![](http://obrazky.kudlanka.cz/BILLA_LOGO.png) Když mi Pepa líčil, co se mu právě v Bille, kde do té doby běžně nakupoval, přihodilo, nechtěla jsem věřit svým uším. Přesně podle znění zákoníku (dočtete se níže) se mi stalo, že jsem koupila zboží za cenu, za kterou bylo pod ním uvedenou cedulkou inzerováno. Totéž se stalo i jemu, tam dokonce navíc visel velký plakát, kde zboží bylo zobrazeno, a jeho současná cena uvedena. Bohužel, asi je dnes doba podstatně "jinačejší" - nebo že by se to týkalo jen téhle prodejny a danému personálu? Každopádně - zážitek nepříjemný. A dost možná, že se něco podobného stalo i vám - tak napište... Mj. rakouský řetězec BILLA má
název ze zkratky dvou slov: Billiger Laden (česky „levný obchod).
Předmět: Stížnost
na prodejnu BILLA, Křejpského 1752/2, 14900 Praha 11
Pokud email posílám
k nesprávným rukám, prosím o jeho předání na kompetentní místa.
Adresu pro podávání
stížností jsem na Vašich stránkách nenašel. Děkuji.
Dobrý den,
obracím se na vás s důraznou stížností na dnešní (12.7.
2023) jednání vašich zaměstnanců v prodejně Billa, Křejpského 1752/2, 14900
Praha 11 - Chodov.
Mimo jiné jsem dnes chtěl koupit 2 dvoulitrové plastové
láhve piva Zlatopramen za cenu, inzerovanou na velkém plakátu přímo u palet s
láhvemi = 36,90 Kč/ks. Platil jsem kartou a při kontrole paragonu jsem zjistil
účtovanou cenu 52,90, Kč/ks. Reklamoval jsem chybnou cenu u přítomné prodavačky
a žádal zavolat vedoucího prodejny.
Ona někoho přivedla (zda se skutečně jednalo o vedoucího, to
netuším). Ten pán pak beze slova velký plakát s cenou strhnul a oznámil mi, že
cena byla uvedena chybně. Nabídl vrácení, s čímž jsem souhlasil, ovšem u
pokladny mi bylo sděleno, že vrácením není myšleno vrácení rozdílu mezi cenou inzerovanou a
zaplacenou,
nýbrž vrácení zboží.
S tím jsem nesouhlasil, chtěl jsem si zboží nechat za
inzerovanou cenu, ovšem bylo mi sděleno, že oni rozdíl vracet nesmí a navíc - cenovka s nižší cenu již u zboží není.
Nevím, zda je podobná praxe jednání se zákazníky vštěpována vašim
pracovníkům při firemních školeních, nebo se jednalo o individuální svévoli, s
níž vaši pracovníci bez mrknutí okem porušují klamavým jednáním jak Zákon o
ochraně spotřebitele, tak Občanský zákoník (".... v souladu s ust. §
1732 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se má za to, že vystavení
zboží, případně jeho uvedení v letáku je nabídkou, kterou tak je prodejce vázán
a je na kupujícím, zda se rozhodne takovou nabídku přijmout v souladu s
prezentovanými podmínkami. Pokud ji kupující přijme, nemůže být již následně ze
strany prodejce měněna").
Přímý důkaz samozřejmě nemám. I kdyby mě v ten moment
napadlo třeba cenovku před zničením vyfotografovat, stejně bych nedokázal, kdy
jsem fotografii pořídil.
V každém případě se při dalších nákupech prodejnám řetězce
Billa již budu vyhýbat velkým obloukem a totéž doporučím každému, koho by snad
napadlo v Bille nakupovat.
Datum: 12. 7. 2023
S pozdravem, váš nespokojený,
a předpokládám i bývalý, zákazník
Josef
Zajíc
|