O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

ČEŠTINA JE JAZYK VTIPNÝ PDF Tisk E-mail
Středa, 10 prosinec 2014

Objevila jsem rozkošný web - Čeština 2.0 - což je slangový slovník, který vytvářejí sami uživatelé. Přidávají neotřelá, nová či prostě jen zajímavá slova ze všech zákoutí mateřského jazyka. Čeština 2.0 vznikla v roce 2008, abyste se dozvěděli, jak se v Česku také mluví... Vybrala jsem namátkou deset z nich - zkuste si, zda uhodnete, co které znamená. Pro jistotu správná vysvětlení najdete zde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1)      pičítko 

 

 2)      převozník

 

 3)      být sociálně aktivní

 

 4)     džambulka

 

 5)     milošekunda

 

 6)     vadítko

 

 7)     gastrosexuál

 

 8)     export babiček

 

 9)     jandákovat

 

10)    odfakanovat se

 

 

 Tongue out

     

 

 

znáte také něco podobného?

 

 

 

Komentáře (15)add feed
... : Giota
smilies/grin.gif
prosinec 10, 2014 08:15
. : toulavej
Když se chtějí mladí odlišovat, klidně, ale ať přitom ovládají rodný jazyk bez pravopisných chyb a nezanáší do češtiny anglikanismy, na které je v jazyce dost vhodných slov, jako v poslední době populární predikce místo předpovědi, nebo municipální místo městský nebo edukativní místo vzdělávací nebo směšný konsensus místo shoda a mnoho jiných trapných náhrad za češtinu . . .

Dost by mě zajímala dnešní výuka češtiny ve škole, ty výsledky mluvené i psané, které vidím u mladých kolem sebe nebo v tv, nejsou moc povzbudivé . . .
prosinec 10, 2014 14:31
tohle jsou spíš jen takové legrácky, : KATE5
ale absolutně s tebou toulavej souhlasím, stejně jako se mi "ekluje" mluva politiků, ani se tomu nedá říkat snad čeština, to je funkcionářština. smilies/angry.gif
prosinec 10, 2014 14:46
Toulavej, : Michal
zase s tebou vřele souhlasím. Neuvěřitelně se čeština změnila za tu dobu kdy jsme byli jinde. Už vůbec nechápu proč se ceny navyšují, místo aby se jednoduše zvedly, proč se vše dělá jen jakoby místo doopravdy, proč.......
prosinec 10, 2014 15:48
Toulavej, vřele souhlasím. : Myška
To, co se line z rádia a televize, co se dá číst v denním tisku, časopisech a bohužel i v nškterých knihách, to je ubohost a prznění jazyka. Co říct módní redaktorce, která napíše i vysloví, že je tričko s kapucou místo s kapucí, vůbec správné skloňování a časování dělá spoustě lidem problémy.Co se týká anglikanismů, i v naší firmě se vedení snaží být tak směšně in - takže začátek projektu není výkop, když už to musí být sportovní terminologií, ale kick off, nemáme člověkoden ale man day, a tak dále. Kdepak je ta naše krásná květnatá čeština? Obávám se, že nenávratně ztracená.
prosinec 10, 2014 17:07
Naprosto : Iris
souhlasím s Toulavým, Myškou, Michalem a Kate - i když vím, že tohle jsou legrácky, které mne nakonec docela pobavily. Ale jinak to prznění češtiny a to novodobé esperanto - totiž tzv. angličtina, kterou všichni cpou všude ( buď z touhy po světovosti anebo neznalosti české obdoby) mne pořádně štvou.
I vysokoškoláci jsou schopni napsat po "ř" ypsilon a mít přestávku po objedě...uff.
Inu - budu situaci i nadále monitorovat. smilies/wink.gif
prosinec 10, 2014 20:06
Mně se to taky ekluje. : Krakonoš
Tak moc se mi to ekluje, že si nejsem jistej, jestli by se mi to místo eklování nemělo spíš hnusit. smilies/grin.gif A protože chci jít příkladem, zakázal jsem doma používat slovo "kýbl". Kdo neřekne "vědro", nesmí ten tejden vytírat. Vod tý doby tu máme pěknej bordel. Totiž pardon, nepořádek, neboli chlív. smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
Čeština to má těžký. Napřed do ní pronikaly germanismy, pak rusismy, dnes anglicismy. Ještě k tomu je tak pekelně těžká, že ji správně dokáže používat tak 5% Čechů (a to jsem asi voptimista). Pokud by se někdo pokusil veřejně v běžným životě používat správnou, spisovnou řeč českou, bude považován za mimozemšťana, nebo arogantního náfuku, co se povyšuje. Máme kodifikovanou (ó ten nečeskej hnusnej výraz!) podobu jazyka, kterou nemůžeme uplatnit jinde než v písemným, a to ještě hodně oficiálním projevu - těžká věc. Jednou, pokud se do tý doby nevystřílí, bude lidstvo stejně mluvit úplně jiným jazykem / jazykama, než dneska. Možná i společným, jako tomu bylo před stavbou babylónský věže smilies/wink.gif. Žádnej jazyk tu nejni vod nepaměti a ani tu žádnej navěky nebude. Ani ta angličtina ne. Můžeme si nad tim poplakat, nebude nám to nic platný.
prosinec 10, 2014 21:36
tak hranice se posouvají, že jo :-) : mura1
nesnáším slovo vykomunikovat nebo nejoptimálnější. běžně používám sorry, help, futra... nebo takovej email/mail, předpokládám, nevadí nikomu. před lety jsem měla osypky z česka, dnes normálně používám.

a "opráski sčeskí historje" mě bavěj, i když teda mám trochu problém to číst (například opráski mi furt evokuje slovo oprásknout čili opsat / okopírovat smilies/smiley.gif ) a dost jsem váhala, jestli je přinese ježíšek jednomu z dětí pod stromeček, aby nechytlo blbý návyky (optická paměť je sviňa smilies/smiley.gif )
prosinec 11, 2014 11:42
Čeština ve škole : Ivča
kupodivu nadále probíhá. Bohužel ubylo jejích hodin ve prospěch nezbytně nutných předmětů jako je angličtina, informatika apod. Navíc když střední školy běžně berou do prvních ročníků studenty, co mají na základce z hlavních předmětů čtyřky, není se čemu divit... A pak - velmi vážná chyba- děti nečtou. Tudíž se jim do optické paměti, o které píše Můra, neukládají správné tvary slov. Já sama za sebe se s tím snažím bojovat tak, že moji žáci musí denně doma číst. Rodiče mi pak na čtenářské kartě potvrzují, že dítě opravdu četlo. No, nejsem idealista, někdy jen naškrábnou podpis a mají klid...Přesto jsem ráda, že minimálně polovina třídy denně vlastní knížku otevře a pár stránek přečte... A když mají za úkol číst něco z čítanky, mrzce jim pak dám druhý den test na porozumění textu... smilies/grin.gif
prosinec 12, 2014 18:07
Ivčo : Iris
moje milá, s Tebou se vůbec nechci dohadovat, ale vidím a vnímám kolem sebe znaky toho, že právě tohle děti od čtení odpuzuje - takové to nucené čtení doma 5x s podpisem a druhý den vychytané záludné otázky testující porozumění textu.Přičemž ten text bývá někdy ukrutně nezáživný a pro děti (i mnohé rodiče) fakt za trest.Čtou, protože musí, splní nejnutnější úkol a pryč od toho. Vím, co namítneš, kamarádím se i s učitelkami a znám jejich argumenty.
Přesto si myslím, že podíl viny na odporu ke knihám má i způsob výuky češtiny a čtení.Ono se to pořád vytýká dětem a jejich rodičům, ale málokdo se zamyslí nad tím, jestli se nepáchá trochu škody i ve škole.Nějak neumí zaujmout nebo co.. smilies/smiley.gif Jinak Tě předvánočně zdravím smilies/smiley.gif
prosinec 12, 2014 20:39
Irisko, : Ivča
zpočátku je to opravdu trochu násilí..ale jsou děti, které by jinak knížku do ruky nevzaly... a když už si navyknou na pravidelnost, jdeme do mimočítankové četby. V říjnu jsem na ně vytáhla Robinsona - a dyslektici, dysgrafici četli denně tři kapitoly, dobrovolně, protože je to BAVILO!!!! A ptají se, co jim vyberu teď, aby to bylo taky tak napínavé... Na jaře jsem vytáhla staré odrbané Báchorky Boženy Němcové, byly zasunuté úplně vzadu ve školní knihovně. Napřed děti brblaly, co to je za divný staročeský jazyk, pak mi říkaly, že nikdy tak krásné pohádky nečetly...
Do testu nedávám záludné otázky jako např. Co vezl Honzík k babičce v baťůžku? Samozřejmě nic, když všichni vědí, že měl kufřík, že? Ptám se na jednoduché věci. Protože pro většinu dnešních dětí je problém už jen přečíst zadání slovní úlohy v matematice.

Pokud aspoň pár dětí ze třídy přivede pravidelné čtení ke knížce, považuji to v dnešní době za úspěch.
Taky tě zdravím a přeji krásný advent.
prosinec 12, 2014 22:52
Čtení - já čtu hrozně ráda. Láskou ke knihám mě naočkovali rodiče. : Myška
Kdybych si měla zamilovat četbu prostřednictvím čtení z čítanky, tak to nedám. V první třídě jsem se naučila ráda číst díky Rychlým šípům. Máme snad všechny sešity. A od těchto komiksů byl krůček k Hochům od Bobří řeky a dalším foglarovkám. A od foglarovek byl zas jen krůček k mayovkám. A od nich krok k verneovkám. Nikdy mne nebavily knížky typu Honzíkova cesta. Ale třeba Boženu Němcovou jsem četla ráda. Nebo Jiráska. Jeho Staré pověsti české jsem hltala. Poměrně brzy jsem četla Liona Feuchtwangera - Lišky na vinici, Ošklivou vévodkyni. Waltra Scotta - Ivanhoea, Kenilworth, Quentina Durwarda. Povinná četba se vesměs nedala číst. Když už zmínila Ivča Robinsona Crusoe - nikdy se mi nelíbil ten přepracovaný J.V. Plevou. Přečetla jsem kousek, s překladem originálu se to srovnat nedalo.
prosinec 12, 2014 23:58
Co se četby týká, hodně záleží na češtinářce. : mamča
Já i manžel čteme rádi. Naši kluci četli tak asi do 8mi let, pak zvítězil sport a jiné aktivity. Dost mě to mrzelo. Dvojčata četla aspoň odbornou literaturu, náš nejstarší nic.
Až na SŠ (technického zaměření) měl báječnou třídní, která jim hned zpočátku zadala "povinnou četbu", aby do maturity přečetli aspoň 50 knih.
Náš mlaďas se děsil smilies/cheesy.gif. Pak začal vybírat z nabídnutého seznamu, co by tedy přečetl, a s údivem zjistil, že většinu těch knih máme doma v knihovně. Napřed vybíral knihy podle šířky hřbetu smilies/cheesy.gif.
Pak se začetl do první, druhé...až fakt do maturity tu padesátku splnil a začaly ho knížky bavit.
Faktem je, že seznam neobsahoval Jiráska, Němcovou, Nerudu, Dostojevského, apod., ale třeba tehdy začínajícího Wievegha, apod.
Velký dík patří skvělé paní profesorce. Náš Michal si začal kupovat knížky...
smilies/wink.gif
prosinec 13, 2014 08:14
... : Giota
Já chápu, že děti by měly znát klasické příběhy a motivy, protože člověk i málo vzdělaný, by měl vědět něco z řeckých a římských bájí, nebo kdo byl Romeo a Julie, kdo hrabě Monte CHristo, jak to bylo s Babičkou, atd atd - ale proč je nutit číst to, co bylo zfilmováno? Takže klasiku bych děti číst nenutila, ale ideálně kdyby ve škole podívali na DVD a pak si o tom povídali. Povinnou četbou se taková díla znechutila i generaci, která ještě četla...
Pak samozřejmě je tu druhá strana mince - naučit děti "číst si". Číst příběh, který bude pro ně tak zajímavý, že si dobrovolně přečtou, jak to dopadlo... V podstatě možná takto byly myšleny čítanky? Kousek si během vyučování přečíst a pokud žák je zvědavý, půjčí si knihu v knihovně a přečte celou?
Myslím si, že můj syn není jedinný, koho ke čtení přivedl Harry Potter, protože jinak než si to přečíst, se k tomu příběhu dostat nemohl - dnes zfilmováno, ke čtení už neláká. Takže dozajista nelze dát do osnov co musí děti přečíst, knihu musí češtinář vybrat aktuálně.
Ano, my jsme četli verneovky, foglarovky, mayovky. To už dnešní děti nezajímá. Historické romány také ne.




prosinec 14, 2014 00:06
Loni : Ivča
jsem dětem ve čtvrté třídě pustila zfilmovanou Kytici. Valily oči, že jsou to vlastně parádní horory!!! A super, že to bereme ve škole. Společně jsme si přečetli Vodníka, Kytici, Zlatý kolovrat. Několik dětí dobrovolně přečetlo celou sbírku a přišly si za mnou o ní povídat. Stalo by se to v sedmé třídě? Asi ne.

prosinec 15, 2014 14:53
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]