O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

PŘÍPAD PRO B&B - 1 PDF Tisk E-mail
Pátek, 26 duben 2013

Máme za sebou hlídání vnoučka. Je to naše zlatíčko, ale čeho je příliš... Znáte to. Ač mrazivo, dnešní den zalilo slunce. Rázem je chmura ta tam. S manželkou usoudíme, že dnešek, kdy jsme opět bez závazků a slunce nás láká na procházku… Neodoláme. Hodíme se do zimního i když sluníčko dělá divy. Kape ze střech...

 

 

 

 

 

     Taje sníh na cestách a cestičkách. Docela dnešek spíše než zimní den připomíná předjaří. „Jdeme se projít. Jdeme do přírody.“


 “Do přírody?“ opáčím.

 

      Žena ovšem má jasno. Sděluje, že do přírody může znamenat projít se ke Květinovému vrchu. K zahrádkářské kolonii. Kde jsme před léty měli zahrádku. Měli -  vlastně pomáhali nemocné sousedce. Vznikla tak za dobu cirka tří let určitá vazba na ten kousek půdy. Vazba i na dobré lidi, kteří nám pomáhali v začátcích.

 

      Dobrý nápad. Realizujeme ho. Jsme zvědavost sama. Co vše se na Květinovém vrchu změnilo…

 

      Sluncem ozářená krajina umocňuje náš požitek. Přicházíme ke vstupní bráně. Je otevřená. Na první pohled poničená a zašlá.  Dílo vandalů. Vcházíme do areálu zahradní kolonie. Nestačíme se divit. Místo udržovaných zahrádek – zmar - zkáza. Poničené ploty. Zdevastované plochy dříve udržovaných záhonů. Chatky, kůlny a zahradní domky pobourané. Některá torza ohořelá. Toto vidět - je člověku do pláče.

 

      Květinovou kolonii známe úplně v jiném světle. Hrůzný časový posun. Osada se zdá opuštěná. Vládne zde pouze zkáza. Fascinovaně pokračujeme. Nikde živáčka. Po pár krocích se... ozve se štěkot psa. Vidíme i pána.

 

      Setkáváme se. Poznáváme se… Bývalý člen kolonie. Pan Netušil. Měl zahrádku vedle nás. Tedy, vedle nás – vedle sousedčiny, co jsme jí celé dva roky pomáhali udržovat zahrádku. Byla v nemocnici, potom rok a půl se zotavovala. Soused nám byl nápomocen radou.

 

     Nyní se potkáváme za okolností, ani nemluvit. Podáváme si ruce. Není třeba více se ptát. Začíná sám. Slzy v očích.

 

 

 

      „Začalo vše až po devadesátém. Bezdomovci... pohroma. Pomalu, ale jistě. Nejdříve drobné krádeže ovoce, zeleniny. Nic poškozeno.

 

     Bezdomovců ale přibývalo a přibývalo i krádeží. Celé záhonky, celá úroda. Policie nic neřešila a bezdomovci přitvrdili. Vloupání do chatek a zahradních domků.

 

     Poničené ploty. Ničení zahrádek. Vzplály ohně. Ohně z chatek.  

 

My, zahrádkáři, jsme nemohli nic dělat. Policie nás upozornila, že vzít věc do svých rukou je trestné a tak to budou i řešit. Bezdomovci si stěžovali. Ničí... ničí... protože nejsme k nim vstřícní!“

 

 

x x x

 

 

      Co dodat? Zahrádkáři odešli, nejsou zde už ani bezdomovci. Dílo zkázy je dokonáno. Pustina neláká ani toulavé psy. Rozcházíme se. Ještě se otáčí a dodává: “....jeden tady ještě žije, zrovna v té bývalé vaší. Myslím, že vím i, kdo to je. Vsadím boty, že je to ten zedník, co bydlel  u vás. Váš soused. Jestli si vzpomenu na jméno.... no...?“

 

“Prajz?“

 

     Přikyvuje...“jojojo, to je on, Prajz..“

 

     Rozcházíme se. My k naší zahrádce, pan Netušil s pejskem asi domů.

 

     Pár kroků a již je zahrádka vidět. Nelze popsat naše pocity. Žalostný pohled na kdysi krásnou zahrádku. Na chloubu.

 

      Už vidíme přístřešek. Vidíme i komín čouhající ze stropu sklípku. Kouř žádný. Nezvaný host není „doma“. Manželku nechám na cestě. Má návštěva může být risk.

 

      Přistupuji k přístřešku. Pane bože... O stěnu přístřešku se vsedě opírá člověk, zachumlaný do zašlého zimního oblečení. Čepici staženou hluboko do čela. Obličej nevidět.

 

 

 

 

 

      Sedí. Hlavu a ruce položené na kolenou pokrčených nohou. Chci jít k němu. Mluvím na něho, ale neodpovídá. Všimnu si, že sedí na zašpiněné dece či na čem. Je zbarvena tmavou velkou skvrnou.

 

     Docvaklo mi! Je to zaschlá krev. Vracím se k manželce. Naznačuji, že je.... Neptá se, tuší co naznačuji. Volám 158. Dostávám příkaz nevzdalovat se, čekat na příjezd hlídky...

 

 

 

 

-DOKTOR-

 

 

Komentáře (64)add feed
Bože to je hrůza.... : Puntíkatá
najít mrtvolu, tak to se mnou sekne hned vedle ní. Je to hrozná doba. Nepamatuju, že by tu kdy bylo tolik bezdomovců. Práce byla povinná a všude "neměli lidi". Takže podnájem - byť jednu cimru - jeden hladce zaplatil.Ubytoven bylo jak máku. Pokud neppracoval - tak ho zašili - a hned měl střechu nad hlavou.
duben 26, 2013 07:55
Doktore, : deeres
v Praze takhle dopadla spousta zahrádkářských kolonií. Vypovězení z nájmu pozemku městem, nastěhování bezdomovců, vypálení chatiček, pokácení ovocných stromů a pozemek zanesený odpadky a nakonec nastupuje developer, aby postavil tolik protřebné další nákupní středisko, nebo kanceláře.
duben 26, 2013 08:01
fujtajbl : bb2
tomu říkám vycházka na Květinový vrch...uf

Puntíkatá, ubytoven jak máku je i dnes a kdo nechce být bezdomovcem, nemusí, ze sociálních dávek si tu jednu cimru zaplatí hladce i dneska, ani nemusí pracovat jako za socíku, a ještě mu zbude na trochu jídla a tu a tam na cigáro. Dcera v rámci studia s bezdomovci pracuje, vím, o čem mluvím. Spoustu lidí doprovodí na úřady, všechno s nimi oběhá, vyřídí jim mimořádnou dávku na poplatek za pořízení nových občanek, jízdenek na MHD, aby mohli objet úřady, pak jezdí s nimi a vyřídí s nimi dávky, zajistí azylák nebo ubytovnu, jak je pánovi libo, z charity mu zajistí pěkné čisté oblečení (žádné hadry, v sekáči bys za něj zaplatila docela dost) a potravinovou pomoc. V azyláku se pán vysprchuje, oholí, dobrovolnice kadeřnice ho ostříhá, pokud chce, vypere si své špinavé oblečení, umyje si boty. Je objednán k zubaři, očnímu, prostě co potřebuje, na to mu vyřídí mimořádnou dávku tři čtyři stovky, aby měl na poplatky, na nutné léky. Pokud není v evidenci pracáku, vyřídí i tohle, aby měl placené zdr. pojištění. Vybere mu s pomocí úřednice z pracáku rekvalifikační kurz, který je od pracáku zdarma, a který pánovi vyhovuje.
S tímhle vším mu pomůžou, aby mohl začít a vrátit se do normálního života. A kde je pán za dva tři měsíce? zpátky ve špíně, u chlastu.
Jeden ze sta toho využije, odrazí se ode dna a žije. Ostatní za čas zase přijdou a škemraj o to mejdlo zdarma, protože už smrdí i sami sobě.
duben 26, 2013 10:10
bíbí - ai žijeme každá v jiném státě. : Puntíkatá
já jsem na tom jednoou byla tak zoufale, že jsem si žádala o "pomoc v nouzi". A dopadla jsem tak, že mi řekli, že nemám nárok, protože nejsem a) cikán, b)víc jak rok nezaměstnaná),c) léčící se feťák), d) právě propuštěný kriminálník. Na což mám svědka - kamarádku, která to obíhala se mnou. Ale v Brně je tomu zřejmě jinak. Jdi se ppodívat se Smíchovskýmu nádraží, tam je bezdomovců jak máku. Jestliže je o ně postaráno tak, jak říkáš, proč je jich tolik?A kyž se mi stalo, že jsem skutečně zůstala bez ráce a bez příjmu, tak jsem šla na pracák, kde blbá maturita plus pár jazyků bylo "převzdělání" a nic pro mě neměli. Tak jsem se přihlásila do evidence, ale onemocněla jsem a tak jsem musela dodat lékařskou zprávu. I dodala jsem ji a oni mi sdělili, že nemám nárok na podporu v nezaměstnanosti, protože mi nehledají zaměstnání, neb jsem nemocná. Takže TOTO JE MOJE OSOBNÍ ZKUŠENOST, takže buď tvá dcera pěkně kecá, nebo v Brně je tomu holt jinak. Takže tady názorně vidíte, kam jdou vaše daně, které se údajně - jak tvrdí každý Moravák - CPOU DO PRAHY.
duben 26, 2013 14:44
... : deeres
Jestli to je tak, jak píše Bíbí, tak potom nechápu projekt Nový prostor. A od samotných prodejců vím,že většina těch, co ho prodávají, tak se stejně z ulice nedostane, protože jiná práce není. Pokud se opravdu někdo odrazí ode dna, tak je to vyjímka, protože sehnal práci s ubytováním.
Ubytovny jsou zde opravdu plné, ale bydlí v nich pouze naše oblíbená menšina. V nejbližším okolí, mám hned tři - dřevostavby hostel Soaps, Kotva a na křižovatce jeden zděný dům. Také bydlím u zákrutu Vltavy, je tu Hlávkův most, Libeňák a Barikádníků, na úpatí mostů, na každé straně někdo přenocuje i v největších mrazech. Nejspíš proto, že v Naději se sice málo, ale platí,
Takhle to konkrétně vypadá v Praze
http://regiony.impuls.cz/praha/socialni-sluzby-pred-kolapsem-zmar-nadeji-a-vice-kriminality-20130321-mt5w-2q39.html
duben 26, 2013 16:49
Nojo Stáňo, : Puntíkatá
holt tu "neoperuje" Bíbina dcerka. Jinak ubytovny jsou - ale plné cikánů. Normální člověk tu ubytování nesežene. Vím o ubytovně v Zahradníím Městě, kde chtějí 4.000 Kč za 14 dní.Neteř jedné mé kamarádky tam sháněla ubytování, protože bla mimopražská a v Praze sehnala práci. Pokladní v sámošce.Je ze seerních Čech a tam není práce vůbec. Ztím tedy bydí u své tety v garsonce v paneláku.Nebýt toho - bydlí pod mostem.
duben 26, 2013 17:11
Puntíkatá, : bb2
mám tě ráda, ale tvůj zlozvyk zpochybňovat všechno, co řeknu, čili dávat najevo, že si vymýšlím, mi začíná dost vadit.

Dcera studuje druhou vysokou školu, při studiu mají povinné praxe, v rámci kterých pracovala u několika organizací, a teď u těch organizací pracuje zdarma jako dobrovolnice, nebo stážista. Jedna organizace se zabývá drogově závislými, druhá bezdomovci, třetí mentálně postiženými lidmi.
Já se mezi lidmi ze sociální slabších vrstev pohybuju taky, a dost.

Ani jedna z nás nemáme zapotřebí si kvůli babce z Kudlanky.cz vymýšlet, to mi věř :-)
duben 26, 2013 18:08
Deeres, často musím ubytovat naše chlapi z firmy v Praze, není problém : bb2
sehnat levné ubytování, ale samozřejmě to není jednolůžkáč s vlastní sprchou a televizí a lednicí.

Jenže bezdomovci takový komfort neočekávají, ani nemůžou, když si nevydělávají, to snad chápeš i ty, takže když chlapi na montážích snesou bydlení na pokoji po 6-8 s lednicí a zásuvkou, kam si hodí konvici, se sprchou na chodbě a televizí a jednoduchou kuchyňkou v jedné společné místnosti na patře, tak to vydrží i bezdomovci.

Ještě se nestalo, že by ten, kdo o to opravdu stál, odmítnul. Ale fakt je, že pro většinu z nich je problém dodržovat určitý režim, který dodržovat prostě musí. Hlásit se pravidelně v organizaci, nechodit tam pod vlivem alkoholu a drog, zaplatit si 10 korun za to, aby mohli použít sprchu plus pračku, k tomu dostanou mejdlíčko, dávku šamponu a prášek na praní. Radši si za to koupí cigára nebo chlast.

Lidi, co prodávají NOvý prostor, patří mezi ty, co se snaží, a aby ho mohli prodávat, tak si chodí na tu sprchu, vyprání atd.
duben 26, 2013 18:13
no, : bb2
chlapi se ubytujou sami, já musím ubytovávat jen chlapy...ufuf
duben 26, 2013 18:14
mimochodem, můj syn v cizině bydlí v hostelech běžně, letmo mrkám na net, : bb2
http://www.hostel-klamovka.com/cz/cenik-ubytovani/

a kopíruju ceny:
AKCE NA UBYTOVÁNÍ
Listopad 2013 - Březen 2014
(platí na vybrané pokoje)
Standard pokoj Apartmán** Apartmán***
1 osoba: 300 Kč 13€ 350 Kč 15€ 450 Kč 19,50€
2 osoby: 225 Kč 9.80€ 300 Kč 13€ 400 Kč 17.50€
3 osoby: 200 Kč 8.70€ 250 Kč 11€ 350 Kč 15€
4 - 5 osob: 200 Kč 9 € 225 Kč 9,80€ 300 Kč 13€
6 - 8 osob: 125 Kč 5.50€ -

Takže 125 za noc, za měsíc 3750 korun

Neteř Puntíkaté kamarádky ale radši než s 5 turisty bude bydlet pod mostem.
duben 26, 2013 18:18
bb2, : deeres
vůbec netušíš o jakých hostelech jsem napsala, ten nejbližší nemá ani popelnice, před deseti dny jsem kvůli tomu posílala email na Odbor životního prostředí na náš OÚ. Včera po opětovném emailu mně napsali, že to už řeší. Na odvoz, pokud to opravdu někdo vyřeší, budou potřebovat hodně velký kontejner. Jsou to napůl zhroucené dřevostavby, jak vypadají uvnitř nevím a zcela určitě to je jeden z příkladů, kdy provozovatel dostává rovnou na ruku příspěvky nájemců na bydlení. Že jsou obyvatelé pouze Romové a nikoliv turisté, je snad jasné. Puch setrvale a rámus každý večer a aby toho nebylo dost, tak včera někdo podpálil i popelnice na separovaný odpad. V přízemní budově o ploše cca 120m2 bydlí několik desítek lidí.
Chtěla bych vidět tvou dceru, jak by se štítila v něčem takovém se ubytovat.
duben 26, 2013 20:14
ten pokoj Bíbí : Puntíkatá
byl dvojlůžkový a turisty tam nemají. Já mám prostě pocit, že žijeme každá úplně jinde. Já to skutečně zpochybňuji, protože podle mě si situaci představuješ ideálně. Jo, jasně, neteř nemá 4,000 na 14 dní - a to je to, co po ní chtějí - v Zahradním městě, tak je podle tebe svině líná a ničeho si neváží...dokonce pohrdla i mejdlíčkem zdarma, tak ať bydlí pod mostem a chlastá. Hele, tys nikdy nezažila skutečnou bídu a neštěstí na vlastní kůži, takže víš starou belu. Nevíš, co ty lidi cítí, proč se chovají jak se chovají, nikdy jsi nebyla na dně.Nikdy jsi nebyla chudá a bez prostředků. Přišlo ti směšný, když jsem ti řekla, že ty buchty táhla ta máma na tu megašou prostě proto, že neměla prachy na předražené potraviny u stánku a nechtěla nechat děti hladem. Já se moc dobře pmatuju, jak jsem do Zoologický vláčela pytlík s karbanátky a nakrájeným suchým chlebem. Prostě proto, že jsem neměla prachy. Ale to se tobě nikdy nestalo, ty jsi příkladná hospodyně, a pokud je nkdo nemocnej a v bídě - je to jeho vina...není dobře vychovanej.Jo, holt ty si nikdy nepřipustíš, že na rozdíl od těchhle lidí tys měla prostě kliku? Ty ses nikdy nemusela ponižovat kvůli přespání v posteli a mejdlíčku zdarma.Nevíš, co je ztráta lidské důstojnosti a jak je to těžký z toho vybřednout. Ne každej má tu vůli a tu sílu. Nedivím se , že chlastaj nebo berou drogy. Prostě chtějí být aspoň chvíli šťastný a bezstarostný. Nedělají to proto, že jsou to zpovykaný detičky milionáříčků, který hledají akorát vzrušení.Ty totiž vůbec nevíš o čem mluvíš. Nikdy jsi nebyla zoufalá, a to tak, že bys byl schopna vraždit, jen aby tvé děti přežily.Nojo, ty jsi prostě ušlechtilá a uvědomělá a děláš všechno správně...a ty mrchy lidský trosky si toho nevážej.Tvůj mladý syn sice v cizině bydlí po hostelech - jako turista. Ale je mladej a má se kam vrátit. Ale ve státě, kdy jsi ve čtyřiceti letech "starej" - a vím o čem mluvím, nemá šanci získat ani těch 3750 Kč na měsíc. Prostě ty prachy nemá, ne, že by je utratil za chlast - ale prostě nemá. Tys tu situaci nezažila - ale já jo, tobě se nestalo, že jsi v práci omdlela hlady, protože jsi tři dny nejedla - muselas dát dětem a na tebe nezbylo. A to jsem pracovala. Jo - a kde jsi se hlásila naposledy někomu ty? A VYPOSLECHLA SI TY KECY, CO TYHLE UŠLECHTILCI MAJÍ? je to strašně ponižující - a co jim jako ty lidi mají říkat? Co komu udělali, že musejí takhle žít? Člověk se může do neštěstí dostat raz dva - ani pořádně neví jak. Stačí, aby onemocněl. Chlastaj proto, aby přežili a neoběsili se. A taky, že nechtějí umírat vopuštěný. Pod mostem se vždycky někdo najde, kdo se s ním rozdělí o krabicák, nebo o cigáro. Proti tobě osobně nic nemám, upřímně řečeno, můžeš mi být ukradená, ale vždycky mě nadzvednou lidi, který ti přesně vysvětlej co máš dělat a jak se máš chovat, abys byl v souladu s příslušnými směrnicemi.A přesně každýmu spočítáš kolik kdo má a co s tím má dělat. Ale počítat můžeš jen tehdy, pokud máš co počítat. Jo...ty bys buchty na megašou netáhla - ale ty si fakt myslíš, že ten namazanej chleba, madarinku a vodu by ti dozorci u vchodu nesebrali? Hele, stalo se ti někdy v životě, žes neměla ani těch deset kaček na tu sprchu? Jo, ty si žiješ dobře - a já ti to přeju. Ale skutečně si myslíš, že lidi co umíraj mrazem v polorozbořený boudě si ten osud vybrali dobrovolně a že jim to přináší radost? Kdysi jsem se ucházela o práci u Armády spásy...no, byla jsem příliš stará a oni byli mladý kolektiv. Po tom, co jsem tam viděla, jsem dost dlouho nemohla pořádně spát.Viděla jsem dospělé lidi a většina z nich nevypadala jako zločinci, nebo vyvrhelové, seděli tam a měli takové zoufalé oči a prázdný pohled, žvejkali tam tu suchou vánočku, co dostali a hrnek čaje a tvářili se, že nejsou. Šla jsem odtamtud a brečela jsem...a nešla jsem se ožrat jenom proto, že jsem neměla prachy.Ale tohle tobě nevysvětlím. Tobě by se to totiž nikdy nestalo. Už se těším, jak mi vysvětlíš, jak jsem si měla prachy rozpočítat, abych na ten chlast měla.Jo a ty dělníky, cos jim zařizovala tu ubytovnu, ty jsi tam posílala špinavé, hladové, zavšivené a roztrhané? Protože ty lidi, co žijou delší dobu bez domova takhle vypadají. A ty si fakt myslíš, že je takhle do nějaké ubytovny někdo vůbec vpustí? Ani kdyby ty prachy měli tak ne. A jsoou-li navíc nemocný, pak jsou úpln bez šance.Čímž pádem přijdou i o to mejdlíčko zdarma.
duben 26, 2013 20:49
jinak, kočičko, : Puntíkatá
mezi lidi zýe slbších soviálních vrstev se počítá, já - důchodkně. Ty lidi, o kterých se tu mluví jsou na dně. Ale ty stejně víš starou belu o čem mluvím.
duben 26, 2013 20:58
jak je toto možné? : mura1
Tys tu situaci nezažila - ale já jo, tobě se nestalo, že jsi v práci omdlela hlady, protože jsi tři dny nejedla - muselas dát dětem a na tebe nezbylo.

v dobách, kdy práce byla pro všechny, šunka byla kvalitní a mohl si ji dovolit každý a výbornej jogurt byl za pár šupů? kdy na oběd ve školní jídelně mělo každé dítě? jak je toto možné?
duben 26, 2013 22:14
zemřel otec mých dětí, Můro, : Puntíkatá
já nedostávala alimenty a čekala jsem na sirotčí důchod třičtvrtě roku.Mezi tím bylo nutno platit inkaso, děti rostly, potřebovaly oblečení, jedly, potřebovaly zaplatit obědy, školní pomůcky atd. atd.Jo, každé dítě mělo obědy ve školní jídelně - ale nikoli zadarmo, jak se domníváš. Ty obědy v té školní jídelně se platily, ty nebyly zadarmo.Chlapci měli v sedmé třídě nožičku pětačtyřicítku - a v těch číslech dětské boty neexistují. Pánské boty pak stály kol čtyř stovek - a to ty nejlevnější, pokud jsem nechtěla, aby děti chodily celej rok v teniskách.Já byla samoživitelka a řadová úřednice v bance a měla jsem mizernej plat, stejně jako všechny moje kolegyně. Dětem jem pořádně dát najíst musela - a na mě prostě nezbylo. Takže chápu, jsk snadno se může člověk dostat do bídy, aniž se o to nějak zvlášt zasloužil. Nakonec jsem to vyřešila tím, že jsem si našla ještě úklid, kam jsem chodila denně po práci, čímž jsem si oddělala kyčle. A trvám na tom, že šunka byla kvalitní stála sedm korun deset deka. A jogurt byl vynikající a stál korunu deset bílý a korunu třicet s marmeládou.ráce byla pro všechny - A L E B Y L A. V tý bance jsem brala dva tisíce čistá ruka - a bl v tom i přídavk na děti, které jsi dostat PROSTĚ MUSELA. A neexistovalo, abys k tomu v šemu lítala každej měsíc na sociálku , tam vyplňovala žádosti a doprošovala se něčeho, na co máš ze zákona nárok. Za ten úkjlid jsem brala sedm stovek a ten jogurt i tu šunku jsem si mohla dovolit....ne pořád, ale častěji než dnes. A nepamatuju, že by snad někdo vybíral popelnice. tenkrát se ojediněle nějaký ten vágus našel - lidi jsou různé.....ale nikdy ich nebly takový mraky jako teď. Kde se ty lidi berou???? Najdeš mezi nim i poměrně slušný lidi, ktrý pamatujou lepší časy. Pak se něco stalo, zestárli, nebo nemocněli nebo se jim něco zlého přihodilo. Ten sešup je tak rychlej, že se nestačíš divit. Ale jak říká, spousta lidí tohle prostě neví a myslí si, že ty lidi to dělají ze srandy, nebo, že se nuděj. Bíbin synek bydlel na ubytovně v cizině , ne tady. Tady bys tm nevstrčila nos. Čímž, chudák, přišel o mejdlíčko zdarma. Takže Můro, zanech jízlivostí, pohlaď Mikouška a kočičky a intenzivně se modli, aby ses do situace bezdomovců nikdy nedostala. S nikdy neříkej nikdy. Tohle se může stát naprosto každému.
duben 27, 2013 07:59
... : deeres
Puntíkatá má pravdu, já se do podobné situace dostala, když byly holce dva roky a U Uranie jim spadly jesle, kam jsem měla dceru přihlášenou. Rodičovská skončila, tatínek platil 300 kaček alimenty, na přídavky na dítě jsem neměla nárok, protože jsem nepracovala a do práce jsem nemohla. Neměla jsem nárok na nic, pouze mně mohl pomoci sociální příspěvek 500,- od NV, ale to by tam nesměla sedět líná mrcha, kterou jsem nějakým svým požadavkem jenom otravovala. Ano,tyto situace se stávaly, ale určitě ne tak masivně, jako dnes.
Když jsem na tom byla ještě finančně lépe, pravidelně jsem kupovala, tehdy ještě Patrona a dodnes některé prodejce znám osobně. Z původní dvacky vzrostla cena NP na 50,-, tak ho už nekupuji. Z těch lidí znám jenom jeden případ, kdy z toho prodejce vybředl a sehnal práci s ubytováním u koní.
Ti bezdomovci v Praze se už podle mne nepočítají na stovky, ale tisíce a nejsou to jenom muži a staří lidé.
Většina z nich je i vyučená, jsou mezi nimi lidé, kteří dělali na stavbách a montážích a když práce nebyla, najednou nemají kde bydlet. Také stačí, aby se chlap rozvedl a pak sem někdo napíše, "Dům rodičů, manžel ještě můj". Jak ten bývalý manžel pak skončí, to se mohu jenom domnívat.
duben 27, 2013 08:27
deeres : mia I
na přídavky na děti měl za komunistů nárok snad každej kdo pracoval ,nesměl mít absenci nebo omluvené volno déle jak určitý počet dní. Tudíž pokud jsi neměla nárok Ty, měl nárok bývalý manžel a Tobě RP poslaly. Nebo ani bývalý nepracoval? V tom případě mohly brát RP prarodiče.


duben 27, 2013 08:43
... : deeres
Moc se mýlíš, bývalý pracoval a mně sdělili, že přepsání přídavků na něj, je obcházení zákona. Nakonec asi po půl roce mně přídavky na dítě schválili s tím, že je vypláceli jemu, ale napsali mně, že je to jejich benevolence a nesmí být považována za precedens.
duben 27, 2013 09:10
mio, : deeres
sice to sem nepatří, ale u svého příspěvku bys to asi nenašla.
V rámci Mezinárodního dne muzeí a galerií a 130. výročí otevření prvních expozic MMP bude vstup do hlavní budovy na Florenci, do Podskalské celnice na Výtoni a do Zámeckého areálu Ctěnice 18. května zdarma.

Ctěnice vřele doporučuji i když je škoda, že nebyla obnovena výstava kočárů v Kočárovně.
Od stanice busu 259 Vinořský hřbitov to je hezká procházka, dálkoplazové mohou jít z nádraží Satalice, přes Bažantnici a Vinořský park.
duben 27, 2013 09:17
deeres : mia I
já to tak měla, že je bral bývalý a mně je podnik posílal. Jinak pak když jsem dělala a měla týden neplaceného volna, školka zavřená, na dovolenou jsem ještě nárok neměla, tak mi je též jeho podnik za ten měsíc poslal. Ale možná tak přemýšlím, že máš starší dítě, mohlo to být za Vás jinak.

O těch galeriích píšu u Ljuby Hermannové Daniele, toho osmnáctého jsem se do Prahy vypravovala je Den otevřených dveří rozhlasu plus tyhle galerie. Bohužel to padlo. Vypravím se buď 8. 5. do Černínského paláce nebo o měsíc déle na víkend otevřených zahrad. Ale jsi hodná, že na mě myslíš. smilies/wink.gif
duben 27, 2013 10:42
Moje děti se narodily v letech 1970 1971. : Puntíkatá
U prvního dítěte byl nárok na mateřskou půl roku, další půlrok pak 500,--.Přídavky - tj. 90,-kaček nikoli - neb jsem nepracovala - byla jsem na mateřské. U druhého dítěte mateřská půlrok, pět stovek do dvou let. Přídavk opět nikoli - až když jsem nastoupila do práce. Kdyy je měl můj bývalý napsané na sebe - tak bch z nich nikdy neviděla ani korunu. I alimenty jsem z něj musela věčně ždímat. Ten dětem ani neposlal na vánoce kolekci, kterou od ROH nafasoval na Vánoce a která byla určena pro děti. Ale nechápu, jak je možný tohle všechno Mia neví - měla snad v těch letech děti, nebo ne? Odkud odjinud by brala ty informace?
duben 27, 2013 14:35
ale to nejsou žádný : mura1
žádný jízlivosti. to jsem tu četla mockrát na kudlance. například
I já jsem byla samoživitelka, přesto jsem věděla, že máme kde bydlet a o bydlení nepřijdu a že neumřeme hlady.

duben 27, 2013 15:16
Puntíkatá : mia I
on by ty přídavky vůbec do ruky nedostal, posílala by je účtárna. A proč tohle co píšeš nevim? Protože v roce 1971 jsem byla ještě na základce. Já měla dceru až na konci sedmdesátých let. A to už to bylo s přídavky tak jak píšu.
duben 27, 2013 15:40
Mio, : deeres
mně se dcera narodila v únoru 1980 a dodnes si pamatuji, jak mne nadzvedlo, když po mé intervenci mně napsali, že vlastně těch 150 kaček je od nich pro mou dceru dar.
Vlastně už ani nevím, jestli to bylo zrovna 150 a jestli jsem ty peníze dostala zpětně, ale šlo o princip a já měla pocit křivdy. Přitom hned v počátku v tom byla od nich chyba, na přídavek na dítě jsem určitě nárok měla, jenže to nikdy nepřiznali.
Když narazíš na úředníka suveréního blba, tak nemáš odvolání.
duben 27, 2013 16:23
Muro, : deeres
dostat se dneska do stejné situace, hodila bych si rovnou mašli, nebo dala dítě do bejbyboxu. Na NV jsem tehdy nic nedostala, teprve, když nastoupila jiná úřednice a původní odešla do důchodu, tak jsem se pak dozvěděla, že stačilo zajít na matriku a tam udělat místopřísežné prohlášení, že jsem samoživitelka a nebydlím s nikým ve společné domácnosti mimo dcery. A najednou to šlo a příspěvek jsem dostala. Takže tu záchranná síť byla, jenže tu byla neochotná úřednice. A aniž jsem o to žádala, vyšli mně vstříc odbory v době, kdy jsem na tom byla nejhůř a dostala jsem od nich nenávratný příspěvek, zařídila to kolegyně v práci. A vzhledem k tomu, že nájem za byt včetně služeb za dům dělal celých 65,- Kčs/měs., tak jsem měla s dcerou kde bydlet a ani jsme neumřely hlady.Je to paradox, dneska jenom za byt platím 100x víc a to mám pořád regulovaný nájem.
duben 27, 2013 16:55
No já reagovala jen na to, : Puntíkatá
jak jsi perfektně věděla, jak to bylo...a najednou, koukám, žes byla teprve na základce.Jak je toto možné????Jinak Můro, byla to klikrát opravdu těžká situace...ale opravdu to tehdy nebyl zas až takovej děs, jako teď. S bydlením to bylo velijaký, ale práce byla, byť mizerně placená. Ale já platila nájem inkaso ve výši 620,. korun.Byli jsme holt o bramborách a o topinkách a podobně, ale dalo se to zvládnout.Pořád se dalo přežít. Jinak o posílání těch přídavků mně, by musel požádat exmanžel- a toho to ani nenapadlo.Byla jsem to já, kdo se chtěl rozvést, tak mi chtěl "dát za vyučenou". Jo, záchranná síŤ teoreticky byla...ale úřad by býval musel spolupracovat. Tsakže nárok měli jen cikáni a já cikánka nejsem. A nemysli si, že dneska je to lepší. Byty tenkrát byly pouze státní ten tě obvykle na ulici s malým dítětem nevystěhoval. Dneska je všecko v privátních rukou a soukromník se s nikým nes*re. Ceny se od té doby zvedly stokrát. Tenkrát byly potraviny, které byly levné - jako třeba chleba, mléko, vajíčka a podobně.Dneska není levného nic. Jak říkám Mio, tenkrát to nešlo požádat podnik o posílkání čehokoli kamkoli, musel by to udělat ex, nebo by to musel přikázat soud. Ale třeba u vás na základce vás informovali jinak. Hele, to jsi fakt měla děi už na základce? No, jak jinak bys věděla, jak to chodilo....a z čehos je živila? A fakt je,že dneska nevíš dne ani hodiny a můžeš se ocitnout pod mostem dřív než se naděješ. O přídavky musíš žádat na úřadě pomalu každý měsíc a sedíli tam kráva, která usoudí, že jsi příliš bohatá, tak ti prostě nedají nic. Mám kamarádku, které zemřeli oba rodiče, ona sama pracovala první rok po škole ve spořce a měla ségru ještě na základce. Když žádala na úřadě o nějaký příspěvek, tak jí řekli, že má hezkej kabát, tak ať ho prodá, jinak, že jí můžou zajistit pro ségru místo v děcáku. s mají je prý živit prarodiče - které holky ovšem neměly. Dneska sae s tebou nebaví nikdo - pokud nejseš cikán. Jo, můj ex byl siroteka moje máma byla dlouhodobě těžce nemocná s krvinkama...takže taky neměla nárok.
Tak mi Mio napiš další moudra o tom, jak bys to na tý základce řešila , kdyby se ti něco podobného stalo. Stát se mi tohle dneska, tak jsem u těch popelnic skončila taky.Nicméně, nebyl problém udržet střechu nad hlavou - najíst se, sice mizerně, ale najíst.Dneska tu jistotu nemáš. Ty davy bezdomovců a jinejch ubožáků jsem toho důkazem.A není to proto, že by ty lidi byli snad líný, nebo nechtěli "dodržovat pravidla".
duben 27, 2013 20:33
já se : mia I
s Tebou nebavila vůbec, reagovala jsem na Deeres a Ty ses do toho vmísila. Jak to bylo se státními byty nevím, já jsem odjakživa bydlela ve svém, jen šest let v podnikovém bytě. U popelnic může skončit každej, ale Tobě se to naštěstí stát snad nemůže . Máš dva syny, pro které ses obětovala, tak snad ví co je jejich povinnost a slušnost vůči mámě. Máš manžela.
duben 27, 2013 21:43
Jo, děvče - nikdy neříkej nikdy. : Puntíkatá
situace se může změnit během pár dnů.Nejsem schopna odhadnout jak - ale nebyla bych první ani poslední. Manžel třeba může zemřít. Je mu pětasedmdesát...už jen tto skutečnost mě dokáže vyřadit z provozu. Dětem na krku viset nemůžu - a nemysím, že bych se pro ně obětovala. Nedělala jsem nic jiného, než to, co dělají všichni rodiče. Jak jsem se teď tak plácala po těch špitálech, tak jsem viděla ledacos a vyslechla mnoho různých liských osudů. A můžu ti říct, že nejhůř dopadli většinou ti, co byli převědčeni, že jim se nic takového stát nemůže.Už teď se snažím najít místo v nějakém slušném domově důchodců. ic vlastního nemám - a nikdy jsem neměla, činže a cen všeho se budou zvyšovat - a že budou , víme všichni. Stát nám přihodí čtyři pětky na msíc, za což si budeme muset vyslechnou kecy o tom, jaké jsme vyžírky . tedy my, důchodci.Moje děti budou stárnout a můžou onemocnět...a to dneska stojí prachy. Mně stojí léky dva litry měsíčně už teď.Můžeš stokrát cvičit, jíst jen zdravá jídla, nekouřit, nechlastat a podobně. Stačí, aby tě na přechodu porazilo auto, což se děje dnes a denně - zrovna dneska se to málem stalo mně. Nemůsí tě zrovna skolit rakovina nebo aids - stačí blbá chřipka, aby tě totálně vyřídila. Celej život jsem se radovala, jakéí mám zdravé srdce - a buch - najednou mám kardiostimulátor. Teď zrovna jsem byla přes tři měsíce po špitálěch - spadla jsem se schodů. Týden poté, co jsem skončila na IPu a posléze na ortopedii jsem měl nastoupit do práce, jako telefonistka - no - a hádej, kde jsem skončila? Ale lidem se stávají daleko horší věci - a vždycky to udeří jako blesk z čistýho nebe. A pak můžeš být nakonec ráda, že se dobelháš k tý popelnici. Nikdy nevíš, co tě může potkat. Stačí, aby se tě nkdo na ulici pokusil okrást - a "šikovně" tě praštil. A máš vymalováno. Stalo se to nedávno paní, co se mnou ležela v nemocnici, která měla v peněžence dvacet korun a doklady. I kdyby toho blbečka, co ji přepadl - šla z pošty a on si zřejmě myslel, že si nese důchod. a ukrad jí než dvacku - což je přestupek hahahaha. Bbka si poležela pár dní v bezvědomí a když se probrala, věděla starou belu. Rodina ji sice hledala, ale nějakou dobu to trvalo, než ji našli - byla v bezvědomí a doklady neměla. No našli ji a díky jejich pomoci přežila. le předsta si, kdyby ji nenašli a nebo kdyby nikoho neměla.....a takových lidí jsou mraky.Ne - nikdy nebylo kolem takových bezdomovců chudáků jako teď...což - mezi námi - tak o něčem svědčí. Ty lidi zaručeně neplánovali, že budou bydlet pod mostem. Nejspíš se jim nedostalo fundovaných rad. Nakonec, spoustě lidí se stalo, že byly vytunelovány banky, nbo fondy, keré měli zhodnotit úspory lidí, jímž si tito chtěli zařídit klidné stáří. A podle toho, jak se banky už teď rvou o tzv. "druhý pilíř" /nebo kolikátej/ je jasný, že se něco podobného chystá znovu. A nevím o tom, že by snad byl kdokoli, který se obohatil na minulém krachu, byl vůbec kdy potrestán.Všichni jsou bohatý, vysmátý a křišťálově čistý.
duben 28, 2013 01:56
Puntíkatá : mia I
na bezdomovce jsem vůbec nereagovala , já reagovala pouze na rodinné přídavky. Jinak co se týče soudobé situace k tomu jsem se tu už párkrát vyjádřila a mám černý puntík, jak říká s nadsázkou Wendy.

Nicméně si myslím, že i mezi bezdomovci jsou rozdíly. Ti, kteří se snaží chodit čistí, umytí a neklesnou až na samou hranu lidské důstojnosti. Těm nabízí pomoc různé organizace, např. i PIS tuším a už organizuje službu Prahou s bezdomovci , tak nějak se to jmenuje. O tyto vycházky je velký zájem hlavně mezi cizinci. A pak jsou bezdomovci opilí, špinaví, co vyžebrají propijí. Nesoudím, nehodnotím. Nechtěla bych někde na ulici žebrat a dívat se lidem víc na boty než do tváří obrazně řečeno. Ale to co oni vyžebrají nevydělá někdo za celý den těžké práce na kase v marketu nebo podobně. Navíc myslím, že ani svůj život měnit nechtějí, žít jinak neumí. Svoboda je jim vším a nade vše.

Co se týče těch maminek. Za socíku byla lepší ochrana v podobě OČR, levných školek apod. Ale taky byla povinnost pracovat. Dnes tu máme v obci v sociálních bytech také maminky. Budeš se divit, ale vůbec tak zle se některým na to, že léta už některé nevydělávají nežije. Máme tu třeba maminku tři děti od tří otců. Dostala krásný nový byt. My když jsme chtěli bydlet, tak jsme si museli postavit, šetřit, makat o víkendech.. Když se jí rozbila pračka, šla, vybrala si v elektru novou, nic neplatila. Obchodník vystavil fakturu , kterou zaplatila sociálka. Ona má přece tři děti a musí na ně prát. Mohla mít práci tady v místě bydliště, záskok za dovolené. Obnášelo to pro ni dva dny zácvik v ústředí firmy. Auto čekalo před bytovkou zbytečně, nebyla schopná vstát. Máme tu možnost zahrádek, vypěstování si zeleniny. Myslíš, že některá ta maminka projeví zájem? Jedna jediná a to bezdětná s partnerem. Nejhorší je, že děti takových rodičů nemají absolutní představu o životě, nevidí, že člověk musí vyvinout námahu k tomu, aby něco měl. Že za vším je lidské úsilí , práce,ty děti mají nulový vztah k hodnotám. Vyrůstá generace typu státe dej byt, dej dávky, ..
duben 28, 2013 10:40
no, asi záleží na tom, kdo je kdo, : Puntíkatá
kde žije jaký má známý a na koho na sociálce narazí.Já mám ,na byťáku na Praze 1, žádost od roku 1969. Dosud jsem od nkoho žádný byt nedostala....o tom, že by mi snad někdo koupil pračku a podobně. Jinak mi tvůj úříspěvek trochu připomíná jednu povídku malostranskou od Jana Nerudy. S těmi bezdomovci je to tak, že někteří se snaží odrazit se ode dna - a jiný už rezignovali.Nevím, jk bych se v takovém případě zachovala já....a jestli bych v sobě našla dost síl a vytrvalosti. Jestli ses někdy odnaučovala kouřit - víš o čem mluvím. Já - přesně z tohoto důvodu - kouřit vůbec nezačala. Vycházky s cizinci - super, jazky bych uměla - ale trvá mi skoro půl hodiny, než dojdu ze Zlatnický na Masaryčku. Zítra tam mám sraz s kamarádkou ve čtyři - půjdeme na kafe - a musím vrazit v půl čtvrtý, aby nemusela čekat. Zapla%ťpámbu, že mám důchod. Je mizernej, ale dostávám ho pravidelně. Takže snad přežiju......Jo a zhrádku mám...a platím sousedovic synkovi /studentovi a svému bývalému žákovi/ aby mi posekal trávu. Nepěstuju nic, protože i hrábě se musí držet oběma rukama. A já nemám k dispozici žádnou volnou.
duben 28, 2013 11:04
Puntíku : mia I
to vůbec nebylo myšleno na Tebe, abys dělala průvodce. To je čistě podpora lidí bez domova. Zrovna tak s těmi zahrádkami to nebylo myšleno na Tebe. To bylo myšleno tak, že ne všech se musíme zastávat. Některé ty maminky z bytovek kdyby nebyly pohodlné, mohly by se mít také lépe.
duben 28, 2013 11:24
Já to zas myslea tak, : Puntíkatá
že člověk kolikrát prostě nemá tu sílu...je unavenej, oddělanej, psychicky na dně...a snaží se jenom přežít. ani to mu kolikrát nejde.N o, hahha, teĎ JSEM SI PŘEDSTAVILA SAMA SEBE, JAK LETÍM Z BANKY DO ANTIKVARIÁTU VOLÍZNOUT PODLAHU A VYSYPAT KOŠE, pak ulovit něco k jídlu a pak domů , při vařbě zkontrolovat průsery svých dětí a pak se teprve složit. O víkendech jsem bývala celej den v noční košili a štˇastná, že nikam nemusím. Kdyby mi někdo nabídl zahrádku zdarma - tak hádej, km ho s ní pošlu? Když jsem byla na sociálce, že bych z nich třeba něco vyrazila, tak mi řekli, že mám o 13,80 Kč větší příjem než ne životní minimum. tralala. Přišla k nám sociální pracovnice - neb se jí mě zželelo - nabídnout mi pro děti tábor, nakonec zbytečně, děti jel do Jiřetína od banky. No a při té příležitosti mi sdělila, že kdybychom byli cikáni, dostaly by děti ten tábor zadarmo a ještě by každej dostal kupon za tři stovky do Dětskýho domu na výbavu. A všehno už tam měli připravený. Nemuseli lítat jak zběsilí a shánět pláštěnky, jarmilky, holínky a podobně. Hele, oo není jen najít práci -ale taky školku nebo jesle..a to není sranda ani dnes. Takže ty matky možná nebyly ani tak pohodlný, jakože nevěděly co s dětma. A když šlo jen o záskok....a že nebyly schopný vstát? Tak to se mi stává a stávalo dost často. I dnes se mi to stává. Jo - víš, co by se mi tenkrát líbilo? Jezdit trolejbusem, nebo tramvají jako průvodčí, sedět v takový tý kukani a prodávat lístky a vykecávat se s lidma. Ale zase se jezdily tzv. šejdry a to by mi děti zvlčily úplně. Ale zas by celá rodina měla dopravu zdarma. .... No, ale byla jsem mladá a dobře živená....a měla jsem domov. Což ne každý má. A tím pádem jsou jeho šance na návrat minimální. Jo - měla jsem známou, která byla prostitutka. Jako pracovní úraz si uhnala miminko. a na různejch přídavkách brala dvatisíce sedmset - tedy to, co já vydělala při dvou zaměstnáních. Tak jsem šla na sociálku, že ty prachy chci taky.No měla jsem smůlu....V pondělí jdu žádat na ouřad o příspěvek na péči. Pak ti napíšu, co mi řekli. Normálně bych se na to vykašlala, ale chce to po mně ten domov důchodců, kde mám zažádáno....No, hele, ty se v tom vyznáš, řekni jim, co jim tam mám říct, aby mi ten zatracenej příspěvek dali - kdby to měla být stovka měsíčně - to, že skoro nechodím /resp. blbě a o francouzských holích/ a mám v hajzlu srdce , určitě nebude postačovat. Takovejch lidí je....prozraď mi to sladký tajemství, jaktože ty příspěvky někdo dostane a někdo ne. I tu pračku bych nakonec užila - ale není nutná. Myslíš, ž jem moc pohodlná?
duben 28, 2013 15:44
Z naprostýho zoufalství : Puntíkatá
jsem uvažovala o tom, že bych někde v nemocnici šlohla takovej ten skládací vozejček a nechala kamarádku, aby mě tam na tom vozejčku dovezla. Mám totiž takový obav, že bych jim o pouhej berlích přišla příliš zdravá.
duben 28, 2013 15:50
Pořád jsi mě nepřesvědčila, : Puntíkatá
že ti bezdomovci žijí tak jak žijí, protože milují svobodu a pohrdají výhodami, které jim nabízí sociálka
duben 28, 2013 16:08
Jeden konkrétní případ : Giota
Máme-nemáme na vsi bezdomovce. Chlap s invalidním důchodem, sotva pajdá, měsíčně 4600 důchod. Kdyby si platil ubytovnu, je hladem. Nechali jsme ho bydlet u nás na farmě v nevyužitém domečku (platí nám jen 5OO měsíčně za spotřebovanou elektriku a vodné), tedy nemá u nás na farmě trvalý pobyt (nejsem cvok), ale užívá "na hubu" 1 1 s ústředním topením, dřevo na topení si musí udělat. Dostane důchod, dá si ho k nám, protože ví, že by to za týden prochlastal. Takhle si tedy basu piv koupí, ale každý den mu z ní dám 1-2 piva, dokud mu nedojdou. Zaplatíme mu dovážku obědů, vezmeme ho jednou týdně na nákup ostatních potravin a fakt sotva s důchodem vyjde. Píšu to proto, že tenhle člověk by chtěl pracovat, ale není vyučený, pajdá, ruce má na drobné montování v sedě neobratné - po 35 letech práce s násadou v ruce (lopata,krůmpáč, vidle a pod.) se nedivte.- a tak pro něj práce není. Ani prodávat Nový prostor - nejbližší město je 30 km, a tato práce je také "rozebraná". 4600 minus 500 bydlení minus 1200 obědy (ve všední den) je 29OO, tedy cca 700 Kč na týden na snídaně, večeře,a celodenní jídlo sobota plus neděle, mycí a prací prostředky atd.. Šikovná kuchařka by možná z toho nakrmila dva lidi, chlapovi to stačí tak tak.
Miluje svobodu? Ale jděte!Chce jen žít, jak mu situace dovoluje.
duben 28, 2013 17:05
Jo Giotto : Puntíkatá
a občas potřebuje boty, kabát na zimu, košili, trenýrky a podobně. Tím pádem i prášek na praní - pokud bude prát v ruce.A kde jsou třeba ručníky, kapesníky, nějaké nádobí...jako kastrol, pánev, talíř, hrnek na kafe, nůž na krájení a příbor. Ale aspoň má, díky vaší laskavosti střechu nad hlavou a mý naději, že neumrzne hladovej někde v lese. Ale je to díky miloisrdenství z vaší strany - nebýt toho, už je třeba dávno mrtvej. Ale jen málokdo má to štěstí. Pravda je, že za koimárů něco takovýho prostě neexistovalo. Teď jsou těch lidí takový davy, že to nemůže být v pořádku.
duben 28, 2013 18:23
Alenko : mia I
zlatá. Když jsi byla mladá a mohla sis přivydělat a Ty jsi místo toho byla celej víkend v noční košili tak to se nediv, že dneska nesmrdíš korunou. Že se vůbec s takovou věcí chlubíš. Je naprosto normální , že si člověk po práci přivydělá , přilepší si finančně a nikoho to nezabije a v sobotu ráno vyskočí zase a jde něco dělat. Když je třeba i v neděli. Zahrádka je na venkově naprosto normální. No klidně si tu skuč na stát dál, když Ti to udělá dobře. Já místo toho radši jdu sebrat vajíčka. smilies/wink.gif
duben 28, 2013 18:51
Gioto : mia I
psala jsem, že jsou dva druhy bezdomovců. Jedni co se snaží nespadnout až na dno , což je případ toho "vašeho" bezdomovce" a druzí špinaví, zapáchající. Je možné, že někoho ta beznaděj ubije, spadne na dno odkud není návratu. Ale chlastat nikdo nikoho nenutí, za vyžebrané peníze mohou snad jít do veřejných sprch a umýt se za dvacku. Nedávno byl v nějakém pořadu na Nově mladý chlapec na vozíčku, zcela závislý na pomoci druhých. Přesto měl tři zamměstnání, živil se prodejem omalovánek, pak dělal nějaké programy na počítači pro firmu a třetí nepamatuji. A to měl ruce zkroucené. Velký bojovník. A taky to mohl tzv. zabalit.
duben 28, 2013 19:05
Ale já si přivydělávala, : Puntíkatá
ale potřebovala jsem si taky odpočinout. A taky třeba uklidit, vyprat a podobně.Ale jak jsem si podle tebe měla přivydělávat po víkendech? Jít někam na nádraží skládat uhlí? Zahrádku jsem nechtěla - jsem nemocná - a byla jsem a takovou práci jsem vůbec nechtěla dělat. Takže podle tebe jsem měla mít tři zaměstnání??? Kolik jich máš ty?Já nevím, co tě tak bere ta noční košile - byla jsem doma....a byla jsem ráda, že se nemusím pořád honit a že se můžu pořádně prospat. Já nebydlela na venkově, ale v centru Prahy. ěl jsem dvě zaměstnání a dvě děti - což my sice vystačilo, ale vyskakovat jsem si moc nemohla. Přesto jsem ušetřila na to, abychom mohli jet každý léto k moři, aby mohli děti jet v zimě na hory,abychom si tu a tam mohli udělat nějakou radost - jako třeba jít do kina....a v sobotu ráno jsem neměla nejmenší chuť vyskakovat a jít někam dřít. Za celý týden jsem toho měla až až. Kolik kilometrů ty to jezdíš na tu zahrádku a k těm slepicím? a taky jsem si chtěla užít svoje děti, pokecat si s kamarádkami...prostě relaxovat. K čemuž je víkend určen. Já byla celý týden osmičku v práci a pak jsem měla úklid. Tobě se to zdá málo? Já byla za tejden takovýho života vyřízená.Jo a ve volných chvílích jsem se učila jazyky..to je zvlášť odsouzeníhodné, že? Kdybych makala na zahrádce, mohla jsem mít mrkev zdarma....a tohůle je přesně to, o čem mluvím celou dobu....ale škoda mluvit, sytý hladovému nevěří. Lidi, který se nikdy v bídě neocitli, nevěří tomu, že spoustu věcí prostě zlomit nejde a vždycky dávají rad, které jsou prakticky neužitečné. Tys mi chtěla naznačit, že jsem mrcha líná, protože jsem se taky někdy potřebovala vyspat? Jo - a taky jsem mohla chodit v noci do Perlovky vydělávat tělem. To ty určitě v noci nespíš, co vlastně děláš? Na zahrádce je tma,slepice spěj, platěj tě chlapi od hodiny nebo za noc? Určitě nejsi taková lemra líná, abys proflákala volný čas odpočinkem. /jako já/
duben 28, 2013 19:23
Aleno Puntíku, ty jsi zase : Myška
neuvěřitelně zlá. Proč?

duben 28, 2013 19:31
Jak to myslíš? : Puntíkatá
Zlá? A proč jako? Já jsem se jen ptala Mii, jak to s těmi přivýdělky dělala? Ona jistě v sobotu vyskočí z postele a jde něco dělat - pochopila jsem to tak, že jde vydělávat. Nebo ji někdo pl,atí za práci v domácnosti a péči o děti? A teď si vem, že já byla takový svině, že jsem v noci spala - to ona určitě nedělá - tak jsem se jí zeptala, jak si vydělává po nocích. Jak jin ak b se zmohla na nějaký majetek? Z práce ve všední den to určitě není, o tom něco vím. ak si teda přivydělává? Já měla dvě zaměstnání a jen tak tak jsem přežila - tak mona jich musí mít určitě víc. Tak se ptám jaké. Co zlýho jsem jí řekla?
duben 28, 2013 19:40
Alenko : mia I
už jsi tu jedné ženské napsala, že je jalová, teď zase urážíš mě. Můžeš tu sypat urážek kolik chceš. Kdo umí počítat, snadno si spočte, že se na kluky vymlouváš. Bylo Ti čtyřicet a měla jsi kluky z domu a mohla sis jít přivydělat. Jenže Ty se furt jen vymlouváš. Jestli Ti to nedochází, tak i tady na Kudle si leckdo přivydělává. Štěpánka, do které jsi mimochodem rýpala, až si ji znechutila, zásilkovým prodejem bižuterie, Vodoměrka bižuterií , Saša má firmu, zásilkový obchod. Motají všelijaká ta vodítka, nažehlují trička. Každý se snaží nějak si přilepšit a nemusí se nutně udřít. To jen Ty máš pocit, že by Tě bývalo ubylo.
duben 28, 2013 19:48
Aleno Puntíku, jak to myslím? : Myška
Kopeš kolem sebe jak jankovitý kůň a nevidíš si do pusy. Snad máš pocit, že ty jediná jsi vyžrala všechny křivdy světa. Možná tě opět zrazuje zdraví, možná už se ti zajídá manželství na dálku a možná máš pocit, že tví synové o tebe jeví malý zájem, menší, než sis představovala. Zřejmě máš vztek na celý svět a ventiluješ ho zde na lidech, kteří za tvoji situaci a stav nemohou. Měla bys vzít na vědomí, že nejen ty máš nějaké trápení. To, že o něm zde nepíšeme, neznamená, že žádné nemáme. Přesto se neuchylujeme k dorážení a útočnosti. Tak to zkus taky.
duben 28, 2013 20:23
já si : mia I
vůbec nemyslím, že bych neměla pochopení pro mimořádné životní sitruace. Naopak jsem si tady za své názory vysloužila přiřazení do levicového křídla Kudlanky . Ale potom co vidím u nás v sociálních bytech některé případy jsem si poopravila názor na lidi v obtížné situaci.
duben 28, 2013 21:03
oprava : mia I
situace
duben 28, 2013 21:04
deeres : bb2
bb2, : deeres
vůbec netušíš o jakých hostelech jsem napsala, ten nejbližší nemá ani popelnice,


Ale tuším, Deeres, ale ty jsi mi asi nerozuměla - když jsem psala o levném ubytování pro naše dělníky, a zkopírovala namátkou vyhledaný hostel, tak jsem reagovala na Aleny Puntíkaté prohlášení o tom, že kdyby kamarádka nenechala u sebe bydlet neteř (dojíždějící do Prahy ze severu za prací), tak by neteř musela bydlet pod mostem - protože nejlevnější ubytování, co sehnala, stálo 4 tisíce na 14 dnů. To tedy znamená 8 tisíc na měsíc.

Alena bere všechno mimo souhlas jako útok na svou osobu, to samozřejmě nebylo mým cílem - já tyhle informace (typu kde za kolik ubytuju naše dělníky) nepíšu Aleně proto, abych se do ní strefovala, abych naznačovala, že neteř její kamarádky je "líná svině" (cituju Puntíkatou), apod.

Alena taky ráda líčí všechno tragicky. Já nepovažuju za tragickou situaci, kdy teta v Praze nechá v začátcích u sebe bydlet neteř, než si tato začne vydělávat víc a bude si moct pronajmout vlastní bydlení.

Kdyby se Alena bavila normálně, tak bych se třeba zeptala, proč když dojíždí ze severu do Prahy za prací, kterou si vydělá stejně dost málo, nezkusí - když už mimo domov - pracovat v SRN.
Zrovna včera jsem mluvila s jednou 28letou slečnou, která jezdí pracovat ze západních Čech do Německa, 160 km, v úterý ráno odjede, vrací se ve čtvrtek v noci, pátek, víkend a pondělí má volno. Dělá sevírku a vydělá si dost na to, aby si tady platila byt, tam ubytování, ušetřila na auto, platí si živobytí a ještě si našetřila, protože se chce vdávat, mít rodinu, a z domova nic nečeká, protože maminka je v invalidním důchodu a tatínek nežije. Naopak mamince ještě trochu přilepšuje, když potřebuje něco mimořádně.

Zrovna tak to, co jsem psala o bezdomovcích, nebylo proto, že bych se jim vysmívala (to bych jim přece nepomáhala a dcera taky ne). Jen mám na věc jiný pohled, ale to všichni, kdo s lidmi jako bezdomovci, narkomani apod. pracují. Realističtější pohled.

Je bohužel faktem, že většina, VĚTŠINA, těch lidí bez domova se to té situace dostala svým přičiněním. Většina jsou alkoholici, co se vychlastali z práce, z peněz, z majetku, posléze i z rodiny, kterou by jinak stáhli sebou. Nebo o to všechno přišli kvůli bednám. Čímž ale neříkám, že se jim nemá pomoct. Jen není třeba nadávat, jak je tahle společnost (vláda, lidi...) děsná, když tohle dopustí. Jsou samozřejmě i výjimky, ale to jsou lidi, kteří se hodně rychle snaží dostat do normálního života.
Samostatnou kapitolou jsou lidi, co se nezvládnou postarat, mají lehkou mentální retardaci, ale jsou svéprávní, rodiče jim třeba zemřeli a už je nikdo nehlídá, nestará se, a oni, jakmile nemají ten dohled, pravidelný režim, jsou v průšvihu. Obvykle se na ně přilepí někdo, kdo jim k tomu dopomůže, zadluží je,apod.

Už dávno říkám, že by bylo potřeba víc takových "kaučů", průvodců, kteří by lidem, co opravdu chtějí, pomohli s návratem do běžného režimu. Jenže nejsou,sociální pracovníci mají jinou práci, organizace a spolky to všechno nezvládají, a těch pár dobrovolníků, studentů, to nezachrání. Ale aspoň že tak.

Lidi, co tohle dělají, musí na věc nahlížet realisticky a s odstupem, jedině tak u toho nějakou dobu vydrží a jsou platní. Rozhodně si proto nezaslouží praštěné výlevy zahořklé ženské, která jediné, co v životě dělala, bylo to, co miliony jiných, jen o tom tolik nenakecají - běžné zaměstnání a péče o dvě děti.
duben 28, 2013 22:04
ano, souhlas s Miou, : bb2
mimochodem, když jsem tu někde nahoře od Aleny četla, jak si žiju a vždycky jsem si žila, tak jsem si vzpomněla, jak jsem s ročním dítětem chodila uklízet, mýt záchody, topit. Ráno jsem vstávala ve čtyři, v sedm mi muž předal dítě v kočárku na chodníku, se spícím dítěte jsem dokončila ranní část práce, odjely jsme spolu domů. Odpoledne si ji převzal buď manžel, nebo děda (pokud byl muž na přesčasech, nebo dělal tzv. melouch), a do večera jsem zase kmitala. O víkendu jsem byla s malou taky často sama, protože muž přivydělával, obstarala jsem domácnost a když spala, překládala jsem.
To proto, že na první dítě jsem mateřskou brala půl roku a do roka 600, pak nic.

Já se za socíku měla po materiální stránce asi nejhůř, po sametu jsem naopak byla 4 roky na placené mateřské, to byla pro mě a děti paráda. Muž jezdil za prací do Prahy.
Pak už jsme začali podnikat a tím sladké časy skončily, to byla honička.

Ano, mám se dobře, ale nemám to zadarmo a rozhodně nejsem za vodou. Navíc si musím šetřt na důchod, který dostanu, jak se zdá, někdy v sedmdesáti :-))
duben 28, 2013 22:11
cha, ještě tvarohové buchty, co chudák matka dětem na megašou napekla, se tu probíraly : bb2
No tak na to bych řekla, že vstupenky na jakoukoli megašou pro 2 dospělé a 3 děti stojí tolik, co potraviny pro stejnou rodinu na týden. To si moc chudáků maminek dovolit nemůže. Jinak proti buchtám napečeným sebou na výlet vůbec nic nemám, jediné, co mi přišlo k smíchu a trapné, kdyby to skutečně tak bylo, je 5lidí cpoucích se buchtama, až jim povidla lezou ušima, ve vchodu do arény proto, aby ani buchta nepřišla nazmar...;-)
duben 28, 2013 22:17
A já myslel, eště v pátek, : Krakonoš
že to tu bude vo zahrádkářskejch koloniích smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif.
duben 29, 2013 02:26
Jistě bíbí, : Puntíkatá
někdo, kdo nemá prachy, by neměl utrácet za dětia jít s nimi na megašou a ušetřit jinde - třeba těma buchtama. To je nemorální, neb zkracují zisky pořadatele. Já ti nic nezávidím, ale ať už to zasocíku chodilo jakkoli - nikdy nebylo tolik nezměstnanejch a chudáků na ulici, jako teď. Tvoje tvrzení, že si za to ty lidi můžou sami, mě nadzvedlo. Jo, chlastalo se tu vždycky a vždycky se nějaký ten vágus našel. Al nikdy jich nebylo tolik...a stále jich přibývá.
A všichni se tam nedostali jen kvůli chlastu. Ale ohrnovat nad těma lidma nos, mi přijde nelidský.
duben 29, 2013 10:38
Krakonoši, kdepak, : bb2
o vraždách ;-)
duben 29, 2013 10:42
Aleno, : bb2
nevím, na tyhle výkřiky asi nemá moc smysl reagovat, nebo jo?

Tak ještě jednou, naposled:

O tom, že je nemorální zkracovat zisky pořadateli megašou tím, že si rodinka vezme sebou buchty, jsem nic nepsala, ani si to nemyslím. Opakuji to, co jsem psala už pod původním článkem - když bych až na místě zjistila, že krabici s buchtama si dovnitř vzít nemůžu, tak bych to určitě nevyřešila tak, že bych se zasekla u vstupu a nacpala do sebe a rodiny honem honem všechno jídlo, co máme sebou, aby nepřišlo nazmar, a to i když na něj nemáme zrovna chuť, ani nemáme hlad.
Uvažovala jsem o tom zlehka, teoreticky, protože mi to celé přišli prostě jako fejeton, fiktivní příběh. Ale beru na vědomí, že někdo to má jinak a ty buchty by do sebe narval, stůj co stůj. Třeba jako tzv. protest proti přehnaným opatřením. Já vám to neberu, vy mi neberte můj názor, že je to nesmyslné a směšné (kdyby to tak bylo).

Za socíku nezaměstnaní oficiálně být nesměli, neoficiálně nějací byli, určitě zdaleka ne tolik jako dnes, na druhou stranu ti, co byli, na tom byli hůř, protože nedostávali něco jako podporu v nezaměstnanosti, dávky sociální nouze apod., protože oficiálně nezaměstnanost ani sociální nouze neexistovaly.
Ty mi sice nic nezávidíš, ale jak můžeš, tak si rejpneš, že? jak se mám dobře a nemám pochopení apod. To je lež jako věž, ale ponech si ji, když ti dělá dobře :-)

Netvrdila jsem, že si za svou situaci můžou všichni bezdomovci, ale že většina, a tak to prostě je. Ten, kdo se z bezdomovectví a existence ve špíně chce vyhrabat, využívá naplno vší možné pomoci, co je dostupná, dere se o svůj život, snaží se žít líp.
Jenže když se někdo do té situace dostal proto, že se upil, projel peníze v automatech, byl na drogách, a rodina už do něj nechce pumpovat peníze, protože je třeba prostě nemá, tak on sám se z toho těžko dostane. Ty je lituješ, já ne, já jim pomáhám, ale nelituju je, ale ani nad nimi neohrnuju nos. Beru je tak, jak jsou, beru na vědomí, že takoví tu byli, jsou a budou.
Když tvůj syn prochlastá byt, vyhodí ho z práce, vyčerpá finančně tebe, bráchu, napůjčuje si desítky až stovky tisíc od lidí, přátel, co mu zpočátku budou chtít pomoct, až nakonec už ho budou mít všichni dost a skončí na ulici, tak ho taky litovat nebudu. Ale pomůžu mu, pokud se s ním při tom, co děláme, potkám.
Kolika takovým lidem jsi pomohla ty, co konkrétně pro ně děláš, nebo pro jiné takové, že tak všechno víš a posuzuješ. Víš o tom prd, Alenko. To,že jsi dokázala být zaměstnaná za socialismu a vychovat v něm dvě děti, to nic neznamená, to zvládl kdekdo.
Když přišel převrat, byly tvé děti téměř dospělé, bylo ti 40, zdravá ženská plná energie, mohla jsi udělat jak něco pro sebe, tak pro druhé. Litovat lidi je málo, moc málo, jim je to tak nějak naprd smilies/smiley.gif

duben 29, 2013 10:58
... : Giota
Vrátím se ještě k tomu našemu "bezdomovci", který je dobrým modelovým příkladem. O bydlení přišel, když ve své naivitě přepsal na družku i druhou půlku společně pořízeného bydlení. Poté si k sobě nastěhovala syna a Jiřího vyštípali vcelku snadno, když už nebyl spolumajitelem. Následně si ten ťuňta bral různé půjčky a na splácení kašlal. Má několik exekucí, některé stihnul splatit, dokud byl práceschopný, jiné už nestihl. Z těchto důvodů (exekuční damoklův meč) ho nechce u sebe ubytovat nikdo ze sourozenců (ve vsi bydlí jeho bratr s družkou v bytě myslím 3 1. Automaty nikdy nehrál, ale k alhoholu má blízko - proto mu ty piva přidělujeme...Je tu jedinný rozdíl - dal si říct a svěřil se nám do péče. Ví, že jej neošidíme ani o korunu.
Ale je fakt, že kdybychom neměli malý volný domek, tak by měl smůlu - do bytu bych si ho také nevzala smilies/wink.gif, jsme ochotní pomoci, ale nejsme ochotni obětovat soukromí, když nejde o rodinu...
Může si za svoji situaci? Trochu ano, trochu ne. Měl být chytřejší,nenechat se ošidit o bydlení, nenadělat dluhy. Ale - to, co si skutečně půjčil, už dvojnásobně splatil, přesto je dlužníkem dál - kvůli úrokům, poplatkům právníkům a exekutorům. Momentálně, i kdyby práci získal, dvě třetiny (dluh má i u VZP) jdou na exekuce - takže se mu opravdu nevyplatí dojíždět do města za prací, tu zbylou třetinu platu by projezdil...
Kdyby byl k němu osud trochu vlídnější, měl by manželku, se kterou by se podělil o výdaje, udělal by o výplatě "stojku" a rozhodně si nenasekal dluhy, které neměl z čeho splácet. Kdyby bral důchod 12 tisíc, byl by možná pro příbuzné zajímavější...
PS pro Puntíkatou - nějaký nábytek a vybavení domácnosti v domku bylo, hodně mu dali sousedi, když vyklízeli dům po matce aby jej mohli prodat, tu a tam dostane obnošené věci, takže tohle má zajištěné. Otázkou je, co bude, až přijdou léta a potřeba nákupu léků...
květen 02, 2013 17:53
Gioto : mia I
akorát jsem nepochopila , když má tolik exekucí, že mu nechají celý důchod 4600 Kč. Podle toho co píšeš, 500 bydlení , 1200 Kč obědy a zbytek 700 na týden, že má na snídaně a večeře plus drogerii. Z čeho tedy platí ty exekuce??
květen 02, 2013 19:11
Exekuce : Giota
Dokud měl plat, tak splácel, dokonce víc než musel - viz dále. Ale poté rok marodil a skončil v invalidním důchodu. První rok měl plný invalidní důchod a také splácel,tedy strhávala mu to správa soc. pojištění ve prospěch exekucí.. Totiž z měsíčního příjmu je cca 4700 tzv. nezabavitelné minimum, a teprve zbytek příjmu se dělí na třetiny. Jedna se může sebrat na exekuce, druhá se může sebrat na tzv. přednostní exekuce (sem spadá výživné a platba zdravotní pojišťovně).Nynější invalidní důchod je ve výši nezabavitelné částky - věřitelé mají smůlu (už dostali hafo peněz...)
Popsala jsem to proto, aby si i jiní než já udělali obrázek o tom, že jsou lidé, kteří se provinili jen blbostí, a přesto spadnou na dno. Jiří žije jakž takž důstojně, ale není to zásluhou sociálních dávek.
květen 02, 2013 20:18
Ale ten bezdomovec Jiří si za to jednoznačně může sám. : Myška
Nutil ho někdo vzdát se bydlení a přepsat polovinu na družku?
Nutil ho někdo vzít si půjčky?
Asi ne, že. Takže za svou situaci je zodpovědný jen on sám.
květen 03, 2013 07:04
Gioto : mia I
tak u Jiřího asi nehrozí, že by šel dělat na půl úvazku i kdyby mohl, protože by mu asi na mzdu okamžitě naskočily srážky z exekucí a byl by na tom stejně jako nyní. U vás pomocí na farmě si může příp. ilegálně přilepšit nějakou tou korunou. Je otázka když nepracuje jak bude vypadat výše jeho starobního důchodu. Asi nic moc a pak se budou lidé jako Puntíkatá zase nadávat na stát jak je necitlivý a dělá z lidí žebráky. Přitom , když se na celou věc podíváme střízlivě jeví se všechno trochiu jinak. Pán má pro svoji potřebu , jídlo, drogerie 4100 Kč na měsíc. Nemyslím, že bych já osobně a spousta lidí měla nějak vyšší částku. Tedy žádný nenajedený chuděra. Za tuhle částku se najíst dá. Další věc je jeho alkoholismus. Nutí snad stát někoho aby se upíjel do němoty? A on by toho byl schopen, kdyby jste ho nebrzdili. Jediná věc, kde stát selhává jsou ty zlodějské úroky, poplatky, odměny exekutorů.. Tam jde mnohdy o lichvu a tu by stát svými mechanismy potírat měl.

Přeji Vám, aby jste nelitovali, že jste se ho ujali. Věřme, že nebudete mít potíže až ho budou shánět vymahači pohledávek.
květen 03, 2013 08:37
... : bb2
Naprostý souhlas, to je přesně ten střízlivý pohled na věc, který tady občas schází. Jediná ochrana, kterou by měl stát zajistit, a kde podle mne naprosto selhává, je ochrana před lichvou. Ale pokud jde o peníze, tak z pohledu lidí typu Puntíkatá je to mizérie, že ten člověk dostává málo - z mého pohledu je to tak, že ten člověk dostává měsíčně čtyři tisíce za nic. Není to důchodce, který by si ty peníze odpracoval, ani nemocný, který pracovat nemůže, nebo nesežene práci přiměřenou jeho zdravotnímu stavu. Je to člověk, který nepracuje a dostává peníze zadarmo. Když je takových lidí sto tisíc, je to 410 milionů, které musí tento stát někde vzít. To znamená, že někde ty peníze chybí.
Nebo vám snad jen tak, pro nic za nic, dá někdo měsíčně k výplatě, k důchodu, 4 tisíce jen tak?
Tohle JE sociální stát, ne že ne. Není to právní stát, to ještě hodně pokulhává, jinak by se nemohly dít ty prasárny s lichvama. Ale sociální stát to je.
květen 03, 2013 08:57
... : Giota
No fakt to vidím sporně. Může dělat? Ano, v sedě by dělat mohl,ale nic neumí, nevyučil se. Celý život byl jen zemědělským dělníkem, s vidlemi, lopatou - tomu rozumí, na to má ruce použitelné(dělá mu potíže jemná motorika), ale zase nemá použitelnou nohu. Jo,obslouží se, dopajdá se k doktoru a vozík nebo berle nepotřebuje, ale jinak? Doba nočních hlídačů invalidů, přitom vlastně neschopných se postavit zlodějům, je pryč.Fakt si nedovedu představit, že by na něj někde čekala slušná práce s dobrým platem, před nemocí a invalidním důchodem dělal za minimální mzdu. Hodnotit, jestli si důchod zaslouží, že nemá odpracováno, je na nic. Je víc lidí, co jim zdravotní stav nedovolí oddělat aspoň tolik co on, má odpracováno víc jak 30 let, přesně si to nepamatuji. Jiří nám vždy donese, co mu úřady pošlou, abychom mu to "přeložili" a v nějakém tom lejstru odpracovaná léta uvedená byla. Otázkou je, zda budu mít tolik let odpracováno já - studovala jsem VŠ, vychovala 3 děti a byla s nima na mateřské... Takže až nebudu dělat, taky dostanu peníze zadarmo?
U nás na farmě práce pro Jiřího také není, platit hlídače si dovolit nemůžeme, na to si držíme hafany - ti hlídají 24 hodin denně :-). Ale to už jsme stejně hrozně daleko od původní myšlenky, která zněla - jak by si takový člověk mohl dovolit platit někomu za bydlení a mít i co do huby? Musel by jít pod most a tam přežívat jak se dá, i když by si to rozhodně NEVYBRAL.
Odpovídáte, že si patrně vlastně nezaslouží žádné peníze - a vida, to mne nenapadlo, že ho vlastně živím svými daněmi...
Někde (možná tady v jiné diskuzi?) jsem četla, že u nás je hodně lidí, kteří se o sebe dokážou postarat (mají práci, vyznají se v zákonech atd.), ale také hodně lidí, kteří se o sebe postarat nedokáží a hrozně chybí dostatek lidí, kteří by byli ochotní se o druhého postarat. Já jsem se nechtěla chlubit, jak jsem dobrá, že jednomu člověku dělám vlastně neoficiálně cosi jako opatrovníka, ale hanba by mne fackovala, kdybych se postarala o své pejsky, kočičky, koně a krávy, aby všichni měli plná bříška, čerstvou vodu a suchý pelíšek a k zoufalství člověka se otočila zády. Ano, je snadné nadávat na cizince, cikány, bezdomovce, zloděje a podobně, ale jen dokud mluvíte o anonymní mase. Pokud si ale všimnete konkrétního člověka,kterému můžete pomoci, je to jiné...Živit ho naštěstí nemusím - ani bych na to neměla - ale dohlídnout na něj, to můžu a naštěstí to stačí.
květen 03, 2013 14:07
... : bb2
od původní myšlenky, která zněla - jak by si takový člověk mohl dovolit platit někomu za bydlení a mít i co do huby? Musel by jít pod most a tam přežívat jak se dá, i když by si to rozhodně NEVYBRAL


No právě, že on si to vybral. Tím, co udělal, svým rozhodnutím, si to vybral. Samozřejmě, že kdyby byl "chytřejší", poučenější, kdyby měl někoho, kdo by ho varoval, tak by možná, MOŽNÁ, jednal jinak a nestalo se co se stalo. Ale kdyby jsou chyby, my nevíme, zda by mu nějaká ta rada byla k něčemu.

To je to, co je potřeba rozlišovat - jestli se člověk dostane do situace ne vlastním přičiněním, jako je úraz, nemoc, nepečující rodiče apod., tam mi nevadí peníze a dávala bych z eráru klidně víc, i za cenu, že si, dokud jsem zdravá a produktivní, připlatím za něco víc. A odmítám spekulovat, kdo si může za nemoc nebo nemůže, to nejsme schopni posoudit, ani lékaři to většinou neumí jednoznačně posoudit, takže to bych z kritérií vynechala.

Ale proč by stát, tedy daňový poplatník, měl nést větší odpovědnost, než už nese prostřednictvím sociálních dávek, za člověka, který se rozhodl a teď žije v důsledku svých životních rozhodnutí?
Mně nevadí, že dostává dávky, ale odmítám ho víc litovat a víc remcat, jak je ten stát krutej, a lidi krutý, že ho chudáka nechají živořit.

Uvědomme si, že lidi jsou líní a pohodlí, a když budou vědět, že za určitých situací, i když si je přivodí sami, se budou mít dobře, tak se prostě do těch situací dostanou. A dokonce cíleně! Člověk je velmi vynalézavý, pokud jde o peníze zdarma, takže si piš, že ve chvíli, kdy se takovým lidem zvedne sociální výpomoc z 4 tisíc na dejme tomu 8, bude tu rázem jednou tolik stráááášně potřebných.

Kdo to zaplatí? Ty ne, já ne, srazí se to z dávek těm, co si opravdu nemohou vybírat, jestli darují byt nebo si vezmou půjčku, ale sedí na vozíku, nebo hůř - je jim zle, mají v háji třeba páteř, ale přitom na nich není nic zvenčí vidět a vypadají zdravě. Naženeme tedy pod most a k žebrotě tyhle lidi, kteří za svou situaci nemohou v žádném případě, proto, abychom přilepšili těm, co nemysleli, co prostě odpovědnost za své životy přesunuli na stát.
květen 03, 2013 14:50
Gioto : mia I
nemyslím si, že bych byla nějaká necita. Ale chceš-li vidět skutečné neštěstí, podívej se třeba slovenský pořad Modré z neba. Tam jsou skutečně případy lidí, kteří opravdu pomoc zaslouží. Třeba nevidomé děti, navíc se svalovou distrofií, mladá diabetička , které nemoc vzala ledvinu a bere jí zrak - nefropatie se to tuším jmenuje. Takovým lidem ať stát skutečně pomůže, ti lidé si pomoc zaslouží.

Tvůj chráněnec je možná také nemocný, částečný důchod kvůli něčemu má. Je otázka kolik z jeho zdravotních problémů způsobil alkohol. Ale za jeho blbost , exekuce, opravdu stát nemůže, tu ruku mu nikdo nedržel, když přepisoval na svoji družku dům. Naopak, teď ho v podstatě stát chrání, protože mu pořád podle zákona něco zbude. Že je práce málo pro zdravé natož pro lidi se zdravotním omezením je pravda. Ale takových lidí je spousta,i mladších, živících rodinu. Tenhle má na starosti jen sám sebe.
květen 03, 2013 15:52
oprava : mia I
dystrofií
květen 03, 2013 16:01
... : Giota
Ale holky, já neříkám, že je chudinka a že by si zasloužil víc peněz. Já jen uvádím příklad, proč lidi končí jako bezdomovci - protože prostě jídlo i bydlení neutáhnou.
květen 05, 2013 11:03
Alenko Puntíku, : Petronila
Hele, ja vím, zes to nemela a asi ani nemáš úplne jednoduchý, ale trochu mi faliruje, ze jsi na jedny straně i jako samozivitelka ušetřila na to, abyste jeli každy rok k moři, a n a druhé straně jsi tri dny nejedla, abys mohla nakrmit své děti.

Jak je to mozny?
květen 05, 2013 11:53
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]