O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

HAMIŽNOST - TAKY LIDSKÁ VLASTNOST PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 03 květen 2007

 Kudlanko a ostatní, ani nevím, jestli mi poradíte, spíš si chci jen požalovat. Náš táta se po smrti maminky znovu oženil. Byli jsme už dospělí a tak jsme s jeho novou ženou ani moc nepřicházeli do styku. Nehledě na to, že my žijeme ve městě, on zůstal v našem rodinném domě. Po devíti létech otec po celkem banální operaci zemřel a od té doby v domku zůstala bydlet jeho žena sama. Je to půl roku, co také zemřela. A co se nestalo: 

    

     Najednou se z Německa ozvala její dcera, která si na mámu nevzpomněla celou dobu, co tam žije. My s bratrem jsme během tátova života za ním jezdili minimálně dvakrát třikrát do roka (častěji jsme nemohli, jeho nová paní nás "neměla kam dát", protože téměř všechno pronajala, oni žili jen v pokojíku a kuchyni!). Po tátově smrti nám také dala jasně najevo, že tam vítáni nejsme a že si s námi nemá co říct.

 

     Nyní jsme se dozvěděli, že domek a všechno v něm atd. má být oné neznámé dcery. Respektive se nám ozval její právník.      Nic není samozřejmě uzavřeno, budou asi různá jednání, ale je mi z toho mizerně. Po tátově smrti jsme s bratrem zdědili každý jednu čtvrtinu, ale ona nyní říká, že za tu dobu její máma všechno předělala, že ta "naše" čtvrtina je v podstatě pryč, protože se všechno muselo opravovat, my na to nic nedali... atd. atd. Víte, my jsme bez jakéhokoliv dědictví ať po mámě, tak po tátovi, žili klidně a spokojeně, ale nechápu, že nemáme najednou na nic právo... Když tam manžel s bratrem zajeli, nikdo je do domku nevpustil, že se prý všechno vyřídí právní cestou. Je mi z toho všeho dost špatně. Nejde mi v podstatě o žádné peníze, snad bych si vzala nějakou drobnost na památku, i když manžel s bratrem říkají, že jakým právem si má všechno po našich rodičích převzít cizí hamižnice.

 

     Uvidím, jak to dopadne. To jen  jsem vlastně ulevila vypsáním. Ovšem, nevím, jestli budeme mít žaludek na to se hádat s touhle "dámou".

 

Markéta

Komentáře (25)add feed
tak snad bude neco u notare? : Jasmina
Nehadejte se z hamiznosti ale s principu,vypada to podle vypraveni ze taticek byl pod pantoflem,protoze opravdu milujici zena by vas vzdycky!!!mela kam dat.
květen 03, 2007 12:41
nejsem právník : Kamila
určitě tu jiní poradí lépe, třeba Gita. Ale vy jste děti a řeči typu, že vaše čtvrtina je "v podstatě pryč" jsou o ničem. Je třeba se poradit s právníkem, ale to už určitě víš, žejo?
květen 03, 2007 12:52
Kamilo, ty mi nějak věříš... : Gita
smilies/cheesy.gif Nicméně, s tou "zmizelou čtvrtinou" se mi to dost nezdá. Jestliže jste spoluvlastníci a ona do domu něco investovala, tak vám měla k tomu něco říct a měla proběhnout domluva. Abyste i se vy případně mohli k tomu, jestli něco takového vůbec chcete, vyjádřit. Na oplátku se jí můžete zeptat, jestli ona vám vyplácela nějakou část zisku z nájmu... Možná to s tou zmizelou čtvrtinou nebude tak žhavé.
Spoluvlastnictví navrhuji honem rychle vypořádat - požádejte o vyplacení své čtvrtiny. Pokud nebude souhlasit po dobrém, lze podat návrh k soudu v vypořádání spoluvlastnictví (nebo tak nějak se to jmenuje). Právníka to bude chtít určitě, tomu soudu se obávám taky nevyhnete.
květen 03, 2007 13:10
jak je vidět : Kamila
věřím právem smilies/wink.gif
květen 03, 2007 13:16
já tedy také nejsem právník, : Inka
ale podstatné je to co je napsané na katastru, jestli tam máte ty a bratr každý 1/4, tak je to nepopiratelné (vyzveděte si výpis listu vlastnictví na katastru nemovitostí, stojí to asi jeden 150,- Kč kolek, dá se to vyhledat i na internetu, kolik tam kdo má napsané), též byste měli mít i přístup do domu jako spolumajitelé. Dům snad dobře znáte, tak musíte sami odhadnout a ptovrdit jak veliké ty opravy byly a jestli vůbec byly. Výši investice by snad také měla zdokladovat dotyčná dcera paragonama s tím na co to konkrétně bylo. A jestli do toho macecha něco opravdu vložila, tak tím zhodnotila i ty Vaše čtvrtky na které máte právo, tak jako na vstup do domu. Asi budete muset být ráznější a z principu bych se tedy obrat nenechala, byl to Váš rodný dům.
květen 03, 2007 13:17
také jsem Tě chtěla navrhnout Gito, : Inka
to máš ale vlastně pravdu, že když to celé macecha pronajímala, tak byste mohli říci, že Vám nebyla vypláceno část nájemného, takže nula od nula pojde a zase Vám zůstavávají ty Vaše čtvrtky, takže bych se nehroutila předčasně. A také myslím, že by bylo dobré co nejdříve udělat vypořádání. Pak už spolu nebudete mít nic společného.
květen 03, 2007 13:24
Díky, já vím, že to bude chtít právníky : Markéta
Ale asi chápete, jak to je všechno hnusný. Tátovi jsme do života mluvit nechtěli, a je jednoznačné, že ona nás v lásce neměla. Ona si tam z toho udělala něco jako penzion, ani nevím, jak dalece to bylo legální. To víte, tátovi nebudem nic bořit, nedalo se s ním ani moc mluvit. Prostě její slovo bylo svatý. O tom, že ona má nějakou dceru, jsme snad jen věděli, nic víc. Teď to asi bude dost špatný, tedy to handrkování. Ale když už, tak proč by to měla všechno mít ona? Asi dojde k nějakému vypořádání, taky nevím, jak to chce praktikovat teď, dozvěděli jsme se, že tam snad posílala občas nějaké své známé na dovolenou. Tedy asi to byla taková "malá do kapsy dceři i mámě".
květen 03, 2007 13:45
Inko, ty paragony, to je dobrá poznámka : Gita
ty paragony, to je dobrá poznámka. Nech si, Markéto, předložit důkazy a nenech se opít rohlíkem. Podobně také se pokus sehnat důkaz, že ten dům komerčně využívala. Stačilo by snad přinejhorším i svědectví sousedů, že se tam někdo cizí často pohyboval, atp.
Jinak si s tím nedělej zbytečnou hlavu, emocionálně se od toho snaž co nejvíc oprostit. Určitě vyhledej toho právníka, stojí to zato v tomto případě. Po zkušenostech vím, že nemá smysl si tímto nechat kazit dny. Život je moc krátký. Než se trápit, raději šetřete naftu na 30. 4. 2008. smilies/grin.gif
květen 03, 2007 14:10
tak nějak bych taky postupovala : bb
Výpis z katastru nemovitostí, pro prvotní info stačí z netu, pokud neznáš číslo katastrálního území a číslo parcely, tak hledej podle názvu obce a čísla popisného. Nejspíš půjde o dvě parcely. Na stavební parcele (ve výpisu popsaná obvykle jako Zastavěná plocha a nádvoří) stojí dům, a pokud máte zahradu, tak to bude druhá parcela, která patří do zemědělského půdního fondu (s tím už dnes není žádný problém, dá se snadno vyjmout a obratem prodat jako stavební, například). Takže zjistit přesné vlastníky obou těch parcel a domu.
květen 03, 2007 15:05
... : bb
A taky výměru, abyste nebyli překvapeni, katastrální mapa se někdy liší od skutečnosti. Např. si lidi "prodlouží" zahradu až na dvůr nebo naopak. Což má pak význam při převodu parcel. Na katastrálním úřadě to vyjedou taky z internetu, ovšem hodí na to kulaté razítko s podpisem a kolek za 100 Kč. No a s tímhle výpisem a s rozhodnutím o dědictví bych se vypravila za právníkem.
květen 03, 2007 15:05
... : bb
My teď řešíme něco podobného, odkupujeme zděděný podíl, vyřešili jsme to dohodou, dědička chce pouze tehdejší hodnotu svého podílu, protože se nepodílela nijak na opravách a údržbě zahrady a domu. Ale kdyby ne, museli bychom zařídit odhad a vyplatit jí podíl ze současné odhadní ceny, se započtením námi vynaložených nákladů, ovšem s přihlédnutím k tomu, zda byly vynaloženy účelně! Samozřejmě vše musí být zdokladováno, tuším ale, že se přihlíží i k vlastní práci. Myslím že rozhodující je rozdíl mezi tehdejší hodnotou dědictví a současným odhadem.

květen 03, 2007 15:09
Ne, že bych tomu rozuměl, : Kráťa
ale mám takový pocit, že té dceři nepatří nic.
Když zemřela maminka, tak snad otci zůstala jeho polovina BSM (SJM) a o polovinu po mamince se dělili - každý jednou třetinou.
Tak by otec měl podíl na domě 4/6 a děti každé 1/6. Kdyby se otec vzdal dědictví v jejich prospěch, zůstala by jemu jeho 1/2 a děti by měly každé 1/4.
Každopádně, k těmto majetkovým přesunům došlo před tím, než se otec seznámil s macechou a tak, když se znovu oženil, vstupoval do manželství s výhradně svým vlastnictvím podílu a pokud toto vlastnictví dobrovolně neupravil sám ve prospěch macechy, zůstal jeho podíl na domě jeho výhradním vlastnictvím.
Po úmrtí otce prochází dědickým řízením výhradně jeho podíl na domě, který se dělí mezi všechny účastníky řízení - děti (přímé potomky, ne vnoučata apod.) a macechu. Původní podíl dětí zůstává nedotčen.
Nejedná se v tomto případě o dědění práva k užívání nájemního nebo družstevního bytu, kdy by celé právo jednoduše dostala macecha, ale o obyčejný majetek, který se prostě rozkrájí mezi jednotlivé pozůstalé.
Podle mého názoru děti společně mají v domě většinový podíl a budou rozhodovat ony, jak bude s domem naloženo.

Ale, jak jsem uvedl na začátku, vůbec tomu nerozumím. Jsou to jen domněnky nabyté v průběhu asi třech dědických řízení v mém příbuzenstvu.

A na závěr? Dědictví je to, co dokáže zničit dobré vztahy mezi lidmi, i kdyby trvaly 50 let a byla to ta přátelství "na život a na smrt". A většinou se tak stane!
květen 03, 2007 16:01
Mám špatně hned první větu ! : Kráťa
Přesněji mělo být napsáno:
... ale mám takový pocit, že té německé dceři macechy nepatří nic.
květen 03, 2007 16:03
... : bb
dědila podíl po své matce
květen 03, 2007 16:04
... : Kráťa
Pravda. Ale pořád by to měla být třetina otcovy poloviny - 1/6 domu. Nebo, měl-li otec 4/6 (si ne, Markéta píše o čtvrtinách), tak by mohla zdědit 2/6. A to ji "děti" stále ještě "přehlasují".
květen 03, 2007 16:09
... : bb
děti dědily po matce, ale mohly se při dědickém řízení svého podílu vzdát ve prospěch otce, to se často děje, v našem příbuzenstvu to bylo taky tak, a když otec po 10 letech taky zemřel, teprve se dědictví dělilo mezi děti
nebo otec mohl klidně svůj podíl převést na novou manželku, a pak tedy polovina domu teď patří její dceři, a polovina dětem z prvního manželství

květen 03, 2007 16:09
... : Kráťa
Souhlas. V tom případě bych si ale dovolil říci (já vím, jsem hnusný), že v takovém případě otec své děti příliš rád neměl a moc mu na nich nezáleželo.

S ohledem na výše uvedené musím dodat, že můj tchán se celou dobu snaží, aby až tu nebude, půlka baráku zůstala mé manželce a druhá půlka nevlastní dceři, kterou vychovával od malička, ale která by nedědila nic. Považuji to za správné. Ale stejně mám strach, až ta situace nastane. Problém totiž někdy nevzniká jen v myslích samotných dědiců. Zpravidla totiž mají nějaké manžely/-ky a těm může začít strašit v hlavě a začnou do toho vandrovat: Hele, Máňa zdědila tu lepší půlku žumpy a používá tu míň rozbitou půku komína!
květen 03, 2007 16:41
... : bb
Proč, třeba měl rád děti i ženu, děti už měly půlku jistou, tak chtěl, aby i jeho paní měla po jeho smrti jistotu, že nepřijde o střechu nad hlavou, až budou chtít děti domek prodat, například.
Tvůj tchán se nemusí celou dobu snažit, stačí zajít k notáři a převést dům na obě dcery s tím, že do konce života bude mít právo dům obývat, užívat. Nebo převést aspoň půlku na tu nevlastní a druhou polovinu zdědí vlastní dcera.
květen 03, 2007 17:22
Ano, vidíme to zjednodušeně, : Kráťa
asi jako to, co měl udělat můj tchán. Tam se jednalo o to, že ho původně spoluvlastnili s bratrem, toho bylo potřeba vypořádat, potom zemřela tchyně ...
Vlastně nic není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.
květen 03, 2007 17:57
Ona vás měla : tenhlekrámhnusnej m zas odmítá pYihlásitjsem alenaté
po smrti otce vyplatit.Vy jste tzv. nepominutelní dědici - jednak majetku po Vaší matce, druhak majetku po vašem otci.V době, kdy umřela vaše maminka, čtvrtina domu náležel vám, když zemřel váš otec, náleží vám další čtvrtina domu - tedy dohromady polovina domu. I kdyby z toho vaše macecha udělala zimní palác stále vám náleží polovina - po obou rodičích.Jo platí odhad v době úmrtí - čili ten nejnovější.
květen 03, 2007 22:14
... : bb
Neopominutelní dědici jsou, nicméně je dobré si ověřit stav věci, protože tatínek mohl udělat ještě během života nějaké převody. Pokud ne, je dům jejich, pokud ano, tak je to jak jsem psala včera, děti mají alespoň půlku jistou, a vyplácela by jim polovinu současné hodnoty domu s přihlédnutím k vynaloženým nákladům na opravu a údržbu.
květen 04, 2007 09:52
bb ten odhad budeš muset udělat stejně, : Inka
Finančák ho žádá a platí se 3% daň z prodeje z ceny která je vyšší jestli odhad nebo prodejní cena v kupní smlouvě. Pokud se nedomluvíte jinak platí tuto daň prodávající, pokud vlastní nemovitost déle než 5 let neplatí navíc daň z příjmu.

To máš pravdu Kráťo, měli by mít podíl po matce a pak po otci. Ať se podívají do katastru, tak to bude jasné, nebo mají nějaké doklady ohledně vyřízení pozůstalosti. A také by si asi pamatovali jestli se něčeho vzdali či ne.
květen 04, 2007 11:06
Prý ne, : bb
naše rodinná notářka říká, že oficiálně půjde jen o bezplatný převod v rámci vypořádání spoluvlastnictví, jde o příbuzné v tzv. první linii. Nemovitost spoluvlastníme více než 5 let.
květen 04, 2007 12:10
... : bb
Markéta by určitě věděla, že se něčeho vzdala, psala jsem ale o otci, který mohl svůj podíl na domě převést na manželku, během života, pak by podíl po otci nedědil nikdo, a po jeho druhé ženě její dcera. Ale to všechno jsou jen možnosti, Markéta si to musí ověřit na katastru, a podle skutečnosti se pak zařídit, případně konzultovat s právníkem.
květen 04, 2007 12:12
Gito? : Ignac
co znamená ta poznámka o 30.4.2008? smilies/wink.gif
květen 06, 2007 21:59
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]