O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

LEGRACE NA PLACE - CHLUPATÉ MIMINKO? PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 19 březen 2009

To se nám toho v poslední době seběhlo... Vzpomínáte, jak se tu občas řeší problém tikajících biologických hodinek? Jedna taková krásná třicítka, nejspíš vskutku bezdětná, hraje druhou hlavní roli v současné reklamě na kočičí žádlo. Dokonale svou postavu ztělesnila drobounká herečka první role:  „ Tady není, tady taky ne.. kde jsi? ....  Mamííí!"

 

 

 

 

 

 

 

 

   „...Už teď vás vidí jako mámu... Tak buďte tou nejlepší..."  říká v podtextu komentář klipu.

 

     A kdo ví, třeba chtějí textaři téhle trapné reklamy naznačit, jakým směrem by se dívky, toužící po dětech, měly ubírat.

 

     Pořídit si kotě, kupovat mu kvalitní kočičí dlabenec, a smířit se s osudem kočičí mámy.  Mohou tímpádem být "tou nejlepší"...

 

 

 

 

     Nu, to se zas jedna reklama fakt vyvedla :-(((

 

Flori@n

 

 

 

Komentáře (116)add feed
niekedy nechapem : Sipik
Niekedy, to je teraz.

březen 20, 2009 06:10
Vždyť je to jenom reklama. Dokonce podle mne jedna z těch lepších. : Myška
A koťátko je nádherné.
Floriane, co tím článkem chtěl autor říci?
březen 20, 2009 07:08
nevim vocogo : Kamila
odkaz na tu reklamu by nebyl? smilies/smiley.gif
březen 20, 2009 09:40
kamilo, ve zkratce: : mura1
jedno k sezrani sedobily kotatko (protrela to herecka hvezda, neb uz jednou se v jiny reklame valela ve snehu) bloudi bytem a vola holcicim hlaskem: tady neniiiiiiiii. tady taky neniiiiiiiii. kde jsiiiiiiiiiiiii? mamiiiiiiiii, a kdyz uz polovina naroda prave dopsala zadost o adopci, tak najde modelinu, ktera ma tak akorat vek na rozervany biologicky hodiny a hupsne k ni do rezestlany postele. happy end

mimochodem, znam mnoho mnohem strasnejsich reklam. treba holcicku, co jde lesem, a pohrebnim hlasem odrikava: jedna, dve, kliste jde, kliste si jde pro tebe...
jestli se nepletu, reklama by mela dodrzovat nejaka pravidla. jedno z nich je, ze by napriklad vzbuzovat strach
březen 20, 2009 10:26
ps. : mura1
nemela vzbuzovat
březen 20, 2009 10:27
A ta reklama "na klíšťata" se mi zrovna líbí. : Myška
Je to něco jiného než ještě bělejší, případně černější prádlo. Má myšlenku, a můj strach tedy nevzbuzuje smilies/cheesy.gif.
březen 20, 2009 10:34
tahle reklama je na první pohled hezká, což o to, : ivanka
koťátko k sežrání, ta velká dvounohá kočka asi taky, a to krmení má být určitě to nej nej nej.
Ale taky v tom vidím takový to: "holka, kup si kotě, stejně ti už nic jinýho nezbyde, páč ten tvůj se stejně hned tak nerozhoupá"
No, a při tý příležitosti... kupuj jedině!!! tohle a žádný jiný krmení.

Nojo, co maj vymejšlet. Chápu, jenže taky mi to moc nesedí. Přeci jen bych tý holce přála spíš dítě.

březen 20, 2009 10:39
mysko : mura1
to neni o tom, ze by ses mela bat jak u hororu. nemela by vzbuzovat tvoje obavy a nutit te tak ke koupi, neco jako "jestli se nebudete mazat nasim kremem, dostanete rakovinu kuze"
březen 20, 2009 10:39
Reklama na očkování proti klíšťové encefalitidě by měla být výstražná. : Myška
A proč taky ne, očkování může předejít vážným poškozením zdraví.
Reklama s kotětem mi vůbec nepřipadá stejně jako vám - že už slečně nic jiného nezbývá, než pořízení kotěte, a následné krmení právě tím krmivem (nevím jakým, to jsem nevnímala, o kočičí krmivo se nezajímám). Pro mě je to prostě docela povedená reklama na kočičí žrádlo. Stejně jak ta reklama s tou úžasnou čistě bílou kočkou se zelenýma očima - takovou kočku jsem v reálu ještě neviděla, a líbí se mi.
březen 20, 2009 10:50
Reklama, která mi vyloženě vadí, je reklama na České lvy. : Myška
A našly by se jiné, ale tato vede.
březen 20, 2009 10:54
zajímavé : kolemjdoucí
obě zde zmíněné reklamy (kotě a klíště) se mi líbí. A něco o biologických hodinách mne nenapadlo ani náhodou....a myslím že ani tvůrce.
březen 20, 2009 12:06
ivanko : kolemjdoucí
Přeci jen bych tý holce přála spíš dítě.
a nenapadlo Tě, že třeba o žádné vůbec nestojí?

http://www.azrodina.cz/2105-nechci-mit-dite-zpove-zen-ktere-po-potomkovi-netouzi-ani-v-nejmensim
březen 20, 2009 12:10
:) to jsou dedukce : bb
všechny slečny snad nechtějí jen rodit a kojit :-)
Tu reklamu neznám, podle popisu bych řekla, že autor "apeluje" na pocit odpovědnosti majitele kotěte který je srovnatelný s odpovědností rodiče za dítě, za jeho pohodu, napapkané bříško a zdárný fyzický vývoj, a to vše může být zajištěno jen a pouze tímto krmením...

Klíště jsem viděla, trapný. Lev v mužském podání je fajn, loni v ženském se mi nelíbil, je to přece jen Český lev, ne Česká lvice, a napodobování řvu lva dvěma herečkama bylo divný.

březen 20, 2009 13:05
Kolemjdoucí, : ivanka
to já vím, že některé dítě nechtějí, ale stejně tak si nemyslím, že by se kotě(štěně) mělo brát jak dítě. Tohle sice vypadá jak nadsázka, ale uvědomme si, že v mnoha rodinách to tak téměř je.

březen 20, 2009 14:51
bb : kolemjdoucí
krásný příklad, jak je vše relativní - já to s tím Českým lvem mám přesně naopak, holky se mi v lonui líbily, chlapi letos mi připadají neuvěřitelně trapný. Že by to nějak souviselo se sexuální orientací? smilies/smiley.gif
březen 20, 2009 16:04
oprava : kolemjdoucí
překlepu: vloni
březen 20, 2009 16:04
kolemjdoucí : bb
to bych měla brouka v hlavě, protože mému lvovi se ti chlapi taky líbí víc :-)


březen 20, 2009 16:55
ivanko : bb
rodiče tohoto štěněte jsou velmi nezodpovědní a neokecají to žádnýma granuleme z reklamy, protože tak trestuhodný nevkus, s jakým vybrali růžový pulovr na bleděmodrou pólo košili (čili po česku polokošili) si zaslouží aby jim to pachole sociálka odebrala!
březen 20, 2009 16:56
ahoj lidi : Iris
reklamu na kočičí žrádlo jsem také neviděla, nevím, jestli nejsem úplně mimo. Ale s odkazem na moje téma, nedávno hojně probírané na diskusi musím přidat svůj postřeh. Jsem bohužel odbornice - všechny ty třicetileté krásky, se kterými si můj manžel v posledních letech zadával měly kromě svého bytu a veselého rozkroku dojemnou oooobrovskou a dospěle zodpovědnou starost - o kočičku nebo pejska.Zatímco my vdané a několikadětné manželky jsme řešily spoustu normálních mateřských a manželských povinností, tyhle konkrétní nanynky měly obrovskou horizontální vrásku na čele - čubička nepapá, kočička si nehraje, červíček, hárání och....Rozuměla bych tomu tak, že tvůrce této reklamy apeluje na dětinskou blbost těchto starostlivých slečinek - ne že by apeloval na jejich mateřský pud, ale na dětsky zastydlý opatrovatelský pud těchto éterických, přitom ale už slušně na sebe vydělávajících bytostí, které si místo plyšáčků pořizují kočičky a pejsánky a mluví o nich jako o dětech - slyšela jsem to na vlastní plachty. Úplně jsem se dojala jejich starostmi.Dovedu si snadno představit, že kvalita papáníčka pro jejich zviřátka je pro ně téma č.1 a jsou tudíž velmi dobrou cílovou skupinou pro tento typ reklamy - kterou jsem ale neviděla a znovu se omlouvám, jestli to nechápu dobře.Zdravím iris
březen 20, 2009 16:57
Ahoj Iris : Justík
Nevím co tím chce říci reklama, ale já třeba osobně jsem asi jedna z těch "Nanynek", o kterých tu mluvíš.. Po tom co se mi kupa věcí nepovedla, hodně lidí jsem nepochopila, mockrát nalítla a kolikrát si nabila "čuchometřík", jsem se stala taky závislá na svém psovi. Nevidím v tom nic ostudné, když ho beru jako svoji rodinu, když s tou opravdovou je to vlahé..Ano a je jednou z mých největších starostí,aby byl pes zdravý,měl co kvalitního papat..A on mi za to dává pocit, že láska se vyplatí.. není to žádná náhrada dítěte - prostě blízký tvor. Prostě si užívám bezprostřední lásky, kterou umí dát jen zvíře, věrnosti jdoucí na pokraj života a beru jako adekvátní, vracet to láskou a péčí.. smilies/grin.gif
březen 20, 2009 17:10
justíku : Iris
tobě je třicet? Nezlob se, mám na mysli jen ty dámy, které nic jiného neprožily, ty píšeš, že sis nabila čumáček- to jsi jinde.Jinak ale vážně uvažuji ve sých padesáti znovu o nějakém tom zvířeti, protože mě spousta lidí ze zkušenosti ujišťuje o tom, že jen od nich se mi dostane lásky a naprosté věrností až do smrti.Ty jezdíš na tom koni, nepletu se, viď? Máš asi dobrý vztah ke zvířatům obecně.Někde tu byla řeč o kočkách, tam jsem se také vyznala ze vztahu k číčám. Justí, můj muž nechal doma kluka, který má velké problémy a on se stará o čubku své milé, venčí ji a šišlá na ni jako kretén. Tak proto jsem taková kyselka, nezlob se, tady je samozřejmě ve hře spousta všemožných osudů. Jen jsem se zamyslela nad tou reklamou - proč právě třicítka ke kočičímu žrádlu.Musím se na ni podívat, abych nekafrala o něčem, co neznám. Tak justí pa, iris
březen 20, 2009 17:34
Iris : Justík
já reagovala na tebe, ale v podstatě jsem tím jen chtěla říci,že když si mladá holka v určité fázi života pořídí zvíře (obecně) a má ho ráda, ještě to nemusí nutně znamenat "záskok" za dítě. Jo chápu co mi říkáš a beru to, je to totální demagogie a alibismus vykašlat se na své dítě a .. chovat se tímto způsobem.. Jinak ze své zkušenosti ti mohu říci, že zvíře obecně ti dokáže vypumpovat ze srdíčka hodně smutku a hořkosti a dát na to samé místo lásku... Což je důležité a taky tak trochu smysl bytí, když je na tobě závislé.. A to jediné bych přirovnala k dítěti - že máš za něco živé zodpovědnost, vyblala jsi si to a podle toho se máš povinnost chovat. (což tvůj ex evidentně nepochopil)
Jo jezdím na konících už jen rekreačně (ale o to víc ráda)
březen 20, 2009 18:40
Justíku : Iris
no a ti odborníci na reklamu dobře vědí, že v určitém věku si ty mladé holčiny často pořizují živé plyšáčky a také vědí, že ty holčiny už nejsou děti a tak mají na to pořídit svým miláčkům to nejlepší - nejde jen o ty granule, ale i oblečky a podobně. Tedy myslím. A tak na ně cílí ve své reklamě. O tom to je. Jinak já nemám ráda tu reklamu o tom, jak někdo kýchá na zastávce a ten druhý mu říká s úsměvem - já vím, jak vám je. Ale ne, nevíte, vy ji nemáte. Ale mám....atd. Ta navádí lidi k tomu, aby šířili chřipku kolem sebe, když je jim blbě, vezmou si lék a jdou prskat v pohodě na ostatní a ani to na nich není poznat (..vy ji nemáte). Jako zdravotnice tuhle reklamu považuju za škodlivou a přímo na zákaz. Ale to jen na okraj. Justí hezký večer, iris
březen 20, 2009 19:12
cilovou skupinou tyhle reklamy : mura1
vubec nebudou bezdetny slecny. stejne jako cilovou skupinou reklamy na oldspajz nejsou tricetilety drsnaci se strnistem na brade, nybrz padesatilety tatkove od rodin. ktery si maji koupi oldspajzu prave jak ty tricetilety drsnaci pripadat smilies/wink.gif
březen 20, 2009 19:47
No vida : wendy
mně se jako kolemjdoucímu reklama s krásným kotětem ( a bez asociace na dítě) zrovna tak jako reklama s klíštětem (ten zvukový doprovod k tomu ale sedí,co) docela líbí. Sice rekllamy jako takové beru jako zdržování od programu, ale člověk jim stejně neunikne...

Iris - správně, chřipka se má řádně vyležet a ne prosedět s nějaký blbým práškem na zastávce.
smilies/wink.gif
březen 20, 2009 20:08
wendy : Iris
smilies/grin.gif smilies/grin.gif ahoj
....kdy dávají to krásné kotě? Já to fakt neviděla, koťata žeru...koukám asi na nesprávné stanice.Pohlídám. Pa
březen 20, 2009 20:27
Justik YES : Sipik
Ludkovia, maciatko je tiez babatko, ale mamy macky smilies/wink.gif
Podla mna su vsetky mladatka cicavcov rozkosne, lebo to tak ma byt a zariadila to evolucia. Maju velke a nevinne oci a tak odpustime aj certoviny co robia ( aj tie ludske mladatka ).
Kus svojho zivota som nechapala psickarov a mackarov a podobnych "fanatikov", kym som osobne nespoznala aky uzasny moze byt so zvieratkami zivot.
Lasku si nepodmienuju nicim, tesia sa aj pohladeniu, vacsinou krasne spapaju co dostali do misky ( co sa o mojom dietati povedat neda ) a su aj poslusnejsie ako deti smilies/grin.gif
Teraz som to trosku vyspickovala, ale v podstate je to tak.
Ked si kupis zviera, zaplatis si lasku, ktora je skutocna. A je to celkom fajn pocit. Moj pes ma 10 rokov a kedykolvek ma vidi, beha od radosti, vyskakuje mi prednymi labkami na plecia, chce ma oblizovat... To by som chcela vidiet toho chlapa co by sa takto tesil ze ma vidi po desiatich rokoch manzelstva smilies/grin.gif
březen 20, 2009 20:32
mila zviratka : mura1
...kym som osobne nespoznala aky uzasny moze byt so zvieratkami zivot.
Lasku si nepodmienuju nicim, tesia sa aj pohladeniu, vacsinou krasne spapaju co dostali do misky ( co sa o mojom dietati povedat neda ) a su aj poslusnejsie ako deti smilies/grin.gif

s jednou vyjimkou, a tou jsou papousci. co jim nechutna, vyhazou zrucnou nozkou z klece, uminenejsi jsou nez pubertak, delaji zasadne zakazane veci a provokativne sleduji, jestli to vidis a sveho majitele a opatrovatele nezridka zerou. a proto jich mam 6 smilies/smiley.gif
březen 20, 2009 20:39
Iris, není to pravidelné, : wendy
musíš to holt přetrpět a koukat na převážně přiblbé reklamy tak dlouho, dokud se nedočkáš...moc jsem ti nepomohla, ale není to snad tak stará reklama, tak se určitě ještě několikrát otočí. NA Primu a Novu moc nekoukáme, ale VKV sleduju zcela pravidelně, tak si myslím že jsem to viděla tam. Teď právě sleduju na ČT2 pořad o historii Země, tak tam se reklam nedočkám...zato ukázali, z jakých asi ošklivých malých chlupáčů jsme se vyvinuli. Dobrá práce !

muro, o papouškovi jsme taky uvažovali. O velkém. NAkonec jsme jej nepořídlil, zaprvé by byl asi nejchytřejší z celé rodiny, což bychom těžce nesli, a co je taky důležité - dožívají se až 80 let že - a co potom s ním. Ale jsou úžasní.
smilies/wink.gif
březen 20, 2009 20:53
wendy : mura1
dobre jste udelali. mela bys z bytu kulnicku na drivi


březen 20, 2009 21:10
wendy, muro : Iris
smilies/cheesy.gif bavíte mě
březen 20, 2009 21:14
... : Sandra
http://www.youtube.com/watch?v=Ae4y0Ywl0cw
to je odkaz na tu reklamu s kotětem.
Ten žako je krásnej, já měla amazoňana, ale kvůli dementovi v rodině jsem o něj přišla:-(
březen 20, 2009 22:02
No tak já sem úplně přesně takový zviřátko: : Krakonoš
...kym som osobne nespoznala aky uzasny moze byt so zvieratkami zivot.
Lasku si nepodmienuju nicim, tesia sa aj pohladeniu, vacsinou krasne spapaju co dostali do misky ( co sa o mojom dietati povedat neda ) a su aj poslusnejsie ako deti smilies/grin.gif

Naprosto dokonale splňuju Sipikovu definici zviřátka. A krásně nespapám většinou, krásně spapám vždycky a všecko. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 20, 2009 22:32
a jeste mas ve fousech berusky. : mura1
dvojity zviratko smilies/grin.gif
březen 20, 2009 22:44
Bingo Sandro ! : wendy
Ať žije jútúb !
TAk dobrou.
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
březen 20, 2009 22:52
taqk jsem si dělala soukromý sociologický průzkum : alena puntíkovaná
a každýmu, úplně každýmu - včetně mmě - přijde ta reklaman roztomilá. Žádnej randál, žádný blikání, žádný nahý ženský, žádná soulož. To koťátko je nádherný a reklama není na vložky ani na kondro forte ani na argin max, ale na kočičí krmení s mlíčkem. A ženě, která miluje kočky se tak jako tak říká , že je "kočičí máma" - /o kočičím tátovi jsem dosud neslyšela/.
- no a co jako? Mně to teda rozhodně neuráží ...stejně svému kočičáriu říkám, že jsou moje "chlupatý děti".
březen 21, 2009 04:29
teda Iris : alena puntíkovaná
tam není nikde řečeno, že ta "maminka" není vdaná - potažmo rozvedená a matka dětí...říká se tam jen to, že ji to kotě považuje za svou maminku. Toť vše.
březen 21, 2009 04:34
Aleno : Iris
mea culpa, měla jsem se na tu reklamu napřed podívat, než jsem si smočila..Vycházela jsem z toho, co bylo napsáno přede mnou a tak mi to vyznělo, byla tam poznámka o biologických hodinách a tak. Matky dětí starající se ještě o jakékoliv zvíře domácí naopak chválím, mají můj obdiv i závist - někde jsem se zmínila, jak mi bylo líto, že kluk vykázal tak strašnou alergii na nalezené prťavé mourovaté koťátko, že jsme museli vyhledat pohotovostní pomoc.Stejně ale si myslím Alen, nehledě na tu reklamu, že je to skutečně hodně rozšířený jev u těch zmíněných (v článku ) třicátnic bez dětí, mít jednu takovou bytost jako střed světa - aniž tu shazuju lásku ke kočkám obecně proboha. Psala jsem tu někde, že v mé pubertě jsme měli jednou až 11 koček najednou, většinou byly u domu se zahradou 2 - 3. Spolunažívaly jsme spolu a vedle sebe jako lidi a kočky. Teď potkávám číčy na vodítku, pejsky v oblečku, divím se, že jsem ještě neviděla kotě v povijánu a psa na jehlových podpatcích a s náušnicemi.Teď se na mně vrhnou zase milovníci psů a koček, nejsem kočičí Herodes, naopak. Ale jsou to pro mě jen milá přítulná a chytrá domácí zvířata, ne lidi.Je správné nahrazovat nedostatek komunikace a lásky mezi lidmi mazlením s nimi? Jo, moje starší sestra takhle mluvila také jako já, než si pořídila psa. Pak se do něj totálně zamilovala, je pravda, že k němu přilnula po tragické smrti svého dítěte až chorobně a on jí jistě v té chvíli pomohl.Ale to tu neřešíme, původně šlo myslím o reklamu na kočičí žrádlo a já se zamyslela nad cílovou skupinou. Toť také vše.
PS: my jsme našim kočkám připravovali a dávali jiné jídlo, než ty granule a byly silné, zdravé a krásné. Pa
březen 21, 2009 08:00
no, : skaz
u nás naše děti i teď vnoučata vyrůstají společně s nějakým zvířetem - pes,kočka,nebo obojí - učí se tím mimo jiné zodpovědnosti a mají bezva parťáka proti rodičům.Nemyslím,že si pořizují zvířecí miláčky pouze ženy,kterým tikají biologické hodiny - to by jsme tady skoro nikdo zvíře neměli - že? A že to někdo žene do extrémů? Ale to se přece netýká jenom zvířat - pokud má někdo takovou povahu,bude to dělat třeba i s autem,domem,oblečením - akorát u těch zvířat je mi jich někdy docela líto - oblečky,barvení a podobně. Reklama se mi líbí - není nijak násilná,nerve uši a navíc smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif to koťě je fakt k sežrání smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
březen 21, 2009 10:55
Je to tady teď sice o kočce( a papouškovi) : wendy
ale jedna vzpomínka - zn.: k dítěti patří pes. Když jsme vyzvedávali jednou Michala z letního tábora, jeho kamarád se najednou otočil, klekl si na zem a rozpřáhl náruč. Koukáme, co se děje, že třeba bude líbat zemi radostí že už je doma, ale nee. Běžel mu naproti jeho kokr. Uši mu vlály kolem chlupaté hlavy s jak klukovi skočil do náruče, málem ho porazil. To bylo radostné vzorové srdečné shledání...prima pocit.
smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
březen 21, 2009 13:29
Wendy : Iris
jo - dítě a pes, to je na samostatnou kapitolu. Mě ale kousnul pes do nohy, když jsem byla malá. Jeho majitel ho na mě z legrace posílal - vem si, vem si... A ten pes to vzal vážně. pak jsem dlouho psy odmítala. Ale jsou krásní, někteří hodně. A vím, že s dětmi dovedou žít v symbioze, pokud jsou dobře vedení.
A ty jsi wendy nakonec toho velkého papouška vzdala? Máš něco jiného?
březen 21, 2009 14:04
Vzdala, nakonec k mému rozhodnutí : wendy
přispěl názor manžela, který byl spíš proti. S tím, aby přišlo do rodiny zvíře, musí, nebo by měli, souhlasit všichni členové. No a s pejskem, tedy pejskovou, jsem uspěla. Jo vidíš, měli jsme doma opeřence - andulky. Modrého a žlutého křiklouna. Ale to už je let. Byla s nimi legrace. Jednou nám Žlutý sklouzl do talíře s polévkou, byla dost teplá, tak se pak na nás zlobil a celý den s námi nemluvil.
Jak malá jsi byla když tě ten pes rafnul ?

březen 21, 2009 15:33
hezké odpoledne děvčata : mia
jen Vás tak rychle pozdravím,za chvíli jdu na přednášku o kosmetice,spíš předváděčku.No kupovat nic nebudu nejspíš.Tak tu debatujte a večer se ozvu.Venku je sluníčko,ale zima jak prase. smilies/wink.gif
březen 21, 2009 15:40
wendy : Iris
bylo to před školou, přesně nevím.Byl to takový malý oříšek, soused nebyl moc chytrý, viděl, že se trochu bojím, tak mě zlobil.Psů jsem se pak bála ještě víc. Ten váš chudák andulák se možná ani tak nezlobil, jako měl termošok, chudinka.Chtělo to chladit třísla smilies/cheesy.gif
Mio ahoj.
březen 21, 2009 16:11
Krakonos : Sipik
No vidis aky si dokonaly? Takmer 100%, len to auto, to auto smilies/tongue.gif smilies/wink.gif
březen 21, 2009 17:23
jo a wendy : Iris
je to mimo téma, ale zajímá mě to - přišel ti ten dobový kostým? Tohoto tématu se nemůžu nějak vzdát, napiš event. na Sušicko I.jo? Ahoj iris
březen 21, 2009 17:27
Představ si člověče, že ještě nepřišel : wendy
prodejce se tedy omlouval, že je na dovolené, ale už je zpět, tak snad v pondělí, úterý. Jestli to klapne, pošlu foto, abyste se tady taky pobavili...

hele mio, abychom tě poznali, až se vrátíš z toho kosmeického mejdanu.
smilies/wink.gif
březen 21, 2009 18:01
wen,iris : mia
bylo to pěkný,nalíčili mi krásně.Je to kvalitní značka kosmetiky. smilies/wink.gifJinak co se tu píše o reklamách vůbec nevím,která bije já televizi tu komerční sleduju minimálně.Nejblbější mi přišla reklama,kde děti si brali půjčky se slovy "jen 150 tisíc".Taky další reklamy na půjčky mi přijdou ulítlý,z mrazáku vypadne omrzlý chlap-to je naše půjčka dali jsme ji k ledu. smilies/cool.gifJinak si hezky užijte zbytek dne a pěknou neděli smilies/wink.gif smilies/wink.gif
březen 21, 2009 21:49
Neboj, Sipiku, : Krakonoš
Na podzim bude i to auto. Filcku daruju svým kamarádům, který taky potřebujou jezdit a na auto nemaj. Technickou ještě párkrát projde. Kdyžtak daj úplatek smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 21, 2009 23:15
reklamy na půjčky - o tom se tu už taky mluvilo : wendy
a je to pěknej hnus. Ono se řekne - lidi mají mít rozum a nebrat je, reklama nereklama. Hraběcí rada...
Neděle bude pěkná, venku je zima /na oválu koukám běhá jen jeden nadšenec/, teplo doma u kamen. Skouknu ještě Objektiv a jdu dělat oběd. Dnes žijeme zdravě - polévka z mořských řas a pštrosí steak. Jen musím nakouknout nas Googla, jak s ním naložit nejlépe....
smilies/wink.gif
březen 22, 2009 10:07
wen : mia
teda u wendulků si papají smilies/grin.giftak at se ti povede to dobře připravit a uspokojíš chutové bunky rodiny.u nás bude záhorácký závitek a knedlík.s polévkama je potíž,dřív když jsem vařila pro šest až sedm lidí tak se snědla,ted už o ní nikdo nestojí.Kluk navíc jí hodně makrobiotickou stravu takže z vaření jsem otrávená,poněvadž jsme půl rodiny masojídci a půl rodiny opak.sladká jídla taky málokdy dřív jsem nestačila péct hlavně co je prohnané přes kvasnice-rozpeky ze švestek,kynutá štrudl,..ted o to taky není zájem.Co máme rádi všichni je kuře-porce kuřete osolit,obalit v červené paprice,očesnekovat,maličko moučk.cukru.Dát trochu oleje a péct,do téměř hotového přidat míchanici z:1 kečupu,1 steril.lečo,1 moravanka,příp.1 sklenička nakráj.cibule,worchestr.A nechat trochu ještě péct nakonec přidat plátek másla tedy spíš ramu.
březen 22, 2009 10:28
Iris, já vím, že z tebe teď mluví zklamání z manžela a vztek na rozhoďnožku, : Myška
které se věnuje tvůj manžel, ale tvůj pohled na majitelky koček a psů je zkreslený. Nevylučuji, že některé ženy si opravdu čtvernožce pořídí náhradou za dítě, ale pravidlo to není. I když tím, že si někdo pořídí zvíře, přijme za něj zodpovědnost. Zvíře, nejčastěji pes nebo kočka, je na svém majiteli absolutně závislé. Člověk mu nahrazuje smečku, tedy vlastní rodinu, poskytuje mu péči, potravu, jistotu, zázemí, je zdrojem podnětů, radosti, a zvlášť u psů je jejich majitel středobodem vesmíru. Mám psy od puberty. Moje láska ke psům ale nebyla odjakživa. V mých dvou letech mě cizí německý ovčák nechtěně hodil do řeky. Od té doby jsem se psů panicky bála. Přestala jsem někdy v deseti letech díky skvělému německému ovčákovi, který patřil kamarádovi mého dědečka. A strach ze psů se přetavil v lásku na celý život. Pes byl a a je pro mě kamarád, parťák, díky němuž všechny zlé události ve svém životě lépe zvládám, je to bytost, na kterou se mohu spolehnout. První pes byl ten nejlepší, ale měla jsem s ním jiný vztah než se současnou fenkou. Stejně jako můj první pes i tato fenka ke mně přišla dospělá. Přesto náš vzájemný vztah byl a je velmi silný. Jsem rozvedená, děti jsou dospělé, a tak trávím volný čas s ní. A ano, je jako moje dítě. Rozhodně ji neberu jako náhražku za partnera, ale nemyslím si, že bych ho musela shánět za každou cenu. Nic mě nenutí, je mi fajn, tak jak žiju.
A ještě se chci vyjádřit k oblékání zvířat - dost často to není záležitost rozmařilosti majitelů, ale zcela prozaicky ze zdravotních důvodů zvířete, nebo pro udržení čistoty u dlouhosrstých psů. I já, na svou fenu velkého plemene, uvažuji o pořízení pláštěnky, protože při vycházce v dešti promokne na kůži.
březen 22, 2009 10:37
Myško : mia
Ty jsi rozvedená??Jsi to Ty,co tu psala,že šla s manželem 300 km a bydlíš v Brně?Fakt jsem myslela,žes podruhé vdaná.A dítě,že máš jedno.At je to jakkoliv zdravím a hezký den
březen 22, 2009 10:53
Mio, jsem rozvedená právě s tím mužem, se kterým jsme : Myška
odešli 300 km od domova a veškerých příbuzných a známých. Mně bylo devatenáct, jemu čtyřiadvacet, a synovi rok, když jsme se stěhovali do severních Čech z Brna. Po sedmi letech jsme se do Brna vrátili, už čtyři a pes. A po dalších sedmi letech rozvedli. Můj příběh je podobný jako spousta jiných. Pořád všechno fajn, pak nevěra manžela, krize středního věku, rodina ho dusí, nemá čas a prostor na své koníčky, nakonec rozvod. Zájem o děti se zredukoval na dva víkendy v měsíci, a placení výživného. Že by jim přidal na dovču, na hory, na tábor, to ani ve snu. Že by se zajímal o jejich zájmy, koníčky, prospěch, taky nehrozilo. Ale je to pryč, všechno jsme zvládli, a já si, až odezněl šok, zklamání a depky, užívám svobody. A jako skoro všechny ženy po rozvodu mne to posunulo jinam, tam, kam by to nešlo, kdybychom byli s ex spolu.
březen 22, 2009 11:08
Ahoj myško, to zklamání : Iris
ze mne opravdu mluví, jsem kyselá. Ale holky, nedělejte z toho tady ligu na obranu zvířat, já proti nim nic přeci nemám, vím, že patří do života lidí i dětí apod. Manžel měl několik milenek, každá měla kočku nebo psíka. Není to pravidlo, ale je to časté. Myško, moje generace ve třiceti už dávno měla děti, já jsem poprvé rodila ve 27 letech a pro doktory jsem byla stará primipara, chodilo se kolem mě jako kolem rizikové rodičky. Já vidím hodně mladých svobodných dam v tomhle věku se psy a kočkami - mají společnost a i ochránce , nedělám si z toho srandu. Ale tak to je. A investují do nich. Tečka. Psi a kočky do bytu jsou dnes velmi častá záležitost, dříve se například v paneláku museli žádat spolubydlící, jestli si můžeš domů pořídit psa,nepamatujete? Dnes je na zvíře každém patře. Nejenom u třicítek. ALE PROBOHA - reaguji jen na článek floriana, vy všichni jste viděli reklamu dříve, já jsem napřed četla ten článek a přesně na něj reagovala ze své zkušenosti. Jinak já jsem se toho svého panického strachu ze psů nezbavila jako ty, je mi to líto, kočky mám radši, jakoby více rozumím jejich řeči. Jsou hrdé, necvoknou, nějaké vem si, vem si na ně neplatí. Ve své práci na chirurgii vidím často hodně pokousané lidi i od svých vlastních psů, považ. To mi na mém klidu nepřidá.
A myško jsem ráda, že jsi tu už dnes bohužel "běžnou" peripetii se zmagořelým manželem ustála a jsi svobodná a spokojená. Zase jedna, ženská, která mi svou zkušenosti pomohla.
Jo a děvčata - jaktože dříve psi chodili bez oblečků a bačkůrek? Jsou to jiná plemena?
Myško, měj hezkou neděli, ahoj
březen 22, 2009 11:38
Iris : mia
Nic tak hrozného se neděje-každý má právo na názor i Ty.To je v pohodě,netrap se tím.Spíš mi mrzí,že pořád řešíš tu manželovo milenku namísto abys řešila sebe a kluka.Určitě by Ti slušelo víc hrdosti,potřebuješ se naučit vzbuzovat víc respekt,aby to příště s chlapem nedopadlo zas podobně.Určitě na to máš!!!!!ahoj smilies/wink.gif
březen 22, 2009 11:55
mio, tu : Iris
milenku řeším tady na těch stránkách, provokují mě k tomu příspěvky Zw, Dany , Hanky apod.- i když Dana ani Hanka se neozývají. Ale je mi mnohem líp, věř tomu. Jinak mě například zaujal tvůj recept na oběd, mám hotovo od včera, ale slinu jsem si na to kuře udělala pořádnou, to si piš, že to udělám příště smilies/wink.gif
Jo a když jsme u těch psů - už dávno jsem ti chtěla napsat, žes mě pobavila tím přirovnáním dvou chlapů k jezevčíkovi a bernardýnovi.. To jsou věci mezi nebem a zemí, člověk nikdy přesně neví,kdo a proč ho zaujme a jak zareaguje, viď?
Mio hezkou neděli
březen 22, 2009 12:13
Ach jo, vy máte kolize rodin : wendy
a zároveň tu probíhá diskuse o dlabancích - ale snad vás to aspoň na chvíli odreaguje a nakonec- nejen starostrmi je živ člověk a všechno přebolí, že.
Mně se to finále zatím celkem vyhýbá, taky jsme měli dusno, taky mám schovaný dopis od "neznámého přítele", chlapci jsou nepoučitelní...

Ještě odbočím k těm oblečkům - nemyslím si, že by najednou když to je in a mnozí se s tím živí, potřebovali vlčák nebo jezevčí, šatečky na zimu. Který pes chodí každý den pravidelně ven a není to zrovna čínský naháč, tak by se bez něj i nadále obešel. Ale já jsem to vyhodnotila jako praktickou věc kvůli blátu na jaře a na podzim. NAše dlouhosrstá pejsková třikrát denně trpěla ve vaně, teď se jí jen otřou pacičky. Super.
smilies/wink.gif
březen 22, 2009 12:27
Iris, všechno bude v pohodě, mně to taky trvalo. Já bych ti podle své zkušenosti radila : Myška
vykašlat se na milenku, a manžela odeslat k ní. Bude to hrozné, budeš zoufalá, smutná, naštvaná, ale každým dnem se to bude lepšit. Soustřeď se na syna, na to, aby vám bylo dobře, aby měl v tobě pevné zázemí, které ztratil u otce. Držím palce.
Oblečky dříve a nyní - dřív oblečky nebyly tak dostupné a žádané jako dnes, v podstatě, kdo potřeboval psa chránit třeba před chladem kvůli ledvinám neměl jinou možnost než obleček ušít. Z potřeby se stala móda. S tím nesouhlasím, ale nic nenadělám. Já chápu oblečky jako potřebu. Jak už jsem psala, ze zdravotních nebo hygienických důvodů, a jako ochranu proti dešti. Já jsem vždycky měla psa, který zmokl, otřepal se a byl prakticky suchý. Teď mám fenku, která má takový typ srsti, že promokne na kůži. Schne doma několik hodin. Pro ni koupím pláštěnku.
březen 22, 2009 12:41
ahoj wendy : Iris
co pštros? smilies/wink.gif smilies/wink.gifJá bych to neuměla ani s gůglem.
Co máš za pejskovou?
Jo a oblečky plus nepochybně i žrádlo - pravda, je to dobrý zdroj příjmů, a jsme zase u těch reklam a nejpravděpodobnějších cílových skupin smilies/grin.gif smilies/grin.gif Ale spousta věcí dříve nebyla a teď je, že?
Už jsem někde psala, že naše četné kočky nikdy nežraly granule, dělalo se jim jiné papáníčko - a byly krásné a silné. Holky, už možná i čekám, jestli se nezačnou jednou vyrábět granule pro děti nebo chlapy...
Ale jdu radši od toho smilies/smiley.gif smilies/smiley.gif Pa
březen 22, 2009 12:48
myško : Iris
máš pravdu, jednou jsi psala, že nebe bude modrý a tráva zelená, to je fakt. U milenky už je, problém bude, že milenka bere roha do zámoří - má koudel u zadku a přestalo ji to bavit, jako už tolikrát před mým manželem. Všichni to věděli, jen on nevěřil. A co já teď s tím. smilies/undecided.gif Ale je mi fajn, ne stoprocentně, na to je ještě brzo, ale jaro je tu, světlo ráno, světlo večer, ptáci zpívají - no a tráva jen se zazelenat. Jsi hodná, nechci tu už pofňukávat, ale když už tak hezky píšeš, tak díky myško.
Ty pláštěnky a kalhotky chcelkem chápu, hele, ale ti psi se i barví apod. co? smilies/undecided.gif
Je to divný, jakto že se ještě nikdo neozval proti tomu? No ale to je zase byznys a masírka. Mně je těch zvířat (většinou psů) líto. smilies/wink.gif
Ahoj
březen 22, 2009 12:58
iris : mura1
A co já teď s tím. smilies/undecided.gif

nic. co bys s tim jako mela delat? a proc?
březen 22, 2009 13:22
Muro : Iris
zareagovalas přesně - nebudu nic dělat.A zatím to tu visí předčasně. Teď řeším jaro a štrůdl v troubě, máš recht.
březen 22, 2009 13:39
Reklama s kotětem se mi líbí. : mamča
Nehledám v tom nic jiného, jen pohled na krásné kotě, a snahu vnutit osobám neznalým s*ačkové krmivo Whiskas junior.
Proč je nekvalitní ? Kvalitní krmivo má hnědou barvu (žádné červené, želené a žluté polštářky) a stojí od 100,- Kč (a výše) za kilo. Ty barvičky jsou potravinářská barviva, co sice snad neškodí, ale taky neprospívají. Krmivo Whiskas je mírně solené, což neprospívá ledvinám, ale kočky si na ně zvyknou, a neslané pak nechtějí.
Takže normální návyk na NEkvalitu.
Kočky mám a krmím je Hillsem, IAMS, ANF nebo RC. Whiskas nebrat ! smilies/grin.gif
březen 22, 2009 18:54
Ahoj holky, : wendy
pakuju manžela z domu - sbalila jsem mu tašku....jede s babičkou k mladým. Budu slaměnka.
Pštros se podařil tak akorát krvavě.
Iris, fandím ti, abys to zvládla tak, aby to bylo optimální řešení. Odpouštět je prý božské, je se člověk nesmí zrohožkovatět.
smilies/wink.gif
březen 22, 2009 19:00
wen : mia .
A kolik už je tý malý vnučce?A Ty jsi wen už -sát nebo ještě -cet?myslím tvůj věk.Jinak to koukej využít slaměnko-bazén,kavárnička a tak..
březen 22, 2009 19:07
Natálce je už 15 měsíců a mně už mi je -sát let : wendy
už jsem holt babička, ale odmítánm brát věk na vědomí.NAštěstí jsem až neslušně zdravá a přiměřeně veselá, tak si to mohu dovolit...jinak vstřícný plán už je vypracován ! Děkuji za podporu místnímu babinci...
V televizi si stěřují nájemíci na majitele a podvodné nájemce a stavitle, za oknem lítá sníh s deštěm, jezevčice spí nahlas v křesle a já jdu dělat vyúčtová služeb
smilies/wink.gif
březen 22, 2009 19:27
wendy : Iris
Jsem ráda, že jsme asi spolužačky - tedy mládím smilies/smiley.gif A jsem ráda, že jsi neslušně zdravá .Jak dlouhou budeš sama? Škoda, že jsi nejspíš daleko předaleko, mohly bychom být slaměnky dvě smilies/wink.gif smilies/wink.gif Hezký večer iris
březen 22, 2009 19:33
Jsem z Hradce : wendy
tedy věnného města českých královen a slaměnkou budu jen do středy, protože potom odjíždím za synem do Prahy, jdeme do dividla a v pátek nach Most, kde se přidruříme ke zbytku rodinky. Mám je daleko...a ty jsi jak daleko ?
smilies/wink.gif
březen 22, 2009 20:55
Wendy : Iris
Kadaň, severozápad, elektrárny....40 km od K.Varů, do Mostu méně než půl hodinky. Hradec závidím, je tam překrásně, soutěžili jsme tam se sborem a zůstal ve mně báječný pocit ze starého města. Tak si to Wendy všechno hezky užij, cestuj opatrně smilies/wink.gif Pa
březen 22, 2009 21:19
Díky a dobrou noc : wendy
budu pozdravovat starý Hradec.. smilies/wink.gif
březen 22, 2009 21:23
Tak jsem dnes poprvé viděla tu reklamu s číčou : Vodoměrka
a nepřišlo mi na tom nic výše uvedeného... jen jsem viděla roztomilou kočičku a její paničku, která ji krmí tím krmivem, co chce výrobce prodat... nic víc a nic míň... a mně se ta reklama líbila... asi je to tím, že máme doma pesana, takže mi přijde normální, že majitel zvířátka se snaží dát svému mazlíčkovi to nejlepší...
březen 22, 2009 21:25
V sobotu jsem pekla uzenou kachnu : alena puntíkovaná
- francouzskou - delikatesa! Měli to na Smíchově v akci, tak jsem neodolala. Byla fakt vynikající - žádné sádlo, spousta jemného šunkozního masíčka, k tomu br. kaše a okurkový salát (v restauraci Oppidum na Zbraslavi stojí údajně jedna porce téhož čtyři stovky) a tak jsem pozvala na oběd kamarádku Květu. Ovšem ještě víc než ta kachna ji zaujala zde výše uvedená reklama a tak ztrávila další dvě a půl hodiny tím, že si ji pouštěla kolem dokola. Pustila si taky jiné reklamy s kočičkami a papoušky, ale tahle jednoznačně vede. Pouštěla si ji i v ruštině.Takže reklamní agentura cílila naprosto správně, krom intelektuála Floriána jsme všichni blbí a reklama se nám líbí. Ale to krmení jsem koupit nešla....Kdepak Smíchov - v Kartouzský je obchod, kde prodávají psí pečivo (teda ne ze psů ale pro psy) různý sušenky, cukroví a podobně. Mají tam i kočárek pro pejsky, ze kterého se pak dá udělat sedačka do auta. Jo a taky tam mají psí pivo!!!!! Namouduši.....ale mají tam krásnej černej obojek, na kterým jsem falešnými (tedy skleněnými) brilianty vytvořena písmena FBI. To mně nadchlo - jen se zmůžu, tak ho Fifince koupím.
březen 22, 2009 22:25
Teda Alčo, : Myška
uzenou kachnu jsem ještě nejedla.
březen 23, 2009 07:23
Mamčo, máš absolutně pravdu s těmi granulemi. : Myška
Sestra má kočku, která se dost nimrá v jídle, a jen tak něco jí nechutná. A tak sestra musí často krmivo obměňovat. A co kočce nechutná, dojede naše feňule. Před časem sestra koupila pro změnu i granule whiskas. Kočka je vůbec nechtěla, a tak putovaly k nám. Naše madam se na ně taky netvářila nijak nedšeně, i když kočičí má ráda. Tak jsem ochutnala, a ty granule byly přesolené.
březen 23, 2009 07:28
Teda kachnu s hodně masem - to jsem taky ještě neviděla : wendy
prosim jích milostivá z Puntíků - kam chodějí nakupovat ?

A kočky - babiččiny kočky vždycky spapkaly co jim bača hodila, sem tam ulovily myšku a bylo. A dneska se ofrňukou nad masovýma kapsičkama. Nejsou zmlsaný ?
smilies/wink.gif smilies/wink.gif
březen 23, 2009 07:52
Jsou zmlsaný. Ale kočka žijící v bytě se k myši nedostane, leda by jí koupili myš ve zverimexu. : Myška
Ale stejně by asi nevěděla co s ní dělat. Kdysi se kočkám vařilo, stejně jako psům. Mám v živé paměti, jak jsem pro psa sháněla vnitřnosti a lacinější maso. Pak jsme to ve velkém hrnci uvařili se zeleninou, a k vývaru a masu se dávaly všelijaké přílohy -těstoviny, chleba, rohlíky, ovesné vločky. Přidával se Roboran, žádné jiné vitamínové a minerální doplňky stravy u nás nebyly.
Po revoluci začaly přicházet na trh granule, a to je o něčem jiném. Ušetří čas, shánění, starosti se skladováním uvařeného, je to kompletní krmivo, je stále po ruce, a při dnešním výběru si doslova vybere každý pes. Nedám na granule dopustit.
březen 23, 2009 08:05
wendy : Nejsou zmlsaný. : mamča
Kočky nejsou žádný blbky, co by se nechaly oblafnout sójou, co se snaží vypadat jako maso. Schválně se koukni na složení těch slavných "kapsiček". Je to tam napsáno záměrně pidipísmenky. Obsah masa je 4 %, u těch lepších 8 %. Všechno ostatní je sója a uměle vytvořená šťáva, tzv. z masa. smilies/angry.gif
Naše kočky tyhle srágorky nežerou, radši si venku chytnou myš, nebo jim koupím ledvinky, srdce, játro..ap. Vyjde to levnějc, a je to maso. smilies/grin.gif
březen 23, 2009 08:28
Myška : mamča
Granulím třikrát sláva ! Ale jen těm kvalitním. Psinda mého syna taky sežere všechno, co kočky nechtějí, ale nad Whiskasem ohrnuje pysk. smilies/cheesy.gif
březen 23, 2009 08:29
Ahá, tak takhle to je, tak proto Káča od mladejch nad něčím ohrnuje fousky... : wendy
my kočku v životě neměli, jen si vybavuju, jak těm vesnickým vždycky babča hodila co zbylo od oběda. Tak to tam dělali všichni. No, matkám a pak koťátkům mlíčko dávala, to ano. Svět se mění nenápadně...
smilies/wink.gif
Lukyna žere granule i lidské jídlo, zejména ryby. Občas jí koupíme psí čokoládu, uzený ucho a tak tomu podobně.


březen 23, 2009 09:38
mamca : Sipik
Mamca, podla mna su vnutornosti lepsie ako nekvalitne granule, ale odbornici vnutornosti neodporucaju. Srdce ano, to je svalovina smilies/wink.gif A ak granulky, tak len kvalitne, Royal Canin su spickove.
březen 23, 2009 10:50
Sipik : mamča
No však taky kočkám dávám játra jen kuřecí. smilies/wink.gif Ledvinky mají občas, a nejčastěji srdce. Kvalitní granule jsou základ. O víkendech a v létě jsou kočky samozásobitelky. Myši mi vyskládají ráno na práh u chaty, jen ty ptáčky by nemusely chytat. Ale co nadělám ?! Zase bude mít po víkendu jedna z našich predátorek žlutě opeřené hovínko. Holt byla sýkorka pomalá...
březen 23, 2009 11:12
nakupovat chodím na Smíchov : alešnka bodka
neb mi odtamtud jede bus dsomů. Tato prodejna drůbeže (co tam mají ty uzený kachny) se nachází v halew Smíchovského nádraží.
březen 23, 2009 12:19
... : bb
Mě by spíš zajímalo, jak se taková uzená kachna peče? Mívám jen vepřové a kuřecí vykostěné srolované, výjimečně ryby, vše uzené v domácích podmínkách, a to se sní zatepla z udírny, zastudena z lednice, zbytek se podusí v troubě v troše vody a horší zbytky uvařené do flíčků.
Uzenou kachnu jsem nejedla ani neviděla, a péct ji bych se bála kvůli vysušení...?

Granule kupuju jen na cesty, purina proplan jehněčí s rýží nebo losos s rýží, kropíme vývarem a promícháváme s kousky syrového nebo vařeného masa.
Jinak psům vařím, uvařím několik kuřat a kus hovězího s mrkví, ve vývaru uvařím rýži těstoviny nebo s ním spařím vločky, smíchám s masem a rozmačkanou mrkví, nasáčkuju do mrazáku. Do misky pak na to kápnu olej na srst nebo občas žloutek.
Podle dvou našich veterinářů jsou granule sajrajt a byznys, asi jako instantí polívky. Obojímu věřím, vždyť to kolem masa hnedle neprojde, nejmenší zbytky masa se z kostí ohoblují do párků a sekaných, viděla jsem v Rabbitu a Vodaňanech. Do granulí jdou pomleté kosti, střeva, chrupavky, oči apod.
březen 23, 2009 12:40
Já mám s krmením granulemi ty nejlepší zkušenosti. : Myška
Samozřejmě že nekrmím a nekrmila jsem levným šuntem. Jsem ráda, že v granulích pes dostane všechno, a nemusím už nic přidávat. Taky exkrementy jsou malé, každý den stejné, takže je snadné poznat, když se se psem něco děje. Krmila jsem granulemi předchozího psa, dožil se téměř patnácti let bez zažívacích potíží, krmím s nimi i současnou fenku. Oba byli od malička na granule zvyklí. Většina větších chovatelských stanic, těch, co vlastní více zvířat, krmí granulemi. Právě pro tu pohodu, dostupnost a šetření časem.
březen 23, 2009 13:57
holky : Iris
vy byste chtěly být na granulích? Je to pohodlené, rychlé a jsou po tom standardní výkaly.
A co granule pro děti? Nerozumím tomu, asi to patří k celkovému extrudovanému a instantnímu obrazu dnešní doby, vždyť dnes spousta ženských nevaří ani o víkendu pro svoji rodinu....což neplatí o vás, mlsné pusinky..
Nevrhejte se na mě za můj názor, už jsem psala, že jsem byla zvyklá kdysi dávno ještě jako dítě krmit naše zvířata poctivě. I slepicím jsme dělali spešl krmení, kočkám tuplem, kdybychom měli psa, určitě by papal tak, jak jsem byla zvyklá vídat u paňmámy. Ačkoliv tomu nerozumím, dávám za pravdu těm veterinářům smilies/wink.gif omlouvám se
březen 23, 2009 16:26
jo, granule pro lidi, to je muj sen : mura1
vždyť dnes spousta ženských nevaří ani o víkendu pro svoji rodinu....

boze, kam ten svet speje? misto deti zviratka a ted uz ani nevarej? sodoma gomora smilies/wink.gif

jinak taky krmime granulema. doposud si nikdo nestezoval. kazdej den je ve dverich od spajzu tlacenice. uz 14 let smilies/smiley.gif
březen 23, 2009 16:55
muro : Iris
tlačenice lidí nebo psů? smilies/wink.gif

březen 23, 2009 17:47
Iris : A o co lepší než granule, je konzervovaná výživa, : mamča
kterou dnešní moderní matky krmí svá nemluvňata ? Je fakt, že spousta matek své děti dlouho kojí. Ale jak začnou přikrmovat, tak konzervama. Co na tom, že se občas některé musejí stáhnout z prodeje, protože jsou zdravotně závadné ?
To už by ty granule možná byly lepší. smilies/grin.gif
březen 23, 2009 18:15
přesně bíbí : alena puntíkovaná
kachnu naporcuješ, dáš do pekáče, trochu podleješ vodou a přikrejeěš - já to přikryla alobalem. Nepeče se to dlouho a je to skvělý. vŮBEC TO není masstný a je ma tom spousta masa a žádné sádlo
březen 23, 2009 18:37
mamčo, je to skoro nastejno : Iris
tohle je moje téma navážno, všimla sis někdy, jak to teď žije v nejmenovaném červenožlutém mac-podniku v dopoledních hodinách? Maminky s kočárky, děti řádící na skluzavkách a v dětském koutku - nic proti, tato síť zařízení je přátelská k dětem a to je fajn. Ale maminky tam potom "uvaří", dětem nastrkají hranolky a nechají žužlat i jiná mac-jídla, napojí je koktejly, v lepším případě vytáhnou přinesené dětské konzervy - a dále spokojeně dávají kávu a pokec.Znám děti, které matka po odkojení krmí výhradně kupovanými jogurty a dětskými výživami, jak píšeš.Nic jiného ty mámy neumí a ty děti neznají, fakt. Hlavně aby to bylo rychlé, v cestovním balení a bez nádobí.
Takže, pokud by v budoucnu přišly dětské granule, vůbec bych se nedivila, je to snad ijen otázka času.Zdravotně závadné je v dnešní době asi skoro všechno, tím spíš musíme přemýšlet....ale radši jdu od tématu, v tomhle jsem profesionálně nesmířlivá, mamčo ahoj, jsi moje holka smilies/wink.gif
březen 23, 2009 19:00
Aleno : Iris
se svojí báječnou opravdovou masovou kachnou tady mezi těmi granulemi působíš jako zjevení, mňam..
březen 23, 2009 19:02
Iris, : Vodoměrka
protože se poslední dobou pohybuju mezi samýma maminkama s pidilidičkama, tak bych spíš řekla, že většina z nich se snaží dát dítěti to nejlepší, nejzdravější, dlouhodobým kojením počínaje a zdravou výživou konče, a lehce budu polemizovat o těch jídlech ve skleničkách - podle několika testů vyšly mnohem lépe než jídlo uvařené z nakoupené zeleniny... ne každý má doma zahrádku a pěstuje si svou zdravou zeleninu a jen doufá, že s deštěm mu do záhonků nenapadá moc těch fujtajblů...

Uzenou kachnu jsem sice nejedla, ale kupujeme v Albertu uzené kuře a dělám ho doma v troubě na zelenině (rajčata na kousky, papriky, mrkev a celer na nudličky, lehce podlít vodou, podusit, až zeleninka změkne a rozblemtá se, a dobré je to s chlebem, případně s hranolkama z trouby... mňam... zas dostávám chutě... to je děs, mluvit večer o jídle... smilies/wink.gif
březen 23, 2009 21:07
... : bb
Taky myslím. Navíc spousta maminek, asi ne ty pravidelné návštěvnice fastfoodů, má i práci, přivydělává si, studuje. Lepší vybrat prověřenou dětskou výživu než koupit chemicky ošetřenou mrkve,jablko, kuře z velkochovu, uvařit jídlo do zásoby a ohřívat v mikrovlnce. Ne každý má čas a ovoce zeleninu a králíka od babičky.

Granule pro psy nepovažuju za tragédii, tak my taky žijeme a spousta z nás se dožívá 70 a více let, i když nejíme jen bio, dlabeme uzeniny, paštiky, taveňáky, instatní polévky, sušená a mražená jídla, polotovary, atd. No ale asi nikdo nepopírá že mnohem lepší než to je pro nás čersvé jídlo z kvalitních surovin než lančmít či guláš z konzervy nebo instatní čínská polívka, že.

Muro, hlad je nejlepší kuchař, taky se občas postavím do fronty ke kotlíku s podezřelým konzervovým cosi :-) Zkus párkrát otevřít dvě výdejní okýnka, jedno s granulemi, druhý s vařeným hovězím a kuřecím zakápnutým kapkou sádla s pár škvarečky navrch, a pak poreferuj:-)
březen 23, 2009 22:12
bb : mura1
ja nepochybuju, ze kus kravy by si nedali radsi. ja bych taky mohla jist bifteky od rana do vecera.

nicmene tim, ze svy psy krmim slusnymi granulemi, jim cestu do hrobu nekratim (cuvacovi je napriklad uz 14 pryc a netvari se ani trosku, ze by nas hodlal v dohledne dobe opustit. ostatni jsou psi zavodni, tudiz docela v zatezi a kondici maji velmi dobrou).
březen 24, 2009 06:43
... : bb
a já nepochybuju, že máš zdravé psy, taky jsem (zatím, zaklepat) zdravá i když jsem vyrostla na školní jídelně, domácím segedínu, nedělním kuřeti, smažáku nebo sekané, a i teď jím občas nezdravě. Proti granulím nebrojím, občas je použiju, ale mám na instatní a extrudované a granulované potraviny a krmiva svůj názor, podložený tím co veterináři a tím co jsem viděla ve výrobě, tak ty granule omezuju na nezbytné minimum.
Když mě sklátí hnisavá angína a dojdou zásoby v mrazáku, nebudu psům vyvářet a sáhnu po granulích taky. I když spíš po paštičkách, ty jim chutí víc.
březen 24, 2009 10:17
granule nebo vařit : Milene
My máme takovýho menšího kříženečka. A dost často měl potíže, zvracel a průjem. Vařili jsme mu maso s těstovinama, kombinovali s granulema nebo kapsičkama. A právě na doporučení veterináře jsme přešli jen na granule, nějaký s vyšším podílem masa. Jsou dost drahý ale on je malej a zase tolik toho nesežere.Jen občas mu můžeme uvařit kuřecí ale ten vývar z toho masa už mu dávat nemáme. Občas piškotek nebo nějaký psí pamlsek. Dcera je na nás přísná a když loudil loudí a psíma očima prosí, nedostane nic. Ale má po problémech. Tak je vidět, že i každý veterinář má na krmení jiný pohled.
březen 24, 2009 10:44
Ona ani ta cena krmné dávky není nijak horentní. Krmím kvalitními granulemi, cena za 12 kg je 971,--. : Myška
Fena (40 kg) sní cca 30 dkg granulí denně, což je cca 26,--Kč, takže to nevyjde ani na tisícovku za měsíc. Nepočítám pamlsky, ty dostat nemusí.
březen 24, 2009 10:50
od veterinare: : mura
michat vareny a granule je ta nejhorsi varianta. bud jedno nebo druhe.

to mam tez od veterinare, co je na tom pravdy, nevim, jak jsem slysela, predavam.
březen 24, 2009 11:13
Můro, je to tak. Jen ti nejodolnější jedinci zvládají míchání vařeného s granulemi : Myška
bez problémů s trávením.
březen 24, 2009 11:17
Tak : Milene
to mi jsme mu vlastně škodili. Protože vždycky v mrazáku nebylo uvařené, tak dostal konzervu nebo kapsičku nebo granulky. Po konzervě nebo kapsičce, to se vždycky mohl zbláznit, jak muto chutnalo. No ty granule s takovým mlaskáním nežere. A kdo krmí granulema, tak úplně suchý nebo namočený?
březen 24, 2009 11:23
Já krmím suchými granulemi. : Myška
Osvědčilo se mi to, protože psy krmím takzvaně ad libidum, to znamená, že mají v misce pořád nasypáno, a jdou se najíst, když mají hlad. Protože mají jídlo k dispozici pořád, nepustí se do něj hltavě, nenatlačí do sebe naráz celou dávku, a nehrozí riziko torze žaludku. Nepřejídají se.
březen 24, 2009 11:29
... : bb
Tak je vidět, že i každý veterinář má na krmení jiný pohled.

Ano. Pes měl potíže, se kterými nás veterinář vyslal na kliniku, kde mají mj. specialistu na dermatologii. Povrchové (ne povrchní) vyšetření,diagnoza - těžká potravinová alergie. Na můj dotaz zda uděláme laboratorní vyšetření odpovězeno,že je to zbytečné, že bych akorát vyhodila peníze za rozbor, příznaky že jsou jednoznačné. Nemám ve zvyku doktorům fušovat do řemesla, ocením když doktor jen tak nepřihodí zakázku spřátelené laboratoři a ušetří mi tisícku za základní rozbor, 4 a půl za podrobný, tak jsem přikývla. Rok pes na těžké dietě, speciální léčebné granule, k dostání na předpis u doktora, tu a tam konzerva hills, jinak nic. Tak důrazné varování před čímkoli jiným, že jsem měla pocit, že kouskem masa natož piškotem psa zabiju. Samozřejmě to nestálo hubičku. Pes se nelepšil a já si častokrát vyslechla, že porušujeme dietu, jinak by se lepši. První, co příchozí k nám domů slyšeli v té době bylo "nekrmte psy" (aby to jednomu alergikovi nebylo líto). Po roce specialistka odfrčela na stáž do Itálie, nijak se nezatěžovali dát klientům vědět předem, doporučit jiného odborníka, který by převzal dokumentaci. Naštěstí, koneckonců. Takže jiná klinika, jiný odborník, pes byl horší než před rokem, tak rovnou běžnou laboratoř, výsledek - nulová alergie na potraviny, extrémně silná alergie na roztoče, dvě další slabší a demodikoza. Neléčené primární potíže způsobily druhotné onemocnění, zánět ledvin. Takže přeléčení antibiotiky a pak: žádné granule, žádné konzervy, vařenou stravu, preventic na dravčíka, otírat tlapy a nohy ředěnou betadinou, zakoupil se účinný vysavač s HEPA filtrem a denně se s tím luxovalo, protože roztoči... Pes převeden z granulí na vařené jídlo, ne že by potřeboval převádět, ale s ohledem na jeho trávicí systém.
Zpočátku zlepšení, pak zpátky, dva roky plácání sem a tam, občas antibiotika, nakonec došlo na kortikoidy, pes horší, začal zvracet, průjmy, zkusilo se zpátky z vařené na granule, tu purinu losos rýže. Od čerta k ďáblu, tak se našel veterinář homeopat a rok a půl tam. Psa dal do kondice, ale první půlrok očistec, detaily raději vynechám.
Po roce a půl pes podstatně lepší, různé problémy zmizely, ale ty prvotní potíže nezmizely a homeo už dál nevedla. Po přestávce se vracely prvotní potíže, začal ztrácet na váze i na náladě. Tak dokud byl vyčištění trochu v pořádku, tak zase klasická veterina, na doporučení doktor, který léčí psy v zátěži, agility atd. Tam poprvé padla zmínka o štítné žláze, následovalo komplexní vyšetření, výsledek - žádné alergie, ale štítná v háji, bohužel nevratně, v důsledku autoimunitní reakce organismu. Pes bere hormony na štítnou a je v pohodě, žádné diety, krmíme podle návodu veterinářky homeopatky, přidáváme zinec, tvaroh, žloutky, mrkev, dost masa, granule jen výjimečně, vykrmil se, je veselý, hravý a po třech letech ho zase berou feny :-)
Takže celkem 1 vet. ambulance, 1 vet.-homeo ordinace, 3 kliniky - a 5 různých přístupů, až ten poslední se ukázal jako správný.
březen 24, 2009 11:30
muro : bb
taky jsem tenhle názor slyšela a četla. Ti dva z veterinářů, co nám pomohli - viz výše - se oba shodují na tom, co jsem psala včera, že granule jsou pro psy totéž co pro nás instatní jídla, že vařené a syrové maso je lepší. Z toho vet.homeopatik granule bere jako nutné výjimečné zlo, vet. agility ne, ale "jasně že maso plus doplňky jsou lepší".
Nevím, jestli to o míchání suchého a vařeného není zažitý předsudek, zavedený omyl. Spíš je to individuální. Můj pes co žere jak jsem psala a granule tu a tam, prospívá náramně, nemá trávicí obtíže.
Kamarádka krmí granulemi zalitými vývarem, nebo smíchanými s vařenou mrkví.
březen 24, 2009 11:39
... : bb
Dva švagři mají staforda, NO a křížence beagle. Všichni dostávají celý život nejlevnější z tříbarevných granulí plus zbytky vařeného jídla z rodiny. Staford má 6, zcela zdravý, NO 12, v kondici, beagle 14, sice skoro slepý hluchý, ale v kondici.
březen 24, 2009 11:41
... : Justík
Docela jsem se o výživu psů zajímala, dokonce i chvíli studovala smilies/smiley.gif Myslím že granulky jsou dobrá věc - ovšem v kvalitě super premium. (Eucanuba, Proplan, Royal...) Sama krmím vlhčené granule (asi 75% denní krmné dávky vařené masíko - jen lehounce projde varem, aby musel kousat a procvičovat žvýkače..). smilies/grin.gif
březen 24, 2009 11:46
Myško , Vodoměrko, bb : Iris
není to ad libitum - tedy dle libosti?
Ad libidum bude mít něco společného s libidem - to by se ti stravovali podle jiného klíče... smilies/grin.gif
Ale beru to jako humor, vím, že je to jen vtipný překlep smilies/wink.gif
Jinak holky vidím, že krmení psů je velká věda, bb to muselo být martyrium kolem vašeho psa.
A proti maminkám s dětskými konzervami nic nemám, pokud se na ně nespoléhají výhradně..což některé dělají. Pa
březen 24, 2009 18:08
můj pes : Krakonoš
žere granule, furt stejnej druh (velmi kvalitní) celej život, stabilní dávku najednou, k tomu vobčas zeleninu, protože po mrkvi, salátech a zelí by se užral smilies/grin.gif. Ve dvanácti bez jedinýho zdravotního problému, v perfektní kondici, nikdo mu ten věk nevěří. Skoro bych řekl, že podobně jako u lidí je klíčem ke zdraví pohyb a nepřežírání se.
březen 25, 2009 00:56
Jasně, ad libitum, upsala jsem se. : Myška
Krakonoši, to gratuluji. Můj samojed byl taky bez problémů cca do 12 let (krmen granulemi), potom začaly pohybové problémy, postupně se zhoršovaly, a v necelých patnácti letech odešel do psího ráje. Zemřel na mrtvičku.
březen 25, 2009 06:59
Iris : bb
jo, všimla jsem si toho překlepu a hned mě napadlo, že ad libidum baští spíš lidi :-)

Martyrium to bylo, u nás je pes člen rodiny, takže se rajtuje jako kolem nemocnýho dítěte, byl to statečný trpělivý pacient a jsem ráda, že jsme to nevzdali, i když v jedné fázi už bylo uspání na spadnutí. Stálo to moc práce, času, peněz a žádné zlepšení. Vědět na začátku co vím dnes, asi jsem se vyděsila a nechala ho uspat hned. Teď je druhým rokem v pohodě a jsem ráda, že jsem tehdy nepodlehla. V podstatě se dá říct, že lidská část smečky zdravím kvete i přes občasné výpadky ze zdravého životního stylu a psí část smečky trochu klempíruje navzdory super péči a super krmení :-))

březen 25, 2009 11:34
krakonoši : Iris
ten tvůje krásnej malamut je zdravej hlavně proto, že sportuje, to je jasný. A k tomu zeleninka, ten musí být zdravější, než páníček. Ale neberte mě vážně, já tomu nerozumím. Teď mi tu říká moje mladá kolegyně, že ona svým malým dětem a psíkovi vaří jídlo. Tedy skoro stejné. A pejsek je prima. Ahoj granuláci..

Jo a bb, libidum baští lidi, resp. jejich mozky, to sedí.. smilies/wink.gif
březen 25, 2009 13:56
Myško, : Krakonoš
však v patnácti má nárok, ne? To je úplně normální věk vodchodu do psího nebe. Vod sebe taky nečekám, že tu budu strašit sto let. K čemu by to bylo dobrý? Kámočka má sedumnáctiletýho vořecha. ale to je zoufalý protahování agónie, pes už nevidí, neslyší, jasně, umí se ještě zaradovat, ale je to přežívání vod voperace k voperaci neustále bujících nádůrků, život na ho*no. Ale je to její pes a její volba, já bych v tomhle stavu svýmu už dopřál "euthanasii". To je taky dost kontroverzní téma a tenkej led, žejo?
březen 26, 2009 00:56
Krakonoši, ano to je tenký led. Protože teoreticky, když nejde o vlastního psa, je člověku jasné, : Myška
kdy dopřát psu důstojný odchod. Já jsem se toho rozhodnutí hrozně moc bála, ačkoliv jsem ráda, že u zvířat možnost euthanasie existuje. Nakonec mě náš pejsek tohoto rozhodování ušetřil.
březen 26, 2009 06:55
... : bb
Myslím, že i člověk by měl mít možnost takové volby. Pro mě by bylo těžké, u sebe, u svého psa, natož u druhého člověka, který by třeba nebyl v kondici na takové rozhodnutí, určit hranici když ještě ne a kdy už ano. U svého psa jsem si to krásně ozkoušela. Tam byla pořád naděje, že se to zlepší, proto jsem to oddalovala, a nakonec to tak i dopadlo. Kdyby ne, litovala bych dnů, kdy jsme se trápili všichni. Kdybych mu ale ty dny nedopřála, vyčítala bych si, že jsem to vzdala z vlastní pohodlnosti, ze sobeckých důvodů, ne s ohledem na něj, protože kdybych víc myslela na něj, tak tu mohl být. A co teprve u člověka...
březen 26, 2009 13:28
... : bb
jo, a včera jsem viděla tu reklamu s chlupatým miminkem. Kotě je kouzelný. Divný mi to nepřijde. Až přijde čas, bude holt mít modelka lidské mimino :-) aspoň bude mít páru o péči o živou bytost, že musí myslet jestli má pro něj doma jídlo atd. Jako dítě jsem taky vozila v kočárku koťata, štěňata, králíčata, měla jsem živá chlupatá miminka. A i dospělá s vlastními dětmi na mláďata šišlám, velkému dospělému psovi říkám hodný chlapeček, šikovný kluk, ne hodný pes.
březen 26, 2009 14:26
Přesně bb, u nás je to stejné. : Myška
A souvisí to s tím, že je u nás zvíře člen rodiny.
březen 26, 2009 14:47
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]