O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...
Kontakty
Napište nám |
Poradna Kudlanky |
Právní poradna |
Související články
- PRAŽSKÉ TOULKY - SV. MARTIN VE ZDI
- PRAŽSKÉ TOULKY - SV. VÁCLAV NA ZDERAZE
- PRAŽSKÉ TOULKY - KOMENDA JOHANITŮ
- PRAŽSKÉ TOULKY - SV. VÁCLAV NA ZDERAZE
- PRAŽSKÉ TOULKY – PETRSKÁ ČTVRŤ
- PRAŽSKÉ TOULKY - PROSEK
- PRAŽSKÉ TOULKY - PETŘÍN
- PRAŽSKÉ TOULKY - STŘEŠOVICE
- PRAŽSKÉ TOULKY - BŘEVNOV
- PRAŽSKÉ TOULKY - DEJVICE I.
- PRAŽSKÉ TOULKY - MALEŠICE
- PRAŽSKÉ TOULKY - PALATA
- NENÁPADNÁ HRDINKA
- JARNÍ PRŮHONICE
- PRAŽSKÉ TOULKY - PAVÍ VRCH
- ZAMYŠLENÍ
- KAM SLUNCE NECHODÍ
- PRAŽSKÉ TOULKY - NA VÁCLAVCE
- ROZEZNÁTE - POZNÁTE - NAJDETE? - 101
- TAK TOHLE MNE FAKT DOSTALO ...
- PROFESE PRODAVAČKA
- PRAŽSKÉ TOULKY - KURIOZITY
- VZPOMÍNKA NA MICHALA TUČNÉHO
- TOULKY ŠUMAVOU - CESTOU NA HOHENBOGEN
- ZAŠLÁ SLÁVA – DIVADLO URANIE
- ZAŠLÁ SLÁVA - ŽENA V SEDLE
- ZA ANDĚLEM PÁNĚ NA MOUŘENEC
- TOULKY ŠUMAVOU - ÚDOLÍ LOSENICE - II.
- ZAŠLÁ SLÁVA – PRAŽSKÝ SILÁK
- SEVERNÍ PLZEŇSKO II. – RABŠTEJN NAD STŘELOU
- PODZIMNÍ ROMANCE
- TOULKY ŠUMAVOU - ZA JIŘINOU JIRÁSKOVOU (NEJEN)
- ČESKÁ BARBRA STREISAND
- ROZEZNÁTE - POZNÁTE - NAJDETE - "KUMŠTOVNÍ" DVOJKA
- ŠUMAVSKÝ OBR
- ZAŠLÁ SLÁVA - RINGHOFFER, INWALD A OSTATNÍ
- TOULKY ŠUMAVOU - KRÁLOVÁCKÉ RYCHTY
- ROZEZNÁTE - POZNÁTE - NAJDETE - DĚTŠTÍ HERCI A PANÍ REŽISÉRKA
Přihlášení
Anketa
PRAŽSKÉ TOULKY - DEJVICE II. |
![]() |
![]() |
![]() |
Čtvrtek, 19 únor 2015 | |||||||
Strana 3 z 3
Původně se nádraží jmenovalo Bruska a leželo vně městských hradeb. Začínala zde Lánská koněspřežka, která od r. 1830 sloužila k přepravě dřeva z křivoklátských lesů. Z roku 1831 pochází původní budova této koněspřežky. V r. 1855 přichází parostrojní pohon a s ním tzv. Buštěhradská dráha.
Od r. 1868 je trať prodloužena přes Bubny, Negrelliho viadukt až na Masaryčku. V té době rovněž došlo k přestavbě budovy. Z r. 1873 pak pochází nová nádražní budova, nádraží pak bylo v r. 1905 přejmenováno na nádraží Dejvice.
Nádraží hojně využíval prezident Masaryk k přepravě do Lán. Ještě dnes je zde znatelná prezidentská rampa u jednoho z křídel budovy. T. G. Masaryk byl pověstný tím, že za každou jízdu strojvůdci i personálu vřele poděkoval. R. 1927 zde byl vystaven prezidentský salonek. TGM si ho však mnoho neužil. Mj. tělo Masaryka bylo vystaveno zde na nádraží těsně před tím, než se vydalo na svoji poslední pouť do Lán.
V závěrečných měsících II. světové války sehrálo nádraží významnou úlohu v odboji. Pod nádražím je totiž dodnes kryt, kde se schovávali odbojáři. Ačkoliv německý personál nádraží o odbojářích bezpochyby věděl, zřejmě si už vědom německé válečné prohry a nezakročil.
To je tak zhruba vše k Dejvicím (některé z ulic už zřejmě spadají do Bubenče) . Závěrem ještě jedna fotografie.
![]()
Když jsem šla za příbuzným na skok do jeho práce v ul. V. P. Čkalova, a pak se vracela ulicí Čs. armády zpět na Kulaťák, zachytila jsem na Náměstí Svobody zajímavý pomník. Má tvar zlomené perutě a po stranách 546 vyrytých jmen připomíná válečné letce, padlé v letec 1939-1945.
MIA, obdivovatelka nejen Prahy
*/ pozn.red.: Ohledně toho Hurvínkova jména: Podle záznamu rozhovoru s Gustavem Noskem (Kultura č. 30/1957), v němž Nosek mj. uvádí: „Jednou přišel mezi nás malíř Doležal a Skupa, velmi hrdě, mu ukazoval novou loutku, Spejblova syna. Doležal kouká, uplivne si a povídá: ,No, nazdar, Skupo, co to tu máš za potvoru, to je úplný, s prominutím, kurvínek.' Tak tedy postavička dostala jméno, ovšem že jsme jí tak říkali jen sami mezi sebou, ven se s tím nemohlo, pochopitelně. Až jednou paní Skupová uhodila hřebík na hlavičku — proč by se nemohl jmenovat Hurvínek? A tak od té doby už člobrdíček na plakátech byl — byl to Hurvínek, neboli Hurvajs, jak mu Skupa říkal nejraději."
|
< Předch. | Další > |
---|