![Výsledek obrázku pro jude yarmulka smile png](https://vignette.wikia.nocookie.net/uncyclopedia/images/7/78/Hasidic03.gif/revision/latest?cb=20090102140952) Přijde Arab do baru a už si chce objednávat drink, když v tom uvidí o kousek dál chlápka s kipou na hlavě a tradičním židovským účesem. Nemusí být tedy Einstein na to, aby mu došlo, že je to žid. Takže zakřičí na barmana dost hlasitě, aby to slyšel každý v baru: „Barmane, drink pro každého v tomhle baru, kromě támhletoho žida.“ Chvíli po tom, co každý dostane svůj drink se na něj žid podívá, usměje se, zamává mu a zakřičí: „Díky!“
Arab se naštve a znovu objedná drinky všem kromě žida. A stejně jako předtím se žid usměje a zakřičí: „Díky!“ Tak se Arab zeptá barmana: „Co je sakra s támhletím židem? Objednal jsem dvě rundy drinků pro každého kromě jeho a on se stejně směje a děkuje mi. Není to blázen?“ „Ne,“ odpoví barman. „On je majitel.“ V kraji je dlouho tropický hic, sucho. K rabínovi přijdou Židé a prosí ho, aby vykonal zázrak, ať konečně prší. „Ne,“ řekl rabín, „nemůžu udělat zázrak, když nevěříte v Boha.“ „Proč tak mluvíš, rebe?“ „Protože,“ povídá rabín, „kdybyste věřili v Boha, tak byste přišli už s deštníky!“ Starý rabín so svojou družinou dorazili k jednému židovskému hostincu a hostinský bol tak drzý, že ani nevyšiel von, aby ich privítal. Keď to videl rabín, tak rozzúrene nakázal, aby sa trám, pod ktorým nebýva spravodlivý muž (hostinský), premenil na strašne jedovatého hada. Všetci sa zľakli, a keď sa to dopočul hostinský, tak ihneď aj so ženou začali rabína prosiť o prepáčenie. Rabín, premožený súcitom, svoju kliatbu teda odvolal - "nech trám ostane trámom", zvolal. A div sa svete, stal sa zázrak, trám ostal presne taký, aký vždy býval. Ešte dodnes na toto miesto putujú ľudia zo všetkých kútov sveta, aby videli na vlastné oči hostinec a zázračný trám, ktorý sa nepremenil na strašne jedovatého hada :)))
David a Rivka Hauptschwitzovi slaví výročí svatby - považte, sedmdesát pět let po svatbě! Houfy gratulantů, vnoučat a pravnoučat, zástupci židovské obce, dobročinných spolků, obecní starší, dokonce i z místních novin se přišel zeptat: Pane Hauptschwitz, tři čtvrtě století v manželství, to je obdivuhodné, mazel tov... Můžete prozradit, to jste opravdu nikdy nemysleli třeba na rozvod? – Ne, mladý muži, na rozvod nikdy. Ale na vraždu nesčetněkrát. "Kohn, byli by od tý dobroty, nechali mě u sebe přespat na gauči?" "Ale copak, Roubíček, co provedli milostivé, že si musej shánět azyl?" "Ále, Sára mě poslala pro pilulky, které by mi vrátily erekci a já jí přinesl pilulky na zhubnutí..." ![Fotka uživatele David Altprager.](https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26805257_10156074106419600_6761305802779509753_n.jpg?oh=e514902a58237d76a33d9462a81c0cef&oe=5AF59E99) Zbožný chasid Mojše Lejbovič z Mukačeva jede vlakem navštívit svého bratrance Chajima, který se před lety odstěhoval do Paříže. Když vystupuje na pařížském nádraží Gare de l'Est, všudypřítomní Francouzi se za ním nevěřícně otáčejí a ukazují si na něj. Tradiční garderóba podle minhag munkač - černý, lesklý, střapatý kaftan; bělostné vlající cicis; liščí štrajml naražený do týla; dlouhé a nakroucené pejzy a stříbrný plnovous - to vše budí na nádraží patřičný rozruch. Po pár chvílích už to Mojšemu začne být setsakra nepříjemné a zrovna když, nese si svůj kufr, míjí nevěřícně zírající mladý francouzský pár, zastaví se, položí kufr, otočí se na ně, máchne rukama a zvolá: "Nu wuss, oj vej, co na mně tak zíráte?! To jste ještě v Paříži nikdy neviděli Čechoslováka?!!!" Abeles konvertuje ke křesťanství a na důkaz své nové víry nosí velký zlatý kříž na krku. Jednou se vydá do místních lázní, svlékne se do naha, ale nechá si kříž, aby se s ním mohl ostatním pyšnit. Když vejde do sauny, jeho starý přítel z Židovské Obce, který v sauně už sedí, zakroutí hlavou a povídá: "Hele, Abeles, buď si obleč trenky, nebo sundej ten kříž. Takhle to fakt vypadá divně...."
|