O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

NEMÁM ANI KORUNU... PDF Tisk E-mail
Neděle, 06 únor 2011

Dobrý den, vážení přátelé, chci vás poprosit o radu. Je mi 43 let, vzdělání mám středoškolské (všeobecná ekonomika), nyní kombinovaným studiem studuji na VŠ studijní program Procesní inženýrství (bakalářské studium) s cílem poté pokračovat navazujícím magisterským programem na Fakultě aplikované informatiky stejné univerzity. Jsem nezaměstnaný od roku 2005.

 

 

 

 

 

     Mám také velmi mírné zdravotní omezení, spočívající ve vyloučení namáhavé fyzické práce. Po celou tuto uvedenou dobu se "soukromě" zabývám počítači, sítěmi a informačními technologiemi, snažím se v uvedeném oboru vzdělávat i poskytovat drobné služby, což se bohužel projevuje pouze velmi sporadicky.  V rámci rekvalifikačních programů jsem také absolvoval dva kurzy - "Správa počítačových sítí" a "Administrátor www serveru", což je však v mém případě pouze jistým dokladováním dříve nabytých znalostí a zkušeností - ovšem v praxi jsou tyhle doklady víceméně nepoužitelné (žádný z potenciálních zaměstnavatelů je neakceptuje).

 

     Zaměstnání si hledám převážně přes internet použitím různých specifických portálů, a to odesíláním žádostí a životopisů v podstatě několikrát týdně (samozřejmě i nějaké osobní návštěvy firem s obecnou žádostí či dotazem). Okruh jsem si stanovil do cca 60-80 km od svého současného bydliště tak, abych eliminoval náklady na nutné bydlení. Práci však nehledám na "manažerských postech", ale soustředím se téměř na cokoliv - kupříkladu řidič osobního vozu, prodavač koberců, skladník (velmi často), různé kancelářské profese, atd. Zkrátka vylučuji pouze specifika typu dokončená VŠ nebo precizní znalost AJ. Jinak téměř vše. Přesto nejsem po celou uvedenou dobu v hledání zaměstnání úspěšný.

 

     Za těchto okolností jsem měl na výběr ze dvou možností - tedy přijmout pomoc svého rodiče a v podstatě se nechat "vyživovat" nebo rozšířit řady bezprizorních nemajetných spoluobčanů, dokončujících svůj bezútěšný život v ulicích měst. Vybral jsem si popravdě tu první možnost. Z toho důvodu jsem požádal soud o zrušení vyživovací povinnosti na zletilého (23 let) syna, který má ukončen první stupeň vysokoškolského vzdělání s titulem Bc. a nyní pokračuje navazujícím magisterským studiem v řádném denním studiu.

 

     Jak už jsem psal, jsem dlouhodobě nezaměstnaný, bez jakéhokoliv příjmu a odkázán pouze na pomoc svého vlastního rodiče. Současně jsem dlouhodobě veden na Úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání. Znovu připomínám, že nemám vůbec žádný příjem - veškeré mnou oslovené státní organizace (UP, sociální podpora) mě informovaly, že ze zákona mi jejich úřad nic vyplácet nebude (tj. bydlení u důchodce, dlouhodobá nezaměstnanost atd.).

 

     Moje skutečně akutní situace stran výživného nastala cca před 6 měsíci, kdy jsem svému potomku přestal posílat plnou, soudem stanovenou částku a začal jsem zasílat jedinou možnou částku, cca 100 Kč. Čímž mi do dnešního dne vznikl dluh ve výši několika tisíc korun. Musím ještě upozornit, že jediným mým majetkem jsou moje svršky, možná snad ještě obstarožní PC - to je skutečně doslova vše. Zkrátka i méně zdatný pozorovatel by pochopil a poznal, že jsem skutečně nemajetným občanem, na kterého tenhle stát ve své neskonalé moudrosti zapomněl.         

 

      Můj návrh proto zněl na zrušení vyživovací povinnosti s tím, že dítě je již schopno se samo živit a navazující magisterské studium může realizovat formou kombinovaného studia při zaměstnání.

 

Než proběhla celá tahle "kauza", svého potomka jsem samozřejmě informoval, dohodnul jsem si setkání a o celé situaci jsme mluvili - v tu dobu to bylo z jeho strany jednoznačně akceptováno. Jasně jsem mu vysvětlil, že tenhle krok hodlám podniknout právě z uvedených sociálních důvodů a to také proto, abych nebyl stíhán pro neplnění povinností. Jeho matku, jako celkem slušně situovanou osobu jsem o podporu pro mě nežádal! Také jsem svého potomka ubezpečil, že tenhle krok podniknu fakticky pouze v právní rovině a v okamžiku získání zaměstnání jej budu dál, i vyšší částkou podporovat. Matka dítěte je poměrně slušně zaopatřena, pokud je mi známo, vlastní čtyřpokojový byt a má stabilní, slušně placené zaměstnání.

 

     Při nařízeném soudním jednání mě soudce několikaminutovým, pro mě zmatečním poučením (a to nepřerušeným čtením různých nařízení soudů, zákonů atd.) v podstatě informoval, že vyživovací povinnost zrušit nejde a zaniká až smrtí jednoho z účastníků. Několikrát se mě taky zeptal, zda trvám na této žalobě. Po tomhle jeho přednesu jsem však pochopil, že nemá v úmyslu mojí žalobě vyhovět a položil jsem mu přímý dotaz, zda rozhodne ve prospěch mojí žaloby o zrušení vyživovací povinnosti. Načež mi odpověděl, že nikoliv a z toho důvodu jsem tedy přistoupil na jeho návrh a na žalobě netrval, a tedy všechno skončilo.

 

     Nyní mám ale pochybnosti jednak k osobě samotného soudce, jednak k jeho rozhodnutí - ze mé žaloby jasně vyplývala žádost o zrušení placení výživného z uvedených důvodů, nikoliv žádost o zrušení nějakého zákona. Uvedený soudce připustil možnost nové žaloby o snížení výživného, nechápu však, jak mohu platit výživné, když můj denní, týdenní, měsíční.... příjem je 0.

 

Bydlím u svého rodiče, kterého za tuhle pomoc pro mě, v mojí životní situaci nemálo obdivuji, velmi ctím a velmi si ho vážím a nehodlám dopustit, aby jakákoliv zvrácená chamtivost kohokoliv, byť podpořená tzv. zákonem (kdy já jsem kupříkladu ani nepomyslel na vyživovací povinnost bývalé manželky vůči mě) připravila mého starého, těžce zkoušeného rodiče o jeho právoplatný majetek proto, že mi poskytnul zázemí, které mi odmítnul poskytnout tenhle stát, jehož jsem občanem (viz. velmi často médii probírané, slušně řečeno, "exekuce").  

 

Můžete mi poradit, jak mám postupovat dál?

BOREK

 

  

 

Komentáře (72)add feed
Borku, Borku, nestydíš se, nechat se živit víc jak pět let svým rodičem, důchodcem? : Myška
Hanba by mne fackovala. Jsem přibližně v tvém věku, skoro deset let jsem žila s dětmi sama - samoživitelka. Když jsem byla bez práce, dělala jsem opravdu vše pro to, abych si ji našla, a byla jsem rozhodnutá vzít cokoliv, abych uživila sebe a své děti. Takže pro chlapa, který nepracuje takovou dobu a nechá se živit důchodcem, pochopení nemám.
Co ti poradit? Konečně si OPRAVDU hledat práci, a taky ji najít, i kdybys měl šurovat veřejné záchodky. Neříkej mi, že v oblasti IT nic nemůžeš sehnat, pokud tedy opravdu něco umíš.
únor 06, 2011 23:31
Borek je srandista a provokatér, : bb2
jinak to nevidím. Zítra v práci si dá po poradě kafe, stáhne maily a jako zákusek pro pobavení reakce kudlanek na svou srdceryvnou esej. Jestlipak jsem se trefil v odhadu, kdo mě sprdne, která odsoudí, která se rozpovídá o svých zásluhách a která projeví soucit a pak mi začne mateřsky chápavě radit, hehe...
smilies/grin.gif
únor 07, 2011 00:19
Já si říkala, že to tak budete brát... : d@niela
ale - je to zcela pravda, jen jsem jeho psaní trochu prokrátila. Je to tak...

únor 07, 2011 00:59
Dani, : bb2
pokud správně rozumím, tak toho člověka osobně znáš a víš, že jeho situace je taková, jak ji popisuje? Pak možná víš i proč to tak je, proč nebyl schopen najít zaměstnání ani v době, kdy byl hlad po IT pracovnících a kdy i lidi se základní školou sehnali práci. Popravdě, jeví se mi to tak, že prostě pracovat nechtěl a hledal výmluvy, až je našel.

Pane Borku, pokud je to tedy tak, jak píšete, pak se omlouvám, že jsem vám nevěřila, a mám pro vás radu: jděte pracovat.
Tak třeba hypermarkety Tesco teď nabírají lidi na brigády na inventury, které budou probíhat příští měsíc. 76 Kč/hod. Dále přijímají pokladní, lidi na doplňování zboží atd. Tím začněte, o volných dnech a víkendech pak pilujte angličtinu, jejíž základy již ze SŠ a VŠ máte. Abyste pak mohl třeba reagovat na inzerát, kterým v Moravskoslezském kraji hledají "produktového manažera (IT)". http://www.jobs.cz/ - U & SLUNO a.s.

Protože co budete dělat, až vaši živitelé zemřou? Jedno zda stářím, vyčerpáním, nebo hlady, protože prostě 3 dospělé ze 2 penzí neuživí. Pověsíte se na krk svému dítěti?


únor 07, 2011 01:38
to teda nechápu, : alík puntík
máte vysokoškolské vzdělání technického směru a ještě k tomu "přes počítače". Mrkněte se občas do novin...jsou tam mraky inzerátů v nichž shánějí "ajťáky"
únor 07, 2011 06:06
takové mám nejraděj. : Eny
Rok mne a dcerku ex tahal po soudech. Také chtěl snížit na symbolickou, směšnou částku, důvod nezaměstnaný. Chtěl to stihnout v době, kdy práci "neměl". No, zjistila jsem že měl, vše dodala a platí dost na to, aby dcerule mohla studovat. Sice se mu nechce do zaplacení dost velkého dluhu vzniklého na nezaplaceném výživném, ale to se vyběhá.
Mužský a vzdělaný a bez práce...tohle vidím na totální lenoru a nechuť platit alimenty. Tohle stvoření chce radu jak vyzrát na vlastní dítě a uznání za to, že nechtěl výživné po své ženě, když ona si přece žije nad poměry. Ať se jde vycpat.
únor 07, 2011 06:56
... : Eny
Jsem skutečně nemajetným občanem, na kterého tenhle stát ve své neskonalé moudrosti zapomněl. No a kde máš nějaký majetek? Tos proplouval životem s baťůžkem od jedné víly k druhé? Takové rádoby ajťáky znám!

vyloučení namáhavé fyzické práce
kupříkladu řidič osobního vozu, prodavač koberců, skladník (velmi často), různé kancelářské profese, atd. Zkrátka vylučuji pouze specifika typu dokončená VŠ nebo precizní znalost AJ. Jinak téměř vše.

Tolik rozporů...nemůže namáhavou práci a hlásí se jako řidič, skladník, prodavač koberců. Člověče, Ty ani netušíš jak tohle namáhavé je. ...Jo pak už Ti zbývají různé kancelářské profese. Hmm, ale kancly už jsou plné.
Tolik pokory. Brrrr
únor 07, 2011 07:04
přestat brečet a začít konat : holubinka
co takhle krátkodobé pracovní poměry - brigády
a nebo rozšířit okruh hledání s případným využitím ubytovny přes týden?
únor 07, 2011 07:20
nebo se postavit na vlastní nohy : holubinka
jako OSVČ.......přes PC, hodinový manžel, cokoli bez nutné velké investice....na dobrý podnikatelský záměr dává pracák nevratnou dotaci.....
jsi na nule, tak stejně nemáš co ztratit, jenom získat!!!!!!
nemůžeš ublíženě čekat, že se o tebe někdo postará
únor 07, 2011 07:25
... : Sandra.
Já tedy radu nemám, jen jsem se chtěla Borka zastat- pár mých blízkých přítel má rodiče, kteří dlouhodobě nemůžou sehnat zaměstnání a jen díky tomu, že nejsou rozvedeni, tak stačilo říct studujícím dětem- sorry, nemůžu tě dál živit- potomek pochopil a zařídil se podle toho. Tuhle situaci přeci každý normální potomek chápe, ostatně i Borkův syn s tím souhlasil, tak nevím, proč by někdo třetí, v podobě nějaké instituce, měl do toho zasahovat. Pro mladého člověka je kolikrát snazší si sehnat brigádu a při škole se v pohodě vydělávat dá...
únor 07, 2011 07:36
Jenže ono to není hlavně o tom, jak neplatit dospělému potomkovi výživné, ale o tom, že Borkovi se nechce dělat. : Myška
Kdyby opravdu chtěl, nějakou práci si za těch pět let našel.
A poukazovat na to, že bývalá manželka má byt a pracuje, a přesto on je tak hodný, že ani od ní nechce výživné, je vrchol.

únor 07, 2011 08:15
taky by se mohl : holubinka
wellmi bohatě oženit smilies/wink.gif
únor 07, 2011 08:19
Kamarádka byla v podobné situaci, : Jitka U.
je jí 53 let, v životě toho moc nenapracovala, s PC neumí. Bylo mi jí líto do té doby, kdy jí někdo nabídl zaměstnání na recepci pobočky nemocenské pojišťovny a ona mi vysvětlila, že to dělat nemůže, že kdyby 8 hodin denně seděla, tak by jí otékaly nohy a dělal by se jí špíček na břiše.
únor 07, 2011 09:31
oh.....jak nepříjemnéééééééé :-))))) : holubinka
na nateklý nohy jsou kompresní fusekle a na špíček sklapovačky smilies/grin.gif

a to " chudák " asi opomněla fakt, že by jí z klientů mohla bolet hlavička smilies/grin.gif
únor 07, 2011 09:43
jéé to je fakt, z celodenního sezení u PC : Eny
mám špíček a nožky mne taky bolí. Hahaha že bych zažádala o příplatky? Dobrý důvod nepracovat.
únor 07, 2011 09:45
nechce a nebude pracovat, : drahuš
aby nemusel platit alimenty. Taky dobrý...
A ještě vyhrožuje, že by se mohl nechat bejvalkou živit.
únor 07, 2011 10:16
čtu to opět a zas... : Eny
"zvrácená chamtivost", tohle Boreček pojmenoval dokonale. Nový název pro alimenty...
My jsme ale drzé žáby když si dovolujeme chtít po exmanželích finanční příspěvěk pro jejich děti. A ještě si dovolíme BYDLET a v bytě!!!! A některé máte vy drzé holky i domečky! A některé i auto!!!!! A ještě máme práci!!! Jejdanánky Borečku Ty nás musíš ale všechny nenávidět. Ještěže žijeme v česku.
únor 07, 2011 10:32
Hele, Borku, vyzkoušej ten zákon vo rodině v praxi. : Krakonoš
Když seš ten chudák, tak zažaluj bejvalku vo výživný. Zákon je na tvý straně, nejni čeho se bát. A budeš mít z čeho platit alimenty. Prošlapej cestičku, kterou málokdo šel a napiš nám na kudlu, jak jsi uspěl. Ať to tu nejni tak jednotvárný. smilies/grin.gif
Dnes je pěknej den. Svítíčko sluní, ptáčkové zpíváčkové cvrrrdlikají, srandisti píšou na kudlu a pozor - vrátil se NČ! Se vší parádou, s blbečkama i trapnýma ovcema, bez sukní, takovej, jak jsme ho znali a měli rádi. Zde je důkaz:
http://www.kudlanka.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=3692&Itemid=40
smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif smilies/grin.gif
únor 07, 2011 10:54
To je dobré :-)))) : Sinix
Ale Borku, stát nemá povinnost tě živit. Opravdu nevím, kde jsi na to přišel??? Ostatně, co (nebo kdo) je to stát??? Stát jsme my všichni (i ty); proč bychom tě měli živit? Živ se sám!

Ten soudce má pravdu, nelze ti zrušit vyživovací povinnost. Vyživovací povinnost k "tvému potomkovi" ti skončí sama, jakmile bude schopen se živit sám. Lze ti pouze upravit výživné tak, aby odpovídalo tvým majetkovým poměrům. Dále, ty nemůžeš jen tak z ničeho nic začít platit méně. Jinak ti samozřejmě nabíhá dlužné výživné, které je právně vymahatelné.

Umím si představit, jak ta rozmluva mezi vámi probíhala: "Tak hele, potomku, já jsem bez práce, takže zapomeň na výživné, jak ho určil soud. Dám ti stovku a buď rád..."

A ještě: S tím výživným od bývalé manželky bys nejspíš neuspěl. Jsi totiž schopen se sám živit; nebo jsi snad plně invalidní? Za další, pokud bys byl např. plně invalidní, pak výživné bys mohl požadovat v přiměřené výši maximálně 3 roky od rozvodu.
únor 07, 2011 11:00
A ještě: : Sinix
Můj návrh proto zněl na zrušení vyživovací povinnosti s tím, že dítě je již schopno se samo živit a navazující magisterské studium může realizovat formou kombinovaného studia při zaměstnání.


Tak tohle ti opravdu u žádného soudce neprojde. Můžu ti říct, že to ještě reagoval dobře, jiní by tě za toto prohlášení znectili mnohem hůř. smilies/angry.gif
únor 07, 2011 11:06
na každé škole : Eny
taková možnost není. Tak to máš Bori ještě na 3 ročky. To zvládneš.
únor 07, 2011 11:13
Borek : Milene
zdá se mi téměř nemožné, že za 5 let jsi v okruhu 80 km nenašel jakoukoliv práci. smilies/wink.gif Usoudil jsi, že syn je schopný živit se sám. Jestli je po tobě, tak asi ne. Ty nejsi schopný se ve svém věku také živit sám. Tak vidíš.
Ale mohl by jsi zkusit něco jako spisovatel nebo novinář. Sloh máš vytříbený, popisný. Danielka musela příspěvek zkrátit. smilies/grin.gif smilies/grin.gif Byl jsi přece někde zaměstnaný? Takže nějaká praxe by už mohla být. Ale je smutné, že jsi si za celý život vydělal jen na pár kousků oblečení.
Jinou radu pro tebe bohužel nemám.
únor 07, 2011 11:48
Tak to tedy sedí! : Hanni
A ještě: :
Můj návrh proto zněl na zrušení vyživovací povinnosti s tím, že dítě je již schopno se samo živit a navazující magisterské studium může realizovat formou kombinovaného studia při zaměstnání.

Tvé dítě je na tom skoro stejně jako ty- i tebe živí rodiče, včetně bydlení, přitom jsi schopen sám se živit a studium realizovat při zaměstnání (jak radíš synovi). Navíc jsi starší a určitě máš víc životních zkušeností, tím pádem bude pro tebe snadnější si práci najít. Ale jak jsem si tak početla v tvém příspěvku, zákony máš docela zvládnuté, až na ten jeden: BEZ PRÁCE NEJSOU KOLÁČE.






únor 07, 2011 11:50
Jestlipak si Borek přečte naše příspěvky? : Myška
A jestlipak si z nich něco vezme, krom celkem oprávněného dojmu, že ho nikdo nechápeme?
únor 07, 2011 11:54
však to riskl když si psal o radu : Eny
na KUDLANKU ne? Měl napsat na nějaké Ty mužské stránky. Už to tady kdysi bylo, ach ta hlava.
únor 07, 2011 11:58
... : Macesska
"Mužské stránky" se spíš zabývají tím, jak získat dítě do péče, případně jak s ním navázat kontakt, když tomu matka brání. Tam bych moc pochopení na Borkově místě nehledala, ani jedno asi nebude jeho případ.

Pokud dítko se změnou souhlasilo, tak prostě přejde z denního studia na kombinované a tím nárok na výživné zanikne, ne?

únor 07, 2011 12:14
Sinixi, pozor, : Krakonoš
ta lhůta 3 roky se vztahuje k paragrafu 93. Pro paragraf 92 žádná taková lhůta neplatí - takže nevomezeně. A teď už de jen vo to, jak kdo definuje (ne)schopnost sám se živit. Mně Borek připadá neschopnej docela dost smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif.
únor 07, 2011 12:22
"vyživovací povinnost zrušit nejde a zaniká až smrtí jednoho z účastníků" : jednababi
I když se ti to možná nezdá, soudce měl pravdu. Lze totiž pouze zrušit nebo upravit placení výživného, takže tvému "návrhu na zrušení vyživovací povinnosti" soud skutečně vyhovět nemohl, protože není v jeho pravomoci korigovat platné zákony ;-)
No a protože se vychází z toho, co je uvedeno v žalobě, ne tedy z toho, co z ní podle žalobce "vyplývá", máš smolíka. Soud tě poučil, ergo splnil svou povinnost.
A pokud se ti poučení soudu zdálo zmatečné, stačilo buď požádat o vysvětlení, případně si předem alespoň přečíst třeba zákon o rodině, případně zkouknout, jakže má taková žaloba vypadat co do obsahu i formy.
únor 07, 2011 12:29
Krakonoši, : Sinix
máš pravdu. V tom zákoně to tak skutečně je. Já před tím slyšel jen o 3 leté lhůtě, ale že se týká jen rozvodů, kde je "určen viník", mi uniklo.

A když se podívám na závěr tvého příspěvku, tak s tebou souhlasím i tady. Pokud si nedokáže ani za 6 let najít nějakou (jakoukoliv) práci, tak neschopný rozhodopádně je. smilies/wink.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 07, 2011 12:51
Měl zvolit variantu ulice : Radmila
Jenže to by musel alespoň něco dělat, prohrábnout popelnice, sbírat flašky nebo žebrat. Ale pověsit se na krk starému rodiči, sednout si zadkem do hotového a ještě se válet tolik let doma a nechat se živit, to jako promiňte, s takovým soucit nemám. Mi neříkejte, že když máte doma počítač, tak za ta léta nejste schopen si najít práci s ubytováním. Pořád se oháníte státem, ale já se jen divím, že stát tohle umožňuje, takovej příživník! smilies/angry.gif
únor 07, 2011 14:07
díky za tento článek – na pobavení je to rozhodně dobrý, : toulavej
v případě reálnosti začínám chápat, proč sedí v parlamentu takové skvosty, jako Zaorálek, Sobotka, Hašek, Rath, Škromach, vlastně celé vedení socdem. a komunistů – kde se vzaly hlasy, které je do parlamentu zvolily.

http://www.kurzy.cz/kalkulacka/zivotni-minimum/
jak vidno, je v současnosti životní minimum 3126,- Kč a myslím, že jej dostane každý dlouhodobě nezaměstnaný, který si o něj zažádá – je veden jako nezaměstnaný . . .
to by středoškolák mohl pochopit . . .

http://zakony.kurzy.cz/94-1963-zakon-o-rodine/cast-3/

únor 07, 2011 15:44
nechápu, : Martina Poaová
jak velká to musí být nenávist k té bejvalce a synovi, že se raději nechá vydržovat od rodičů, že raději šel studovat - než aby "dával peníze"...

taky přístup, no.
únor 07, 2011 16:06
toulavej, : strejda
také už dlouho nemusím soc.dem, ale s tou politikou jsi trapnej.
A nezapomeň se také podepsat pod petici a přidat se k ostatním šaškům - vlezdopedelkům, aby se Ruzyně přejmenovala na Letiště Ronalda Regana.




únor 07, 2011 17:48
Bez : Karel Sýkora
Reagana by v Cechach stale pokracoval komunisticky experiment. Nevdecnici touzi po navratu starych casu.
únor 07, 2011 17:58
To je ubohá úvaha : strejda
.
únor 07, 2011 18:12
Jablko nepadá daleko od stromu : Magdalenka
A pokud vy, Borku, přijímáte již léta bydlení i obživu od svého otce, proč by to nemohl ood vás syn okoukat? Je to přece daleko jednodušší způsob než se postavit na vlastní nohy a pečovat o slabší spoluobčany. Myslím, že ve vašem věku (vás i syna) je na čase státu vracet, co do vás vložil při vzdělávání, zdravotnícké péči, příspěvky rodičům... a ne naopak v plném zdraví a produktivním věku požadovat, aby se o vás staral. Kdy chcete vracet ostatním lidem když ne dnes? Z čeho budete žít zítra?
únor 07, 2011 18:22
Strejdo, : Karel Sýkora
pospinit slovem "uboha" umi kazdy; bez argumentu to vyzniva v tvuj neprospech.
únor 07, 2011 19:38
Sýkoro, : strejda
myslel jsem, že argumentů netřeba. Tak jo. Říká Ti něco Čech, češství, hrdost, Tham, Dobrovský a další bohemisté? Ti tehdy bojovali za češství, za češtinu, proti poněmčování.
Doba pokročila a přišlo lezení do zadku velkému Sovětskému svazu, zemi, kde zítra znamenalo včera. Opět jsme starší a máme tu nový sport a tím je amerikanismus. Ode zdi ke zdi, že? Jednou doleva, pak zas doprava. Nic vlastního...
Udělej si průzkum a zjistiš, kolik Amíků ví, kde je nějaká Česká republika. Někteří ti řeknou třeba i to, že Československo je hlavní město Prahy nebo nás posadí kamsi na Balkán.
Přejmenování také nestojí 9,90 Kč, vezmu-li tu ekonomickou stránku. V době, kdy je v tomto absurdistánu daleko víc neřešených problémů, zabývat se takovou šaškárnou několika prdlých šašků - nemám pro ně vhodnější výraz, to je další absurdno.
Kdyby už mělo dojít k nějakému přejmenování, máme tu dost našich jmen, která by se dala použít, ale domnívám se, že nějaké přejmenování není na pořadu dne, že je to jen jakási recese několika zavilých srandistů, kteří se chtějí zviditelnit.
A za pád opony se mnohem víc zasloužil Gorbačov, protože nebýt jeho, nevím jak by to skončilo. Tím nechci říct, že by se to mělo jmenovat "Gorbačovo". To už vůbec NE! Stačí?


únor 07, 2011 20:52
... : Karel Sýkora
Ja vubec nechapu o cem mluvis a jak to spolu souvisi. Jestlize veris. ze te Rus vyvazal z nevolnictvi dle sve dobre vule je dalsi debata zbytecna.
únor 07, 2011 20:58
Pokud nechápeš, pak nechápu : strejda
proč jsi začal diskutovat. smilies/cheesy.gif Nejde-li to hodit ani lopatou, pak to skutečně nemá smysl.
únor 07, 2011 21:06
Strejdo, já tě též nechápu : NČ
Jak můžeš snášet argumenty někomu, kdo svou mozkovou kapacitou nejni schopnej si ani udělat názor?
Na vytvoření svýho "vlastního" názoru on má stranický ideologický komise ODS a TOP se zpěvačkou Parkánovou a křišťálově čistym Sášou Vondrou a s nejoblíbenějšim knížetem. Na ně prostě nemáš :-(
únor 08, 2011 09:15
Co třeba : Macesska
letiště Franze Kafky?
http://www.youtube.com/watch?v=pg6w0aCWrSQ
únor 08, 2011 09:19
No néééé :-) NČ : strejda
já Tě zdravím co se do Tebe vejde.
únor 08, 2011 09:35
Ahoj Srejdo! : NČ
Též Tě zdravím. Též už z pense:-( Úředničinu jsem zabalil, povohlížim se po nějakym přivejdělku. Mohl bych psát paměti z ouřednický dráhy vč. veselejch příhod z kanceláří (vč. teda na stolech za zamknutejma dveřmama. Včetně taky tý poznaný množiny pitomců a kariéristů a vlezdoprdelů, co jich za život bylo.
Jenže mám problém. Nejsa starostou, nejsem si jistej, zda by někdo ty paměti četl. Copak, číst by je nemusel, hlavně zaplatit, žejo. No, a chybí mi ta jistota.
Takže v následujících dnech mě čeká pár pohovnorů a selfpresentací a doufám, že něco z toho nakonec vyjde. Ani mi nějak extra nejde vo prachy (samože ale zadara ne, to bolej ručičky i hlava).
únor 08, 2011 09:56
NČ, : strejda
docela Tě chápu. Mne by to nicnedělání také asi zabilo. Tak zkus ty mapěti napsat ve verších jako ten mediálně známý starosta. smilies/grin.gif Jak vidíš, tady je možné všechno.
Ale asi dostaneme sprdunk, že jsme odbočili na úplně jiné téma. smilies/grin.gif

Ostatně - ono už tu na téma článku bylo řečeno asi vše. Tak se měj fajn a užívej si toho rentiérského stavu.
únor 08, 2011 10:15
Já bych to letiště pojmenovala Cimrmanovo : Hanni
smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 08, 2011 10:21
Strycu, třeba tak nějak?: : NČ
Byl jsem sice průmyslovák,
jenomže jsem nebyl Slovák.

Chtěl jsem dělat topiče,
nebyl jsem však disident - dopyče.

Nechal jsem si zarůst bradu
a nastoupil do úřadu...
....................

únor 08, 2011 10:34
ale téma netéma, : Iris
jsem také ráda, že je tu zase NČ, Tebe strejdo jsem také dlouho postrádala, oba vás zdravím, co se do vás vejde smilies/wink.gif
Když jsme u těch činností, mám pocit, že jeden z vás tu kdysi zmínil manžela na hodinu nebo jak se tomu říká.. NČ, žes to byl Ty? Tak jak to vidíš, teď?
Básnička je krásná smilies/cheesy.gif
únor 08, 2011 12:50
strejdo, můj příspěvek se vůbec netýkal politiky : toulavej
Jen jsem na názorném příkladu z parlamentu chtěl ukázat, proč se asi kolem nás dějí tak absurdní věci, jako je zvolení takových zástupců lidu, jaké má v parlamentu socdem. Z čehož měl vyplynout logicky důkaz, že je to díky takovým TRAPNÝM lidem – hlupákům nebo chytrákům – obojí se tu nevylučuje, jako je Borek. Člověk, který studuje VŠ, 43 let, umí zapnout počítač a surfovat na internetu a zjevně lže nebo neví, že může dostávat existenční, životní minimum i když nikdy třeba nepracoval a ani nebude chtít pracovat. Nepochybně takoví lidé existují a chodí volit, dokonce mají středoškolské vzdělání a studují VŠ – ale, k čemu jim to vzdělání je, když ho neumí použít a rozlišit kdo je kdo . . .

O iniciativě na přejmenování letiště jsem neměl potuchy a dost mě pobavila. Samozřejmě je nesmysl používat dnes jména cizích osobností, stejně jako za první republiky bylo Wilsonovo nádraží nebo za bolševika závody V.I.Lenina – Škoda Plzeň :-). Je to jen potvrzení, že hlupáků je v každé době pořád dost a rádi se zviditelňují . . .
únor 08, 2011 14:34
Toulavej, : strejda
tak to jsi mě uklidnil. V tom případě se omlouvám za blbej komentář.
únor 08, 2011 16:04
Borku Ty by ses měl nad sebou opravdu : Inka
vážně zamyslet, protože to jak žiješ a na čí úkor je dost velká Tvá hanba! Byla jsem rozvedená s dvěmi dospívajícími puberťáky, též jsem párkrát musela hledat práci a MUSELA jsem vzít občas cokoliv, než jsem našla něco co stálo za to, protože mě neměl kdo živit jako Tebe a neexistovalo abych byla déle jak dva měsíce bez práce. Ano mám starou maminku, ale byla by mě ukrotná hanba se jí v Tvém věku pověsit na krk. Takže sorry já nechápu a ani chápat nechci, že 5 let!!!! jsi bez práce a necháš se živit svým starým rodičem, to snad nemyslíš ani vážně????!!!!

Syna sis zodpovědně udělal, tak ho i živ, je to Tvá povinnost, začni se stavět k problémům čelem a nehledej výmluvy!!!!

Problém je někde v Tobě, zkus tam zapátrat!!! Takovéhle lidi jako jsi Ty nechápu, chápat nechci a nebudu!
únor 08, 2011 20:54
Borku ještě mi zvědavost nedá: : Inka
když se ve svých 43 letech neumíš sám o sebe postarat, komu se navěsíš na krk až Ti starý a unavený rodič zaklape bačkorama?

Svému synovi, kterého jsi nechtěl živit Ty sám? No ten bude asi natřesenej.

Exmanželce? No jestli jsi takhle uvažoval i v maželství s ní, tak je asi ráda, že se Tě zbavila, chápu jí naprosto a bezvýhradně.

Najdeš si nějakou jinou pečovatelku co Ti bude baštit báchorky o tom jaký jsi chudák a leta si nemůžeš najít práci? Jak Tě musí živit starý rodič? Ty jsi teda terno, ve svých letech nemáš lautr nic a ani tu práci, už vidím ženskou která je natřesená si takovýhle balvan uvázat na krk, vždyť je to životní sebevražda.

Zamysli se nad sebou, fakt s Tebou je něco skara špatně!!! Dozraj! A začni sám u sebe.


únor 08, 2011 21:32
NČ, : Míša šíša
jdi do toho a ty paměti v básnické formě sepiš. Máš dobře našlápnuto!!
smilies/grin.gif
únor 09, 2011 11:41
Míšo Šíšo - děkuju, jo našlápnuto. : NČ
Našlápnuto jsem měl zrovna tudle, na Žižkově. Přímo do hov.a.
Vtom jsem taky v plnym významu pochopil dávnou reklamu na Jawu kejvačku: Našlápneš a jedeš!
únor 09, 2011 14:30
NČ, : Míša šíša
zahrň to do svých pamětí. :-)
únor 09, 2011 14:48
5 let je sice dlouhá doba : wendy
a ty alimenty vás taky našláply, ale jste schopni si uvědomit, ře nějací nezaměstnaní tu prostě budou, a ze všech vrstev společnosti, všichni 100 % zaměstnaní být dnes zkrátka nemohou. Tak to je. A i z nich se rekrutují ti bezdomovci. Co je na tom tak nepochopitelného...

NČ, asi se u vás moc nesbírají psí exkrementy do předepsaných pytlíků, že. To jsou dneska lidi !
smilies/wink.gif
únor 09, 2011 17:39
ano, wendy, : bb2
ale mezi těmi nezaměstnanými neměl zdravý 38 letý chlap, ajťák, s vysokou školou, v letech 2005 - 2008 co dělat, a kdyby hnul zadkem, aby mezi nimi nebyl, měl by velkou šanci, aby mezi nimi nebyl ani teď
S takovým základem, to by musela být nezaměstnanost 90%, ne 9 smilies/smiley.gif
Přece nemusel nutně být správcem sítě, jde o to, že umí dobře pracovat s počítačem, má nějaké vzdělání, soudě dle textu mu nechybí ani vyjadřovací schopnosti, v pojišťovně, bance,na úřadu, se mohl chytit. A teď mohl mít aspoň slušnou podporu v nzm, s nějakou černotou by si na chleba a vodu vydělal.
A nebo mít aspoň živnosťák a dělat tzv. na ŽL, pro firmy, takových je, možná by nezbohatnul, ale na alimenty by vydělal a přežil by i krizi.
Jenže ono to vypadá, že pán dělá všechno proto, aby dělat nemusel, aby měl omluvenku pro ty alimenty.
40 letý chlap s takovými základy visí na krku rodičům penzistům? To je to, co se nám ekluje:-)
únor 09, 2011 17:51
Třeba to není všechno tak úplně pravda : wendy
s tou kvalifikací, kromě toho je ajťáků už pár let jak nastláno. Možné je to, že je tu i jiná překážka nástupu do práce než výmluvy. Měla jsem tu pár vzdělaných lidí, kteří se přesto těžko zaměstnávali. V tomto případku mě trochu zaráží jen těch celých 5 let.

Vy jste většinou dobře zaměstnaní, možná i vaši známí a příbuzní. Ale i schopný člověk může být bez práce.
smilies/wink.gif
únor 10, 2011 11:28
Wendy - ano, může, ale 5 let? Tebe by hanba nefackovala, kdybys visela na krku rodiči, ještě k tomu důchodci? : Myška
Fakt si nedokážu představit, že zůstanu bez práce dlouhodobě. Z čeho bych žila? Vzala bych téměř cokoliv, a při práci, která by mi nevyhovovala, bych hledala dál.
Najít práci není lehké, ale když se to podaří lidem se základním vzděláním, dřív nebo později se to podaří i člověku se vzděláním vyšším. Čím vyšší vzdělání, tím více možností, ne?
únor 10, 2011 12:21
Wendy : Krakonoš
Schopnej, vzdělanej a pracovitej člověk nemůže zůstat 6 let bez práce, musel by žít v systému s dlouhodobě nulovou nabídkou pracovních míst, což je úplně něco jinýho než procento nezaměstnanosti a v takový situaci naše země není a nikdy nebyla. Pravděpodobnost, že člověk Borkova profilu přes maximální snahu nezavadí 6 let vo žádnou práci se pohybuje hodně blízko nuly. Takže se nemůže divit, že vzbudil spíš nedůvěru než jakýkoli sympatie či pochopení.
V jeho situaci, když budu chtít vydělat aspoň minimální prachy, udělám si třeba ŽL a nabídnu svou práci za 50% (nebo klidně 30%) standardních cen v oboru - zaváděcí ceny. Nepohybuje se v oboru, kterej je mrtvej, takže všecko je jen votázka nabídky a poptávky, navíc v IT jsou jedinou vstupní investicí znalosti a schopnosti. Tak by začal a budoval si jméno, ze začátku by si vydělal jen taktak na "nevisení na krku rodiči", ale dnes už moh bejt jinde. A tak dál, tohle je jen jedna zmnoha možností, jak aktivně situaci řešit.
únor 10, 2011 13:25
lidičky : erika
ten pán nebyl v čase začátku nezaměstnanosti vysokoškolsky vzdělaný, a není dodnes, píše přece, že teď si dělá bakaláře, bůh ví, jestli má ukončenej aspoň jeden semestr. Taky to není žádný "ajťák", jelikož píše, že počítačema se zabývá ve volném čase, a kromě toho absolvoval dva rekvalifikační kurzy. A zároveň píše, že tohle nebere žádný zaměstnavatel vážně, což se vůbec nedivím.
Je to prostě člověk ze střední ekonomky, a my, co jsme zhruba stejně starý, víme, co to tenkrát obnášelo za potenciál.
únor 10, 2011 20:24
A co jako? : Krakonoš
Na to, aby hnul za šest let prdelí a začal něco - COKOLI - dělat, žádnou vyšší školu než maduridu z ekonomky nepotřebuje. To má bejt alibi, nebo co???
únor 10, 2011 23:12
ale no tak, jaké alibi, : bb2
erika si jen všimla drobných nepřesností, nijak Borka neomlouvá.




únor 11, 2011 00:42
zase mi to nechalo místo na delší komentář, tak to nemůže nechat ladem, žejo : bb2
Jsem čím dál víc alergická na tyhle výmluvisty. Nic jiného než VÝMLUVY to není, BOREK SE VYMLOUVÁ, VYKECÁVÁ, LŽE. Je to oblíbený sport jedné skupiny rozvedených chlapů. Pánové mohou protestovat, ale to je tak všechno, protože je to fakt. Znám několik rozvedenek, co se snaží urvat z bývalého urvat co se dá. To mi nevadí, je to rovný boj, chce se jim válčit, ať válčí. Znám jen jednu takovou, co nechala bývalému dluhy i děti a starej se, ještě urvala kus z majetku, který jí nepatřil.
Zato příběhy o tom, kterak on odešel za jinou, nebo byl manželkou odejit pro gamblerství kombinované s chlastem, a následně bývalce začal kolotoč shánění obživy pro sebe a děti, protože on přestal platit, kolotoč exekucí a splátek dluhů, které on nasekal, a kolotoč uhánění tatínka, aby laskavě aspoň pár plenek koupil.

Kdyby se stejně jako ti chlapi vymlouvaly ženské, vyvedeme stavebnictví z krize raz dva, protože se budou stavět dětské domovy jak o závod.
únor 11, 2011 00:51
... : bb2
Zato se "množí" příběhy o tom...
únor 11, 2011 00:53
takže, Borku, pokud nechceš být jen výmluvista, a chceš jednou syna inspirovat, být mu vzorem, chceš aby na tebe byl hrdý, : bb2
začni něco dělat. Třeba začni tady: http://www.clovekvtisni.cz/index2.php?id=202
Pracovní příležitosti v obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni. Budeš mít práci, peníze, odstup, nadhled, zaručeně si srovnáš hodnotový žebříček :-)
únor 11, 2011 01:01
Nono, vždyˇpíšu, že mě zaráží těch 5 let : wendy
jo, a nepíše sice o tom, ale může mít zdravotní (psychické) problémy. To je pak dost nezaměstnatelný. Určitě to je u mě profidedormace, přiznávám....ale krom toho nemám ráda kategorické soudy, jak se tu psalo již mmnohokrát, nevíme o všech podrobnostech případů. Někdo je prostě neschopný...
smilies/wink.gif
únor 11, 2011 07:27
krakonoši já ho fakt neomlouvám : erika
jen jsem si všimla že se všichni pozastavují nad tím, jak mohl VŠ ajťák v těch letech nesehnat vůbec nic. Tak já jen, že to nebyl žádnej VŠ ajťák. Byl prostě neschopnej, možná má psychické problémy, co já vím, důvodů proč je někdo neschopnej, může být spousta. Někdy stačí povaha "mouchy snězte si mě".
únor 11, 2011 10:10
myslím : romanB
že píšete zbytečně, vypadá to, že borek se už střelil legálně půjčenou kulovnicí ze svazu myslivců.
únor 11, 2011 10:30
... : bb2
takže myslíš, že tohle si můžeme odškrtnout? tak fajn.
smilies/smiley.gif
únor 11, 2011 12:28
bb2 : romanB
pokud je vypůjčení kulovnice zdarma, ano smilies/smiley.gif
únor 11, 2011 12:33
tak pozor Eriko : alík puntík
já střední ekonomku mám...je to lpší škola než gympl a jako kvalifikaci ti ji uznají naprosto všechno...jenom já, když vzpomenu, na všechna zaměstnání, co jsem dělala a pro které to byla vynikající kvalifikace.Může jít třeba prodávat do super-hyper...třeba k elektronice...a kvalifikaci má - má obchodní školu. Když si udělá zdravotní průkaz, může prodávat v potravinách, sedět v kase - am pořád shánějí lidi. Koukala jsem tuhle v Albertu - mají tam velký plakáty nabízející práci...tak ať se tam zeptá. Šedesát korun za hodinu není závratný plat, ale pořád lepší, než vůbec nic.
únor 12, 2011 06:04
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]