O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

Syndicate


DOMÁCÍ ÚKOL - TÉMA HOLOCAUST PDF Tisk E-mail
Úterý, 23 leden 2024

Je jedna škola, základka, v té škole devátá třída. A tamější paní učitelka dětem zadala téma (viz níže) na domácí práci z předmětu fyzika. Zadání dostaly školním e-mailem. Informace si mají najít na netu v hodině fyziky a na noteboocích vypracovat prezentaci - tj. odpovědi na položené otázky - a že ji budou tento pátek prezentovat před třídou, pochopitelně na známky. O tomhle jsem se dočetl na netu. Většina lidí si myslí, že se kantorka zbláznila. Že se podobná témata mají realizovat citlivě a rozumně. Že tohle je totální ztráta soudnosti. Snaha o jakési prolínání předmětů (probírají to současně i v češtině) nesmí přece končit tím, že budeme počítat průtok plynu v plynových komorách nebo nosnost palet na mrtvoly. případně řešit smrtelné hodnoty proudu a napětí.  

 

 

Podle mě není úplně špatné si tyhle věci připomenout. A možná i trochu drsně. Aby to těm mláďatům docvaklo. Ale hlavní by samozřejmě bylo navázat nebo předcházet diskuzí na toto téma. Rozebrat s nimi, proč se to asi stalo, jestli se tomu tenkrát dalo zabránit... Protože jen hola fakta a vzorce k učení nikoho nenalákají.

 

Může jít o obrázek text, kde se píše Projekt HOLOCAUST Plynová komora: zpusoby likvidace táborech (účinky chemickych látek/elektrického proudu na lidský organismus) kdo to vynalezl ve kterém státe to vynalezli kde to poprvé použili jakým plynem komoru plní kolik lidí se do té komory asi vejde Elektrické vedení kolem tábora: jaké napští pouštšli do toho obvodu jaký vliv má elektricky proud na zdraví človeka jaká velikost napetí je ješte snesitelná pri které hodnote ochrneš rešit proud kdy umreš napští

 

Mě to teda přijde jako dobrej přístup. Ze školy, kde to bylo pojaté "citlivě",  jsem si odnesl jen čísla. 6 000 000. Hm. Další desítky milionů zařvaly na frontách. Hmm.

Bylo mi 13, 14.

Až když jsem si sám četl detailně o tom,  jak fungovala a nestíhala Treblinka, o tom, jaká byla náplň práce čet, o mnoha dalších detailech, pak teprve jsem si uvědomil tu děsivost.

Ta děsivost je totiž právě přesně v těch detailech. Ne v tom, že jich umřelo 6 000 000.

Lidi se totiž vraždili vždycky.

Lidi v sobě mají zakodované, že z každého můžete udělat bestii, která bude strojově vraždit.

 

Ta děsivost je právě v tom, že někdo skutečně tyhle detaily řešil. Že člověku ukážete, že on sám může být úplně klidně kolečkem v soukolí vraždícího stroje.

Protože dokud toto člověku neukážete, nenaučili jste ho o holocaustu a dalších genocidách VůBEC NIC.

Buď dětem řeknete a ukážete, co se tam dělo a jak u toho lidi uvažovali. a jak je možný. že civilizovaný národ začal masově vyhlazovat svoje spoluobčany...

Myslím si, že nic jako citlivej přístup neexistuje.

 

Inu, tento pátek to budou v té jedné (vím které) škole žáci prezentovat. Uvidíme.

Napíšu.

 

KAŽDOPÁDNĚ – JAKÝ JE VÁS NÁZOR NA ZADÁNÍ TOHOTO ÚKOLU?

 

 FRANTA

 


Komentáře (6)add feed
... : *deeres*
Treblinka je hodně silný kafe. Automatizovaná lidská jatka s využitím ostatků. Před časem jsem viděla dokument a přestože nejsem zrovna moc útlocitná, tak mi z toho bylo špatně. Je neuvěřitelné, co dokáže "člověk" udělat druhému tvorovi a netýká se to jenom lidí ( iz předchozí článek).
Jestli bylo správné rozhodnutí učitele zadat takový úkol? Nevím, já Treblinku viděla jako dospělá a dodnes jsem to nevydejchala.
Na druhou stranu tu je trend nedávat žádné domácí úkoly a přestat učit takové "zbytečnosti" jako psaní rukou. Zdědila jsem nádherný rukopis po tátovi, který jsem povýšila na doktorskou čmáranici a i přesto mám pocit, že naše školství tímto velmi směřuje všeobecné vzdělání k negramotnosti.
leden 24, 2024 09:43
... : *deeres*
Je to vidět na mém příspěvku, kdybych to psala rukou, nebyly by tam takové bláboly. Jednak mi napovídá debil android a pak si to po sobě nemohu ani přečíst zpětně, protože napsané mi mizí.
leden 24, 2024 09:47
... : Josef
Sorry jako. Když se budu držet hodně slušně, ale skutečně hodně slušně, tak mně to připadá přinejmenšim nevkusný.
A když se budu držet hodně slušně, ale skutečně hodně hodně slušně, tak o učitelce řeknu, že je normální kráva.
leden 24, 2024 14:31
... : andrea

Kdyz si prectu na wikipedii heslo holoukaust, tak jsou to sucha fakta, ktera nedokazi vykreslit jeho desivost, tak jako exkurze v Osvetimi.
Tady v tomhle zadani se nemava miliony mrtvych, ale ukazuje se detailne na konkretni stripky te brutalni mozaiky.
Zaci jsou nuceni o tematu neco nacist a uvazovat, v tom vidim sanci, aby sami pochopili desivost samotneho holokaustu a ocenuji pristup pani ucitelky.
A pokud se o tom bude pak jednotlive debatovat - tim lip.
leden 24, 2024 19:51
... : saffron
Já bych řekla, že hodně záleží na následném kontextu, jak s tím bude ten učitel pracovat. Protože když to vezmeme jen po té technické stránce, tak to je stejné, jak to uchopili nacisti - taky to řešili jako technický úkol, propočítávali, měřili, vážili, kreslili a rýsovali. Jistě k tomu bylo potřeba hodně technických znalostí a schopností a taky se pak za to navzájem oceňovali, když jim tyto továrny na smrt dobře fungovaly. No a pak je tam ten další rozměr - toho etického, hodnotového....uvědomění, že se takto "pracovalo a kalkulovalo" s lidmi, kteří byli něčí rodiče, děti, sestry, bratři...ne jen ty jednotky ke zpracování. Pokud tuto hrůznost dokáže učitel v kontextu těm dětem předat, tak je to dobře, byť se přiznám, že se mi už při čtení toho úkolu svírá krk. Ale respektuji to, že cesta předání poznatků dnešním mladým lidem může být jiná.
leden 25, 2024 06:40
... : Josef
Teď jsem si přečet na Novinkách:
Ředitel školy: „Do projektu se zapojili i vyučující fyziky. Odtud pochází výstup, který je při nejlepší vůli problematický. Řečeno na rovinu, tento výstup se vyučujícím hrubě nepovedl a vůbec neměl vzniknout. Je nedostatečně citlivý k danému tématu a rozhodně jej nechci hájit. Považuji to za individuální chybu jednotlivců a mrzí mě, že skvělou práci ostatních částí projektu takto znehodnotili. Chci se osobně omluvit za tento nedostatečně citlivý přístup. Uvědomujeme si, že toto zadání bylo více než nevhodné,“ dodal ředitel.
-------------------------------------------------------------------
Já bych dodal za sebe, že v poslední době se prostor hemží omluvama, kterejma snad má bejt každá sviňárna ukončená a zapomeňte. Jedná se vždycky o "vynikajícího pedagoga", jindy ministra, o jehož kvality nesmí bejt společnost ochuzena. A hleď, národe, jakej je to charakter, vždyť se omluvil. Blééééééééééééé!
leden 25, 2024 16:50
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]