O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

"BÝČÍ HLAD" ANEB BULIMIE PDF Tisk E-mail
Úterý, 22 září 2009

Není to tak dlouho, někdy v srpnu, kdy jsme se tu snažili "porozumět" trápení, zvanému BULIMIE. A dnes je tu problém znovu, o to horší, že se jedná o dívenku.... Přišel dopis: "Dcerka mi začala zvracet. Je jí 16let. Vlastně je to má vina. Abych předešla u dcerky bulimii, kterou jsem sama trpěla (a zbavila se jí až seznámením s bývalým partnerem a porodem dětí), začala jsem ji vozit na konzultace Stob, což běží po celé republice."

 

 

 

 

 

     Zakazování naprosto veškerého cukru, včetně müsli tyčinek, je - myslím - naprosto nevhodné. Nevím si opravdu rady - mé vysvětlování pro ni nemá valný význam. Myslím, že základ je asi v osobnosti, pocitu zdravého sebevědomí, mít se o koho opřít, v sociální jistotě, kterou jako samoživitelka nemohu zcela poskytnout. Neustálé mé pronásledování ženatým mužem, naší rodině také klidu nepřidá.

 

     Prosím, zda se zde najde žena s podobným problémem u své dcery.

 

     Poradíte mi?

Maja

 

 

 

Komentáře (32)add feed
Já jsem taky samoživitelka : Eny
a nemám pocit, že bych svým dětem nebyla dostatečnou oporou, sociální jistotou, ano hrozí nám sice že ex přestane posílat dětem alimenty, poněvadž ho vyhodili z práce, opět a zas a už to dětem 3 měsíce oznamuje, ale tím spíše se semknem a hledáme řešení. Mám rozjeté dvě práce navíc, syn přidal na doučování a dcerka bude moci od příštího roku na brigády. nerozhazuje nás to. Už ne. Prvně jsme se vylekali, ale už je to zase dobré.
Nikdy jsem bulimii nezažila a ani nikoho takhle nemocného neznám. Není to třeba z nudy? Já vím, sesypete se na mne. Ale kdyby měla možná dcerka existenční starosti, vážila by si jídla a neblbla by.
Syn je na kolejích a setsakra si váží jídla. Dcerka je na inernátě a těší se domů....taky na pořádné jídlo. Takže, ano, být dětem kamarádkou a starat se společně s nima o vše, všechno s nima probírat, jak radosti, tak starosti, jejich lásky. Být s nima. A mužský mi fakt u výchovy nechybí.
září 22, 2009 08:11
Né, to fakt nejni z nudy. : Krakonoš
Bulimie, stejně jako anorexie, je psychická porucha, onemocnění, který se narozdíl vod chřipky nedá zvládnout svépomocí. Možná jsi, Majo, přiletěla z Gurunu, ale tady u nás na Zemi se tyhle problémy řešej psychoterapií. Už jsi to slovo někdy slyšela?
září 22, 2009 08:42
... : mia
nějak nerozumím - když chci, aby moje dítě netrpělo anorexií tak ho přihlásím do kursů Stob?? logický by mi přišlo říct holce "hlavně, že jsi zdravá, neblbni si hlavu dietama". Za peníze vložené do konzultací Stob mohla mít dcera zeleninu, ovoce. Nevím, nechápu. Jinak bulimie má kořeny hluboko v psychice a bývá to běh na dlouhou trať.
září 22, 2009 08:52
asi nerozumím tomu... : Eny
Neustálé mé pronásledování ženatým mužem, naší rodině také klidu nepřidá.
Tak proč to dopustíte Mayo. Předpokládám, že ten ženatý muž pronásleduje Vás. Pokud to není šéf a s tím se taky dá něco dělat, taky jsem to zažila. Pokud přeci nechcete jako samotná žena mít nic se ženatým, tak se nic dít nebude. Jestli Vy jste slabá povaha a dcerka to cítí, pak je to vše tím. Ale jak říkám, z tak krátkého příspěvku se toho nená moc poznat.
září 22, 2009 08:59
Májo : mia
jinak bych dceru vytáhla občas na nějaký výšlap, podnikala s ní co nejvíc. Při těhle výletech se třeba uvolní, sama od sebe se víc rozpovídá o svých problémech. Přijde mi to lepší než k ní přijít do pokoje, sednout si k ní a hučet do ní, že takhle a takhle.
září 22, 2009 09:03
Za to může feminismus. : Milan
Bulimie se objevuje spolu s emancipací žen - před tím se to vyskytovalo jen u bohaté šlechty (jako třeba ta sobecká fiflena "Sisi"). V Metru dnes dokonce píší o tom, že je to typická nemoc holek z rodin vysokoškoláků - rodiče staví dceru před povinnost být emancipovaná a kladou na ni nepřiměřené "kariérní" nároky. Takže plody feminismus.
Velký kus pravdy v tom určitě je, i když já si myslím, že na počátku konkrétního případu stojí vždycky honění módy a blbnutí se "zdravou" stravou nebo ideologicky motivovaným vegetariánstvím (aby se zvířátkům neubližovalo).
Stanovisko paní Eny se mi taky libí: kdyby holka měla existenční starosti, neměla by čas zabývat se takovými blbostmi jako "zdravá" výživa a diety a móda...
No ale když už se to stalo, je to určitě průšvih, z kterého může pomoci
a) psychiatr, nebo
b) láska, nebo
c) vlastní mateřství.
Varianta c) je ovšem málo pravděpodobná, protože stravovací poruchy způsobují i reprodukční poruchy, to je vcelku logické. Varianta b) je taky ohrožená, jak čas běží, protože do vychrtlé holky se těžko jaký kluk zamiluje (a taky povídat si s holkou o jejích dietách není zrovna moc romantické).
No určitě je to rodinný průšvih, který tedy nikomu nezávidím a hlavně nikomu nepřeju.
září 22, 2009 09:34
Hmm, dík Milane... : Eny
je to civilizační věc. To je jasné. Ale když bychom měli vše svádět na emancipaci, to je jako se vším, kdyby si z em. brali lidé jen to dobré, bylo by vše v pořádku, ona ta myšlenka je dobrá, máme antikoncepci, tímpádem úžasnou svobodu, ale, zvrtlo se to..je více nevěr. Máme jako ženy větší pracovní možnosti, ale ...zvrtlo se to. Ženy, místo spousty dětí dělají kariéru...každá myšlenka i ta co měl Lenin, Hittler, a jiní byla možná v prvopočátku skvělá, ale prostě se to zvrtlo. Taky chtěli rovnost, práci pro lidi...ale dej člověku moc a je to v háji...
září 22, 2009 10:07
vem si Milane život žen dle šárie, : Eny
to je pravý opak emancipace, myšlenka je ale taky dobrá. Zachovat rodinu za každou cenu. Jo, ale...chytil se toho zase jen člověk a ten to překroutí jak se mu to hodí.
září 22, 2009 10:09
... : bb2
Abych předešla u dcerky bulimii, kterou jsem sama trpěla (a zbavila se jí až seznámením s bývalým partnerem a porodem dětí), začala jsem ji vozit na konzultace Stob

Stob neléčí jen obezitu, nabízí právě tu Krakonošem doporučovanou pomoc zkušených psychoterapeutů a nutričních terapeutů při jakýchkoli problémech s jídlem. I např. při výživě onkologicky nemocného pomohli.
Bulimie není přesně totéž, co anorexie, i když příčiny jsou stejné. Anorexie je chorobné hladovění, bulimie chorobné přejídání,od kterého si postižená pomáhá zvracením.

Takže myslím, že Maja nezačala s tím Stobem úplně špatně, a tady hledá jen to, co jí tam nabídnout nemohou - anonymní popovídání s někým se stejnými potížemi, což někdy přinese obrovskou úlevu - "nejsme jediní a nejsem tak špatná máma".

Nehledá tu odborné poradenství, to předpokládám našla prostřednictvím Stobu, ale
Prosím, zda se zde najde žena s podobným problémem u své dcery.

září 22, 2009 10:10
... : Sandra.
Zakazování naprosto veškerého cukru, včetně müsli tyčinek to si dcera skutečně odnesla z kurzů Stob? To mi přijde trochu podivné. Měla jsem co do činění se Stobem v Praze i v Brně, paní Málkovou znám osobně a nikde jsem se nesetkala s tím, že by prosazovala takovéto striktní zásady. Naopak šíří všeho s mírou. Máte chuť na čokoládu? Dejte si, ale dva čtverečky, ne dvě tabulky.
Myslím, že Stob je do začátku dobrou volbou...
září 22, 2009 11:04
bb : mia
máš pravdu, místo bulimie jsem napsala anorexie. Léčba je ale stejná, jen při léčebném režimu dostane anorektička o něco málo stravy navíc. Před pár lety jsem jela autobusem s dcery družinářkou. Pěkná, udržovaná ženská. Trochu ji mrzelo, že jedna z jejích dcer má kulatější zadeček. Jedna nevinná narážka té paní na dceru pak způsobila kolotoč stresů, starostí a nakonec i výčitek mámy. Ta dívčina se z toho v době, kdy jsem s paní mluvila na devadesát procent dostala, ale v mámě obava z toho, aby holka do bulimie nespadla znova, zůstala. Myslím, že teď už je žába vdaná a má rodinu.
září 22, 2009 11:18
coze?? : Sipik
tlak rodicov na to aby bola dcera vzdelana = feminizmus? fuha! ... aaaale, chcela som sa vyjadrit aj k dalsim kecom o vegetarianstve a tak, ale som sa rozhodla, ze Milan ma nemoze rozhodit.
Preboha clovece, Teba by som nechcela mat doma s Tvojimi mudrymi recami. Ani keby mi za to platili.

Dani, nie je to prezleceny NC alebo kolemjdouci? To si z nas niekto musi robit srandu, nie je mozne ze by bol skutocny smilies/shocked.gif
září 22, 2009 12:43
Coooo? : Krakonoš
Hitler měl v prvopočátku skvělou myšlenku? A pak se to zvrtlo? Co já se tu ještě dočtu? Vo Leninovi nemluvě. No nic, je to "ot", ale tohle mi nějak nešlo přejít mlčením.
září 22, 2009 13:25
to bylo přestřeleno schválně Krakonoši...byla : Eny
tom reakce na to, že za vše může feminismus????? Taky kravina, ne?
září 22, 2009 13:31
... : Sandra.
jj, Krakonoši, Hitler měl ze začátku skvělou myšlenku a pak se mu to zvrtlo a válku projel:-)
září 22, 2009 14:06
nemuzu si pomoct : mura1

září 22, 2009 14:18
... : bb2
no, a mateřské školky zavedl Hitler
září 22, 2009 15:06
... : maja
Já nevěřím vlastním očím,kam má prosba dospěla
září 22, 2009 18:42
Mayo, : Eny
každý, extrém ode zdi ke zdi, je zlý! Ať je to muž, který odmítá feminismus, ať je to zakomplexovaný manžel který deptá rodinu, nebo vůdce, který zlikviduje miliony lidí, samozřejmě taky zakomplexovaný, nebo komunisti...kde musely děti v pár měsících do jeslí. Každý extrém je špatný...., o tom to bylo
září 22, 2009 18:54
buď, jestli to ještě jde : Eny
s dcerkou, která má problém, kamarádka. To je má rada.
září 22, 2009 19:13
... : maja
Děkuji Eny,myslím že jsme kamarádky,ale v tomhle věku je potřeba vrstevníků,někam zapadnout,i ten kluk,kterému se líbíš je potřeba.Pár kil navíc není u některé problém,ale je to spojené právě s tou sebedůvěrou.Takže žádná emancipace,ale přirozená touha,líbit se.Do emancipace mě tlačí bývalý muž,neplatí,nezajímá se.Ale nejsem jediná,takže to už neřeším.Tátové ale chybí..Chtěla jsem jen komunikovat s někým,kdo má stejný problém,děkuji všem za zamyšlení.
září 22, 2009 20:18
Čtěte zde: : Milan
září 23, 2009 08:28
Milane, : Sinix
ježiš to jsou ale kecy. Nebojoval jsi náhodou v jedné zdejší diskuzi proti braku?? A co si myslíš, že je Metro? Jen další bulvár a brak. Akorát je zadarmo.

Za bulimii může feminismus. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif Ještě jsi zapomněl dodat, že za něj můžou buržousti z Wall Street a imperialisti z Washingtonu. Jo a určitě je to spiknutí CIA a Marťanů smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Eny, už jsem se chtěl děsit. Ani na šarie nevidím nic pozitivního. Tváří se, že vychází z Koránu, ale s Koránem nemá nic společného. Je to jen nástroj na ovládání žen (tedy příslušné pasáže), a to už když byl sepsán. Nedává ženám ani (pro nás) základní občanská práva a umožňuje na nich tamním mužům páchat neuvěřitelná zvěrstva.

Ale pokud je to reakce na Milanovi hloupé kecy, tak je to OK...
září 23, 2009 08:51
Teda za ni... : Sinix
za TU bulimii
září 23, 2009 08:53
Sinixi, pro nás je šária strašná a nepochopitelná, ale pro ně ne. : Eny
ano je to nástroj k ovládání žen a kdo se proviní proti šárii, je potrestán, poměr trestu v porovnáním muž-žena, nepoměr. Berme tresty.
Vymysleli to arabští muži k jejich pohodlnosti a poslušnosti žen.
Měli přeci dobrou myšlenku a žijí takhle stále, takže byla to JEJICH myšlenka a pro ně, dobrá.
Tak jako feministky mysleli osamostanění žen taky dobře...ale je kravina tvrdit, že za bulimii může feminismus, to je jako kdybych řekla že za válku v Afghánistánu může taky feminismus.
A Milan může za všechno a basta, chi...
září 23, 2009 10:32
Eny, já samozřejmě chápu, : Sinix
že jsou různé společnosti, které žijí podle různých pravidel. Ostatně, tady se ve středověku dělalo totéž. Možná se tu ženy neobřezávaly, ale pálily se na hranici, kamenovaly se, bily se, znásilňovaly atd. atd. A mnohdy i "ve jménu božím".

A kdo je povolán, aby říkal, co je barbarství a co ne? Jak správně říkáš, žijí podle toho, jim to tak vyhovuje, spousta muslimek šarii brání a jsou to i muslimky žijící na Západě.

Milanem se odmítám dál zabývat. Neví nic, ale ke všemu se vyjadřuje. A co ty víš, třeba se mu v dětství holky smály... Odtud má ty komplexy a záporný vztah k ženám. smilies/cheesy.gif
září 23, 2009 11:34
ano, tolik strašných věcí : Eny
se dělo a děje ve jménu boha. Kolikrát si říkám, komu poděkovat že jsem češka. Že jsem se nenarodila někde jinde. Asi osudu. Pěkná odpověď Sinixi, děkuji.
září 23, 2009 14:28
Jsem na svoji mamku pyšná. : Dcera Máji
ANO.přiznám se tu.jsem to já,ta o které tu má mamka píše.nejméně už tří roky falíruju na různých dietách.chtěla jsem být jako ostatní hezký holky.ale pořád to nijak nešlo.bulimii jsem vždy odsuzovala,ale článek v časopisu udělal svoje.jednoduše to tam dali jako návod jak rychle a jednoduše zhubnout.jsem sportovec.bez sportu bych nemohla být.házená je myslím docela dost fyzicky náročný sport.doktorka u Stobu nám zakázala cukr.ani musli tyčinky se jí nezdály.takže jsem měla příjem asi tak kolem 3000Kj na den.jenže s tréninky to zvládnou nejde.tělo,které bylo zvyklé na cukr o něj přišlo definitivně.a začalo šílet...a z toho zvešlo to,o čem se tu bavíte a řeknu Vám že jsem 100krát radši že to mamka se mnou řešila sama než kdyby do mě hučel někdo jinej...
září 23, 2009 16:54
Ahoj, dcero Máji, : Aneli
Nechápu jedno - když jsi neměla problém s obezitou, proč ti nějaká doktorka předepisovala, co můžeš jíst a co ne? Jelikož sportuješ, měla bys mít přece sestudováno, co máš jíst a kolik. A pokud máš nějaký problém, tak si spočti BMI a hned budeš vědět, jak na tom jsi.
Další věc - píšeš, že už tři roky máš různé diety a zároveň si pochvaluješ, jak jsi spokojená, že to s tebou řeší matka a ne lékař. A MÁ TO TEDA NĚJAKÝ EFEKT??? Asi ne, že. Navíc jsi teď v období, kdy rosteš, vyvíjíš se. Jak se může vyvíjet tělo, které je neustále o něco ochuzováno? Kombinace sport/bulimie přece musí být hrozná. A kdyby s tebou bylo všechno v pořádku, tak se asi Tvá matka nebude radit na těchto stránkách.
A v neposlední řadě - bulimie je psychická nemoc. Takže asi nejsi sama schopna posoudit, co ti pomáhá a co je pro tebe dobré. Psychicky zdravý člověk nezačne hubnout takovým způsobem, že co sní, to naschvál vyzvrací. Někde je něco špatně. A co to je, v tom by Ti měl pomoct odborník.
Nejspíš ale to, co jsem teď napsala, odmítneš, protože jsi přesvědčená o tom, jak děláš všechno správně. Zkus se ale pak zamyslet nad tím, jak to, že máš takovou spoustu problémů (a lidi kolem tebe taky), když je všechno O.K. ...
září 23, 2009 18:27
tak nevím : Míška

že by fenimismus mohl za bulimii či anorexii? Snad spíš děti "vysokoškoláků", na které je příliš nakládáno. Ale z vlastní zkušenosti - nemusí jít o nároky rodičů a ani o přímo řešenou obezitu. Někdy ty přehnané nároky má dotyčná sama k sobě a nad tímto má přehled. Ani
si nemyslím, že bulimičky jsou vychrtlé (to anorektičky ano). A ani není pravda, že pomůže partner nebo vlastní mateřství. Někdy ano, někdy ne. Jediné v čem je stoprocentní pravda,
že sám to člověk málokdy zvládne. Pomoc je třeba, ale vyhledat ji je těžké.
září 23, 2009 20:38
Máji dcero, : bb2
to, že máš skvělou mámu a máte dobrý vztah, můžeš jí důvěřovat a sdílet svoje potíže, přece nezmizí, když vyhledáte pomoc odborníků:-) Můžeš dál všechno s mamkou konzultovat, ona tě může doprovázet a pomáhat ti, dohlídnout aby ti nikdo neublížil. Když budeš mít zánět slepáku, tak tě máma taky doprovodí do nemocnice a bude u tebe hned po operaci, ale řezat ti to nebude ani to nenechá být, protože bys mohla nakonec zemřít. Vy se opřete o sebe, ty o mámu, pomůže ti jako máma, ale na léčbu jsou tu přece doktoři.

Na doktorku ze STOBU zapomeň, byla přinejmenším zvláštní, když sportovkyni ve vývinu povolila 3000 KJ denně, mrkni třeba sem:
http://www.bio-life.cz/poradna-zdarma/denni-energeticky-prijem.html

Četla jsem, že tak razantní snížení energetického příjmu (na 2-3000 KJ denně) se předepisuje pacientům, kteří potřebují nutně operaci a jejich nadměrná obezita by mohla tu operaci znemožnit, nebo velmi zkomplikovat. Proto musí rychle zhubnout, a děje se to pod soustavným dohledem lékařů. Předepsat takovou dietu sportující mladé holce je nesmysl.
Na internetu najdeš nutriční kalkulačky, spočítáš si kolik bys měla přijímat, pokud jsi zdravá a sportuješ, a také kolik jsi už ten den snědla. Na zkoušku jsem zadala do jedné z nich 250 gramů kuřete, má to 1870 Kj. Tak to by ti ze 3000 moc nezbylo a brzy by ses zhroutila.

Nakonec jsem se podívala na stránky toho STOBu, a podívej, co píší hned na úvodní stránce:
Pro určení množství energie, které byste měli přijímat, pokud potřebujete hubnout, existuje jednoduché pravidlo: přijímejte tolik energie, abyste hubli přibližně půl kg do týdne. Jaké je to množství, se dá odhadnout v závislosti na tom, v jakém stadiu se nacházíte.
Stadium redukce váhy odpovídá stavu, kdy právě váhu redukujete. Denní energetický příjem by se v tomto případě měl pohybovat mezi 5000 až 6500 kJ u žen a v rozmezí 6000 až 7500 kJ u mužů.

Mně z toho tedy plyne, že pokud chceš rozumně hubnout půl kila za týden, tak bys neměla sníst méně než 5000-6000 KJ denně (a to ani nemluvím o tom, že sportuješ). Co myslíš ty?

Jak jsem psala nahoře, na bulimii psychiatr, nebo aspoň s mamkou najděte psychoterapeuta/ku, nasměruje vás dál. A na zdravou výživu, případně dietu, najděte nutričního terapeuta. Sestaví ti jídelníček a poradí ve všem ohledně životosprávy. Ale než se do toho jeho systému po hlavě vrhneš, tak si o tom něco načti třeba na internetu:-)

září 24, 2009 00:45
. : Míša šíša
Pokud lékařka ze STOBu předepsala denní energetický příjem 3000 kJ, tak by měla asi vrátit diplom.
září 24, 2009 09:29
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]