O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

DĚDICTVÍ PO NEROZVEDENÉM PŘÍTELI? PDF Tisk E-mail
Neděle, 13 listopad 2011

Dobrý den, potřebuji Vaši radu. Moje dcera  žije již 10 let s přítelem, který  vše nechal při odchodu své manželce. Během té doby podporoval i obě své, teď již dospělé, dcery.  S mou dcerou si zařídil byt, koupil auto a pořídil dítě. Byt a auto si nechal napsat na sebe. Byt je majetkem družstva, oba tam mají trvalé bydliště a čeká se na převod do osobního vlastnictví. Jediné co neudělal je, že se nerozvedl. Teď zemřel na infarkt...

 

Dobrý den, potřebuji Vaši radu. Moje dcera  žije již 10 let s přítelem, který  vše nechal při odchodu své manželce. Během té doby podporoval i obě své, teď již dospělé, dcery.  S mou dcerou si zařídil byt, koupil auto a pořídil dítě. Byt a auto si nechal napsat na sebe. Byt je majetkem družstva, oba tam mají trvalé bydliště a čeká se na převod do osobního vlastnictví. Jediné co neudělal je, že se nerozvedl. Teď zemřel na infarkt...

 

 

       Můžete mi, prosím, napsat jak to bude s dědictvím a zda je nějaká možnost, aby dcera nepřišla o všechno?

 

       Děkuji za Váš čas,  

s pozdravem BOHUNA

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

 Milá Bohunko,

 

      je mi smutno s tebou, že to všechno takhle dopadlo... Já vím, je zbytečné hořekovat, proč ho za těch dlouhých deset let nepřiměla k tomu, aby se rozvedl. Nechápu to, opravdu. Ale co naplat - podle práva dědí  manželka a děti - tedy jeho dvě dospělé dcery a dítě tvé dcery s jejím zesnulým přítelem. Tímpádem bude mít její dítě nárok na jednu čtvrtinu z jeho majetku.  

 

      Každopádně ti doporučuju, abyste se poradily se známými, zda někdo nezná nějakého dobrého advokáta. Ano, je šance, že prokážete díky společnému hospodaření i její případný finanční vklad - pokud tedy byla zaměstnaná, ale bude to asi opravdu zlé... Průšvih je, že je všechno napsané na něj. Záleží pochopitelně také na vztazích s jeho rodinou...

 

d@niela

 

 

 

 

Komentáře (37)add feed
vůbec nechápu, : alena puntíkovaná
proč se takovému člověku říká "přítel".
listopad 14, 2011 07:38
No, to jsou nešťastné důsledky současné morové epidemie : Eva
druhé, třetí, páté mízy některých mužů kolem padesátky. Velikost jejich mízy je tak závratná, že si ji dočista pletou až s nesmrtelností smilies/smiley.gif
listopad 14, 2011 08:57
Spíš jsou to nešťastné důsledky toho, že lidi nemají svůj život uspořádán. : Myška
Neuskutečněný rozvod s předchozí partnerkou, byt napsaný jen na jednoho z partnerů a ještě nešťastně na toho nerozvedeného, auto tak stejně, ...
A když pak tento partner zemře, co zbude pozůstalé partnerce? Byt ne, auto ne, vdovský důchod ne,... Bude se zřejmě handrkovat o jednu šestinu majetku, která by měla připadnout jejich společnému dítěti s jeho manželkou a dětmi. Může se to táhnout léta.
A vlastně má pravdu Eva.
listopad 14, 2011 09:12
Bohunko, je mi líto. : Sinix
Ale tvá dcera bude ráda, když vysoudí aspoň tu 1/6 pro jejich společné dítě. Tomu ostatnímu moc nedávám. To je úděl milenek...
listopad 14, 2011 10:18
"Jediné co neudělal je, že se nerozvedl." : jednababi
On toho neudělal víc - minimálně nezajistil svému poslednímu dítěti stejné podmínky, jako těm předešlým a to včetně jistoty střechy nad hlavou.
listopad 14, 2011 10:37
... : Karlos
Kdyby blbost nadnášela, dcera by lítala jak holubička ! smilies/grin.gif
listopad 14, 2011 10:51
... : Sandra.
No, to jste Bohuně teda fakt pomohli!:-(

Bohuno, bez právníka to asi nepůjde, ale myslím, že možnosti máte 2: a) pokud je dcera schopná doložit, že investovala do bytu a auta svoje peníze, měla by je dostat zpátky.
Za b) pokud má dítě otce uvedeného v rodném listě, tak má nárok na 1/4 (ne 1/6, tak tu bylo mylně uvedeno) Na tu 1/4 má nárok bez debat, o to se nebude třeba soudit. Ale pokud své dospělé dcery otec zajistil a nějaký majetek jim daroval, můžete pro to jeho poslední dítě požadovat dorovnání (nevím jaký je ten správný právnický termín) což funguje tak, že se z dědictví nejprve dorovná vašemu dítěti, aby mělo stejně jako jeho sestry a až zbytek se dělí rovným dílem mezi dědice (to znamená :4)
listopad 14, 2011 11:29
ANO, ANO - SANDRA MÁ ABSOLUTNĚ PRAVDU - : d@niela
První skupinu tvoří děti zůstavitele a jeho manžel, každý z nich přitom dědí stejným dílem. Pokud nedědí některé dítě, přechází jeho dědický podíl stejným dílem jeho dětem.

To jsem pomotala - slibuju, že už nebudu nic psát kolem čtvrté ráno... - už jsem to v odpovědi opravila. Takže jednu čtvrtinu - no, zní to už lépe...

Ale: samozřejmě je potřeba ještě nejdříve počítat s vypořádáním tzv. společného jmění manželů neboli SJM... bude tedy záležet ještě na tom, jak se k tomuto postaví jeho "oficiální manželka".

(A opravdu prosím - nějaké výčitky si nechte, co teď s tím...)
listopad 14, 2011 11:42
Sandro, jsi vedle. : Sinix
Z článku jsem vyrozuměl, že dědictví se dělí mezi jeho manželku a celkem 3 děti (2 s manželkou a 1 s milenkou).

Tím pádem Bohunky vnučka má nárok na 1/3 z 1/2 jeho majetku; tedy 1/6.
listopad 14, 2011 11:43
S tím soudem je to taky otázka. : Sinix
Když tam nakluše jako bývalá milenka a začne se tam ohánět tím, že s ním má dítě a že pro něj chce podíl z dědictví, tak někteří možná sklapnou podpatky a bez řečí ten podíl vysolí; ale jiní se třeba budou chtít soudit, dokázat, že to dítě je opravdu jeho, třeba i budou požadovat test DNA a podobně. Pak to třeba u toho soudu skončí...
listopad 14, 2011 11:54
... : Sandra.
Sinixi,určitě to není 1/3 z 1/2. Teď jsi mně znejistěl jak je to s družstevním podílem. Jestli náhodou není součástí SJM a polovina není manželky, nicméně v tom případě by šla do dědictví pouze polovina bytu a ta by se dělila 4. Nebo je to jen chlapovo a v tom případě dědí dědici stejným dílem, ne manželka polovinu a děti rovným dílem. Pokud se ti to nechce googlovat, tak Daniela to kopíruje v příspěvku nad tebou...
listopad 14, 2011 11:55
Obávám se, že byt i auto budou v SJM, : Myška
pokud tedy neměl s manželkou zúžené jmění.
listopad 14, 2011 11:58
Ano, to byl důvod, proč jsem to popletla - : d@niela
přesně tak jsem to totiž měla já, když zemřel můj manžel.
Tam jsem dědila půlku já a druhá se teprve dělila mezi mne a děti...

Každopádně - vřele doporučuji si najít nějakého právníka - (pokud nerisknete si samy studovat dědické právo).
listopad 14, 2011 11:59
... : Sandra.
Sinixi, ta žena s tím pánem 10 let žila, on je (alespoň doufám) zapsán v RL dítěte. Pokud je tomu dítěti více jak 6 měsíců, tak by toho pána nešlo z RL vymazat i kdyby biologickým otcem nebyl a dítě by na dědictví nárok mělo tak jako tak...
listopad 14, 2011 11:59
Sandro, : Sinix
ano, máš pravdu. Zapomněl jsem, že po vypořádání SJM manželka dědí i z té druhé poloviny.

Takže tak. smilies/smiley.gif
listopad 14, 2011 11:59
Ohledně dítěte: : Sinix
ano, pokud je zapsáno v rodném listě, pak všechny dohady odpadají. Nicméně to neznamená, že jeho 1. rodina sklapne podpatky a vysolí vše bez řečí. Ono když jde o majetek, tak někteří lidé neznají bratra, natož milenku... smilies/wink.gif

Ovšem, pokud není zapsán, pak to nejspíš bude maraton.
listopad 14, 2011 12:03
Nejdřív se vypořádá SJM : jednababi
a teprve zbylá polovina je předmětem dědictví. V tomto případě se dědí ze zákona (ledaže by se vynořila závěť, třeba v notářské úschově, až při jednání), takže manželka a děti stejným dílem.
Byt a auto těžko může mít "napsán na sebe" - viz zúžení SJM. Jediné, co by do dědictví spadat nemuselo,by bylo zařízení bytu, pokud Bohuny dcera doloží doklady o nabytí, případně (což by mohlo být řešení) podá důkaz, že v průběhu let tyto věci nabyla například dary od rodičů.
listopad 14, 2011 12:25
Milenka není manželka. : Milan
Pořizovat si s milencem byt, auto a dítě je projevem pozoruhodné nedbalosti. S milencem/milenkou je možné investovat leda tak do společné dovolené, ale skutečně jediná společná rozumná investice milenců je investice do svatby.
Po smrti manžela je osud majetku vcelku jednoznačný: nejprve se rozdělí na poloviny, přičemž jedna polovina připadne manželce jako její podíl na SJM.
Zbylá polovina vstoupí do dědického rozvrhu, v popsaném případě z ní dostane 1/4 manželka a 1/4 každé ze tří dětí.
Milenka samozřejmě nedostane vůbec nic a bude ráda, když se jí podaří prokázat vlastnictví u svých vlastních věcí.

listopad 14, 2011 12:31
Milane, : jednababi
milenka dostat nemusí, ale dítě má zákonný nárok.
Vtip je v tom, že se dědí 1/2 z VEŠKERÉHO majetku - takže jestli ta manželka, co jí tenkrát všechno nechal, má třeba další byt, chatu, účty... a nejsou to dary a nestačí to zašít (což u nemovitostí jde těžko), mělo by vše být v SJM, tedy půlka jde do dědictví.
listopad 14, 2011 12:43
jednababi : mia I
taky může být, že majetek , který uvádíš je převeden na dospělé dcery s věcným břemenem užívání pro manželku zemřelého.
listopad 14, 2011 13:02
Samozřejmě, mio. : jednababi
Ale na mě pánovo jednání spíš než úmysl působí jako navšechnodostčasu smilies/wink.gif. Někdo prostě nerad chodí po úřadech.
listopad 14, 2011 13:13
jednababi : mia I
to máš pravdu. smilies/wink.gif
listopad 14, 2011 13:14
Ono už tu například : mura1
jednou byl dotaz z opačné strany. Psala vdova - pán umřel a ukázalo se, že vedl druhý život s milenkou, s kterou měl druhou rodinu. A ta zákonná manželka najednou měla vyplatit ty druhé děti z podílu na bytu, chatě, autu... Takže třeba jako Bohuny vnouče bude asi muset vyplatit své sestry, tak i ta druhá rodina bude muset vyplatit Bohuny vnouče. Teď je otázka, kde je víc peněz a jak to měli s tím SJM.
listopad 14, 2011 16:04
Dcera Bohunky má životem a smrtí : Krakonoš
dokonale potvrzeným že žila s ryzím charakterem, jakýho málokterá potká. Vo kolik míň smutnejch dopisů by bylo zde na Kudle, kdyby všichni chlapi, co vodešli vod rodiny, všecko původní rodině zanechali. Nojo, jenže vodvrácenou stranou takovýho čestnýho a gentlemanskýho rozhodnutí je, že milenka s případným děckem prostě přijde finančně zkrátka. Eto žizň, říkali vokupanti. smilies/wink.gif Taky se tomu v hantýrce seznamovacích inzerátů řiká "nevyřešená minulost". Třeba jsou součástí dědictví i nějaký móóóc pěkný dluhy, pak to nemusí bejt až tak černý... smilies/wink.gif
listopad 14, 2011 16:47
bojim bojim : mura1
krakonoši, že pro bohuny dceru to bude jenom černý. pokud by byly součástí dědictví nějaký móóóc pěkný dluhy, tak se jich samozřejmě může dítě zřeknout (teda v jeho zájmu bude samozřejmě jednat "opatrovnický soud") a tím se ovšem zřekne i podílu na tom autu, družstevním bytě... pro bohuny dceru tohle prostě nemá dobré řešení. to, že její dítě případně zdědí 1/4 z dědictví, je jí celkem na prd, ten majetek bude beztak nějak vázanej do dospělosti toho dítěte.

pohled z druhého břehu:
http://www.kudlanka.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=1515&Itemid=39
listopad 14, 2011 17:03
Někdy je dobrý : Krakonoš
nemít podíl na autu a zároveň nemít podíl na dluhu třeba 10 mega. Aspoň já bych to bral jako výhru, že nedědím, v takovym připadku. smilies/grin.gif smilies/wink.gif
listopad 14, 2011 18:11
to jistě : mura1
jenže ono to není: nemám dluhy a nedostanu podíl na bytu. ono to je: přijdu o byt, v kterým bydlím a do kterýho jsem investovala. to je asi taková výhra, jako jásat, že jsem vyhořela, ale hurá, hurá, při přecházení ulice mě nepřejelo auto.
listopad 14, 2011 18:26
... : Sandra.
Můro, přijde mi to trochu jako jinej případ. Ta paní z článku, na který odkazuješ, byla jednoznačně chudák. Musela vyplácet dítě milenky z bytu, ve kterém bydlela a dokonce i z chalupy, která patřila jejím rodičům. Netušila o ní předem, nemohla se proti tomu nijak bránit. Kdo bude chudák v této situaci není vůbec tak zřetelně jasné. Manželka v tomto případě jistě o Bohunině dceři a jejím dítěti věděla, když s nimi ten chlap 10 let žil, takže pokud byla chytrá, dávno už má svůj majetek někde ulitý (napsaný na firmu, na děti, apod.) V tom případě bude chudák Bohunina dcera. Nebo byl i manželčin přístup- co se vleče, neuteče! a majetek, který se s manželem dohodli, že bude její, je stále součástí SJM a půjde do dědictví. V tom případě může přijít také o hodně, protože bude muset ze svého vyplácet cizí dítě...ale to už bude její vlastní blbost, protože situaci znala a měla 10 let na to, aby s ní něco udělala (což se tedy dá říct o všech zúčastněných.) Bohunina dcera na tom jistě prodělá...ale když bude mít štěstí, bude mít alespoň dobře zaopatřené dítě.
listopad 14, 2011 18:44
Je úplně jedno : babi
jestli si přítel nechal byt a auto napsat na sebe.Jeho manželka má nárok na polovinu ze SJM a započte se i majetek užívaný manželkou.Druhá polovina se bude dělit na 4 díly,manželka a 3 děti.Pokud napsal aspoň závěť,manželce nemusel odkázat nic.Dospělým dcerám by se mohly započíst dary,pokud byly mimo obvyklé darování.Tím by se zvýšil podíl třetího dítěte.

listopad 14, 2011 18:53
trochu shrnu na příkladku : bb2
měl-li nerozvedený pán nezúžené společné jmění manželů a v něm společně s manželkou majetek v hodnotě 8 milionů Kč, což by takové dva byty (ten, co v něm žila manželka a ten, kde bydlel s Bohuny dcerou), s autem (kterým jezdí žena) a s druhým autem (kterým jezdil on), a s pár dalšíma movitostma, jako obrazy, elektronika apod., příp. nemovitostma, jako chata, zahrada, pole po prarodičích atd., dohromady snadno dát, půjde do dědictví majetek v hodnotě 4 miliony Kč, protože polovina z 8-milionového majetku patří manželce, v rámci SJM.
Z těch druhých 4 milionů Kč dědí děti a manželka stejným dílem, takže každý 1 milion Kč.

Z celkové hodnoty majetku, který měl pán se svou ženou v SJM, bude Bohunky vnouče dědit 1/8 - v případě, že se nikdo z dětí nebo manželka svého podílu nevzdají. Pokud by to udělali, pak jejich podíl přejde na jejich děti, případně na děti jejich dětí, pokud neexistuje nikdo takový, pak se o tuto část zvětšuje podíl ostatních dědiců.

Dědictví se může vzdát jen plnoletý dědic. Nezletilého zastupuje opatrovník, který dědictví spravuje až do dědicovy zletilosti a pak mu ho předá, a ten se rozhodne, zda ji přijme nebo ne. Pokud přijme, bude mít nárok na dědictví v tom stavu, ve kterém mu ho předá opatrovník.
Opatrovník je povinen, zákon mu to ukládá, spravovat dědictví vždy s přihlédnutím k prospěchu dědice. Pokud bude mít dědic po dosažení zletilosti pocit, že opatrovník nespravoval jeho dědictví správně a vznikla mu škoda, může opatrovníka zažalovat.

Protož nezletilý není způsobilý dědictví přijmout nebo odmítnout a opatrovník si taky nemůže vybírat, musí spravovat např. i dluhy, které nezletilý dědic zdědil.
Zní to stašně, jakože dluhy po otci dělaly například 2 miliony, ale během Pepíčkova dospívání naskočily o úroky a odměny exekutorům a další peníze na 5 milionů, a pak přijde Pepíček a vzdá se těchto zděděných dluhů, a věřitelé utřou nos.

Ale teoreticky by se mohlo stát, že Pepíčkovi v průběhu dospívání umře ještě babička nebo bohatá tetička, zdědí další jmění, které bude jeho opatrovník spravovat, a ten z výnosů z tohoto dědictví splatí dluhy z prvního dědictví, zbytek výhodně investuje/uloží, a Pepíčkovi k maturitě předá slušné konto.

To jsem tak odbočila od těch dědiců ke zděděným dluhům.


listopad 15, 2011 01:54
... : bb2
jo, Bohunko, ale nejsem právník, tak nejlepší, co můžeš udělat, je mazat za právníkem, asi za tím, co se specializuje na dědické právo
možná i na rozvody
listopad 15, 2011 01:56
Co je špatného na tom, když má dědit manželka? NIC! : Milan
Mnohem horší je, když manžel umře a překvapená manželka zjistí, že u notáře byla uložena před ní utajená závěť, podle níž nedostane ona nic ale všechno, co nespolknou podíly nepominutelných dědiců, dostane manželova spolupracovnice za to, že byla jeho dlouholetou milenkou ...
Když manželka dědí, je to naprosto v pořádku. Je to jeden z důvodů, proč se manželství uzavírá.
Každá žena si může a má rozmyslet, jestli bude manželkou, nebo jí stačí, když bude pouhou milenkou (podle Mládkovy universální novoslovanštiny bokovaja ženščina).

listopad 15, 2011 09:39
Milane, : Myška
souhlas.
listopad 15, 2011 09:44
Milane, : Iris
já taky souhlasím
listopad 15, 2011 10:11
No, dcerka byla patrně z rěch, co tvrdí, že na lásku nikdo papír nepotřebguje. : alik puntik
Tak jakýpak dědictví, že jo.. Prachy jí lásku nenavrátěj.
listopad 15, 2011 17:03
Smůla... : Vodoměrka
deset let a dítě je dost dlouhá doba na to, aby si člověk dal své záležitosti do pořádku a vyřešil nedotáhnuté věci do konce... co už teď? Třeba měl aspoň nějakou dobrou pojistku a oprávněná osoba byla jeho přítelkyně či jejich dítě...
listopad 15, 2011 20:47
tady vidíte milé dívky : alena puntíkovaná
proč se máte ženatejm chlapům obloukem vyhýbat.
listopad 18, 2011 17:59
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]