O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

BOJÍM SE EXEKUTORA PDF Tisk E-mail
Neděle, 13 listopad 2011

Dobrý den. Minulý týden mi volal exekutor - kvůli bývalému přítelovi, že mi přijede provést exekuci na majetek - ke mně - ale bývalý přítel se tu nezdržuje a nemá tu ani trvalý pobyt . Jsem povinna pustit exekutora do bytu? Děkuji, JITKA

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

 

Milá Jitko,

 

      krátký dotaz, velký průšvih... Je to ale fakt málo informací, tak jen pár rad.

 

      Napřed ještě dotazy - a bylo by fajn, kdybys je mohla zodpovědět: to nemáš od toho exekutora nic písemně? Znáš jeho jméno? Řekl ti něco bližšího? Kvůli čemu to konkrétně je? Za jaké dluhy, atd.? Jsi s oním bývalým nějak ve styku? Respektive - víš, kde teď bydlí? Případně, kde pracuje?

 

      Budu vycházet z toho, že jste se rozešli a nic jste si za dobu vašeho vztahu nepořídili. V tom případě by bylo víc než nutné, abys, pokud máš doma nějakou dražší věc pořizovanou v nedávné době, připravila účtenky - ale hlavně svědky, že jsi to pořizovala ty - za tvoje peníze. Případně, že jsi to dostala darem - v tom případě je třeba, aby ti to dárce potvrdil...

 

      Mj. to jsi, Jituš, nevěděla, že si dělá dluhy?

 

P.S. To, že tam nebyl trvale hlášen, exekutorovi bohužel nevadí, jednoduše jde tam, kde se dlužník zdržoval...

 

d@niela

 

 

 

     

Komentáře (16)add feed
Jj, teď musíš jednat. : Sinix
Jak správně píše Daniela: sežeň účtenky, svědky, staré fotografie, prostě všechno, čím lze dokázat, že věci jsou pouze tvoje. S exekutorem spolupracuj, když budeš dělat potíže, vůbec ti to nepomůže; zavolá policii a vstup si vynutí. Navíc může přijít do tvého bytu i v době tvé nepřítomnosti. Zavolej mu, nebo na exekutorskou komoru, pokud nevíš, kdo má tvůj případ na starosti, vysvětli mu (jim) situaci a snaž se s ním/nimi dohodnout tak, abys u té exekuce byla.

Nachystej si vylučovací žalobu na věci, které jsou tvoje a které by ti mohl sebrat. Ze zákona ti nesmí zabavit např. tvé osobní věci a vše, co souvisí s podnikáním a čím by ti tvé podnikání - pokud jsi OSVČ - znemožnil. Možná, vzhledem k tomu, že ses o možné exekuci dověděla s předstihem, se zkus obrátit na soud, vysvětli jim rovněž svou situaci a zeptej se, zda by bylo možné získat předběžné opatření o zastavení exekuce v tvém bytě, než se rozhodne o vylučovací žalobě (kterou tímto obratem podej).

Nevím, nejsem v tom až tak do detailů zběhlý, ale nejhorší ze všeho je nedělat nic, nebo dokonce utíkat.
listopad 14, 2011 10:11
Jaký bývalý přítel? : Milan
Snad podnájemník, ne?
A protože neplatil nájemné, byl odejit. Exekutor tam nemá co prohlížet a zabavovat stejně jako nemá právo zabavovat majetek majitelu hotelu, v kterém byl před časem ubytován nějaký dlužník...

listopad 14, 2011 12:25
no vida, : toulavej
jak si Češi umí poradit proti svévoli státu - jeho špatným zákonům . . . palec nahoru :-)
listopad 14, 2011 16:28
trošku to doplním : bb2
především si zjisti, zda jde o pravého exekutora, jedině skutečný exekutor je oprávněn zabavovat apod. Žádná "Exekutorská kancelář, s.r.o." apod. k tomu nemá oprávnění, ty můžou jen dělat bububu.

Pokud je to skutečný exekutor, pak věz, že má statu veřejného činitele a má právo prohlédnout si kdykoli cokoli, stačí mu uvést pouhé podezření, že na tom místě se nacházejí věci povinného (dlužníka, pokud bys mu ve vstupu bránila, dostaneš se do křížku se zákonem, a pokud bys neotvírala, může si - a udělá to- přivolat polici a zámečníka
Takže doporučuju spíš komunikovat, intenzivně a hned, a současně zajišťovat svůj majetek. Od čeho nemáš prokazatelně doklad o nabytí, tak uklidit mimo byt.

Vylučovací žalobu, pokud by exe odnesl věci tvé, ne dlužníkovo, můžeš podat, ale proti věřiteli, ne proti exekutorovi, ten jen zastupovatl věřitele, a samozřejmě musíš soudu neprůstřelně doložit, že ty věci jsou tvé.
listopad 14, 2011 17:27
Toulavej, : Sinix
ty si opravdu myslíš, že to s tím podnájemníkem funguje??? To by byli najednou podnájemníci všichni. Exekutoři si dělají vlastní šetření a stačí, aby jim např. nějaký vnímavý soused řekl, že je viděl, jak si před bytem dali pusu a z teorie podnájemníka nebude nic.

Ne, jediná cesta, jak to vyřešit je, postavit se k tomu čelem. Vším ostatním to jen zhorší a pak už jí nikdo neuvěří...
listopad 14, 2011 19:24
Toulavej, : Sinix
aby to nebylo jako v tom vtipu, jak policajt vidí psa za volantem a vedle něj chlapa. Tak auto zastaví a říká: "Probohoha jak to že necháte řídit psa???" A on: "Na mě nekoukejte, já jsem jen stopař."
listopad 14, 2011 19:29
... : Sandra.
Hlavně kdyby tvrdila, že to byl podnájemník, tak budou určitě chtít vidět nějakou smluvu. A z podnájmu by měla odvádět daně, ne? Já bych to zbytečně nekomplikovala, zalžeš, sama se dostaneš do problému a už ti pak nebudou věřit...já bych zavolala tomu exekutorovi, co se mi ozval, řekla mu pravdu, že ten a ten pán u tebe nějaký čas bydlel, ale teď už u tebe tak a tak dlouho nebydlí, trvalý pobyt u tebe nemá, věci také žádné ne (což by měla být pravda, jestli je tam něco jeho, tak se toho zbav) a čím je to potřeba doložit, abys předešla exekuci na svůj majetek. Když bude slušný, tak ti poradí...když ti neporadí, volej na komoru.
listopad 15, 2011 09:00
... : Hanka V.
Ano, Sandro. Příjmy z pronájmu se uvádí do daňového přiznání jako každý jiný příjem. Takže by nakonec ještě mohla mít popotahování z finančákem. A to za to určitě nestojí.
listopad 15, 2011 09:10
Ještě jednou bych si ověřila, : jednababi
zda se jedná o "opravdového" exekutora. Zákon přímo stanoví, že dlužník se o nařízení exekuce má dozvědět jako poslední, aby nemohl majetek převést nebo schovat, tudíž mě překvapuje, že se exekutor ohlásil předem.
Ony tyhle móresy mívají chlapci z vymahačských firem, že vyhrožují exekucí, aniž by měli nějaké oprávnění.
Dřív než pustíš někoho do bytu nebo mu nedejbože vydáš nějaké věci, požaduj předložení služebního (pokud možno i občanského) průkazu, soudního usnesení o nařízení exekuce a exekučního příkazu s kulatým razítkem a podpisem exekutora uvedeného v usnesení o nařízení exekuce.
Při jakýchkoli pochybnostech klidně volej policii, přinejmenším budeš mít nezávislé svědky.


listopad 15, 2011 09:38
Jaké příjmy z podnájmu? : Milan
Vždyť vyletěl, protože neplatil. Takže žádné zdanitelné příjmy nebyly, ale měly být. On je také dlužník - takže exekutor je spojenec. Aspoň si to může myslet, že... A jestli byla placena daň nebo nebyla placena daň, do toho je exekutorovi velké kulové a pokud by to zjistil, je na místě podat trestní oznámení proti zaměstnancům příslušného berňáku za porušení služebního tajemství.
Prostě je třeba se bránit. Na obraně před nezaslouženým zlem není nic špatného.

listopad 15, 2011 09:42
Milane, přesně tak : toulavej
:-)
listopad 15, 2011 14:30
jo, ale nezasloužené zlo jí činí bývalý přítel, co dluží, : bb2
exekutor jen plní zakázku, tj. snaží se vymoci ty dluhy.

1) Nevím jaké účinky mají trestní oznámení na zaměstnance FÚ ani nejsem zběhlá v trestním řízení, ale tuším, že se takové oznámení odloží ad acta, ono totiž, co si budeme povídat, je celkem dost takových pokusů bránit se proti berňáku i falešeným obviněním jeho zaměstnanců z porušení povinností - to pro změnu vím z první ruky. No a i v tomto případě by to bylo jen tvrzení proti tvrzení, zkuste přijít na policii a oznámit "exekutor řekl, že neplatím daně z příjmů z pronájmu, jak to ví? vím jak - finančák kecal! a vy to dokažte a zavřete je až zčernaj!" úsměvné

2) exekutor nemusí být tak blbej, aby řekl "vím od FÚ, že nemáte zaplacené daně z příjmu z pronájmu", neb každý jouda ví, že i když máte příjmy, nemusíte platit daně, pokud k těm příjmům vykážete patřičné výdaje a z vypočtené daně uplatníte různé slevy, úlevy atd.
Čili když už, tak nemusí být zaplacené daně, ale podané daňové přiznání, kde budou uvedené nějaké příjmy z nájmu - ovšem to pořád nic nedokazuje o tom, že v tom bytě se nájemník už nezdržuje, že tam nezůstaly žádné věci nájemníka, že?
Dokonce ani dlužné nájemné, které by si vycucala z prstu, nic nemění na tom, že tamten počítač, tady ta televize a tamhleta vrtačka je toho dlužníka. Třeba si to tam nechal ve fofru, nebo jako zástavu paní domácí...

3) v tomto případě neplatí předpoklad nevíny, exekutor prostě zajišťuje majetek dlužníka a má právo vstoupit i tam, kde existuje jen dojem, že se tam dlužník delší dobu zdržoval a že tam mohl, nebo ještě může mít majetek.
Čili když už, tak by se exekutor zeptal - pokud bude slušnej a nebude chtít škodit - a můžete nějak prokázat, že váš bývalý podnájemník zde skutečně byl v podnájmu? tj. např. nájemní smlouvu? Máte?
Prima, takže já mám důkaz, že dotyčný se tu zdržoval minimálně od...do...
A ted vy dokažte, že ty věci tady nejsou jeho, ale patří vám...

A mimochodem, víme, zda je vůbec Jitka oprávněna pronajímat ten byt?
listopad 16, 2011 16:58
jinými slovy : bb2
jedinou účinnou bojůvkou proti zlu, které už se stalo, je zajistit si svůj majetek a komunikovat s exekutorem, a to obojí včas, hned, teď, ne až bude stát ve dveřích s policajtem a zámečníkem mávat mu před nosem jakousi podnájemnickou smlouvou

listopad 16, 2011 17:00
... : bb2
no, a i kdyby snad policie zrovinka neměla co dělat a chtěla se pobavit na úkor finančáku, tak to nemá na exekuci odkladný účinek
a nevím, zda vědomí toho, jak to natřela finančáku (který jí nic neprovedl) Jitce nějak prosvětlí skutečnost, že bude mít doma onálepkovanou domácnost od exekutora
listopad 16, 2011 17:05
a naposled a pro jistotu : bb2
toto není obrana exekutora nebo finančního úředníka

to jen že napírám energii tam, kde to má smysl, a snažím se druhým poradit taky tak
listopad 16, 2011 17:07
Bb, : Sinix
přesně; promiň, že to řeknu takhle lidově, ale celé je to blbost. Podobné pohádky zkouší na exekutory každý druhý. Kdyby je to mělo zastavit, tak můžou všechny exekuce rovnou odpískat. A je úplně jedno z jakého titulu tam bydlel. Prostě tam bydlel, tak tam může mít své věci. Toť vše. Jediná cesta je komunikace, postavit se k problému čelem a řešit ho. Čím víc bude kličkovat, uhýbat, či utíkat, tím to bude jen horší.
listopad 17, 2011 13:39
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]