O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

DATOVÉ SCHRÁNKY - CO S TÍM? - II. PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 13 srpen 2009

A jsem tu s pokračováním o datových schránkách. Jak jsem už napsal, úřad vám tedy, povinen ze zákona, vše bude posílat elektronicky, vy si na své schránce http://www.datoveschranky.info/ nastavíte, aby vás systém upozorňoval na nově příchozí zprávy a je již jedno, zda jste spořiví a zvolíte formu zdarma (email), nebo placenou podobu (SMS). 

 

 

 

     Odpadají situace, kdy hodláte jet na dovolenou, ale zároveň čekáte obsílku a nechcete promeškat lhůty. V dnešní době si vaši schránku s dokumentem otevřete kdekoliv, kde je dostupné internetové připojení.

 

     Budete muset všechny dokumenty úřadu také posílat elektronicky? Samozřejmě ne, tak daleko se náš politický systém ještě nedostal, odesílání dokumentů je pouze na vás. Definování povolených formátů, které se v rámci systému mohou používat, jistě potěší všechny uživatele OpenOffice.org (odt, ods), ano, do zákona se tyto formáty dostaly a úřad tedy nemůže vyžadovat pouze jeho oblíbený balík MS Office (doc, xls).

 

 

     Úžasné... ono to snad nemá žádné nevýhody? Tak tomu samozřejmě není, hned první chybou je, že tento systém se zkouší až při ostrém provozu; na poslední chvíli schválené přechodné období sice situaci nyní změkčuje, ale neřeší. Úřady nyní zkouší spojení svých spisových služeb s tímto systémem, aby zprávy mohly přebírat do svých systému automaticky. Není totiž myslitelné datovou schránku ovládat ručně, pokud máte stovky podání denně.

 

     Na první pohled neviditelnou nevýhodou a je takzvaná autorizovaná konverze dokumentů. Jednoduše řečeno dokument, který vám dorazí do datové schránky, můžete v rámci systému dále využívat jako podepsaný a relevantní; problém však vzniká v okamžiku, kdy jej budete chtít použít v písemné podobě.

 

 

 

     Nelze si dokument jen tak vytisknout a vydávat ho za originál, k tomu je oprávněno pouze pracoviště Czech Point (možno přinést osobně na Flash disku, CD, DVD, případně poslat elektronicky do úschovny v rámci systému), které vám za poplatek dokument vytiskne a opatří ověřovací doložkou, tak abyste jej mohli používat jako originál. Vaše výtisky jsou pouze kopiemi bez právní hodnoty.

 

 

 Tak, a v pondělí si povíme o ukládání a archivaci dat.

 

 

 

Zatím přeju všem krásný víkend,

Jirka Kratochvil

 

 

Komentáře (18)add feed
proč lžete? : kolemjdoucí
Odpadají situace, kdy hodláte jet na dovolenou, ale zároveň čekáte obsílku a nechcete promeškat lhůty. V dnešní době si vaši schránku s dokumentem otevřete kdekoliv, kde je dostupné internetové připojení.

To není pravda. V počítači musíte mít nainstalovaný speciální plug-in (602 XML Filler). To vám ovšem v internetové kavárně docela určitě nedovolí. Nebo si snad berete na dovolenou taky svůj počítač? I s bankovními certifikáty? Tyhle reklamní kecy si nechte prosím od cesty.

http://www.lupa.cz/clanky/datove-schranky-startuji/
srpen 14, 2009 08:32
Reklamni kecy : Jirka Kratochvil
Vážený kolemjdoucí, pokud jsou pro Vás problematicke Portable aplikace jako je třeba Firefox, pak jistě můžete narazit na problem s pluginem. Nejedna se o žádnou reklamu, nemám s Datovými schránkami nic společného, důvodem článku je alespoň přiblížit neznalým o co se jedná.
srpen 14, 2009 08:59
.. : kolemjdoucí
vážený pane Kratochvíle, pro mě portable aplikace opravdu problematické nejsou. Problematické budou možná pro některé z Kudlanek a docela určitě pro všechny provozovatele internetových kaváren a hotelových bussines corners. Pokud chcete opravdu informovat, neopisujte reklamní kecy ale dávejte sem vlastní zkušenosti, tak jak to třeba dělá Peterka ve svých (velmi zasvěcených) článcích. Třeba pak zjistíte, že všechno je jinak.
srpen 14, 2009 09:21
Datové schránky : ježibabka
jsou další prudidlo státem vnucované. Nechci na svém soukromém počítači certifikáty, které znamenají díru do systému, kterou má pod kontrolou někdo, o kom nic nevím. Je to můj počítač a mnou placený internet, do kterého se mi vnucuje "vyšší moc", přes kterou není kontrola. Až mi to začne dělat divy, a to začne (po zkušenostech s internetovým bankovnictvím), dozvím se, že jsem si to zavinila sama.
Ani omylem!
srpen 14, 2009 09:22
Ježibabka : Jirka Kratochvil
Ale Vás přece nikdo do ničeho nenutí, tedy pokud nezastupujete firmu ...
srpen 14, 2009 09:29
Kolemjdoucí : Jirka Kratochvil
Ano, pan Peterka má velice odborně probranou celou problematiku, včetně detailu jako že není definováno, které DOC sem používají ... Berme celou situaci s nadhledem, neřešme drobné detaily a srovnávejme doručování se stávající Českou poštou, jak řešíte doručení dopisu, když jste na dovolené nyní?
srpen 14, 2009 09:35
.. : kolemjdoucí
Určitě máte v paměti případ, kdy bylo v podatelně stopeno předvolání k soudu a následně požadováno nějakých zanedbatelných pár miliard po firmě ČEPRO (podrobnosti si nepamatuju, tak mě prosím nechytejte za slovo). Pokud se budete na takovou situaci ve své firmě dívat s nadhledem, máte můj obdiv. Datové schránky nejenže takovéto situace umožní, ony jsou k nim přímo určeny.
srpen 14, 2009 10:30
Kolemjdoucí : Jirka Kratochvil
Nesdílím Vaše obavy (pokud se chce, tak je jedno jakou cestu pro podvody zvolí, i běžná pošta představuje spousty možností), ale samozřejmě uznávám, že systém je nepřipravený neotestovaný a tudíž má spoustu chyb.
srpen 14, 2009 11:05
... : b2
Datové schránky : ježibabka
jsou další prudidlo státem vnucované. Nechci na svém soukromém počítači certifikáty, které znamenají díru do systému, kterou má pod kontrolou někdo, o kom nic nevím. Je to můj počítač a mnou placený internet, do kterého se mi vnucuje "vyšší moc", přes kterou není kontrola. Až mi to začne dělat divy, a to začne (po zkušenostech s internetovým bankovnictvím), dozvím se, že jsem si to zavinila sama.
Ani omylem!
srpen 14, 2009 09:22


Nikdo tě nenutí si to pořizovat. Je to nabízená možnost, kterou nemusí využít. Tak proč se nad tím rozčilovat.
srpen 14, 2009 12:32
takže to není povinnný...teda pro obyčejnej lid : alena bodka
- to mi spadl kámen ze srdce. POřijde mi to strašně složitý.A nechápu, jaký by to pro mě mělo smysl.
srpen 14, 2009 14:56
.. : kolemjdoucí
pro firmy zapsané v Obchodním rejstříku to povinný je. A těch je dost.
srpen 14, 2009 15:10
... : b2
Smysl to má pro člověka, kterému chodí hodně úřední korespondence, kterou si pak musí chodit vyzvedávat na poštu. Nebo bývá doma nepravidelně a stává se mu, že mu nějaká zásilka uteče, protože zmeškal úložní dobu. Nebo je imobilní a nemá vždy možnost převzít zásilku u dveří, a velmi komplikovaně na poště. Apod. Pokud ti chodí jeden úřední dopis ročně a nemáš to na poštu daleko, je zbytečné si to zřizovat.
Složité je to asi jako vyzvedávání mailu, ovšem, pokud to bude fungovat...
srpen 14, 2009 15:11
... : b2
pro firmy zapsané v Obchodním rejstříku to povinný je. A těch je dost.


Ano, a je to skvele pro firmy z Horni Dolni, co maji ofiko adresu v Praze a do Prahy si jezdi vyzvedavat uredni postu.
srpen 14, 2009 15:23
Já tomu vůbec nerozumím : Ambra65
Mně tedy nějaké lejstro s přístupovými údaji už přišlo. Aniž bych si cokoliv objednala. Ani nejsem v Obchodním rejstříku. "Vyhrožují" mi tam, že pokud si neaktivuji schránku do 1. listopadu, bude aktivována automaticky. Nic ve svém počítači aktivovat nechci. Heslo je beztak nezapamatovatelné. Tak co s tím mám dělat? Já si chci i nadále pro dopisy chodit na poštu :-( Zas tolik jich nemám...
srpen 15, 2009 02:17
Údaje : Jirka Kratochvil
A jste ve vedení nějaké společnosti? Jako jednatelka ... ? Na koho je schránka vystavena? Jako občana Vás nikdo nenutí pokud zastupujete jakoukoliv společnost pak je situace jina.
srpen 15, 2009 08:57
... : Ambra65
Nejsem v žádné společnosti, jsem jen obyčejná OSVČ, ani nejsem plátce DPH. A ještě v našem 15členném domovním družstvu mám funkci "člena představenstva", to s tím ale asi nesouvisí. Nikde jinde vedená nejsem.
Zaráží mě, že v informačním dopise mi píšou, že schránka bude aktivována automaticky - to mi potom úřední dopisy, kterých mám v průměru jeden až dva za rok, budou chodit do oné schránky a ne na poštu? Já tomu nerozumím...
Jak to budou řešit lidi, kteří nemají počítač? Nebo s ním neumí? Jak si vyzvednou úřední poštu?
srpen 15, 2009 09:17
...a jak je to s povinností u ředitelů škol? : Klaudie.x
Ptala se mě kamarádka...a já nevěděla. Když jsem jí chtěla poradit a koukla se na stránky, nemohla jsem z nich rozluštit, jestli školy mají povinnost zřizovat datové schránky? Její škola je zřizována obcí. A nevím, jestli jsou nebo nejsou v obchodním rejstříku. Asi mají nějakou doplňkovou činnost, ale jestli jsou v rejstříku, to opravdu nevím. A když čtu tyto příspěvky, říkám si, že to určitě budete vědět smilies/smiley.gif.
Děkuji za odpověď.
-Klaudie-
srpen 15, 2009 20:33
.. : kolemjdoucí
nejlepší bude se podívat.....

http://obchodni-rejstrik.i-online.cz/
srpen 15, 2009 22:17
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]