudit, jak dalece si ten Rus úkol zvolil a jak dalece mu byl zadán. Ale pokud je obecně důvodem nevzetí peněz právě ten dárce, tak to zadání ignoruju. I když v tomto případě chápu to, že vyřešit jeden ze sedmi problémů tisíciletí je velmi silná motivace bez ohledu na sponzora, obzvláště pak pro tyhle typy. Mimochodem .. nevíš jak to vypadá s Hodgeovou domněnnkou? smilies/smiley.gif
březen 31, 2010 17:25
eriko, Evo, včerejší Šíp : romanB
ten úsměvavý vědec (a doufám, že mě strejda za to moc nesejme) mě prostě naštval. Považuji za nevědecké, pokud jdu testovat akupunkturu s tím, že od ní nic nechci. proč by měla fungovat, když je tzv v pořádku? Proč si nepočkal až se mu dostaví třeba křeče z trvalého úsměvu a pak si vědecky neověřil, jestli funguje? To je to, co mě na těhle vědcích štve - sami popírají vědecké objektivní myšlení a tu poctivost vypořádání se s protivníkem.
březen 31, 2010 17:28
romane... : erika
ten Rus je prostě pošuk a jeho motivace bych si netroufla posuzovat, jelikož na rozdíl od něho nejsem geniální, ale odkazovala jsem na Grygara, protože jeho odmítnutí peněz z principu zmínila Wendy. Čili opakuju, takovému odmítnutí z principu rozumím smilies/wink.gif
březen 31, 2010 18:35
No, máte pravdu, vnímám to stejně, : Eva
z pána nabubřelost přímo odkapávala smilies/wink.gifA teď ho tu máme zase v dalším článku se Sisyfovským stylem...to je na mne moc "přeheřtováno" smilies/grin.gif
Určitě nijak nezpochybňuji, že lidskou anatomii má zmáknutou, leč vystupuje, jakoby člověka sám stvořil smilies/wink.gif
březen 31, 2010 18:50
Evo : erika
no jo, ale Humble je fakt šarlatán těžkého kalibru.
březen 31, 2010 20:56
Eriko, to určitě ano, : Eva
o Humbleho vůbec nejde, toho ani nemá cenu komentovat. Jen si myslím, že počet šarlatánů v bílých pláštích a bez nich je celkem stejný smilies/wink.gif
březen 31, 2010 21:01
Já fakt nevím, proč se těm vědcům pořád vysmíváte... : strejda
Mohl by Vám snad nějaký šarlatán logicky vysvětlit takovou přízemní prkotinu, proč vlastně vlak drncá po kolejích? No nemohl!
To je totiž tak. Vlak se skládá z lokomotivy a vagónů. To víme. Vagóny se však jen vezou, takže je vynecháme a jdeme k lokomotivě. Ta se skládá z podvozku, motoru a několika tvarovaných plechů. Motor a plechy se jen vezou, takže je také vynecháme.
Zbyl nám podvozek. Podvozek jsou vlastně čtyři páry kol a abychom to měli jednodušší, budeme uvažovat jen s jedním kolem.
A co je to vlastně kolo? Přece pí krát r na druhou. A protože Pí je konstanta, vynecháme ji také. Zbyde nám r na druhou, což je vlastně čtverec.
No a co dělá čtverec, když se kutálí po kolejích? No přece DRNCÁ!


duben 01, 2010 00:52
skvělej důkaz:) : romanB
proti tomu se nedá namítnout nic ani o apríla smilies/smiley.gif Ale vzpomněl jsem si na jednu věc neaprílovou - údajně je v USA brána jako poměrně silný agrument matematická pravděpodobnost.Jako příklad se uvádí chyba v rozsudku O.J.Simpsona (am.fotbalista,herec,celebrita, co údajně zabil svoji ženu). V jeho případě vzala napoprvé porota jako jeden z důkazů neviny pravděpodobnost, že týraná žena bude zabita (1:1250) jako příliš nízkou, aby se dalo uvažovat o činu. Přičemž matematik okamžitě reaguje tak, že správná pravděpodobnost se musí odvodit z toho, kolik vrahů týraných žen je manželi (partnery) - 90%. (odkaz: http://scienceworld.cz/neziva-priroda/ctyri-pripady-falesne-interpretace-pravdepodobnosti-5437) zajímalo by mně, jestli je obecně v právním systému tady nebo v USA opravdu taková věc (vyhodnocení pravděpodobnosti činu) opravdu možným důkazem viny/neviny nebo se jedná pouze o matematickou fabulaci.
duben 01, 2010 09:14
strejdo 00:52, škoda, že jsi zadaný. : mamča
Já Tě totiž miluju ! smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
duben 01, 2010 10:14
Zpět k tématu : v
Pokud nechcete promeškat chvíli, až LHC (velký hadronový kolidér) v CERNu zničí náš svět, doporučuji bedlivě sledovat stránky http://www.hasthelhcdestroyedtheearth.com/, které jsou online aktualizovány podle posledních výsledků experimentu přímo zúčastněnými vědci.
duben 01, 2010 21:33
hmm, : v
odkaz má být bez čárky na konci, tedy takto http://www.hasthelhcdestroyedtheearth.com/
duben 01, 2010 21:35
v : Ceskymo1
...dobrej for! smilies/grin.gif
duben 02, 2010 06:50
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]