O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VODA, KTEROU NEMÁM RÁD PDF Tisk E-mail
Pondělí, 02 březen 2020

Voda je život. Voda je můj osud. Voda je všechno, co neznal jsem dosud… Ale nééé. Omlouvám se. Jsem z přelétavé Manon celý popletený. Voda je přece sloučeninou dvou prvků a nedílnou součástí života na Zemi! Voda je důležitým přírodním zdrojem jak pro lidstvo, tak pro živočichy i rostliny! Lidské tělo obsahuje až  70 % vody! To všechno přece ví každé dítě školou povinné.

 


 

S příchodem supermarketů je však voda pro ně a pro jejich dodavatele důležitým obchodním a finančním katalyzátorem, artiklem, navyšujícím zisky. Nemám teď na mysli prodej balené vody v PET lahvích. Mluvím o vodě, obsažené v mnoha potravinářských výrobcích, které tak dosahují mnohem větší hmotnosti a zákazník si ji tedy kupuje spolu s výrobkem a proti své vůli. Je však nutné poznamenat, že voda obsažená ve výrobcích, je několikrát dražší, úměrně k ceně výrobku, než stejné objemové množství přírodní vody, obsažené v PET lahvi.

 

Nedávno mi volala žena do práce a ptala se, co budeme OPĚT na chaloupce o víkendu vařit. Tuto otázku mi ostatně dává velmi často. Asi proto, že ví, že mezi spoustou hloupých, až klukovských nápadů, mívám občas i jeden, dva, někdy i tři dobré. Někdy volá také proto, že snad vyčerpala svoji kuchařskou fantazii a spoléhá na nápovědu. Povídám jí, že něco jednoduchého. O víkendu má být krásně a přece nestrávíš slunný den v kuchyni. Přerušila mou úvahu a říká: “Jen zase neříkej, že chceš bramborovou kaši a něco k tomu.“ Mám nápad. „Udělej bramborovou kaši… a smažený sýr s oblohou. Já udělám tatarku a bude šmakec“. Já totiž tatarku umím. Nakrájím najemno cibulku, kyselou okurku (to byste koukali jakým fofrem, jako kuchař profík a beze ztráty prstu), smíchám vše s majolkou, opepřím, špetičkou dosolím, zředím trochou láku z okurek, řádně zamíchám a hotovo. Někdo tam dává i trochu hořčice. Já ne!

 

Image result for smažený sýr s kaší

 

 

 

V sobotu byl smažený sýr s oblohou, hedvábnou kašičkou maštěnou máslíčkem a tatarkou. Abych byl přesný - MĚL být smažený sýr s kašičkou, máslíčkem, tatarkou, oblohou…

Žena byla nešťastná. Všechen sýr jí vyprskal ze strouhankového obalu a rozplynul se neznámo kam. V pánvi byste ho rozhodně hledali marně. Pod slupkou dozlatova opečené strouhanky a vajíčka byly sice jakési zbytky sýru, ale ta známá, asi cm tlustá tahavá hmota, ta to rozhodně nebyla. Zato v pánvi bylo mnohem více tekutiny, než kolik oleje tam žena nalila.  Z jinak chutného osmaženého obalu ze strouhanky se, díky nepatrným zbytkům sýrové hmoty, stala tvrdá žvýkačka. Hledal-li by někdo sýr, dalo by hrát známou dětskou hru a říkat: “Samá voda, samá, voda…a nikde by ani nepřihořívalo.

Teď už vím, že na smažení se musí koupit ten nejdražší a nejtvrdší sýr. Ne však ze supermarketů. To byla moje chyba. Výrobce asi nepočítal, že by byl jeho výrobek zpracován za tepla.

 

Něco podobného se odehrávalo i jindy, v rybím podání. Když jsem přišel z práce, již u dveří jsem cítil smažící se dobrůtku. Ryby mám rád. Všechny. Sladkovodní i mořské. Přicházím do kuchyně a místo „ahoj“ slyším: „Podívej, to jsem dnes koupila v Bile. Mražené mořské štiky. Mělo jich být asi tři čtvrtě kila a je z nich pár malinkých ocásků. Kdybys viděl, kolik v tom bylo vody…“

 

Jen namátkou - některé poznatky normálního spotřebitele, který nakupuje rád, co vidí.

 

  • Nanukový dort: dříve smetanová pochoutka, dnes samá voda, spousta vody…Smetanové jsou snad jen ty od Family Frost, které vám přijedou až před barák.
  • Koupíte-li si italskou zmrzlinu, zjistíte, že kolem Itálie pouze letěla. Když zmrzlinu v Česku, tak „Savětskoje marožnoje.“
  • Párky, včetně těch se sýrem: Už nikdy! To je tak něco otřesného. Kostní moučka, škrob, éčka a opět voda…
  • Tzv. šunkový salám: Přesolené „něco“ blátivě nechutného a mnohý turisťák už snad ani není pro turisty. Mnohem lepší je krájený vepřový bok.
  • Nízkotučné jogurty: Řídká emulze - snad zředěné kysané mléko - barvivo, jen trocha ovoce. Reklama Danone lže. Optimisticky naladěnou jahodu, která do něho sama skáče radostí, jsem tam nikdy nenašel.
  • Rama, Perla a všechny vlastní i nevlastní sestry másla: Manželka mi tu nepochoutku kdysi naordinovala, protože jednou mi při preventivce našli cholesterol. Avšak od té doby, kdy jsem chodil tajně do ledničky na jihočeské máslo a ignoroval jsem ty výše zmíněné ségry i s významným TY!TY!TY! paní doktorky, cholesterolu jsem se náhle zbavil. Při dalším odběru krve - nic. Jihočeské máslo mi ho trvale odstranilo z těla. (Byl-li tam kdy nějaký).

 

A vůbec - nejlepším mazivem na čerstvém chlebu je domácí škvarkové sádlo se zlatavými, mírně posolenými škvarečky, kyselá okurka a žejdlík dobrého piva.

 

Image result for domácí škvarkové sádlo

 

 

PS. Omlouvám se všem aktivním dietářkám v pokročilém dietním stádiu,

pro které je bodová, zelná či jiná dieta denním chlebem

a nedílnou součástí jejich přepestré a zdravé výživy,

že jsem se od nevinné vody, nemající pražádný vliv na lííínii,

dostal postupně až ke škvarkovému sádlu. 

Nebylo to původně mým cílem.

      

PETR

  

 


Komentáře (67)add feed
... : Krakonoš
Ale Péťo, to je přece "Voda, čo Andreja drží nad vodooouu..." Je vo tom taká pekná pesnička, nepoznáš? smilies/grin.gif
březen 02, 2020 23:54
... : Josef Kouba
Kamarád poslal video, kde máslo o váze 250 g. váží 215 g. 35 g váhy méně. Na 1 kg již 140 g. No řekněte koho by napadlo vážit zabalené máslo.
březen 03, 2020 04:47
... : Iris
Souhlasím, se smaženou rybou a sýrem mám stejné zkušenosti. Bramborová kaše s "obalem".
Pokud jde o cholesterol, mám trochu neprofesionální pocit, že když ho člověk tělu moc odpírá, tělo si ho tím víc tvoří, protože ho potřebuje. Nemusím mít správný pocit. Ale mnoho známých mi vyprávělo, že při dietě měli blbé hodnoty a když výjimečně "prasili", cholesterol se zázračně snížil smilies/smiley.gif
březen 03, 2020 08:46
... : kyttka
Mimo téma, ta fotka je boží, netušila jsem, že i tady najdu Klapušku. smilies/smiley.gif
březen 03, 2020 09:17
... : Krakonoš
Právě jsem dostal nápad, že bych mohl jako novej byznys učit tyhle nešťastníky za drobnej obnos - třeba 500,- kč na hodinu - nakupovat. Přijeli by do Plzně, já bych se jim pověnoval a voni by konečně vobjevili, že nemusej žrát hnůj. Protože žvaněním na internetu toho evidentně nelze dosáhnout. smilies/grin.gif
březen 03, 2020 11:34
... : Iris
Krakonoši - beru smilies/wink.gif
březen 03, 2020 11:54
... : kyttka
Krakonoši, Iris, já bych se po tom kurzu přidala a můžeme dát pivo smilies/smiley.gif
březen 03, 2020 13:20
... : doktor
Nejzdravější dietní jídlo je ?,ano chleb se sádlem a cibulí.No to je bašta všech bašt.Ahoj
březen 03, 2020 13:30
... : *deeres*
Pan doktor tradičně na mne dělá:
"Ty, ty, ty, zase máme trochu nadlimitní cholesterol!"
A já na to zase :
"Ale pane doktore, já ho potřebuji, aby mně nevrzala kolena.!
Je pravda, že mám poněkud vyšší celkový cholesterol, jenomže to je proto, že mám hodně vysoký HDL a kolena mně proto nevržou.
Krakonoši, si pyšnej, že ty jedinej umíš skvěle nakoupit, protože ostatní jsou blbci, co si umí jenom stěžovat. Ve svém rozumbradování přehlížíš fakt, že hodně lidí je limitováno tím, co mohou za jídlo utratit.
Na to, abych si uměla koupit kvalitu, nepotřebuji poradce, ale stejně kupuji jídlo ze spodních regálů.
březen 03, 2020 16:28
... : Krakonoš
Jasně, drs, lidi tu chcípaj hlady a nemaj na třicítku eidam, strouhanku, máslo nebo pitomý chlazený pstruhy, který maj dnes i v penáči za 18 korun deset deka. (Autor článku psal, že jde z práce, vočekávám, že teda bere plat. Má chalupu. Hmmm, úplnej žebrák. Tak já nevim, nesložíme se mu na večeři, my co jsme "pyšný"? Já bych do toho šel, ať se aspoň jednou v životě podívá i do horního regálu.) Máš v zásobě ještě pár takhle dobrejch? Já mám fóry rád. smilies/grin.gif
březen 03, 2020 23:53
... : Krakonoš

březen 04, 2020 12:41
... : doktor
Deer,jsem přesvědčený,že taková dobrota nemůže zarmoutit cholesterol,doktara ani chuťové buňky.Ahojky a hezkou středu.
březen 04, 2020 12:43
... : *deeres*
Krakonoši, to se to radí, když nejsi důchodce a do obchodu si zajedeš auťákem. Hodně důchodců má důchod pod průměrem a nebydlí ve městě, kde si může obchod vybrat. V naší obci je vietnamská prodejna, kde nenakupuji, protože třeba jablka, co dostanu v Tescu kilo za 24,90 Kč, mají minimálně o deset kaček dražší. A tak je to tam se vším zbožím. Do Tesca, nebo Lidlu to mám cca pět kiláků, v případě, že se dá jí leteckou cestou přes pole. Jinak musím dva kiláky přidat. Ano mohu jet autobusem, alespoň do Tesca, ale ten jede jenom jednou za hodinu,ráno a odpoledne, během dne za dvě.
březen 04, 2020 16:11
... : strejda
Krakonoši, o co ti vlastně kráčí?
Podivuji se nad tvými - rádo by - vtipnými, spíše však ironickými a často i pichlavými připomínkami, mnohdy i okořeněnými jakousi, asi jen tobě vlastní lidovostí (rozuměj haťmatilkou), což - suma sumárum - tvoří tvůj image.
Do prdele, chlape, ze tvých příspěvků přímo čiší jakási nasranost. Ten článek jsem psal kdysi dávno, ještě v minulém století. Má paměť mne nemate, tím si buď jist... Já za to přece nemohu, že to Daniela vytáhla kdesi z archívu a že to sem dává. Tady se kdysi dávno psávalo i tak trochu s humorem, s nadhledem, pro pobavení. Také se sem lidi chodili pobavit, povídat si, ne se hádat. Chtěl bych tě ujistit, že já skutečně nepotřebuji, aby se na mne nějaký zapšklý chlap skládal na večeři. :-) Svatá prostato...
Krakonoši, měl bys to aspoň přiznat, že tys vůbec nechtěl diskutovat k nějakému okrádání spotřebitelů, což bylo vlastně pointou článku. Ty si jen potřebuješ do někoho rejpnout. Já doufám, že už je ti lépe... :-)
Chlape, já se mám tak, jak jsem se nikdy v životě neměl. Já fakt nepotřebuji otáčet každou korunu a počítat, kolik co stojí nebo sledovat letáky a sjíždět avízované akce.
Slušela by ti troška humoru.
Petr.

březen 04, 2020 17:48
... : NČ
Krakonoš opět se svým ohromným nadhledem, přehledem a s posměšným pohrdáním hloupejma sockama.
Taky s posměchem k laciným párkům. Stejně, jak tuhle přímo v parlamentu Kalousek, kterej si tam před kamerama pochutnával na párku od svýho kamaráda řezníka s tím, že "Tohle je párek! A ne to Kostelecký svinstvo".
Já Kaldovi docela věřím, že si na párku z masa pochutnal víc, jak na Kosteleckym. Škoda jen, že už mu nevyšel čas říct, za kolik to ten jeho řezník prodává a taky, jestli náhodou neodděluje "pro Kalouska" a "pro zákazníky". Ale to ani nebylo důležitý.
Nejde přeci o nic jinýho, než lidovým soudem odsoudit Babiše, že neprodává párky s 80 proc. kvalitního masa za 80,- Kč/kg, což je pro každýho jinýho řezníka brnkačka a naprostá samozřejmost.
březen 04, 2020 18:08
... : *deeres*
Krakonoš prostě nemá rád, když někdo nesdílí jeho světonázor a vůbec to nemusí být o politice. Pokud to má dotyčný jinak, je to debil, co jenom brečí a múže si za to sám, protože nebyl dost chytrý, aby se zařídil jinak.
Možná by místo ironických příspěvků mohl napsat nějaký úžasný článeček, který si ráda přečtu. Vrchní Kudla by pak ze zoufalství nemusela čerpat z archivu.
Jen tak mimochodem, ani ten smažený sýr není za babku. 500gr cca 80,-Kč, k tomu strouhanka, olej na smažení, brambory, co stojí víc než banány a když zbydou fiňáry, tak možná i tatarka.
březen 04, 2020 18:12
... : NČ
Ahoj, strejdo Mastere.
březen 04, 2020 18:14
... : Krakonoš
S váma je fakt legrace. smilies/grin.gif
Ale že to je strejdův článek z archivu jsem netušil, to bych už z piety ani nepíp. smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 04, 2020 19:25
... : Iris
Strejda napsal článek někdy v minulém století, jak se sám vyjadřuje. Je podepsán jako Petr. Krakonoš se k němu vyjadřujeme teď a tady, v téhle situaci, v tomto století, v dobových kontextech, aniž by tušil, že je to starý článek a ještě od Strejdy. Píšu za něj, protože to mám stejně, nenapadlo by mě, že Petr je Strejda a až teprve jeho strašně dotčená reakce mi to vyjevila.
Strejdo, i Tobě by slušelo více humoru a nadhledu, vždyť v tomhle případě se nikdo nechtěl strefovat přímo do Tebe. Pokud se máš dobře, jak píšeš, mám z toho radost. Tak se občas zastav - jako Strejda, budeš tu všemi vítán.

březen 04, 2020 20:22
... : d@niela
Jo, je to článek z archivu,
a je vybranej proto, protože strejda psal vždycky suprově.
A proto taky, že je i dneska "IN". No, snad ty ceny nejsou vyloženě stejný, protože, drahej Krakonoši, u nás například toho chlazenýho pstruha mají za 23,- Kč/100 g. V "penáči", jak říkáš. Mj. a zkoušel jsi už dělat obalovaný sýr z 30% eidamu? Voda vyteče a zůstane hnus.
Ale ty jsi prostě poslední dobou nějak - jak bych to řekla slušně: "přednaštvaný"...

Mj. A co kdybys zkusil napsat nějaký zážitek ty? Dejme tomu třeba o tom, jak se ti žije na venku? Oč je lepší život v přírodě, než ve městě?
Ale ty nejspíš odpovíš, že nemáš čas.
A když, tak jen na těch pár vět "vtipnýho" komentáře.
Jo, je mi to líto, ale co nadělám....


březen 04, 2020 20:31
... : strejda
Ahoj Iris. Rád tě vidím. No podepsán je Petr proto, že já se Petr jmenuji. Tehdy dávno, to muselo být podepsané asi jako Master, což byl můj první nick zde na Kudlance a proto tam teď Daniela dala asi mé jméno. Později jsem Mastera vyměnil za strejdu a tím jsem stále.
Iris, ty v těch Krakonošských povídačkách opravdu necítíš jistý dloubavý podtext? K obsahu samotnému však ani Ň. To je divné... Nebo si fakt myslíš, že bych se měl sám nad sebou zamyslet ????? :-) Že jsem měl strašně dotčenou reakci? Hmmmm.
Ahoj a hezký večer. (PS. Já si i z koronaviru dělám srandu...)

Ahoj NČ. Také Tě zdravím. Víš, co se mi na důchodu líbí nejvíce? Že nemusím ráno vstávat do práce a že jsem pánem svého času...:-) Petr
březen 04, 2020 20:43
... : Iris
Tak přednaštvaných jedinců je tady dlouhodobě více, světonázory se tu různí a většinou se vždycky argumentuje ze dvou protichůdných názorových skupin.
A znovu a znovu dokola se tu naléhavě až téměř imperativně doporučuje napsat nějaký úžasný článeček, místo pouhých komentářů. Znovu si kladu otázku, jestli jsem neprošvihla důležitý moment v době, kdy jsem sem na Kudlanku vlezla a stala se jednou z vás - fakt nesmím "jen" komentovat a diskutovat? Vždyť každý nemá psací střevo, inspiraci, zážitky, které by někoho jiného mohly zajímat anebo...prostě jen čas? Být šéfredaktorkou určitě není snadné - proto také jí nejsem a nikdy jsem nechtěla být. Ty jo, Deeres?
březen 04, 2020 20:45
... : Iris
Strejdo, jo, Krakonošův dloubavý podtext jsem zacítila. Ale jak jsem psala - v jiných souvislostech. Kdyby to byl článek napsaný dnes, tomu dloubnutí bych bez problémů rozuměla, aniž by mi přišlo urážlivé. Vzhledem k dnešním poměrům a chování mnohých lidí dnes. Lidé opravdu jsou schopni jíst srajdy jen proto, že jsou levné, jen proto, že jsou v akci a ne vždy jen proto, že na kvalitnější věci nemají. Sám to jistě pozoruješ, i když se Tě to netýká, což jsem ráda. Jsou často ochotní naletět na kdejaké šméčko a radovat se přitom, jak nad něčím nebo někým vyzráli. Píšu hodně obecně. Nevím, jak Krakonoše, ale mě už to také tak nějak dlouhodobě točí, že lidé neuvažují a nechají se vláčet od vykuků, že jsou ochotni věřit blbostem a nechat se podvádět sprosťáky, už jsem někdy také jedovatá, když se o tom ve svém okolí dozvím a můžu k tomu něco říct. Když se odkloním od jídla - tak respirátor za ...snad pět tisíc, může koupit kdo? O čem to svědčí?

Jinak jsem strejdo moc ráda, že ses ozval, že žiješ a že jsi - doufám - stále zdráv.
březen 04, 2020 21:05
... : strejda
Danielo, tolik chvály si fakt nezasloužím.

Iris, ráno po snídani beru Betaloc, Tritace a Xarelto. Večer pak půlku něčeho (jen 5mg)proti cholesterolu a to je vše. Jinak s cholesterolem jsem dokonce v mínusu... Sám jsem si přiordinoval max. 3 piva(shváleno kardiologem) plus navíc něco malého proti bacilům. 6x destilovaná má prý větší účinek. Takže tu. Jak vidíš, jsem zdravý jako řípa... A protože jsem i hloupý, sem tam si dám i cigárko. Ke kafču, k pivču, po obědě a pod. Ze životních požitků si neodpírám vůbec nic.
březen 04, 2020 21:37
... : Iris
Strejdo, skvělý harmonogram, skvělé kombinace. smilies/grin.gif
Nejdůležitější je životní pohoda, to už i jako zdravotnice jsem holt vzala na vědomí smilies/wink.gif
březen 04, 2020 21:52
... : Krakonoš
Danielko, moc se ti vomlouvám, ale psát článek má jen ten, kdo má dar psaní a má co říct. Jinak vzniká grafomanskej paskvil a já fakt nemíním rozšířit nekonečnou řadu českejch grafomanů. Tak snad mi to v pekle nepřičtou k tíži. Dobrou. smilies/cheesy.gif


březen 04, 2020 22:20
... : d@niela
Ale jo, všechno beru.... :-)))))))

Však já se taky z důvodů, že ne každej je ukecatelnej jako budoucí autor, jsem se rozhodla brát články z dob dávných. Nedávno jsem se do tehdejší kudly začetla a řekla si, že je nesmírná škoda, aby tolik krásného čtení bylo nadosmrti smrťoucí pohřbeno v archivu.

Jinak se omlouvám za jakési pauzírování, neb jsem se v hrůze z koronaviru dala do dalšího předělávání svého bytečku. A hned je po všem tom strachování, protože mám najednou až moc co dělat...
Příští týden vám sem šoupnu fotky, ve středu se totiž bude smontovávat. Koupila jsem si pár nových "gredencí" v Ikee.
Tak krásnej den všem!!!
březen 04, 2020 23:21
... : Krakonoš
Dyť v pohodě. smilies/wink.gif Mě archiv vůbec nijak neuráží, jenom prosím - byl by velkej problém takovej článek voznačit třeba datem původní publikace? Já bych pak věděl (třeba v tomhle případě), že to nejni nějakej novej Petr, co trpí nějakým ADHD a ani po 30 letech v kapitalismu si neumí vobstarat slušnej voběd. A byl bych ticho jako pěna a tohle jsme si mohli ušetřit smilies/grin.gif.
Ať se ti klubání bytu daří!
březen 05, 2020 01:17
... : NČ
Strejdu ti, strejdo, myslim, přišila kdysi Bébé.
Taky tě musim informovat, že, jak jsem se tě tady kdysi ptal, jestli nevíš, jak vadaskou určit pořadí fází do zásuvky. Věděl jsem určitě, že to nějak jde, ale nevěděl jsem, jak. Tak už jen pro tvou informaci: Pořád to nevím, ale už mi to je fuk.
Tak pěknej den.
březen 05, 2020 06:35
... : *deeres*
Být šéfredaktorkou určitě není snadné - proto také jí nejsem a nikdy jsem nechtěla být. Ty jo, Deeres?

Iris, máš pocit, že ano? To, že sem občas napíši nějakou blbost, není důsledkem mého grafomanství, ale protože se vrchní Kudle snažím trochu ulehčit. Nemá to holka jednoduchý.
Ale nevidím důvod, proč bych měla pořád mlčet na Krakonošův sarkazmus. Pokud se mu netleská, tak je pěkně jedovatý a já špatně snáším, když se do mne někdo soustavně naváží.
březen 05, 2020 10:37
... : Iris
Ano, někdy ten pocit mám.
Nic ve zlém, za co si Tě vážím, to víš a na tom si trvám. Pokud jde o ten mužský sarkazmus tady na Kudlance, dopouštěli a dopouští se ho téměř všichni pánové. Jedovatá dovedeš být také, i když velmi vybraně a slušně, žensky. V tomhle konkrétním případě ale nechápu, proč jste si to vzali všichni tak osobně? Také jsem už důchodkyně a nijak se mě nedotkla ta poznámka o nakupování, za socku se díky ní nepovažuji.
březen 05, 2020 11:20
... : *deeres*
Iris, jenom vracím, co jsem nakoupila. Kdyby to od Krakonoše bylo pouze jednou, tak to přejdu, jenomže to je téměř pokaždé. Napíši o modrém světle, napíši o elektromobilu, napíši o Mon cheri... pokaždé jsem ženský debil, co ničemu nerozumí a jenom si stěžuje a brečí. On je rozdíl mezi ironií a sarkazmem a u Krakonoše je to to druhé.
březen 05, 2020 11:58
... : mila1
Tak asi to vidíme každý jinak, deeres. Já naopak beru Krakonošovy příspěvky jako velmi humorné, rozumné, lidsky vlídné a rozhodně ne jedovaté. Je to jeden z lidí, kvůli kterému sem pořád ještě chodím.
Ty, deeres, jsi autorkou spousty krásných článků, psát umíš líp než kdokoli z nás a stejně jsem ráda, že šéfredaktorkou je pořád Daniela a ne Ty, ač bys na to odborně určitě měla. Inteligencí strčíš do kapsy spoustu z nás.. a jedovatostí, ať už skrytou nebo zjevnou, taky :-)
březen 05, 2020 12:03
... : *deeres*
Nikdy jsem žádné literární ambice neměla a kdyby mne Daniela nepožádala, abych sem tam něco vyplodila, tak by mne to ani nenapadlo. Dávám přednost tomu se vykecávat, není nad přímý kontakt.
Jedovatá sem, ano, ale nikdy si nezačínám první. Krakonoš evidentně nesnáší ženy, které si obdivem před ním nekecnou na zadek.
Stačí taková blbost, abych napsala, že Mon cheri už není to, co bývalo, a hned tu mám odpověď.

březen 05, 2020 12:34
... : NČ
Tak teda nevim, jak kdo. Já se, se svym skrovnym důchodečkem, za socku považuju, a ne že ne. Poťouchlý nadřazený a přezíravý posměšky sockám mi vaděj.
březen 05, 2020 12:40
... : Iris
Ale Krakonoš přece neodpovídal vědomě důchodci, nevěděl,kdo je Petr. NČ a Deeres zřejmě věděli, o koho jde a možná tím vznikly tak prudké reakce, které osobně nechápu. A je mi to líto, nerada se hádám a škoda, že se cítil blbě i Strejda, který sem přišel naštvaně a přitom o něj vlastně nemělo jít. smilies/smiley.gif
březen 05, 2020 13:04
... : Inka
Josefe Koubo, ja take vazila maslo vzdy na vanoce uz tretim rokem zjistuji, ze maslo 250g ho nema ani omylem!
březen 05, 2020 19:20
... : Míša šíša
Ahoj strejdo Mastere, moc ráda tě tu po tak dlouhé době zase vidím a těší mě, že se zdravotně držíš natolik, že si můžeš dopřát i pivko a cígo. Jen tak dál. smilies/wink.gif
Když jsem četla tento článek podepsaný jménem Petr, byla jsem zprvu přesvědčena, že je od tebe. Ten styl psaní mi tě tak připomenul, že jsem i přehlédla zmínku o telefonátu do práce, což jsem si však následně uvědomila a tím jsem si tě jako autora musela škrtnout (netušíc, že se jedná o článek z archivu). Když jsem si pak přečetla Krakonošovu reakci, vduchu jsem si pomyslela "tak tenhle Petr sem už nikdy nic víc nenapíše".
Napsal jsi mu to naprosto přesně. Já jsem na to jeho nabubřelé ego a nezakrytě propagovanou přemoudřelost naprosto alergická. Ale to jen tak bokem, nechci se k tomu víc vyjadřovat, protože to vlastně není nic překvapivého.
Více mě zarazilo, že ti byl vytknout nedostatek humoru a nadhledu. Myslím, že je málo mužů s takovým nadhledem, jako máš ty. A co se týká smyslu pro humor, musím vzpomenout na staré časy, kdy jste tu společně s eNČé perlili a člověk se sem chodil opravdu pobavit a zasmát.
Tak jsem teď nostalgicky utřela slzu, no a protože nastal čas nás Ryb, tak přeju všechno nejnej k tvým blížícím se narozeninám. Drž se, chlape!

březen 05, 2020 20:33
... : Míša šíša
Teď jsem si přečetla názor Míly a musím konstatovat, že mám asi něco s hlavou nebo si to prostě neumím jinak vysvětlit.
Já totiž fakt nevidim jako "velmi humorné, rozumné, lidsky vlídné a rozhodně ne jedovaté" vyjádření:

.. voni by konečně vobjevili, že nemusej žrát hnůj. Protože žvaněním na internetu toho evidentně nelze dosáhnout.

smilies/cry.gif smilies/kiss.gif
březen 05, 2020 20:50
... : kyttka
Já nevim, no. Já sockování matce likviduju tím, že jí udělám větší nákup masa a trvanlivých potravin a když má kecy, že mi to zaplatí, tak ji upozorním, že pokud si chce kupovat něco fujky a platit si to sama, tak ok, ale bude si pro to muset dojít, protože já jí špagety za 6,90 kupovat nebudu. Ještě by mi je třeba chtěla nedej Bože uvařit, a já bych vrhla. A protože je líná, tak je nakonec ráda, že nemusí do obchodu.
Tak se tak často sama sebe ptám, když slyším, jak se mají důchodci zle, to jako opravdu? já fakt nevím, neptám se ironicky, ale nepohybuju se mezi lidma 60 jinde než tady na Kudle. A to je v tom děti fakt nechají? Já teda nemám vztahy s máti úplně nej, ale ve srabu bych ji asi nenechala nikdy.
Momentálně mě nejvíc štve, že se nechce k nám přestěhovat, bylo by to pro mě mnohem jednodušší, ano v tomhle jsem asi sobec, když se mi nechce makat doma i u ní. Tady by měla svůj pokoj a pohodlí, no nechce. Je to docela sranda, skoro 25 let jsem s manželem, jsem ve třetí generaci našich žen jediná, která se nerozvedla nebo brzy neumřela, a přesto nikdy asi neudělám nic dobře a toho chlapa jsem si taky neměla brát. Tak jsem si tu trošku vylila srdíčko, když se mi po tom hrozným chlapovi ukrutně stýská, protože od úterý do pátku není doma, ale kvůli práci v Německu.
březen 05, 2020 21:14
... : Míša šíša
No, on ten článek vlastně vůbec nebyl o důchodcích a sockách, psal jej muž v produktivním věku. Ale to už je jedno.
březen 05, 2020 21:26
... : Krakonoš
Vám se ten vtip s moukou v kosteleckejch párcích nelíbil? Tak to mě mrzí, mě připadá dobrej. smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif
Deeres, to už fakt nesmím ani napsat, že mi připadá Mon Cheri v pořádku a na jeho složení neshledávám nic nevobvyklýho? A nesmím to napsat z jakýho důvodu? Nějaký nařízení vlády, EK, nebo uličního výboru? Já už fakt nevim. A hlavně - za ty roky už sis na mě mohla zvyknout. Mám to furt stejně. smilies/cheesy.gif
březen 05, 2020 21:27
... : strejda
Jéééé, ahoj Míšo. Také Tě moc rád vidím a čtu. To, že jsem po delší době zavítal opět na Kudlanku, to byla spíše náhoda. Já mám totiž mnoho jiných zájmů a zálib a končící zimou mi začne i práce na zahradě, také nezbytné mnohakilometrové procházky (kvůli kondici), takže starej chlap bude konečně zase pracovně vytížený a něčemu užitečný...
No a tak jsem si tu po delší době pročítal ty komentáře a upoutala mne hned první věta jednoho článku. Když jsem se začetl, četl jsem vlastně i část mého životopisu. Jestli se to tak dá říci. Protože článek byl již staršího data, podepsala ho Daniela nějakým suchozemcem Pavlem. Proto jsem reagoval tak, jak jsem reagoval. A také proto, že jsem tam zmiňoval i moji první lásku, na kterou se nedá zapomenout. Na tu jsem háklivý. Klidně bych se o ni s tím domnělým Pavlem i popral...:-) To všechno jsem prožíval kdysi dávno na vlastní kůži a to se z paměti jen tak nevymaže. Popovídali jsme si o tom s Danielou a už se na sebe nezlobíme. :-) Ona sem dává i další historii minulého století, aby měla potravu pro tu nenažranou Kudlanku.
Míšo, kdybychom si tak mohli spolu popovídat přímo. Tváří v tvář. To by bylo hezké. Třeba při žejdlíku Bernarda nebo při troše řeckého slunce. Ale muselo by mít nejméně pět hvězdiček...:-)
Měj se hezky a buď stále veselá. Petr.
březen 05, 2020 21:37
... : kyttka
Takže to není článek jako postěžování si, že sýr teče a z mražených ryb po slití vody zbyde třetina váhy? No mě sýr neteče a chlazená ryba z rybárny je chlazená ryba z rybárny a vodu z ní neslejvam. A o tom to právě asi je. Tohle chtěl patrně Krakonoš říct. A jen když už jsem to nakousla, tak kdo je dneska hlavním dodavatelem těch prasárek, jako máslo, které nepřepustíte, párky bez masa, uzenin , které jsou pouze slané a jinak chuť nula nula nic? Popravdě, domů kupuju už jen šunku anebo třeba slaninu. Ono udělat kořeněný bůček ke chlebu místo kusu salámu je podle mě větší ňamka a ochutím si ho, jak chci.
Nechat se jednou napálit a koupit nějaký shit, to chápu, to se stane každýmu, ale tak snad už je to pak poučení, že příště ne a ve výsledku platí to přísloví mé židovské prababičky, která hlásala, že není tak bohatá, aby si kupovala levné věci. Nevím, jestli to měla od Rothschilda, ale nemyslím si, ten, bohužel, do naší rodiny nepatří.
březen 05, 2020 21:44
... : d@niela
Kytičko moje milá, tys uhodila hlavičkou na hřebíček - ano, to je to, že moc neznáš život 60 a 70 plus. Já tu na Jižním pražském Městě žiju mezi nimi - a jsou to super lidi, jenže, když musíš platit stále větší činži, docela slušnou paletu odevzdáš v lékárně (tisícovka za měsíc je docela běžná), sem tam třeba i nějaké to lékařské ošetření je i za peníze (např. operace šedého zákalu a ty čočky), dokonce se platí hodně dost za případného chlupatého spolubydlícího, tak ono z běžné penze zas na nějaké extra hody nezůstane. Nehledě na to, že se všechno stále a stále zdražuje. ¨


Teď jsem zrovna četla článek o firmě Emco - známá firma, úspěšná. A pod článkem o ní se těžce shádalo pár chlápků na téma cen. Ano, například müsli. Není to dlouho, kdy jeden a ten samý pytlík stál kolem 50,- Kč, a dnes stojí cca 100,- Kč. A tak je to se vším. Zelenina, ovoce, maso - všechno se hodně, fakt hodně zdražilo.
Dnes jsem byla nakoupit a bylo mi až stydno, když jsem viděla, jak někteří dost fest uvažují, jestli si koupit něco dražšího nebo levnějšího.
A tak si koupí nakonec "nějaký ten shit", protože na dražší prostě u nich ve šrajtofli není. Kdo si myslíš, že to levné zboží vykupuje?
Takže, jak jsem psala, chlazený pstruh stojí plus minus 25 Kč 10 dkg, sýr většinou taky za moc nestojí, protože na ten kvalitnější nemají.

Tak proto jsem ten článek znovu otiskla, protože je stále pravdivý a současný. A je v podstatě jedno, jestli byl psán před deseti lety, nebo před deseti dny.
Jo. Moji příbuzní se taky snažili nekupovat levné věci smilies/smiley.gif))

Mj. ten Strejdův článek psal o "suchozemci", a mně se povedla taková hloupá legrace, že jsem ho podepsala Pavel, protože Strejda je Petr... Byla to trošku schválnost, která se mi díkybohu povedla, protože vyprovokovala toho fajn chlapa, aby se ozval.
Sice mne malinko seřval, právem, ale jsem ráda, že tu zas je.


březen 05, 2020 22:23
... : kyttka
No Dani, a právě proto se třeba divím, že se nechce přestěhovat a radši bude platit nájemní byt. A ne, nebydlí v něm roky, aby to bylo, že je tam zvyklá.
Pamatuju, jak praděda pomáhal máti, když s náma zůstala sama, jak ona pomáhala ségře, když se rozvedla, tak mi tak nějak přijde normální,že jí právě nenechám tohle kupovat, když má i zdravotní problémy. Taky pamatuju dobu, kdy jsem musela šetřit, a hodně, ale fakt ani tehdy jsem nekupovala nekvalitní potraviny. To jsem radši oželela nový boty nebo hadry a knížky si holt šla půjčit do knihovny za 80 Kč za rok. A vařila, větší množství najednou a zamražovala.
Nějak zkrátka nemohu pochopit, že si lidi stěžujou, že v salámu za 75 kč/kg není maso. A než humus salám nebo párky, tak si radši opravdu dám chleba suchej a jablko nebo hrušku k tomu. Na bramborách a chlebu dost ujíždím, ono je to i vidět smilies/cheesy.gif
Jo a třeba někdo napíše článek, proč se všechno zdražuje. Včetně energií a vody. Já tomu nerozumím a nebavilo by mě to smolit.
březen 05, 2020 22:55
... : NČ
Mimo mísu, takže sorry jako.
Mohlo by se mi dostat vysvětlení, jakej je rozdíl mezi špagetama za 6,90 a špagetama za 40,- Kč? Teda, kromě obalu a televizního ujištění, že ty drahý nikdy nelepěj.
Mám špagety odjakživa rád, ze skrovný pensičky si můžu dovolit pouze ty za 6,90 a nevšiml jsem nikdy si, že by se lepily. Jistě, pokud je omylem nepřevařím, ale těch 9 minut si s pomocí kozla a cigára ještě dokážeme ohlídat.
V létě jsem pár týdnů hospodařil ve venkovský domácnosti synka, coby hlídač hlídacího psa, po dobu jejich dovolený. Než jsem se stihl zásobit, využil jsem jejich potravin, tedy konkrétně i špaget za 40,- Kč, který nikdy nelepěj. Jo, byly dobrý. Druhej den jsem si už v místě nakoupil, vč. špaget za 6.90,- Kč, abych zužitkoval zbytek svý skvělý nepřekonatelný špagetový omáčky s debrec. párkama. Čekal jsem nějakej rozdíl v chuti špaget a skutečně musim říct, že jsem nezaregistroval ani nepatrnej rozdíl. Ani v chuti, ani v nějaký konzistenci.
Asi po deseti dnech jsem ještě provedl ověřovací zkoušku (stejně jsem tam měl prt na práci) a ve dvou hrncích uvařil zvlášť porci jejich špaget za 40,- Kč a vedle porci svejch za 6.90. Omáčka k tomu opět vynikající, jak už je u mě zvykem, taky i proto, že tamní mimopražskej řezník měl párky skutečně výborný. Dal jsem porce špaget na dva talíře vedle sebe a skutečně poctivě porovnával. Fakt mě to zajímalo, proto jsem si toho tady všiml a taky o tom píšu. Výsledek mýho druhýho pokusu? Nic, opět nic. Rozdíl nezaznamenán.
Všem pěknej den.
březen 06, 2020 05:08
... : mamča
kyttka 22:55 : Zkus se na to podívat očima lidí 60 plus : https://www.i60.cz/clanek/detail/21279/seniori-nechteji-bydlet-s-detmi
březen 06, 2020 08:04
... : mila1
Rozdíl mezi kvalitníma a levnýma těstovinama je v tom, že ty kvalitní obsahují semolinu a menší procento tuku. A taky vlákninu, která způsobuje, že nás to zasytí na delší dobu a nezamává to s hladinou cukru. A taky obsahují minimální procento sodíku. Takže to je ten rozdíl. Pak hraje taky roli cena dopravy, takže těstoviny, dovážené z Itálie, tady stojí víc než kdybychom si je koupili přímo v Itálii. Proto vyšší cena.
březen 06, 2020 08:05
... : mila1
Míšo, my dvě máme holt jiný pohled na svět, s tím nic neuděláš... smilies/cheesy.gif A to, že Krakonošův humor a nadsázku nechápeš, to je Tvůj problém.
březen 06, 2020 08:07
... : *deeres*
Jsem ráda, že jenom já jsem tak zabedněná, že jsem si klidně koupila mělněné maso, glazovanou rybu, Mon cheri v Makru, které nebylo prošlé, ale blbě skladované, tedy vyteklé a šedivé a v Globusu sýr, který nebyl z mléka, ale z tuku. Moje chyba, v tomhle případě cedule u toho byla i na zboží upozornění, jenom já si nevzala brýle, teď už jsem opatrnější.
Pro Milu - humor a nadsázka není sarkazmus. Já to hledat nebudu,ale kolikrát už mne skrouhnul a to i v případě, že předeslal, že má vlastně podobný názor.
Nejspíš asi nerozumím psanému textu, tak nějak podobně, jako u tebe. Tvoje pochvala, je vlastně urážka. Jauvajs.
A ještě k tomu mému údajnému šéfredaktorování. Kudla je Daniely vypiplané dítě a moc jí mrzí, když jí skomírá. Proč si asi myslíte, že pod články přilepí každou chvíli nějaký takový dotaz -"Jak to máte vy?" a doufá v následnou diskuzi. A vy? Nic!
březen 06, 2020 09:07
... : NČ
Teď jsem se konečně pobavil: "Krakonošův humor". Tak to je teda bomba!
březen 06, 2020 09:51
... : Iris
Deeres...no někdo trousí sarkazmus, jiný otevřené hulvátství a vulgární sprostoty, toho jsme si užili nedávno dost. Jenže paměť tu máme selektivní, že?

Skomírání Kudlanky - smutné, ale když se tu chytáme za slova, urážíme se jako puberťáci a i když je nás tu pět a půl, máme tendenci se ještě více redukovat na skupinu se stejným názorem, no tak komu by se sem za takových podmínek chtělo diskutovat. Mon cheri - no to je problém...

Jaká Mily pochvala je vlastně urážka? Je třeba hledat něco mezi řádky?
A k tomu Tvému šéfredaktorování - někdy to tu umravňuješ a koordinuješ poněkud víc, než běžní návštěvníci, z toho pak plyne ten pocit, že to tak nějak řídíš anebo o to usiluješ, promiň. I když to tak nejspíš není - jde o to, jak to působí.
březen 06, 2020 10:49
... : Iris
NČ - ano, máme tady Krakonošův humor, máme tu NČ humor. Jsou odlišné a reaguje se na ně odlišně. Mně ten Krakonošův nepřipadá zákeřný ani zlý. Snad jsem tě také konečně pobavila.
březen 06, 2020 10:52
... : NČ
KDYŽ MI CHUTNÁ, JE MI VŠECHNO PUTNA.
březen 06, 2020 10:56
... : kyttka
Mamča : Díky za odkaz, ráda jsem si přečetla. Jen je mi to trochu nepochopitelné, no. Když to vezmu čistě pragmaticky, tak je mi mnohem víc "na obtíž" cestovat 20 km tam a zpátky, uklízet 2 1 a vozit extra nákupy. Navíc někomu, kdo šel tomu, v jakým je stavu, přímo naproti. Nechápu to tím spíš, že před víc jak 25 lety jí vůbec nevadilo, že se musím starat prakticky o všechno, proto tady na Kudle kolikrát reaguji dost ostře na to, že děti v 15 ještě nemají rozum. Já ho sakra mít musela, když nikdo jiný po ruce nebyl. Možná i proto jsem tak brzy odešla z domu, protože v okamžiku, kdy jsem všechno zvládla, tak jsem se najednou měla vrátit do stavu poslušného dítěte.
Takže i to starání se a "bytí na obtíž" beru jinak. Fakt budu jednou ráda, když se o mě moje děti postarají. Vedu je k tomu. I svoje lidi v práci vedu k tomu, aby se nestyděli přijít se zeptat nebo požádat o pomoc, když jim něco nejde.
březen 06, 2020 14:09
... : Krakonoš
Nojo, drs:
Proč si asi myslíte, že pod články přilepí každou chvíli nějaký takový dotaz -"Jak to máte vy?"

Já napíšu, jak to mám, a dozvím se, že jsem hnusnej a sarkastickej. A tak se často vodhodlám k tomu, že prostě nenapíšu nic. Netvrď mi, že ti moje žvanění pod každým článkem chybí. Zdráhal bych se ti to uvěřit. smilies/cheesy.gif
A Pepo, právě proto, že vím, že ty se mýmu humoru nemáš šanci zasmát, věším ti tam ty hromady smajlíků, protože ty tě dycky potěšej. Dyk já se s těma žlutejma hajzlama pářu hlavně kvůli tobě, myslíš, že je to jednoduchý, vybrat z těch dvanácti xichtů toho pravýho, kterej by ti rozjasnil den? Zkus si to někdy, jaká je to fuška! smilies/grin.gif
březen 06, 2020 14:20
... : mamča
kyttka 14:09 : Ty máš se svými dětmi dobré vztahy, ale to ještě neznamená, že až si najdou partnery, že to bude stejné jako teď. Se svojí matkou zřejmě nemáš úplně ideální vztah, proto bych radši jezdila 20 km denně, než si jí nastěhovala do domácnosti.
Vím, o čem mluvím. Starám se o svoji tchýni (91), a radši jezdím k ní, než abychom sdílely jednu domácnost. To by vážně nedělalo dobrotu. Ona už všechno ví (a líp), všude byla dvakrát, a já už ve svém věku nehodlám poslouchat na slovo jako pes. Takhle si nepřekážíme, každá máme svojí domácnost a v té její prostě pomáháme, aniž by to nějak zvlášť komplikovalo naší domácnost. Pomůžeme, odvezeme k doktorovi, na nákup, k holiči...atd. a zatím se nepereme. Ale někdy je to náročné.
březen 06, 2020 14:58
... : Iris
Kytičko, já to mám teď také tak,jako mamča a jiní. Jednou skutečně....nejspíš...budu potřebovat absolutní pomoc dětí nebo někoho jiného, ale pokud to jde, je mi dobře samotné, ve svém bytě, ve své domácnosti. Ono se to špatně vysvětluje, možná je to životní fáze, která se zákonitě dostavuje a těžko se vysvětluje těm, co do ní ještě nedošli. Samozřejmě, že to někdo má i jinak. Miluju svoje děti, rodinu staršího syna, ráda je mám tady, ráda se zastavím u nich, ale bydlet s nimi, to ne. A vídám to kolem sebe - i když si mladí vezmou maminku třeba do pohodlného domu, ne jen do jedné místnosti, stejně maminka pofňukává, že tam u sebe v paneláku jí bylo líp. To už spíš přemýšlím nad nějakým tím pečovatelákem - tedy bydlení s nějakou službičkou. Faktem ale je, že v našem městě je to komfortní záležitost na městském hradě a je to velmi lákavé bydlení, jinde to nemusí být až tak lákavé. Zárověň chápu, že je pro Tebe složitější za mamkou dojíždět, o tom není pochyb a pragmaticky vzato, máš pravdu. Jsou to složité životní cesty a někdy je řešení trochu krkolomější.
březen 06, 2020 15:32
... : Iris
Mamčo

Ona už všechno ví (a líp), všude byla dvakrát, a já už ve svém věku nehodlám poslouchat na slovo jako pes


Takhle to bývá. Jenže já mám občas pocit, že je to naopak - já už pomaloučku začínám být za tu pomalejší, nedůvtipnější, zapomnětlivou atd. Oni jsou plní elánu, fyzicky je jim dobře - mami, pojeď, uvidíš, že...atd. Ale já nechci, nemůžu, nerada přiznávám třeba bolest zad nebo indispozici jinou. A oni by stejně mávli rukou, nevěří, všechno si jen namlouvám, to je o psychice, říkají. Proč si nezařídíš nový pokoj, proč si nekoupíš sedačku, proč tohle a tamto....? No nemám páru zrovna, proto.

Teď to vypadá, že jsem vetchá stařenka, tak to ještě naštěstí není, trochu přeháním, ale náznaky toho, co popisuji jsou čím dál častější a myslím, že to časem nebude lepší. smilies/wink.gifI s mladými nemusí být soužití ideální volbou. Ačkoliv je milujeme.
březen 06, 2020 15:40
... : NČ
Ty to, krk, máš uplně stejně, jako trapnej "komik" v televizi, kterej si po každym svym "vydařenym" žertu nechá pouštět přednahranej smích z publika, aby jako tv divák pochopil, že právě bylo řečeno něco nesmírně vtipnýho.
Tak si ty svý smajlíky užívej uplně stejně, jako si trapnej "komik" užívá ten domixovávanej smích z publika. Pro mě za mě, když ti dodávají chlapáckej pocit inteligence a neodolatelnosti.
březen 06, 2020 16:54
... : mamča
Iris : Já Ti rozumím. Většinu života jsi byla ta "silná", co všechno zvládala a byla všem oporou. Jenže tělo navzdory naší vůli chátrá, a děti, jakkoli hodné, prostě tu změnu nechápou. Protože když přijedou, tak je navařeno, napečeno, všude naklizeno, a máma se raduje z jejich přítomnosti a je veselá jako dřív.
Jak si mají všimnout, že máma chátrá ? Oni už nejsou u toho, když odjedou, že si máma uvaří kafe a dá nohy nahoru, pokud si rovnou nelehne, a nevzpamatovává se z návštěvy tři dny.

březen 07, 2020 06:32
... : Iris
Mamčo - jo takhle to chodívá,musím přiznat, že ještě nemám vnoučata a ty návštěvy zatím nejsou tak náročné. Až teď se v duchu omlouvám mým zemřelým dvěma tchýním, u kterých to vždycky takhle bylo - navařeno, napečeno, ony připraveny pohlídat, pokecat, pohostit...kam se hrabu já smilies/wink.gif

Chtěla jsem ale říct, že i ta pomoc od dětí je někdy náročná - oni to myslí skvěle, ale pro mě je to třeba nepříjemná a nežádoucí námaha. Pomoc, kterou mi nabízejí, mě někdy i potrápí - vím, že oni to myslí dobře, ale já to nechci a je nevděčné to odmítat. Někdy je těžké i jen ustát komunikaci s nimi - jsou rychlí, mluví a jednají rychle, v náznacích, mluví potichu, strkají mi před nos věci, které nevidím bez brejlí apod. Je to spíše úsměvné, ale dovedu pochopit i ty složitější scény, o kterých se zmiňuje kyttka. To je jen sonda do myšlení nás, které jsme už starší a delší dobu samy, možná to nemají všichni stejně. smilies/wink.gif
březen 07, 2020 11:56
... : strejda
Mamčo a Iris,
když vás tak čtu, mluvíte mi z duše. U těch svých dcer pozoruji něco podobného. Samá hektika, pořád se jen honí čas, nad jejich názory mnohdy i žasnu, atd. Teď to zevšeobecním – kam se poděla logika? Zdravý rozum? Shrnu- li to, mnohdy mám i takový pocit, že už se do této doby nehodím. A to prosím nejsem sám, kdo tohle říká.
Já to mnohdy i parafrázuji jedním Mackovým bonmotem, že svět se v prdel obrací...

Mimochodem Iris, ještě si zahraješ na varhany? Děláš ještě stále varhanici? To musí být přece krásná regenerace a očista organismu. Slyšet se v té nádherné akustice při pořádném forte či naopak pianka, kdy slyšíš spadlý špendlík na zem. Také se odreagovávám hudbou, ale jen pasívně. Dám si sluchátka na uši (abych nerušil okolí tak bedny spí), pustím si něco krásného a jsem úplně někdo jinde. A možná i někým jiným...:-)
březen 07, 2020 12:25
... : Iris
Strejdo, hraju pravidelně každou neděli, někdy i dvakrát, ráno a večer, ve dvou kostelech. Také o svátcích, někdy pohřeb nebo svatba, tu ale přenechávám lepším,poikud se seženou. Já doprovázím při mších, jedná se hlavně o mešní písně, je jich na celý rok dost - jsou adventní, vánoční, postní, velikonoční atd....K tomu nějaká ordinária a tichá preludia ke svátostem apod. Na to stačí moje základní hudební vzdělání, čili hra na klavír. Je to fajn, přesně jak píšeš, očista a vypnutí, zvláště teď, když nechodím už do práce a jsem stále sama, jsem ráda za tuhle příjemnou, trochu společenskou povinnost. Jsem ale mizerná hráčka, to myslím upřímně a vážně, když přijede opravdový varhaník a spustí to, mám stejné pocity, které popisuješ. V tom prostoru to prostě funguje, člověka to fakt přišpendlí tak, že ztratí řeč. Mám tu výsadu, že se jim mohu dívat na ruce a nohy, stojím u nich a to je tedy něco, když vidíš hrát fakt mistra. Teď ale máme varhany ve špatném stavu a už se pracuje na jejich opravě, máme za sebou jednu etapu ze čtyř, nejsou prachy a tak pořádáme benefiční koncerty, jeden ročník máme za sebou a byla to celkem fuška. Snad se ještě dožiju toho, že budou varhany opět plně v kondici. Také se u nás staví úplně nové varhany v opravovaném klášteře, který byl zničený a rozkradený, ale zachránil se a skoro by se teď šikl do Unesco. Tam ale "brnkat" ani asi nechci smilies/wink.gif Potěšils mě, že si to pamatuješ a přeji mnoho krásných chvil s hudbou, která z nás opravdu dělá na chvíli někoho jiného a někde jinde smilies/smiley.gif
březen 07, 2020 13:35
... : mamča
strejda : Taky si někdy připadám, že už tomuhle životnímu tempu nestačím, a mnohdy věcem nerozumím. Z mých tří synů žije akorát jeden tak, jak si s manželem představujeme, že by se mělo žít. Našel si děvče, chvíli spolu bydleli, a když zjistili, že jim to klape, vzali se, pořídili si za úspory byt a zplodili dvě holčičky, kterým se příkladně věnují.
Nejstarší syn se oženil a pořídili si psa. Nic proti tomu, ale chovají se k němu jako k dítěti. Nejmladší syn je na dobré cestě k rodině, ale jeho vyvolená pořád mluví jen o penězích. Chápu, že jsou k životu důležité, ale my jsme prostě v životě měli jiné priority. Byla jiná doba, měli jsme víc jistot (práce, bydlení) a klidně jsem obětovala slibně rozjetou kariéru ve prospěch výchovy dětí. V dnešní době bych se asi chovala jinak, ale zase by třeba ty děti nebyly takové, jaké jsou.
Děti se k nám dnes chovají ochranitelsky, pomáhají když je to třeba, a chápou, že už nám nejde všechno jako dřív. Trochu tomu napomohlo moje ochrnutí v 45ti, a manželův infarkt v 60ti. Sice jsme se z obojího dostali, ale člověk už je pak opatrnější, protože to nechce zažít znovu.
Pomáhá mi hudba, dnes už taky převážně do sluchátek. Kytara zahálí v podkroví, na levačce mám "skákavý prst", a zvučný hlas se taky někam vytratil.
Ale žít mě zatím baví, i když mám teď jiné aktivity než dřív.
březen 08, 2020 06:59
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]