O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

MONTESSORI ŠKOLY PDF Tisk E-mail
Pátek, 19 březen 2010

Od letošního září  vznikne v Praze 6 první víceleté Montessori gymnázium. Bude soukromé, s částečnou výukou v angličtině a do primy zatím přijme 18 žáků. Děti, které navštěvovaly Montessori mateřskou i základní školu, je prý nefér dávat je na běžnou střední školu.

 

 

 

 

     Metodu Montessori jistě znáte, případně jste o ní slyšeli. Připravuje prý děti na život mnohem lépe než běžné školy. Vychází z individuálního tempa dětí. Například: dostanou na týden plán úkolů, které musejí splnit. Samy si ale rozhodnou, jak si to rozvrhnou, co se kdy a jak budou učit.

 

 

Máte někdo konkrétní zkušenosti s tímto typem školy?

Chodí či chodilo do ní vaše dítě?

Dali byste dítě na toto gymnázium?

 

 

d@niela

 

Komentáře (12)add feed
mám kusé informace : Kamila
Svoje dítě bych snad na tento typ školy dala, kdyby mělo nějaké problémy (dyslexii např.). Vzhledem k tomu, že mám běžného inteligentního prevítka, tak penzum úkolů na týden by mu nesvědčilo. Individuální tempo též nepotřebuje.
Jinak jsem si zrovna nedávno říkala, že pro děti, které tímto zařízením prošly na základce, že procitnutí do reality střední školy asi musí být kruté. Ale berte můj příspěvek s rezervou, jak říkám, nikdy jsem se o to blíž nezajímala.
březen 19, 2010 09:03
Zkušenost s Montessori školkou má moje kamarádka. : Myška
Dávala tam dceru cca 1 rok. Nyní její dcera chodí do běžné školky v místě bydliště, a je spokojenější. Já sama mám dost rezervovaný postoj k alternativním způsobům výuky.
Ale mám-li se vyjádřit k tomu, jestli je dobře, že ke školce a základce přibylo gymnázium, tak říkám ano, pokud budou zavedeny státní maturity, aby byla zajištěna stejná úroveň znalostí v předmětech, jichž se státní maturity budou týkat (to ale platí u všech typů středních škol).
březen 19, 2010 09:12
nevím, snad to mělo zůstat jen formou školky. : ivanka
Každopádně budou studenti nemile překvapeni, až vstoupí jednou do života, že si v zaměstnání náplň práce, pracovní dobu ani její začátek a konec sami stanovovat rozhodně nebudou.
březen 19, 2010 09:52
Nevidím to moc růžově. : kissVera
Mj. pracuji s absolventy dnešního českého středního školství. Ten pokles znalostí je za posledních 20 let tak obrovský, že si tento experiment nedovedu vůbec představit.
březen 19, 2010 09:57
... : Sandra.
Experiment? Tak bych to tedy zrovna nenazvala. Jedná se o metodu, která se vyvíjí už celé století, k nám začla pronikat už ve 20 letech min. st....nebýt války a komunistů, byl by tady takový gympl už dávno.
Já jsem celkem fanda, ale ne zas tak veliký, abych cestou do školky a ze školky trávila dvě hodiny denně...navíc, jak píše Kamča, není to pro každého.
březen 19, 2010 10:51
... : Paula**
No, můj Mates chodí do takové školy prvním rokem. Je druhák. Zaváděla se experimentální třída na jeho škole, nabídli nám to a já jsem souhlasila, protože mi jejich metoda a vůbec způsob výuky připadá pro děti daleko zajímavější, než v obyč. třídě. I když na druhou stranu si myslím, že vše stojí a padá s dobrým učitelem/učitelkou. Takže mám doma třeťačku v obyč. třídě s parádní učitelkou a druháka v monte také s parádní učitelkou. Co víc si přát? Taky si myslím, že montessori není pro každého jak žáka tak rodiče. Mates je samostatný, spolehlivý a naprosto mu vyhovuje jeho vlastní tempo. Taky je hrozně fajn zavádění projektového vyučování, rozhodně to dá dětem daleko víc než suchý výklad před tabulí, ale myslím se to hodně změnilo. Tak, když si to po sobě čtu, tak je to každý pes jiná ves, no ale v kostce líbí se mi, že je synek v monte, ale kdyby tam měl krávu učitelku monte nemonte, asi tak.
březen 19, 2010 12:29
dle me zkusenosti : mura1
prvni stupen stoji a pada s ucitelkou. jenze tyhle alternativni skoly jsou na to vic haklive. prumerna a podprumerna ucitelka tam nadela dost skody. nase zebricka absolvoval prvni a druhou tridu s programem "zacit spolu" a chytnul ucitelku sice docela dobrou, ale jeste nezabehlou. neumela je vsechny zamestnat. kdo chtel, pracoval a kdo nechtel, mel prilis mnoho prostoru "cucet z okna". v normalni tride by sice byl mene svobodny, ale jel by jako fretka pekne v lajne. a ja bych neresila, ze neumi hodiny. bodejt by umel, kdyz si misto uceni hodin skladal kostky.
březen 19, 2010 14:19
zpráva z tisku... : Magdalenka
...je to výuka, která klasickou školu připomíná pouze vzdáleně. Nemají tu běžně uspořádané lavice, přestávky, zvonění ani klasické vysvědčení. Místo toho dostávají slovní hodnocení. Žáci si mohou říci, jestli se jim chce dnes na dějepis, anebo mají náladu spíše na češtinu. Pracují převážně na vlastních dlouhodobých projektech a přestávky si určují podle sebe.

Učitel ráno vstoupí do třídy a dětem zpravidla jen velmi vágně nastíní, čím se budou zabývat, například druhohorami. Žáci pak mají několik hodin na to, aby si k dané látce sehnali co nejvíce informací na internetu, v knížkách i od vyučujícího. Teprve pak je zahájen "výklad", na němž se podílí celá třída, nejen pedagog.

Tímto způsobem se vyučuje ve školách vyznávajících tzv. metodu Montessori. V evropských zemích, zejména v Holandsku či Německu, jde o velmi oblíbený styl výuky, který v dětech rozvíjí odpovědnost a individuální nadání. V Česku nyní používá tuto metodu 90 mateřských a 19 základních škol. Střední školy narozdíl od zahraničí dosud chyběly...

mě by z toho kleplo tedy... Záleží, v jakém oboru čekáš, že se tvé dítě uplatní. Doufám, že nebude doktor nebo inženýr.
březen 19, 2010 14:34
Nojo, ale co když dítě touží stát se popelářem : Alena Bodka
nebo prodavačkou v cukrárně?
březen 19, 2010 16:58
Když vidím, : Krakonoš
jak probíhá výuka na státním víceletým gymplu (a vstávaj mi z toho růzou vlasy na hlavě - absence domácích úkolů, který jediný můžou přinýst např. početní praxi při řešení různejch úloh v matice či fyzice, nezájem vo to, zda dítě chápe probíranou látku a neochota cokoli vysvětlit nad rámec výkladu v hodině atd.) tak jsem rád asi za každej pokus učit nějak jinak. Já na český školství nikdy hrdej nebyl, ani jako student, ani jako rodič, vždycky spíš pocit pachuti s občasným světýlkem v podobě výjimečnýho kantora.
březen 19, 2010 19:21
... : Bara
Kazdy system ma sve plus a minus. Tento, nebo podobny zpusob vyuky zavedli na str. skole kde studoval muj syn a ja osobne muzu konstatovat, ze to bylo fiasko. Samostatne studium, neco dovysvetlil ucitel, ale pri pisemkach se vzdy objevily otazky, ktere studenti slyseli poprve!!! Dalsi forma je, ze jsou skupinky studentu a pracuji na tzv. projektu. Jeden dela, druhy se veze, atd. Pak Ministersto skolstvi provedlo setreni jake znalosti studenti (absolventi) maji a vysledek byl dost spatny. Predchozi generace byly jaksi chytrejsi. Jazykove znalosti poklesly, a to i u materskeho jazyku holandstiny. Dalo by se rici, ze prehled znalosti a zajmu byl mnohem mensi. Mozna je to i tim, ze ze skol se vytraci respekt !!!
březen 20, 2010 13:53
No, jo, no, na první pohled jsou patrné : Eva
hlavně ty organizační záležitosti výuky, které jsou ale zcela podružné.Podstatná výchozí filozofie přístupu k dětem a ta má rozhodně právo na život, pro mnoho dětí může být fantastická. a úplně klidně z monte mohou vyrůst děti pro velmi intelektuálně náročná povolání. monte není pro nějaké pomalé, hendikepované. Jen rozvíjí i hodnoty, které běžná škola mnohdy ignoruje. To by bylo na dlouho......
březen 20, 2010 17:41
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]