O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VÍTĚZEM SOUTĚŽE MLADÝ DEMOSTHENES JE... PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 21 květen 2009

Ano, přátelé, naplňují se věštby těch, co říkali, že brzy přijde čas, kdy nejlepšími žáky českých škol budou mladí Vietnamci. David Tran Huu, se narodil tady, a byl od batolete vychováván českou chůvou. Jeho rodiče dodnes s češtinou a hlavně českým přízvukem zápolí, kdežto David svou velkou pílí prokázal, že je skutečně výborným a cílevědomým studentem.

Ani o své budoucnosti už nemá pochyb: po skončení gymnázia chce studovat práva.

 

 

 

 

 

     Velké klání, které se konalo 14. května v pražském Klášteře Emauzy, jasně ukázalo, že mladá generace má o vzdělávání v oblasti komunikace velký zájem. Z celkem 28 vítězů krajských kol odborná porota, pod vedením autorky projektu a zároveň televizní moderátorky Mgr. Jany Adámkové, vybrala nejlepší mladé řečníky ČR.

 

     Novodobí „Demosthenové“ obdrželi nejenom hodnotné ceny, ale od společnosti FACE OF NEW EUROPE, s.r.o., i finanční odměnu pro svou školu. Celková částka v hodnotě 100 000 Kč bude využita na podporu výuky českého jazyka a dalších komunikačních aktivit.

 

      Tím nejlepším ve své kategorii (14. a 15. letých žáků) - se stal student tercie novopackého gymnázia, David Tran Huu, který navazuje na svůj loňský úspěch v celostátní soutěži mladých rétorů „Mladý Demosthenes".

 

 

     Po pilné přípravě (a po jeho únorovém vítězství  v regionálním kole)  jeho přesvědčivě podaný projev na téma "Konec světa se blíží" uchvátil porotu královéhradeckého krajského kola natolik, že jej vyhlásila za nejlepšího. David se tím pádem stal nejlepším řečníkem KH kraje a zúčastnil se přípravného semináře, na celostátní finále.

 

 

     To se, jak už jsem shora psala, konalo  právě před týdnem. A jak to dopadlo?

 

 

David Tran Huu

je vítězem celostátního kola!!!

 

 

.
.
Gratulujeme!!!
.
.
.
.
Komentáře (56)add feed
moc pěkný : alena puntíkovaná
akorát, že to nefunguje - myslím ukázka
květen 22, 2009 04:17
Kluk je dobrej, : ivanka
- a video funguje, perfektně smilies/cheesy.gif
květen 22, 2009 08:49
no, : alena puntíkovaná
tak mně ne
květen 22, 2009 09:06
Vietnamci jsou štěstím pro náš národ. : Milan
Jsou inteligentní, pracovití, cílevědomí a snaží se o integraci až asimilaci. Druhá generace se dobrovolně a s nadšením počešťuje. Jakmile se prosadí i smíšené sňatky, bude genofond našeho národa obohacen. Za 5-6 generací budou sice Češi a Češky mít trochu tmavší a rovnější vlasy a bude mezi nimi víc tmavookých, ale budou inteligentnější a pracovitější.

květen 22, 2009 09:09
Mně taky nejde spustit, spustím se s mladým vítězem až doma... : wendy
no, není zrovna úplně bílý, že, ale snaží se, uměl jistě už při nástupu do 1. třídy dobře česky, slovní zásoba byla zřejmě také odpovídající, rodiče jej taky určitě podporovali a motivovali, že by jej kdekoliv diskriminovali se také v článku nepíše - co mi to jen připomíná...
smilies/wink.gif
květen 22, 2009 09:13
..: : kordulinka
proč ne? ale vychovala ho česká chůva jisto jistě dobrá česká máma!
květen 22, 2009 09:18
Mě spustit jde, : Vodoměrka
ale zezačátku to chvíli trvalo, než se to spustilo, už už jsem chtěla psát, že to nejde a najednou to začalo kecat... tak trpělivost... chce to vyčkat... smilies/wink.gif
květen 22, 2009 09:21
..: : kordulinka
nemám repráky, tak to asi nepůjde, co? ách jo! ten šéf mě omezuje v rozletu! (a rozkvětu)!
květen 22, 2009 09:38
Wendy, to je to, : ivanka
že oni se opravdu snažej, jednou podle hesla: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. A jsou vděčni, že jejich dětem se dostane vzdělání, všechny možnosti, které by doma neměly.
Jo, takovýhle menšiny bych brala všema dvaceti!!!
květen 22, 2009 09:41
Jistě, ivi, my přece nejsme rasisti : wendy
a tohle je toho rukolapný důkaz.
smilies/smiley.gif
květen 22, 2009 10:01
tady v Canade je to stejne : Polarka
jenze vedou zase Cinancismilies/smiley.gif Tyhle narodnosti si totiz uvedomuji jak je vzdelani dulezite a od malicka to do deti cpou. Ty "jine mensiny" do nich cpou jenom vedomosti, co nejvic se da vydrit ze soucasneho systemu.Bohuzel i ty v tomhle exceluji.
květen 22, 2009 10:12
doufám, že se nám ozve nějaký romský aktivista : alena puntíkovaná
a vysvětlí nám, jak je možné, že dítě rodičů pocházejících z opačného konce světa a má rodiče, kteří česky neumějí - a když, tak mizerně - , tak to dítě má ve škole vynikající výsledky , a to dokonce v jazyce, který není jeho mateřštinou, zatímco jejich děti, které se v této zemi narodily a jejichž rodiče tu žijí po několik generací, nejsou schopny udělat při zápisu testy do PRVNÍ TŘÍDY!!! Většinou školu ani nedokončí, a to kolikrát ani zvláštní školu ne. Nehledě k faktu, že jsou jich pak plné děcáky, diagnosťáky a posléze i kriminály. - Kde ovšem nepotkáte jediného Asiata.
květen 22, 2009 10:28
..: : kordulinka
vždyť to říkám puníkovaná české chůvy našim rómským spoluobčanům, ale myslím, že ani to by nepomohlo, někdo je prostě nevzdělatelný!
květen 22, 2009 10:46
Kordul, myslíš, že by se našly české ženy, ochotné dělat chůvy cikánům?? : Myška
Asi těžko. I když, kdyby dobře platili... Vietnamci totiž českým chůvám platí. A to nelze u nepřizpůsobivého etnika předpokládat. Leda že by českým chůvám platili četné organizace na podporu cikánů a mohl by se přidat i ministr Kocáb, pokud mu po exekuci nějaký majetek zbude.
květen 22, 2009 10:51
... : mia
Kluk má dobře nakročeno,tak at mu houževnatost a píle vydrží.Je příjemný číst,že Vietnamská komunita nejsou jen prodejci textilu.Příbuzný říkal,že třeba v Jáchymově,kam jezdí do lázní,skoupili Vietnamci nějaké domy,opravili je,snad i malé zahrádky.Nežádají o žádné sociální dávky,naopak odvádějí daně.Ne že bych byla z cizinců natřesená,ale v porovnání s cikány,kteří jen parazitují, se to nedá srovnat.
květen 22, 2009 11:04
..: : kordulinka
těžko, těžko pratěžko, ale bezva nápad s těmi organizacemi, které by to zaplatily,...
opravdu se to dá jen těžko srovnávat, já vím a chápu, jsou úplně z jiného těsta! Vietnamec sedí od rána do pozdního večera na tržnici, kde jí,spí a pracuje a pracuje,.vezme si půjčku, aby nakoupil zboží a příjdou celníci a všechno mu zabaví, chudákovi Vietnamcovi, kterej živí doma početné rodinstvo nezbývá, než si hodit mašli! a oproti tomu Rómský spoluobčan? nestačí mu sociální dávky a tak ....., hódně složitá otázka! takže gratuluju taky!
květen 22, 2009 11:05
Jo jo, škoda že si ten obraz Veitnamci sami kazí daňovými úniky, prodejem "značkového zboží", : Myška
a v poslední době pěstováním konopí, které mají ve velmi dobré kvalitě, protože se pěstuje v krytých pěstírnách za optimální teploty a vlhkosti. Konopí vyprodukují tolik, že ho i exportují. Tak trochu hodně to kazí jejich obraz, že?
květen 22, 2009 11:13
Myško : mia
když si to po....tak holt budou mít smůlu.Já nadšená z těch tun braku co sem jde nejsem.Ale na druhou stranu,kde se obyčejní lidi z obyčejnýho platu můžou oblíct,v drahých buticích těžko.
květen 22, 2009 11:19
Já ale tržnice nezavrhuju, občas tam zabrousím taky, samozřejmě tam nekoupím všechno. : Myška
Ale připadá mi zbytěčné, pro Vietnamce zbytečné, když sem tahají hafo zboží, tzv. značkového, které jim celníci zabaví a spálí. Kdyby dovezli hadry, boty bez těch nášivek, tak by taky prodali, a ztráty by podle mne měli menší, než když jim celníci vše zabaví.
A s pěstováním marihuany nemohu souhlasit, kdyby ji pěstoval kdokoliv.
květen 22, 2009 11:26
V téhle zemi snad nežije jediný člověk, : alena puntíkovaná
který by věřil, že v tržnici lze koupit pravé značkové zboží, že TV SOLO je totéž co SONY a podobně. Lidi si kupuji ty věci prot, že jsou levné a vydrží jim stejně, jako ty značkové /do kterých jsou zabudována "kurvítka"/. Lidi, kteří mají na značkové zboží, tak si ho také koupí, Ti ostatní jsou za vietnamská tržiště vděčni. Myslím, že všecky ty razie a akce jsou důsledkem nátlaku velkých "značkových"firem. Také částky o které - jak tvrdí - takto údajně přicházejí, zdaleka neodpovídají skutečnosti. Protože - jak už jsem řekla, lidi, kteří na značkové zboží nemají, si ho u nich tak jako tak nekoupí.
květen 22, 2009 11:30
Jasně Alčo, proto se divím, že sem Vietnamci to "značkové zboží" tahají. : Myška
A vystavují se zabavení zboží a asi dalším sankcím.
květen 22, 2009 11:35
proč ho tahají? : kordulinka
protože je poptávka, tak i nabídka! Prostě každej by chtěl dosáhnout na ADIDAS, NIKE a podoné a nemá na to,tak si to koupí v tržnici a ono to vypadá, že na to má, pořád si na něco hrajeme, pořád mezi sebou bojujeme, pořád jsme nedospěli! Ale tady je to o gratulaci a obdivu tomu hochovi, takže moc gratuluju k úspěchu!
květen 22, 2009 11:43
Nikdo není dokonalý : wendy
ani ti Vietnamci. A jak psáno výše - kde je poptávka, vznikne i nabídka. Zákon trhu. A aby se netržilo za úplně každou cenu, na to by měl dohlížet stát. Zatím mu to jde hlavně u těch drobnějších přestupců...

Chůvy k cikánům - znám rodiny, které adoptovaly cikáně. Pořád to s dětmi šlo, ale jen do té doby, než se sčuchly se svou komunitou. Oni jsou zkrátka úplně "jiní" než ostatní Zeměkoulané.
smilies/wink.gif
květen 22, 2009 12:10
Tuhle "menšinu" beru, : ULLA
na ně ještě jednou budeme pyšní.
květen 22, 2009 12:19
Wendy - : Myška
"Chůvy k cikánům - znám rodiny, které adoptovaly cikáně. Pořád to s dětmi šlo, ale jen do té doby, než se sčuchly se svou komunitou. Oni jsou zkrátka úplně "jiní" než ostatní Zeměkoulané."

Tak přesně o tom píše jedna spisovatelka(?). S manželem adoptovali dva cikánské kluky. Zažili s nimi peklo na zemi jakmile začali dospívat. V těch klukách nezůstalo vůbec nic z toho, co jim adoptivní rodiče vštěpovali, doma kradli, a já nevím co všechno ještě, nakonec to museli adoptivní rodiče udělat tak, že kluky vyhodili, a vůbec se s nimi nestýkají a ani nechtějí. Sama maminka říkala, že by nevěřila, že vliv původu může být tak silný, že přebije všechno dobré, co se jim snažili dát adoptivní rodiče.

květen 22, 2009 12:22
Taky budu radši, když mi "Dobré ráno, sousede!" řekne Vietnamec, než cikán. : Myška
A Davidovi taky gratuluji.
květen 22, 2009 12:28
Myško - Indiánský běh od Boučkové ? : wendy
My měli něco podobného v sousedství, cikánek v bílé rodině. Co se adoptivní otec pro něj najezdil k policajtům, až do Prahy ! A oba skončili špatně. Přežila jen adoptivní matka.
květen 22, 2009 12:55
Wendy - asi ano. : Myška
Vzhledem k mému stáří mám nějaký výpadek paměti. Holt ti trpaslíci už nejsou co bývali.
květen 22, 2009 12:59
Jo, to stáří... : wendy
Ale ještě na tom nejsme takhle :
To přijde děda k doktorovi a povídá ?: "PAne dochtor, já mám sklerozu! "
"A od kdy to pociťujete" vece lékař.
"Odky co?" kontruje děda...
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
květen 22, 2009 13:17
Davidovi gratuluji : alena puntíkovaná
škoda, že jsem to neviděla
květen 22, 2009 13:27
Rok kohouta, Terezy Boučkové : bb
vřele doporučuji ke čtení všem, kteří o adopci cikáněte uvažují nebo kteří ho doma už mají, a kdo ho má a přečte, neházejte po T.B. kamením. Dočkejte času jako husa klasu a když zrovna to vaše bude výjimkou potvrzující pravidlo, buďte rádi a věřte Tereze, že ona to opravdu měla jinak, tak, jak to popsala.
květen 22, 2009 13:30
Indiánský běh samozřejmě taky napsala, ale není o jejich adoptovaných dětech : bb
je o ní
květen 22, 2009 13:32
Díky, bb, : Myška
fakt jsem si nemohla vzpomenout.
květen 22, 2009 13:34
tu knihu jsem nečetla : alena puntíkovaná
ale viděla jsem TV film "smradi" - a ten alespoň z části autobiografický byl. Četla jsem s ní (s terezou Boučkovou) rozhovor, kde se k celé záležitosti odmítla vyjádřit, řekla jen, že to pro ni bylo velké poučení.
květen 22, 2009 13:36
Ali : mia
jedná se o film s Petrou Špalkovou v hlavní roli?Ten jsem viděla.
květen 22, 2009 13:39
ano : alena puntíkovaná
dávali to někdy předloni v TV
květen 22, 2009 13:39
Zajímavý rozhovor s T.B. : Míša šíša
http://www.marianne.cz/clanek/546/sedmnact_let_s_detmi_odjinud.html

Je to docela síla. Ale znám rodinu, která má přesně takového syna a není adoptovaný, ani Rom.
květen 22, 2009 13:43
... : ulla
Většina vietnamských dětí jsou premianti.
téměř všichni Vietnamci jsou slušní a pracovití lidé. Samozřejmě, že i tam se najdou černé ovce, ale je jich minimum.

Proč to samé nejde říct o Cikánech?
Znáte nějaké Cikáně, které by dosáhlo takových úspěchů?
Kterým by se pyšnila škola?

snad za celou tu dlouhou dobu, co tu žijí, určitě ne...
květen 22, 2009 13:48
jo jasně, sorry za mystifikaci : wendy
přehodila jsem tituly T. Boučkové...
Už radši budu končit a popřeji všem hezký víkend !
smilies/cheesy.gif
květen 22, 2009 13:53
ano, Aleno, ke Smradům napsala scénář : bb
a je velmi autobiografický. V Roku kohouta píše i o tom rozhovoru pro Marianne, Míšo Šíšo, a vzpomíná, jak se po tom rozhovoru na ni sesypaly rozhořčení rodiče adoptovaných dětí. Ti rodiče měli doma malé děti a ty byly sladké, milé, hodné, tvárné. Ona ale v Roku kohouta a myslím, že i v tom rozhovoru - mám ten výtisk Marianne schovaný - jasně psala, že nikoho neodrazuje, že jen vypovídá o své zkušenosti a tu nemůže přece lakovat narůžovo. A ta zkušenost byla právě taková, že kluci, když byli malí, byli - relativně - v pohodě, no asi jako v tom filmu Smradi. Když byli ještě menší, tak byli zlatí, sladcí, jak batolata bývají. Zlomilo se to v pubertě, kdy navzdory výchově, péči se projevila jejich přirozenost a začalo peklo. Takže třeba bylo běžné, že se doma pohybovala s peněženkou v podpaží, při vaření, při poklízení, protože byl doma adoptovaný syn a ona věděla, že by jí to ukradl. Nebo se vracela domů z nákupu či z pracovního jednání a potkala ho, jak táhl kamsi její notebook, i když věděl, že na něm pracuje, má v něm rozepsanou knihu. Atd.
A nejvíc trpěl jejich vlastní syn, protože byl normální a oni, rodiče, svou energii spotřebovávali na problémy starších dvou kluků. Jako každý skutečný příběh je i tento velmi silný, a proto čtivý.
květen 22, 2009 14:04
ulla, znám :-) : bb
ale popravdě, nevnímala jsem je nikdy a nevnímám tak ani teď jako cikány, protože oni se chovají úplně normálně. Spolužák ze základky - jazykovky, pak jsme se sešli na gymplu, pak šel na vysokou, chytrý, příjemný, slušný, kamarádský, nejlépe oblékaný, vymydlený, narozdíl od puberťáků před 20 lety, kteří občas nevoněli, on voněl vždy. Naši známí, rodina kamaráda, taky naprosto pohodoví pracovití lidé, syn se vyučil a snad bude po prázdninách dělat nástavbu. Kluk se kterým chodí moje dcera totéž. Jsou snědí, ale nevnímám je jako cikány, protože tak nežijí, a můj partner je taky snědý a není cikán, takže ti cikáni, co žijí jako my, mi přijdou prostě jen jako snědí Češi, Italové... :-)
květen 22, 2009 14:09
oprava : bb
sesypalI rozhořčení rodiče, ne sesypaly, samozřejmě - napsala jsem nejdřív sesypaly matky, pak mi došlo, že to nebyly jen matky, tak jsem opravila na rodiče, ale neopravila jsem taky sloveso do shody přísudku s podmětem
květen 22, 2009 14:15
A to máš jedno : Míša šíša
já jsem si toho stejně nevšimla smilies/wink.gif
květen 22, 2009 14:18
... : David t.h
ulala......ta fotka je jeste z meho mladi xD......a tedka nejsem tak hnedej xD
květen 22, 2009 15:35
jé, Davide, : ulla
GRATULUJU!!!!

Mj. byly to velké nervy?

květen 22, 2009 15:46
thx : David t.h
ani neeee.....ja sem ten typ co se neboji.....jestli nekdo chce pokecat tak ICQ : 375030319
květen 22, 2009 17:43
Tak abysme se tu všichni nerozplakali nad Boučkovou, : Krakonoš
dám do placu jeden link vo trochu jiným příběhu:
http://www.ceskatelevize.cz/program/10169757958-05.08.2008-04:20-2-cesty-viry.html?online=1

Jinak klíč je v tom, co pravila wendy, ani si to možná neuvědomuje:
...uměl jistě už při nástupu do 1. třídy dobře česky, slovní zásoba byla zřejmě také odpovídající, rodiče jej taky určitě podporovali a motivovali, že by jej kdekoliv diskriminovali se také v článku nepíše


Fór je v tom, že to šestiletý cikáně prostě nic z toho nemá. Jenže - vono to dítě to nemůže nijak vovlivnit, nemůže si vybrat, že bude mít tu slovní zásobu a podporující rodiče, nemůže nijak vovlivnit to, že pro vostatní děti je nepřizpůsobivej cigoš, protože to slyšej 5x denně doma vod rodičů. Vážim si každýho, kdo pro ty děcka něco dělá a pomáhá jim, organizuje mimoškolní činnost a tak, je těch lidí naštěstí dost. A vážim si rodičů, který přes zakořeněný klišé "adopce cikána dopadne dycky blbě" do toho přesto dou. Vono zahulákat si, že by se měli vodvízt někam do rezervace nebo do plynu, do dokáže fakt každej kripl.
Hezkej weekend.
květen 23, 2009 00:05
ale no tak :( : bb
nikdo nad ní nepláče. Ten trochu jinej příběh z odkazu cos sem dal, je jeden z mnoha, jaké lidi měli možnost slyšet, vidět v televizi, časopisech, rádiu jen posledních 20 let, co to nějak vnímám. Ta rodina z dokumentu je krásná, záviděníhodně fungující, o to nic. Ale o takových se zatím ty dokumenty točily, ne o těch druhých. Uznej,že Tereza Boučková je první, která našla odvahu zveřejnit i to, co nedopadlo tak dobře jako v tom dokumentu, dopadlo to teda úplně nejhůř, adoptované děti jsou v háji a rodiče a nejmladšího syna to skoro vyvrátilo. Je potřeba samozřejmě zdůraznit, že to je příběh JEDNÉ rodiny, NE KAŽDÉHO rodiče osvojeného dítěte, ale ona ani nikdy netvrdila, že to tak je vždycky a dokonce, po tom všem, NEPOCHYBUJE o tom, že osvojení takových dětí má smysl. Povinně bych to promítala (Smradi) a dávala číst (Rok kohouta) zájemcům o osvojení. Ne aby se vyděsili a odradilo je to, protože rozhodnutého rodiče nic takového neodradí, k rozhodnutí je silně motivovaný, skoro bych řekla, že někteří jsou JEN rozhodnutí a jen motivovaní. Lidi kolem osvojení jim sice dávají i jiné informace, nelakují jim to narůžovo, ale samozřejmě uvěří víc osobní zkušenosti rodiče.
Krakonoši, tenhle dokument, cos pustil, bych před zájemci o osvojení zavřela do trezoru:-), protože si myslím, že právě nějakou takovou idylku mají ve svých představách a s tou do toho jdou - a pokud přijdou potíže silnějšího kalibru a oni si na ten dokument vzpomenou, tak upadnou do deprese z toho, že oni nejsou tak báječní rodiče jako pan doktor s manželkou, nepamatuju si jména.
Známí před cca 18 lety osvojili - ne nezrušitelně jako T.B. - kluka, miminko. Dostalo se mu tolik péče, lásky, starostlivosti, podnětů, výchovy, láskyplného vedení, kolik asi tak můžou dát rodiče vytouženému dítěti. Sport, kroužky, k tomu vlastní pokoj v domě se zahradou, kde se s jeho kamarády netrhly dveře. Do 10 jako by z toho tvého dokumentu vypadl, pak se to zvrtlo, ke všemu ve 12 zemřel otec rodiny. Kluk se do toho opřel a máma se střídavě hroutila ze smrti manžela a z toho, co syn vyváděl. Nebudu to prodlužovat, ona se musela léčit na psychiatrii, ambulantně, syn šel do děcáku a co to se 14 letým klukem asi udělalo si umí každý představit.
Takových příběhů je spousta, ale nemluví se o nich a ty mámy a tátové, obzvlášť pokud nesedí jako my čtvrtinu dne u netu, se v tom lámou a vyčítají si, že selhali. Ten pár o kterém jsem mluvila neměl oporu ve víře a nebyl tak kultivovaný a vzdělaný jako pár z tvého dokumentu, táta měl se společníkem živnost a maminka v přízemí domu kadeřnictví, na účto měli účetní a jediný uživatel počítače byl junior.
Kdyby Irena měla možnost číst Rok kohouta, dokud byl Míša malý sladký batole, nebo když začínal trošku zlobit na prvním stupni, neříkám, že jí to život otočilo naruby, ale možná by se v tom necítila tak zoufale sama, nemožná, neschopná.

Kromě toho v tvé reakci na psaní o T.B. trochu pokulhává srovnání toho vietnamského chlapce rodiči podporovaného a cikáňat, kterým se nedostalo motivace atd. od rodičů, protože T.B. měla oba kluky od malinka, měli tak před nástupem do školy čas, aby se zbavili následků citové deprivace, a pak už byli stejně tak podporovaní, motivovaní atd. jako ten chlapec - vítěz soutěže. Jenže jim v DNA bohužel kolovalo něco jiného.

Láska, dobré prostředí, péče, dobrá rodina dělají zázraky u dětí z ústavů, to bezpochyby a jen víc. Ale je dobrý počítat opravdu rozumně s tím, že geny se nezapřou a jednou se projeví a nikdo neodhadne jak, a taky počítat s tím, že u vlastního dítěte v takové chvíli zafunguje spolehlivě pokrevní pouto a to ještě kousek poponese toho rodiče.
Takže jsi mě tentokrát špatně pochopil, nechci takové rodiče litovat a plakat nad nimi, ani nikoho odrazovat od osvojení, naopak, naopak.

Mimochodem, nedávno sem dala Můra hezké čtení typu Cesta z města jedné Aleny, končilo to překvapivě optimisticky a ne návratem do města. Na webovkách, kam mě to čtení nasměrovalo, jsem si koupila tu knížečku, k nám do knihovny. Dneska odpoledne jsme jí vyzvedli na poště a u kafe jsem jí přečetla, je to pár stran. Tam Alena syrově, živě, bez příkras, opravdově, uvěřitelně líčí oč jde. Může to tak líčit, protože už to má za sebou a ani ona nemůže pochybovat o tom, že tu malou má ráda. Ale nebylo to jen tak. Taky doporučuju přečíst, je to jen taková delší povídka a stojí to míň než 2 krabky cigaret.
květen 23, 2009 02:29
jo, a ještě tohle : bb
A vážim si rodičů, který přes zakořeněný klišé "adopce cikána dopadne dycky blbě" do toho přesto dou.

jednak promiň to zní trošku frázovitě, no a na rovinu říkám, že pro mě je "vážit si" dost silný výraz, takže respektuji všechny takové rodiče, ale vážím si jen těch, co buď do toho jdou i když mají své děti, protože pak je neženou neukojené mateřské pudy (což naprosto chápu), ale vede je podle mě to nejlepší pro dítě, prostá láska k dětem, úcta k lidskému životu a přesvědčení, že ten lidský život by měl dostat stejné startovní podmínky do života. A pak těch, co vydrželi, přežili, zůstali pro ty děti rodičmi a nebo dokonce se jim podařilo udržet i po vyvedení mláďat do světa pospolitou rodinu.
Taky přeju hezký víkend.
květen 23, 2009 02:37
bb, na to všecko ti řeknu jen tohle: : Krakonoš
...tenhle dokument, cos pustil, bych před zájemci o osvojení zavřela do trezoru:-), protože si myslím, že právě nějakou takovou idylku mají ve svých představách a s tou do toho jdou...


A to je vono! Na začátku úplně každý lidský snahy něco někam posunout, na začátku každýho velkýho projektu, (ale i na začátku skoro každýho manželství například) je prostě větší či menčí dávka idealismu. Bez toho to prostě nejde. Kdyby se novomanželům pouštěly filmy vod rozvodovejch stání, zmizej manželství z povrchu zemskýho - lidi se berou jen proto, že si myslej, že jim se TO stát nemůže, přičemž se jim TO ale v jasný většině případů stane. Tak je to prostě se všim. Já se pustil na "starý" kolena do projektu záchrany jedný úžasný nemovitý památky. Kdybych se na to podíval čistě racionálně a sobecky, nikdy do toho nepudu, protože šance, že to vyjde, je malá. Jenže jsem ten idealista a blázen, a tak spolu s dalšíma nadšencema "hejbeme zeměkoulí." Kdyby lidskou přirozeností nebylo chodit do rizika, a často do velikýho rizika, sedíme ještě dnes u jeskynního vohně a řešíme, co pudem zejtra ulovit k žrádlu. A to je celý. Díky za každýho novýho blázna, mě lidi, co jedou jenom "na jistotu" a na "spokojený přežití" moc nebavěj, proto se vobkolpuju právě těma bláznama smilies/wink.gif.
květen 25, 2009 00:54
Gratuluju Krkonoši ! : NČ
Tolik sebechvály a současně pohrdání vším, co je mimo tebe, jsem tady už dlouho nečet :-(
květen 25, 2009 06:45
FAndím všem fandům, : wendy
nadšencům a bláznům, kteří chtějí napravovat svět. Jak to cituje Werich : "STrakatý kabát dejte mi a volnost pravdu říci."
Jo a Krakonošíku, jak píšu výše teda vím o čem mluvím s těmi menšinami, dělám s cikánskou komunitou už 18. rok...
smilies/wink.gif
květen 25, 2009 08:27
Krakonoši, je to ještě horší ... : bb
než když jsme si to zkoušeli vysvětlit. Ty zachraňuješ památky, já psy a koně, no jsme blázni, ale asi na to taky máme zdraví, čas, energii a nejsme orvaný z toho, že jsme předtím 12 hodin stáli někde u pásu, za pultem apod., abychom si vydělali svých 11 čistých jistých na nájem a jídlo. (aby nedošlo k nedorozumění - nepochybuju že pracuješ hodně, ani já se neflákám, ale děláme přece jen trochu něco jiného a předpokládám, že nebudou řeči že za pultem u pásu nemusí nikdo stát - protože musí, jelikož každý nemůže dělat co já ty a někdo nám ty housky prodat a vyrobit musí).

Oba ale blázníme tak nějak ze zájmu a bez rizika, připusť prosím upřímně, že je to víceméně, spíš více než méne, tvoje hobby, přece bys do toho nešel kdyby tě to předem otravovalo a nic neříkalo. A když se na to vykváknem, tak se zas tak moc nestane, protože to co děláme naštěstí nestojí jen na nás dvou, že. Něco se zpomalí, něco půjde hůř, něco se odloží, ale ty projekty pojedou dál.

V případě osvojených dětí a rodin to je přece jinak, to nelze srovnávat!
Chvála bláznovství ano, ale v tomhle případě by bláznit mělo jen srdce, nikoli rozum. Srdcem jít do toho, rozumem se připravit na to co může přijít a hlavně na to,že mi nikdo nebude za nic vděčnej, protože koneckonců nemá proč a zač, byla to má volba si to dítě vzít a ne jeho volba být bez rodiny.
květen 25, 2009 11:06
Ale nýče, : Krakonoš
tak se taky pochval, co ti brání? Vrozená skromnost?
A jaký pohrdání? Kde to čteš? Hele, tak jak umíš ty pohrdat třeba cikánama, tak já se nikdy nenaučím. Já takhle neumím pohrdat ani komunistama. smilies/grin.gif smilies/tongue.gif
květen 25, 2009 20:49
Jo, je vidět, že mě začínáš poznávat pořádně. Vrozená skromnost mi brání. A taky slušnost. : NČ
Komunistama pohrdat umíš dostatečně, tady neni tvá skromnost namístě. U tebe je ovšem zajímavý a přímo charakteristický, že pohrdáš přísně selektivně. Jen těma, kteří se nepřevlíkli na modro, na černo nebo na zeleno.
No a k cikánům? Já pohrdám každym parazitujícim, odpudivym, smradlavym, řvoucim, sajrajtem.
Že zrovna tohle je charakteristický pro to zmíněný etnikum - to jsem já fakt nezpůsobil.
květen 26, 2009 06:35
Good job!!! : The Phuong
Davide, gratuluji ti k vitezstvi. Jen tak dal! smilies/cheesy.gif
červen 08, 2009 21:18
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]