O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

SEKANÁ PDF Tisk E-mail
Středa, 09 březen 2011
Přejít na obsah
SEKANÁ
Strana 2

 

 

 

     Ale abych se vrátil k vaření - co takhle sekaná?

 

     Já myslím, že to je další z jídel, o kterých se dá říct - kolik domácností, tolik receptů. Zkusil jsem se podívat na recepty americké, snad jen pro zajímavost, protože dávat sem nějaký obyčejný recept na sekanou, by byla urážka.

 

   

 

     Tak tedy, v Americe se sekaná dělá téměř výhradně z hovězího, a to co nejlibovějšího. Protože výsledek je nutně suchý, musí se to něčím dohnat.

 

     Buď rajským protlakem, který se míchá do masa, nebo třeba nastrouhanou mrkví, sýrem, mlékem, případně barbecue omáčkou nebo kečupem, a tím se to celé polije.

 

     Když použijete omáčku na špagety, je to italská sekaná. Protože to samozřejmě nedrží tvar, doporučuje se to péct v misce.

 


Moji milí -  mám otázku, spíše přání.

Protože receptů na sekanou je tolik, tolik, tolik moc,

vyhlašuju tady veřejnou anketu

na recept na sekanou.

 

 

A jako vždy vám přeju dobrou chuť,
MICHAL

Další spoustu receptů najdete v Grilovací kuchařce

 

 

Komentáře (48)add feed
Nadhera : Vlastík
Jsem v invalidním důchodu, teda invalida. Ono se to nepozná na první pohled, ale je to tak.

Klasika...
březen 10, 2011 02:18
... : NČ
Dávám výhradně maso praseččí.
Kejtu, bůůůček, kousek špeku, všecko dohromady semlít. K tomu koření, spoustu petržely, vajíčka, krapet mlíka, trochu strouhánky. Z toho umatlat šišky. Plátky špeku pak ještě nahoru na šišky, podlejt trochou vody a šupem na pečicím papíru do trouby. Tam asi 2hod 190°C.
březen 10, 2011 08:52
Z nouze ctnost : : mamča
Měli jsme v práci kantýnského, co vyráběl úžasnou sekanou, dokonce prodával i syrový polotovar, a člověk si to doma jen upekl. Dlouho jsem bádala, čím to je, že ta jeho sekaná je tak dobrá, šťavnatá a hezky červená. Až prababička-řeznice mě poučila, že kantýnský večer semele všechny nakrájené salámy, které ten den neprodal, a přidá to do směsi. Taková ta rosolovitá "oka" v sekané, zase udělá nastrouhaný syrový brambor.
Radši nechci vědět, co všechno se do "lahůdkových" sekaných umele, hlavně když nakonec chutná. smilies/wink.gif
březen 10, 2011 09:16
... : Míša 2
Taky mám radši z vepřového, plec, libovější bůček. Hovězí mi přijde suchá, rozpadá se. Na špeku osmažená cibule, prolisovaný česnek (náš ze zahrádky jeden stroužek, koupený čínský nejméně dva), strouhanka namočená v mléce, koření (buď přímo směs na mletá masa, nebo různě, pokaždé to pak chutná trochu jinak), vajíčko. Někdy zabalím do šišky nějakou dobrou klobásku nebo vajíčko natvrdo, někdy vpracuju do směsi nějakou mletou zeleninu, kořenovou třeba, brokolici kapustu nebo houby. Někdy místo strouhanky ovwsné vločky. Prostě sekaná stokrát jinak. smilies/smiley.gif
březen 10, 2011 09:29
Přiznám se, : wendy
že přestáváme míchat koření a kupujeme ty profi směsky, mají je fakt dost dobré. Tedy chuťově. Po škodlivinách tomto případku nepátráme. Ovesné vločky - zkusíme. Salámek - zkusíme. Vejce natvrdo v sekané vypadá pěkně. A já někdy dávám do sekané mírně orestované kousky jater, vepřových. Chutná to výborně.
smilies/wink.gif
březen 10, 2011 11:36
Wen, to je zajímavej poznatek : NČ
Prosím. Jaký konkrétně směsky? Kde je maj? A kolik toho do zhruba 2 kg hmoty? Dík.
Zřejmě už v sobotu nažhavim taky na pávlači grill - mohly by bejt ze směsky i grilovaný karboše s kozlem. Mňam. To zase sousedi přijdou loudit :-) Bane, loudit ne, vždycky jsou všichni zvaní! Někdo přitahne buřty, někdo zabalenej Hermoš, někdo Stalinovy slzy.... Je to vždycky fajn večer až do pozdní noce!
březen 10, 2011 15:26
Přiznávám, : Michal
že tomuhle nerozumím. Co tím chtěl Vlastík říct?
Nadhera : Vlastík
Jsem v invalidním důchodu, teda invalida. Ono se to nepozná na první pohled, ale je to tak.

Klasika...

březen 10, 2011 15:33
Nojo Michale - sem si ani nevšim : NČ
Dost dobrý :-)
březen 10, 2011 15:54
Wendy, : Míša 2
játra vyzkouším, ale s vepřovými nemám moc dobrou zkušenost, nějak mi vždycky ztvrdnou smilies/smiley.gif
Myslíš, že by to mohlo být jedlé s kuřecími?
Michale, taky jsem to moc nepochopila. Že by tím chtěl Vlastík říct, že jako invalidní důchodce nemá peněz nazbyt, takže sekaná je pro něj klasika, páč je to celkem levné jídlo?
březen 10, 2011 16:00
Ahaaa. To je tak, : Míša 2
když člověk nečte pořádně. V tom případku tomu nerozumím vůbec.
březen 10, 2011 16:05
nějak mi vždycky ztvrdnou : NČ
Jo Míšo 2, fakt? To budu muset hned vyzkoušet. Třeba ztvrdnou nejen játra....
březen 10, 2011 16:16
zkusím pochopit...... : Eny
Znám jednoho Vlastíka, bydlí v Karviné. Je to boží človíček.Je ochrnutý a sám. Kdybych bydlela blíž, jsem s ním a pomáhám, ale bydlím v Porubě a mám ho daleko. Nemám na benzín. Kdyby to byl on.....tak je to obrovská náhoda. Třeba se ještě ozve. Je to obrovský optimista. Neskutečný človíček. Má neskutečný dar. Umí psát. Nevím, zda jsou to jeho zážitky, možná to je fantasie. Mám ho moc ráda. Eny
březen 10, 2011 19:10
Danielko, : Eny
oslov ho.....
březen 10, 2011 19:11
Já ji většinou : Ivča
dělám ze směsi- půl napůl vepřový a hovězí. Hodně koření, hooooodně česneku, kdepak jen jeden dva stroužky. Přes sezónu často houby, hodně najemno nasekané. Kdysi jsem do sekané z hovězího, což bylo fakt suché,zkoušela kápnout něco bylinkových ochucených olejů, bylo to super. Moje tchýně vždycky dělala takovou tu sekanou, kde je na množství masa stejné množství mouky, brrrr. Jednou jsme ji dělaly zároveň a obě ji daly stydnout do společného špajzu.....Tchán si tenkrát nemohl vynachválit, jak se jí povedla... smilies/wink.gifByla celá nadšená...než zjistila,že omylem snědl celou jednu moji šišku... smilies/grin.gif
březen 10, 2011 20:40
Směsky mají v Davli u Dolejších, : Alík Puntík
nebo vPraze v tzv. "Kuřátkárnách" - tedy prodejen chlazené drůbeže, kde se prodávají v alobalové vaničce. Tato je mimochodem moc dobrá, dají se s ní dělat divy - kromě nich též třeba karbanátky, čevabčiči, plněné papriky a podobně.
březen 11, 2011 06:42
Jo, na Žižkově máme Kuřecí ráj : NČ
Zřejmě proto, že všechny dušičky zdejších kuřátek jsou již v kuřecím ráji, kde se opět setkaj se svejma bratříčkama, sestřičkama, maminkama, tatínkama....
Ale směsky koření, myslim, nemaj. Jenom ty kuřecí mrtvoly.
březen 11, 2011 07:43
Do sekané používám Koření do mletých mas od Vitany. : Myška
A přidávám taky čubricu a majoránku. Česnekem nešetřím. Cibuli najemno nakrájím. Maso používám vepřové, často přidávám ovesné vločky povařené ve vývaru - udělám takovou hustou kaši. Ráda přidávám i čerstvý libeček. Už se těším, až naroste.
březen 11, 2011 08:06
NČ, : Míša 2
všelijaké směsky koření mají všude v potravinách, jen je třeba vyzkoušet, co ti vyhovuje. Tu směs na mletá masa od Vitany, jak píše Myška, používám i na jiná masa, než mletá. Pak třeba koření na americké brambory - taky se dá použít i na maso. Nebo koření na gyros občas přisypu při vaření do brambor. Dobrá je i směs koření na špagety. Jenom pozor na to, většina těch směsí už obsahuje i sůl - pak z toho může vzniknout i to tvrdnutí jater (vepřových) smilies/smiley.gif
březen 11, 2011 08:38
... : mia
směsi jsme si taky oblíbili - mletá masa, zmiňované americké brambory, pizza koření, super je směs na bramboráky tu dávám do bramborové polévky. Pak koření na maďarský guláš, gulášové koření, na pečená masa, ryby,.. Moc dobré je kuře na způsob divočiny /koření divočina/ s bramborem nebo těstovinami, alespoň nám chutná.

Sekanou děláme asi jako většina tady /přidávám i kousek uzeného bůčku, krůtího masa, výborná je králičí sekaná/, mám recept na chutnou velikonoční nádivku, dělám ji i v průběhu roku, někdy dodám.
březen 11, 2011 08:51
... : mia
jo a jeden druh masa vždycky povařím a část zchladlého vývaru použiji do sekané.
březen 11, 2011 08:57
V Brně jsou prodejny koření - U Sindibáda. : Myška
Moc tam nechodím, protože pokud jdu, vždycky dotáhnu domů plno balíčků s různým kořením - mají moc dobré směsi prakticky na cokoliv.
březen 11, 2011 09:14
NČ, holky už ti odpověděly : wendy
zrovna jsem se na net hned nedostala - jo směsky koření do mletých mas, ale vyzkoušeli jsme i různé jiné, i do číny, prostě fantazii se meze nekladou. Jen ta majoránka je nějak nezastupitelná.

Míšo, když je orestuješ a ochutíš, určitě to jde i s nima. Když to pak nakrájíš, vypadá to jako dvoubarevná tlačenka a je to mňamka.

mio, králičí sekanou bych jednou ráda zkusila, ale králík je pro nás docela vzácnost a tak jsem ji ještě nedělala...
smilies/wink.gif
březen 11, 2011 10:03
Jo a ten invalida : wendy
ono to na těch lidech přece není vždycky vidět, není každý bez nohy nebo nemá tanec svatého Víta.

březen 11, 2011 10:05
Jo, dík. Zkusim Vitanu (vaří za vás) : NČ
Do Davle i do Brna to mám krapet z ruky:-(
březen 11, 2011 10:09
tak nevím, na Smíchově je mají.... : alík puntík
sedni na devítku nebo na desítku, sjeď k Andělu a pak jednu stanici metrem na Smíchovské nádraží. Tam v nádražní hale je kuřátkárna, kde ty směsky běžně mají - včera ji měli...prodává se to v takový vaničce v alobalu. Mají i mletý kuřecí, ale to v tý vaničce je půl hovězí, půl vepřové. Je to i ochuceno ---ale můžeš to doladit dle chuti
březen 11, 2011 10:20
NČ, to byl jen takový tip. Co kdybys jel někdy do Brna :-) : Myška
V Práglu je určitě více prodejen specializovaných na koření, než v Brně. Zkus potrápit net.
březen 11, 2011 10:21
Aleno Puntíku, : Myška
tys nepochopila - řeč je o směsích KOŘENÍ, ne o směsi už namíchané sekané...
březen 11, 2011 10:23
Puntíku díky : Zdena
ještě, že nepochopila, na Smíchovském nádraží by mě nenapdalo něco takového hledat. Sjedu si tam.
březen 11, 2011 14:01
no ta sekaná na tom Smíchově : alík puntík
je už okořeněná a připravená k pečení.Buď ji můžete dát do pekáče, nebo píct v té vaničce,nebo z ní udělat sekanou prokládadnou čímkoli, párky nebo klobásky lze koupit o dveře vedle - v lahůdkách nalézajících se též v hale Smíchovského nádraží. Žádnou kořenící směsku už dál nepotřebujete. Krom toho v té kuřátkárně přodávají úžasnou věc - teda jednak dva druhy kuřecích rolád už naplněných a připravšných k pečbě - a dále kompletní kuře - ale vykostěné, které lze nadít též čímkoli dle fantazie a vyrobit roládu dle fantazie. Možno ji nadíti výše uvedenou sekanou.
březen 12, 2011 16:44
Já mám k těm namíchaným směsím nedůvěru, protože nevím, co je v nich namleto. : Myška
Zkažené maso, různé zbytky již neprodejné... Kořením a česnekem se dá přerazit mnohé.
Stejně tak nekupuji různé naložené maso v marinádě. Nejradši si taková jídla připravuji sama.
březen 12, 2011 18:12
Myško, : Michal
já taky. Naučila mně to maminka, nikdy nekupovat mleté maso, smilies/cheesy.gif
I stalo se mi, že jsme si v hospodě, tři mladíci dali cosi po italsku. Já se poblil první, a když tam byl ten třetí už jsem byl v kuchyni a řval na kuchaře. Láhev bechera co nám dal nám spravila žaludek a chuť, což o to. Ale od té doby, poučen, si dávám bacha nejen na to co si objednám v restauraci, ale i co nakupuju. Bohužel je to čím dál tím těžší, i tady v Americku. smilies/angry.gif
březen 12, 2011 19:58
nemůžu si pomoci, já tuhle sekanou kupuju už léta, : alík puntík
nikdy se nikomu nic nestalo. Neprodávají zo nějaký mladíci v hospodě, je to normální obchod s chlazenu drůbeží, kteru přísně kontroluje hygiena a je tam takový odbyt, že to maso nestačí zestárnout, nebo se zkazit. To mase je četstvý a voňavý, sekaná z něj je suprová a nkdy po ní ani mně ani nikomu z mé rodiny nic nebylo. Ta firma je šeská, nikoli zahraniční, takže si majitel nemyslí, že Čechům stačí sežrat všecko, po čem by Němec - nebo jiný "ušlechtilý cizozemec" ani neplivl. Navíc, ty prodavačky si to maso kupují i samy pro sebe.Vím to, jedna z prodavaček má ode mne kocourka a tak si s ní a s jejími kolegyněmi vyměňujeme recepty a specielně tyhlety sekané vydrží na pultě tak půl dne - maximálně....Jo, chtěla jsem se zeptat...prodává se ještě na Moravě Zonka?
březen 13, 2011 00:32
Zonka - já myslím že jo, ale protože na tyhle barevný brče nejsem, tak to stoprocentně nevím. : Myška
Aleno, OK, máš zdroj mletého masa, kterému věříš. Já ne, a tak si taky dávám pozor, co kupuju. A tyhle směsi a marinovaná masa prostě ne.
březen 13, 2011 08:57
Ježíš Myško, : alík puntík
Zonka je to nejúžasnější, co jsem kdy pila - teda nealko - francouzský šampáňo je pochopitelně lepší smilies/grin.gif Já bych ji přirovnala ke švédské Fruktsodě. Je to sodovka - teda "sifónek" obohacená o koncentrát z "pravého" ovoce, takže jahodová chutná jako jahody, malinová jako maliny atd. atd. Není to lepkavý a přeslazený, je to osvěžující a krásně to hasí žízeň. Žádná chemie, žádná chuť umělé hmoty...pila jsem to kdysi na služební cestě v Třebíči a osobně to považuju za nejlepší nealkoholický nápoj na území střední Evropy. Ale mnoho krásných věcí zmizelo v nenávratnu...třeba ta úžasná prodejna ponožek v Třebíči...tam jste kdysi sehnali všechny myslitelné druhy ponožek - a to dokonce i ve všech číslech!!!!! Prej ji už zrušili. Takže počítám, že nadnárodní koncerny vyrábějící nealko nápole - jako třeba Coca Cola - nesnesly konkurenci Zonky a zrušili ji. Je to věčná škoda. Byla to opravdu mana nebeská.
březen 13, 2011 10:13
zvěřina mj. do sekané : bb2
Dostáváme celkem dost zvěřiny vysoké všeho druhu, naopak zajíce sporadicky a bažanty výjimečně, vlastně už hodně dlouho ne, občas kančí a kachny. Vysoké opravdu dost a samozřejmě nejen srnčí hřbet a kýtu, takže vyvstává otázka co s tím. Zvěřině moc neholdujeme, přijde nám zbytečné zabíjet pro pochutnání divoká zvířata, která mohou klidně v přírodě žít, člověk je nevypěstoval pro svou potřebu a nejsou na něm závislá, uživí se sama. Na druhou stranu víme, odkud to zvíře je, na které louce se páslo, z kterého potoka pilo, že nepozřelo granuli, piluli, mělo spoustu přirozeného pohybu, žili bez stresu, v pohodě a zemřelo velice rychle uprostřed pastvy, takže je to to nejzdravější z mas. A tak asi třetinu zvěřiny rozdáme, třetinu - droby a drobný výsek - uvařím se zeleninou. Ve vývaru pak uvařím těstoviny a rýži, trochou vývaru spařím vločky, následně smíchám vařené maso, zeleninu a přílohy, omastím trochou doma škvařeného vepřového sádla, po zchladnutí nasáčkuju do mrazáku a máme krmení na prostřídání s jinými druhy, protože naše chlupatá sebranka je zmlsaná a nechce pořád totéž.

Při vaření mám ráda jen čisté maso, takže při porcování kýt a hřbetů míváme dost drobného výseku. To semelu v robotu a používám právě do sekané.

Na kilo mletého srnčího, daňčího nebo jeleního masa dávám půl kila ml. vepřového. Přidám starší rohlíky namočené ve smetaně (rozmačkané rukama na kaši, nebo rozšlehané šlehačem/tyčovým mixérem s vejci) 1 celé vejce, 1-2 žloutky (podle vel.vajec), drobně krájenou slaninu, restovanou na pánvi, ke které přidám opéct i drobně krájenou cibuli s kouskem másla a nakonec česnek prolisovaný a přidaný na konci restování k cibuli. Tymián, přepř, sůl, trošku mletého kmínu, trošku mletého jalovce, 1-2 lžíce hořčice dijon.
Šišky pokladu plátky nebo hranolky slaniny a peču podlité troškou vody.


březen 13, 2011 14:05
je-li směs příliš řídká, : bb2
dohustím strouhankou, s tou opatrně, protože vlhkost vpije až po chvíli, takže se vyplatí přidávat ji postupně, po troškách. Čím méně, tím lépe, nemám ráda buchtové sekané.
březen 13, 2011 14:07
ad mleté masové směsi, polotovary apod. : bb2
K tomu je asi třeba přistupovat jako k manželskému sexu ve viktoriánské Anglii - zavřít oči a myslet na krále a vlast. Tak to dělám, když tu a tam dostanu chuť na párek, koupím si ho u našeho řezníka, párky má chutné a s vysokým obsahem masa, mastné, nikoli mokré a nakyslé, jako jsou všechny ty prodávané v obchoďácích. Pochutnám si, a tak předstírám, že věřím, že mu tam neupadl ani jeden kousek zkaženého zbytku..

Děláme dost práce pro jeden obchodní řetězec, který si zpracovává maso. Právě nejvíc práce máme v jeho dvou závodech na zpracování masa. Dovnitř jedou kamiony narvané vystresovanými kravami z Polska, ven jedou balíčky masa. Také jsme dělávali opakovaně dost práce pro jiné dva zpracovatele masa, původně české, později prodané nadnárodní firmě.

Kdybyste viděli to co my, tak byste se poblili jako Michal, jak psal nahořesmilies/smiley.gif a nikdyž už byste nekoupili v supermarketu ani kousek masa, natož uzeniny smilies/grin.gif smilies/grin.gif Ale vy to víte a děláte to jako já s těmi párky u našeho řezníka, že :-) zavřete oči a předstíráte, že nevíte, netušíte...

Jdeme po hale a vidíme kontejnery, v jakých se u nás odváží stavební suť a jiný odpad. Jeden menší plný čehosi, co vypadá jako mleté blány, šlachy, kůže - je to šedobílé. Myslíme si, že se z toho vyrábí krmivo pro psy, ale dozvídáme se, že je to na párky a buřty. Říkají tomu separát. Mj. se získá tak, že se holé, masa zbavené kosti proženou párou. Další kontejner je po okraj plný odpadem z masovýroby. Střeva, blány, šlachy, samé hnusy plovoucí v obsahu střev, ve slizu, krvi. Páchne to až se nám zvedá žaludek, nejsme tak otrlí jako zaměstnanci. Jeden z nás se ptá, kam to vozí a myslí tím kam jde ten "odpad", kde je nejbližší kafilerka...Odpověď: tohle? to de na granule.
Ale nebojte, toulavým kočkám, co přikrmujeme, taky dáváme granule, a do psího útulku taky - čili žárem vysušená, pomletá kravská a vepřová hovna. No a věřím, že zrovna ty kotěcí granulky, co si oblíbil jeden kocour, a kočičí granule, které si občas s chutí schroupne jeden pes, jsou fakt z kůží a chrupavek, ne ze střev smilies/grin.gif a nebo že to na nich zanechá stejné následky, jako když si na pouti koupíme neidentifikovatelnou klobásku.
březen 13, 2011 14:26
nojo bbí : alík puntík
ale většina lidí prostě tvé možnosti nemá...tak jim to aspoň nezhnusuj, většina lidí je prostě odkázána na to, co zrovna sežene a dost lidí nemá peníze ani na to....a bude to horší.Většina lidí by zajisté dávala přednost vysoce kvalitním výrobkům...nicméně situace je taková, že jim prostě nezbývá než zavřít oči...chtějí-li se najíst.
březen 13, 2011 15:38
... : bb2
Jaké možnosti máš na mysli, Aleno? Tam co já nakupují maso i důchodci.
březen 13, 2011 16:13
Diky Bohu, : Eli
ze ziji v USA - v tech Cechach se to zjevne, dle AP - stava horsim a horsim.
Pratele, je ta bida ve mestech i na vesnicich?
To jsou sokujici a znepokojive zpravy. Tak nebylo ani za komunistu.
březen 13, 2011 16:19
... : bb2
jsme malá země, každý má možnost nakoupit maso z jiného zdroje než od velkozpracovatele, a pokud na to nemá někdo zrovna peníze, tak se dá uvařit dobře i bez masa. ¨
Mleté maso se dá pořídit tak, že si u řezníka necháme namlít z kusu levnějšího vepřového, který si sami vybereme.
Polotovary navíc vyjdou dráž, než čisté maso. Jenže dají méně práce.
Bio kuře je drahé a není všude k mání, ale chlazené vodňanské je běžně a je to pořád lepší než mražená kachna dovežená kdovíodkud. Z celého chlazeného kuřete se dají uvařit dva až tři obědy pro pár důchodců včetně polévky.
březen 13, 2011 16:21
No, ani ta varianta, že bych si to nechala u řezníka namlít, není dobrá... : d@niela
když si uvědomíš, že v tom mlýnku je "předchozí" maso - tedy toho předchozího zákazníka. Takže stejně člověk nemá šanci si odnést to, co si vybral... Ale já si maso namelu - když už - doma. Jednak mám starý dobrý strojek na maso, druhak, když chci jen málo, tak si to udělám v mixéru, který taky maso mele.
A vím, co jím.

Jo, ze stejného důvodu, co jsi, bíbí, psala o těch "obchodních řetězcích" a jejich zpracovávání masa, já už dlouhá léta nejím žádné masové konzervy. Kdysi dávno jsem měla tu čest být na reportáži v jednom českém veleznámém podniku. Pak jsem snad měsíc nemohla maso nejen ani vidět, ale ani cítit. A konzervy - od té doby ani ťuk... Nepochybuju totiž, že se tak děje všude stejně.
smilies/smiley.gif
Jinak - to, že se z jednoho kuřete dá nakrmit i velká rodina a téměř na týden, to si ještě mooooooc dobře pamatuju smilies/smiley.gif
březen 13, 2011 16:34
... : bb2
Když si nechám namlít dvě kila, tak nejsem cimprlína a na kousku masa od předchozího mletí mi nesejde. V řeznictví je čisto, kolem zákazníků kmitají ve špičce čtyři, před svátky i pět prodavaček, mele se pořád, stroj se denně myje, takže vím, že i ten zbyteček masa v mlýnku je čerstvý. On totiž ten malý řezník má kupodivu přísnější a častější kontroly z ČOI i z hygieny než ti velcí. Asi někomu leží v žaludku.
Kousek masa si nasekám doma v robotu, třeba ten ořez ze zvěřiny. A sekáme si i svíčkovou na tatarák.
březen 13, 2011 16:40
Když byl ještě Michal doma : wendy
tak za ppráci s PC dostával od jednoho myslivce zvěřinu, to byly doby...je fakt že už tenkrát zajíců bylo nejméně ! Jinak jsem schopná obrečet každýho zajetýho na silnici....
smilies/wink.gif smilies/angry.gif
březen 13, 2011 16:47
... : bb2
Jojo, zajíců ubylo, i když loni jich bylo víc, tak počítám, že letos to myslivci zase vymlátí.

V pátek jsme museli prudce brzdit na dálnici, motal se tam pes, přebíhal přes dálnici zprava z pole. Naštěstí bylo sucho a provoz přijatelný, takže muž stihnul uhnout do pravého pruhu a zase zpátky a pes se dostal na zelený pás. V opačném případě bychom smetli buď psa, nebo auto v pravém pruhu. Chudák pejsek, zdalipak se mu povedlo přeběhnout i druhou stranu.
březen 13, 2011 17:09
nojo, když se kupují dvě kila :-))) : d@niela
když ale kupuju půl kila nebo třičtvrtě, a chci namlet hovězí, tak bych dostala třebas tlusté vepřové od toho minulého zákazníka. to se mi právě stalo. A prodavačka mi řekla, že kvůli mně nebude ten mlejnek přeci čistit, jak by k tomu přišla... smilies/angry.gif
Mj. tady mají mlýnek docela dost objemný, takže v té "rouře" je minimálně půlkila...
březen 13, 2011 17:32
Teda Aleno, v poslední době se to v tvých příspěvcích hemží slovy - "nejúžasnější co jsem kdy jedla nebo pila", např. teď ta Zonka : Myška

Zonka je to nejúžasnější, co jsem kdy pila - teda nealko - francouzský šampáňo je pochopitelně lepší. Já bych ji přirovnala ke švédské Fruktsodě. Je to sodovka - teda "sifónek" obohacená o koncentrát z "pravého" ovoce, takže jahodová chutná jako jahody, malinová jako maliny atd. atd. Není to lepkavý a přeslazený, je to osvěžující a krásně to hasí žízeň. Žádná chemie, žádná chuť umělé hmoty...pila jsem to kdysi na služební cestě v Třebíči a osobně to považuju za nejlepší nealkoholický nápoj na území střední Evropy.
Ano, Zonka bývala moc dobrá, ale než její výrobu pokazili komunisti. Po revoluci se ji pokusili v Třebíči zresuscitovat, ale už to nebylo ono. A jestli se ještě vyrábí se můžeš zeptat strýčka googla. Tvé vzpomínky jsou už ale hodně staré, že?
K té sekané - už to tu psali psavci přede mnou - nemusíme naštěstí kupovat hotové směsi, ani mleté maso, když nechceme, a můžeme si pomlet maso doma. A víme, co meleme. Ale je to víc práce... což mně nevadí a stojí mi to za tu jistotu.
březen 13, 2011 17:51
Dani, : bb2
v tom případě bych poděkovala a odešla s tím, že tlusté vepřové nechci, proto jsem si nechala namlít hovězí, nechť to vepřové odeberou, nebo nekoupím. Kdybych si nechala namlít tlusté, třeba bůček, tak by mi to nevadilo, to bych nejspíš ani nepoznala.
U nás mají v ledničkách pod pultem i mísy na různé zbytky, takové ty dvě lžíce mletého z mísy, protože poslední paní chtěla přesně kilo a ani o deko víc, apod. Je to dobré maso, ale je to holt "zbytek" a u nás mají ve zvyku donášet tácy s novým masem nebo tyčky s uzeninami do obchodu a tam to přidávat na mísy, ne nosit mísy dozadu (a zamíchat čerstvé do staršího). Takže by každý zákazník viděl, že míchají nově donesené mleté do zbytku, no tak ty zbytečky, což se týká i špiček z masa, z tlačenek, salámů apod., dávají do lednic pod pultem. Maso tuším, že zpracují na polotovary, sekanou apod. Zbytečky uzenin si berou zaměstnanci. Rozkrádání nehrozí, šéfová se šéfem se pořád pohybují po řeznictví i v krámu.
březen 13, 2011 18:28
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy

 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]