O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

"FRAJERKA VYSMÁTÁ" PDF Tisk E-mail
Neděle, 13 prosinec 2009

 Nevím si rady.... Dcera mi utekla do zahraničí, konkrétně do Holandska, kde byla cca 3 roky (nyní má 21 let, tak vidíte, že já nemohla nic dělat, nic říkat) a nyní se vrátila domů i se svou dvouletou dcerkou. Ale - nemíní dělat vůbec nic. Ani si nejde vyřizovat potřebné doklady (pojištění pro obě), neshání si žádnou práci, ani v domácnosti s ničím nepomůže, o svou dcerku se nestará.

 

 

 

    A já jen kmitám - do práce a zas domů...  Když jsem ji pohrozila, že ji vyhodím, vysmála se mi, že dobře ví, na co má nárok. A že ji nevyštvu z bytu... Je tu trvale hlášená.

 

     Poraďte co dělat, za chvíli to už opravdu nezvládnu...

 

Patricie

 

 

 

Komentáře (56)add feed
Patricie, : Aloda
myslim, ze dcera se myli v domence, ze jsi povinna zivit dospelou dceru a jeste jeji dite - upozorni ji v tom smyslu , ze ji muzes z trvaleho pobytu odhlasit a at kouka zacit setsakra delat a starat se o dite - to muzes take umistit do nejakeho zarizeni , dceruska je vedle jak ta jedle. A na Tvem miste bych tenhle rozhovor vubec neoddalovala, ale bude to tezke, musis se obrnit....
prosinec 13, 2009 21:08
zeptej se dcérenky, : holubinka
jak se jí bude zamlouvat pohovor s dámama ze sociálky- odbor péče o dítě
prosinec 14, 2009 07:19
A máš to… : Loki
Jaká matka taká Katka. Zkuste mě přesvědčit, že starej blbec vychová génia a ne zase blbce.
prosinec 14, 2009 07:48
Kuš ty brebto, to se může stát i v nejlepší rodině : wendy
že se dítě holt nepovede nebo se chytne špatný party. Matka je asi slabá a dcerenka toho využívá a jako štít má vnučku. Taky nevíme, proč do té ciziny utekla.
smilies/wink.gif
prosinec 14, 2009 08:01
Nečekej, : Dáša
až si k tobě dotáhne ještě chlapa a bude chtít, abys je živila všechny. Pokud si dítě přivezla z ciziny, musí si vyřídit alimenty, s tím jí určitě nějaká instituce poradí. Pokud ovšem ví, čí to dítě je.
prosinec 14, 2009 09:00
Což o to - : Sinix
proč utekla. Zajímavější asi bude, proč se vrátila. Tipnul bych, že tam z přísavky, co si myslela, že se tam maximálně za "se*ální služby" bude mít jak prase v žitě, nebyli právě nadšení a poslali ji šupem domů.

Možnost je v podstatě jediná: Nastavit pravidla. Dát ji nůž na krk: "Do týdne si vyřídíš doklady a do měsíce si najdeš práci. Ze mzdy budeš odvádět příspěvek na domácnost. Pokud ne, jdeš na ulici a nezajímáš mě, dokud nepřijdeš k rozumu."

Vyhodit ji klidně můžeš. Trvalý pobyt má pouze evidenční charakter pro úřady a pro doručování pošty. V žádném případě nezakládá jakákoli práva k bytu - ta vznikají pouze na základě nájemní smlouvy, nebo zápisu v katastru nemovitostí.
prosinec 14, 2009 09:01
no , já z toho mála, co je tu napsáno dedukuju, : toulavej
že dcera utekla do světa, protože už to doma nemohla vydržet. Teď se vrátila, protože už se tam z nějakého důvodu neuživila, neměla kde bydlet, ale, nebylo to, že by se vrátit k mámě chtěla. S mámou měla a má pořád konflikt o kterém nic nevíme. Že se o dcerku nestará je jednostranná informace. Asi je dcerka oblečená a dávala jí najíst a nechodí špinavá. Možná si s ní nehraje, ale, že by se vůbec nestarala je mně nějak divný. S dvouletým dítětem se asi špatně hledá práce, když jeslí je málo, nemáš na ně peníze a s babičkou se hádáš, takže ti dítě nepohlídá – sama chodí do práce, tak ani nemůže. Tak jakou práci by měla hledat. S malým dítětem ji nikde nevezmou. Zjevně se s dcerou hádáte, já bych začal bez výčitek, konstruktivně, po dobrým. Nerozumím, proč „kmitáš“ do práce a zas domů. Copak tě dcera nutí, aby ses o ně starala? Nestarej se, nevař, neper, neuklízej. Nakupuj jenom pro sebe. Bez práce nejsou koláče – dcera nevypere, neuklidí - nebude jídlo. Nenech se vydírat, že malá má hlad. Má mámu především, až pak babičku. Když se nebude o dcerku starat, pošli na ní sociálku – přes ní si bude muset vyřídit všechny papíry. Nenech si namluvit, že je tvoje povinnost se o ně starat. Není. Je to dobrovolné, jen když chceš. Ale, nejdřív začni jednat s dcerou po dobrém! Výhružky bych nechal až naposled. Ten zakopaný pes bude ve vašem vztahu s dcerou, ten bych zkusil vyřešit nejdříve.
prosinec 14, 2009 10:12
Práce pro 21letou matku bez praxe, s 2letým dítětem, : bb2
to nebude snadné. Sežene práci, kterou nebude moc vykonávat doma u PC a posílat výstupy mailem, takže - kam dá dítě? Školka tak malé nevezme, soukromá zařízení jsou drahá, chůvy taktéž.
S dcerou bych ještě zamávala, ale vlastní vnučku v zimě babička na ulici asi nevyhodí. Takže když už to tak dopadlo, tak je to na mámě/babičce. Zjistit co se dá ohledně dávek, dokladů atd., sepsat plán a postup. Pak sdělit (nikoli se ptát, domlouvat) dceři, že zjistila nějaké informace co můžou udělat, aby mohly všechny tři společně fungovat a přežít. A že udělá něco dobrého k večeři a až uloží malou, tak se na to mrknou a dají to dokupy. Pokud se dcera cukne, sdělit (nevyhrožovat, nehysterčit, neptat se, nedoprošovat), že v tom případě se odstěhuješ, že už si sháníš jiné bydlení, ale pokud si to do týdne rozmyslí, tak to stopneš. Když nerozmyslí, tak konat. Začít shánět si jiné bydlení, ve stávajícím zaplatit nájem na 3 měsíce dopředu a odstěhovat se. Pokud přijde potom s prosíkem a kdesi cosi, tak zopakovat, věcně a klidně, tebou nastolená pravidla plus. Že je ochotna je dodržet ti musí dokázat tím, že než ji k sobě necháš nastěhovat, tak si vyřídí všechny potřebné formality, doklady, dávky atd. Na odpoledne nebo večer si může sehnat úklid, taky na kasách v hypermarketech lze domluvit podvečerní směny - manželka našeho zaměstnance, ona na MD, on na nemocenské, chodí navečer 3x týdně na kasu a regály do hypermarketu. Taky v hospodách potřebují výpomoce, nebo na úklid kanceláří - úklidové firmy.
prosinec 14, 2009 10:14
oprava : bb2
tebou nastolená pravidla plus
bez plus, za plus bylo něco, co jsem umázla, a plus jsem zapomněla.
prosinec 14, 2009 10:16
... : bb2
A kromě toho, ty coby matka nejsi povinna jí prát, žehlit, uklízet. Udělej si jen to svoje, ona ať se stará o svoje věci, a je to. Mám stejně starou dceru, bez dítěte, studuje, pracuje, a ještě doma pomáhá, pokud by si nevyžehlila, neuklidila pokoj, neumyla koupelnu, tak shnije ve špíně a budu se na to klidně dívat:-)
prosinec 14, 2009 10:19
Toulavej, : bb2
může to tak být, jak píšeš, ale jsou i takové dcery, které odešly z domu bez konfliktu s rodiči, jen prostě proto, že chtěly zkusit žít jinak, samy, po svém, nebo se zaláskovaly. Konflikt mohl nastat až potom, právě pro způsob jak odešly, nebo žily, pokud o sobě nedávaly rodičům vědět, nebo pokud přišly domů až když jim teklo do bot - jako tato dcera s dítětem. Těžko na dálku soudit, že šlo o konflikt, pro který dcera odešla.
prosinec 14, 2009 10:22
Ty bys fakt bb2 vyklidila svůj byt, a raději si našla někde pronájem, aby v tvém bytě mohla žít tvoje dcera, která se nechce o sebe a své dítě starat ? : Myška
To já ne. Bydlení je jednou moje, a tak bych ho neopustila. Zašla bych na sociálku, abych zjistila jaké mám možnosti směrem k dceři a vnučce, jak jim mohu pomoci, aniž by mě to zruinovalo, a aniž bych musela dělat co nechci, a jaké možnosti má dcera, pokud by se o svou situaci začala zajímat.
Nesmíme zapomínat, že dcera má trvalý pobyt doma u Patricie, a případný exekutor přijde provést exekuci, třeba pro neplacení ZP, k Patricii.
Jak to vlastně má se ZP, byla po dobu pobytu v cizině odhlášena?
prosinec 14, 2009 10:31
... : mia
na tohle bych nervy neměla. Holka by si musela vyběhat pojištění a když už nemůže pracovat, měla by na starosti domácnost, minimálně by se aspoň naučila vařit. Jinak by si zbalila saky paky a ať si shání azylový dům nebo podobně. Jak chce s takovýmhle přístupem obstát v životě a zvlášť v dnešní době??
prosinec 14, 2009 10:38
Myško, ze 3 možností by tato byla nejlepší. : bb2
Pokud bych s dcerou nebyla schopná hnout a současně bych nebyla schopná vyhodit ji s malou holčičkou na ulici, v zimě, tak by mi zbývaly 3 možnosti -
1) živit všechny 3, čili naučit dceru, že se nemusí o nic starat, snažit, že nemusí prostě nic, a současně riskovat, že mi na dveře zaklepe exekutor s jejími dluhy (na ZP aj.).
2) dceru s vnučkou vyhodit na ulici, v zimě
3) to, co jsem napsala výše

Kdybys nebyla extrémista orientovaný mírně doleva, tak bys nevypíchla jen to odstěhování z MÉHO bytu, ale vnímala bys ty návrhy komplexně smilies/smiley.gif
prosinec 14, 2009 10:39
a pokud bys navíc četla pořádně, : bb2
tak by sis všimla, že to, co říkáš, že bys udělala, jsem psala, že bych udělala i já :-))
prosinec 14, 2009 10:40
Já bych to viděla na zrušení trvalého pobytu a na pomoc se získáním místa v azyláku. : Myška
Asi by mi krvácelo srdce, ale nedalo by se nic dělat. Já bych pole nevyklízela.

Co znamená tato věta:
Kdybys nebyla extrémista orientovaný mírně doleva, tak bys nevypíchla jen to odstěhování z MÉHO bytu, ale vnímala bys ty návrhy komplexně smilies/smiley.gif
Vysvětlíš mi to? Je tam smajlík, vím, ale přece - taháš do toho politiku? Proč?
prosinec 14, 2009 10:49
... : Los evropský.
No, jestli s ní opravdu není domluva, a doma nic dělat nechce, a ještě se posmívá, že je matka povinna ji živit (což by mne osobně rozpálilo doběla) navrhuji toto: poradit se na příslušném sociálním odboru, celou situaci tam vylíčit, plus velké lamentoso, že musím chodit do práce a proto nemám čas se o malou starat a dcera to nezajistí. Odbor péče o dítě by k vám vyslal kontrolu, na tu bych se připravila následovně: bez předchozího upozornění bych odjela na dovolenou - třeba ke kamarádce, nebo na chatu, aspoň na 14 dní - 3 týdny, a zatímco by si dcera lebedila v zabordeleném bytě s ušmudlaným dítětem, že má konečně klid, kontrola by všechno zkontrolovala. Poté, co by byl sociálním odborem podán návrh na odebrání dítěte k soudu (myslím, že to tak chodí), vrátila bych se jakoby nic domů. Dcera by mě fyzicky napadla za strašlivého řvaní, k čemuž bych přivolala policii a o případných zraněních si nechala vyhotovit lékařskou zprávu. Tak bych lépe docílila zrušení trvalého pobytu dceři a mohla bych jí vyšoupnout i s kufrem za dveře s vyměněným zámkem. Pak ještě existuje možnost se domluvit, nastavit podmínky koexistence, ale to paní Patricie asi už bez úspěchu zkoušela, a jinak už nevím.
prosinec 14, 2009 10:51
teda : holubinka
jsem uhnutá doprava smilies/wink.gif, ale nevidim jedinej důvod, proč bych v takovymhle případu měla vyklidit byt, kterej sem si koupila a zařídila smilies/undecided.gif
pokusila bych se najít dceři podnájem, pomohla se zaplacením tak 3 nájmů a jinak....nic
prosinec 14, 2009 10:53
Teda bb2 žasnu, jak mě můžeš nazvat extremistou a ještě orientovanou doleva - fuj, docela jsi mě dožrala! : Myška
Nejsi už zblblá z našich médií??
prosinec 14, 2009 11:08
holubinko : bb2
protože jsem viděla pár případů, jak to dopadlo. A protože všechny úřady a instituce včetbě nebankovních finančních s.r.o. budou mít tuto adresu v databázi v souvislosti s dcerou. A protoože k bytu nemám vztah jak k domu. A protože jsem doma v podstatě tam, kde si pověsím klobouk. A protože dceru z bytu bez použití násilí nedostane, a malou vnučku nechce vystavit...doplň sama. Tak proto.

Samozřejmě jí může najít podnájem, zaplatit 3 měsíce dopředu atd. Ale jak ji donutí se tam nastěhovat a opustit mámin byt a zřídit si tam trvalé bydliště, a zařídit, aby si současné trvalé bydliště opravdu všichni vymazali z evidence, a nepřijít přitom o nervy a peníze,to nevím.
prosinec 14, 2009 11:36
Myško, opět děkuji systému, že kolonka pro nadpis není delší:-)) : bb2
protože tak reaguješ - vypíchneš co se ti hodí a na tom se točíš :-) na média nemám poslední dobou čas a popravdě mě zprávy, které asi myslíš, už moc nezajímají, žiju rodinou, prací, novým domem, psy, novým kotětem, adventem a svátky a vším ostatním, jen ne tímhle.
prosinec 14, 2009 11:39
A co když je byt ve vlastnictví Patricie? : Myška
To ho má dceři taky nechat a jít ze svého do pronájmu?
prosinec 14, 2009 11:39
Lose, : bb2
jako sci-fi dobré:-)
prosinec 14, 2009 11:40
Odpověz mi bb2 : Myška
na mé otázky, prosím.
prosinec 14, 2009 11:40
proč bych neměla k bytu stejnej vztah jako k domu? : holubinka
do mek jsem nechtěla- je s tím moc práce, tak jsem koupila velkej novej byt. A to bych měla třeba jen tak opustit kvůli dceři - flinkovi???? smilies/undecided.gif

prosinec 14, 2009 12:02
holubinko, : bb2
jasně, proč ne. To je tvůj způsob. Psala jsem za sebe :-) Mám vztah k místu a k domu, k bytu ve městě jsem odjakživa měla jiný vztah - v rámci města, bez nutnosti měnit práci atd. - bych byt změnila klidně. Ale to neznamená, že někdo jiný to nemá jinak. Jiní investují do bytu spousty času, práce, peněz - to, co já do domu. Byt mám zařízený pěkně, ale zařízení se dá vystěhovat, a ty parkety a obkládačky se dají udělat i jinde. Navíc, udělat si nové, čerstvé, vymalované a vymazlené hnízdo po 15-25 letech (tak nějak počítám, že Patricie v bytě žije, když má 21letou dceru), by se mi docela líbilo. A opět by to pro mne byl jen byt. Byt je pro mne přechodná záležitost, odjakživa, a to i byt, ve kterém jsem strávila 16 let. Přesto chápu, že jiní to mají jinak a není třeba mě o tom přesvědčovat smilies/smiley.gif
prosinec 14, 2009 12:12
ja teda trochu : mura
rozdil vidim v tom, ze ve vlastnim byte platim inkaso dejme tomu 4000, za pronajem dam 14000. to by me dost bolelo.
prosinec 14, 2009 12:17
ještě drobnost: : d@niela
připomnělo mi to další případ - tedy další možnost:

Jedné mé známé se stalo něco podobného. Dcera se v dospělosti odstěhovala, vše OK. Ale - jednou prostě zazvonila u dveří, taky s dítětem v náručí, a tady nás, mámo, máš, jsme v průs-švihu. Pokračování následovala stejný, jen s tím rozdílem,že jednou "babička" přišla z práce domů a tam byla jen vnučka...

Tak se o ni dva roky starala, pochopitelně, že musela skončit s prací. Pak zase crrrr - a dcera si holčičku zas odvezla. Bába se z toho hroutila, ale nic víc nemohla, pochopitelně. Teď je také v penzi, ale nic moc, takže si taky přivydělává. Jenže - ač s obrovskou kvalifikací, nemá moc šancí, naopak. Protože na rozdíl o té, o které výše píšu, tahle to se zdravím nemá nic moc.
Jo, to jsou věci...
A neříkejte, že nevíte, nebo jste nikdy neslyšeli o tom, jaké i ty "nejhodnější děti" jednou mohou být.

Mj. už jsem tu kdysi psala, že ve slabikáři, který jsem měla dost dlouho doma jako relikvii, byla básnička:
"dědeček a babička,
ujídaj nám chlebíčka".

Tím, že před tím zavřeme oči, to nezmizí. Je kvantum starých rodičů, co si nikde nestěžují, ale rozhodně v nebíčku nežijou. Ve vedlejším bytě v paneláku, co žiju, bydlela báječná a suverenní paní. Ale - pak jednou už nemohla, byla potřeba donášet jí jídlo, chodit uklízet... a horšilo se to... A jednoho dne jsem tam viděla dělníky.
Další sousedka, která se s ní v té době kamarádila, mi pak řekla, že ji odvezli do LDN. A asi za měsíc dávali do vývěsní skřínky parte...

Mj. ten její byt byl ale pronajatej snad po týden po jejím odlifrování do té LDN. Sousedka ji tam byla navštívit a vrátila se velice zničená. Přitom - děti té paní, o kterou se jedná, jsem znala, byli oba tak mé generace, nikdy bych o nich neřekla nic špatného, chovali se do doby, než máma začala potřebovat víc, než "bylo záhodno" úplně normálně.
Prostě - běžná rodina.


prosinec 14, 2009 12:20
Myško, : bb2
viz výše
prosinec 14, 2009 12:25
muro, : bb2
nevím, kolik platí Patricie a kde bydlí, aby případný nájem vyšel na 14 000. Tolik nestojí ani pronájem 4 1 v krajském městě mimo Prahu a Brno. Ale jasně, že finance by hrály podstatnou roli, a další okolnosti. Jak jsem psala, použila bych to přednostně jako páku k hejbnutí s dcerou, než abych už volala stěhováky. A současně bych se raději přestěhovala, než usínala s vědomím, že ráno mě můžou vzbudit exekutoři. Ale je to jen jedna možnost z nemnoha.
prosinec 14, 2009 12:28
vzdyt byt muze byt jedina jistota : lp
pro Patricii. Pokud se jedna o byt druzstevni nebo v osobním vlastnictvi, tak je tam cely jeji majetek. Ten sebou nikam neprestehuje. A jit do podnajmu za cenu mnohonasobne vyssi.... i kdyz mam sve deticky rada, tak tohle si nedokazu predstavit. Nevidim rozdim mezi domem a bytem.... Poradila bych podat zalobu k soudu na vyklizeni bytu. Trvaly pobyt, pokud tam dcera bydli, tak zrusit nelze smilies/sad.gif.
prosinec 14, 2009 12:31
JAN NERUDA: DĚDOVA MÍSA : d@niela


V kamnech praská, dědek každou chvíli
svadlé ruce sobě zahřívá,
kolo vrčí, syn si s prací pílí,
nádobu si z dřeva vyrývá.

Kolečko si divnou píseň šumí,
vnoučeti se očka kmitají -
"Hele, co náš táta všecko umí,
jak mu tříšťky z rukou létají!

Dřevo ukradl jsi v panském lese -
komu děláš z něho koryto?
"Dědovi; - již se mu ruka třese,
nádobí už všechno rozbito."

"Nauč mne to!" - "Vida toho kluka,
nač by tvá to ruka uměla?!"
"Až se tobě třásti bude ruka,
koryto ti synek udělá!"

V kamnech praská, dědek shrben pláče,
svadlé ruce syn mu zulíbá,
kolo mlčí, vnouče kolem skáče -
"Táto, proč se kolo nehýbá?"

prosinec 14, 2009 12:32
Dani, : bb2
těžko soudit, málokdo má na to, aby si nemohoucí maminku nastěhoval domů a nechal ji tam celý den bez péče, protože sám musí vydělat na to "domů", tj. na nájem, elektřinu, plyn, jídlo, drogerii atd. atd. Pěkné domovy důchodců jsou přeplněné, stacionáře taktéž, navíc ne všechny poskytují lékařskou péči a soukromá zařízení jsou drahá. Co zbývá - LDN.
Já s tím třeba v domku počítám, teď je tam pracovna a koupelna se záchodem, jednou to může být pokoj pro naše. Ale v bytě 3plus1 si 7 dospělých lidí, z toho 1-2 vyžadující více péče a prostoru, 2 psy a 3 kočky neumím představit.
prosinec 14, 2009 12:34
lp, : bb2
jasně, že to tak může být - že Patricie má byt v OV, DV. To nevíme. Pokud to tak je, pak tedy vystěhovat dceru s maličkou vnučkou na ulici, zima nezima, vyměnit zámky, zrušit trvalé bydliště. Psala jsem, že málokterá máma/babička, a těžko ta, která se radí na Kudlance, by toho byla schopna. Kdyby byla, už by učinila. Navíc, pokud je dcera tak odolná, jak je popsáno, tak k tomu vystěhování bude třeba najmout partu vyhazovačů:-)

Já jsem poměrně tvrdá, když mi dojde trpělivost, ale to malé dítě by mne asi dost zbrzdilo v nějakém radikálním postupu.
prosinec 14, 2009 12:39
bíbí, : d@niela
máš absolutně pravdu.
Ale zase jsou další možnosti: třeba ten případ, jako jsem psala o té starší kámošce. Určitě by se dalo najít nějakou jinou paní, prověřit ji pochopitelně, která by se k té nemohoucí nastěhovala. Za to, že by nemusela platit činži a případně za nějaký další menší obnos by se o ni starala.
Myslím, že se to dá vyřešit i podobným způsobem.


prosinec 14, 2009 12:39
... : bb2
dá, to víš, že dá, ale musí se hledat a dá to trochu práce, organizačních schopností a peněz. No a nezbude ten byt na pronajmutí, že...
prosinec 14, 2009 12:41
žaloba k soudu : lp
mi ale v takto vypjaté atmosféře přijde nejlepší. Nikdo na dlažbu vyhozen není a obsílka od soudu už jasně ukazuje, že Patricie není špalkem, na kterém se dá sekat dříví a že to s vystěhováním myslí vážně. Navíc jsem přesvědčena, že ani žádný normální soudce nepošle maminku s dítětem na ulici, ale spojí se s sociálním odborem, který může pomoci náhradní ubytování v azylovém domě či podobného typu. Třeba ale už jen soudní obsílka bude stačit k tomu, aby dcera rychle sebrala rozum a změnila své chování.
prosinec 14, 2009 12:49
jak jsi prisla : mura
na tu obsilku k soudu? ze by mi uz neslouzil zrak?
prosinec 14, 2009 12:53
aa, : mura
ty asi mluvis v budoucim case. kdyz patricei posle, nebude spalkem. smilies/smiley.gif
prosinec 14, 2009 12:54
Muro, pokud pošle Patricie žalobu, : lp
tak předpokládam, že soud dceru vyrozumí o žalobě a nařídí jednání. Při lhůtách u soudu si nemyslím, že to bude okamžitě, ale bude tam docela velká časová rezerva.
prosinec 14, 2009 13:00
Dani, : Míša šíša
Dědovu mísu jsme se museli učit nevím už v kolikáté třídě nazpaměť. Paní učitelka (tenkrát soudružka učitelka, ale to není podstatný) nám k tomu podala "rozbor básně" a pamatuju si, jak to na mě co by dítě ohromně zapůsobilo.
prosinec 14, 2009 13:02
bb2 ať čtu jak čtu, neodpověděla jsi mi. Ale někdy je to v podstatě taky odpověď. : Myška
Chtěla bych vidět, jak, podle své rady, opouštíš vlastní dům, necháš tam bydlet svou dceru, která se k tobě nechová dobře, a jdeš bydlet do pronájmu. Je to totiž stejné, jako opustit svůj družstevní byt nebo byt v osobním vlastnictví.

Jak přimět dceru, aby se odstěhovala, nevím. Pokud to bude násilím, může Patricie čelit nepříjemnostem z dceřiny strany, zkrátka jí to může dcera dát sežrat.
Vnučky, která za nic nemůže, je mi moc líto, a Patricie taky.
prosinec 14, 2009 13:27
a co zažádat : holubinka
o svěření vnučky do vlastní péče a s "dcerenkou" udělat krátkej proces?
prosinec 14, 2009 13:30
Ale co s dvouletou vnučkou? : Myška
Předpokládám, že je Patricie jinak sama - bez partnera - takže jít na rodičovskou dovolenou? A za co by žily? Nebo najít jesle, což se mi jeví jako schůdnější, ale nevíme, v jakém místě Patricie žije, a jestli jsou vůbec jesle dostupné.
prosinec 14, 2009 13:33
Patricie, : Vodoměrka
a zeptala ses jí, co si představuje, na co že to má nárok? Pokud jsi majitelkou bytu, tak jí ten trvalý pobyt můžeš zrušit raz dva... a jinak si neumím představit, na co od tebe má dospělá svéprávná dcera nárok... snad jen na to, že kdyby zemřela, tak že jí zajistíš pohřeb... ale to je už hodně morbidní... soužití vždy záleží na vzájemné domluvě a k právům patří i povinnosti... takže pokud by projevila snahu něco začít řešit, od pojištění přes dávky a případně i alimenty a práci, tak bych jí samozřejmě pomohla... ale když by se chtěla jen přiživovat, tak by měla smůlu... koneckonců jí můžeš navrhnout, aby šla do práce ona a ty zůstaneš doma a postaráš se o vnučku... a ona vás zabezpečí, zaplatí nájem, jídlo, oblečení, no prostě všechno to, na co si myslí, že má nárok... Jen bych ještě dodala, že se to hezky napíše, ale udělat to, provést to v praxi už je těžší, hlavně kvůli tomu, že je to tvá dcera a tvá vnučka... krev není voda... jo, těžkej život...
prosinec 14, 2009 13:46
Vodoměrko, ono to není až tak jednoduché, : lp
stále platí v zákoně o rodině vzájemná vyživovací povinnost mezi dětmi a rodiči. Pokud je kdokoli nezaměstnaný, tak sociální odbor zkoumá příjmy rodiny, ne jednotlivce. Takže klidně dospělé pracující dítě je „povinno“ živit maminku, která je zrovna na pracáku a nemá nárok na podporu v nezaměstnanosti. Bohužel milá dcerunka se bude asi dle popisovaného chování domáhati podobných „práv“ a bude chtít být maminkou vydržována. Proto se obávám, že jedinou možností je již zmíněná žaloba. Trvalý pobyt, pokud tam dcera bydlí, tak stejně nikdo nezruší a netuším, jak by reagovala policie, pokud by Patricie vyměnila zámky a dceři zamezila přístup do bytu. Navíc žaloba s následným vyklizením bytu je časově poměrně zdlouhavý proces, ve kterém by mohla být šance, aby dcerunce některé skutečnosti docvakly a začala se chovat nejen k okolí, ale i sama k sobě a hlavně dítěti zodpovědně.

prosinec 14, 2009 14:10
Myško, : bb2
nepsala jsem o sobě, že bych opustila dům a nechala tam dceru s její dcerou.
Psala jsem, že k bytu nemám vztah jako k domu, a to ani k bytu v OV, kde jsem bydlela 16 let.
A také jsem psala, že takto radím s přihlédnutím k tomu, že Patricie se radí na Kudlance a nebyla zatím schopna (tj. neměla na to žaludek) obeslat dceru soudně (jak radí Lp, a souhlasím s ní, mohlo by to s frajerkou pohnout), nebo ji prostě vyšoupnout ven.

Takový člověk mi přijde jako méně průbojný, citlivý, ohleduplný, ústupný, a proto pro něj bude možná schůdnější ponechat - v závislosti na okolnostech - dceru s vnučkou v současném bytě a - třeba na přechodnou dobu - jít bydlet jinam.

Snažím se radit podle toho, kdo se ptá, ne podle toho, jak bych postupovala já - i když i to občas napíšu, ale většinou jen když si myslím, že to tazateli bude k něčemu.
Patricii jsou naprd rady typu Já bych ji hnala, já bych jí dala!! stejně jako by jí bylo naprd moje sdělení, že Já bych to řešit nemusela, neb mně by se to nestalo. A mně by se to vážně nestalo:-) ale zase se mi stanou jiné věci a ty řeším taky s přihlédnutím ke svým okolnostem a svému založení, ne podle druhých.

Jinak odpověď na to, co ses ptala, jsem dala dnes v 11.39.
prosinec 14, 2009 14:14
lp, : bb2
právě, a vzhledem k založení Patricie, která se mi jako ranařka nejeví, mi schůdnější přišlo opustit byt, dceru a vnučku a nechat je v teple a s vodou, ale bez maminčiny péče. Načas, myslím že časem by dcera prohlédla. Novou adresu bych jí nedávala, v době mobilů není třeba, na rozhovor si dají schůzku v kavárně nebo parku.
Ale, jak jsem psala, je to krajní řešení, které bych jí nastínila jako reálné, pokud se nedohodnou.
prosinec 14, 2009 14:20
Já mám teda ke svému bytu vztah asi jako ty k domu. Mám ho ráda, a neopustila bych ho :-). : Myška
Já se snažím radit podle sebe. Co bych byla schopna skousnout já, nebo nebyla. Do jiné bytosti se špatně vžívá. A fakt si nedovedu představit, že bych sbalila psa, a svých pět švestek a štrachala se někam do pronajatého bytu. Krom toho, že, jak jsem už psala, mám svůj byt ráda, tak bych vlastně dceři ustoupila, a nechala ji dělat v mém bytě co by chtěla. Třeba si tam nastěhovat kohokoliv, rozprodat mi majetek, a tak podobně.
Poradit na míru, bez detailní znalosti prostředí a okolnostím je nesmírně těžké. Proto zde zaznívají rady různého typu.
Já si taky myslím, že se mi to nestane - nemám dceru - ale může se stát něco podobného i se synem. Živit bych ho nechtěla a ani nemohla, ale jak ho dostat po dobrém pryč, pokud by nechtěl, nevím.
prosinec 14, 2009 14:23
... : bb2
no právě, že se pořád pohybujeme ve sférách "co by bylo kdyby"
A nejlepší by bylo kdyby už nic nebylo, jen svařák, vaječňák a vůně jehličí:-)
prosinec 14, 2009 14:25
bb, ale podle Tvé rady : lp
by mohla i o tu pomyslnou jistotu zázemí rychle přijít. Dle popisu dcery je jen otázkou času, kdy exekutoři začnou klepat na dveře a po pár měsících dočasného ostěhování by Patricie mohla zjistit, že se namá taky kam vrátit smilies/sad.gif
prosinec 14, 2009 14:30
alimenty : Bara
Pokud ma vnucka holandskeho otce, mel by podle prijmu platit na vychovu ditete. Rekneme tedy, ze prumer je tak 250-300euro mesicne. Ty penize ji museji nekam chodit, pokud ovsem nevi kdo je otcem, pak je to tezke....
prosinec 14, 2009 14:36
lp : bb2
pokud je byt její, tj. v OV nebo DV, tak o něj přijít nemůže. O nájemní byt taky ne - patří jinému majiteli a nájemní smlouva exekutory nezajímá.
prosinec 14, 2009 16:00
bb2 : O byt v DV může přijít hrozně snadno. : mamča
Stačí, že nebude dcera tři měsíce platit poplatky spojené s bydlením, a Členská schůze družstva jí může vyloučit z družstva. Důvodů k vyloučení je víc, např., že by si tam dcera vodila "závadové osoby", opakovaně rušila noční klid...a další důvody, které má to které družstvo ve stanovách.
U nás v domě takhle přišla o byt v DV ženská se čtyřmi dětmi. (Byt plný feťáků, občas nějaký požár...)

Ale jasně, nevíme kde, jak, a v jakém bytě Patricie bydlí. Jako nejschůdnější bych viděla poradu na příslušném Sociálním odboru (OPD), protože tady jde hlavně o tu vnučku, dceru bych řešila až na druhém místě.
prosinec 14, 2009 16:25
... : bb2
Proto jsem psala, že bych na 3 měsíce dopředu vše zaplatila. Vystěhování z důvodů, které jsi uvedla, také není hned a než by nastalo, tak bych vystěhovala tu dceru, s tím, že malou může dočasně umístit aspoň v Klokánku apod., a zatím si hledat bydlení a práci.

Ale přesně jak píšeš - to už jsou další a další dedukce.

A ano, tyhle okliky bych dělala právě s ohledem na malou. Jinak dcera bez dítěte s takovým přístupem, zdravá a mohoucí, by šupajdila raz dva.
prosinec 14, 2009 16:28
Jen krátce pro Holubičku : NČ
Cit: "....tak jsem si koupila velkej novej byt. A to bych měla třeba jen tak opustit kvůli dceři - flinkovi????"
------------------------
Se to ani nedá všecko ze včera přečíst. Ale Holubinka mě zaujala. Odpovídám ANO.
Opustit, spíš teda myslim vyměnit, třeba za jeden menší a jednu kuču pro dceru, nebo jinak. Ale jestli bys nechtěla udělat vůbec nic, tak si nestěžuj! Je to tvá krev, tvá výchova, tak kdo jako jinej by se měl starat?

prosinec 15, 2009 06:58
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]