O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

LÁSKY MÁMIVÉ, STESKY BLÁZNIVÉ - 29. PDF Tisk E-mail
Úterý, 19 duben 2011
Přejít na obsah
LÁSKY MÁMIVÉ, STESKY BLÁZNIVÉ - 29.
Strana 2
Strana 3
Strana 4
Strana 5
 

 

 

 

 

 

 

Trvalo to snáď pol hodiny, keď sa dvere znova otvorili a v nich stál Jirka.

„Asi byste si měli popovídat, Pavlíno."

Pozrela som naňho udivene.

„To myslíš vážne?"

„Ano, myslím. Počkám v autě, kdyby něco, zavolej."

Srab... to bolo prvé, čo ma napadlo.

 

 

Môj muž stál za ním a vyzeral zúfalo. Jirka sa odporúčal a ja som bola v naprostej panike.

 

„Proč to děláš?" spýtal sa človek, s ktorým som strávila najlepšie roky svojho života. „Proč nechceš dovolit, aby tě udělal šťastnou člověk, co tě doopravdy miluje? Ty si myslíš, že najdeš štěstí s ním? To je přece blbost, jakmile opadne zamilovanost, budeš přesně stejně nespokojená, akorát místo tohodle tady budeš mít k dispozici dva plus jedna.

 

Pročs neřekla, co ti vadí? Byl bych pro tebe byl ochoten udělat cokoliv. Mělas snad zlej život? Víš, co by za to jiné daly? Nemůžu uvěřit, že řešíš problémy tímhle stylem... já se taky mohl zvednout a odejít, příležitostí bylo dost, ale neudělal jsem to! Protože jsem myslel, že vzít si někoho, je na celej život. Pamatuješ? V dobrým i zlým! Prosím tě, dej nám ještě šanci."

 

 

Bol to najdlhší preslov, ktorý som od neho počula za posledné roky.

Čo mu mám preboha na to povedať? Že si môže za to sám, že prišiel o moju lásku?

Že mal vidieť, ako prahnem po jeho pozornosti, záujme? Že mi mal nejako dávať najavo, že som viac, ako trofej, z ktorej sa stal domáci inventár?

 

Na začiatku života som sa rozhodla, že sa kvôli nemu vzdám vlastnej kariéry, že stojí za to, podporovať jeho, pretože sa mi zdal dostatočne úžasný... prišlo mi to zmysluplné. Čo som za to vlastne očakávala? Satisfakciu z jeho úspechu, určite, ale tiež nejaké ocenenie vlastných zásluh.

 

Lásku a rešpekt. Pocit, že to nebol premárnený život.

 

Pozerala som na neho, a bolo mi ho ľúto. Prineskoro pochopil, o čo prišiel...

 

ROMAN

 

 

Komentáře (23)add feed
Vo to veselejší Hořkej-Horkej bude, : Krakonoš
až časem pochopí, co tim na druhý straně získal. smilies/grin.gif smilies/wink.gif
duben 19, 2011 09:24
... : mamča
"Na začiatku života som sa rozhodla, že sa kvôli nemu vzdám vlastnej kariéry, že stojí za to, podporovať jeho, pretože sa mi zdal dostatočne úžasný... prišlo mi to zmysluplné. Čo som za to vlastne očakávala? Satisfakciu z jeho úspechu, určite, ale tiež nejaké ocenenie vlastných zásluh"
...a to je ta největší chyba ! Vzdát se vlastního života (tady v tom případě možné kariéry) ve prospěch kohokoliv. Z Pavlíny se stala "ozdobička" vlastního muže, žena bez praxe a bez vlastní perspektivy. Nejen, že už manželovi neimponovala jako dřív, kdy byla vzdělaná a nadějná, ale ani ona nemohla být dlouhodobě spokojená se svojí životní rolí. Ještě kdyby aspoň měli děti ?
Pořád je to v nás zakořeněné, že muž je "živitel" rodiny, proto je třeba mu vytvářet podmínky růstu, protože pak to bude mít vliv na úroveň celé rodiny.
Jenže to už dnes nefunguje jako za časů našich babiček...
duben 19, 2011 09:27
Jako za časů babiček jistě ne : wendy
ale třeba případ hodně zblízka viděný - mladá žena se vzdává kariéry ne kvůli muži, ale kvůli dítěti, aby nebylo odsunuté do nějakých hlídacích zařízení až do večera. Vůči dítěti to je jediné správné řešení. Vůči němu ano.
smilies/wink.gif
duben 19, 2011 10:56
wendy : mamča
Jenže to dítě (děti) bývá zpravidla společné. Žena se vzdá (třeba dočasně) kariéry, aby řádně vychovala děti. Muž se mezitím rozvíjí a získává praxi a dobré pracovní zařazení.
Když děti trochu odrostou, neznamená to pro ženu, že teď už se starat nemusí, tenhle maratón starání končí až dospělostí dětí.
Pokud má víc dětí brzy po sobě, při návratu do práce má jednak problém tu práci získat, a druhak mezitím vypadla ze své profese, trochu zaostala, a na budování kariérního postupu už nemá ani čas, ani sílu.
Pak stačí, že třeba dojde k rozvodu ( rozvádí se 50 % manželství, takže nic neobvyklého) a matka s dětmi zůstává sama, a žebrá o každou korunu výživného, zatímco otec dětí, kterému byla "umetána cestička" aby dosáhl dobrého pracovního postavení, na manželku a děti kašle.
Najde si "nový model", vzděláním rovnocenný, nezatížený starostmi...a peníze na život s novou partnerkou přece potřebuje, že ?
Takže trocha sobectví by dnešním děvčatům neškodila. Fandím těm, které žádají od muže, aby se taky staral o společného potomka, ev. vystřídal ženu na rodičovské dovolené, pokud mají rovnocenné příjmy.
duben 19, 2011 11:27
Přijde : Milene
mi fakt hodně zbabělé odstěhovat se od manžela potajmu. Pochopila bych to, kdyby byl nějaký násilník a tyran. To jí už nestojí ani za to, aby s ním jednala na rovinu? Že s ním promarnila život, jak si teď myslí, není jen jeho vina. Už se těším na pokračování. Tak v úterý. smilies/wink.gif
duben 19, 2011 12:12
no tak kdybych byla v situaci že milence mi už přizabil : erika
a mě se naposled patrně snažil taky, kdybych nezdrhla, tak bych asi taky nehleděla především na rovinné jednání. Naopak bych si vzpomněla na Neffovou a její videošnůru a snažila ze vyhnout problémům.
Jinak se mi líbí, že hrdince je zazlíváno i to pověstné vyklizení pole s kartáčkem na zuby, kdežto skutečným ženským, co se chtěj zbavit chlapa (a je fuk jestli kvůli nevěrě nebo jinému "příkoří") se tady zhusta doporučuje, aby naopak dopoledne zabalily jeho, kufry vyhodily před barák a vyměnily zámky smilies/wink.gif
duben 19, 2011 13:18
eriko, : mamča
těžko může Pavlína vystěhovat manžela z JEHO vily s kartáčkem na zuby ?
Naopak si myslím, že její rozmýšlením nad naditým lodním kufrem, které šatičky si tam dá a které ne, mi připadají nehorázné.
Podle mě by měla odejít ona s tím kartáčkem na zuby.

duben 19, 2011 13:25
jen pro upřesnění k debatě : romanB odjinud
Vila je společná, nabytá za trvání manželství, Pavlína k ní přispěla tím, že panu doktorovi vytvářela dokonalé zázemí. Nicméně si nedělá nároky, a odchází s jediným kufrem osobních věcí
duben 19, 2011 13:55
tedy aspoň : romanB odjinud
zatím odchází smilies/smiley.gif
duben 19, 2011 13:56
já to chápu mamčo : wendy
ale tohle rozhodování bylo trochu šílený, jelikož taková příležitost se už nemusí opakovat...no to je život. Nedokázala být sobecká ve vztahu k dítěti. Měli by kopec peněz, ale už ne čas na sebe. Takže dobré rozhodnutí. Vždycky to bývá buď-anebo. Žádná plichta.

Pavlína taky ztrácí mé sympatie. Dělá na mě dojem rozmazlené princezny, úmysl byl ze začátku ušlechtilý a dobrý, ale i do pekla vedou dobré úmysly...přichází čas na mamčino tvrzení - být trochu sobecká se někdy vyplatí.
smilies/wink.gif
duben 19, 2011 13:58
romanB odjinud : mamča
Jak lze finančně vyjádřit "vytváření dokonalého zázemí" ?
Že bych začala pobírat "desátek" od manžela a synů ? smilies/cheesy.gif
duben 19, 2011 14:05
wendy : mamča
Jasně, žádná (tedy skoro žádná) milující matka nedokáže být sobecká ve vztahu k dítěti. Zvlášť, když to dítě třeba neprospívá tak, jak je běžné.
Ovšem ten, kdo se zřekne svého profesního růstu, je zpravidla matka.
...a pak třeba poslouchá od tchýně, že tohle všechno vybudoval jen její syn, a snacha "se jen válela" doma s dětmi. smilies/angry.gif
Následně za pár let ty "neodpracované (rozuměj : proválené) roky" té snaše spočítají na důchoďáku. smilies/grin.gif
duben 19, 2011 14:10
mamčo :) : romanB odjinud
když to řeknu jednoduše, já jsem v podstatě zastáncem "mzdy" za domácí práce. Měl jsem odjakživa možnost se na nich podílet a vím, jak je to skvělý, když ti k práci někdo donese kafíčko nebo celej oběd. Stojí to hodně času a úsílí tohle zajišťovat. Takže z mého pohledu je to prostě přínos do majetku jasnej. Pokud měsíčně dodám x-peněz do rodiny a mám tohle zajištění, padá z toho příjmu jako mzda za tohle zajištění minimálně z 20%. Myslím, že to pak i tý ženě dává její vlastní hodnotu a já bych bez ní těch 20% navíc neudělal.
duben 19, 2011 14:12
romanB odjinud : mamča
To Tě šlechtí, že domácí práce nepovažuješ automaticky za jakousi samozřejmou ženskou povinnost.
Mně pochopitelně dělá radost, když mám domácnost uklizenou jako klícku a všichni si lebedí nad talířem nějaké dobroty, ale kdyby to bylo ode mě důsledně vyžadováno jako povinnost, tak se šprajcnu. smilies/wink.gif
PS: Fajn, stáhnu všechny "svoje chlapy" o 20% příjmů. smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
duben 19, 2011 14:23
No a kdybys měla finanční zajištění : wendy
tzv zajištění takové, že bys věděla, že nebudeš závislá na odchodu manžela za mladším modelem, nebo na malém nebo žádném důchodu, ale budeš muset být kvůli tomu doma, byla bys ? Já o tom uvažovala - protože jsem nemohla studovat co jsem chtěla, tudíž otrávená, a pak nebyla dravě ambiciozní, bych to i brala. Jako bohatá bych se mohla věnovat jen rodině a pak určitě charitě, už se vidím jako patronka důchoďáku pro vysloužilé koně a cirkusová zvířata...možná si fandím, ale asi bych nebyla tak down jako Pavlína.
smilies/wink.gif
duben 19, 2011 14:32
Nejsem přesvědčená : Macesska
o kartáčku na zuby, ale fascinuje mě hekání dospělé bezdětné ženské (35 až 40, nemýlím-li se), že za jejích promrhaných 15 let může někdo jiný, než ona.
Buď to tak oběma většinu času vyhovovalo a třeba poslední dva roky šlo do kopru - to bych chápala, ale není to promarněný život. Nebo jí to nevyhovovalo dlouho a stejně seděla jak pecka doma - tak je to její problém, že to neřešila dřív. Jsem bezcita bezcitná.

K debatě s dětma se radši nebudu moc vyjadřovat smilies/smiley.gif Všude chleba o dvou kůrkách a ta "mužská kariéra" má taky své stinné stránky.
Ono to se seriálem stejně nesouvisí, P. je bezdětná a nevypadá to, že by se o děti nějak extra drala.

mamčo, a co si zeť nebo snacha vyposlechnou od tchyně, málokdy závisí na skutečném stavu věcí smilies/grin.gif
duben 19, 2011 15:24
V opačném případě by tchýně vyčetla matce hon za kariérou, : bb2
místo aby dbala na teplé večeře, vyžehlené košile a domácí úkoly, takže chudáček synáček se udřel a ještě si uhnal žaludeční vřed a děti nemají žádnou výchovu, často večeří polotovary a nechtěla jsem ti do toho mluvit, ale teď už je to jedno, když dete vod sebe - ta Ukrajinka, co vám chodí uklízet, je mezi náma pěkná špindíra a vůbec, pustit si cizí ženskou do bytu proto, že jsi líná vzít hadr a koště...

Jak správně podotkla Mamča, rozvádí se 50% a to včetně dvoukariérových manželství, pak je oblíbeným argumentem protistran právě ta kariéra - navzájem si ji vyčítají s tím, že proč by se obětovali zrovna oni dětem, když ten druhý se dral nahoru.
Jsou rodiny, kde to klape ukázkově - zvenku. Nejsem si jistá, že všechny takové rodiny vybalancují výchovu bez extrému - na jedné straně mírně chladnokrevný robůtek, zaměřený na výkon, na opačné straně zpovykaný, dostatkem rozmazlený spratek, kterému se nikdo moc nevěnoval a na jehož protlačení nějakým vzdělávacím zařízením, padne podstatná část příjmů.

Takže souhnlasím s Wendy, pokud rodiče promyslí situaci a dohodnou se, že jeden se bude víc věnovat zajištění prostředků pro rodinu a druhý bude zajišťovat hlavně výchovu a péči o děti a servis domácnosti (třeba vyhledání kvalitní uklízečky:-), je to rozumné, skoro bych řekla žádoucí odřeknutí si ve prospěch dítěte.

Pokud finance nejsou problém, nebude pak problém zaplatit slušnou chůvu na pár hodin týdně, aby si matka mohla udržovat a rozvíjet vzdělání v oboru, případně na pár hodin vykonávat praxi apod.
Teplo domova je pro první roky dítěte podle mne nejlepší výchovou a výbavou pro boj s tím, co mu život přinese.
duben 19, 2011 17:07
love story čtu :) : bb2
nevím, proč by Pavlína neměla odejít ani s kufrem šatů, přece není pan Hořký transvestita, ne. A jestli si pan Hořký pěstoval vzdělanou Pavlínku pro ozdobu a sám si vařil, sám si pral - jeho problém. V opačném případě se pak dá mluvit o poskytování domácího zázemí stejně jako se dá u něj mluvit o poskytování finančního zázemí. Zjevně byli spokojeni až do chvíle, než přišel na scénu Ramón Banderas, tak co.

Mamčo, to je tvá chyba, žes rodinu nezkasírovala za poskytované zázemí:-) copak nečteš rady Alči Puntíka? měli ti chlapi doma zacálovat dovolenou, hobby atd. Za to všecko ustrkování a tak. smilies/wink.gif
duben 19, 2011 17:13
Tak nevím, : wendy
mám kasírovat, i když se necítím ustrkovaná ? A uklizečku jsem našla dobrou, to by chtělo nějakou prémii...
smilies/wink.gif
duben 20, 2011 07:45
wendy : mamča
Jasně, ať si pacholíci uvědomí, že nic v životě není zadarmo. smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
duben 20, 2011 09:19
Dobrá rada nad zlato - hned si jdu objednat selskou lavici a účet pošlu manželovi : wendy
a víte že dnes zlato prolomilo magickou hranici ? ukládejme si svůj majetek do zlatých cihel...
smilies/wink.gif
duben 20, 2011 09:42
bb2, : Macesska
s těma šatama jsi mi připomněla, jak hovoří Sára Kohnová na smrtelné posteli k manželovi:
"Kohn, až umřu, najdeš si jinou?"
"Nikdy! Tebe by mi žádná na světě nenahradila."
"Ale někdo se o tebe přece musí starat, přece nebudeš do smrti sám."
"No, tak možná, časem..."
"Kohn, a vezmeš si ji?"
"V žádném případě. Nechci, aby zabrala tvoje místo."
"Ale tak přece nebudete žít na hromádce, to se v tvém věku nehodí."
"No, tak třeba za nějakou dobu..."
"Kohn, ale víš, co bych opravdu nechtěla? Aby nosila moje šaty."
"Ne, to se neboj, ona má jinou velikost."
duben 20, 2011 09:52
Macessko : Iris
smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
duben 20, 2011 12:45
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy

 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]