O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

LEGRACE NA PLACE - SMĚJÍ OPRAVDU VŠECHNO? PDF Tisk E-mail
Neděle, 02 srpen 2009

To se nám toho v poslední době seběhlo...  Je to moc fajn, že se na Kudlance diskutuje tak slušně, že není potřeba (jako jinde, na jiných serverech) mazat komentáře. A že jde debatovat i na tak ožehavé téma, jako jsou Rómové, konkrétně ti rumunští, co přivádějí k zoufalství všechny, v jejichž blízkosti se usazují.  A že tedy můžu položit otázku: jak je možné, že se pohybují bez sebemenších zábran po našem území, obydlují, ničí, případně znečišťují i chráněná přírodní území? Bezplatně a především beztrestně?

 

 

 

 

 

     Rumuni se nejprve ubytovali přímo před nemocnicí, poté  vnikli na chráněný pozemek a obsadili ho. Ovšem - policie ČR neviděla důvod k zásahu, i když strhli značku a vjeli auty do rezervace. Mj. kdybyste viděli okolí počernického rybníka ve chvíli, kdy se odtud začali stěhovat do Husince. Jednoznačně hrůza. Všude výkaly, kupy odpadků, a to na území chráněné přírodní oblasti. Úděsný pohled...

 

      Jeden starosta si alespoň částečně oddychl, i když ho čeká nelehký úkol, dát okolí rybníka do původního stavu, starostce v Husinci naopak přibyly vrásky na čele a s hrůzou očekává, včetně místních obyvatel, co bude dál. Nikdo neví, jak dlouho se Rumuni zdrží, obyvatelé vesnice z toho opravdu nemají radost, to asi nemusím zdůrazňovat.

 

     A už je to zas, tentokrát v Husinci. Současný stav? A prý toto místo zatím nevyklidí. Vedení obce sice požádalo policii, aby pozemek s romským ležením do nedělního poledne vyklidila, policie ale tvrdí, že to udělat nemůže, že nemá důvod k zásahu, protože jsou na soukromém pozemku; a to i přesto, že hrozí nebezpečí epidemie, znečištění vod atd. Mají totiž k táboření svolení majitele pozemku a ani jinak neporušují zákon. Podle mého názoru se tímto činem chtěl dotyčný majitel jednoznačně pomstít svým sousedům, či sousedovi.

 

     Protože jinak by normálně uvažující člověk něco takového nikdy nemohl udělat, pokud by byl při smyslech.

 

     Bohužel, nemají sociální zařízení ani přístup k pitné vodě, a Husinec na přistavení cisterny či mobilních toalet nemá peníze. Kdo ví, co bude dál? Kdo si umí představit, jak to bude pokračovat? Může se stát, že v Čechách tito Romové budou i několik měsíců ... Ale - nikdo si nechce pálit prsty, nikdo s tím nechce mít nic společného...

 

Flori@n

 

 

 

 

Komentáře (80)add feed
Rozum mi zůstává stát nad nečinností policie a státní správy vůbec. : Myška
Napadají mě stejné otázky jako Floriana - jak je možné, že nic z toho, co tu tito cikáni páchají, není trestným činem? Zkuste si zapálit v chráněném území ohýnek a postavit stan. Dostanete flastr jak Brno, a rychle vás od tam vypakují. V Počernicích prý nehořel jen jeden oheň, nebyl postaven jen jeden stan. Cikáni kolem sebe trousili odpadky, výkaly, vrtali se v autech, prali prádlo v chráněném rybníku. Nejsou to trestné činy? Vjeli do zákazu vjezdu - ani to není trestné? Nyní znečišťují nejen pozemek "pronajatý", ale i sousední obecní. Taky mi to připadá jako pomsta majitele pozemku sousedům, nebo možná celému Husinci. Starostka Husince by neměla povolit, a vyklizení stále žádat. A po majiteli pozemku úhradu nákladů vzniklých v souvislosti s tábořícími cikány.
Proč policie nevyžaduje dodržování zákonů? Asi proto, že dodržování zákonů se uplatňuje jen na nás, bílou blbou většinu, pracující, aby bylo na dávky pro cikány a na úhradu škod po nájezdu těchto eurokofol. Jo, a na úhradu pobytu v nemocnici a léčení toho cikánského adepta na Darwinovu cenu.
Ráda bych věděla, do kdy budeme dělat blbce celému světu. Nabízí se otázka, komu nastalá situace poslouží. Budou volby...
srpen 03, 2009 07:27
oni budou tak dlouho blbnout, : alena puntíkovaná
až lidi ze zoufalství fakt budou volit ty fašouny. Někdo by těm cikánům měl poradit, že nejlepší tábořiště bude u Kocába na zahradě.
srpen 03, 2009 07:27
... : Ouvej
Nikoho nenapadne, že tady umírá mladý člověk?
srpen 03, 2009 07:57
No, jest.i přineseš jedinej hmatatelnej dlkaz, že čím víc hoven vy*erou, : alena puntíkovaná
tím větší je naděje toho prince na přežití - tak s tím jdi do médií a lidi jim určitě pomůžou.
srpen 03, 2009 08:03
Ouvej : Polarka
i kdyz je mi lito, ten kluk je vlastne uz mrtvej. Mozek prestava fungovat, ledviny nepracujou,je stale v bezvedomi. I kdyby se stal zazrak a to by musel...bude z nej jenom vegetable. Ale vypnout ho z pristroju nemuzou, cigani by okamzite prisli s tim, ze ho v nemocnici zabili gadzove. Takze ho muzou drzet na rizenem dychani a on se nemusi z bezvedomi probrat roky. Je to desne slozita situace......
srpen 03, 2009 09:16
Aleno : Míša šíša
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif


srpen 03, 2009 09:19
kopíruju sem jeden super komentář: : ignác
Baroni mají na mercedesy, ale ne na nocleh v kempu... A ta jejich "okázalost", např. málokterý bohatý podnikatel v Česku a asi i v Americe, ve volném čase bude běhat v obleku s kravatou (i ti si rádi vezmou sportovní oblečení).
Vozy mají pěkné, drahé. A nehodlají zaplatit za ubytování? Je tu dost kempů, i když podle jejich společenského postavení bych spíš předpokládal pěkný hotel. Ne nějaký tříhvězdičkový blešák, ale něco lepšího.

Klukovi přitom už nepomůžou. Nepomohli mu ani když se topil. Kluka by jim měli dát, zaplatit třeba i převoz sanitkou do vlasti. Když jim Rumunsko dává tak velkorysé dávky, že mají mercedesy, tak mají jistě i kvalitní lékařskou péči. Práce jim neutíká, zdá se, že nemají problém, že jim bude končit dovolená. Evidentně do práce nechodí a firmu taky řídit nemusí. Mohli by té prosperitě naučit naše Rumuny, bylo by po chudobě, negramotnosti atd.


srpen 03, 2009 12:08
ignác : mamča
Kdyby si místo zlatýho řetězu na krk, nebo Mercedesa zaplatili radši kurs plavání, nemuseli tady teď fňukat před špitálem. Oni totiž vesměs neumějí plavat, takže případná záchrana tonoucího by se proměnila ve frašku "Rumunští Rómové ve vlastní šťávě"

Komentář je špičkovej... smilies/cheesy.gif
srpen 03, 2009 13:10
... : Ouvej
Mám dojem, že ty jejich patnáct let staré, rezavé Mercedesy s hodnotou do 20 tisíc Kč, kde komu leží v žaludku.
srpen 03, 2009 13:34
Odkudpak tak přesně víš, : alena puntíkovaná
jak jsou ty meďáky staré a jakou mají hodnotu? Že tys jim je prodával?
srpen 03, 2009 13:54
a prodávals jim i ty zlatý řetězy - : alena puntíkovaná
Z čehopak jsou vyrobený?
srpen 03, 2009 13:54
Hele ouvej, přestaň si z nás dělat srandičky : wendy
a neprovokuj průhledně. Sice meďour a zlato, to jest kultovní záležitost cikánů, ale co my s tím ? nezávidíme, ale taky neřešíme. Pěkně ať chlapce pošlou do Rumunska, na transport velmi ráda přispěji, neboť z toho svého komatu se již nikdy nemusí probrat.
smilies/wink.gif
srpen 03, 2009 13:55
Ouvej : mamča
I kdyby ty bouráky měly jen hodnotu šrotu, benzín do těch žíznivých korábů silnic není za hubičku. To není o ceně auta, ale o provozních nákladech.
srpen 03, 2009 13:56
... : bb2
Jakto, že tohle pořád všechny tak dráždí. Chápu obyvatele konkrétních obcí, chápu majitele pozemků, ale ono to drží skoro celý národ už dva týdny v pohotovosti. Nezdá se vám to zvláštní? Mně jo. Vždyť se tu dějí takové PRASÁRNY, ZLODĚJNY na úkor nás všech, že proti tomu je 100, 200, 1000 bivakujících Rumunů NIC. Ale ticho po pěšině.
To ty novináři nemají co jiného na práci? Nebo je tohle tak snadný? Nebo se v tomhle případě nebojí, že jim někdo vyhodí do vzduchu auto, pak garáž, pak barák? Někdo v pozadí práskne bičem a ovce zamečí, a vlk zatím tiše jde po svých?
No, tak to bude stát erárních pár set tisíc, posíláme z eráru miliony na jiné snědé lidi z jiných konči zemí a ani největší naiva nemůže věřit, že to tam dostanou jen hodní, slušní, pracovití. Tak co nad tímhle mávnout rukou a soustředit se na důležitější věci?
srpen 03, 2009 14:11
Nedodržování zákonů mi nepřipadá nedůležité. : Myška
Je to o tom, že to co si mohou dovolit cikáni, to si bílý člověk dovolit nemůže, i kdyby byl ve stejném množství a ve stejné situaci.
srpen 03, 2009 14:16
ale jiné nedodržování zákonů, s horšími důsledky, tě tak neprovokuje :) : bb2
a o tom to je
srpen 03, 2009 14:27
Provokuje mně taky, co ty víš, bb2. : Myška
Ale nejsem přesvědčena, že by cikáni byli menší zlo, nad kterým by bylo možné a žádoucí mávnout rukou.
srpen 03, 2009 14:55
jo bíbí, ty mi fakt připomnáš mý děti, : alena puntíkovaná
zejména pak Píťu, který když přinesl čtyřku z češtiny tak říkal :"Ale Vomáčka dostal pětku!" Tady není řeč o "Vomáčkovi" ale o cikánech, kteří nám pijou krev už hodně dlouho. Taky nás může štvát, že má Pakistán atomovou bombu.
srpen 03, 2009 14:59
no právě:) : bb2
co je horší - atomovka v rukou pákistánců, nebo trocha odpadků?
vsadím boty, vyleštěné banánem do vysokého lesku, že Němci k nám navozili víc odpadků za jeden každý rok v uplynulém dvacetiletí.
Berou mě čerti, když v zelenohnědém lese potkám narvané zářící modré igelitové pytle.
srpen 03, 2009 15:03
... : Loki
Hele, bombardére b2, nedodržování zákonů, s horšími důsledky začíná u nedodržování těch malých. Cigánama průser začíná a vytunelováním banky končí. Kde je hromada hnoje, tam se často další hnůj přidává. Černé skládky vznikají z jednoho vozíčku bordela. Když se zlo nezastaví v počátku, už ho nikdo nezastaví.
Bohužel na vlády Havla s Klausem český národ utrpěl kulturní a mravní devastaci srovnatelnou pouze se stavem po Bílé hoře a třicetileté válce.
Nelze se divit, že je česko v rozkladu.
srpen 03, 2009 15:05
... : bb2
ahoj Lolku
srpen 03, 2009 15:08
... : bb2
Samozřejmě vítám, že konečně někdo jasně pojmenoval, že za všechen náš bordel, mravní bídu a černé skládky můžou cikáni. S úctou Bolek.
srpen 03, 2009 15:10
Co se velkých věcí dotýče : wendy
ty nás popchopitelně dráždí a vadí nám též, můžeme sepisovat nebo jen podepisovat petice, dávat podněty svým poslancům, vychovávat dobře své děti, aby tohle nedělaly...ale to neznamená, že nad tímhle mávnu rukou. Taky mně třeba děsně štve, že to dnes a denně slyším z rádia - a štve mě to proto, protože s tím nikdo není schopen nic udělat.
Ona sice ryba smrdí od hlavy, ale někde by se začít mělo.
smilies/wink.gif
srpen 03, 2009 15:14
"Princátko" jim umřelo. : Myška
Tak uvidíme, co se bude dít dál...
srpen 03, 2009 15:27
... : bb2
nejspíš se bude dít velký smutek, protože umřel syn, vnuk, bratr, synovec, dítě přítele, souseda
tak bych je tak nějak z piety nechala aspoň chvíli na pokoji v klidu smutnit, ne
srpen 03, 2009 15:34
No ty bys je nechala v klidu i kdyby neumřel, že bb2? : Myška
Šak víme...
srpen 03, 2009 15:39
ale šak ty taky, jen se čílíš na netu :) : bb2
neříkej, že bys na ně poslala psy a vodní děla, mít tu pravomoc
srpen 03, 2009 15:41
Pokud by nedodržovali zákony naší země, tak proč ne? : Myška
A oni nedodržovali... Takže bych zásah proti nim podpořila.
srpen 03, 2009 15:42
Mít tu pravomoc, tak rozhodně nenechám devastovat chráněné území u Počernic, ani nikde jinde. : Myška
Mít tu pravomoc, tak vyžaduji, aby se tu chovali jako hosté a ne devastátoři.
srpen 03, 2009 15:47
predevsim : mura1
umrelo 17tilety dite. jak by se ti libilo podobne vyjadreni o "mysatku"?
srpen 03, 2009 15:47
... : bb2
pokud vodní děla a psy na lidi, co bivakují mimo povolené území, v CHKO, pak lámací kolo, španělskou botu, gilotinu a smrtící injekci na ty, co kradou ve velkém, zaneřáďují vodní toky a ovzduší trvale a ve velkém, na řidiče co překračují rychlost, o korupci ve státní správě nemluvě. Ale po tak razantním postupu ve jmenovaných případech se nějak nevolá. Možná proto, že si uvědomujeme, že tím řidičem může být jednou náš syn, znečišťovatelem náš šéf - majitel firmy, kdežto to co dělají ti cikáni se nám asi nepřihodí.


srpen 03, 2009 15:51
... : bb2
kromě toho, že ty lidi mají mezi sebou děti, i docela malinké, a staré lidi...a jsou tam jen proto, že jim těžce omarodilo, teď umřelo, jiné dítě. To je tak těžký pochopit, pro mámu myšátek?
srpen 03, 2009 15:53
a že jsem to nějak přeslechla v rádiu...? : wendy
Smrt je vždycky smutná záležitost, ale zase tím nelze omluvit vše. Co s ní má společného devastace okolí? A představte si, že bychom se takhle chovali všichni. Nadřazovali zákony a zvyková práva svá nad všechno ostatní. A to i v případku, že by nikdo nezesnul. Jo, je to tak.
smilies/wink.gif
srpen 03, 2009 15:55
... : bb2
Wendy, neschvaluju devastaci přírody, a rozhodně by se mi nelíbilo mít pokaděnou louku za barákem. Jen se mi zdá, že v tomto případě je ten terč nějak moc snadný a moc vyhledávaný, narozdíl od jiných devastátorů, co devastují naše prachy, naši přírodu, naše okolí, naše vztahy, léta letoucí. Tak 5 let v kuse bych to asi nenechala, ale dva tři měsíce to snad vydržíme, ne? Za chvíli je tu studený podzim, vrátí se domů.
Vsadím podruhé banánem vyleštěné boty, že kdyby Krejčířovi nebo Kájínkovi umřel syn, budeme s ním soucítit aspoň chvilku taky.
srpen 03, 2009 15:59
no tak teď jsem koukala na zprávy : alena puntíkovaná
a psali, že rumunský princ zemřel.
srpen 03, 2009 16:11
klidně je vsaď ! : wendy
pořád o tom přemýšlím, a nebude ta pozornost dána jen tím, že je okurková sezona a že neoblíbení cikáni jsou snadný terč. Ondyno jsme se tak bavili s mužem, jak se ti politici u vesel zhovadile chovají, že tak nahrávají hlasy levici a ta je tak lacino získává! Ono komouše nevolí jen starci. Masírují nás média, o čem se rozhodnou psát, to jsou někdy schopni zlikvidovat. Tlučou nám šrouby do hlavy, slyšíme to každý den - no tak se k tomu taky vyjadřujeme v patřičné odpovídající frekvenci. Tak jako novináři velice přispěli k likvidaci Grosse, a nevšímavě přešli totéž u Tlustého, tak teď každý den slyšíme a čteme o cikánech devastujících krajinu. Dlouho už jsem nic neslyšela o tom ruském podnikateli, co si postavil dřevěnou hrůzu někde u Karlových Varů - nařídili mu to zbourat, ale nejen že neposlechl, staví klidně dál. A píše se o tom, slyšíme to pořád v rádiu? Nikoliv. Někdy si říkám, že novináři jsou potřeba, a jindy zase, že Zeman měl pravdu...takže asi tak. A teď jdu do knihovny.
smilies/wink.gif
srpen 03, 2009 16:51
Tak za prvé bys mohla bb2 rozlišit, smrt člověka od devastace prostředí a nedodržování zákonů. : Myška z domu
Toho kluka mi líto není. Kdyby přežil, byl by postižen natolik, že by byl jen ve vegetativním stavu, v podstatě špalek masa. I svému dítěti nebo sobě bych radši přála smrt než takový život neživot.
V otázce dodržování zákonů bych byla opravdu nekompromisní. Vodní děla a psy jsi navrhla ty, třeba by stačily mírnější prostředky. Ale rozhodně bych netolerovala to, co státní správa. Jak v tomto případě, tak i směrem k cikánům našim.
bb2 já se klidně vsadím, že kdyby tito cikáni kempovali za stejných podmínek na pozemku sousedícím s tvým, pochopení a tolerance tě rychle opustí.
srpen 03, 2009 22:00
bb : Sipik
Suhlasim s Tebou. Ale Mysku uz pozname, aj jej nazory smilies/undecided.gif
srpen 03, 2009 22:52
No jo, Sipiku, ale já fakt nevím, co je na požadavku rovnosti všech občanů před zákonem špatného. : Myška
A taky nevím, co je špatného na vyžadování dodržování zákonů naší země cizinci. Kdokoliv z nás, když vycestuje kamkoliv do zahraničí, se musí přizpůsobit zákonům a předpisům té země, kde pobývá. Pro mě je to přirozené, a předpokládám, že tobě taky.
A že mi není "prince" líto? To mi snad musí být líto, každého člověka, co zemře? Jinak je to špatně?
srpen 04, 2009 06:50
sipiku, tak zkus vycestovat do ciziny : wendy
třeba do Němec nebo do Norska, postav si stan někde, kde se to nesmí - a stačí v klidu vyčkat. Uvidíš jak poletíš. Ráno jsem zaslechla ve zprávách, že v jisté civilizované zemi byla pokutována dáma, která udělala úšklebek při jednání s policisty. Tak nevím - neměla by je žalovat ? Že to někde jde a jine zase vůbec. V čem to bude ...?
Dani Dani, tohle téma zabere vždyky, viď.
smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 07:38
v praze : mura1
zije urcite vic nez 100 bezdomovcu. tez nemaji pitnou vodu a potrebu nevykonavaji na wc, mhd jezdi bez platne jizdenky. co udelame s nima? vystehujeme je, budeme je pokutovat, vsechny pozavirame?
co squateri, kteri roky bydleli v ruznych byvalych usedlostech a vilach, tez bez vody a kanalizace? taky se s jejich vystehovanim nijak rxtra nespechalo, ze jo?

A že mi není "prince" líto? To mi snad musí být líto, každého člověka, co zemře? Jinak je to špatně?

samozrejme nemusi. ale komentovat neci umrti slovy "princatko jim umrelo" je dost nevkusne.

V otázce dodržování zákonů bych byla opravdu nekompromisní.

tvoji kluci urcite nestahuji hudbu nebo filmy, nevypalili si nikdy zadne cedecko. to se chvali.
srpen 04, 2009 07:51
toto nema zmysel : Sipik
Pretoze sa nikdy nezhodneme. Ja netrpim nenavistou voci ziadnemu etniku. Aky je roziel medzi nenavistou voci ciganom, madarom, zidom..? Podla mna ziadny. A fasizmus a rasovu neznasanlivost skutocne nemusim smilies/sad.gif
Ti zli su totiz aj medzi nami bielymi a je ich dost..
srpen 04, 2009 08:45
Sipiku, odpovez mi, prosím, co je nenávistného na požadavku rovnosti před zákonem? : Myška
Na požadavku dodržování našich zákonů cizinci?
srpen 04, 2009 09:05
teď zrovna říkali v TV, že Romové potřebují : alena puntíkovaná
čtyřitisíce Euro, aby mohli prince převézt do Rumunska a doufají, že jim na to přispějí obyvatelé Prahy a čské republiky - tak jsem zvědavá, jak se ukážeš Bíbí.
srpen 04, 2009 09:12
Tak si dovolím taky s troškou, : radkab2
nevidím nic špatného na tom, že Myška napsala "princátko jim zemřelo". To je konstatování a respektování té události, ale neznamená to, že musí respektovat všechny další "nabalující se" události. Zažila jsem podobné chvíle v nemocnici jako sestra a z těchto příbuzných šel vždy strach: tříleté batole vdechlo pětikorunu, zemřelo, tady po městě pak "rodina" rozvěsila parte "zemřel zaviněním MUDr..", ten lékař urychleně odešel z nemocnice a odstěhoval se na druhý konec republiky. Je zvláštní, že se takto nechovali blízcí třeba Ukrajinců nebo lidí z bývalé Jugoslávie a přitom taky mají odlišné zvyky a tradice prožívání nemoci či smrti v rodině. Proto si myslím, že i rodina zemřelého hocha by měla respektovat, že jsou zde na návštěvě a i když se jim stalo neštěstí, zaplatit za léčení a péči v nemocnici, zaplatit za to, že na několika místech pobývali a zanechali odpadky a hlavně chovat se tak, jak je zvykem v naší zemi. Muro, Sipiku, bb a ostatní - neschvaluji to, že decka stahují nelegálně hudbu, pálí CD a DVD, že někteří účastníci dopravy nedodržují pravidla, že se devastuje životní prostředí (a příroda nám to "osladí", jako ostatně my Evropě!), ale někde se přeci s tou vymahatelností zákona a práva musí začít. A, ruku na srdce, jsme pro ta děcka dobrým příkladem my dospěláci? Myško, já rozumím tomu, co píšeš a tomu, co Tě k tomu vede.
srpen 04, 2009 09:29
nemá to asi smysl sipíku : wendy
když píšeš o nenávisti k etniku - to není o nenávisti, to je jen bezmocný vztek na chování určité skupiny lidí. Nemůžeme je donekonečna omlouvat slovy - jiní dělají špatné věci taky.
To je špatně. Až bude téma politik v průseru nebo obtížný bezdomovec, bude se psát o politikovi nebo o bezdomovci. Kromě toho - vidíme zde podobné reakce, jako jsou na cikány, na Židy nebo Vietnamce ? Ne. V čem to asi bude ?
smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 09:37
No mezi námi : alena puntíkovaná
v té nemocnici neleží pouze zmíněný princ, ale i spousta jiných pacientů, kteří jsou na tom taky bledě a potřebují klid - to přinejmenším. Všichni víme, že Romové nejsou etnikum, které své problémy prožívá mlčky. Pominu-li nepořádek a podobně, musí tam být pěknej rachot a jak se ty příbuzný po desítkách courají na JIPku a zpátky....nějaká hygiena je v hájin a o klidu a tichu pro ostatní nemocné se už vůbec mluvit nedá. A že za to nikdynezaplatěj - no to už všichni považují za samozřejmost.....dokonce si ti úžasný a milující příbuzný hodlají "vybrat" na zpáteční cestu od místních obyvatel, neb doufají, že tito jim radši dají prachy, aby se jich zbavili. Proti tomu je vypalování cédéček prkotina, která mi tímto přestala vadit.
srpen 04, 2009 10:43
No a mají to cikáni v suchu - převoz zaplatí Praha, potažmo my všichni... : Myška
"Pohřební ústav hlavního města Prahy se postará o převoz těla. Finanční náklady ponese magistrát hlavního města s tím, že později se možná obrátí na stát," řekl ředitel oddělení pro styk s veřejností magistrátu Daniel Častvaj. Situaci je podle něj potřeba rychle řešit. Bém je nyní na dovolené.
srpen 04, 2009 10:53
Jak Sipík mluví o tý rasový nenávisti : alena puntíkovaná
bude snad český stát platit převoz amrtvoly a odjezd za nějaký Židy, Číňany, Vietnamce, Afričany, Rusy, Ukrajince, Ma´dary, Němce, Poláky, Jugoslávce, Palestince a podobně? Tak proč to má platit za cikány? Mimochodem, cikáni jsou stejné rasy jako my.
srpen 04, 2009 10:58
... : mura
Proti tomu je vypalování cédéček prkotina, která mi tímto přestala vadit.

pro nekoho je treba prkotina tohle proti vytunelovani banky, kde maji zivotni uspory tisice lidi.
za zdevastovani smedavy pri odvozu snehu na zavody do liberce taky nikoho nezavreli, ze jo?

"Pohřební ústav hlavního města Prahy se postará o převoz těla. Finanční náklady ponese magistrát hlavního města s tím, že později se možná obrátí na stát," řekl ředitel oddělení pro styk s veřejností magistrátu Daniel Častvaj.

tak kdyz tu taborili bylo to spatne, kdyz se to nekdo snazi resit (tj. kdyz tu nebude telo = odjedou), tak je to taky spatne.
srpen 04, 2009 11:18
Odjedou - jen proto, že mrtvého repatriují za naše peníze. : Myška
muro, nikdo přece netvrdí, že devastace Smědavy je v pořádku.

srpen 04, 2009 11:20
muro napiš článeček o tunelech i o sněhu : wendy
určitě i tam najdeš patřičnou odezvu. Tady se rozebírá jiná věc. Ještě jednou - nelze přece omlouvat jedny přečiny tím, že se dějí i jiné, větší - tak co je tohle proti tomu. Proč je tím stále argumentováno a bagatelizováno ? Stačí uznat, že se nechovají právě dobře, co je na tom těžkého ? Kauza se teď uzavře a bude klid. Z pietních důvodů zaplatíme převoz. Tečka. Ovšem - uvědomujete si, že kdyby byl na přístrojích ještě třeba pět let, co by to obnášelo ? Tím nechci naznačit, že se na smrt čekalo a že je výborně. Jen uvažuju racionálně.
smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 12:22
ten kdo : mura
rozhodl, ze praha radeji castecne zaplati repatriaci, taky uvazoval racionalne. radsi vysolit 90000, nez vysolit vetsi prachy za dalsi pobyt rumunske cikanske komunity. ale evidentne je to zase spatne?

wendy, ja prece netvrdim, ze se nechovaji "spatne" (tedy podle nasich zvyku a meritek). jen nechapu, ze je kvuli tomuhle takovy halo a jindy celkem ticho po pesine.
srpen 04, 2009 12:48
... : Milene
Přidám pár vět, co mně teď nedávno vyprávěl kamarád. Zemřel mu kamarád, tady v Praze, nebylo mu ještě 40 let. A jeho rodina si přála pohřeb, ne kremaci. U nich je to tak zvykem a prostě to jinak nejde. To by nebyl takový problém ale mrtvý byl Ukrajinec. Tak se zorganizoval převoz rakve na Ukrajinu s podporou dalších kamarádů. Bylo to drahé. Když se vrátil z pohřbu v nějaké vísce na Ukrajině, tak říkal, že teď už ví jak vypadá chudoba a bída. Ale ti lidé, příbuzní a neví kdo ještě, sehnali skoro celou částku za ten převoz. (Zbytek ještě budou splácet) Strašně děkovali a byli nesmírně vděční, že se podařilo rakev na Ukrajinu dovést. A to je právě ten jiný přístup. Oni nečekali s nastavenou dlaní, a křikem, že to někdo za ně zaplatí. Proto, co se teď děje mně štve.
srpen 04, 2009 12:50
Evidentně špatně je hlavně přístup cikánů s nataženou rukou - viz i nový příspěvek od Milen : wendy
a to stále, i v jiných situacích. Rozhodnutí Častvaje je jistě racionální a přece občany nadzvedne fakt, že se JIM zase něco dává zdarma.
To je pořád řečí jak drží pospolu, ale jsou to komedianti a skutek utek. Dále jsem přesvědčená, že se chovají špatně podle všech měřítek, nejen podle našich zvyků a měřítek, nadřazujích svá zvyková práva nade vše ostatní. Pak stačí málo a je z toho lavina, jako v tomto případku, je to důsledek nedobrých zkušeností s nimi. Ano, je toho už moc, to máš pravdu muro. Tak teď to končí, my si zase odpočineme - do té doby, než nás namíchnou s něčím dalším...to je koloběh života. No třeba zase s něčím překvapí Helenka nebo Ivetka. Nebo Agátka ?
smilies/wink.gif smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 13:33
Myško, ty peníze na repatriace odmítli a zaplatí si ji ze svých zdrojů. Tak už jim ty 2 týdny tady odpusť :))) : b2
A jak ses mne někde nahoře ptala, jak by to bylo, kdyby se utábořili na mém pozemku.
Tak předně - ten pozemek, na kterém se nakonec utábořili, jim poskytl majitel, soukromá osoba, ze své vůle. A to pak nemůže vadit ani tobě, neb se svým pozemkem nechť si nakládá jak chce. Pozemek byl od povodní 2002 neudržovaný, zarostlý, neupravený. Pár výkalů se rozloží, petky si sesbírali. Mohou-li po městech kálet a močit psi, a to píšu jako člověk, který bez psa nežil snad déle než rok, mohou-li se mezitím pohybovat lidi, děti, tak snad uneseme i to, že někomu pár desítek cikánů pokálelo jeho vlastní, neudržovaný pozemek.

Pokud by to byl můj pozemek, nevím, zda bych jim ho půjčila, jako ten člověk. Máme pozemey, ale obdělává je statek -bývalé JZD. Oni jsou na neobdělávaném pozemku. Pozemek těsně kolem domu bych pro bivakování desítek půjčila jen lidem v nouzi po katastrofě apod., bez ohledu na rasu, původ, jazyk, a pak bych jim nabídla i toiku, pitnou vodu ze studni, trochu jídla, staré oblečení a deky.
Ale nemá smysl to rozvíjet, protože takový pozemek oni nezabrali, jim byla nabídnuta a zapůjčena bývalá louka.

A pokud myslíš, zda by mi vadilo, kdyby se na soukromém pozemku, s dovolením majitele, za naší vsí utábořilo několik desítek lidí tak jako oni, z důvodů jako oni? Nevadilo. Snažila bych se na obci prosadit, a jak znám lidi, co tam jsou, nebyl by s tím problém, abychom jim tam dali toiky, a cisternu s vodou nebo přístup k obecní studni apod.
Kolem nás jsou přes léto dětské tábory, i když pořadatelé jsou slušní a snaží se, pochopitelně to provází trocha nepořádku a hluku. No a co? V noci slyšíme od řeky řev bubnů, nebo palbu ohňostroje na rozloučenské, nebo v lese za barákem řvou děti při noční bojovce. No tak by trochu hlučeli cikáni na louce, no bože, zadek z toho nikomu neupadne.

Byli tu necelé dva týdny, umřelo jim tu dítě, byli na soukromém zapůjčeném pozemku, předtím v kempu placeném cikány, repatriaci si zaplatí.
Tak co se vlastně stalo? Tak o co jde? O trus, jak by řekl můj drahý puberťák.
srpen 04, 2009 13:40
... : b2
a pokud by si odvod mrtvého děcka nezaplatili, byla bych pro jim to zaplatit z eráru, stejně jako kdyby se to stalo komukoli jinému z jiné země.
Samozřejmě, i úklid kolem Počernického rybníka, pokud je to nutné, to by nemělo zůstat na obci.

Oni nás nejeli okupovat a vyžírat, projížděli skrze nás do Německa, a tady se jim přihodilo neštěstí.

srpen 04, 2009 13:44
b2, ptala jsem se tě, jak by se ti líbilo, kdyby kempovali na pozemku sousedícím s tvým. Detail. Odpověděla jsi, dík. : Myška
Tady nejde o odpuštění, v podstatě bych si mohla říct, že je mi to fuk, z Brna do Husince je daleko. Ale není mi to fuk. Mně to připadá jako precedens, jako ukázání naší slabiny, neschopnosti státní správy zajistit dodržování zákonů. Stejně by mě štvalo, že státní správa nezasáhla v případě jiných akcí, třeba těch tolik skloňovaných technopárty.
Jo, a ani na soukromém pozemku nesmí docházet ke znečišťování, třeba olejem z opravovaných aut.
srpen 04, 2009 13:51
ještě k soukromému pozemku : b2
Nerespektuji soukromé vlastnictí absolutně :-) Nezastávám názor, že si na svém pozemku mohu dělat cokoli jen proto, že je můj. Pokud se tam děje něco, co výrazně a dlouhodobě obtěžuje okolí, musí existovat pro ně možnost, jak se tomu bránit, samozřejmě.
Pak musí být ale také jasně určeno co obtěžuje objektivně, a co je jen subjektivní, osobní averze a nevole. Myslím si, že houf cikánů vadí někomu už jen svou existencí, bez ohledu na okolnosti. Kdyby na té soukromé louce tábořil houf trampů, tak se tím ani moc zabývat nebude. Mám známou, která pracuje s dětmi, ale přitm jí vadí i ty dětské tábory, "proč u nás, proč tady, ať táhnou jinam". Cokoli neznámého, nezvyklého, ji obtěžuje, a tak to má spousta lidí.
srpen 04, 2009 13:55
není zač :-) ano, kempování týden na sousedícím pozemku by mi nevadilo, jako mi nevadí ty tábory na 3 týdny. : b2
olej z opravovaných aut prosakuje do půdy a ohrožuje ji trvale, také spodní vody. Proto se ke stavbě jakéhokoli objektu,zřízení provozovny, vyjadřuje odbor životního prostředí.
Stejně tak povoluje tábor životní prostředí a hygienik. Aspoň u nás ano. Výkaly několika lidí za několik dnů u Počernického rybníka se naštěstí rozloží, a na louku byly umístěny TOIky.
srpen 04, 2009 14:00
... : b2
jo, mimochodem, ty tábory jsou i vedle našeho lesa, děcka si tam chodí sbírat klestí a krásně nám ho tak uklízí - podle našeho názoru. Majitel dalšího kusu lesa si ale stěžuje, že mu kradou dříví a lámou porost, malé stromečky.
Co člověk, to jiný pohled na věci.
srpen 04, 2009 14:04
Já si nemyslím, že by se tábořící cikáni mohli srovnávat s tábořícími dětmi. : Myška
Pro mě to jsou rozdílné situace. A rozhodně by mi vadili sousedé cikáni a ne sousedé děti (tábor).
Mimochodem, asi mi něco uniklo, on jim někdo na tu pronajatou louku přistavil toalety TOI?
srpen 04, 2009 14:09
... : b2
Já si nemyslím, že by se tábořící cikáni mohli srovnávat s tábořícími dětmi


a v tom spočívá celá diskuze :-)
jo, někdo jim na tu louku postavil toiku. Ale i bez toho by se to obešlo, byli tam dva dny.
No nic, celá věc je ukončeno, odjedou, rasisté v této zemi mohou zase klidně spát.

I když mě tak zlehka napadá - co s dětmi na táborech, které jsou zároveň cikány. Ale už mě ta diskuze nebaví.
srpen 04, 2009 14:21
Mě taky ne. b2 fakt si myslíš, že každý, kdo chce, aby se v této republice přistupovalo ke všem občanům stejně, je rasista? : Myška
V tom případě jsem a nestydím se za to.
srpen 04, 2009 14:26
tak a muzeme klidne spat ;-) : mura
srpen 04, 2009 14:31
ne, rozhodně ne, ale ty jsi : b2

Dobrá, jsem pro uzavření naší diskuze, nic nového si už nepovíme, své postoje známe dostatečně a nic, co bych napsala dalšího, tvůj náhled evidetně nezmění, tak proč si plácat játra.
srpen 04, 2009 14:32
... : b2
ano, Muro, už jsem to psala ve 13.40 :-)
srpen 04, 2009 14:33
... : b2
a nebylo mi to nic platné :-))
srpen 04, 2009 14:33
... : Sandra.
Myslím, že se tu nakonec ti Rumunští Romové nechovali nijak zle a to, že je posuzujeme tak přísným měřítkem, je dáno špatnou zkušeností s našimi vlastními Romy. Smrt dítěte je zlá, nechť odpočívá v pokoji.
srpen 04, 2009 16:50
další bod, Sandro - jestli je to povolený :-) : toulavej
že jsou nám naši Cikáni odpuzující, za to si mohou sami. Ale, neměli bychom házet všechny do jednoho pytle. Ti z Rumunska jsou tu, protože se jim stala tragédie, zemřel mladý kluk. Tak i když nedodržovali úplně naše zvyky, není potřeba bazírovat na všem, co si tahle společnost vymýšlí, že je bezpodmínečně nutný dělat nebo nedělat, když jde o výjimečnou situaci v životě lidským. Přece jen trochu nadhledu pro výjimečný situace nikdy neškodí.
srpen 04, 2009 17:46
No - a divíte se dneska Kanaďanům, : alena puntíkovaná
že nám kvůli cikánům zavedli vízovou povinnost? Já už ne.
srpen 05, 2009 05:26
Á, tak zde se již dodiskutovalo : wendy
ano ano, jsou to ty špatné zkušenosti, které s nimi máme již témeř půl tisíciletí, které někdy náš pohled trochu deformují do pohledu tímto prizmatem. Není se čemu divit - snad se to jednou taky změní, pokud nas tom zapracují obě strany ovšem. Přála bych si to.
smilies/wink.gif
srpen 05, 2009 07:19
Sandro : Kamila
krásné shrnutí, opravdu...
srpen 05, 2009 09:11
Trochu z výšky: : KITI
Pokusím se o krátký komentář: "Vypustíme Krakena" tak zněla legendární věta, která se objevila ve filmu Souboj Titánů, v příběhu o časech, kdy bozi byli v koncích a museli použít nestandardní řešení. A protože je tu spousta jiných velkých problémů, které ani současní bozi nedokáží tak snadno vyřešit, je třeba vypouštět současné Krakeny ať již informační či fyzické. Nechce se mi tu plýtvat prostorem a časem, možná ubývá rychleji, než se mi zdá, všimla jsem si, že spousta bloggerů vyklízí virtuální prostor a obrací se k reálnému životu, spousta lidí přestává sledovat tyto kauzy a snaží se užít každé vteřiny svého reálného času. A tak postupně lidé přestávají řešit velké věci a začínají žít v tom svém mikroprostoru, hlídají si pouze svou herní plochu a k vyšším levelům ani nevzhlížejí, vyklidili pole pro jiné hráče. Možná to je jedna z mála možností, jak v klidu žít, protože jinak by si člověk hlavu ukroutil a krk má přitom pouze jeden. Netvrdím, že je to správné, netvrdím, že špatné, jen se snažím pochopit svět kolem a tak jsem na chvíli vylezla na strom a dívám se trochu z výšky...
srpen 05, 2009 09:59
A z té výšky vidíš, : wendy
že se lidičkové zase uzavírají do svého chataření a chalupaření....
smilies/wink.gif
srpen 05, 2009 10:01
KITI : bb2
výborně sdělená úvaha
srpen 05, 2009 16:39
tahle úvaha je na mě až moc složitá, : toulavej
jsem ještě jednodušší, než jsem si až do teď myslel . . .
srpen 05, 2009 17:19
... : b2
smilies/sad.gif
srpen 05, 2009 17:29
... : b2
Nechala jsem se unést.
Tak mně ta úvaha přijde zcela prostá a je mi milé, že někdo uvažuje jako já. Až na to, že já bych to neuměla sdělit tak jak Kiti.
srpen 05, 2009 17:31
tady je názorně vidět, jak je ten život zajímavej : toulavej
věci jednoduchý pro někoho se zdají jinýmu složitý a složitý věci někomu naopak připadají jednoduchý . . .
srpen 05, 2009 17:43
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]