Jak jsem slíbil, dnes vám ještě něco povím o dalším nemalém a nedořešeném problému - což je ukládání a archivace dat. Nezapomínejte, že pošta Vám zdarma nenabízí žádné uložiště pro Vaše zprávy a je tedy na Vás, jak si je budete ukládat. Systém samotný vám uchová zprávu 90 dní od jejího přečtení (ano, nepřečtené zprávy se vám nikdy nesmažou, pozor však na fikci doručení 10 dní).
Po této době vám ale ze zprávy zůstane jen takzvaná „obálka", tedy informace o tom, kdo, kdy a komu zprávu poslal, kdy byla přečtena ..., jen ta samotná zpráva tam již nebude. Pokud budete mít zájem, uložiště lze samozřejmě koupit od pošty jako prémiovou službu - podobně jako zmiňované upozornění na doručení pomocí SMS. Pro úřady ještě vyvstává několik dalších problémů, ale těmi vás zatím zatěžovat nebudu. Situace je nyní zcela odlišná od doby, kdy se povinně, dle zákona, zřizovaly elektronické podatelny a tedy centrální emailové adresy pro komunikaci s úřady. Odlišnost je v povinnosti touto formou komunikovat, zejména komunikace mezi úřady je natolik rozsáhlá, že jsou jen dvě možnosti, jak to může skončit, a to odladěný funkční systém, nebo kolaps. Odhady, jak to vše dopadne a zda 1. 11. 2009 bude opravdu milníkem v historii státní správy, nechám na vás, ke článku se následně jistě vrátím. Pro počítačově zdatného občana tato novinka přináší jisté výhody i nevýhody a je na každém, aby si vybral, co u něj převažuje, živnostníci jsou na tom velice podobně. Firmám to v první řadě spíše přinese problémy s přihlašovacími údaji, které musí vyzvednout nejvyšší vedení osobně. Státní správa je důvodem celého procesu a u ní se tedy můžeme bavit na téma „zjednodušení komunikace" či úspory prostředků na poštovném, ale to až zase někdy jindy. ČÍM VÍCE TEDY BUDEME REGISTROVAT A POUŽÍVAT DATOVÉ SCHRÁNKY MY, TÍM VÍCE NAUČÍME POUŽÍVAT DATOVÉ SCHRÁNKY I CELÝ STÁTNÍ SEKTOR. Jirka Kratochvil
|