O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

SEBEKRITICKY SE PŘIZNÁVÁM... PDF Tisk E-mail
Středa, 16 květen 2007

 Dobré rady, to je moje. Jsem úplná studnice nápadů, respektive mám obrovský šanon, nabitý nejrůznějšími domácími vylepšeníčky, nápady pro kutily, báječnými recepty... Pěkně roztříděné a ve stejné nedotknutelnosti, jako v den, kdy jsem tam ten který výstřižek vložila :-))) Ale ne, tak zlé to není, přeci jen jsem něco zkusila. Například:

 

 

     Například tu procedůra se zelím. Ano, musím se pochlubit, nakonec jsem měla fakt koberce nádherně čisté.. Ale: ono to zas nebylo až tak jednoduché... Byl večer, rodinka spala a já měla čas na experimenty. Vzala jsem tedy pytlík se zelím, vyždímané zelí rozhrnula na pruh koberce a rukou přičinlivě valila, drolila... Nevzdávala jsem to po prvním neúspěchu a vzhledem k tomu, že jsem si pro první pokus vybrala kobereček malý, měla jsem ho cca za 15 minut pozelovaný. Odzelit ho bylo už těžší. Nakonec jsem se ho - bydlíme v přízemí - rozhodla vyklepat z balkónu. Ovšem, klepat tiše, bylo kolem jedenácté... Zelí ubylo, odér zůstal.

 

     Ráno manžel, procházející do koupelny, jásavě odtušil: "Jé, máme zelňačku, můžu si vzít?" Všechno jsem vysvětlila, polévku slíbila na večer, děti vyexpedovala do školy a školky a odnesla kobereček do prádelny. Tam jsem ho prolila teplou vodou, pocákala rozvařeným mýdlem a cca za hodinku zaklekla a kobereček vyrejžákovala, pak hadicí hodně moc vystříkala, hodila přes lavici, aby vykapal, odnesla na balkón, přehodila přes zábradlí... Večer byla zelňačka a na zemi zářil kobereček jako novej, jak z obchodu přinešenej.

 

     Od té doby jsem si koberce prala v prádelně... Nejhorší není to praní, ale dopravit je těžké vodou ven. Ty velké jsem sušila za domem, přehozené přes sušákové tyče, případně na trávníku. "Skorosuché" jsem doma položila na podlahu, kraje zatížila prkny, na ně nastavila různá sousoší z knih, těžkých hrnců atd., aby uschly rovné, nezvednuté. Ufff.... Ale byly pokaždé nádherné, ty moje koberce milované... Dnes bych to už fakt neriskla. Teď zrovna řeším problém, jak a co udělat s "ohlodaným" obšitím a třásněmi...

 

     A návody na cvičení...?Jé, já jich mám tolik moc... Dokonce, než má drahá dcera odlétala do svého nového života za převelikou louži, natočila extra pro mě videokazetu s návodným cvičením "extra pro maminku". Za těch osm let jsem si ji dala do videa asi třikrát. A to ještě jen kvůli tomu, že během cvičení má neskutečné, téměř nepublikovatelné vejšplechty... Další kazetu, spolu s nějakými gumami, jsem dostala od manžela, té jsem viděla asi prvních deset minut. Pak už mě začalo jen z dívání všechno bolet. Ale když jsem teď četla tu velezajímavou reakci od NČ...

 

    Tudíž jsem si řekla, že dozrál čas. Slibuju, že občas něco vhodného a podnětného z té nápadové studánky "vylovím" a přenesu na kudlanku. A dá-li pámbu a všichni svatí, snad z toho něco i zkusím. Nu, dnes například jdu dělat sulc. Našla jsem tam totiž jeden fakt báječný recept, ale nemám k němu fotky, takže se musím obětovat...

 

     Jestli se mi povede, zítra ho tu uvidíte :-)))

 

d@niela

 

Komentáře (39)add feed
oodéru jsem se radši nezmiňovala : AlenaT
ovšem koberec typu kovral rozhodně vyklepat z balkonu nešel - ani ten balkon jsem neměla. zvlášť mezi uzlíky koberce zelí drží velmi pevně.
květen 16, 2007 12:33
Kerou ????? Já mám všechny nesmírně zajímavý. : NČ
.
květen 16, 2007 12:39
já raději zůstávám u klasických metod : Inka
voda, saponát a uschnout.
Jó návody na cvičení jen je používat co????
květen 16, 2007 12:42
kdybyste někdo mermomocí chtěl : Inka
Tibetskou kefírovou houbu, mám jí mrak, ráda dám. Množí se to geometrickou řadou a nechci jí vyhodit.
květen 16, 2007 13:58
Taky mam doma sesit plny chytrejch rad : Jarka
Ja mam vlneny persky koberec 3x5m a stale premyslim jestli ho mam po 25ti letech vyhodit nebo vycistit. Ted uz to jaksi neni v mode, fakt mam dilema. Na to zeli uz jsem take myslela. Jednou pred lety jsem ho nechala chemicky vycistit, to pro nej sluzba prijela, za tyden ho vratili, spokojena jsem byla tak na 80% a cena byla 500guldenu. Jenza ja si sama netroufam na tenhle flak, susakove tyce tady nikde nejsou, ale ta tiha.....

Kefirovou houbu jsem loni dostala od Johanky, kdyz jsem pak odjela na nekolik tydnu na dovolenou, dala jsem ji do sklenice s cistou vodou do lednice a uplne jsem na ni zapomnela. Zacala jsem ji opet pouzivat a myslim, ze se vzpamatovala. Kdyby ne, tak se ozvu. Ale to bych si ji mohla vyzvednout az budu o prazdninach v Cechach.
květen 16, 2007 14:30
já mám ráda ten kefír : AlenaT
ale z tý houby se mi těžce zvedá žaludek
květen 16, 2007 15:09
... : bb
s tím zelím na koberci jsi mě vysloveně potěšila, vždy před vánoci se to v dámských magazínech podobnými radami jen hemží a já se bavím představami, jak key account managerka přiběhne domů do nějakého toho ukrutně moderního, chladně designově a stylově čistého, minimalisticky zařízeného bytu, shodí jehly, odhodí aktovku, vysype zelí na rudý vlňák s geometrickým vzorem, aby pak použité špinavé zelí vyklepla na minigolf dole před recepcí, poté co ucpala drtič odpadků i vyhřívanou toaletní mísu se zabudovaným bidetem
recepční pohotově z trávníku vyluxuje zelí a vy vyúčtování služeb se pak objeví položka Mimořádný úklid trávníku, 6 800 Kč
smilies/smiley.gif

Jinak já to už asi 15 let řeším při generálním úklidu na podzim telefonátem jednomu živnostníkovi, který přiveze super obří vysavačk, každý tři roky má nový a lepší, a tzv. nasucho, tj. skoro suchou pěnou, za 5 hodin a 2 500 vyšamponuje celý byt včetně sedací soupravy a malých koberečků z auta apod.
Předtím jsem používala saponáty do kýble, napěnila, rejžák a drhla, ale to není dobré pro koberce ani záda smilies/smiley.gif
květen 16, 2007 17:33
já to zas vyřešila : Inka kuk
dřevěnýma parketama, koberečk mám malinkej v předsíni, takovej co se šoupne do pračky a to dělám každou chvíli.
květen 16, 2007 20:03
Prominte, ze odbocuju od zeli. : Bara
Inko, mam dotaz jeste k tomu kefiru. Kdyz je hotovy po asi dnu a noci? je husty? Me se totiz takove konzistence neudela. Delam neco spatne? Dik
květen 16, 2007 21:14
Báro : Jana
podle tohohle receptu záleží, jestli ho děláš v lednici (to je hustší, ale trvá to dýl, třeba týden), anebo v normální teplotě...
http://www.labuznik.com/recipe.php?ID=19916
květen 17, 2007 02:14
Jarko : wendy
u peršanů bych moderní-nemoderní vůbec neřešila, to je klasika a ta módě jaksi nepodléhá. Spíš bych pořešila líbí-nelíbí, event. budu investovat do vyčištění-nebudu.
Co se týká úklidů, už se pomalu začínám šetřit, na chalupě za mě nikdo nic neudělá a je tam práce jak na chrámu, jak doma tak na zahradě. Takže - koberce, okna, tapetování, dláždění - služby, služby a zase služby. Já si pěkně udělám kafe a přečtu noviny než to zdolají. Dělám jen takové práce, které chci a které mě těší (kromě standardního úklidu ovšem, na luxování nebo žehlení si nikoho nezvu - zatím).Teď jsem si třeba vyrobila přepážku na balkoně, aby mi tam zdola nečučeli cizí lidičkové. Dále se uvidí.
květen 17, 2007 08:13
parkety a kusové koberce se mi líbí, až na ten úklid : bb
doma jsme je měli ve všech pokojích a na nich koberce, jen v ložnici rodičů u postelí předložky, no a my se sestrou to nenáviděly,protože všechny ostatní pokoje stačilo vyluxovat, kuchyň vytřít, jen jediná ložnice potřebovala vytřít a ještě vyklepat předložky plácačkou na klepadle. Jeden delší čas jsem to tak měla v obýváku kvůli psovi. Když se obden nevyluxuje nevytře, poletuje prach,drobky. Do koberce se to usadí a pak vytáhne luxem. Ale v domě, v obytné části, bude asi taky dřevo, dlažba a kusové koberce.
květen 17, 2007 09:21
... : bb
a to byly parkety lakované, příbuzná měla bez laku, tak drátkovala, drátkovala, drátkovala...uf
květen 17, 2007 09:22
Teď si každý dává dlažbu, bb : wendy
jsou i barevné sestavy v dezenu koberců, nevypadá to zle a určitě to je pratkické. Ale je to takové studené a mně se to nelíbí, doma máme dlažbu jen na WC a ostatní jsem si uhájila, i na balkoně bude PVC. Teď se handrkujeme s mužem, zda na podlahu kuchyně na chalupě dlažbu ano či ne. Ale tam asi ustoupím, chodí se tam v botech tak co. Budete mít plovoučky ? A ty malé koberečky jsou moc pěkné a je z čeho vyvbírat, viď. Já je mám i na velkých kobercích...
květen 17, 2007 09:29
právě, že studené, radši bych dřevo, i na terásku : bb
a dlažbu jen do koupelen, záchodů, prádelny, chodeb, skladu, kolem krbu a možná do kuchyně, tam a do jídelny místo dřeva zvažuju marmoleum
do ložnic a pokojů chceme všichni koberce - zatím
květen 17, 2007 09:47
mně se celoplošně koberce nelíbí, : Inka
pak se ve frekventovaných místech vyšlapou a není to hezké, v domečku chceme po celém spodku dlažbu z praktického hlediska (zvířata a občas vběhneš v botech) a v podkroví dřevěnou podlahu, teď jsou moc hezké podlahy vypadají jako stará prkna, ale mají povrchvou úpravu. Jen se to vyluxuje a vytře, nějaké malé koberečky sem tam nahoře i v podkroví, co se dají vyprat a popřípadě vyměnit za jiné. U postele mám 2 beraní kůže, miluju je, když ráno vstanu a šlápnu na ně a ty dávám čistit. Že bych se na to nevybodla blbnout se zelím.
Já si všechno uklízím sama, dělám to ráda, nějak si při tom odpočinu, asi bych nevystála kdyby mi to někdo dělal, jsme docela pořádní oba dva a manžel mi doma hodně pomáhá, takže není co řešit. I domeček bude malý a jednoduchý, leč praktický, tak aby člověk v pohodě zvládl jeho údržbu i až bude starý a sám.
květen 17, 2007 10:27
Přibliž mi prosím termínus technicus marmoleum : wendy
abych věděla čím vším mohu argumentovat manželovi. To je pěkný, zařizovat si bydleníčko, co ? Hlavně se nezapomeň dobře vyzásobit kyselým zelím, narvi si ho celý sklad, takových koberců..
květen 17, 2007 10:31
... : bb
no právě, "jen se to vyluxuje A vytře" - ráda bych to zúžila na jednu činnost, vyluxuje NEBO vytře, což u celoplošně dřevěné podlahy s kusovými koberci nelze - ale zase je to hezké, tak musím ještě popřemýšlet, na což je zatím fůra času
dneska se dají vybrat opravdu kvalitní koberce, co vydrží krásné i 10 let, no a pak se vymění, nebo místo nich dám parkety...vážně zatím nevím, pro co se rozhodnout, jen v ložnicích máme jasno
myslíš asi tzv. postaršené podlahy, ano, ty jsou pěkné
květen 17, 2007 10:35
kdepak, žádné zelí :) : bb
ráda dám zase vydělat živnostníkovi... i když, těch koberců zase nebude tolik, pokud bude v celém přízemí dřevo a dlažba, u dcery v jedné místnosti (obytná kuchyň nebo tak něco) totéž, tak to budou okobercované jen 3 ložnice pracovna
květen 17, 2007 10:40
marmoleum je přírodní lino, hezčí než PVC : bb
květen 17, 2007 10:40
wendy, : bb
zařizuju zatím jen v myšlenkách, skutečně až příští jaro, teď začínáme stavět
já teda spíš na telefonu, faxu a internetu, už bych u něj mohla spát...
květen 17, 2007 10:46
No ale právě to vybírání a těšení se je fajn ! : wendy
PAk se budete zlobit s řemeslníkama - a to přijde, vzpomeneš si na mě - a až potom bude hotovo...PAT smilies/wink.gif a MAT smilies/undecided.gif
****************************
květen 17, 2007 10:57
bb : Ariana
skvělý tip na to marmoleum, jsem zas o něco chytřejší :-)
květen 17, 2007 10:58
Tak marmoleum prý vydrží vysoké zatížení i co se týče teploty. : Míša 2
Teď zrovna zvažujeme co na zem do kuchyně. Dcerunka si totiž na lino v kuchyni "na chvíli" odložila rozpálené víko remosky.
květen 17, 2007 11:19
Míšo 2 : Ariana
to naše dcerunka si takhle odložila víko od remosky na skříňku vedle sporáku. Památka na odložené víko zůstala nesmrtelná, nakonec jsme tu skříňku vyměnili.
květen 17, 2007 11:53
... : bb
hm, proto bych ráda někam poblíž varné desky nějakou kamennou desku, na odkládání takových žhavostí...nebo dlažbu, něco takového
květen 17, 2007 12:03
Dlažba je studená, : Míša šíša
ale ne, když je pod ní podlahové topení. Naopak - v zimě není nic příjemnějšího než chodit naboso po vyhřáté dlažbě. No a v létě doma stejně moc nepobýváme. My jsme tuhle variantu zvolili z praktického hlediska, v našem zvěřinci by žádný koberec neobstál - to bysme to zelí museli kydat na koberce každodenně smilies/grin.gif
květen 17, 2007 12:56
Míšo : wendy
hlavně je ta dlažba praktická na uklízení. Já vím, že varianta s topením pod podlahou část problému - chlad od nohou - vyřeší, ale zase když ti na to něco těžkého spadne, rozbije se
oboje. No je to na rozhodnutí každého, každý máme jiný vkus.
květen 17, 2007 13:29
Wendy, : Míša šíša
to máš pravdu. Vybrali jsme si dlažbu odolnou proti oděru, což nám ale nebylo moc platné vzhledem k tomu, že náš ovčák miluje šutráky (čím větší - tím lepší) a nosí si je domů, kde je z huby pouští na podlahu. To víš, že už máme asi na třech místech dlaždici odštíplou smilies/cry.gif
květen 17, 2007 13:51
taky je mi moc příjemná : Inka
varianta pod dlažbou podlahové topení, též se na to chystám, já lina nemusím, maminka má doma v předsíni jedno takové nesmrtelné, jen když ho vidím, je mi mdlo. Mám ráda věci z řírodního materiálu, udělá to v bytě příjemnou atmosféru. Já si víko od remosky vždy pokládám na odkapávač, je nerez, tak něco vdrží.
Báro s tím kefírem, mám ho doma na kuchyni, není řídký ale ani hustý, koktejly jsou z něj super.
květen 17, 2007 14:38
Inko: : Bara
casem a praxi ni to urcite dojde, jsem zatim v kefirovani zacatecnik. Vcera jsem ho scedila a jeho konzistence byla hustsi az jakoby napenena. To co jsem nevypila, zustalo v lednici a dneska je to tak, ze syrovatka zustala dole a nahore jakoby ztvarohovatel. Ani po rozslehani to neni homogenni. Ma to tak byt? Mozna ze v mixeru bych toho docilila. Budu experimentovat dal.
květen 17, 2007 20:30
jojo jak to tak čtu : AlenaT
nejlepší je udusaná hlína...přírodní, eko bioo a uklízí se lopatou smilies/grin.gif
květen 17, 2007 23:52
hm, my už měli několik kombinací a pořád to měníme : bb
dcera ve svém bytečku v podkrové bude mít dřevo a koberec (co pod ním to ještě nevíme, možná obyč lamino s dobrou "protihlukovoou" izolací, je to levné - až se rozhodne pro změnu), syn se ještě nerozhodl, možná parkety a část koberec, ale asi zalištovaný na pevno, aby pod ním nemusel luxovat smilies/smiley.gif , ložnice koberce, pracovna koberec nebo dřevo a koberec, v koupelnách, na záchodech vyhřívaná dlažba, na chodbách bez vyhřívání, stejně tak v komorách, skladu, garáži a dílně, ve spíži a prádelně - tam ale zvažuju kromě elektrických sušáků na drobné prádlo nějaké elektrické podlahové vytápění, aby se prádlo i v takových těch jarně podzimních upršených dnech sušilo a neviselo tam čtyři dny
to všechno je jasné, ale kuchyň jídelna obývák ne


podlahové topení budeme mít pod dlažbou v koupelnách, na záchodech, a v kuchyni, pokud tam bude dlažba, v prádelně nevím, tam leda elektrické , ne teplovodní - abych to tam mohla zapnout i v takových těch dnech jako byl dneska, netopí se, ale lije a není moc teplo a prádlo visí v sušárně jako lemra, neschne a ztrácí na vůni
právě ta tvrdost je jediné, co mě od dlažby do kuchyně a jídelny trochu odrazuje, dlaždici by mi i vyměnil kutil v rodině, určitě budou nějaké rezervní, ale co nádobí, které tu a tam upadne
na druhou stranu, dřevo je v tak namáhaných prostorách asi dost náročné na údržbu, marmoleum sice není lino, vypadá spíš jako litá podlaha než pvc, je měkké i teplé, ale není to ani dřevo, ani dlažba...každý z těch povrchů má něco do sebe

květen 18, 2007 00:47
asi máš pravdu, mám nějaký deformace : Inka
z dětství už jen na slovo "linoleum" mi naskočí pupínky. Takž říct mi manžel, že chce doma lino, tak automaticky máme dvě domácnosti. Ale když jsme byli u rodičů v Bretani, měli v pracovně novou podlahu opravdu moc hezkou, říkám jim, máte nové parkety, jsou fakt krásné a oni mi říkají, ne to je lino a fakt bylo. Ale kdybych to nezkoumala, vůbec by mě to nenapadlo, vypadalo moc opravdu dobře jako dřevěné parkety i zalištované okolo.
No a k té tvrdosti podlah: teď mám po celém bytě dubovou plovoucí podlahu i v kuchni, co je křehké a upadne Ti tak se stejně rozbije i litinovou pokličku mám šišatou. Vydrží stejně jen velmi odolné věci, takže myslím, že to s těmi dlaždicemi nebude tak hrozné, krom toho se tam dá dát běhoun podél linky, co se dá vyprat a pokud se rozbije dlaždice, tak si ji měním sama, není to nic těžkého, nějaká rezerva vždy zůstane. Sama jsem si pokládala dlaždice v celé koupeně na zdech i na zemi a na toaletě taky a mám to moc hezké. Mám školu života z bývalého manžeství.
Báro já včera dorazila domů z práce, namixovala si kefír s troškou cukru s čerstvýma jahodama, celý litr jsem vypila (šlo to rovnou do ledvin) a celý večer jsem se nemohla ani hnout, jaký jsem měla pupík, jak jsem to přehnala.
květen 18, 2007 11:46
Technická : : wendy
náš soused má zase slovo LINOLEUN jako indikátor společenské únavy. Jak ho neřekne dobře třikrát rchle za sebou, přestává popíjet... smilies/shocked.gif

Přeji krásný víkend všem pilným a šikovným kudlankám! smilies/smiley.gif Ahoj !
květen 18, 2007 13:33
Já mám zase indikátor : Míša šíša
"Naolejujete mi to linoleum nebo nenaolelujete mi to linoleum?" Je to dobrý vzhledem k tomu, že to nevyslovím ani před první sklenkou, takže se k tomu pití vlastně vůbec nedostanu smilies/grin.gif

Taky přeju všem nádherný prosluněný víkend!
květen 18, 2007 13:49
no mně to dělá potíže i bez sklenky, : bb
a ty už sis asi taky cvakla na zdraví, že? smilies/smiley.gif) nenaolelujete

letního víkendu si užívejme, od pondělka má pršet a ochladit se, bude se dobře pracovat
a na mě lezou oknem od řeky komáři..v květnu
květen 19, 2007 00:20
ježíši to marmoleum : AlenaT
já si toho všimla až teď - no to jste mě dostaly! Ty vobrázky!!! Už přemejšlím, kam bycvh si dala tu kočičku - nebo toho zajíčka!!!! Někde jsem se dočetla , že ty kmáři nejsou komáži, ale tiplice, nebo komáři díky suchu vyhynuli - ty tiplice prej nekoušou a nesajou krev.
květen 19, 2007 03:15
... : bb
v tom případě jsou ty naše nějaké mrchy zmutované...kdovíkde se napily, bestie krvežíznivé
květen 21, 2007 01:35
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]