Slyšel jsem, jak o něm jedna dívka říkala: "Moravec, to je nejšerednější chlap s nejkrásnějším a nejcharismativnějším hlasem". V té druhé části měla pravdu. Slyšel jsem v originále hlasy herců, které daboval a veškeré jejich kouzlo bylo pryč - najednou byli jakoby o hlavu menší...
![](http://obrazky.kudlanka.cz/morL.jpg) Narodil se 6. ledna 1939 v Praze. Říkal o sobě, že má žižkovskou výchovu, podědil však prý i hanáckou krev po rodičích, což se odráželo v jeho naturelu. Nikdy nechtěl být ničím jiným než hercem, ostatně "rád si hrál, a dělal blbosti" celý život. V 70. letech hrál v detektivkách, ale také v NEMOCNICI NA KRAJI MĚSTA. V 90. letech hrál v komedii PLAYGIRLS a v sérii BYL JEDNOU JEDEN POLDA. Dále natočil snímky PASÁŽ, VETŘELCI V COLORADU a BRAK. Věnoval se spolupráci s rozhlasem a televizí.
V roce 1999 ho zapsala Městská část Prahy 3 za herecké umění sólisty činohry do „Knihy cti". Miroslav patřil mezi nejvyhledávanější dabingové herce. Jeho zvučný hlas můžeme slyšet z úst Belmonda ve filmu Policajt nebo rošťák dále Gérarda Depardieu ve filmu Otec a otec a pak z kultovního detektivního seriálu, kde namluvil komisaře Moulina. "Dabovat postavu znamená znovu ji vytvořit," říkal herec, který svůj hlas propůjčil Jeanu Maraisovi, Alainu Delonovi, Jeanu-Paulu Belmondovi či Henrymu Fondovi. Svým hlasovým uměním mnohokrát dabované postavě pomohl, a umocnil tak projev hereckého originálu. Jedním z takových případů byl i jeho nezapomenutelný inspektor Kojak Tellyho Savalase a především Moulin. Jeho představitel Yves Renier, s kterým se i osobně sešel, pak prý Moravce dokonce začal kopírovat, protože mu jeho hlubší tónina více slušela. V roce 2002 získal cenu Františka Filipovského za celoživotní mistrovství v dabingu. Flori@n
|