O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

KONSPIRAČNÍ TEORIE - II. PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 02 říjen 2008

Už při běžném pohledu na internet je jasné, že obyvatelé České republiky domnělé konspirace milují možná úplně stejně jako Američané, jejichž vlast je považována za celosvětovou líheň různých teorií spiknutí. Češi svou první velkou konspirační teorii měli už v patnáctém století, pár desítek let před objevením Ameriky...

 

 

 

 

 

 

     Její hlavní postavou nebyl nikdo menší než husitský král Jiří z Poděbrad. Podle tehdy významných šlechticů Jana z Rožmberka a Zdeňka ze Šternberka se zemský správce Jiří spikl s husitskou šlechtou a nechali otrávit mladého katolického krále Ladislava Pohrobka -  proto, aby se umírněný husita ujal českého trůnu. Až po 528 letech jej očistil antropolog Emanuel Vlček. V roce 1985 zkoumal kosterní pozůstatky Ladislava Pohrobka a jejich snímky pořízené pomocí počítačové tomografie odhalily, že král zemřel na jednu z forem leukémie.

 

     Některé německé učebnice dějepisu však Jiřího z Poděbrad za spiklence a královraha považují dodnes.


     Typickou vlastností všech konspiračních teorií je, že na jeden problém existují často dva protikladné názory. Taková Sametová revoluce v listopadu 1989 se podle bývalého disidenta Petra Cibulky odehrála v režii sovětské vojenské služby GRU a nechvalně známé KGB, jejímiž agenty byla většina porevolučních politiků.

 

     Naopak deník Haló noviny vydávaný Komunistickou stranou Čech a Moravy má jasno v tom, že „Sametový převrat byl v režii světového kapitálu a světovému kapitálu také polistopadová politická šmíra poctivě sloužila. Nemohla jinak, neboť by nevládla. Jejím posláním byl laciný výprodej socialismu a tomuto poslání dostála." A jako ve slavné Werichově a Voskovcově písni o Golemovi je tu verze ještě další (tuším, že je třetí v pořadí) - a to že šlo o nezdařený převrat reformních komunistů, kteří se prostě jen chtěli zbavit Miloše Jakeše a jeho konzervativních parťáků.

 

 

 

 

 

     Vůbec nejslavnějším českým milovníkem teorií spiknutí je nositel bronzového Bludného balvanu zpěvák Karel Gott:

 

* „Jsem přesvědčený, že zvlášť v posledních stoletích nejde o žádné omyly, naopak politika se odvíjí podle přesných scénářů, nic se neděje náhodou, i to nejhorší jako války.

 

 

* Vždy je o vítězích rozhodnuto dávno předtím. Stejné banky podporovaly toho, kdo je rozpoutal, a vyjednávaly s tím, kdo byl napaden. Domlouvaly se, čím budou platit, až jim budou posílat zbraně.

 

    

*  Běh světa řídí tyto vysoké nadstátní kruhy, tzv. Ilumináti nebo osvícenci, a také svaté řády a lóže až po mysticko-okultní organizace.

 

    

*  Jde o osoby, které tím pádem určují, kdo bude dělat politiku a to ostatní už je jenom velké divadlo," 

 

prohlásil před šesti lety v Lidových novinách tento zpěvák.

 

     Poté co zažil ničivou cunami, jenž v prosinci 2004 zasáhla pobřeží Indického oceánu, se několika novinářům svěřil, že za tím stály nějaké temné síly, lidé, kterým se katastrofa hodila.

 

 

 

 

 

     V Asii je dnes asi nejpopulárnější teorie, že cunami vyvolaly testy ekologických zbraní schopných způsobit zemětřesení a vulkanické erupce prostřednictvím elektromagnetických vln. Pokusy měla mít na svědomí buď americká nebo indická vláda, případně obě dohromady...

 

 

 

 

Leoš Kyša

 

 

Komentáře (57)add feed
Tzv. Sametová revoluce : Jarda
"Jsem příliš starý na to abych věřil v revoluci."
Jelikož bezvýhradně souhlasím s básníkem, souhlasím, a to již dávno, i s Petrem Cibulkou. Vždyť stačí jen vidět, komu "revoluce" prospěla.

říjen 02, 2008 08:23
Někdo pochybuje o tom, : wendy
že s námi cvičí zbrojařské a farmaceutické kocerny ? Idalismus je sice krásný a neměl by vyhynout, stejně jako básníci a ostatní umělci, ale někdy je potřeba vidět realisticky.
říjen 02, 2008 08:33
...farmaceutické koNcerny, : wendy
jo a ještě k tomu králi - Vlček je veliká kapacita, speciálně na Přemnyslovce, ale i obecně. A že Němci to neuznávají, no bodejť by fandili Čechám pohusitským. A Ladislav P. byl napůl Habsburk a napůl Lucemburk !
říjen 02, 2008 08:37
a temné síly způsobily, : :-))
že chudinka Gott neumí kluka :-)))
říjen 02, 2008 08:58
nevím jak Tsunami : alena puntíkovaná
alwe fakt je, že kruté mrazy za druhé světové války způsobilo právě bombardování - a to není žádná konspirační teorie, ale regulérní výsledek bádání meteorologů
říjen 02, 2008 10:27
Jo, a na copa asi se sváděly mrazy, : :-))
když ještě nebyly bombarďáky smilies/smiley.gif))

No, i když...
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 02, 2008 10:46
No jo, ale CO potom způsobilo ty kruté mrazy v roce 1929, : toulavej
když tenkrát se nic nebombardovalo. A v 17. století se běžně, jak je vidět na starých obrazech, pořádaly zimní trhy na zamrzlé Temži v Londýně . . .
říjen 02, 2008 10:52
to mi řekni! ty : alena puntíkovaná
já tenkrát ještě nebyla naživu
říjen 02, 2008 11:06
Lidovy folklor : Mikin
Ja beru vetsinu konspiracnich teorii jako lidovy folklor. Pokud komanci nechteji pochopit ze narod ktery mel plne zuby jejich hruzovlady vyuzil momentalni slabosti velkeho bratra a udelal revoluci, tak je necham pri tom......... smilies/smiley.gif
Horsi je to s konspiracnimi teoriemi ktere obvinuji cele skupiny lidi nebo rasy. Napriklad siritele uzasnych zprav o "nepristani" Americanu na Mesici podle meho nazoru obvinuji ze lzi tisice cestnych lidi z NASA kteri dokazali uzasnou vec.
Obvinovani iluminatu, svatych radu, lozi, zbrojarskych nebo tabakovych koncernu bych taky bral. Muze na tom byt casto zrnko pravdy.
Ale ukazat prstem a treba obvinit z rozpoutani 95% valek dvacateho stoleti zidy uz povazuji za prasarnu. A to jsem si nevymyslel, to opravdu nekdo napsal.........
říjen 02, 2008 13:52
Mikine, : strejda
já se také usmívám nad různými pateoriemi, vydávanými za fakta. Ale jedna věc mě přece jen vrtala dlouho hlavou.
Kromě Kudlanky.cz, samozřejmě, (to dá rozum :-)), brouzdám i na těchto stránkách a zajímám se o to, co už je a co snad i bude nad námi. :-)
InAstroNoviny http://www.ian.cz/index.php
Sledování letu ISS http://mek.kosmo.cz/video/vmcc_122.htm
Protože jsi tu nakousl to přistání na Měsíci, vzpomněl jsem si na jeden pořad v TV, který tu byl vysílán před několika lety. I když jsem zavilým skeptikem, po shlédnutí ve mně začal vrtat červíček. A já Ti řeknu proč. Ten pořad byl tak vymakanej, že v mnoha lidech musel zanechat určitou pochybnost. Já už jsem myslel i na to, že by mohly být ty orig. záběry z Měsíce nekvalitní a proto to vytvořili kvalitně ve studiu. Jako náhradu. To byla jedna domněnka. Pak jsem ji však zapudil. Možná, že jsi to také viděl, nevím…
Tak tedy:
1. V záběru z Měsíce nebyla nikdy zabraná Země. Kruci, když se ocitnu tak daleko, tak prvé co udělám po tom „malém kroku ze žebříku dolů a velkém pro lidstvo“, je - a je to i logické, že se podívám, odkud jsem to vlastně přiletěl. Podívám se i s kamerou na naši modrou planetu z Měsíce. Ale nic takového.

2. Při vztyčení US vlajky ta vlajka vlála. Jakoby ve větru. To je nelogické, že? To je přímo faux pas.

3. Za obzorem měsíce nebyla vidět ani jedna hvězda. Tam to muselo přímo zářit, protože tomu nebránila clona atmosféry, i když toto bych nakonec i chápal a svedl bych to na citlivost kamery a na automatické přivírání clony na kameře na ozářeném Měsíci Sluncem.

4. Stíny. Osvětluje-li nás světlo z jedné strany pod nízkým úhlem, což byl případ osvětlení Měsíce Sluncem, budou stíny dlouhé a to pouze v jednom směru. A nikoli – jako v tomto případě. Těch směrů tam bylo několik, jakoby to přistání bylo snímané v nějakém studiu a reflektory to ozařovaly shora a z různých stran. Podotýkám, že to nebyla hraná mystifikace, ale byly tam zastavovány obrázky pořízené přímo od NASA.

5. Přistane-li takový kolos v měsíčním prachu, ve kterém vidíme zřetelné stopy obuvi
kosmonauta, brzdící trysky rozvíří prach pod modulem široko daleko. Ale on tam ten prach pod tím modulem a kolem byl, až se do něj bořila bota…

Ono toho tam bylo ještě trošku více, ale já už jsem hlava děravá a tak si to vše nepamatuju. Ale uznej, že by Tě tato logická fakta také nenechala chladným. Pak jsem na to za čas zapomněl a až teď jsi mi to opět vylovil ze dna mé memory.
Tak to jen tak na okraj.
(Omlouvám se za obšírnost, ale ono to nešlo zkrátit.)
smilies/grin.gif
říjen 02, 2008 23:08
Ještě doplněk: : strejda
Musíme vzít v úvahu i tehdejší zavody s Ruskem. Prestiž. Prvenství. Já netvrdím, že tam nepřistáli, ale mohlo se něco nezdařit, mohlo k něčemu dojít, k něčemu, co by nebylo vhodné, aby to bylo předkládáno lidstvu v přímém přenosu. Nevím. A proto jako náhrada to nepovedené a urychlené studio. To je možné vysvětlení. Avšak to, co bylo prezentováno v médiích, a následně rozebráno snímek po snímku, to se vymyká logice a fyzikálním zákonům.
říjen 02, 2008 23:35
:-))) Mikine, jak tam píšeš o národě a o té revoluci, : strejda
Ty jsi přesvědčen, že revoluci tu udělal národ? To je také jedna velká neznámá. V čí režii to celé probíhalo? Studenti??? Bla,bla,bla... To přijde pouze do učebnic. Kdo to načasoval? Kdo to řídil? Já bych se spíše přikláněl k té Cibulkově teorii. Ten chlap to má v hlavě srovnané a ONI ho nemají rádi. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 03, 2008 00:00
Strejdo : Mikin
Tech zaberu z Mesice na kterych byla nase planeta najdes dost. S hvezdama uz je to horsi, ale to ti vysvetli kazdy fotograf. Vsech 6 expedic pristalo behem mesicniho dne a krajina ozarena sluncem je mnohonasobne jasnejsi nez hvezdne nebe. Kdybys nastavil expozici na fotoaparatu nebo na filmove kamere tak aby byly videt hvezdy, byla by mesicni krajina tak preexponovana, ze by byl videt jen bily flek. Jestli neveris, zkus fotit na fotbale za umeleho osvetleni a uvidis, jestli budou videt i hvezdy. Vsak to take vlastne uznavas.....
Ta vlajka se netrepetala ve vetru ale diky tomu, ze byla na pruzne ocelove tycce a vodorovnem rahne. Na Mesici kde neni atmosfera nebylo nic, co by jeji pohyb okamzite zastavilo tak se klepala hodne dlouho. Podivej se na ten zaber znovu.
Jestli byl mesicni prach primo pod tryskou pristavaciho modulu to nevim, ale o nekolik metru dal byt uz snad mohl.
O tech stinech nic nevim ale jestli chces zdroj stovek snimku s vysokym rozlisenim, tak je najdes zde a muzes badat: http://www.apolloarchive.com/apollo_gallery.html Ty barevne jsou naaaadherne.
Vsechny dohady mozna skonci zacatkem pristiho roku, kdy povrch Mesice zacne mapovat novy Lunar Explorer. Ten bude mit takovou rozlisovaci schopnost, ze na snimcich budou videt pristavaci casti vsech 6 lunarnich modulu i mesicni vozitka rovery a jejich stopy v krajine.
I kdyz - jak znam konspiracni teoretiky, tak voni si nejake vysvetleni urcite najdou.


říjen 03, 2008 08:08
Nojo kluci to je všechno fakt : wendy
a myslet si, že tu evoluci jsme spustili my je odvážné a možná trochu naivní, i když krásně naivní. Mikin píše, že jsme využili slabosti Velkého bratra. To jistě, ale oni nás prostě nechali. Řečeno slovy klasika, doba nazrála. Tak jako v 70. př.n.l. Řím smetl povstání otroků, protože tehdy správná doba ještě nenastala.
Prožili jsme to všechno, protože jsme byli ve správné době (historicky) na správném místě. ZAplaťbůh za to. A nevadil mi ani dvojitý konspirační student Šmíd. No a pokud vím, kdyby se věc nezdařila 17.listopadu, další termín byl připraven na 10. prosice a další na 25.2.1990.
Je potřeba se na to dívat objektivně, bez ideologického balastu, až už z jakékoli strany. A je to dívání velice zajímavé, mně historické "drby" vždycky zajínaly...

K tomu Měsíci - určitě tam byli, ale ty záběry strejdo, ty jsem viděla taky, v televizi, v časopisu 100 1 a ještě někde. Speciálně si pamatuju tu vlajku a zcela tmavý obzor...No Rusáci zase nechali v klidu Gagarina přistát a potom teprve vysílali "přímý" přenos z letu a přistání. A chudák Těreškovová, ta se strachy po...ale musela letět, aby byla první žena ve vesmíru. Výstup do volného prostoru mají také oni. A amíci mají zase Měsíc. A já mám hlad a
musím si jít namazat rohlík.
smilies/wink.gif
říjen 03, 2008 08:13
Wendy : Mikin
A Amici maji ted v posledni dobe vyzkum Marsu. Nadherne fotky na strankach NASA.......
Ja myslim, ze tak jako nesli Americani tezce Gagarina, tak nesli Rusove tezce Mesic. A ze sledovali a odposlouchavali kazde sustnuti. Kdyby to bylo nafilmovane, prisli by na to rozhodne driv nez nejaky amater a udelali by kraval jaky svet nevidel.......
O Velke Sametove jsem cetl hrozne zajimavou knizku od Horacka: Jak pukaly ledy. Tam tech drbu ze zakulisi bylo !!!


říjen 03, 2008 08:41
Copak Horáček, : wendy
to je borec. Byl u nás v Hradci na zářijových slavnostech, měli jsme tu toho neurekom - královna Eliška Rejčka, výročí 700 let založení katedrály, dožínky...
Fotky Marsu znám. Je to paráda.
smilies/cheesy.gif
říjen 03, 2008 09:12
stejně bych chtřěla vidět : alena puntíkovaná
jak to tam OPRAVDU vypadá
říjen 03, 2008 10:12
Aleno : Milene
Jak to vypadá na Marsu, by ti měl říct každej chlap. Ti jsou přece z Marsu.
říjen 03, 2008 10:38
Když jsem se jednou ptala synka, zda by se chtěl podívat do dalekého vesmíru : wendy
i za tu cenu, že by se už nevrátil zpátky, zamyslel se a pak řekl že ANO. Já jsem taky hodně zvídavá, ale za tuto cenu asi NE, to je asi ten rozdíl mezi Venušankami a MArťany.

PS.:leda jako stará babka....s urnou podpaží smilies/tongue.gif
říjen 03, 2008 10:52
Ale Wendy, kdybys letěla a letěla a letěla, : strejda
a pořád jen letěla, my bychom tu zatím chšadli a chšadli až bychom uchšadli. Až by ses v příštím století nebo v dalším či dalším vrátila, byla bys stále mladá, svěží, svěžejší a tady už by byl ráj. Žádné politické strany, žádné pikle či šarvátky, žádná EU, žádný Brusel, všichni Cikáni by byli vzdělaní, slušní, čistotní, nikdo by nikoho neokrádal, protože by neměl žádnou potřebu, tady už by vládl jen CML. Všude na všem a ve všem samý čip. A kam oko dohlédne, jen samé blaho a blaho. Leť!
říjen 03, 2008 11:38
Pro zvídavé : anquetil
Nechci nikomu nic podsouvat, ale pokud jsme si kdysi POVINNĚ přečetli "Poučení z krizového vývoje", pak rozhodně stojí zato DOBROVOLNĚ si přečíst toto:

"Analýza 17.listopadu a změn ve východní Evropě v roce 1989"
http://analyza.wz.cz/

Vlastní názor ať si pak každý laskavě udělá sám...
Přeji krásný den! smilies/shocked.gif)
říjen 03, 2008 12:49
povinné věci já už hodně dlouho nedělám, takže jsem nečetl ani Poučení, ale ani Babičku . . . : toulavej
na mě se musí odjakživa jenom : dobrovolně . . .
říjen 03, 2008 16:52
... : Mikin
Pan Dolejsi muze mit pravdu, pan Dolejsi muze take zavidet Havlovi Mercedes na ktery si Vasek poctive vydelal svymi hrami. Jeho Audience je dodnes neprekonatelna. To jsou paradoxy, pane Vanek.......
Ja vim jiste jen jedno - ty miliony lidi sly do ulic, protoze mely komunistu plne zuby. A zaplat panbu za to.
Ja uz v Cesku dlouho neziju, ale kdybych si mel vybrat mezi zivotem za draty a zivotem ted, nevahal bych ani vterinu.........
říjen 03, 2008 18:44
poctivě vydělal svými hrami : Jarda
Velmi zábavné!
Audience je dodnes nepřekonatelná. Chacha! Ta slátanina nebude překonána nikdy, ani ty ostatní.
Pozadí "úspěchu" Velkého dramatika je docela jiné. Kdo viděl několik Jeho her a současně, namísto omílání žvástů Jeho novinářských nohsledů, používá vlastní šedou kůru mozkovou, ten ví.
Ještě drobnou poznámku: "Revoluci" nikdy nedělá luza v průvodech. Ta byla, je a bude vždy jen zmanipulovanou kulisou.
říjen 06, 2008 06:33
Neupírám V.H, jistý talent : wendy
ale přece už všichni víme, kdo jej platil a kdyby to nebylo za hry, bylo by to za něco jiného, placen být prostě musel. Známe jeho Hrádeček, naši známí mají totiž mají chalupu pár metrů od něj. Dokonce jednou když tam byla i Kubišová, slavili společně Silestr. A když Václav jezdil meďourem do práce do pivovaru nějaký čas, Olinka to komentovala slovy: Ať mají vztek ! a myslela tím ty estébáky, kteří se za nim táhli jak smrad v nějakém obyčejném vozítku. Jo a výplatu, tu nechával často jako kapesné pro zaměstnance pivováru...nemohu říct, že by byl zlý nebo podrazácký. Prostě si jen splnil svou úlohu v dějepisu. Takže tak.
říjen 06, 2008 08:05
Jardo, s tou slátaninou nemáš pravdu. Audience a Vernisáž jsou skvostný hry. Aby je dovedl člověk ohodnotit, : toulavej
musí mít smysl pro absurditu, taky proto se jim tak říká - absurdní. To viditelně nemáš, škoda. Ty hry se budou hrát i za sto let a nebude to kvůli podpoře VH a doufám ani dalšímu podkopání komunistického režimu. Když něčemu nerozumím, neznamená to nutně, že je to pitomost, slátanina. Znamená to jen, že tomu nerozumím.
říjen 06, 2008 11:08
Toulavej, : Jarda
máš pravdu. Nerozumím Havlovým hrám. Také jsem v nich neshledal nic moc absurdního.
Četl jsem např. absurdní povídky Woodyho Allena, viděl jsem všechny jeho dostupné filmy. Skvostné! Alespoň tedy pro mě. Ale tohle?
říjen 06, 2008 11:21
Každému se nemusí líbit všechny absurdní hry a dramata : wendy
tak jako každému se nemusí líbit veškerá klasika( mně se třeba ještě líbí Largo desolato). A když něčemu nerozumím, buďto se posnažím porozumět, nebo se na to vykašlu. Tolik jen poznámka pod čarou.
smilies/wink.gif
říjen 06, 2008 12:02
Wendy : Jarda
vždyť já na to taky kašlu. Viděl jsem, nepochopil, nic nenašel, stejně jako 90% diváků.
Mě jen pokaždé popudí takové ty absolutní výroky o dramatikovi století, nepřekonatelné Audienci, a pod.
říjen 06, 2008 13:46
Babičku jsem četla, když mi bylo šest. : alena puntíkovaná
Měli jsme to doma a byly tam hezký obrázky a já myslela, že je to knížka pro děti. Mně se to líbilo, byla to fakt hezká pohádka a krásně se to četlo - tak jsem se pídila po dalších knížkách tý paní. O nějakých klasicích a povinné četbě neměla tušení. Takžese mi ty knížky líbily. Přišly mi takový pohádkový. No a Karla a Divá Bára...no to jsou vysloveně "nerváky", já to přečetla za odpoledne>. No a Pak šel normální život a bylo mi tak něco po třicítce, byla jsem bez peněz, na krku dva puberťáky, v háji průdučky a kolem krku sádrový límec z důvodu zlomeného krčního obratle. Jeden víkend byly moje děti se školou na horách a já se rozhodla, že uklidímj knihovnu. Vyndala jsem knížky, vytřela jsem tu knihovnu a začala tam rovnat ty knížky, první mi padla do ruky Babička. Byla ořraná od křečka (ta knížka) tak jsem ji otevřela a začla číst. a až tehdy jsem pochopila, že tuhle knížku napsala ženská, dobitá, domlácená, na konci svých sil. Byla bez halíře v dluzích, umíralo jí dítě.....psaní týhle knížky jí drželo nad vodou, aby nespáchala sebevraždu, nebo se nezbláznila. Což nemohla, protože měla další děti, které ji potřebovaly.a tak jsem seděla a četla a slzy mi kapaly na stránky....dočetla jsem ji k večeru, doma stejnej bordel, knihovna vyházená na koberci, ale ta knížka mě postavila na nohy. Jo člověk by neměl odsuzoval co nezná a neměl by se nechat znechutit školou a povinou četbou - a tyhlety starý knížky občas číst. Jo a u Audience jsem se docela pobavila a Woodyho Allena nemám ráda.Je takovej...divnej.
říjen 06, 2008 14:09
Audienci tehdy pochopil snad kazdy : Mikin
Ja mel nahranou na zacatku osumdesatych let jeste za hruzovlady kmene komancu tu prvni verzi. Kde Havel hraje sebe samotneho a sladka Landovsky. Porad si pamatuju na ten krasny moment, kdy Havel vysvetluje sladkovi, ze prece uz z principu nemuze psat udani sam na sebe. A Landovsky zoufale krici a prska:"principy, principy, principy, my obycejni lidi jsme ten hnuj ze kteryho ty vase principy rostou".
Ja nejsem zadny 100% obdivovatel V.Havla, ale tahle jednoaktovka byla tak krasna a genialni a tak nastavila komunistum i cele te dobe zrcadlo, ze si Vasek zaslouzi jezdit v tom medourovi i v nebi.......





říjen 06, 2008 14:41
jo, tak přesně tohle provedení Audience : alena puntíkovaná
jsem měla na mysli - já se tenkrát báječně bavilo. Akorát necvhápu, proč tomu říkali absurdní drama, neboť to byl naprosto realistický popis každodenní skutečnosti.
říjen 06, 2008 15:51
ano, každodenní skutečnosti, která byla tak naprosto ABSURDNÍ . . . : toulavej
a my tady v ní MUSELI žít . . .
říjen 06, 2008 16:17
Ale, ale, : strejda
copak je to tu za demagogii, toulavej? Nebo snad přímo demagoga? "Pokud se mi něco nelíbí, tak tomu nerozumím?" Svatá prostato...!!!
Viděl jsem to, ale že by to bylo zas až tak božské, aby se to muselo opěvovat, aby se tleskalo 10 minut ve stoje, aby se z Havla dělal velký dramatik, no promiň... Ono to bylo tehdy pouze časové, nikoli nadčasové. Velkou zásluhu na tom ovšem měly herecké výkony. Ano, herecké výkony udělaly tuto hru.
Pravdou ovšem je, že už jsem několikrát použil té slavné věty "...to jsou ale paradoxy, paně Vaněk..., ovšem ve zcela jiných souvislostech, které i možná někdo nepochopil, či nechtěl pochopit.
Pokud se mi ovšem něco nelíbí, neznamená to, že musím být zrovna primitivem. Mě ten Tvůj názor nápadně připomíná modrou totalitu: "Kdo nečůrá s námi, čůrá proti nám." Jak je možné, že VY, zavilí, nesnesete jiný názor, než ten svůj. Lidé s jiným názorem jsou pro VÁS okamžitě nepřátelé a levičáci, co levičáci, nejlépe a přímo komoušové. Ach jo... To je blbej svět...


říjen 06, 2008 23:05
Jinak si dovoluji upozornit velectěné kudlansvo, : strejda
že asi tak pozítří, tipuju to na středu, bude mít kudlančí královna svátek. Kdo ví, možná už zítra večer, v noci...To záleží na VÁS!
Ona si totiž otevře lahvinku šumivého moku a připije si s virtuálním CINK na (možná i s dvoumiliontým návštěvníkem) na dvoumiliontý přístup na Kudlanku.cz. To je přece sakra důvod k oslavě...a po kolika letech? Ach, ta má hlava dubová...

No a protože já předvídám, nejsem hrrr, i na rande jsem chodívával 15 minut předem, abych ji nepropás, tak kdyby mě náhodou zítra přejelo auto, tak už Ti Danielo přeju dnes. Cink a na zdraví Tvé a Kudlanky. A do dna!




říjen 06, 2008 23:34
teda strehjdo, : alena puntíkovaná
nepřehnals to včera v tý osvěžovně???? smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gifTento týden mají svátek: Hanuš, Justýna,Vera, Štefan-Sára, Marina, Andrej a Marcel. Ať koukám, jak koukám, Danielu nevidím. Jsi si jistej, že máš českej kalendář????
říjen 07, 2008 05:47
Ale notak, strejdo : Mikin
Na Audienci nic tak moc k neporozumneni nebylo. Genialita tehle jednoaktovky byla prave v jeji jednoduchosti. Nerozumet tomu muze jen ten, kdo rozumet nechce. Herecke vykony o kterych mluvis byly tak asi pul napul. Landovsky hral perfektne, neherec Havel nikoliv. Fakt ze se tyhle hry hraly na cele planete neni zasluha CIA ktera nejruznejsi theather boards nekontroluje, ale je dana kvalitou techto her.
A ted ke tve poznamce o "modre totalite". Jedna se opravdu o totalitu jak ji my Cesi zname ? Zrusila snad ODS vsechny budouci volby ? Nechala ODS zadratovat a zaminovat hranice, aby ji nikdo nemohl utect ? Opravdu ODS vrazdi a zavira sve oponenty, cenzuruje a rozhoduje o budoucnosti kazdeho obcana ? Nemyslim.
Pouzil jsi zde slova "demagog" a "demagogie" ale vypada to, ze vyznam toho slova vubec neznas. Jsi to totiz prave ty, kdo nesnese jiny nazor a zacne nalepkovat.
Pokud vim, nikdo te zde jeste komousem nenazval ale pokud na tom budes nadale s takovym usilim pracovat, vsechno muze byt.
A odpovez laskave, nedelej mrtveho brouka jako kdyz jsem odpovedel na tve konspiracni teorie o programu Apollo.


říjen 07, 2008 05:58
Genialita? Že by až tak? : Jarda
Landovský a perfektní herec? Ale no tak...
Nakonec je to jedno. Věř si, čemu a komu chceš.
říjen 07, 2008 06:39
A jéje, aleno, čti. : Jarda
Svátek v podobě oslavy dvoumiliontého návštěvníka nemá pranic co dělat s jmenným svátkem kalendářním. Tak jsem si přečetl, že právě teď ráno jsem 1 997 185tým přístupářem. A dá-li pánbůh, ještě asi dnes přistoupím jednou. Takže do dvou mega Kudl@nce chybí 2 815 přístupů. Jestlipak si všimne?
říjen 07, 2008 07:14
já myslela, že ten příspěvek o svátku : alena puntíkovaná
a gratulaci Daniele psal strejda....nobo jseš jardo obojí a ty nicky se ti pletou? Nejseš nakonec i milenka? Okamžitě nám vyfoť svou prdelku - jestli je čokoládová. smilies/wink.gif
říjen 07, 2008 07:29
Ani strejda ani milenka ani prdelka čokoládová ani krakonoš : Jarda
tu svou p.... raději nefotím ani neposílám.
To jsem si jen dovolil upozornit, protože mě strejdou ohlašovaný svátek též zarazil.
říjen 07, 2008 07:39
ale on nemluvil o číslech - pouze o svátku : alena puntíkovaná
a Kudlanka se jmenuje Daniela. Tak Strejda možná né, ale na tu milenku bych tě docela šacovala - no možná jste dvojčata. smilies/wink.gif
říjen 07, 2008 09:58
Alenko, prosím Tě, když si po ránu lokneš ohnivé vody, : strejda
neunáhluj se. Čti velmi pomalu. Čti i dvakrát. Písmenko za písmenkem.
říjen 07, 2008 10:30
Mikine. : strejda
proč Ty mne vždy vyprovokuješ k dlouhým komentárům? :-))

Mikine, řekl-li jsem totalita, nemyslel jsem doslova TO, co jsi vyjmenovával. Ovšem po 19ti letech zkoušky na demokracii, by to zde mělo vypadat trošku jinak. Každý karikaturista prostě vystihuje určité nápadné rysy. A proč bych si já nemohl dovolit použít slova totalita, když se tu dějí věci, které s demokracií mají pramálo společného. Ty to dění zde vidíš pouze zpoza louže, čteš náš internetový tisk, ale kdybys byl přímo v centru dění, určitě by se Ti tu určité věci sakra nelíbily.
A ty věci, o kterých mluvím, mají základ už zpočátku, někdy krátce po 89. roce, kdy zde vládla jakási euforie, živelnost, kdy se rozdával státní majetek bez patřičných zákonů. Ba co víc, oni ti protagonisté se tím přímo chlubili, že předstihli zákon. No řekni, jestli by se mohlo stát něco podobného třeba v té Americe? Už jsem to tu kdysi dávno psal, ale najdu to a zopakuji Ti, co psali někteří západní uznávaní ekonomové o situaci u nás.
Už jsem to našel. Jedním z nich byl Andy Schwartz.
Cituji:
Andy Schwartz, ekonom z prestizni university V Berkley (Kalifornie) uz v roce 1992 napsal studii " Tunel na konci sveta" kde predpovida dusledky Klausem zvolene strategie.
Andy Schwartz chapal od zacatku, ze zavedeny transformacni scenar musi skoncit katasrofou, nebo vaznym ekonomickym otresem. Rozumel fungovani kapitalovych trhu, ale zejmena rozumel tomu, co znamena vykon vlastnicke funkce a vedel, ze ho nemuze nahradit ani rozhodovani drzitelu investicnich kuponu, ani pseudovlastniku, kteri se dostali ke kontrole pres uvery.
Byl presvedcen, ze z takto stvorenych vlastnickych prav nemuze byt radna pece o rozvoj podniku, jak se tomuto rika, ale "assets stripping", vykradani aktiv podniku, bank atd., jak se tomuto jevu bezne rika v ekonomicke literature a cemu se u nas zacalo rikat tunelovani.
Vsichni akteri tzv. privatizacniho kuponoveho projektu dobre vedeli, ze se jedna o podvodne protizakonne jednani! V zahranicnich kuloarch se o tom mluvi jako o "zidovskem spiknuti", protoze hlavni akteri Klaus, Jezek, Triska, Dlouhy, Salzman atd.jsou vsichni zid. puvodu.
Vsichni tito panove jsou ekonomicti zlocinci a meli by skoncit ve vezeni.
Tento zpusob zachazeni s aktivy podniku, uvery a financnimi instrumenty by skoncil v USA pro tyto aktery mnohaletym vezenim. Konstatoval dnes jiz bohuzel zemrely ekonom Andy Schwartz.
Konec citátu.

A dál uvádím jen některé další příklady: Prorůstání mafií do státní správy. To je asi nejzásadnější a do nebe volající. Netrestání bankovních zločinů. Ovlivňování médií (mnohých) a obsazení lidmi. V mnoha případech neschopnými, ale servilními, viz Rada a Radiožurnál. Financování médií (některých), aby o určitých lidech psaly samé klady. Prorůstání podsvětí do soudů. (Plzeň apod.) Volby u nás, to je jen pouhý boj o koryta. Nic víc. Boj o vliv, o moc a o to, aby ten kandidující zabezpečil hmotně sebe i rodinu. Mám i příklady a jeden byl i můj kamarád z práce, který to se smíchem přiznal.
Šéf policie se chvástá, že mnohé nešvary vymýtí. Cha,cha,cha…Ale jak? Když i on je zapleten do dlouhé a stále nevyjasněné kauzy. A zde bych mohl parafrázovat „…to jsou ale paradoxy, pane Vaněk…“
Snaha a tlak na mobilní operátory, aby se zlikvidovaly tzv anonymní SIM karty. Nahrávání všech hovorů. Prodej databází občanů, nepřehledné smlouvy různého druhu, nepřehledné tak, aby byly výhodné pouze pro poskytovatele požitku. Co Ti to připomíná? A není politická vůle toto změnit. Já už nebudu pokračovat, protože je toho moc a přehršel a je to jako házení perel sviním…
smilies/grin.gif
říjen 07, 2008 10:40
. : Míša šíša
Dále: přidělování státních zakázek bez výběrového řízení, anebo výběrové řízení připomíná frašku
..... či "absurdní drama"?
říjen 07, 2008 10:58
Pravdou ovšem taky je, : Jarda
že dnes jsem zcela otrávený asi nejvíc ze sebe sama. Kdybych o VH věděl již v r. 1989 to, co vím dnes, kdybych o VK věděl již v r. 1991 to, co vím dnes, docela určitě bych neměl sebemenší morální zábrany a šel bych do "podnikání" velmi tvrdě. Jenže já hlupák jsem si tenkrát nějak myslel, že konečně již minula doba nepoctivosti a kariérizmu, že podnikat i pracovat je nutno JEDINĚ poctivě. Což jsem též i činil, a hodně jsem se činil, takže přímo chudobou sice neoplývám, jenže je to jen tak tak. Zatímco, KDYBYCH TENKRÁT VĚDĚL, co jsem si teprve časem postupně a nerad uvědomoval, mohlo to být s vlastní vilou, zahradou a bazénem. A když jsem si konečně dal dohromady všechny souvislosti, uvědomil si, že s poctivostí, vč. i třeba poctivého placení daní (hů, to jsem byl ale vůl), dojdu tak akorát k životu v bytě bez dluhů, bylo již pozdě, přecijen věk se již přihlásil.
Takže teď již jen tiše závidím těm, kteří od počátku věděli! Zřejmě to je též hlavní důvod, proč je nesnáším. Ne, že bych byl morálnější než oni, ale proto, že mi ujeli před nosem a já jsem již nestihl naskočit.
říjen 07, 2008 11:20
:-) : Míša
Nic si z toho nedělej. My jsme tenkrát taky nevěděli, že se podnikatelské úvěry vlastně nemusí splácet a platili jsme jak blbí. :-)
A tenkrát prosím s šestnáctiprocentním úrokem! To už byla normálně lichva smilies/undecided.gif

(Nevím proč, ale systém mi nechce sežrat Míšu šíšu)
říjen 07, 2008 13:15
Nějak už jsem se smířil. : Jarda
ale vždy se mi nadzvedne brzlík, když čtu slova nekritické a bezmezné chvály. A přitom to je jen vztek nad mou vlastní naivitou a neschopností, násobený závistí vůči těm, kteří byli schopní a namísto mojí euforie ze svobody se věnovali věcem ryze praktickým.
říjen 07, 2008 13:30
Jestli jsem to správně pochopil, tak Jardo lituješ toho, že jsi byl a jsi poctivý člověk, : toulavej
protože bys chtěl být gauner, z čehož bys měl výhody, byl bohatý a tím i úspěšný. Ale, neměl jsi na to - svědomí a naivnost ti v tom zabránily. TO JE ALE PODLE MĚ ÚPLNĚ ŠPATNÝ ZPŮSOB UVAŽOVÁNÍ. Poctivý je člověk proto, že takový chce nebo musí svým založením být, přináší mu to USPOKOJENÍ, že takový je a proto toho ve skutečnosti NEMŮŽE litovat. SPOKOJENOST nespočívá v bohatství. Já znám pár relativně bohatých lidí, kterým to ale nestačí, CHTĚJÍ VÍC a tak jsou nespokojení. Já mám relativně málo, ale jsem spokojený. Spokojenost je totiž stav mysli.
Pokud si myslíš, že „vše směřuje k tomu aby bylo hůř a hůř“, tak tohle si myslelo už tolik předchozích generací a kupodivu, je, ač je to divné, čím dál tím lépe. Víc volného času, lepší léky, množství jídla, víc možností uspokojovat své potřeby a záliby. Záleží jen na nás, jestli všechny tyto výhody vidíme a chceme využít. V Českých zemích je velmi populární si stěžovat, ale to k ničemu pozitivnímu nevede.

říjen 07, 2008 15:53
Strejdo, překroutil jsi má slova, doplnil jejich smysl, jak se ti to hodilo, což dělá demagog. : toulavej
NEŘEKL jsem, že pokud se někomu něco nelíbí, tak tomu nerozumí, ale, že pokud se mu něco nelíbí a TVRDÍ, že je to slátanina, pak tomu zřejmě nerozumí - nepochopil v tom totiž ten humor, tu myšlenku, originalitu, když se najde hodně lidí, kterým se to líbí. V tom je podle mě zásadní rozdíl. Já třeba nemám rád – nezajímá mě rocková hudba, nebo jak se tomu dnes říká. Vůbec nechápu ty miliardy lidí, které to oslovuje, jsou z těch koncertů úplně hotoví, jako jsou Valící se kameny apod. Nechápu tu krásu, která dokáže ty lidi nabít energií. ALE, když ta hudba oslovuje tolik lidí, ASI na ní něco bude i když pro mě nemá nejmenší význam. To NĚCO já prostě nenašel, nepochopil jsem ho. Možná je to moje škoda, že jsem ho nenašel, možná jsem ale o nic nepřišel, protože tohle všechno je jenom otázka vkusu, stejně jako posouzení, co je a není kýč, hezká architektura, obraz nebo divadelní představení. Důležité je, že si může každý vybrat, co chce a není mu určováno, co je a co není kvalitní a správné a hezké a . . .

Jinak, můžeme tu otevřít politickou diskusi, jestli má někdo chuť a Kudlanka souhlasí i když to s tímto článkem nesouvisí. Ale je to ztráta času, nikdo nikoho tady nemůže přesvědčit, že ten druhý se mýlí. A já tu nemám ani neměl úmysl plést sem politiku. Problémem zdejších čestných a spravedlivých lidí v této zemi je, že si nejsou schopni připustit, že my nejsme ani nic horšího, ale ani nic lepšího, než v jiných a to i vyspělejších zemích. I tam jsou podvodníci, šibalové i když tam mají delší dobu na vypracování důmyslnějších zákonů proti podvodníkům a kariéristům i populistům. Současná finanční krize je názorným příkladem, že to, co se odehrávalo u nás před 10 - 15 lety s bankovními úvěry a jejich nesplácením v době privatizace, se totéž děje v zemích s vyspělým právním systémem a zavedenou demokracií a také nedokonalým kontrolním systémem. Lidé jsou totiž pořád všude stejní - někteří chtějí moc, bohatství a to i za jakoukoliv cenu. Takže, požadovat, aby to u nás bylo lepší než jinde můžeme, ale nevím, proč by mělo být. Nejsme lepší, než jinde. Je dobré to vzít na vědomí, že lidi jsou jenom lidi . . . jak říká pan Werich, moudrý pán.
říjen 07, 2008 16:53
Strejdo : Mikin
no dobre. Na internetu pobiha spusta dobraku kteri jsou schopni tvrdit ze se od padu "vedeckeho socialismu" nic nezlepsilo, nebo dokonce ze je jeste hur. smilies/cry.gif Jsem rad, ze nejsi jeden z nich. V nekterych vecech s tebou uplne souhlasim - po 19 letech by to opravdu mohlo vypadat lip. Ten zmatek jaky vladne v Cesku v zakonodarstvi je opravdu nekdy dost drsny. Kuponova privatizace byla taky takovy zmatek a nejspis to slo udelat lip, ale kdyz se podivas na nektere zeme kde se s privatizaci cekalo a dodnes casto ceka, tak tam je to jeste horsi. Ja jsem optimista a zda se me pri kazde navsteve, ze se veci prece jen hybou spravnym smerem.
Ty reci o tom ze Klaus je zid Pruzinsky a Dubcek byl zid Dreyfuss a ze vsichni vsechno ridi a tahaji za provazky jsem uz taky cetl (jsou weby ktere o nicem jinem ani nepisou), ale vzhledem k tomu ze je Kudlanka slusny casopis tak bych to sem snad ani netahal.
Zdravim....
říjen 07, 2008 21:58
toulavej, Kudlanka nám tu asi za chvíli zřídí soukrome vlákno, abychom neotravovali ostatní. :-))) : strejda
nehodlám se tu přít o slovíčkaření a o slovíčko demagog. Klidně si mě tak nazývej. Co se však Audience týče, tleskal jsem pouze výkonu Josefa Abraháma v hlavní roli. Ničemu jinému. A to se spolehni, že já smysl pro humor mám, stejně tak i pro nadsázku a recesi.

Toulavej, víš, že já mám raději pohádky, než tu politiku? Když už jsme ale u ní, ozval jsem se opět, protože tu děláš neustálého arbitra všemu, co převážná většina lidí kritizuje. Způsob, chování, styl, vládnutí současné vlády. „…proč bychom měli být lepší, lidi jsou jenom lidi“ – to snad nemyslíš vážně? To má být omluva tohoto Absurdistánu? Tak tohle neberu. To jsou jen populistické žvásty toho, koho nachytáš na švestkách. V civilizované zemi už by tito hochštapleři dávno nebyli na výsluní. Nebudu tu už mluvit o politické vůli či nevůli něco zlepšit. To je škoda řečí. Tady je vůle pouze jedna. Moc a jak se nejlépe a nejrychleji obohatit. Jak vyhovět bráchovi, kámošovi…
Nevím, jestli jsi si všiml, ale v tomto státě nevládne žádná vláda. To jsou všechno pouhé loutky. Tady vládnou ekonomické mafie, sekundované podsvětím. V tomto státě neodsoudí člověka, který prohýřil miliardy, ale člověka, který dluží pár tisícovek, protože to nemá z čeho platit.
Mluvíš tu o slušném člověku, o slušných lidech, ke kterým se nepochybně řadíš, ale přitom omlouváš grázly, jejich způsoby a chování. A to se mi velmi příčí.
Nevíš, kam se vytratilo to známé, dnes už jistě směšné, moto z hradní „Havlovy“ standardy? Viděl jsi tu profláknutou volbu Klause? (A takhle dělají všechno.) Posloucháš ty někdy ČR6? A nepodezírej prosím ty redaktory tam z nějakého levičářství.
Ještě jednu a poslední poznámku. Kdybych byl mladší a kdyby byly tyto možnosti vycestování, které jsou dnes, už bych tu dávno nebyl, protože vím, že bych se ve svém oboru uživil kdekoli.

Tak dobrou noc, děti. Vyčistit zoubky a hupky šupky do postýlky…


říjen 07, 2008 22:29
Jo, Mikine je to tak, jak píšeš, : strejda
spíše bych řekl, že horší. To ovšem záleží na úhlu pohledu. Ty jsi optimista, což Tě šlechtí a dává Ti určitou naději, já jsem starý pesimista a skeptik v jednom. smilies/grin.gif
Buď rád, že žiješ tam, kde žiješ a že sem jezdíš jen na návštěvu. Já jsem se na stará kolena zamiloval do Británie. Nevím proč, asi je to tím, že tam žije dcera. Při každé návštěvě na ta svá stará kolena si říkám, jak to tam všechno funguje...Je fakt, že vidím jen samé prokotiny, z pohledu turisty. Nevidím do hloubky, jako zde. Ovšem i takové maličkosti, jako vedení účtu v bance zadara, zhodnocení tvého vkladu, kreditka - zadara, daňové poradenství - zadara, hrazené finančním úřadem, slíbení čehosi per huba - džentlmenská dohoda, na kterou se můžeš spolehnout, dáš si pivo, máš problém se napít, je plná sklenice až k okraj, nikdo nemá potřebu tě okrádat...a protože tě neokrádá, dáš mu dýško. smilies/grin.gif
Jeden příklad, nad kterým jsem žasl. Dcera si vybírala z kreditky v Teheránu. Za hodinu jí zvonil telefon s dotazem z britské banky, zda to byla ona, kdo si vybíral z karty. Chtěli číslo karty a potvrzení výběru majitelem. Ona to potvrdila a oni jí slíbili připsání částky na účet za přijatý hovor. A ono to tam opravdu bylo. To jsou služby, co?
A tady se platí i za zrušení účtu a za poslání peněz na účet. Nemluvím o výpisech, které už žena dávno zrušila. Zde tě chce každý odřít.

říjen 07, 2008 23:22
... : bb
Alenko, prosím Tě, když si po ránu lokneš ohnivé vody, : strejda
neunáhluj se. Čti velmi pomalu. Čti i dvakrát. Písmenko za písmenkem.


:-))
říjen 08, 2008 00:27
Ano Toulavej. Pochopil´s to PŘESNĚ : Jarda
Jestli jsem to správně pochopil, tak Jardo lituješ toho, že jsi byl a jsi poctivý člověk, : toulavej
protože bys chtěl být gauner, z čehož bys měl výhody, byl bohatý a tím i úspěšný. Ale, neměl jsi na to - svědomí a naivnost ti v tom zabránily.
říjen 08, 2008 07:22
Nojo chlapci, : wendy
taky mě to štve, taky jsem měla lepší představy, byla jsem nadšená, že režim padl. Dokázala bych pochopit, že zde jaksi musela vzniknout finanční oligarchie, to byly ty úplné začátky. Musela tu vzniknou vrstva boháčů a je jasné, že poctivě tak rychle k těm milionům přijít nemohli. Ale to co je tady dnes, to neumětelství a mafiánství, ty zlodějiny a jánabráchismus, to mě vážně moc mrzí. Každou chvíli něco nového praskne. A že to mnohde jinde není lepší ? To ty tuzemské přece neomlouvá. A to, že se já mám dobře, na tom nic nemění.
Pamatuju na doby, kdy jsem se hádala s kolegou, který vítal příval zahraničních zaměstnavateků. Mnoho z nich podniky zavřelo nebo zavírá, stěhují je dál na východ, nebo prostě jen zavřou bez náhrady. Mnoho podniků bylo uměle přivedeno ke krachu. A teď i ty sklárny - no, ubyde konkurence, ve skle jsme byli dost dobří...asi to v kapitalismu jinak nejde. Férověji.
říjen 08, 2008 07:28
Ještě jednou Toulavému : Jarda
"... nepochopil v tom totiž ten humor, tu myšlenku, originalitu...".
Já jsem Audienci, ale i další, sledoval dost pozorně. A to ještě v době, kdy jsem měl silně pozitivní stanovisko vůči autorovi, to negativní jsem si vytvořil až tak o dva roky později. Čekal jsem bombu! Dočkal jsem se bezesporné originality, to ano. Jenže co se samoúčelnou originalitou? Ale jinak již jen jednoduchého zmapování notoricky známých situací a zoufalé snahy o myšlenku a humor. Tenkrát mě to zklamání až mrzelo. Myslím, že nejsem až takový blb, abych cokoliv z toho nepochopil, jenže nějak ani nebylo co k zamyšlení. Řekl bych, že v době vzniku a ilegálních představení to mělo význam jako jakési hrdinství, ovšem stejně tak jednoduché, jako kdybych na Václaváku řval, že Husák je vůl. Nic geniálního, nic nadčasového, jen prosté konstatování reality.
říjen 08, 2008 07:59
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]