Po
každém letu vyplňují piloti formulář, tzv. grip. Tam zmiňují všechny
technické problémy a závady na letadle, které zpozorovali během letu a
které je potřeba opravit. Mechanici si to přečtou, zjednají nápravu a
pak do formuláře napíšou, co a jak bylo opraveno. Letecká společnost
Quantas největší perly zveřejnila:
Problém:
Zkušební let byl O.K., ale automatické přistávání bylo velice drsné.
Mechanikova poznámka: Automatické přistávání na tomto letadle není
nainstalováno.
Poznámka:
Něco je uvolněno v pilotní kabině. Mechanik: Něco bylo utaženo v pilotní
kabině.
Poznámka:
Na předním skle jsou mrtví brouci… Mechanik dopsal: Byli objednáni živí brouci.
Tohle
jsem dosatla do emailu a moc mne to neuklidnilo:
Poznámka:
Autopilot v poloze „držet výšku“ nechá letadlo klesat 60 m/min. Mechanik: Tento
problém si nemohu předvést na zemi.
Zapsaný
problém: Zpod přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to zvuky, jako by
trpaslík bouchal na něco kladívkem. Mechanik: Trpaslíkovi bylo odebráno
kladívko.
Zapsaný
problém: Hlasitost DME je na neuvěřitelné síle. Mechanik dopsal: Hlasitost DME
byla nastavena na uvěřitelnou sílu.
Zapsaný
problém: Třecí zámky způsobují, že se škrticí páčka zastaví. Mechanik dopsal:
Proto tam také jsou.
Zapsaný
problém: Podezření na prasklé sklo. Mechanik: Podezření je správné.
Zapsaný
problém: Motor číslo 3 chybí! Mechanik: Po krátkém hledání byl motor nalezen na
pravém křídle.
Zapsaný
problém: Letadlo se za letu chová legračně. Mechanik: Letadlo bylo varováno,
aby se polepšilo a létalo vážně.
Zapsaný
problém: Cílový radar pobroukává. Mechanik: Cílový radar byl přeprogramován
přidáním písničkových textů.
Zapsaný problém: Myš v pilotní kabině.
Mechanik: Byla namontována kočka
deeres
|