Je jedna škola, základka, v té škole devátá třída. A tamější paní učitelka dětem zadala téma (viz níže) na domácí práci z předmětu fyzika. Zadání dostaly školním e-mailem. Informace si mají najít na netu v hodině
fyziky a na noteboocích vypracovat prezentaci - tj. odpovědi na položené otázky - a že ji
budou tento pátek prezentovat před třídou, pochopitelně na známky. O tomhle jsem se dočetl na netu. Většina lidí si myslí, že
se kantorka zbláznila. Že se podobná témata mají realizovat citlivě a rozumně. Že
tohle je totální ztráta soudnosti. Snaha o jakési prolínání předmětů (probírají
to současně i v češtině) nesmí přece končit tím, že budeme počítat průtok
plynu v plynových komorách nebo nosnost palet na mrtvoly. případně řešit smrtelné hodnoty proudu a napětí.
Podle
mě není úplně špatné si tyhle věci připomenout. A možná i trochu drsně. Aby to
těm mláďatům docvaklo. Ale hlavní by samozřejmě bylo navázat nebo předcházet
diskuzí na toto téma. Rozebrat s nimi, proč se to asi stalo, jestli se
tomu tenkrát dalo zabránit... Protože jen hola fakta a vzorce k učení nikoho
nenalákají.
![Může jít o obrázek text, kde se píše Projekt HOLOCAUST Plynová komora: zpusoby likvidace táborech (účinky chemickych látek/elektrického proudu na lidský organismus) kdo to vynalezl ve kterém státe to vynalezli kde to poprvé použili jakým plynem komoru plní kolik lidí se do té komory asi vejde Elektrické vedení kolem tábora: jaké napští pouštšli do toho obvodu jaký vliv má elektricky proud na zdraví človeka jaká velikost napetí je ješte snesitelná pri které hodnote ochrneš rešit proud kdy umreš napští](https://scontent.fprg5-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/417842709_756631396489139_7495551365430238933_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=3635dc&_nc_ohc=e9Q6Iacw2AIAX8flvMh&_nc_ht=scontent.fprg5-1.fna&oh=00_AfADgqj0y_3uc4mYZZds7X0xETxisHzbguHRYCQNAIEgNQ&oe=65B5E094)
Mě to
teda přijde jako dobrej přístup. Ze školy, kde to bylo pojaté
"citlivě", jsem si odnesl jen čísla. 6 000 000. Hm. Další desítky
milionů zařvaly na frontách. Hmm.
Bylo
mi 13, 14.
Až
když jsem si sám četl detailně o tom, jak fungovala a nestíhala Treblinka, o tom,
jaká byla náplň práce čet, o mnoha dalších detailech, pak teprve jsem si
uvědomil tu děsivost.
Ta
děsivost je totiž právě přesně v těch detailech. Ne v tom, že jich umřelo
6 000 000. Lidi se totiž vraždili vždycky.
Lidi
v sobě mají zakodované, že z každého můžete udělat bestii, která bude strojově
vraždit.
Ta
děsivost je právě v tom, že někdo skutečně tyhle detaily řešil. Že člověku ukážete,
že on sám může být úplně klidně kolečkem v soukolí vraždícího stroje.
Protože dokud toto člověku neukážete, nenaučili jste ho o holocaustu a dalších
genocidách VůBEC NIC.
Buď
dětem řeknete a ukážete, co se tam dělo a jak u toho lidi uvažovali. a jak je
možný. že civilizovaný národ začal masově vyhlazovat svoje spoluobčany...
Myslím
si, že nic jako citlivej přístup neexistuje. Inu, tento pátek to budou v té jedné (vím které) škole žáci prezentovat. Uvidíme. Napíšu.
KAŽDOPÁDNĚ – JAKÝ JE VÁS NÁZOR NA ZADÁNÍ
TOHOTO ÚKOLU? FRANTA
|