O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

JAK JSME STAVĚLI SRUB - III. PDF Tisk E-mail
Sobota, 23 květen 2009
Přejít na obsah
JAK JSME STAVĚLI SRUB - III.
Strana 2
Strana 3
Strana 4
Strana 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Bohužel, ceny kožešin zůstávají i přes všechny změny v metodách lovu nízké a tak je celé toto odvětví v dlouhodobé krizi. Tady na Yukonu se finančně vyplatí trapovat jen lidem, kteří mají na svém území silnice, cesty nebo velké řeky, po kterých mohou při kladení a kontrolách pastí urazit velké vzdálenosti autem nebo sněžným skútrem. Je také potřeba, aby většina území byla v nižších polohách a tedy zalesněná.

 

 

 

     Protože vysoko v horách, daleko od nejbližší silnice, v řídkých severských lesích a na tundře je zvířat málo. Na trapline, jakou máme my s Joanne, tedy ještě nikdo nezbohatl. Je to vlastně hodně práce za málo peněz.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ale není skutečné bohatství jinde?

 

Všem Kudlankám

přeji hezky den,

 

 

Mikin

 

 

 

Pokračování I.

Pokračování - II.

 

 

Komentáře (38)add feed
Mikine : mia
Dík za třetí pokračování.Tak už konečně vím,jak je to s řezáním dřeva na střechu,jak mi posledně zajímalo.Máš na to tedy grif.Jinak doufám,že už Ty vaše spory vezmou konec a necháte toho.Jdu spát byla jsem na divadle s dcerami.Ještě napíšu pár řádek zítra ahoj.
květen 23, 2009 23:04
Srub je velmi útulný, : ivanka
a ten děda Indián - to je fakt úžasnej chlap.
Díky moc za tolik zajímavostí.
Jinak jsem četla ještě ty poslední věci (ty poslední komentáře) na tom předešlém díle.
Všechno mi to vlastně až vyrazilo dech...
Ale - snad už bude zas všechno jen dobré a klidné, pevně věřím.
Hodně štěstí!
květen 23, 2009 23:34
mio a ivanko : Mikin
Ja doufam, ze se ty nesmysly z druheho pokracovani na tuhle stranku uz "nepreliji". Pochybuji, ze to nekoho zajimalo......
Ty dve zensky na druhe fotce jsou Helene a Ella. Dojely nas tam navstivit na bezkach. Spaly v polovine cesty ve stanu a i behem navstevy pres noc pohrdly nasim pohostinstvim a nocovaly venku. Je s nimi hrozna sranda.
Alex van Bibber je taky hrozne spravnej. Ukazoval nam treba jak dostat ruku z pasti, kdyz si do ni nedopatrenim clovek chytne svou vlastni ruku. Je k tomu potreba provaz se smyckou a protoze je jen jedna ruka volna, musi trapper chytit v jedne chvili provaz do zubu.
Kdyz nam to predvadel v praxi, prohlasil Alex: "za mych mladych casu chutnaly provazy jako tresnove vino. Ty dnesni chutnaji jako h...."
květen 24, 2009 01:38
ach jo, na to video jsem se radši nedívala : alena bodka
chápu národy, pro které je lov zvěře jediný způsob jak přežít v drsné přírodě. V takových případech bývají i síly na obou stranách vyrovnané. Tito lidé se taky na zvěř dívají úplně jinak a chovají se k ní jinak. "Sportovcům" lovícím na kšeft přeju jediné - aby se do těch úžasně humánních pastí občas chytili sami. Beztak je lidí na světě víc než zvířat, takže by to žádná škoda nebyla.
květen 24, 2009 05:34
Aleno B. : Mikin
nojo, lidi zviratka vzdycky nejak vyuzivali. Uplne bez viny jsou asi jen uplni vegetariani......
Ja ale myslim, ze lov je jeste tak nejslusnejsi zpusob. Kravy, prasata a slepice ve velkochovech to maji rozhodne tezsi nez rys na Yukonu.
Treba ted Aleno B. nekde kousek od tebe lici deratizator navnadu na mysi nebo na potkany a ti budou umirat dlouho a v bolestech. A maso nebo kozesinu taky nikdo nevyuzije.......
květen 24, 2009 09:19
Mikine : mia
Tak hezký den.Pokračuji-videa jsem si tedy taky nepouštěla,zvířat je mi líto.Kdysi jsem byla na exkurzi v drůbežářských závodech a mám to před očima stále.Ale je fakt,že maso a uzeniny jí drtivá většina lidí a neprotestuje nikdo.Takže tuhle věc nechávám stranou.Chci Ti poděkovat,že jsi se snažil zodpovědět takové ty praktické otázky,z kterých si člověk vytváří mozaiku o životě jinde-jak vlastně vypadá všední den u Vás, z čeho člověk vytváří své příjmy k životu,jak je zabezpečený na stáří,jaké má možnosti kulturního vyžití.Sama bych určitě nikdy neemigrovala,mám v životě ráda pocit jistoty a ten pocit,který jste v začátcích museli mít-nevědět co bude, by mi nevyhovoval.Co je krásného na tomhle způsobu života je pocit svobody,moci si žít relativně podle svého.určitě Vás nemusí trápit jak se ráno šéf vyspal. smilies/cheesy.gif co mi překvapilo,jak hodně cestujete po světě,na to obyčejný Čecháček těžko hlavně v současné době vytvoří potřebnou sumičku.No jasně,že asi nespíte po hvězdičkových hotelích,ale to je zas trochu o té odvaze.K těm štouchancům s Polárkou už se nevracejte mě osobně to uplně zkazilo náladu z hezkého čtení.zdravím.
květen 24, 2009 09:34
koukla jsem i na ta videa, : batulka
ono tam vlasdtně nic hrozného není, a ten Indián je úžasnej!

květen 24, 2009 10:30
nAMOUDUŠI mIKINE : alena puntíkovaná
fakt mi ořipomínáš těmi argumenty mého syna, když kdysi opřinesl čtyřku z diktátu a obhajoval se tím, že Vomáčka dostal pětku. Hele - ty fakt ty kuny jíš?
květen 24, 2009 17:34
Ali, : Ivča
copak Vomáčka,ale celá třída....! smilies/grin.gif
květen 24, 2009 17:38
:-)) : Zdenička
Jo, určitě, dělá je na česneku, nadívaný, na smetaně s knedlíkem, přírodní s oblohou, a nejlepší jsou obalovaný smilies/grin.gif
květen 24, 2009 18:14
aleno puntikovana : Mikin
pokud jste ty i alena bodka prisne veganky ktere neji ani vajicka a ryby, tak vas nazor docela chapu.
Pokud tomu tak neni, tak platite pri kazde navsteve supermarketu jinym za to, aby byli ke zviratkum zli za vas.....
Kuny nejim, neni na nich skoro zadne maso a udajne chutnaji priserne. Zato rys nebo bobr ma maso vetsinou vyborne. Kdyz ne, sezerou to aspon psi.
Ono by bylo vubec zajimave porovnat skody na prirode ktere zanecha za svuj zivot clovek zijici nekde na severu ve srubu ktery sam postavil, chodici na lov, topici drevem ktere sam narezal a mezi prumernym obyvatelem mesta, ktery vsechno kupuje v obchodech a topi naftou, plynem nebo uhlim.....
Nic ve zlem - vetsina lidi v moderni dobe proste ve mestech zit musi. A veci jako treba trideni odpadku a jejich recycling se dnes prave ve mestech dela mnohem lepe nez v malych komunitach.


květen 24, 2009 20:48
pro mia : Mikin
Zdravim mio, zkusim toho tady napsat o normalnim zivote na Yukonu vic. Zda se, ze to lidicky zajima.
S tim cestovanim mas pravdu - cestujeme s Joanne i holkama hodne a opravdu nespime v luxusnich hotelich. Ja osobne bych v nich nespal ani jako milionar, protoze bych toho tak mnohem min poznal.
Akorat bych vsude lital prvni tridou, pil sampus a bavil se tim, jak na me a na muj zapraseny bagl civi moji spolucestujici...... smilies/smiley.gif
květen 24, 2009 20:55
Mikine : mia
piš.Synovec jezdí taky do světa s báglem kam ho nohy zanesou a je fakt,že třeba o Gruzii jsem měla představy horší,coby postkomunistické zemi.Anglii zas třeba projel na kole.A víš co je Mikine paradox?že jsme se o něj hrozně báli když byl ve světě a on nakonec přišel málem o život kilometr od domova smilies/cool.gif
květen 24, 2009 21:12
Mikine, malé uvedení do situace :-))) : ivanka
Alena Puntíkovaná čili Puntík, a Alena Bodka jedno jsou... holt jedno má jako nick doma, druhý v práci :-)

květen 24, 2009 21:19
Bodka : alena puntíkovaná
je slovensky Puntík
květen 24, 2009 21:22
aha, dik : Mikin
dik, nemyslel jsem, ze by nekdo mel 2 prezdivky
květen 24, 2009 22:04
I tři Mikine. : Myška
Ještě Alena Tečkovaná...
květen 24, 2009 22:30
jestliže jsem přihlášena pod jménem Puntíkovaná : alena puntíkovaná
tady na tomto počítači, nemůžu se pod stejným jménem přihlásit na jiném...prostě to nejde. To s těmi puntíky vymyslelo zdejší osazenstvo. Jmenuju se Tomková - tedy Alena T, pak mi začali říkat Téčková, z toho vznikla Tečkovaná, z čehož logicky vyplynul Puntík - což je slovensky Bodka /říká mi tak Sipík/. Ale jsem to pořád já...a těch kun je mi fakt líto, jsou strašně hezký.
květen 24, 2009 23:11
Ali, ale zase musíš uznat, : ivanka
že ti ale vůůůůůbec není líto kouzelnejch prasátek, telátek, kraviček... Protože jak vím, tak nejen že je ráda dlabeš, ale i umíš uvařit na hodně moc způsobů :-))). A víš ty vůbec, jak tahle roztomiloučká zvířátka žijou?
A jak jsou zabíjený?
... nojo, no...
o co ty žluťoučký kuřátka? Co bílý husičky a kachničky, co letěj z vysoka...:-)))
květen 24, 2009 23:13
jo : alena puntíkovaná
ale já bych stejně žádný z nich zabít nedokázala. Kdybych na to byla odkázaná, asi bych fakt to maso přestala jíst. Dobře..hlad je hlad a zabít z hladu je omluvitelný....ale lidstvo už má dávno tisíce jiných druhů materiálů a není odkázáno na kožešiny a rozžvejkaný kůže.A nazývat lov sportem mi přijde hrozný.Nic sportovního na tom nevidím. No..jsem městský člověk a v divočině bych se asi zbláznila...hele nikdy nikdo nenapsal, jak se to v takovým srubu dělá s mydím - ale hlavně - se záchodem!
květen 24, 2009 23:29
mytím : alena puntíkovaná
už na to nevidím
květen 24, 2009 23:30
aleno bodkovana : Mikin
vzdyt prave o tom jsem psal. Zvirata potrebujeme a uzivame, ale vetsina z nas misto aby je zabijela sama tak radeji zaplati nekomu jinemu. Ja to vubec neodsuzuju, ale myslim ze to neni o nic lepsi nez zabijeni.

Ten zivot zvirat ve volne prirode taky neni zadna sranda at je nekdo lovi nebo ne. My tady mame cykly, kdy se zajici (snowshoe hare) strasne premnozi a v kratkem intervalu po nich se premnozi i rysi a lisky. Kdyz zajici castecne vyhynou sami, a castecne jsou sezrani, tak pochcipaji hladem i ty rysi a lisky. To je cyklus, ktery je zde uz od nepameti. V miste kde nejaky trapper selmy lovi je cely cyklus mnohem mirnejsi.
To jsou paradoxy, co....... smilies/smiley.gif
S tim co pises o loveckem "sportu" uplne souhlasim. Lovci kteri se chlubi "vysadami" na parozich a dostavaji za to medaile jsou pro me jako lide z jine planety. Vetsina mych kamaradu tady na Yukonu streli losa nebo cariboo aby bylo maso v mrazaku. Sport v tom vidi jen malokdo.....
A trapperi uz vybec ne. Pro trappera je lov kozesin zpusob obzivy, ne sport. I kdyz i zde se soutezi. Behem takzvanych "fur shows" se udeluji ceny za nejlepe stazene a osetrene kozesiny. Ale to neni o sportu, to je o zrucnosti a dovednosti trappera.


květen 25, 2009 07:00
jo a kam : alena puntíkovaná
v tom srubu teda chodíte na záchod?
květen 25, 2009 08:43
Puntíku, : Míša šíša
jen si vzpomeň, jak ses zaradovala, když jsi zjistila, že při vysátí pavouka vysavačem umírá toto roztomilé zvířátko krutou smrtí. A jak jsi psala, že od teď budeš pavouky jen a jen vysávat smilies/grin.gif

Nepřijde ti v tomto smyslu ta tvá výše uvedená obhajoba zvířat poněkud pokrytecká? Nebo pavouk může umírat zbytečně?
květen 25, 2009 09:06
Pavouky v přírodě nechávám žít : alena puntíkovaná
v mém bytě už příroda není - tam nemají co dělat!!!! Ať si hezky ščmejdi zůstanou venku, kam patřej!! Jinak mají smůlu!
květen 25, 2009 09:12
Aha, tak to jóóó, to už je úplně něco jinýho : Míša šíša
smilies/grin.gif
květen 25, 2009 09:17
aleno puntikovana : Mikin
Chodit ve srubu na zachod ? V zadnem pripade. Chodime ven, do kadibudky !!!
květen 25, 2009 09:39
no tyhle věci mně vždycky strašně zajímaly : alena puntíkovaná
ve filmech je to krása , příroda, romnťika atd - ale praktický věci tam člověk nevidí..nab záchod v žádným filmu nikdo nikdy nešel. A mejete se asi v lavoru...to dá rozum. Taky mě vždycky zajímalo, jak chodili na záchod takoví ty šlechtici, co na sobě jejich dámy měly spostu krinolín, spodničky, korzety apod. No a pánové chodili taky né zrovna na lehko. a jak tio dělali s brněním? Hygiena tenkrát veškerá žádná, takže anui průjmy nemohly býti vzácností.....a tohle vám nikdo nevysvětlí...
květen 25, 2009 09:53
aleno : erika
se mi zdá, že jsem četla, že to ty dámy ve spodničkách, korzetech a krinolínách dělaly v podřepu víceméně pod sebe, i když se nám to zdá neuvěřitelné - ony totiž neznaly kalhotky, ty se rozšířily až poměrně nedávno (a začly s nima prostitutky, stejně jako s vyholováním mezinožky a jinými zábavnými módními trendy v průběhu dějin smilies/wink.gif)Ona holt hygijéna jak ji známe, neexistuje v Evropě dlouho.smilies/grin.gif Jo, Římané byli čistotní, ale pak následovala spousta staletí tmy a špíny.
květen 25, 2009 12:16
... : Mikin
Me se pri toulkach jihovychodni Asii libi, ze i kdyz tam vetsinou (krome turistickych center) chybi na zachodech toaletni papir, nechybi tam nikdy voda. A vetsinou je to zarizene tak, aby se clovek mohl umyt cely. Ono to chvili trva zvyknout si na vodu misto toaletniho papiru, ale je to urcite hygienictejsi.

Umyvani v lavoru na srubu v bushi neni sice zadna slast, ale kdyz clovek vyzene prislusniky opacneho pohlavi na prochazku, tak to zvladne celkem dobre........
květen 25, 2009 15:29
Na dovolenou : Ivča
do bushe klidně...ale pak,hurá zpátky domů k teplé tekoucí sprše....a splachovacímu záchodu(kadibudku já zažila v dětství,než naši postavili barák,bydleli jsme v hodně spartánských podmínkách u babičky a dědy ...a musím říct,že navzdory izolaci z lina nebo starých Dikobrazů na zdech boudy budky tam byla v zimě FAKT hnusná zima...) smilies/grin.gif
květen 25, 2009 21:36
Mikine, mluvíš mi z duše : wendy
co se vody na záchodech dotýče. Ondyno jsem tady publikovala ódy na podobná zařízení, inspirovali jsme se v Turecku a od té doby nikdy jinak. Tak oni to mají takto i třeba v nemuslimských zemích ?
smilies/wink.gif
květen 26, 2009 11:32
wendy : Mikin
jiste - Thajsko, Laos, Kambodza, Burma....... v "chudych" podminkach je k dispozici aspon velka nadoba nebo betonova nadrz s vodou a naberacka s umele hmoty. V tech jen trochu lepsich podnicich kratka hadice se sprchovym nadstavcem na konci.
květen 26, 2009 15:20
Na zakonceni : Mikin
Jak jinak zakoncit tridilnou serii o stavbe srubu a trappingu, nez drsnym kanadskym humorem televizni show "The Kids in the Hall".
http://www.youtube.com/watch?v=uLWiWEnOtwE
květen 29, 2009 15:04
mikin : Voyager
Mikine nevíš kde se dají sehnat ty pasti co hned zabíjí?
červenec 28, 2011 20:00
... : Mikin
Ahoj, zkus zadat do GOOGLE heslo "conibear traps". Z tech vetsich obchodu je prodava treba Cabela's, nebo zkus e-bay.... Mikin
srpen 04, 2011 07:17
inspirace ke stavbě : Mirek D
Ahoj od dětství plánuju cestu na Aljašku, zdá se, že se mi to brzo splní. Chtěl bych ale svým dětem postavit takový srub u nás v čechách. Chtějí alespoň v naší zimě zažít spánek a ostatní věci ve srubu. Děkuji za tento třídílný popis. Hodně štěstí. Mirek.
únor 02, 2012 17:35
ahoj Mikine : Tomáš B
Ahoj Mikine plánuju žít na Aljašce nebo v kanadě tak bych se chtěl zeptat kde se dá vyřídit to povolení o chytání kožešinových zvířat? prosím odpověz co nejdříve na můj email: Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
únor 14, 2012 12:03
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy

 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]