[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
téma
manuál
poradna
tady a tam
úkol pro vás
MUDr. Kudlička
fauna a flora
nejen duše
zážitky
krásno
:-)))
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
DOMŮ
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
Nová kniha: Jsem fakt impotent?!
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2004
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
KAŽDÝ DOBRÝ SKUTEK SI ZASLOUŽÍ POTRESTÁNÍ
Rubrika: [úkol pro vás]

Když už tu mluvíme o těch povolebních neuskutečnitelných snech, o chimérách, ráji, o místech, kde se majetek nemusí zamykat, o krásných lidských vztazích, které všichni, do jednoho, po volbách očekáváme, musím se vám svěřit s tím, co se mi nedávno stalo: vždy, když jdu z garáže, chtě nechtě, musím projít kolem jisté hospůdky. Už zdálky mě praštily přes nos její vyzařující spiny a vábily a žadonily: “Pojď na jedno, pojď na dvě…“

 


     Neodolal jsem, jak jinak, poslechl jsem ty neodbytné vábilky a domů se vracel po třech. (Tedy po třech pivech, pochopitelně.) Kousek u vchodu před domem jsem viděl ležet malou taštičku, takovou, jako nosí řidiči. Spíše však dámskou. Zvedl jsem ji a protože jsem neměl brýle na čtení, otevřel jsem ji až doma. Obsah tvořil mobil N 6230 s foťákem, peněženka s asi 1200 Kč, občanka, řidičák, techničák, zdravotní průkaz, rtěnka, šmínky a nějaká — už načatá antikoncepce. Manželka ještě nebyla doma a tak jsem se otočil a zazvonil jsem v dolním patře u sousedů, u majitelů taštičky. Přišla mi otevřít matka té, která kabelku ztratila. „Jé, vy jste zlatej…“

     Vyprávím to pak doma ženě a ona mi povídá, že jsem udělal dobře, že jsem to vrátil, protože by si neuměla představit už jen všechno to chození po úřadech kvůli novým dokladům. Vzápětí však podotkla, že by se asi slušelo, kdyby mi bylo poděkováno nějakou tekutou maličkostí. Tím to skončilo.

     Asi po týdnu potkala žena sousedku a povídá jí: “Tak co, to jste rádi, že vám manžel ušetřil tolik tisícovek a času stráveného na úřadech, co?“ Když mi to řekla, skoro jsme se pohádali, protože se do toho nemusela tak jízlivě míchat. Ale znáte ženské…Co se jim honí v těch jejich hlavinkách…

     No a dnes to vypadá tak, že na pozdrav mi paní sousedka skoro ani neodpoví a když už se míjíme a nemůže mě obejít, je to taková jiná odpověď než bývala. Bez úsměvu. Jako bych ji tím pozdravem snad otravoval. To se prostě pozná.

 

     A teď si vyberte ze dvou možností:

- Myslíte si, že se žena zachovala hloupě a že sousedce neměla vůbec nic říkat a nechat to plavat?

- Nebo myslíte, že měla pravdu a v rámci dobrých sousedských vztahů by si to zasloužilo malé nálezné (např. ve formě malé lahvinky Bechera, vodky či jiné metly lidstva)? 

 

     Mně však na tom příběhu blaží úplně jiná věc. Jsem rád, že nejsem příčinou zrození nechtěného človíčka vlivem vynechání „anticepce“ z důvodu ztráty kabelky; protože ta se musí brát pravidelně, že?

Master  


 


 



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat nevhodné a vulgární příspěvky

Komentáře

No, (Aknela - Mail - WWW) 12.06.2006, 04:54:00
říct, že se manželka zachovala hloupě je podle mě ještě dost slabé slovo:(

Osobně bych nechtěla žít ve společnosti ve které se obecně předpokládá, že za každý dobrý skutek dostanu zaplaceno. To trochu popírá podstatu dobrého skutku, ne?

masterku (Mrska - Mail - WWW) 12.06.2006, 06:02:44
sory, ale zena se do toho nemela michat. A uz vuuubec ne takovymi slovy. Kdo se neodvdeci sam od sebe tomu ani jedovate poznamky nepomuzou a na sousedskych vztazich to neprida - jak je vidno.

No, (NČ - Mail - WWW) 12.06.2006, 06:13:18
osobně bych nechtěl žít ve společnosti dacanů, jimž moje dobrá vůle, spojená s úsporou pár tisícovek a spousty času a spousty nepříjemností, nestojí za OCENĚNÍ (ne odměněnění, ne zaplacení) jejich dobrou vůlí, spojenou s osobním díkem a nepatrnou \"pozorností\".
PS: Strycu, ale nakonec dobrý! Mohla Ti taky přijí oznámit, že v tý šrajtofli měla ještě jednu pětilitrovku a zlatej náramek...

Ale (Aknela - Mail - WWW) 12.06.2006, 07:26:45
NČ, odměnou ti přece může být prosté \"děkuju\" a hřejivý pocit, že jsi někomu pomohl:)))

Odmena? (Romana - Mail - WWW) 12.06.2006, 08:32:45
Myslim si,ze kdyz neni zadna aspon mala odmena,tak to pak mnohe lidi mrzi a rikaji si,ze jsou za \"blbce\",ze to vratili i kdyz je to spravne.
Memu muzi se prihodilo,ze cestou do prace nasel naditou penezenku s penezy a ruznymi kreditnimy kartami.Bylo tam jmeno sefa nejake firmy a tak tam zavolal,sef se neobtezoval ani sam prijit a vyzvednout to,poslal nejakeho ucne a ten \"odmenil\" meho muze 10 EUR-bankovkou.Pritom v te penezence bylo nekolik tisic a normalne odmena z nalezneho je tusim 10%. Takze vdek zadny a jako-by jeste obtezoval,ze to nedonese az k nemu do firmy.
Meho muze moc mrzelo,ze mu ani osobne neprisel podekovat.

co se tyce sousedky (Jasmina - Mail - WWW) 12.06.2006, 09:02:50
tak ten \"ramec\" dobrych sousedskych vztahu-jak vidno manzelka pohvezdickovala.
Co se tyce \"panu na vysi\"-tam si klidne vyberte penize a karty aj.doklady vhodte treba do postovni schranky.
Neni to poprve,co \"kman\" nasel naditou penezenku,vse vratil a dostal jen strohe podekovani.
A neni ani poprve,kdy byl nalezce narcen-ze tam jeste neco chybi.

Snad mi zde přítomní atheisti prominou, (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.06.2006, 09:24:53
ale všichni opravdu věřící lidé (nikoli tedy \"pámbíčkáři\") znají koncept \"bezpodmínečné lásky\", do kterého spadá i oblast dobrých skutků. Dobro zůstává dobrem i bez jakýhokoli \"děkuju\", naše duše nepotřebuje poděkování za dobrej skutek, protože je to ona, která z něj má největší užitek. To jen naše ego vyskakuje a volá: \"síím, síím, já si zasloužím odměnu!\", to jen naše ego vyžaduje potvrzování vlastní hodnoty a nepostradatelnosti od lidí okolo, vědomá duše nic takovýho nepotřebuje.
Je dobrý se zamyslet nad tím, jak si očekávání odměny a princip \"něco za něco\" přenášíme i (nebo spíš především!) do partnerskýho vztahu. Do vztahu, kde by dobrej skutek, nebo chcete-li služba bez očekávání \"honoráře\" měly být zákonem. Nechci bejt za klona tý pani, co tu občas spamem agituje, takže to už dál nehodlám pitvat, jen jsem zkusil předhodit jinej pohled. Na konec snad jen ke konkrétnímu případu - ať už se master zachoval, jak chtěl a podle jakýho konceptu chtěl, považuju to za věc, která je jenom mezi ním a sousedkou, a jeho žena se do toho neměla vůbec montovat a měla zůstat jen u vyjádření svýho názoru. Dle názoru mýho :-)

(motýl Anonym - Mail - WWW) 12.06.2006, 09:27:43
Co to je zase za inovaci, ty zpětný lomítka přilepený k uvozovkám?

(daniela-kudlanka - Mail - WWW) 12.06.2006, 09:31:57
tahle \"úprava\" jde mimo mně - to je asi \"něco nového na serveru\"... Uvidíme, třebas to přestane :-)))

nevím, co manželka pohvězdičkovala!?! (kiwi - Mail - WWW) 12.06.2006, 09:28:34
To se má nechat bejt? To se má snad ještě omluvit za to, že jsou ti lidé tak krkaví? Mastere, měl jsi jim dát buď jen papír o tom, že máš tyhle věci u sebe, do schránky, aby si pro to musel někdo od nich osobně! Ty jí to chudáčku doneseš až pod nos a oni sotva zabučej. Souhlasím s NČ! jsou do dacani a buď rád, že aspoň víte, na čem jste.
Pak se člověk fakt nemůže divit, že příště jinej šrajtofli jen vybere...

tak jsem zase zpět - tady je novinek! (sangria - Mail - WWW) 12.06.2006, 09:41:26
Tak - Masterova paní zas toho tolik neřekla - nevím, proč se sem tedy hned tahá náboženství. Neříkala přeci nic o tom, že ta rodina jsou lakomci a nevychovanci, že minimálně měla jít OSOBNĚ PODĚKOVAT ta holka, co jí to všechno patřilo! Věřím, že kdyby za Masterem přišla, opravdu mu hodně moc poděkovala a byla fakt slušná, tak by ani žádnou flašku nezmiňoval, ani by o tom nepsal.. To je všechno hlavně o tom, že ta dívka, které to bylo, nemá žádné slušné vychování. Ale - Mastere, neboj, ty víš, že jsi se zachoval dobře, ví to i tvoje paní a nakonec - ví to i ta sousedka.
A ona se určitě za tu svou pitomou nánu stydí.

kiwi (Jasmina - Mail - WWW) 12.06.2006, 09:46:18
jak manzelka se ma nechat bejt?Ona neco nasla a vracela?-ne-pletla se do neceho do ceho nemela.
Snad je master dospely aby si to ev. vyridil se sousedkou sam,ne?
Nakonec-vzdyt to vidis,ceho tim dosahla-ne becherovky ale toho ze sousedka nazdravi.
A kdo vi-treba by manzel sousedky pri prilezitosti zaplatil masterovi v hospode panaka...nebo byli pripraveni na to ze kdyz nastane prilezitost-pomohou a prilezitosti nastavaji,to mi ver.
Neni nad to kdyz se s odmenou otali-kolikrat pak prijde desetinasobna)))

Tak Vám všem děkuji (master - Mail - WWW) 12.06.2006, 10:14:19
za různorodé názory. Co člověk, to názor a já jsem věděl, že ač ateista (Motýle), že konám dobro.:-)) Nakonec – o konání dobra se zmiňuje i známé přísloví. :-) A manželce to dám přečíst. I když – ona má svoji hlavu. A pěkně tvrdou.
Nedávno jsem to vyprávěl dceři, která žije v Londýně a přijela na týden domů. Jí se tam s odstupen týdnu stalo něco podobného. Ona tam chodí do školy a občas zajde i do knihovny, odkud mi sem tam napíše mejl. Vyprávěla mi, co se jí tam přihodilo. Když si vyndávala výpůjční kartu, vypadla jí z peněženky kartička s National Insurance Number. To je něco jako naše rodné číslo – tedy spíše číslo pro pojišťovnu a bez toho vás nikdo legálně nezaměstná. Kartičku našel pan knihovník a ihned jí zatelefonoval. Ona byla šťastná, protože by musela absolvovat další pohovor a následovalo by opětné, asi dvouměsíční čekání. Když si šla pro kartičku, koupila knihovníkovi, jako pozornost, lahvinku Skotské. On se prý rozzářil a říkal, že se mu něco podobného ještě nikdy nestalo a v ten moment byl prý šťastnější než ona. V žertu jí pak řekl, aby tam chodila častěji a aby tam opět něco zapomněla. :-))

A poznámka pro Jasmínu: Že jsem dospělý? No jak se to vezme a také jak kdy. Někdy si nechám i poradit od rozumnějšího pohlaví.:-)
To určitě víš, že my muži se od určitého věku vracíme přes klukovská léta zpět do dětství. Nějak mi to nevadí, jen bych se nechtěl dočkat těch plenek. :-)


Když si představím, jak bych se zachovala já, (Míša - Mail - WWW) 12.06.2006, 10:17:13
tak bych asi ve skrytu duše nějaké to drobnější (fyzicky hmatatelné) uznání díků očekávala (nakonec jsem nevracela jen stovku, že). Já vím, že se sluší a patří pomáhat nezištně, jen z lásky k bližnímu atd., JENŽE: každý jsme tak trochu sobec, že jo. Každý si v duchu tak trochu říkáme \"A co z toho budu mít já?\" Pochopitelně, že když pomůžu staré paní s nákupem, že nebudu očekávat, že mi za to z tašky vyndá kostku másla :) O tom ale teď nemluvíme. Pokud by mi někdo jako nálezné podsouval lahvinku, musím říci, že by mě to potěšilo. Sice bych dělala \"jako\" drahoty, říkala takové ty fráze, že to byla samozřejmost, že si lidé musí pomáhat apod., pak bych si ji ale přece jen vzala a s chutí ji vyžahla :)
Pokud si situaci obrátím, tak mně někdo vrátit mobil, doklady a peníze, tak bych se určitě nějak revanžovala, přijde mi to, že se to tak prostě sluší.
Jiná věc je to dodatečné připomenutí paní Masterové (s tím jízlivým dovětkem). To už opravdu nemuselo být. Ale na druhou stranu se správně říká: \"Chytrému napověz, hloupého trkni.\" Třeba jim to pak docvaklo, že mohli toho uznání projevit trochu víc a teď je jim hanba, proto asi ta změna chování.

Dobré skutky (Vodoměrka - Mail - WWW) 12.06.2006, 10:20:28
děláme přece pro to, že chceme pomoct, ne pro nárok na odměnu... pak už to není nezištný dobrý skutek, ale obchod... předpokládám, že paní určitě poděkovala... a taky si myslím, že pokud ta sousedka není zrovna nejlepší kamarádka tvé ženy, tak pak tahle poznámečka od ženy, která s tím neměla nic víc společného, než že je tvojí manželkou, zřejmě moc nepomohla...
Takže asi tak...

Souhlasim s Motejlem (Johanka - Mail - WWW) 12.06.2006, 10:26:20
To, ze kdyz neco najdu, tak to vratim majiteli, povazuju za naprostou samozrejmost, a kdyby mi mel za to jeste neco davat, pripadala bych si blbe, vzdyt jsou to jeho veci, tak mu patrej. Podekovani staci, i bez podekovani je to OK, protoze to, ze jsem mu pomohla, vim i bez toho, snad leda servani \"neco tam chybi\" bych asi neudejchala.

Jina vec je, pokud by mi agenda spojena s vracenim prinesla nejake netrivialni materialni ci casove naklady (jako v pripade toho zmineneho sefa firmy, ktery byl buhvikde), tam je samozrejme, ze by naklady mel nest majitel veci a asi i klidne mohl neco pridat :)

Vidim to tak, ze jednou ztratim neco ja, jednou nekdo jinej, kdyz udelam dobrej skutek, vsak on se neztrati. Kdybych si vzala nalezny (\"a navalte 10%!\"), tak se ztrati a byla by to skoda. Ja mam radsi s lidma dobry vztahy, nez o par korun vic, i v obchodni sfere, uz jsem treba dala dohromady hodne zamestnavatelu a zamestnancu, a ackoli mi byla nabizena provize, nevzala jsem nikdy nic, protoze dobry vztah a to, ze ten vdecici mi mozna pomuze, az ja budu potrebovat (ale kdyz ne, tak se taky nic nestane), je pro me cennejsi.

A ta manzelka, to je fakt husty. To je tak zapskla? O co ji jde, o prachy nebo co? Se divim, ze master vedle sebe jeste nevychoval poradnou masterku :). Ja bych s takhle chladne kalkulujicim clovekem zit nemohla (mam naopak svetce, co by rozdal vsechno, ale jsem za to rada).

ale vy se tady všichni pouštíte do jeho chudinky ženy... (kiwi - Mail - WWW) 12.06.2006, 10:42:39
vždyť se jen zastala manžela! A neřekla nic víc, než že jim ušetřil peníze!
Já rozhodně bych se taky zeptala, jestli je ta její dcera vůbec ráda, že se to našlo...
A poděkování? no, vždyť celý poděkování bylo jen: Jé, vy ste zlatej...
No, tak tedy za tolik dokladů a drahýho mobila? Prostě - a jednoznačně - jsou to nevychovaný krkouni!!!
Jak to napsala sangrie - kdyby ta holka určitě přišla osobně, a pořádně poděkovala, když ne hned ten den, tak alespoň druhej, tak taky věřím, že by nic dávat nemusela - ale huba by jí taky neupadla!!!
Promiňte mi, žejsem se rozčílila, ale tahle nevychovanost, která se obrací proti slušnejm lidem... Pak se nedivím, že je taky to starý český přísloví:
Pro dobrotu - na žebrotu.
Netýká se to přesně Mastera, ale je vidět, že ten je hodnej, jeho manželka se ho zastala - a vy byste ji tu ukamenovali.

A pro tu chuderu pubertacku, (Johanka - Mail - WWW) 12.06.2006, 10:47:16
mam docela pochopeni. Ja kdyby mi maminka rekla \"ten hodny pan odshora Ti prinesl kabelku s prachama a antikoncepci, tak mu koukej jit podekovat\", tak bych se spis do zeme propadla nez tam sla. Proste bych se stydela - kdyz to prinese a ja jsem doma, je to OK, ale jen tak tam jit, dobry den, ja vam dekuju, tak nashledanou, proste neni to pro drsnyho dospivajiciho jednoduchy :) (ani pro dite, dospeli uz to nekteri zvladnou, ale priznam se, kdybych prisla domu a muz mi rekl, ze dedek shora prinesl moji penezenku, taky bych se stydela a bala jen tak tam jit a konverzovat o tom :)).

Slyšeli jste to??? (master - Mail - WWW) 12.06.2006, 10:55:33
No viděli jste to??? To je dnes mládež...
Johanka mi řekla \"dědek...\"

:-))) taky nechápu, proč najednou tolik ošklivých slov (sangria - Mail - WWW) 12.06.2006, 10:55:56
Masterku, tohle manželce neukazuj, ještě by ti sem zakázala chodit :-(

To byste se divili (Hani - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:01:21
co lidi ztratí..
Vedu v práci agendu ztrát a nálezů a je to někdy síla.
Z několikaleté zkušeniosti vím, že za nalezenou věc poděkují spíš lidé, kteří by o tolik nepřišli, za větší obnos nebo věc málokdy...momentálně tady mám nález cca 70 tis Kč, nějaké dolárky, eura..
No a mastere..manželku z toho příště vynech...hi hi..nakonec-z toho máte jen tiché sousedství

říkala jsem si, že nic psát nebudu - (anina - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:04:26
říkala jsem si, že nic psát nebudu - (anina - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:02:52
ale nedá mi to - tak holka něco drahýho ztratí, její máma jen tak kvákne,
master se zachová jako kavalír, jeho paní se ho zastane -
A kdo je nakonec špatnej?
\\\"zapšklý, chladně kalkulující člověk, se kterým by se nemělo žít\\\" = manželka
...
A kdo je chudáček? = ta ubohá nešťastná puberťačka, který všichni ubližujou, bůhví, jestlí jí to někdo z kapsy nevyndal... a ještě aby chodila za nějakým dědkem a snad mu děkovala... Takový kraviny by po ní chtěli!!!
Kde to jsme? kde je nějaká etika, slušnost? Takže Johanko,Motejle,Aknelo - chovat se arogantně je správné a chtít po někom jen vděk, slušnost - to je přímo hnus, co? Měla jít A OSOBNĚ PODĚKOVAT!!! Protože nejbejt jeho, tak musela JÍT OSOBNĚ PO ÚŘADECH a měla by pendrek a ne telefon...


koukám, žejsou asi nějaké \"změny\" na serveru... dost to blbne :-))) (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:06:46


No já teda nevím - (Míša - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:06:52
stydět se jít někomu poděkovat? Johanko??? Vzhledem k tomu, že \"dívenka\" užívala antikoncepci, nepředpokládám, že by jí bylo nějakých sedm a musela se stydět \"dědka\" zeshora. A když se tady mluví o nezištnosti, slušnosti a samozřejmosti vrátit nalezené věci, tak musím říci, že podle mě by teda byla slušnost jak poděkovat, tak i případně vrazit tu becherovčičku. A pokud dospívající děvucha ještě dostatek rozumu nepobrala, mělo být slušností maminky, aby ji k \"dědkovi\" po schodech dokopala, zazvonila a dcerku do dveří vstčila, by se \"dědkovi\" k zemi poklonila. :)))
Vám se to zdá jako samozřejmost, co Master udělal? Teda asi každý žijeme v jiné zemi, anebo si sami(y) před sebou něco malujete narůžovo.

anino, (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:08:35
pokud nemáš potíže s pochopením psanýho textu, tak až vychladneš, zjistíš, že tu nikdo nepsal nic o správnosti arogantního chování.

je to otázka slušného vychování, kterého tu moc bohužel není. (Inka - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:10:30
Nalezenou věc bych samozřejmě vrátila aniž bych cokoliv očekávala, ale myslím, že osobní poděkování dotyčné slečny by nebylo od věci, je to základ slušného vychování. Kdyby někdo něco vrátil mě, určitě bych mu něco dala, vím totiž co to obnáší vyřizovat všechny papíry znova, zablokovat karty, mobily, dokonce i to něco stojí. Ono stačí když v koloně v autě někoho pustíte ve své slušnosti před sebe, ale valná většina řidičů neumí ani zvednout ruku, že děkuje. To Vás trochu otráví.

Milý Motejle, nad tímhle se vychladnout nedá. (anina - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:11:28
ABSOLUTNÍ SOUHLAS s Míšou - Míšo, lepší bych to nenapsala!!!

Míšo, (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:16:28
ano, je to samozřejmost. A samozřejmost jsou daleko náročnější druhy pomoci, než s prominutím pitomý vrácení šrajtofle. Ale hlavně to je vedlejší - já taky, když mi někdo pomohl, tak jsem mu poděkoval, jedný slečně kytici koupil za nalezenou kytaru, kterou jsem idiot nechal ve vlaku. Ale to nic nemění na tom, že ona mi ji nevrátila pro tu kytici, ani já nepomáhám lidem pro díky, nálezný a jiný všimný. Leč tady na internetu se to, jak vidím, vysvětlit nedá.
A hlavně, otázka zněla, jestli to manželka náhodou nepohvězdičkovala. A my někteří si tady myslíme, že pohvězdičkovala, protože se pletla do něčeho, co jí nepříslušelo. Příběh nebyl postavenej tak, že zpruzenej master si postěžoval žene, že ti krkouni ani nálezný nedali a že by ho z nich rád nějak vyrazil, leč sám se stydí. Pak by ta její věta byla partnerskou výpomocí v nouzi :-)))

Motýlku, (Míša - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:41:56
ne, není to samozřejmost :)
Já vím jak to myslíš. Ano, je to samozřejmost pro určitý okruh lidí. Ale ve všeobecný rovině to v naší zemi samozřejmost rozhodně není. Spíš bych viděla jako větší samozřejmost, že ti někdo ten mobil ukradne z tašky či kapsy (jako se stalo mé dceři a mé neteři).
Hele, to je jasný, že někdo nejde vracet nález s úmyslem, že na tom něco trhne. Kdyby chtěl něco trhnout, tak to přece vracet ani nepůjde. Jde to vracet s dobrým úmyslem, že někomu pomůže. Prostě je to takový dobrák (někdo by řekl blbec). Až podsud si asi rozumíme, že jo? Jenže následně už nastává zádrhel. Pokud tenhle akt slušného vychování anebo dobráctví či křesťanské víry (či já-nevím-čeho-ještě) vezme dotyčný jakoby-se-nechumelilo, tak právě to mi přijde neadekvátní. Stejně jakoby mi přišlo neadekvátní, pokud by si někdo ten nález ponechal. To neposuzuju z pohledu nálezce, že by něco očekával. To posuzuju z hlediska, že někdo tedy vykonal dobrý skutek a pomohl druhému a za to mu patří určitý dík. Hele, i v té pohádce dědeček Honzu za dobrý skutek odměnil, ne? Taky to Honza neočekával, že za buchtu dostane odměnu, no ale když ji dostal, tak byl spokojený a využil toho. Poučme se ze starých pohádek, něco na nich je.

Ale přátelé, (master - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:43:30
já jsem jen popisoval skutečný příběh s trochou humoru, jakých se stane tisíce. Mým cílem není Vás nahvězdičkovávat, ale pobavit. I na svůj úkor. Se ženou jsem si to už vyjasnil. Faktem ovšem je, že ta jejich dcera mě od malička ještě nikdy nepozdravila. Inu, jako mnozí puberťáci. „Kdybych to byl býval věděl..., nepsal bych o tom.“ :-)) A venku je dnes tak krásně.
Ale kdo ví, kdybych byl např. v kůži Bédy traktoristy (nevím, neznám jeho názor a vůbec, kdepak se dnes chlapec toulá?) a našel bych pytel pšenice, určitě bych ho nevrátil. Zasel bych ho a získal bych 10 pytlů. Pak bych zasel 10 pytlů, získal 100, 1000, atd.,tuny pšenice.

No jo, teď ale nevím, co bych dělal s tou pšenicí...



dedek ;) (Johanka - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:51:42
Masterku, to nebylo na Tebe! :) Ja jsem se jen pokusila si pro lepsi predstavivost pribeh zasadit do realii naseho domu a predstavila jsem si toho staryho zapsklyho protivu, co bydli nad nama :)

Jinak Misino zduvodneni mi porad nejak nesedi. Nejdu tam pro odmenu, ale kdyz ji nedostanu, je mi to divny? Mne proste prijde fajn a prirozeny delat veci pro dobrej pocit a dobry vztahy, kor kdyz jde o souseda, nikdy nevim, kdy budu potrebovat pujcit sul nebo mi bude horet v byte nebo me trefi a budu potrebovat pomoc nebo neco. A kdyz ze zachrany penezenky mi maji dat 10%, tak ja jim pak treba za zachranu zivota mam dat co? Ledvinu? Jiste, zachrana zivota je samozrejmost, ale proc by uplne stejna samozrejmost nemelo byt vraceni majetku?

Johanko, (master - Mail - WWW) 12.06.2006, 11:55:53
to jsem si oddechl, že to nebylo na mne. To už je snad lepší ten strejda...uf.
Já už bych to nechal plavat, protože bychom se dostali od antikoncepce k restitucím. Znáš NÁS, co MY z toho dokážeme udělat...

Míšo, (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.06.2006, 12:17:32
taky vím, jak to myslíš, a věřím, že máš dobrý srdce. Ale když zmňuješ ty pohádky, tak si zkus vzpomenout, jak často se stalo, že obdarovanej byl tak zkoprnělej překvapením, že kouzelnýmu dědečkovi nepoděkoval. Přesto kouzelnej dědeček příště pomohl jinýmu Honzovi, nenahvězdičkoval se a nepřestal s pomáháním - to už by to nebyl kouzelnej dědeček. Ani nevyslal svou kouzelnou bábu, aby tomu zmetkovi připomenula, že je nevychovanej. A já jsem měl na mysli právě to, že když pácháme dobrý skutky, měli bysme bejt jako ti kouzelní dědci a báby - to, že nám nikdo nepoděkoval, nijak nesnížilo hodnotu našeho dobrýho skutku. To, že jsme poděkování očekávali a jeho absence nás vede k úvaze: \"Tak to se na to příště vyhvězdičkuju\", to naopak hodnotu toho dobrýho skutku snižuje velmi. Tak jsem to myslel, líp už to vyjádřit neumím :-)
Ale že je tam den jak vymalovanej, co?

Motýlku, tomu, co jsi teď napsal ale já vůbec neoponuju :) (Míša - Mail - WWW) 12.06.2006, 12:27:39
a věřím, že Master se příště na to nevyhvězdičkuje :)) (Taky to ani v nejmenším nenaznačil.)

Jo, den nádhernej, sluníčkem proteplenej, ale já mám v práci jak v márnici. Hrůůůůůza. Ale přijde mi na hlavu si pustit topení, když venku je ke třicítce. Dnes to zapíchnu už ve dvě a jdu na luft, než tady nastydnu :(

Ja bych to psychologicky zhodnotila, (Johanka - Mail - WWW) 12.06.2006, 13:20:57
ze Masterovi zcela jiste staci k blahu vedomi, ze jiste mlade dame svym primym az osobnim pusobenim prispel ke zdravemu sexualnimu zivotu.

Nicmene jeho zene je tento zpusob jesitneho uspokojeni zrejme neznamy, procez doslo k nejasnosti ve vztahu :)

kiwi (Jasmina - Mail - WWW) 12.06.2006, 13:21:01
Jak se manzelka zastala mastera?On mu nekdo ublizil?
Jinak to ze mlada mela nalitnout nahoru a podekovat-to mela,s tim souhlasim.
Nuze kdyz nekdo nepodekuje-je buran ale bohuzel-kdyz nekdo vyzaduje odmenu za pomoc-pak je buranem taky.
Co mohla manzelka rici-(stejne uz sousedka nezdravi))))-to ze by se sluselo kdyby jeji dcera podekovala aby tak bylo videt ze ma slusne vychovani.
Kdo vi zda ted ta sousedka nedrbe masterovi-ze prej jako ze by snad neco chteli.
Tak by jsi masterku mohl najit odvahu a zeptat se sousedky primo a konkretne-\"copak jsem vam pani sousedko udelal ze se na mne tak mracite?\"
No-ja si myslim ze asi zrudne a mozna i zakokta))))ale kdyby preci neco rekla ze ...\"vase pani...\"pak by jsi ji mohl pripomenout ze Tva pani doufala,ze dcerunka je natolik vychovana...(a dodat i to ze nezdravi).Aby se sousedka vyvedla z omylu ze vam snad slo o neco hmotneho. Ivan taky zapomnel podekovat a k zemi se poklonit-kdyz uz jsme u tech pohadek-tak dedecek hribecek si to libit nenechal))))))

Ha, a napadlo vás, že ta chuděrka dívčina, (Béda Traktorista - Mail - WWW) 12.06.2006, 13:47:41
co bere antikoncepci, to třeba nemusela rodičům ani říkat, mohlo jí bejt patnáct a najednou si to doma pěkně vyžrala vod mámy, máma celá zdrcená z toho objevu, že její děvucha již sexuje to taky těžko rozdejchává a v tom všem rozpoložení jí ještě sousedka pošťouchne. Hm, a tu flašku, co chtěla dát masterovi, tak v tu ránu doma zunkla a ještě dnes jí z toho bolí hlava a je jí zle, že nejni schopná ani na pozdrav pořádně odpovědět.

Bedo (Jasmina - Mail - WWW) 12.06.2006, 13:49:28
Tys na to kapnul a my si hlavu lamem-a pritom je to vse tak jednoduche))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Se ví, Jasmínko, (Béda Traktorista - Mail - WWW) 12.06.2006, 13:55:52
že ty nejzapeklitější problémy mívaj to nejjednodušší řešení. Akorát to my, posedlí hledáním těch nejsložitějších variant, to jaksi nevidíme :-)))))))))))

Dobré skutky (soliter - Mail - WWW) 12.06.2006, 14:02:07
dělám jenom a pouze proto, že je to ve mně a nedovedla bych se zachovat jinak. Pokud mi dotyčný ani nepoděkuje, řeknu si že je to problém jeho a jeho svědomí. Když mi za to chce někdo něco dát, cítím se trapně, proto to přece nedělám. Zrovna tak trapně bych se cítila kdyby to bylo naopak.

jojo (Jasmina - Mail - WWW) 12.06.2006, 14:22:33
Bedo-byva to casto tak a hodne je to tim-ze se neumime ozvat,zeptat,pripomenout...oni ti neslusni maji taky tady svou roli-rika se ze je nepsane pravidlo -treba podekovat a tak vsichni dekuji,vse jde v poradku a vse se zda ok.Pak jeden nepodekuje a jaka je reakce?-zustaneme jako ztoporeni a nejsme schopni slova,odchazime aniz bychom rekli co si o tom myslime a za rohem zdrbneme-jaky ze je nevychovanec)))a to vse jen proto ze jsme zaskoceni vypadkem jedince z nepsanych pravidel.

Obojí je věc slušného (vy)chování. (basi - Mail - WWW) 12.06.2006, 14:26:15
Být tou matkou, pošlu dcerku s poděkováním slovním i zhmotnělým:), právě aby jednak byla oceněna dobrá vůle nálezce, a pak z výchovných důvodů, aby si potomek zvykal vnímat, oceňovat dobro a dobré lidi. Jsem matkou, jak znám své potomky, ani bych jim nemusela říkat. No, a být nálezcem, kterým jsem ostatně už dvakrát byla, vrátím a budu čekat jen děkuju. Naštěstí nemám špatné zkušenosti s podezřívavým \"ale já těm měl o pár tisíc víc\". To bych asi příště nevracela, jen hodila do schránky. Jo, a najít peníze bez dokladů, bez adresy, tak je neodevzdám na policii, nechám si je.

dalsi extrem (Jasmina - Mail - WWW) 12.06.2006, 14:26:19
kdyz mi chce nekdo neco dat-citim se trapne,proboha proc?
Nedojde Ti snad ze kdyz k Tobe nekdo prichazi s darem a Ty odmitas-ze vlastne odmitas i jeho?
Neni zvykem lidskym darovat i \"bohum\"?-Taky to delaj bud ze neco chtej nebo za neco dekujou a ze se Kain poradne nahvezdickoval kdyz Buh neprijal jeho dary))))

Bédo, (master - Mail - WWW) 12.06.2006, 14:37:13
všechno by snad sedělo až na jednu nepřesnost. Ta děvucha má řidičák, jezdí v ojetém Cliu a je jí kolem 20ti.
Ale její táta je fajn, ten je normální a je stejnej jako dřív.

Nejblíž k pravdě se svým hodnocením bude asi Johanka. Ta má čuch pro detaily.
Já ani žena mobil nepotřebujeme, ten máme. Tak co? A těch 1200? Pro takovou holku je to velký peníz. Když uvážíme, že je na podpoře a že i benzín něco stojí... Kolik jen za to může mít těch, no jak se to jmenuje? Těch subminiaturních kalhotek s čárkou do hvězdičky? Čím menší, tím jsou dražší. Kolik může mít šmínek? Ani ta anticepce není zadara. A souložit se musí i kdyby na chleba nebylo...a posílat MMSky taky.
A konec konců - i ten alkohol je škodlivý. Je to návykové svinstvo. Všechny tyto aspekty jsem Masterce řekl a ona už o tom nemluví.

Zensky uz jsou takovy. (Bara - Mail - WWW) 12.06.2006, 17:19:21
Ja na tom nevidim nic neobvykleho, asi bych to rekla take aniz bych tim myslela na odmenu. To jsou takove sousedske povidani a jen tak aby rec nestala rekla to co rekla. V podstate je to pravda, litat po uradech pro vsechny nove dokumenty atd......Nevidim na tom nic spatneho.

Anino, (Aknela - Mail - WWW) 12.06.2006, 20:02:26
Tady je videt jak se pribeh vyviji a uz se mluvi uplne o necem jinem nez se puvodne zamyslelo.
Ja jsem prece nikde nepsala, ze souhlasim s aroganci a nevychovanosti, o te dotycne slecne jsem se vubec nezminovala.

Pouze jsem se pozastavila nad, zda se, celkem obecnym presvedcenim, ze za dobre skutky se ma platit, tot vse:)

PS: Asi pred pul rokem jsme s kamaradem nasli na ulici lezet sek na dost penez, se jmenem adresata. Stravili jsme asi dve hodiny telefonovanim na vsechna jmena co jsme nasli v telefonnim seznamu a tazali se, jestli nahodou nepostradaji nejaky sek. Toho dotycneho jsme pak nasli, dali si s nim sraz a sek mu predali. Vubec me nenapadlo, ze by nam za to mel neco davat, to ze jsme mu takhle pomohli a jeho ocividna radost byla odmena dostatecna. Az ted vidim, ze podle nekterych nazoru jsme z toho meli vyrazit nejmene flasku rumu:)))
...asi budu nenapravitelny altruista:)


Vidím, že Kudla je spolek lidumilů, (NČ - Mail - WWW) 13.06.2006, 06:35:15
kterým dělá radost působit radost jiným, neznámým lidem. Ale ku*va, přeci právě proto!!!! Nikdo nikde nepsal o odměně (byť je na ni přinejmenším morální nárok), strýc tady psal jen o \"pozornosti\", asi v tom smyslu: Udělalal´s mi radost, tak tady máš zase Ty ode mě maličkost pro radost. Nechápu, co je na tom ziskuchtivýho, krvelačnýho, vyděračskýho. Notabéne, když se o tom matka tý kozy přímo zmínila. A manželka strejdová, že byla nešikovná? Ani omylem, to jako se ještě má stydět za dotaz???!!! To jen ta sousedka kráva nekomunikuje, protože jí samotný je to samozřejmě trapný, jenže - než sáhnout do šrajtofle pro stovku za flašku, to jí přijde levnějc, když přestane zdravit!!!
A teď se dočítám, že Master měl tý krávě nevychovaný sám koupit flašku, protože ona mu způsobila blaženou radost už tím, že mu umožnila radovat se z vrácení... Jak šlechetné!!!!!
Stydím se za svou sobeckost, ziskuchtivost, hrabivost!

Vidím, že Kudla je spolek lidumilů, (NČ - Mail - WWW) 13.06.2006, 06:35:45
kterým dělá radost působit radost jiným, neznámým lidem. Ale ku*va, přeci právě proto!!!! Nikdo nikde nepsal o odměně (byť je na ni přinejmenším morální nárok), strýc tady psal jen o \"pozornosti\", asi v tom smyslu: Udělalal´s mi radost, tak tady máš zase Ty ode mě maličkost pro radost. Nechápu, co je na tom ziskuchtivýho, krvelačnýho, vyděračskýho. Notabéne, když se o tom matka tý kozy přímo zmínila. A manželka strejdová, že byla nešikovná? Ani omylem, to jako se ještě má stydět za dotaz???!!! To jen ta sousedka kráva nekomunikuje, protože jí samotný je to samozřejmě trapný, jenže - než sáhnout do šrajtofle pro stovku za flašku, to jí přijde levnějc, když přestane zdravit!!!
A teď se dočítám, že Master měl tý krávě nevychovaný sám koupit flašku, protože ona mu způsobila blaženou radost už tím, že mu umožnila radovat se z vrácení... Jak šlechetné!!!!!
Stydím se za svou sobeckost, ziskuchtivost, hrabivost!

NC, nelzi! :))) (Ceskymo - Mail - WWW) 13.06.2006, 07:23:08


Se přidám... (Kamila - Mail - WWW) 13.06.2006, 08:19:36
...tedy těžko čekat od děvuchy poděkování, když tě ještě nepozdravila. Od toho se to jaksi všechno odvíjí, nicméně to nevypadá na chybu až tak úplně děvuchy, jako spíš výchovy a tedy rodičů. Můj osmiletej syn zdraví každýho v baráku automaticky už pět let, je k tomu vedenej. A nepoděkovat? No to neexistuje - protože je to návyk! A ten asi ti tví sousedi nemají...

Ehm, (Aknela - Mail - WWW) 13.06.2006, 08:27:50
vycházela jsem z původního článku, kde Master píše, že se mu bylo řečeno : \"Jé, vy jste zlatej...\". To je podle mě poděkování a podle mě to stačí. Toť ale můj prostý, lidumilný a koukám že naivní názor.
Docela by mě ale zajímalo jak je to s tím morálním nárokem na odměnu. Teď to nemyslím jízlivě, jen mi došlo, že v tomhle se s NČ asi těžko shodnu. Jestli je to generační a nebo geografická záležitost netuším...A nebo jsem jen sobecký a nevděčný spratek:)))

Alenka (raději zezadu, milostivá?) (NČ - Mail - WWW) 13.06.2006, 08:46:44
Jen pro upřesnění. Ta kráva mu nepoděkovala ani omylem!
Cit: \"Přišla mi otevřít matka té, která kabelku ztratila. „Jé, vy jste zlatej…“
Se současným právním nárokem na odměnu si nejsem zcela jistej, nechce se mi zrovna teď študovat OZ, ale 10% náleznýho dřív existovalo docela jistě, a podle mýho názoru velice spravedlivě. Šlechetný nálezce jej však nemusel uplatnit, to je jasný.
Morální nárok - to je holt věc vychování. Někdo cítí \"povinnost\" aspoň SYMBOLICKY se odvděčit poctivému nálezci. Někdo tu povinnost necítí, protože MUSÍ BÝT každému potěšením už to, že směl poskakovat okolo MĚ!!!!




Aknelo, klid :-) (motýl Anonym - Mail - WWW) 13.06.2006, 10:56:43
Jsou prostě různý pohledy na svět, na život a naše fungování v něm. Jsou dost často nesmiřitelný, ale takovej prostě lidskej svět je. Proto je třeba \"levej\" a \"pravej\" pohled v politice, nemůže to bejt jinak, protože jeden ideální pohled pro všechny neexistuje a existovat nebude, dokud se nějakou genetickou manipulací nedosáhne stejnosti všech člověků :-) Problém vlastně nastává až tehdy, když se dva lidi s tak rozdílným pohledem na svět pokoušej třeba o manželství. A v tom vidím východisko - Ty si prostě enčého nikdy nevezmeš, případný pozvání na večeři raději rovnou odmítneš a bude dobře :-)))

. ( - Mail - WWW) 13.06.2006, 12:54:47


To nejsou různý pohledy na svět! (NČ - Mail - WWW) 14.06.2006, 06:28:47
Lidi jsou přece slušní i neslušní z úplně stejného důvodu. Byli tak vychováni.


Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: