O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

DVA CHLAPI V CHALUPĚ PDF Tisk E-mail
Středa, 10 říjen 2012

Ahoj Danielo, jsem padesátiletá, celkem zachovalá, rozvedená a velmi smutná  ženská. Mám dva syny. Jeden už nějaký ten rok cestuje po světě, pracuje na zaoceánské lodi, skoro vůbec ho nevidím ani nejsme moc v kontaktu. Ten druhý je na střední škole. Prožila jsem si s ním svoje. Rozvedla jsem s jeho otcem, když mu bylo deset let. Celou dobu jsem si myslela, že to zvládá dobře.

 

 

 

     A když mu bylo patnáct let, začal kouřit marihuanu. Když jsem mu na to přišla, vyčetl mi, že za všechno můžu já, že jsem mu zničila tím rozvodem dětství. Bylo mi z toho mizerně a dosud je. Je to dva roky a už jsem ho nikdy nenačapala a tvrdí mi, že nic nebere a nekouří, chová se jako normální sedmnáctiletý kluk.

 

     Pořád mám ale vůči mladšímu synovi výčitky a tak jsem asi zbytečně ochranitelská a neustále se ho zastávám. I před přítelem. Ten na mě často útočí, že je Jirka rozmazlený smrad, že by měl víc pracovat, že by se měl víc učit, že by měl víc pomáhat apod. Naštěstí nebydlíme pod jednou střechou, ale já jsem z Prahy a k příteli dojíždíme na víkendy do Jižních Čech.

 

      Tedy abych byla konkrétní, ten domek, ve kterém přítel teď bydlí, je můj. Zdědila jsem ho po rodičích, zrekonstruovala ještě s bývalým manželem a používala jako chalupu. Pak jsem se ve svém rodném městečku seznámila se Zbyňkem a nechala ho tam bydlet, když ho vyhodila jeho manželka. Jsem vlastně ráda, že tam někdo je. Stará se mi i o psa a zahradu.

 

      V zimě, když přijedeme, tak je zatopeno atd. Jirka tam jezdí se mnou rád, má tam své kamarády a nechci ho ještě nechávat každý víkend doma. No a pokaždé, když teď přijedeme, je dusno. Nikdy se to nevyhrotí do úplné hádky, to ne, ale já jsem tak nějak stísněná a cítím tu špatnou atmosféru.

 

     Nebaví se spolu, chodí kolem sebe, dělají si takové ty malé naschvály jako třeba: Jirka ví, že Zbyněk nesnáší nádobí ve dřezu, ale vždycky ho tam nechá, Zbyněk zase Jirkovi schválně složí před garáž, kde má motorku, dřevo, aby si Jirka nemohl jít zajezdit atd. Potom za mnou oba dva chodí a žalují jeden na druhého jako malí kluci a já opravdu nevím, co mám dělat.

 

      Nedávno mi Zbyněk naznačil, že pokud s tím něco neudělám, je možné, že se sebere a odejde pryč. To by mi bylo dost líto, protože jsem ráda, že konečně někoho mám, že nejsem sama a na druhou stranu, nechci přijít ani o syna.

 

      Jak jsem psala, ten starší se moc neukazuje a mně už vlastně zůstal jen tento. Cítím se stará a kolikrát jen využívaná. Poraďte mi, co mám dělat.

 

VĚRA

 

 

Komentáře (41)add feed
Máte dvě možnosti. : Anděla
Buď si je pěkně někam spolu posaďte a otevřeně mluvte o tom, jak vy se díky nim cítíte špatně. Pokuste se je trošku citově vydírat a donutit je slíbit, že se, z lásky k vám, budou chovat rozumně.
Nebo si přivoďte žlučníkový záchvat, spadněte ze žebříku, omdlete. Stačí na oko. Možná společná starost, strach a nutnost pomáhat je spojí.
Držím palce!
říjen 11, 2012 07:20
Oba dva jsou citoví vyděrači. : mamča
Se synem ještě mlátí puberta, tam by se to dalo malinko pochopit. Na tuhle chalupu jezdil i s tátou, který ten domek rekonstruoval. A teď se tam "válí" pro něj cizí chlap, a ještě mu na "jeho území" dělá drobné naschvály.
Přítel Zbyněk už by měl mít víc rozumu. Z mého pohledu by měl být vděčný za střechu nad hlavou, dělat Ti pomyšlení a "šoupat nohama".
Chápu, že pokud se stará o dům, chystá dříví na zimu, apod., vytáčí ho, že synáček si někde trajdá na motorce a nepomáhá. Zřejmě zapomněl na svojí pubertu, nebo byl v 17ti vzorem ctností a makal kolem baráku rodičů jako Bulhar :-).
Synek Jiří potřebuje vysvětlit, že kolem baráku je pochopitelně práce, která se sama neudělá, a že aspoň jedno odpoledne o víkendu musí přiložit ruku k dílu. Nejlíp samostatně, bez kurátora Zbyňka.
Zbyňkovi pak osvětlit jeho roli případného bezdomovce, pokud bude vyhrožovat odchodem.
Rozhodně se nenechej deptat oběma. Syna vyhodit nemůžeš, ale takový pěkný internát by ho naučil vážit si domova. Pokud má výhrady k soužití s Tebou, ať jde na chvíli bydlet ke svému otci. Asi mu tam nikdo snídani do postele nosit nebude.
říjen 11, 2012 07:45
krásně mamčo : Kamila
cítím to stejně. Syn sice může být vejlupek, ale je to syn a má na to věk. U přítele já předpokládám větší toleranci, klidně bych mu "osvětlila roli případného bezdomovce", jak krásně píše mamča.
Věro, nenech se manipulovat, postav se na vlastní nohy - myslím psychicky. Zkus řešit věci tak, aby vyhovovaly TOBĚ. Držím palce!
říjen 11, 2012 08:25
... : Vodoměrka
Nedávno mi Zbyněk naznačil, že pokud s tím něco neudělám, je možné, že se sebere a odejde pryč.

Jo že by už si našel nějakou jinou opuštěnou dušičku s barákem?
Měla bys to udělat, jak ti radí Anděla... sednout a promluvit s oběma naráz... nevím tedy, co si Zbyněk představuje, abys udělala se synem, jestli ho jako vyhodila, nebrala ho sebou na tu chalupu a nemluvila o něm nebo co?
A teda taky by mě zajímalo, na čem je založená ta Zbyňkova náklonnost k tobě... jestli jen potřeboval bydlení? Co vás vlastně k sobě spojuje?
říjen 11, 2012 08:40
Vodoměrka : mamča
Jestli ona manželka nevyhodila manžela Zbyňka právem ? smilies/wink.gif Třeba taky prudil a vyhrožoval... smilies/cheesy.gif
říjen 11, 2012 08:45
jestli jsem to dobře pochopila, : Petronila
tak Zbyněk u Tebe bydlí zadarmo, jen za práci?

To si ale nemůže moc vyskakovat, a pokud naznačuje, že by taky mohl odejít, tak tahá za kratší konec, protože mu můžeš říct, ať tedy klidně jde.

Protože jak to popisuješ, to není pozice partnera, ale domovníka, který může být rád, že je rád.

Sama bych se do takové situace dost nerada dostala, je-li v ní dospělý zdravý muž, myslím, že s ním není něco v pořádku. Má-li snahu si v té pozici ještě vyskakovat, není s ním tuplem něco v pořádku. Bála bych se nechat si někoho takového ve vlastním baráku?

CO z něho vlastně máš krom toho, že Ti jednou týdně zatopí a stará se Ti o psa?
říjen 11, 2012 08:58
Neobětujte se dětem, ony to stejně neocení! : Euridika
Váš syn už je téměř dospělý a proto bych se na jeho mínění nijak zvlášť neohlížela-pokud vám váš partner vyhovuje. Děti si budou žít svůj život(ten váš starší už si ho žije) a na vás taky nebudou brát ohled. Budete čekat, až se jednou za uherský rok objeví, sama a nešťastná. Jestli vám přítel pije krev, tak je to jiná věc. A to všechno píšu přesto, že se mí rodiče rozvedli a já jsem prožila peklo s těmi nevlastními. Jenže mně bylo tehdy 14 a byla jsem vcelku bezbranné dítě. Dnes se na to dívám trochu jinak, z pohledu ženské jen o málo mladší, než jste vy.
Udělejte prostě jen to, co sama chcete a nenechte se do ničeho nutit.
říjen 11, 2012 09:16
Nejspíš ti nezbude, : al�k punt�k
než si najít jiného "přítele". Ať už je to jak chce, tvůj syn je TOJE DÍTĚ - TOVJE RODINA. oN NIKOHO JINÉHO NEMÁ NEŽ TEBE. Ber to v úvahu a neopouštěj ho. A už vůbec ne pro takovýho grázla a vyžírku. Víš ty, co on tam na té chalupě po celý týden dělá? Jinak, jak vidíš, snaží se tě zastrašovat a vyhrožuje ti - pust ho jak horkej brambor. Dřív, než bude pozdě a začně tě třeba mlátit. Kolikpak ti vlastně přidává na domácnost?
říjen 11, 2012 09:23
... : mia I
přítelovo chování je někdy dětinské viz. naschvály se zabarikádovanou motorkou. Také jeho styl vyjadřování, že syn je smrad mi nesedí. Není Jirkovým otcem a takovéto výrazy by si neměl dovolit. Ale je možné, že výraz mohl použít např. v rozčilení, kdy měl práci a syn kroužil mezitím na motorce.

A teď k synovi. Je pravda, že je mu sedmnáct, rozum má telecí , ale ruce zdravé. A ty mu neupadnou , když do nich vezme štětec a plechovku s barvou, něco natře. Když pomůže naštípat dřevo. Nejlépe by bylo, kdybys vymyslela práci, kterou budete dělat všichni tři, stmelí Vás to. Jirka se naučí , že pečení holubi nelítají do huby a přítel si zas musí uvědomit, že s nějakými ultimáty si na Tebe nepřijde.

Ještě bych se zastavila u jedné věci. Zatímco staršího syna jsi přešla pouze krátkými sděleními o mladšího máš daleko větší obavy. Já osobně bych trnula spíš starostí o staršího, že je tak daleko, stýskalo by se mi. Zkus si pravdivě odpovědět, zda přítel nemá opravdu v něčem pravdu. Zda Tvá náklonnost k mladšímu opravdu není přespříliš.

Jinak ještě k Petronile. Zdá se, že jsi velmi pravděpodobně v paneláku a nemáš vůbec představu, co obnáší chalupa. Jednou týdně zatopit opravdu nestačí. Dřevo, pokud se nekoupí, se musí v lese pokácet, seřezat do metrových hranic, pak seřezat na kuláče a ty naštípat. Je třeba natřít okna, okapy, ty vyčistit čas od času. Taky vyčistit komín, spravit tu a tam ze střechy popadané tašky , rozbitý žebřík, promazat panty u dveří, spravit rozbitou kliku, prořezat třeba stromy na zahradě, na podzim hrabat listí... Hlavně tím, že tam někdo je a topí, se dům větrá, není zatuchlý a tím, že není opuštěný , neláká zloděje. To ovšem jen na vysvětlenou.
říjen 11, 2012 09:29
Já myslím, : mamča
že bys měla přehodnotit vlastní sebevědomí.
Věta : "jsem ráda, že konečně někoho mám, že nejsem sama"
hovoří o Tvém neopodstatněně nízkém sebevědomí. Píšeš, že jsi "celkem zachovalá" 50ti letá ženská. Vůči svému současnému partnerovi máš všechny trumfy v ruce, a necháš se jím vydírat ?

Až příště přijde Zbyněk s nápadem, že se odstěhuje, podej mu kufr a ať se rychle sbalí a odevzdá klíče. Co si jako představuje ? Že vyženeš svého syna, aby on měl klídek ? Vždyť ten kluk tam vyrostl, má tam mámu, kamarády, zřejmě i hezké vzpomínky na prarodiče a je tam víc doma než Zbyněk, který tam našel útočiště, když ho vyhodili z jeho domova.

Zbyněk není jediný chlap na světě, a o psa se dokážeš jistě postarat i sama.
říjen 11, 2012 09:35
mio, : Petronila
máš pravdu, bydlím v paneláku, chalupu nemáme a skutečně nemám představu, co všechno to obnáší (respektive mám velmi mlhavou a ta mi stačí, proč se do ničeho takového nehnat).

Možná by
říjen 11, 2012 10:18
Věra zřejmě přešla staršího syna proto, protože starost jí dělá ten mladší. Může mít o staršího strach, ale nenadělá s tím nic, tak : Myška
proč by to měla zdůrazňovat. Potřebuje poradit se vztahem mladšího ke svému příteli.

Asi nejlepší rada je to vyříkání ve třech. Ale popravdě, kdyby mi chlap začal vyhrožovat, že odejde, když něco neudělám se svým synem, přičemž bydlí díky mé vstřícnosti v mé nemovitosti zadarmo (jo, maká asi kolem, stará se o psa), tak bych se hodně zamyslela, jestli mi ten chlap stojí za to.
říjen 11, 2012 10:28
Myško, : Vodoměrka
taky si myslím, že to tak je...
Že psala o mladším proto, že ten problém se týká jeho... kdybych měla problém s některým dítětem já, taky bych psala jen o něm, a nevypisovala tu omáčku okolo zbývajících tří děti - to by pak byl dost dlouhý román, že ano...
říjen 11, 2012 10:33
Mio, : Vodoměrka
omlouvám se za dotaz, ale jak často se natírají okna nebo okapy? A myslíš, že v panelovém bytě se nepromazávají panty od dveří a nemusí se občas opravit rozbitá klika?
Jinak si myslím, že když se Věřin přítel stará o topení a opečovává zahradu, tak to má kompenzované tím bydlením... asi sám nemá na to, aby si koupil byt nebo dům nebo platil drahý pronájem někde jinde, tak to má jako takovou protislužbu... ne?
říjen 11, 2012 10:37
... : mia I
nemyslela jsem , že by se měla Věra nějak rozepisovat o starším. Bylo to myšleno tak, aby si sama sobě odpověděla, zda přece jen se neupíná daleko více na mladšího syna. Zda mu z nějakého pseudoviny nebo jak to nazvat neulevuje víc než by bylo zdravé. Pokud ano, moc mu tím nepomůže.

Co se týče Pavli té práce na chalupě, jen jsem Petronile naznačila co taková chalupa obnáší a nedávala jsem to nijak do spojitosti s tím, jakou kompenzaci za to přítel má. Takže druhá část Tvé otázky je bezpředmětná. Co se týče natírání, dělá se podle potřeby, to záleží na mnoha okolnostech. Hezký den.
říjen 11, 2012 10:50
... : mia I
z nějakého POCITU tam má být
říjen 11, 2012 10:52
mio, : Petronila
je otázka, jestli práce okolo domu jsou

1) dostatečnou kompenzací toho, že tam "přítel" bydlí (což možná jsou)
2) dávají příteli právo, aby mluvil Věře do výchovy syna (což si myslím, že ne, pokud ho syn vyloženě nenapadá nebo tak něco)

Podle toho, co Věra píše, tak se nejedná o žádného přítele v pravém slova smyslu, jen o vzájemnou výpomoc (bydlení versus údržba a možná i sex).

Jako uspořádání mi to přijde zvláštní, ale je to jejich věc. Akorát nevím, jak se chlap, co se zmůže jen na domovnictví v cizím, vůbec může opovážit své paní domácí kecat do výchovy jejího syna.

Slovo "přítel" mi tady fakt nějak nejde z pusy.
říjen 11, 2012 10:57
Věra by si hlavně měla ujasnit, : jednababi
jestli má přítele nebo údržbáře (bez dvojsmyslů, prosím) za poskytnuté bydlení a od toho by se měl odvíjet i jeho postoj k jejímu synovi.
On je trochu rozdíl mezi někým, s kým by případně měla strávit zbytek života včetně např. návštěv synů, snach a vnoučat a vzpurným personálem vyhrožujícím, že odejde na lepší.
říjen 11, 2012 11:00
Petronilo : mia I
Jestli je nebo není práce dostatečnou kompenzací je věcí vzájemného vztahu plus dohody Věry a jejího přítele. To je myslím zbytečné rozebírat. Tady bude hodně záležet na tom, co píše jednababi - zda domovník nebo přítel. U přítele přece jen nebudu důsledně dbát, aby má dáti-dal bylo do mrtě vyvážené.

Co se týče druhé otázky k tomu jsem se vyjádřila výše. Zbyněk si nesmí dovolit žádná ultimáta, měl by se vystříhat dětinského chování a ošklivých výrazů na adresu kluka. Pokud by ho ovšem Věra skutečně chtěla brát v úvahu pro budoucí život /což je na jejím zvážení, ona ho zná důkladně s jeho klady i zápory/a ne pouze jako domovníka, musí brát v úvahu, že si může říci k synkovi Věry své. Pak je na ní samotné, jestli chce za současné situace mezi takovými mlýnskými kameny setrvávat.


říjen 11, 2012 11:24
mio, : Petronila
myslím, že i přítel v pravém smyslu slova by měl být velmi opatrný v tom, jak se vyjadřuje na adresu dětí toho druhého. Natožpak domovník a údržbář. V tomto bych jednoznačně držela se synem.


říjen 11, 2012 11:32
Ještě drobnost : : mamča
Neznám žádného 17ti letého kluka, co by nenechával nádobí v dřezu. (Tedy pokud nemáte myčku a neskládá se rovnou tam). Nepovažuju to za naschvál, ale prostě v 17ti kluk tohle neřeší.
Zato znám úplně senzačního chlapa, s kterým se rozvedla žena kvůli jeho chorobné pořádnosti. Dál bydleli v sousedství, společně se starali o děti, ale žít spolu nedokázali. On měl např. pastelky v šuplíku poskládané podle barevného spektra, tužky podle velikosti...a když mu to někdo přehodil, dostával hysterický záchvat.
Takže pokud je Zbyněk takový "pořádníček", asi není lehké s ním žít.
Za naschvál poskládané dřevo před garáží, když ví, že se kluk těší, až si s kamarády o víkendu vyjede na motorce, bych Zbyňka vzala litinovou pánví po hlavě.
Oba chlapi si vymezují své území, jako jeleni v říji (ten mladý je vždycky v horší pozici). Donedávna "patřila" máma jenom Jirkovi. Je to nejspíš taky jediný nejbližší člověk, kterého má. Těžko ve svém věku pochopí, že máma potřebuje partnera. Že on už brzy vyletí z hnízda a začne žít svůj život, jako jeho brácha, a zřejmě i táta.
Pro JIrku je Zbyněk osobující si práva "náhradního otce" velkým zklamáním. Možná proto dělá i ty "drobné naschvály".
Kdo z vás měl rozvedené rodiče ? A jak jste se snášeli s novými partnery svých rodičů ? Zvláště, když s vámi zrovna cloumala puberta a nevěděli jste si rady sami se sebou, a jistota rodiny nikde.
říjen 11, 2012 12:38
Jenže : zrzka
tohle všechno je proto, že se Věra bojí říct příteli/ údržbáři/ domovníkovi, aby se necpal kam nemá a co je a není jeho věc. Mohla by o něj přijít. A opačně, jak začne šťourat do syna,taky by mohl odejít. Věra se bojí, že bude sama, proto se neodvažuje vymezit.Jinak jí jsou asi tyhle pravidla jasný , jen....má strach je uplatnit.Potřebovala by se o sebe nějak víc starat, líp se cítit, najít si lepší přátele, nebo koupit motorku a odjet do Madridu, ještě něco studovat, něco, co ji potěší. Má jediného člověka, který ji rozhodně neopustí a to je ona sama.Měla by si dopřát, řešit sebe, třeba se pak najde i lepší domovník s lepším životním pcitem. On se pak člověk vymezí snadno, když je mu fajn.
říjen 11, 2012 12:52
zrzko : Petronila
"tohle všechno je proto, že se Věra bojí říct příteli/ údržbáři/ domovníkovi, aby se necpal kam nemá a co je a není jeho věc. Mohla by o něj přijít."

S tím souhlasím, to je přesný.

Myslím, že první věc je zbavit se toho strachu, že "by o něj mohla přijít". Jednak tím, kdo má víc co ztratit, je jednoznačně on, jednak není dobré nechat se něčím takovým de facto vydírat (když neuděláš to a to, tak s tebou nebudu).
říjen 11, 2012 13:03
zrzko : mia I
jestliže měla kdysi odvahu k rozvodu, nevidím důvod, proč by ji nenašla znovu. Pořád lépe než se nechat tlačit do kouta oběma. Přítel /tím přítelem ho nazývá Věrka, proto ten výraz používám i já/ si vyskakuje víc než je vhodné. Ale já bych se na Věrky místě zamyslela, zda přece jen nemá i kus pravdy, i když styl a způsob prezentace jeho názorů se mi nelíbí. Přece není v pořádku, aby dospělí makali a synek se jen proháněl na motorce. Pokud jedou na víkend na chalupu , neznamená to, že tam kluk musí makat jak Bulhar /to by ho asi brzy otrávilo/, ale zadat mu úkol stylem "pomůžeš o tomto víkendu s tím a tím, je na Tobě jestli budeš nejdřív prohánět motorku a pak makat nebo opačně, ale až budeme v neděli večer odjíždět z chalupy, chci abys měl práci hotovou".
říjen 11, 2012 13:13
Já teda nevím, : jednababi
ale přítel o klukovi říká "že by měl víc pracovat, že by se měl víc učit, že by měl víc pomáhat" - otázka je, co znamená to "víc"? Jestli to totiž není jen představa onoho pána, jak by se měl chlapec chovat, případně vzpomínka, co v sedmnácti dělal či musel dělat on sám.
Je fakt, že běžnej druh puberťáka málokdy udělá něco, k čemu není přímo dokopán... a někdy ani to ne smilies/grin.gif - ale celkem bych rozuměla tomu, že je-li dokopáván někým, kdo mu dělá naschvály, nepohrne se do nějaký práce tuplem.

říjen 11, 2012 13:31
jednababi : mamča
Z toho vyplývá, že Jirka pracuje, učí se, pomáhá...ale podle názoru Zbyňka by měl to všechno dělat VÍC.
A proto mu složí fůru dřeva před garáž, aby měl chlapec víc chuti do práce. smilies/angry.gif
říjen 11, 2012 13:41
... : Vodoměrka
A možná by bylo dobré vědět, jestli má Zbyněk nějaké vlastní děti, když už má jasno v tom, že by Jirka měl všechno dělat víc... víc... víc... smilies/wink.gif

Což mi připomnělo jednu mou kamarádku, co v době, kdy neměla děti a my ostatní už ano, tak kritizovala téměř všechny a měla jasno, že tohle by ona nikdy nedělala, tohle by její děti taky nikdy neudělaly... a tak dále... no, po letech, když ona už ty děti má, si zase my ostatní říkáme, že to, co dělá ona a její děti, bychom my, nemožné matky a naše ještě horší děti, nikdy neudělali smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Věrko, kde jsi? Zkus se vyjádřit trochu podrobněji... ať tu jen nehádáme...
říjen 11, 2012 13:51
Ano, mamčo, : jednababi
takhle bych to viděla. To je něco podobnýho jako "jasně, že se můžeš bavit - ale až budeš mít VŠECHNO hotový", přičemž ono "všechno" předem specifikováno nebývá. Způsob používaný nejen na dítka, ale občas i na manželky.

říjen 11, 2012 14:02
Týbrďo, ten to schytal, domovník jeden zatracenej! : Krakonoš
smilies/grin.gif
Tak si tak povidám, pročpak? Proč je tak těžký připustit, že by třeba i von moh mít kus pravdy, že milej Jiříček je třeba aspoň malinko, čistě teoreticky, línej sobeckej bordelář. Že ho maminka trošilinečku rozmazlila. Ale nikoho to tady nenapadlo, důvodem je, že Zbyněk bydlí zadarmo v tazatelčině domku - hned je všecko viděný jinou voptikou. Co ale, kdybych se zeptal třeba já, jestli něco nedělám blbě, když mojí ženě vadí naprostá lenost mejch pubetálních dětí? Taky by to byla automaticky vona, kdo má držet hubu a krok, když je neporodila? Nojo, berušky, jenže vona má aspoň částečně pravdu. Taky jsem je lehce rozmazlil, páč mi jich je líto, že neměly možnost vyrůst v normální rodině s mámou a tátou, co se maj rádi. Ale věřim, že na mou ženu byste takhle přísný nebyly, když nejni domovnice a chlap k tomu.smilies/grin.gif A to už vobčas taky ze zoufalství udělala nějakou nekonstruktivní hovadinu, rejpanec či naschvál. Vono to totiž vůbec nejni lehký, ty vztahy s dětma, který nejsou pokrevně vaše. A puberta nejni zase až takový postižení, aby se tím automaticky všecko vomlouvalo a všecko tolerovalo. A mezi náma - já jsem si teda doma nádobí ve dřezu válet dovolit nemoh. Ani v sedumnácti - jel jsem jako blesk ho umejt. Makat jsme doma museli, aspoň to nádobí a úklid, když už to byl jenom byt. A to, že dětičky dnes nemusej hnout ani prstíčkem, za nic úžasnýho nepovažuju. Argumenty mejch puberťáků, že jejich spolužáci nemusej doma dělat vůbec nic a proto my jsme hnusný teroristi, mě vyloženě vytáčej. A na závěr - abysme měli aspoň nějaký vobjektivní informace, co kdybys, Věro, napsala, co přesně všecko za povinnosti tvůj hoch za tejden musí vykonat, co studuje a s jakým prospěchem? Hned bude jasnější, jestli dělá dost nebo by moh víc. smilies/cheesy.gif
říjen 11, 2012 15:51
Ještě mě napadá, : Krakonoš
že tu má chlapec taky pořádnej vroubek za to, že paňmámu ještě nepožádal vo ruku. smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
říjen 11, 2012 15:53
Krakonoši : mia I
mě to teda napadlo a i sem to napsala. Tak se zas tak nepodivuj. smilies/wink.gif Ono jde totiž ještě o jednu věc. Je možný, že domovník-přítel sklopí krovky a odejde a pak až bude Věra s klukem na tu práci sama, tak se teprve ukáže, jestli přece jen Zbyněk neměl částečně pravdu. Ona útlocitnost je někdy dítěti spíš na škodu a špatně ho připraví pro život.
říjen 11, 2012 16:10
Tak. tak. : mamča
Nejen mia upozorňovala Věru, že by se měla zamyslet, jestli nemá ten Zbyněk aspoň malinko pravdu, že chlapec vlčí (a máma má vůči němu trochu výčitky, "je k němu asi zbytečně ochranitelská") a jestli by synek neměl třeba na chalupě trochu víc pomáhat.
Ale to jsou všechno teorie nepodložené znalostmi prostředí.
Ptá se Věra co má s těmi svými chlapy dělat.
Nepíše, kdo rozbil rodinu, že na sebe nechá kydat vinu od syna, že mu zničila tím rozvodem dětství. Byla Věra prokazatelně ta, která zavinila rozvod manželství ? A proč se o syna třeba nezajímá jeho vlastní otec ?
A pak, nikdy bych si netroufla o partnerovu dítěti říct, "že je Jirka rozmazlený smrad". Na tomhle tenkém ledě je třeba zvlášť uvážlivě volit slova.
Jirka ví, že ho Zbyněk nemá rád, že mu překáží. Proč by ho zrovna on měl na oplátku milovat ?
A Věra se v tom plandá. Nechce přijít ani o jednoho, tak jim oběma dělá hromosvod.
Z toho není cesta ven. Buď ještě pár let vydrží, než syn dospěje a definitivně odejde z domova - což Věra nechce, nebo pošle do háje Zbyňka, který jí víc komplikuje život než pomáhá, a bude zase sama, čehož se bojí.
Někdy je nejtěžší vydržet sám se sebou.
říjen 11, 2012 17:25
Alčo, : Sinix
Víš ty, co on tam na té chalupě po celý týden dělá?


Určitě jí tam celý týden usilovně zahýbá. Na 1000% je to darebák, vyžírka a ku**vník. Zapomněl jsem na něco? smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 11, 2012 18:20
Krakonoši, : Petronila
tak svatba je mi úplně u zadku, ale vidím rozdíl v tom, jestli ti dva spolu fakticky žijou jako partneři (tj. bydlí spolu, hospodaří spolu, vedou společnou domácnost, sdílejí svůj život) nebo jestli je to spíš takové "účelové kamarádství", kdy si jedou každý na své triko.

V tom prvním případě je myslím zcela na místě, když se ten partner, co není rodič, občas vůči tomu dítěti vymezí, ale IMHO by to měl dělat s citem (i když pevně), a vyvarovat se silných slov. Mluvit o rozmazleném smradovi by mi velmi vadilo i od jeho vlastního otce, partner matky by se měl držet zpátky ještě víc.

V tom druhém případě (který mi připadá, že u Věry nastal) ten "kamarád s bonusem" NEMÁ DO VÝCHOVY DĚTÍ CO KECAT. Je mi líto. Maximálně do toho, co se týká přímo jeho (to nádobí).

Úplně jiná otázka je, zda by se měl syn nějak přiměřeně zapojit do údržby. Což si myslím, že by měl, ale kdyby mě někdo tituloval rozmazleným smradem, asi bych se moc nehrnula mu pomáhat.

Může nastat situace, že pokud se Zbyněk odstěhuje, bude asi Jirka muset přiložit ruku k dílu a i Věra bude muset na té chatě pracovat víc, pokud si ji budou chtít udržet. Ale je dost možné, že pokud bude hlavním mužem Jirka, bude se mu do té práce chtít podstatně víc.
říjen 11, 2012 19:43
Mamčo, : Petronila
já myslím, že je úplně jedno, kdo "rozbil rodinu", ty řeči o "zničení dětství" zní jako typické pubertální citové vydírání, a když na to máma slyší, tak se to použije.

Jsou to schopny použít i děti, jejichž otec matku týral. Tam vůbec nejde o žádnou skutečnou "vinu", ale o rozhárané nitro toho puberťáka (na což má právo a má právo i na to zlobit se na rodiče, že to spolu nevydrželi, ale myslím, že dospělý rodič by to měl ustát)
říjen 11, 2012 19:48
Petronila : mamča
Jasně, taky si nemyslím, že mají děti právo vydírat rodiče jakousi "vinou" za jejich nepodařené dětství. To je prostě život, a Věra se určitě nerozváděla z plezíru.
Jenom je snadné na výtky reagovat slovním útokem, o kterém ví, že zasáhne bolavé místo.
říjen 11, 2012 20:23
No to je hezký : Pančelka
Mio: Petronillo: Ale problém je v tom, že když se rozváděla, tak to se pravděpodobně samoty tak nebála, jak teď. Syny měla doma oba. Teď čelí strachu, že bude úplně opuštěná. Ten její strach je to, s čím je třeba něco dělat, jak jí bude trochu líp, ona už oba srovná, blbá není. Jenže co, po takových životních zkušenostech. Chce to poradit, jak si začít víc věřit a líp se cítit, jak strach překonat, kde vzít podporu, pak může řešit cokoli.
říjen 11, 2012 20:42
Krakonoši, já už to psala, : jednababi
i když teda jako čirou spekulaci, informací nemaje. Chlapec může mít ručičky vod práce, dokonce v tom může bejt maminkou když ne přímo podporovanej, tak lehce chráněnej - ale stejně tak může pan přítel mít jiný představy o tom, co je to to zmiňovaný "víc".
"Makat jsme doma museli", píšeš - no to my taky a taky už jsem před nějakými 15-20 roky slýchala od mejch dětiček, že "jejich spolužáci nemusej doma dělat vůbec nic" smilies/grin.gif - a vsadila bych boty na opakování týhle situace za dalších pár let, tentokrát s potomkama jejich smilies/cheesy.gif

Ale v každým případě si naivně myslím, že dospělej chlap by neměl rozpory s puberťákem řešit schválnostma, nebo spíš zlomyslnostma - viz složený dřevo.
říjen 12, 2012 07:37
no, docela by mě zajmalo, : alena puntíkovaná
proč ho vlastně jeho manželka vyhodila. Já mám obavy , že přítelova náklonnost nepramen spíš z možnoti střechy nad hlavou - o kteru by mhl lehce přijít, jen co synek povyroste a zmužní a bude tu chalpu potřebovat pro sebe.
říjen 13, 2012 16:31
no Sinixi, s kolika chlapy jsi žil? : alena puntíkovaná
a taky by mě zajmalo, jak oni řešili konfliktní situace. T.j. začali vyjednávat po dbrým, nebo se snažili zastrašovat a vyhrožovat. A co jim na tobě nejvíc vadilo? A polepšil ses?
říjen 13, 2012 16:43
No, Alčo... : Sinix
Ale jo, odpovím na tvou otázku:

S jedním dokonce stále žiji - jsou mu 2 roky.
Konflikty řeší se vší vervou - většinou řevem. Předpokládám, že mu na mně vadí, že ho vychovávám.
A jestli jsem se polepšil?? Rozhodopádně ne... (Do jeho dospělosti ani nehodlám.) smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Nepochybuji, žes měla smůlu na chlapi grázly, vyžírky a notorické holkaře. Avšak bez ohledu na to, kolik jich bylo, je to mizivá promile všech chlapů na světě. smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
říjen 13, 2012 18:51
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]