O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

JEDEN DEN, JEDEN Z MNOHA PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 11 březen 2021
Jsou ty dny téměř k nerozeznání. Alespoň pro mne, případně pro lidi mé věkové kategorie. Současnou situaci, kdy je nutno být Robinsonem na svém vlastním ostrově, mi nejvíc pomáhá zvládat jednak můj pes, druhak mobil. Živí lidé plují kolem mne ve své bublině, kterou si netroufám nijak narušit. Chodím venku po kopcích, místo po cestách, občas někom zamávám na pozdrav, případně s kamarádkami prohodíme pár vět na jednotvárné téma. Mobilem.

 

 

Nakupuji přes i-tesco, které si pochvaluju. Jednou za dva až tři týdny mi před dveřmi přistanou krabice s nákupem, kartou zaplatím, uklidím nákup a hotovo. Už jsem si zvykla, že nemusím brouzdat mezi regály a stát v dlouhé frontě u kasy. A pokud opravdu nutně něco potřebuju, zvykla jsem si chodit do sámošky večer chvilku před zavírací, pak jsem tam téměř sama, jen sem tam zahlédnu někoho z personálu, jak doplňuje zboží na druhý den. Bezva, doporučuju taky.

 

Dalo by se říct, že žiju vlastně pohodový život, jen s jednou nepříjemností, tím přepásáním mých dýchacích cest. Nesnáším roušky i respirátory, ale nebrojím proti nim. Poctivě je nosím všude, kde je to nutno. Proto také chodím nejvíc tam, kde nikdo není, navíc v době, kdy venku nikdo není. 

 

Ráno jdu ven kolem deváté, a to už mám vyhlídnutou trasu, kde nepotkám živáčka ani mrtváčka. Pak mohu mít respirátor zavěšen na jednom uchu a na jednom knoflíku u bundy. A dýchat navolno. Pochopitelně, vyskytne-li se někdo někde, poctivě schovám nos i pusu. Ale jak už jsem psala, chodím spíš necestou než cestou. Dopolední dávku, minimální tři až čtyři kilometry zvládnu do hodiny, kdy se Kayo stačí vyběhat, občůrat všechno, co mu libo, já seberu jeho hovínka, odnesu do koše, a spokojeně se vrátíme na svoje území.

 

 


 

 

Pak nějaké to jídlo, nějaká ta práce, mezitím mi do hlavy vrní covidové novinky z televize, které sice moc nevnímám, ale zase si říkám, nemůžu uplně ignorovat, jak a co se kde děje. Odpoledne mi volá dcera. Vzhledem k tomu, že tam je o šest hodin méně, tak si ona udělá kafe ranní, já odpolední, a vyměníme pár novinek ze včerejška. Pak odšlapu další tři kilometry po zdejších kopečcích a okrajových cestičkách. Zbytek času do večera se snažím dělat něco užitečného. Což je nejhorší část dne, protože jsem nesmírný prokrastinátor. Co já si všechno naplánuju, co vejmluv si pak následně vymyslím, abych to "dnes" dělat nemusela, protože "zítra je taky den". 

 

Večer je vyhrazen Kudlance. To se snažím vymyslet "NĚCO", čím bych vás zaujala, pobavila, případně potěšila. A pod co se budu druhý den dívat, jestli tam jsou nějaké komentáře, nějaké názory. Ale chápu: i vy jste Robinsoni, někdy obklopeni svými Pátky, Čtvrtky, Středami atd., se kterými to občas bývá děsná ponorka - takže na nějaké to povídání si s internetovými kámoši a kamarádkami už zas elán nezbývá.

 

 


 

 

Noc. Kolem jedenácté, někdy i o dost později, se vydávám se svým milovaným čubíčkem na poslední povinné vyvenčení. On by ani už nemusel, to já se ráda toulám nočním městem, které mi tou dobou absolutně patří. To chodím středem ulice, cítím se jak rok po konci světa... Málokde ještě svítí lampička za okem. A pokud není opravdu zlá zima, případně z nebe netečou proudy, užiju si tuhle neuvěřitelnou až hrůzostrašnou procházku. Pokaždé si říkám, že možná dnes někoho někde v dálce uvidím... Ne, to jen já obcházím náš blok. Poctivě dodržuji půlkilometrové nařízení, pohledem na hodinky si zkontroluju ušlou vzdálenost, abych splnila své denní penzum.

 

Ale je mi smutno. Přistihla jsem se, že při sledování detektivky mě zarazilo, že lidé nemají nic na puse.

Pak si uvědomuju, že to bylo dřív, před "tím". Tenkrát.

 

 

Tak jsem se z té depky trochu vypsala.

JAK JSTE NA TOM VY?

d@niela

 

 

Komentáře (55)add feed
... : mamča
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/blatny-stoji-za-povinnosti-nosit-rousku-na-ulici-i-kdyz-je-tam-clovek-sam-40353707
Myslím, že ten člověk už by měl jít od válu. Evidentně mu z přepracování hrabe.
Nosím všude respirátor, jak se má. Ale mám ho na obličeji akorát když jdu 3x týdně na nákup do místního COOPu, kde potkám pět lidí, vč. prodavaček.
Představa, že bych přes to měla dýchat celý den, je děsivá. Naštěstí na zahradě náhubek mít nemusím, a jinam nechodím.
Neberu opatření na lehkou váhu, i u nás právě úřaduje Kovid. Nakazil se syn, jeho partnerka a její otec. Kromě syna, který marodí doma, ti dva jsou v nemocnici.
Žádná sranda, přátelé.
březen 12, 2021 06:47
... : Iris
Danielko, jsem na tom podobně, až na to venčení. Také jsem introvert a dlouhé telefonování nemám ráda, takže jsem opravdu sama se svými myšlenkami, plány i prokrastinací. Jojo. Ale mám pocit tento - nejsme na tom možná tak špatně, když nám mohou přistávat ty nákupy a máme čím zaplatit. Máme co číst, co poslouchat, máme možnost se kontaktovat se svými milými díky telefonům a jiným vymoženostem. Je nám teplo a s kávičkou příjemně. Téhle debilní nemoci se nejspíše vyhneme a snad nás nepostihne nic vážného, pokud jsou JIPky plné. A tomu těmi pravidelnými procházkami na vzduchu aktivně pomáháme, ne?

Nechtěla jsem s tím tady sama začínat, ale mám ještě jeden recept na pocity přímo euforické - očkování. Za necelý týden jdu na druhou dávku Pfizeru a musím říct, že pocity po obdržení první dávky byly naprosto neskutečně radostné - pocit blížící se svobody, i když na zatím úplné, pocit bezpečí a radost z možnosti navštěvovat třeba i svoji máti (která to dostala den přede mnou).Už jsi zaregistrovaná? Nebo přímo ďoblá?
březen 12, 2021 09:32
... : Iris
Mamčo, na ulici stačí ústenka, ne respirátor. Ta poskytuje dostatek vzduchu. A nejdeš-li po Praze, nýbrž po malé obci, po krátké chvíli se dostaneš stejně do nezastavěné oblasti, kde ji můžeš sejmout, když nikde nikdo není. Pokud je, nasadit to zpět je otázka tří sekund smilies/wink.gif Nevidím v tom vůbec problém.

Pokud jde o covid ve Tvé rodině - to mě moc mrzí. Jak strašně ráda bych já přenechala svoje očkování synům, už jsem to psala. Jenže oni jsou zase strašně moc rádi, že očkovaná jsem já. Musím se jen fakt už modlit, aby se tomu vyhnuli, dokud se poměry nezlepší. Moc doufám, že to u vás proběhne všechno bez komplikací, opravdu držím palce. A Ty se chraň, kamarádko. smilies/smiley.gif
březen 12, 2021 09:41
... : mamča
Iris : Ohledně očkování : Teď jsem se dočetla, že budou očkovat vězně. Na jednu stranu chápu, jsou ve velkém počtu v malých prostorách. Ale na druhou stranu Ministr Plaga nařídil očkování učitelů, od 55ti let věku. Snacha je učitelka, co učí 1. třídu, takže i v dobách, kdy byly školy částečně zavřené, tak učila a ještě odpoledne suplovala práci družinářek. Zaregistrovaná je od 1. dne, kdy to bylo možné. Ve třídě má 9 cizinců. Ale vakcína pro ni není k dispozici, protože jich je nedostatek.
Tak kdo má pro tento stát větší cenu ? Vězeň, nebo učitelka ?
březen 12, 2021 09:58
... : mamča
Iris : Průšvih je, že synova partnerka je těhotná. Nikdo neví, co to s nenarozeným dítětem udělá. Ač nevěřící, modlím se, aby se to obešlo bez následků.
březen 12, 2021 10:07
... : Iris
Mamčo, takže ona je v nemocnici ne proto, že by měla těžký průběh covidu, ale spíše proto, že je těhotná? Neboj se, přinejmenším je pod dohledem. Moje sestra dělá na šestinedělí a pár pozitivních rodiček tam už v pořádku porodilo. Vždycky jsme se s kolegyněmi a doktory bavili tím, jak úžasná je imunita těhotných a kojících matek. Zázrak přírody jsme tomu říkali.

Pokud jde o ty vězně - bude to znít blbě, co napíšu. Ale už mě napadlo, že by měli ty spousty vakcín, které se nakoupily nebo nafasovaly, ale mají tak nějak pošramocenou pověst ( třeba neprávem, ale špatný dojem je špatný dojem) že by je měli aplikovat vězňům, aby nepropadly. A nadále už fasovat jen ověřené vakcíny s dobrou pověstí, ve které mají lidé důvěru. Až mě děsí, jak mám vždycky nápad dřív, než se objeví v tisku nebo televizi smilies/cheesy.gif A ti muklové, pokud by se jim tam rozjela nákaza ve velkém (jistě na nějaká opatření moc nedají...) by i ve velkém zahltily naše nemocnice - jen ať je opíchají, každý očkovaný je přínosem pro kolektivní imunitu.

A učitelky se dostanou na řadu, neboj. Jen by se toho už měl chopit někdo šikovný a pak už to pojede. U nás, v Kadani, jedeme ve velkém, už se o nás mluví. Může za to jedna skvělá primářka, která rozjela takovou akci, že se sem jezdí i zdaleka. Za jeden víkend dokázala zorganizovat narychlo očkování pro téměř 5000 lidí, to frčelo, jen to hvízdalo, učitelky jezdily z celého okresu. Každý očkovaný se počítá.

březen 12, 2021 10:31
... : Iris
Opravuji- muklové by zahltili. A těch očkovaných u nás bylo 4174 - vždycky přeháním smilies/wink.gif
březen 12, 2021 10:44
... : *deeres*
Mamčo držím palce, abyste z toho vybředli bez následků.
Tady je úryvek rozhovoru s porodníkem Ondřejem Šimetkou o hrozbách covidu pro těhotné.
Může se nakazit dítě od matky?
Přenos viru z matky na plod v děloze je zatím extrémně vzácný, známé mutace viru to dokáží jen ve výjimečných případech. Zatím vědci popsali jen dva případy, přičemž ani u jednoho z takto narozených dětí neproběhla nemoc závažně.
Dalším nepřímým důkazem, že se nový koronavirus nepřenáší z matky na dítě často, je i fakt, že to nedokázaly ani jiné smrtící koronaviry, tedy SARS a MERS.
Možný je pak přenos viru na novorozence po porodu, který je důsledkem blízkého kontaktu mezi nakaženou matkou a potomkem. V drtivé většině případů ale bývá průběh nemoci u takového dítěte bezproblémový, a dokonce často i asymptomatický.


Iris, pokud si myslíš, že budeš mít svobodu po obdržené druhé dávce očkování, tak určitě ne.
Ministr Blatný už dávno připustil, že očkování tě z x % ochrání před těžkým průběhem, některá vakcína méně, některá více, ale stále můžeš být pro ostatní lidí infekční a nákazu přenášet.
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/blatny-po-nalehani-vojtecha-otocil-ockovany-clovek-muze-byt-infekcni-40347208
Například imunoložka Blanka Říhová sdělila: „I když je někdo naimunizovaný, tak speciálně po té první dávce ten covid-19 chytnout může. On ho může chytnout i po té druhé dávce. Rozdílem je, že průběh nemoci nebude tak závažný. To znamená, že i když lidé budou naočkovaní, nedá se vyloučit, že se nakazí, ale ten průběh té nemoci nebude vyžadovat intenzivní péči.“
Stejný názor má imunolog Vojtěch Thon z výzkumného centra Recetox Masarykovy univerzity v Brně. Ten to formuloval ještě přímočařeji:" Vakcína nás před infekcí nechrání, zvýší ale ochranu proti vážnému průběhu nemoci. Musíme rozlišovat nákazu a průběh. Nakazit se můžeme fakticky vždycky, to nezávisí na dávce. Můžeme se nakazit s jednou dávkou vakcíny, se dvěma i s dalšími.“
A to jsou tu pořád další a další mutace. Pfizer sice vydal prohlášení, že jeho vakcína pokraje všechny doposud známé mutace, ale přece si nebude hanět svůj produkt.
Iris, jsi zdravotnice, tak musíš alespoň tušit, že to je stejné, jako u chřipky. Jedna vakcína na všechny mutace prostě stačit nebude.
Ministr zdravotnictví je blázen a sadista. Používám sice respirátor ffp2, dokonce je tady zdarma rozdala seniorům obec. Ale když si přečtu návod na krabičce, tak to je speciální protiprachový respirátor a není pro medicínské účely. (Návod FFP2 filtering half masc, non medical).
Snad mne alespoň ochrání před spadem saharského písku,ten není tolik vidět,jako byl patrný na sněhu, ale dnes jsme dostali další dávku, jenže mám velikou pochybnost, že mne ochrání před virem. Respirátor sice nosím, pokud nelítám někde po poli, ale protože se v něm dusím, tak jsem se přistihla, že nakonec dýchám otevřenou pusou a tak jako bonus z něj nadechuji plnou dávku plastu.
březen 12, 2021 10:59
... : Iris
Deeres ahoj, promiň, že si okopíruji Tvoje slova, jsem líná opisovat.

... jsi zdravotnice, tak musíš alespoň tušit, že to je stejné, jako u chřipky. Jedna vakcína na všechny mutace prostě stačit nebude.


Jasně, že to tak je. Protože čím déle se s tím se*eme, pardon, páráme, tím víc mutací se stačí mezitím vytvořit. Při rychlé akci by se to stoplo. Uhasil by se požár a ošetřovaly by se jen doutnající oblasti, abych citovala kohosi...

..... ale stále můžeš být pro ostatní lidí infekční a nákazu přenášet.


Ano, a já odpovídám - pro jaké lidi bych měla být infekční a přenášet mezi ně nákazu, kdyby byli většinově očkovaní? Kolektivní imunita se tomu říká a je to jediné možné a funkční. Díky odmítačům to bude ještě dlouho trvat a přinejmenším jedno kolečko očkování příští rok mě-nás nejspíš čeká.
březen 12, 2021 11:10
... : *deeres*
Iris, nemmůžeš všechny stoprocentně naočkovat, ani u nás. Prostě proto, že ne každý je v takovém zdravotním stavu, aby očkování ustál. To potom ty lidé budou doživotně někde v detenci?
Ale teoreticky, dostaneš coviďácký pas a vyjedeš někam do světa, to jako, že tam budou všichni očkovaní?
Zastánci očkování proti Covidu-19 operují s černými neštovicemi, obrnou, tetanem, dětskými infekčními onemocněními. Jenže tam imunita vydrží desítky let a rozhodně se nejedná o mutace.Tam je to v pořádku a určitě bych pro sebe s očkováním nikdy neváhala, ale tady to je prostě jinak. Pořád si myslím, že tu roli má hrát první řadě lék proti Covidu-19 a konečně si to začínají myslet i lidé, kteří v tom mohou něco udělat.
březen 12, 2021 11:31
... : *deeres*
Oprava smilies/angry.gif...ti lidé...
březen 12, 2021 11:32
... : mamča
Iris 10:31 : Díky za povzbudivá slova. Synova partnerka je v cca 4-5 měsíci. Tak se taky utěšujeme, že první trimestr už má za sebou. Ona nemá těžký průběh Kovidu, ale teploty přes 38st. taky nejsou bez nebezpečí. Ale samozřejmě doufáme, že když je v nemocnici, tak má tu nejlepší možnou péči. Budeme tedy věřit na Zázrak Přírody.

Vězni jsou ve vězení vlastní vinou, tak jaképak k nim ohledy. Zatímco mladé učitelky, které mají doma malé děti, by si zasloužily lepší zacházení od státu, pro který jsou jistě větším přínosem, než "drahouškové-vrahouškové".
Leda fakt vězňům napíchat ty vakcíny, co nikdo nechce. Ale u nás takové prý nejsou.
březen 12, 2021 11:32
... : mamča
*deeres* Díky za citaci článku od porodníka. Oni doktoři zatím moc nevědí, co Kovid kde natropí. Ale jestli SARS a MERS nenadělaly škody na těhotných, tak snad Kovid nebude výjimka.
Moc bych si to přála.
březen 12, 2021 11:36
... : Iris
Deeres - s lidmi, kteří se opravdu nemohou a nesmí očkovat je počítáno - jsou chráněni právě tou kolektivní imunitou. Tedy pokud jsou věci tak, jak mají být a fungují dobře. O tom se ví, to je známá věc.

Že by měl být vymyšlen lék stoprocentně účinný proti virům, tak to je sen možná už několika generací vědců a lékařů. Zatím ale jen sen. Kdyby někdo takový lék vymyslel a ten lék fungoval i na těžké průběhy i na vznikající mutace, dostal by nejspíše Nobelovku. Takhle to budou jen výkřiky do tmy, tu a tam někdo přijde se "zázračným" lékem aby posléze umlkl. Léčba bude ještě dlouho jenom symptomatická. Klidně přiznám, že bych i byla ráda, kdyby se něco našlo. Ale jak dlouho je tu třeba AIDS a léčba je jen pomocná, příčinu neporazí. Viry jsou mrchy.

Mnohem jistější je tedy neochořet, než léčit vzniklou nemoc. A jde to poměrně snadno a levně. Jinak proti očkování proti smrtelným nemocem, které cituješ, byla spousta odporu a prosadit je, nebylo vůbec lehké smilies/wink.gif
březen 12, 2021 11:43
... : Iris
Mamčo - jasně, že vězni nezaslouží ohledy, ale pokud se narvou do nemocnic, ohrozí nás všechny znovu. Zatím se u nás nesmí nikomu odepřít život zachraňující péče, byť se jedná o magora.

Jinak k těm mladým učitelkám - píše se o tom často a na mnoho způsobů. Jeden názor je třeba ten, že jsou školy zavřené a výuka distanční, tak nejsou tak ohroženy. Často čtu povzdechy mladých maminek, že děti jsou budoucnost našeho národa a měly by být tedy mladí lidé, rodiče aj. očkováni přednostně.

Pamatuješ, jak jsem tady nedávno psala, že se ještě o vakcíny porveme?

Naprosto nejsem Herodes, mám dospělé mladé syny, mám bezva snachu, možná budou vnoučata. Ale nedá mi nenapsat, že ještě nedávno jsem běžně četla: "Vy staří, seďte doma na řiti, vlezte si do sklepa ve skafandru a tam přečkejte do očkování. A nás mladé nechte žít" atd..." A najednou se podívej - policajti mají nároky, hasiči mají nároky, učitelky mají nároky, prodavačky mají nároky, pošťáci, úředníci, řidiči kamionů...a skutečně, nevyvracím, že oprávněné.

Jenže - jde o to, kdo zahltí nemocnice, pokud onemocní. Spíše ti starší. A pak se ani na mladé nedostane JIP, když si zlomí nohu při lyžování nebo autohavárii. A mamčo - neboj, učitelky už jedou, je to otázka pár týdnů, podle mě. smilies/smiley.gif

březen 12, 2021 11:58
... : mamča
Iris : Zrovna nedávno jsem tady na Kudlance diskutovala se "strejdou", a vzpomněla jsem si na to, jak jsi říkala, že teď máme spoustu odpíračů očkování, a nakonec se o ty vakcíny všichni poperou.
No, a už je to tady. Různí VIP vychcánkové předbíhají, ve strachu o svůj mizerný zbabělý život.
Než by dali přednost těm, kteří to nejvíc potřebují, tak podvádějí a lžou.

březen 12, 2021 12:12
... : Iris
Mamčo, máš pravdu. Vychcánkové byli vždycky a ještě rovnější, než rovní, to je také běžný úkaz. Na druhou stranu - každý očkovaný je přínosem, z epidemiologického hlediska.
Mě osobně hrozně vytáčejí všichni ti VIP, kteří jsou někde v teplých krajinách, koupou se a užívají teplíčko a svobodu. Nevadí mi, že tam jsou, vadí mi, že se u toho fotí a mají potřebu s tím prudit na sociálních sítích. To jsou pitomci.
Jak jsem nikdy nemusela Dianu Kobzanovou, tak se mi moc líbí, co napsala:

„Nepochopím ale, proč musíte každý den, zase a znovu, sdílet 350 příspěvků a příběhů. Po flašce vína referovat, jak mácháte zadky v moři, žerete krevety, sdílíte fotky bez roušky s hashtagy: freedom, fuck covid, fuck vláda, jsme v tom s vámi, nedáme se, bude líp a podobné sračky. Je opravdu nutné všem ukázat, že na to máte? Je opravdu nutné těm, co se brodí po krk v problémech, ještě nakládat?“ ptá se Diana.
„Jsou lidé, kteří regulérně nevědí, co budou jíst v pátek. Proto vás prosím, buďte aspoň trochu soudní. Užijte si svoji dovolenou, ale mějte trochu ohled na ty, co nonstop dřou do krve ve špitálech, na ty, co jim umírají blízcí, a na ty, co nemají pomalu co dát na stůl. Tu svou covidovou dovolenou a deset druhů plavek si přece dokážete užít i bez potlesku a lajků na sociální síti,“ vzkázala modelka.


Mamčo, držte se smilies/smiley.gif
březen 12, 2021 12:26
... : mamča
Iris : Četla jsem to. Ona Diana Kobzanová byla vždycky číslo - co na srdci, to na jazyku :-).
Ale má pravdu. Nikdo těm "hvězdám" jejich dovolenou nezávidí, ale tím vytahováním na soc-sítích si akorát nadělají zbytečně spoustu nepřátel.
březen 12, 2021 12:36
... : doktor
Dani moc hezké fotky.Docela bezva bydlení.Ahojky a bezva páteční odpoledne.
březen 12, 2021 13:04
... : Iris
Deeres, nezasedla jsem si na Tebe, víš, že ne. Ale neodpověděla jsem ještě na tu svobodu.

Jasně, že do úplné svobody je ještě daleko. Nemyslela jsem tím, že hned odhodím hadr z huby a nastavím tvář slunci - je mi jasné, že nějakou dobu ještě budu radši dobrovolně a bez mučení dodržovat protiepidemická opatření. Jsme s mojí máti obě rozočkované první dávkou, ségra dostala už dvě Moderny. A všechny jsme doma stejně opatrné - nikdo z nás nemá laboratorně prokázané protilátky a 98 nebo kolik procent není sto, že?
Ale - až mi naběhne 14 dnů od druhého očkování, objednám se k svému zubaři - nebudu se bát, že kvůli prohlídce a ošetření zubu zhebnu. Pokud to půjde a budu si moct zajít do nějakého krámu typu Ikea, v pohodě si ponechám respirátor nebo roušku po dobu nákupu, rozhodně si nebudu šátrat neumytýma rukama po obličeji a po příchodu domů vykloktám a umyju se. Ale nebudu se bát, že zhebnu. Pokud někam zajedu - autobusem nebo vlakem, nadále si ponechám roušku nebo respirátor, než se pustím do kávičky a dortíku, umyju si ruce a hlavně - nebudu se bát, že zhebnu. Pro mě to není málo, fakt ne. A pokud bych cestovala do ciziny, budu se bát o to méně.
Ten pocit pochopíš, až ti píchnou vakcínu smilies/wink.gif smilies/smiley.gif
březen 12, 2021 13:50
... : Iris
A Danielko - doktor má pravdu, máš to tam moc hezké, jako bys nebyla ve velkoměstě smilies/smiley.gif
březen 12, 2021 13:53
... : Iris
Už jsme slavní.
Nešlo o žádné zlovolné přeskakování. Denně se očkují senioři a prioritní skupiny po stovkách podle plánu. Tohle byla mimořádka a nejen, že nic nezbylo do lednic k dalšímu čekání na kdovíco, ještě se vyočkovalo víc, než se zamýšlelo smilies/wink.gif Podle hesla - každý naočkovaný je přínosem.

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/praktici-se-pozastavuji-nad-ockovanim-v-kadani-vek-tam-nehral-roli-40353814#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=mvbiYv5KPmV-202103121455&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
březen 12, 2021 15:09
... : Iris
Mamčo, paráda, jsme na příjmu smilies/grin.gif smilies/wink.gif
březen 12, 2021 15:12
... : Iris
Mamčo, dávej pozor, myslím, že si naší primářku vezmou na paškál i televizní stanice, bude čóro, on už premiér se o Kadaň trochu otřel. Docela bych se na to těšila, protože primářka tvrdí, že si naprosto všechno ráda obhájí. A hubu má prořízlou docela dobře smilies/wink.gif
březen 12, 2021 15:30
... : mamča
Iris : smilies/cheesy.gif
Paní primářce držím palce. To víš, každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán !
Prostě čapla příležitost za pačesy a nezbyla jí ani vakcína.
Pořád se někdo rozčiluje, že je očkování pomalé, a že někde zbývají vakcíny. A když to někdo zvládne na první dobrou, tak jde málem na pranýř.
Příklad by si z ní měli vzít, neumětelové ! smilies/wink.gif
březen 12, 2021 16:16
... : *deeres*
Iris:"Ten pocit pochopíš, až ti píchnou vakcínu".

Neříkám, že mne nakonec nějakou šikanou nedonutí, ale dobrovolně to nebude. Proč si mám do zdravého těla cpát nějaký sajrajt, když vážnější respirační onemocnění mjsem měla dvakrát v životě, naposledy před padesáti lety. Rýmu do toho nepočítám. Většina populace bude nejspíš vakcinovaná Astra Zenecou, kterou všude vrací, protože údajně způsobuje srážení krve a tak jí nacpou k nám. Už nám sdělili, že jenom některé šarže. Docela by mne zajímalo, když se někdo přihlásí do registru, jestli znají před očkováním jeho osobní diagnózou, ona to totiž není sranda.
1.Nemají se očkovat osoby, které Covid prodělaly
2.Nemají se očkovat osoby na imunosupresivní léčbě
3.Nemají se očkovat osoby s chronickými neurodegenerativními nemocemi
4.Nemají se očkovat děti, mladiství a těhotné
Doporučuje se očkování seniorů nad 75 let, ale jenom v případě, že už Covid neprodělali, nebo nemají akutní infekční onemocnění.
Jestlipak před tím očkováním udělají PCR test, aby zjistili, zda ta osoba covid už neprodělala?
Před samotným očkováním doporučuji provést alespoň orientační test na protilátky ve třídě IgG a IgA. Pokud vyjde pozitivní, není třeba očkovat. Pokud vyjde negativní, doporučuji provést antigenní test z výtěru z nosohlatanu. Pokud vyjde pozitivní, tak ověřit PCR, pokud i tak vyjde pozitivní, neočkovat v dalších 12 měsících. Tento postup doporučuji i jinak zdravým osobám, které váhají, zda se mají nechat očkovat proti koronaviru.Prof. MUDr. Jaroslav Michálek, Ph.D.
Česká vakcinologická společnost nedoporučila test na covid před očkováním, prý je zbytečný.

Teď jsem si poslechla tiskovku sadisty Blatného, doporučuji se podívat na jeho fotky, kde nemá roušku. Na fotky s tím jeho arogantním úsměvem. Tak prý žádné rozvolnění čekat nemůžeme, snad nás pustí do vedlejší obce, ale ještě uvidí. Asi už mu někdo sdělil sladké tajemství, že ne každá obec má obchod, poštu, lékárnu, drogerii, lékaře, veterinu....
březen 12, 2021 16:32
... : mamča
Blatný je šílenec. Tohle už je za hranou. Napřed škemrají o dva týdny (prý poslední)nouzového stavu. Pak nasadí lockdown na tři týdny, a po nich budou Velikonoce, tak to taky nebudeme smět vystrčit nos. A co potom ?
Jednotka dočasnosti u vládních opatření je jeden furt.
březen 12, 2021 19:35
... : mamča
Hezký komentář proč nesmíme ani do sousední obce :
"Já vám dám sport, holoto! Sedět doma a tloustnout budete, jako já... Váš ministr vnitra."

březen 12, 2021 19:41
... : Iris
Deeres, ano, mám dotazník před sebou. Velkými písmeny pár otázek, vyplněno ihned. Nevím, jak při on-line registrací, tohle se u nás vyplňuje těsně před vakcinací.

Těžká alergie /závažná alergická reakce v minulosti?
Pozměněná funkce imunitního systému? Vrozené autoimunitní onemocnění? Léčba kortikosteroidy, imunosupresivní terapie, chemoterapie?
Jiné očkování v uplynulých 14 dnech?
Prodělal jste onemocnění Covid-19? Kdy?
Hospitalizace v průběhu covid?
Léčba covid rekonvalescentní plazmou?
Léčba monoklonální protilátkou?
Užíváte chronickou antikoagulační terapii? Např.tbl. Warfarin, Pradaxa, Xarelto, Eliquis, Lixiana: Injekce - Clexane, Fraxiparine, Zibor, Arixtra?
Hematologické onemocnění s poruchou srážlivosti krve?
Známá alergie na PEG?
Jste muž, žena, můžete být těhotná, kojíte?

Každý vážně nemocný tohle o sobě dobře ví a zatrhne to správně.
Já jsem si den před očkováním udělala volně prodejný test, necítila jsem se týden předtím dobře, protože jsem se trošku nakřápla v mrazu...Ale test se dá udělat i jen pro jistotu, pokud chceš, na nedoporučení se vykašli. Myslím, že každý ale pozná sám nejlépe, jestli je zdravý nebo ne. A Deeres - to, že jsi léta nemarodila, to není bonus k dobru, naopak. Občasný trénink imunitního systému je prý užitečný v případě, že musíš později čelit horší infekci. Já to mám také tak, nikdy nemarodím, protože mě nemá kdo nakazit. Ale znám plno lidí, kteří nikdy nemarodili a pak rovnou umřeli. Jo, trochu nadsázka, ale ne zas úplně.

Pokud jde o AZ, nechtěla jsem ji úplně nahlas jmenovat, ale dala bych ji radši těm vězňům. Není jistě špatná a je mnohem lepší, než nic či covid natvrdo, ale už se o ní zkrátka moc mluví v souvislosti s komplikacemi a lidé ji nechtějí. I když znám plno očkovaných AZ bez komplikací.

Šikana je jistě tvrdý postup, ale kdybys přeci jen svobodně kývla na to, co stejně musí přijít, pokud nechceš léta vyčkávat v úkrytu před světem, fakt se neboj Pfizeru, to je mercedes mezi vakcínami. Věřím, že časem si budeš moct alespoň vybrat, když už budeš nerada nucena si něco nechat píchnout.
březen 12, 2021 20:03
... : Josef Kouba
A za rok hotoví.
Evropská léková agentura (EMA) ve čtvrtek doporučila ke schválení již čtvrtou vakcínu proti covidu-19 na území Evropské unie. Preparát od americké společnosti Johnson&Johnson se od předchozích liší tím, že na celé očkování stačí jedna dávka. Česko vakcínu předobjednalo pro dva miliony lidí. Nabízíme přehledné srovnání toho, čím už evropské země očkují a jaká jsou další "želízka v ohni".

Pfizer/BioNTech
Schválená EU:
ANO

Cena:
309

Typ:
mRNA
Účinnost
95 %
Skladování
-70 °C
180 dnů

-25 až -15 °C
14 dnů

2 až 8 °C
5 dnů
Dávkování

2 dávky s odstupem nejméně 21 dní
Nežádoucí účinky
Kde se používá
Jak funguje?
Omezení

Moderna
Schválená EU:
ANO

Cena:
685

Typ:
mRNA
Účinnost
94,1 %
Skladování
-20 °C
180 dnů

2 až 8 °C
30 dnů
Dávkování

2 dávky s odstupem 28 dní
Nežádoucí účinky
Kde se používá
Jak funguje?
Omezení

AstraZeneca
Schválená EU:
ANO

Cena:
110

Typ:
vektorová
Účinnost
81,3 %
(při rozestupu mezi dávkami 12 týdnů)
Skladování
2 až 8 °C
180 dnů
Dávkování

2 dávky s odstupem 4 až 12 týdnů
Nežádoucí účinky
Kde se používá
Jak funguje?
Omezení

Johnson & Johnson
Schválená EU:
ANO

Cena:
199

Typ:
vektorová
Účinnost
67 %
Skladování
-20 °C
730 dnů

2 až 8 °C
180 dnů
Dávkování

1 dávka
Nežádoucí účinky
Kde se používá
Jak funguje?
Omezení

Gamaleya (Sputnik V)
Schválená EU:
NE

Cena:
133

Typ:
vektorová
(vakcína nyní prochází takzvaným průběžným přezkumem, žádost o schválení podána nebyla)
Účinnost
91,6 %
Skladování
2 až 8 °C
upravená verze

-18 °C
původní verze
Dávkování

2 dávky s odstupem 21 dní
Nežádoucí účinky
Kde se používá
Jak funguje?
Omezení

Sinopharm
Schválená EU:
NE

Cena:
1369

Typ:
inaktivovaná
(výrobce o přezkum ani schválení nezažádal)
Účinnost
79,34 %
(podle výrobce)
Skladování
2 až 8 °C
Dávkování

2 dávky s odstupem 21 dní
Nežádoucí účinky
Kde se používá
Jak funguje?
Omezení

Novavax
Schválená EU:
NE

Cena:
133

Typ:
na bázi proteinu
(vakcína nyní prochází takzvaným průběžným přezkumem, žádost o schválení podána nebyla)
Účinnost
96 %
(podle dat z Velké Británie)
Skladování
2 až 8 °C
Dávkování

2 dávky s odstupem 21 dní
Nežádoucí účinky
Kde se používá
Jak funguje?
Omezení

CureVac
Schválená EU:
NE

Cena:
530

Typ:
mRNA
(vakcína nyní prochází takzvaným průběžným přezkumem, žádost o schválení podána nebyla)
Účinnost
není k dispozici
Skladování
2 až 8 °C
180 dnů
Dávkování

2 dávky s odstupem 28 dní
Nežádoucí účinky
Kde se používá
Jak funguje?
Omezení

Sanofi/GSK
Schválená EU:
NE

Cena:
419

Typ:
na bázi proteinu
(vakcína neprochází přezkumem, ani nebyla podána žádost o schválení. Evropská unie nicméně od Sanofi předběžně objednala 300 milionů dávek)
Účinnost
není k dispozici
Skladování
2 až 8 °C
Dávkování

2 dávky
Nežádoucí účinky
Kde se používá
Jak funguje?
Omezení
Cena - jedná se o nejnižší nabídnutou a zveřejněnou cenu za celou vakcinaci (tedy v případě dvoudávkových očkování za obě dávky). Částky byly zaznamenány v únoru 2021, přepočet na koruny je z první poloviny března.

Účinnost - účinnost zjištěná výrobcem v klinických testech na variantách viru rozšířených v roce 2020. U nových variant a mutací se účinnost v některých případech může lišit.

Nežádoucí účinky - kde není uvedeno jinak, jedná se o nežádoucí účinky pozorované v klinických studiích jako "velmi časté".
březen 15, 2021 08:20
... : pavlinaA
zajímavý, ale nic moc důležitého, nejsou uvedeny vedlejší účinky.

březen 15, 2021 10:10
... : mamča
Já chci Sputnik V, i kdybych si ho měla zaplatit !

březen 15, 2021 11:52
... : Zvětralej Kozel
Jo, Mamčo. Sputnik bude asi dobrej. Jen se o tom sotva dozvíme. Mně by taky nevadil.
Vadí mi, že nemá nárok, bejt schválenej jakousi prapodivnou komisí Evropskou. Donedávna jsem měl zato, že o schválení v jednotlivejch státech rozhodujou ony státy, který na to mají svý vlastní instituce. Teď, v protektorátu, to holt máme jináč. V tom případě ovšem by snad zase mělo bejt namístě, ty vlastní státní instituce zrušit, když jsou naprt. Proč zbytečně živit asi tisícovku zbytečnejch lidí? Dyť je to totéž, jako, proč živit davy soudců, když máme Evropskej soud. Nebo, proč živit všemožný český vyšetřovací orgány, když máme OLAFa. Atd....
U Sputnika bych měl ale obavu z toho, že nebude v EU uznanej a tím já, coby očkovanej, bych nemusel bejt připuštěnej. Třeba na Ruzyňskym letišti do létadla, nebo třeba autem na Slovensko (dokud tam bude prezidentovat ta jednoduchá blondýnka). Atd....
No, dyk uvidíme. Zatím to nehrozí, Sputnika je tak málo, že nestačí ani pro celou Moskvu, a až se ho ujmou evropští a američtí podnikatelé, bude schválenej během tejdne. A ani nebude potřeba propustit defraudanta Navalnýho.
Protože, i když nemám rád odjakživa Klause, oceňuju ho za jeho výrok: "PRACHY JSOU VŽDYCKY AŽ NA PRVNÍM MÍSTĚ".

březen 15, 2021 13:30
... : Iris
Josefe, je to lepší jako odkaz, kde se dají rozklikávat jednotlivé odkazy, snad to správně umístím:

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/devet-koronavirovych-vakcin-v-prehlednem-srovnani/r~7955250e81ad11eba22aac1f6b220ee8/
březen 15, 2021 14:59
... : Iris
NČ, máš nejlepší vakcínu zdarma, na co bys potřeboval Sputník, nevděčníku? Evropa bude pro tebe otevřená, to píšeš správně. Protože jsi Evropan.
Jasně, že Sověti jsou dobří vědci, nic proti tomu, ale to ruské lhaní a zapírání a natírání trávy na zeleno, to vám nikomu nevadí?

AZ má komplikace po očkování - ale přizná je, nezapírá, přešetřuje, nechá si do toho nakouknout.
Jsem si jista, že Sputnik by byl stoprocentně bolšoj a geroj naprosto za každých okolností, i kdyby zabíjel. Nedivím se té evropské komisi a jsem ráda, že někdo na věc dohlíží.
A pro fajnšmekry bych možná fakt doporučila zřídit jmenný seznam zájemců o Sputnik se zcela zřetelným souhlasem k aplikaci i se všemi možnými komplikacemi, nejlépe aplikovat na Krymu nebo v Moskvě a tamtéž řešit případné zdravotní komplikace.

A ta jednoduchá blondýnka nevypadá alespoň jako prasopes a neslintá vulgarity v těžké době pro všechny.
březen 15, 2021 15:11
... : Zvětralej Kozel
Já si, Iris, tyhle věci nebéřu osobně. Strašně mi vadí, ale strašně, neobjektivita a vnucovaná povinná poslušnost, kde i požadavek o zdůvodnění nebo o vysvětlení, je považován za zradu tzv. "evropských hodnot". O těch se přeci nepochybuje, to by byla svatokrádež! A když se řekne, že Novičok nemá NIKDO jinej, než Rusko, tak to tak je a diskuse se nepřipouští!
No tak teď uvidíme, jak pirátská džunka zatočí kormidlem po tom, co Německo zakázalo AstraZenecu a požádalo o Sputnik. To jsou ty paradoxy.
A ani nechci nějak diskutovat o rozdílech mezi slintajícím prasopsem a jednoduchou blondýnkou. Nechtěl jsem porovnávat, psal jsem jen o blondýnce.
březen 15, 2021 15:58
... : mamča
Iris : Vůbec mi nevadí, že je vakcína Sputnik V z Ruska. Doporučuje ji i Profesor Václav Hořejší. Vzhledem k tomu, že vakcín je nedostatek, a AstraZeneca, nejen že krátí nasmlouvané dodávky, ale začíná být v několika státech podezřelá, je třeba vzít jakoukoli účinnou vakcínu, i kdyby jí prodával sám Ďábel. Vakcíně jsou totiž politické tanečky jedno.
A protože na dnešek v noci zemřel náš kamarád, co se léčil s Kovidem v nemocnici, tak vidím jedinou záchranu právě v očkování. Do nemocnice šel ještě po svých, pár dní si přidýchával kyslík a najednou celková sepse organismu. Zase jeden, co se nedožil důchodu.

březen 15, 2021 16:09
... : mamča

Vida je, podnikavce !
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/ruska-vakcina-sputnik-v-se-bude-vyrabet-i-v-nemecku-40354005#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=09VlQBLsReI-202103151614&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
březen 15, 2021 16:18
... : mamča
Tak ještě jeden pokus ?
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/ruska-vakcina-sputnik-v-se-bude-vyrabet-i-v-nemecku-40354005#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=09VlQBLsReI-202103151614&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
březen 15, 2021 16:19
... : Iris
Omlouvám se za prudší reakci, vadí mi a opravdu jsem teď už nervozní z toho, že moje děti se ještě ani nemůžou začít těšit na nějaké očkování, já se o ně bojím a moc ráda bych byla, kdyby si mohli vybrat ze schválených dobrých vakcín jednu pro sebe. I kdyby si měli připlatit. A bojím se, aby pro ně Sputník nezůstal jedinou alternativou, zatímco my staří nebo dokonce prorusky orientovaní, jsme již bezpečně opíchání skvělým produktem západní medicíny. Nemyslím tím nikoho zde. Naopak pana prezidenta ano.

Mamčo, ona i ta AZ je dobrá, a i ji spousta vědců doporučuje, bylo jí aplikováno tak strašně velké množství, že ty nepříjemnosti, ke kterým dochází, jsou opravdu jen velmi malé procento nebo promile nebo co, vzhledem k tomu vyočkovanému množství, to je asi jasné a může se to stát u Sputniku i jiných také. Ale mluví se o AZ, stala se podezřelou a nedivím se, že se od ní spousta států odvrací. Ale AZ to netají, neschovává to, přiznává to a krátí dodávky.

Naproti tomu vzít jakoukoliv účinnou vakcínu, i kdyby ji prodával sám ďábel - to je tedy trochu protimluv, ne? To je podobné tomu, jak se všichni báli vakcíny, která byla příliš rychle vyvinuta, podezřele rychle se s ní chce očkovat .....a neschválené, zcela nedávno vylíhnuté léky, bez prokazatelných účinků a velkého množství odzkoušených srovnávacích studií, ty lidé ihned a bez prodlení chtějí použít, sem s nimi, doktorští vrazi!

NČ - je to jednoduché - proč se bránit u výborného produktu tomu, aby se schválil a doporučil podle norem států, které ji chtějí kupovat a používat, vždyť čas opravdu běží a už to mohlo být hotovo. Jenže to Rusové ne, kdepak. Tak k tomu dojde později, než to mohlo být. A pokud to bude mít všechno, co to má mít, v pohodě, nejsem proti. Jen nemám ráda ruské čachry machry. Kdo nemá co skrývat a kdo je hrdý na svoje dílo, nemůže mít problém s nějakou kontrolou, i když v jeho zemi se to nenosí..

A mamčo - je mi to líto .I u nás se umírá vždy mě udivuje, kolika lidem v našem městě to ani nedochází, podle kydů na facebooku. Fajn sousedi, známí, někteří to mají za sebou, jiní jsou na kyslíku. Jenže jak je to za zdmi nemocnice, jakoby to nebylo...A také jsme, bohužel, nejspíše tak nějak přivykli, otupěli, už nás ty řeči o mrtvých neděsí, ale prudí.... Jo a ten jedenáctiletý kluk, co zemřel, byl od nás, z našeho města.

březen 15, 2021 16:40
... : Iris
Mamčo, v pohodě, ten odkaz se dá přetáhnout a spustit. Jen chci ocitovat z toho článku toto:

Ve chvíli, kdy Evropská agentura pro léčivé přípravky vakcínu odsouhlasí, smlouvy umožní její výrobu a zásobování evropského trhu,“ píše server Der Spiegel.


Čili je to zase o rychlosti, předvídavosti, ale i slušnosti a dodržování pravidel.
březen 15, 2021 16:46
... : mamča
Iris : Já bych se Ruské vakcíny nebála. Mají širokou vědeckou základnu, i možnosti výroby, o jakých se nám ani nesnilo. Nemůžou si dovolit pochybení, protože by je celý "západní svět" pranýřoval za každý významnější vedlejší účinek. A protože touto vakcínou už očkují v mnoha zemích, a žádná úmrtí zatím nebyla zaznamenána, tak věřím, že je to dobrá vakcína.
Politiku bych do toho netahala. Je mi jedno, jestli mě a moje děti budou očkovat Sputnikem, nebo něčím jiným.
Hlavně aby to bylo brzy.

březen 15, 2021 17:00
... : Zvětralej Kozel
Sice to nepoužívám, nerad házím odkazy, ale poradím ze zkušenosti, mamčo. Celej www. odkaz musíš označit na modro myší se zmáčknutym pravym tlačítkem, pak to nechat označený a klepnout nahoře v barevný řádce na symbol zeměkoule (nebo co to je).
Iris: Víš to jistě, že Sputnik se nechtěl zaregistrovat už dřív? Já ne.
A víš jistě, že, jestli i když splní všechny požadavky, že bude zaregistrovanej? Já ne.
Proč? Právě proto, že PRACHY JSOU VŽDYCKY AŽ NA PRVNÍM MÍSTĚ.
Že mi vadí, že nesmí vakcínu schválit Českej orgán, k tomu určenej a z daní nás všech placenej; a jestli teda nesmí, tak proč si ho teda kurnik platíme, to bych se už opakoval.
Je to sice jen shoda okolností, ale zrovna dneska je 15. březen, dost významný datum v dějinách (ne)samostatnosti Československa.
březen 15, 2021 17:07
... : Iris
Mamčo, mám problém právě jenom s touhle větou:

A protože touto vakcínou už očkují v mnoha zemích, a žádná úmrtí zatím nebyla zaznamenána, tak věřím, že je to dobrá vakcína.


Někdy se prostě žádné komplikace nepřipouští. Ale jasně, vycházím jen z historických zkušeností a svojí nechuti k té zemi, pravda může být jiná.
březen 15, 2021 17:13
... : Iris
NČ:
Iris: Víš to jistě, že Sputnik se nechtěl zaregistrovat už dřív? Já ne.
A víš jistě, že, jestli i když splní všechny požadavky, že bude zaregistrovanej? Já ne.


No nevím, to je fakt.

Naštěstí, pokud jde o mne, zítra si jdu pro druhý Pfeizer. Tak kdybych se tu dlouho nerozčilovala, nejspíš mám komplikaci smilies/wink.gif
březen 15, 2021 17:16
... : Zvětralej Kozel
Jo, Iris. Ono jde pořád jen o to, komu chci věřit. Hlavně ale, komu bez důkazů slepě věřit odmítám, protože mě už mockrát přesvědčil o lži, polopravdě, zatajování, manipulaci. V tom vede ČT a ČRo. Nemůžu si pomoct.
březen 16, 2021 07:06
... : Iris
NČ, v tom se dlouhodobě rozcházíme, ale to o sobě dlouhodobě víme, takže se nebudeme zbytečně vzájemně přesvědčovat, oba víme, že se to nepovede.
Rusáci ale lžou, jakokdyž tiskne, to přece musí každý vidět. To věděl už K.H.Borovský.
Jdu na druhou injekci, podvědomí pracuje a nutí mi nervozitu, i když rozum se těší. Tak mi drž palec, alespoň jeden smilies/smiley.gif
březen 16, 2021 07:40
... : Zvětralej Kozel
Palce ti držim všechny. Obavy máš zbytečný a hlavně, budeš to mít za sebou.
Já ještě musim čekat na druhý píchání tři týdny. Pak snad už i nějaký papírový osvědčení, abych se mohl vypravit někam třeba i za hranice. Ale nejen kvůli papíru se těšim. Hlavně proto, abych se zbavil takovýho trvale přítomnýho blbýho pocitu, že se radši nevypravím za dětma a vnoučatama, abych je nějakym omylem nenakazil, atd. Taky kvůli šanci, že event. nákazu snad, snad, snad, přežiju svéprávnej, bez špitálu a bez hadic v krku, neodkázanej na bažanta a mísu. Jenomže - kdoví, žejo.
březen 16, 2021 09:00
... : Iris
NČ díky. A neboj, žádné hadičky nebudou, máš tuhý kořen.
Až na to bude čas, pokecáme tady o krevních testech na zjištění skutečné přítomnosti protilátek a jejich dostatečné hladiny po očkování. Protože i když je garantována účinnost vakcíny přes 90%,nemusíme být zrovna těmi šťastnými. Jistota je lepší. A máš pravdu, moc se těším na svoje kluky bez obav z jejich nebo mého ohrožení smilies/smiley.gif
březen 16, 2021 09:51
... : mila1
Zdravím všechny, Iris a NČ blahopřeju k očkování, nevím, kdy přijde řada na mne, holt musím počkat. Psali jste tady o nebezpečí koronaviru v těhotenství. Pokud to prodělá matka, tak dítě bude mít protilátky. Což je na jednu stranu dobře, na druhou stranu moc ne. Máme teď v rodině bohužel případ, kdy kojenec měl protilátky a vyvinula se u něho nemoc PIMS, stačí dát do vyhledávače.. A není to vůbec legrace. Tak moc držím palce, aby to nepostihlo někoho z Vašich malých.. Já se o vnučku třesu už třetí týden, je pořád na JIP.
březen 16, 2021 12:36
... : Iris
Milo, proboha, zrovna u vás? smilies/sad.gif
Co bych Ti psala, všechno víš.
Držte se, PIMS doktoři umí vyřešit, jen musíte být trpěliví.
Jsem s Tebou, i když jen na dálku.
březen 16, 2021 13:39
... : Iris
NČ, pokud by tě to zajímalo, zatímco po první vakcíně mi nebylo nic, po druhé jsem měla druhý den teplotu lehce nad 37°C, bolela mě hlava a záda, takové ty nepříjemnosti, jaké bývají u viróz. Stačila by na to jedna tabletka nějakého Paralenu nebo podobně, ale nechtěla jsem kazit účinek vakcinace a nechala jsem tomu volný průběh. Nikam nemusím, tak jsem si to odbyla v posteli s knížkou, a už k večeru se to samo zlepšilo, v noci už jsem se dobře vyspala a dnes se cítím snad mnohem lépe, než v poslední době vůbec. To je to cvičení imunitního aparátu, o kterém jsem psala. Nejhorším příznakem pro mě byl asi moment, když jsem to ráno po očkování neměla chuť na kávu. Dnes ale už jo a všechno je v pořádku. Žádné strachy. Teď se mi otvírají nekonečné možnosti smilies/wink.gif Takže asi v dubnu nastoupím do práce, co se dá dělat. Ale bez rizika.
březen 18, 2021 09:00
... : Zvětralej Kozel
Jistě mě to, Iris, zajímá. Těžko z toho ale odvozovat něco všeobecně. Někoho sejme první dávka, jinýho třeba až druhá ... kdo ví? Jak už jsem psal, pro jistotu jsem si po první dávce zavolal taxíka; co kdybych zkolaboval třeba zrovna v tramvaji. To bysem nerad. A co myslíš? Nebylo nic, jen jsem byl lehčí o dvě stovky.
Tak trochu ti závidím (ale přeju), že půjdeš do práce. Co bych za to kurnik dal, kdyby mě někde chtěli. No nechtěji. A jestli by někde chtěli, nevím o nich, a oni zase nevědí o mně.
Tak se aspoň zejtra, k svýmu svátku a narozeninám, krapet vožeru se sousedem opilcem, taky Pepou, ale jen na dyštanc asi 5 metrů. Slíbil mi sice taky pusu, ale určitě se bez ní obejdu. Bude z toho smutnej.
březen 18, 2021 14:08
... : Iris
NČ, nepokaz si to, jsi na dobré cestě k imunitě, ale ještě ji nemáš, byla by škoda to zahodit nezodpovědným pitím (přeháním, promiň). Ale četla jsem spoustu dotazů lidí, kteří byli po první dávce a před druhou se nakazili - možná - covidem, a teď nevědí, co s tím a kdesi cosi. První dávkou lidi sejme více Astra Z., jak jsem vypozorovala z debat. U těch našich drahých je to opačně, ale ty potíže jsou minimální a klesají s přibývajícím věkem.
Nejspíš tu zítra bude speciální příležitost ke gratulaci, pokud ne, přijmu tu moji už den předem smilies/smiley.gif
ten smajlík ber jako úsměv, jinak to tady nejde.
březen 18, 2021 14:33
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]