O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...
Kontakty
Napište nám |
Poradna Kudlanky |
Právní poradna |
Související články
- NA DÁLNICI 160
- DOBROU (ZAHRANIČNÍ) CHUŤ
- NECHCETE PRÁCI?
- DEN DAŇOVÉ SVOBODY
- KŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮPTE SI GOLF....
- ZÁŽITKY MÉ BULHARSKÉ
- KOZENKY...
- O DVOU HOSPODÁCH A JEDNOM PRASETI
- ČESKÉ POVINNOSTI ČECHŮ V AMERICE
- HAMTY HAMTY
- MÁM PROBLÉM S PENISEM!
- V KASINU ZA STOLEM I.
- HAPPY HOUR PO STŘEKOVSKU
- PARDUBIČTÍ POTKANI
- LEGRACE NA PLACE
- MÁM CHUŤ VRAŽDIT!
- EROTICKÉ MASÁŽE
- V KASINU ZA STOLEM II.
- NEUVĚŘITELNÉ
- BEZNADĚJ V ZAMĚSTNÁNÍ
- VOT, KAK CHARAŠO...
- ANABÁZE Z KOCOURKOVA
- ZLODĚJI, ZLODĚJI, NEJEN V NOCI CHODĚJI
- VSTUP PŘÍSNĚ ZAKÁZÁN!
- A HEZKY BUDOU PLATIT!!!
- HOAXI, HOAXI, DO ROKA A DO DNE...
- SOUKENÍCI SE NEDAJÍ!
- HISTORKY NEJEN EXEKUTORSKÉ
- "ZNIČENÁ" PRAČKA?
- SVINSTVO SEM, SVINSTVO TAM
- ZASTAVENÍ BRUSELSKÉ
- CHÁNOVSKÝ FANTOM A RADIÁTORY
- CO VŠECHNO SE MUSÍ, CHCEME-LI ...
- "UMĚNÍ" SPREJERŮ
- HAPPY THANKSGIVING DAY
- SUPERMODERNÍ POSTUPY VE VÝUCE...
- KLÁVESNICE
- POPLATKY ZA PSA
- *V*Á*N*O*C*E*N*Í*
- ADVENT A TIP NA DÁRKY...
- NEKUPUJTE MÁSLO
- LEGRACE NA PLACE - EVA A VENCA
- ZAJÍMAVÝ SVĚT LIDÍ MOSUO
- ZMĚNA V CESTOVÁNÍ
- MÁTE DOMA ŠÍLENOU KRÁVU?
- SENZIBILOVÉ V AKCI - I.
- DAKAR VERSUS TERORISTÉ
- COŽ TAK DÁT SI BŘIŠNÍ TANEC...
- ELBERSTEIN - JO, TO JE DÍLO...
- PRAKTICKÉ PRO PÁNY - NU, NEKUPTE TO...
- ...FINANČNĚ ZAJÍMAVÉ!!!
- ZPÁTKY DO LESŮ II.
- PLATBA I ZA "VČELIČKU"?
- BEZOHLEDNOST BOTANICKÉ ZAHRADY
- SERVÍT JE VŮL
- POSLOUCHÁTE RADIOŽURNÁL?
- RUSOVLÁSKY, ZRZKY, HLAVY OHNIVÉ
- SVĚTOVÝ POHÁR BĚŽKAŘŮ
- SMUTEK BEZMOCNÝCH?
- VÍTE, ČÍ JE VAŠE AUTO?
- MULTI-LEVEL MARKETING
- KOUŘENÍ V HOSPODÁCH
- MYŠLENKY ZLOČINCE
- PENÍZKY SI HLÍDEJTE..
- O ZDRAVÍ, VZTEKU A BUDOUCNOSTI
- DOVOLENÁ ZA DVEŘMI - JAK JI PŘEŽÍT?
- X FAKTOR - BANÁNOVÁ NOC
- NENÍ ŠÉF JAKO ŠÉF
- LEDNIČKOVÁ ANABÁZE
- POHLAZENÍ NA DUŠI
- DOPISY - ZAMYŠLENÍ NAD CIVILIZACÍ
- ZÁKAZY HAZARD NEVYŘEŠÍ
- LEDNIČKOVÁ ANABÁZE POKRAČUJE...
- ZLODĚJI, ZLODĚJI - VE DNE V NOCI CHODĚJI
- KDYŽ PTÁČKA LAPAJÍ....
- OCHOTNÝ SOUDCE (KE VŠEMU)
- VÉRONIQUE GENEST - „LESKOTKA"
- BOTIČKY PRO MIMINKY
- PŘÍLIŠ DRAHÁ HORVÁTOVÁ
- UCHO NA TEPU NÁRODNÍHO SRDCE
- TEČE VODA, VODIČKA...
- VÍTANÉ ZNALOSTI HER KARETNÍCH
- ASI JSEM HOLT RASISTA...
- ŠERIF JOE ARPAIO, ARIZONA
- TA PRÁCE, MATKA POKROKU
- K ČEMU DNES KŘESTNÍ JMÉNO?
- PRŮMĚRNÝ PLAT
- ZAMYŠLENÍ GOLFOVÉ
- DEN GRAMOTNOSTI
- KDE JE MOJE AUTÍČKO???
- DO NEBE, DO KANADY NEBO JINAM?
- MAKEJTE GADŽOVÉ, AŤ SE MÁME LÍP!
- NESNESITELNÁ LEHKOST VYDĚLÁVÁNÍ
- CO MÁTE RÁDI VY?
- FRANCOUZI PROPICHUJÍ PREZIDENTA
- TRABLE S POJIŠŤOVNOU
- FINANCE V ŽIVOTĚ DVOJICE
- LEGRACE NA PLACE
- ŠŇUP A JSI V POHODĚ!
- JÍT DO NEMOCNICE? - ČERNÁ MŮRA....
- JÍT DO NEMOCNICE? - ČERNÁ MŮRA.... II.
- AUTA Z MINULÉHO STOLETÍ
- JAK ZÍSKAT ZDARMA KVALITNÍ HOSPIC
- BUDOU MÍT ZLODĚJI TĚŽŠÍ "PRÁCI"?
- DRAHÉ MOBILOVÉ PRŮŠVIHY
- POPLATKY PRO LÉKÁRNÍKY - PROČ? - I.
- SCHOOL GUARD´S V ČECHÁCH
- DIAMANTY DO KAŽDÉ RODINY
- POPLATKY PRO LÉKÁRNÍKY - PROČ? - II.
- INTERNETOVÉ SÁZENÍ
- PRO DOBROTU NA ŽEBROTU
- POPLATKY PRO LÉKÁRNÍKY - PROČ? - III.
- CO PRÁVĚ TEĎ (NEBO RÁDI) ČTETE?
- BUDOUCNOST V RUKOU EXEKUTORŮ?
- DOPISY - GENERACE DLUŽNÍKŮ?
- DOPISY - "VŠEDNÍ ŽIVOT OBYČEJNÉHO ČLOVĚKA"
- NA STARÁ KOLENA?
- JEN KRÁTKÁ POZNÁMKA...
- DLOUHÉ A DRAHÉ CESTOVÁNÍ
- TROCHA NÁBOŽENSTVÍ PRO HŘÍŠNÍKY
- ZÁPISKY LIBERECKÉ MAMINKY
- BOJ CHOMUTOVA S NEPLATIČI
- PŘEMĚNA POHLAVÍ
- JÁ MÁM BOTY DO ROBOTY....
- VYMĚNĚNÉ MANŽELKY
- LEGRACE NA PLACE - CHLUPATÉ MIMINKO?
- POŠLI TO DÁL, ČLOVĚČE
- HRNCEEEEE, KUPTE HRNCEEEEE
- ŽIVOT BEZ RUKOU, BEZ NOHOU
- HALÓ, HALÓ, SLYŠÍŠ MĚ?
- ČESKÁ OSTUDA
- VELIKONOCE
- S PINDÍKEM NEBO BEZ?
- ČECHY - LAS VEGAS EVROPY - I.
- ČECHY - LAS VEGAS EVROPY - II.
- TI MÍRUMILOVNÍ MUSLIMOVÉ...
- CO PO PODPOŘE?
- TÁTA NEZNÁMO KDE
- SUPER VÁLEČCI - BRITAIN´S GOT TALENT
- MÍT TAK KOČKOLAPA...
- VÍTĚZEM SOUTĚŽE MLADÝ DEMOSTHENES JE...
- ZAJÍMAVOSTI I NÁPADY - PROUŽKY NA ZUBNÍ PASTĚ
- ZAJÍMAVOSTI I NÁPADY - CHLEBÍČKY
- ZAJÍMAVOSTI I NÁPADY - SRŠEŇ
- ZAJÍMAVOSTI I NÁPADY - BRAMBORY
- ZAJÍMAVOSTI I NÁPADY - JOGURTY
- ZAJÍMAVOSTI I NÁPADY - CIBULE
- ZAJÍMAVOSTI I NÁPADY - CIBULOVÉ SLUPKY
- ZAJÍMAVOSTI O ČLOVĚKU - 12
- ZAJÍMAVÉ... VĚDĚLI JSTE TO?
- HÁDANKY A HNED I ODPOVĚDI - 1
- PRAŽSKÉ DÁVNÉ ZAJÍMAVOSTI - 1.
- PRAŽSKÉ DÁVNÉ ZAJÍMAVOSTI - 2.
- PRAŽSKÉ DÁVNÉ ZAJÍMAVOSTI - 3.
- PRAŽSKÉ DÁVNÉ ZAJÍMAVOSTI - 4.
- PRAŽSKÉ DÁVNÉ ZAJÍMAVOSTI - 5.
- PRAŽSKÉ DÁVNÉ ZAJÍMAVOSTI - 6.
Přihlášení
Anketa
SPRAVEDLIVÝ OBCHOD |
Neděle, 07 říjen 2007 | |||||||
Za každým produktem, který spotřebujeme, se skrývá lidský příběh. Napadlo vás někdy, jak žijí zemědělci, kteří vypěstovali kávu či čaj k vaší snídani? Víte, že pěstitelé kakaových bobů pravděpodobně nikdy neochutnají čokoládu? Je pro ně totiž příliš drahá.
Mnoho zemí tzv. globálního jihu je dnes závislých na vývozu jedné suroviny (Ghana na kakau, Srí Lanka na čaji). Obchodování s těmito komoditami ale ovládají velké, často téměř monopolní, společnosti a obchodování se děje na komoditních burzách. Ceny jsou tak pochopitelně sráženy na co nejnižší úroveň a částka, kterou dostává konkrétní producent, tak často nepokrývá ani jeho náklady.
Příkladem může být káva: exportní příjmy zemí vyvážejících kávu za poslední desetiletí klesly na polovinu, mnoho zemědělců se tak dostalo pod úroveň chudoby. Ve stejném období přitom maloobchodní cena kávy prodaná spotřebitelům vzrostla z 30 na 70 miliard dolarů. To znamená, že zatímco v obchodě platíme více a více, k malým pěstitelům se dostává jen velmi malý zlomek této částky. Často také zapomínáme na fakt, že zemědělci v rozvojových zemích jsou nuceni k maximalizaci výnosu, což má za následek nešetrné zacházení s přírodou a bezohledné hnojení. Naštěstí můžeme jako spotřebitelé životní příběhy producentů ovlivnit. ¨
Svým nákupem totiž dáváme hlas určitému ekonomickému a sociálnímu modelu, konkrétnímu způsobu výroby zboží. Jednou z možností, jak pozitivně zasáhnout do mezinárodního obchodu, je princip Fair Trade, neboli tzv. "Spravedlivý obchod".
Fair Trade znamená příležitost. Příležitost pro konkrétní lidi z rozvojových zemí vymanit se z chudoby a závislosti na obchodních prostřednících. Příležitost pro spotřebitele vyjádřit globální solidaritu a odpovědnost. Příležitost znovu navázat ztracené spojení mezi těmi, kdo výrobky vyrábí, a těmi, kdo je spotřebovávají. Příležitost učinit z obchodu nástroj rozvojové spolupráce. Příležitost dozvědět se více o vzdálených zemích a kulturách...
Fair Trade vychází z koncepce spravedlivého, poctivého obchodování s nejchudšími zeměmi světa. Jde v něm o to, brát výrobce jako sobě rovné partnery, nikoli jako oběti vykořisťování. Důležité je, že nakupovat Fair trade výrobky neznamená dávat almužnu chudým, ale zkrátka podílet se na férovém obchodě s těmi, kteří to potřebují.
Při obchodování s partnery na Dálném východě, v Africe, ve Střední a Latinské Americe nabízejí reprezentanti Fair Trade reálné ceny, které odpovídají skutečné hodnotě výrobků a platí v hotovosti. Výrobci se na oplátku zavazují k dodržování ekologických a sociálních standardů, vyjádřených například těmito pravidly:
Prvopočátky Fair Trade lze vysledovat po druhé světové válce, a to jak v Evropě, tak v USA. V roce 1946 začala americká organizace Self Help Crafts (dnes Ten Thousand Villages) nakupovat výšivky z Portorika od lidí v těžké situaci. Jen o málo později přišla britská organizace Oxfam na možnost podporovat čínské uprchlíky vykupováním jejich nápaditých zdobných polštářků.
Další podobné aktivity bychom v počátcích nalezli v Nizozemí či Německu. První čistě Fair Trade obchůdek vznikl v roce 1959 v Nizozemí. Na významu nabyl Fair Trade v 70. letech, kdy se utvořila jeho tradiční podoba - prodej širokého sortimentu řemeslného a několika druhů potravinového zboží ve specializovaných obchůdcích, na farnostech, na akcích pro veřejnost. Dovozci byly vesměs nevládní, církevní nebo jiné organizace, které měly důvěru veřejnosti a které s producenty udržovaly velmi úzký kontakt, jež zprostředkovávaly svým zákazníkům.
Fair Trade dnes představuje celosvětové hnutí, do něhož jsou zapojeny tisíce organizací.
Pauli
|
< Předch. | Další > |
---|