[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
téma
manuál
poradna
tady a tam
úkol pro vás
MUDr. Kudlička
fauna a flora
nejen duše
zážitky
krásno
:-)))
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
DOMŮ
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
Nová kniha: Jsem fakt impotent?!
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2004
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
JAK NA ROZVOD S CIZINCEM - II.
Rubrika: [poradna]

Mila Danielo, je mi ze vseho do breku. Po šesti letech vztahu a z toho dvou letech manželství, jsou "doma" jen denodenni hadky. Manzel trva na tom, ze pokavad chci vycestovat, tak jedine sama, jinak mi chce najit byt blizko neho.... Manzelova rodina me naoko chape /tezko pochopi, ze ziju s zarlivym impotentem, ktery po nocich bud jen hraje hry na pocitaci nebo sleduje porno/, ale nesnazi se mi nijak pomoct. Ja tu nemam vubec nikoho - rodinu, praci, pratele.

    


     Musim tu zit jen proto, abych mohla byt nablizku synovi.  Prece nemuzu odjet a nechat mu tu myho malyho chlapecka!!! Ale k tomu me prece snad nemuze donutit!?! Vim, jak to tady vsechno probiha pomalu, na uradech sice vzdy slibujou pomoc, ale vse se tahne roky; dodnes se pracuje na mym obcanstvi,  takze kdybych prece nejak (i na par dnu) vycestovala, tak by on v te jeho zlobe mohl zapracovat na tom, abych se uz nemohla vratit.

      Potrebovala bych najit nekoho, kdo resi uplne stejny nebo podobny problem, kdo by mi mohl poradit sve zkusenosti. Nevite o nekom?

     Jeste jednou dekuju za podporu, Michaela


ODPOVĚĎ:

Michalko, než se cokoliv bude dít (ohledně rozvodu) měla bys si zajistit všechny potřebné doklady: tedy zaprvé rodný list dítěte. Tedy český. Pochopitelně, že bys měla mít v pořádku a komplet i svoje doklady – pokud je ještě máš – tedy pas, případně občanskou legitimaci (máš ji v Čechách?). Nejlépe bude, když kontaktuješ zvláštní matriku v Brně . Tam ti mohou poradit co a jak potřebuješ, v jakém pořadí máš co podniknout, jaké máš možnosti. Samozřejmě, nejlepší by bylo, kdybys se ti ozval někdo, kdo má s něčím podobným zkušenosti, nebo alespoň ví, jak situaci řešit!

Držím ti palce! daniela@kudlanka.cz

 

 



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat nevhodné a vulgární příspěvky

Komentáře

MichaeloNemam sice problemy s rozvodem, (Bara - Mail - WWW) 14.05.2006, 12:07:01
ale jen rada k tomu rodnemu listu tveho syna. Nevim v ktere zemi zijes, ale budes muset poslat prelozeny rodny list syna do cestiny (drive to muselo byt), vas oddaci list na ceskou ambasadu a oni ten list za tebe vyridi. Zaridi i zapsani ditete do cs.pasu. Za vsechny tyto ukony nasi ambasady se musi platit a ne malo. S tim musis pocitat. Ale jde to rychleji, nez kdyz to budes vsechno delat sama. A jak uvadi Daniela, vsechno se to vypisuje v Brne. Predevsim musis ziskat informace jak je to s tim vycestovanim na cesky pas a vraceni. Nejsem si jista, ze on by mohl zaridit, abys nemohla zpet. Jsme soucasti EU. Kazda radnice ma oddeleni pro tyto sluzby, mozna policejni oddeleni (cizinecke). Poptej se vsude. Drzim palce.

Barunko, už jsem to "prolinkovala" (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 14.05.2006, 13:00:33
takže už se dá zjístit, že Michaela nyní žije v Izraeli.
Jinak - k tomu placení - ono je to asi všude různé, např. v USA to zas tak drahé není... Jen je důležité, jestli má Michaela k těmto dokladům přístup, jestli třebas její manžel "preventivně" raději všechno nevzal k sobě...


Jo, laska hory prenasi, (Bara - Mail - WWW) 14.05.2006, 17:51:23
ale take oslepuje.....V pripade, ze Michaela nema nic v ruce, pak ma smulu. Jediny kdo by ji mohl pomoci je advokat. V pripade financnich problemu ji musi tedy s timto pomoci jeji ceska rodina. Ale jak to tak vidim, nechtela bych byt v jeji kuzi.

Móc pěkný. (motýl Anonym - Mail - WWW) 14.05.2006, 21:19:35
Asi by si měli všichni ti, co mají potřebu zakládat mezinárodní rodiny, odpovědět nejdřív na pár otázek:
- jsem schopnej žít v zemi svýho partnera?
- jsem schopnej tam navázat SVÝ VLASTNÍ přátelský vztahy?
- byl bych schopnej tam žít i v případě rozvodu?
- budeme schopní se s partnerem domluvit, v které zemi budeme žít (a to i v případě rozvodu)?

V případě zápornejch odpovědí (i když je mi jasný, že na tu poslední se dopředu odpovídá blbě) by do toho neměli jít. Pravděpodobnost rozvodu je obrovská a počítat s tím, že jeden rodič se prostě bez boje vzdá svýho dítěte, je opravdu naivní. Michaela si neumí představit, že chlapeček zůstane u toho "žárlivýho impotenta", "žárlivej impotent" (škoda, že neznáme taky jeho verzi a jeho pojmenování pro Michaelu :-)) zase těžko skousne, že mu zmizí chlapeček kamsi do Česka. Tohle bych řešit fakt nechtěl - pakliže se neumějí dohodnout, prohrávají všichni.


Motýle Anonyme, (Jitka - Mail - WWW) 14.05.2006, 21:43:08
pokud by se holky vdávaly z racionálních důvodů, tak by se nevdaly nikdy.


Souhlasim s Jitkou! (anina - Mail - WWW) 14.05.2006, 22:03:41
I kyz ja bych se asi bala si vzit cizince (ale ono se rika - nikdy nerikej nikdy!), kdyz se lidi miluji a kdyz se berou, na takovehle veci nikdo nemysli. To je podobne, jako kdybych pri narozeni ditete pocitala s tim, ze mi umre... Muze se to stat, ale pocitat s tim? To si neumim predstavit!

promiň, Jitko, (motýl Anonym - Mail - WWW) 14.05.2006, 22:50:55
ale já jsem ve svý poznámce vůbec neřešil DŮVODY sňatku. Ať se klidně berou z důvodů jakejch chtěj (třeba i z lásky :-)). Vzhledem k tomu, že k rozhodnutí o vstupu do manželství a založení rodiny dochází dnes naprosto s převahou až po několika letech vztahu (bylo tomu tak i v diskutovaným případě), troufl bych si odhadnout, že taková ta šílená zamilovanost, bránící jakýkoli racionální úvaze, už tam většinou není. Takže snad nějakej prostor pro to myšlení tam je. Já bych si teda o těchhle věcech s partnerkou - cizinkou povídal. Protože mi z tý rovnice, pokud máme oba na srdci zájem dítěte, vychází jediný řešení - oba zůstanou ve stejný zemi i po rozvodu. A to není žádná sranda. Takže bych se o tom bavil. Můj názor, nic víc.
A anino, když bude pravděpodobnost smrti Tvýho dítěte 1:1, tak o tom nebudeš přemejšlet? Budeš se tvářit, že se to Tobě rozhodně nestane? Ale u těch rozvodů ta pravděpodobnost taková je!

Michaelo, (Bara - Mail - WWW) 14.05.2006, 23:05:27
me stale nodochazi jak je mozne, ze jsi po ctyrech letech nepostrehla jeho zalibu v porno a pocitacovych hrach. Nebo to se cele ty roky pretvaroval? Kdyz takhle ponocuje, jak jde pak rano do prace?

Anino :-((((((((( (NČ - Mail - WWW) 15.05.2006, 06:38:40
Pro tak neskutečný věty nenacházím slov! :-(((((((

Jitko, (NČ - Mail - WWW) 15.05.2006, 07:23:32
pokud dívky nejsou schopny racionální úvahy, popř. ji i plánovitě odmítají, ať se, slípky, klidně vdávají, to je jen jejich věc, ale ať pak nebrečí, protože si za svůj zbabranej život samy plně odpovídají svou hloupostí a odmítáním rozumu, přesně dle Tvého návodu!!!
Což už ovšem nemůže platit pro JEJICH IRACIONÁLNÍ rozhodování o osudu dítěte, které chudák za jejich neschopnost racionální úvahy a úplnou absenci zodpovědnosti (lépe řečeno za jejich BLBOST) vůbec nemůže, a přitom doplatí ze všech nejvíc!

Poznámka: (Wendy - Mail - WWW) 15.05.2006, 08:18:33
No tak aspoň Bara a Kudlanka Michaele poradily...jinak by mu tak akorát mohla objednat vlevo inzerovanou publikaci (a možná ji ještě nechat přeložit do jidiš). CHlapci chlapci, příroda to možná tak zařídila schválně. A možná taky bylo nejlíp, když partnera vybírali rodiče. Aspoň to pak bylo na koho svést !

Wen, máš pravdu, alespoń ony, (NČ - Mail - WWW) 15.05.2006, 08:41:40
zatímco my ostatní jenom nestačíme žasnout. Ale jo, určitě je třeba i poradit, jenže já jsem přesvědčenej, že na tohle Kudla nepostačí. Tohle chce vysoce profesionální přístup s úplným vyloučením možných pochybení, byť i jen třeba formálního charakteru. Bez specializovanýho placenýho osobního právníka ani krok!

No dyť (Wendy - Mail - WWW) 15.05.2006, 09:33:31
první krok je za už linknutá matrika. A zde by mohla načerpat vědomosti o různých úskalích při vyřizování - jestli se jí někdo takový, co už to má za sebou, ozve.
Já bych se mohla zase uplatnit při radě, jak rychle zavést do domu ústřední topení, a nenechat se zbytečně honit po úřadech. Čekám na svou příležitost a zatím budu držet palce. Michaele.

Ano, poradit je třeba, (motýl Anonym - Mail - WWW) 15.05.2006, 11:46:16
ale to nelze bez důkladný znalosti práva v týhle oblasti, a to i práva mezinárodního. A hlavně to nelze bez důkladný znalosti problému týhle rodiny, a to z OBOU stran. Takže i kdybych to právo ovládal, takhle po internetu na základě emotivní výpovědi jen jedný strany bych nikdy neradil. Nechci se totiž podílet na možným odstřihnutí táty od dítěte, jen proto, že dva dospělí nezralci se nedokážou dohodnout. Co my tady víme, jak to všechno je?

to je všechno pravda, Motýle, ale - (kiwi - Mail - WWW) 15.05.2006, 11:49:36
o radu nás požádala Michala a ne její manžel. A rada, kterou jí daly Daniela a Bára rozhodně nenapomáhá nějakému možnému odstřihnutí táty od dítěte. To snad nemyslíš vážně. Rozhodně o tom všem pak budou rozhodovat povolaní. Mít v pořádku doklady ještě mj. nikomu neublížilo.

(motýl Anonym - Mail - WWW) 15.05.2006, 12:09:40
To jsem taky o žádný z nich neřekl, tak nebuď vztahovačná.

(motýl Anonym - Mail - WWW) 15.05.2006, 12:11:07
To jsem taky o žádný z nich neřekl, tak nebuď vztahovačná.

Promiň Motýle (Gita - Mail - WWW) 15.05.2006, 12:59:18
ale ať jde o JAKÝKOLI problém na Kudlance, vždycky tu slyšíme jen výpověď jedné strany. A navíc, k Tvému prvnímu příspěvku, tedy adresně k jeho posledním dvou odrážkám: Kdo se může v momentě sňatku s jistotou říct, že je schopen si v prostředí, kam se žení (a může to být klidně nějaká vesnice v Čechách nebo na Moravě o pár tisících obyvatel), najít vlastní přátele, nebo že bude schopen tam žít po rozvodu nebo dokonce říct, zda bude schopen se s partnerem v případě rozvodu domluvit. Svět se mění a my s nimi. To, co tu říkáš, je utopie...

Promiň Motýle (Gita - Mail - WWW) 15.05.2006, 13:02:46
ale ať jde o JAKÝKOLI problém na Kudlance, vždycky tu slyšíme jen výpověď jedné strany. A navíc, k Tvému prvnímu příspěvku, tedy adresně k jeho posledním dvou odrážkám: Kdo se může v momentě sňatku s jistotou říct, že je schopen si v prostředí, kam se žení (a může to být klidně nějaká vesnice v Čechách nebo na Moravě o pár tisících obyvatel), najít vlastní přátele, nebo že bude schopen tam žít po rozvodu nebo dokonce říct, zda bude schopen se s partnerem v případě rozvodu domluvit. Svět se mění a my s nimi. To, co tu říkáš, je utopie...

Gito, díky za podporu :-)) (kiwi - Mail - WWW) 15.05.2006, 13:22:21
Motýle, nic proti tobě nemám a vztahovačná rozhodně nejsem. Ale pokud bychom nemohly "přispět svou troškou do mlýna" jen proto, že se na nás obrátila jen jedna strana, tak to by tohkle všechno povídání tady na Kudlance bylo nemožné. Jsem ale přesvědčená, že Kudlančiny rady stejně jako rady i všech ostatních - že tohle všečchno dohromady už mnoha lidem v jejich trápení pomohlo. Tak se zbytečně nezlob a nevztekej. Jinak si tvých rad taky vážím (občas) :D

(yenn - Mail - WWW) 15.05.2006, 14:03:12
No jo, ale když se na to podíváte objektivně, tak vám vyjde tohle: na jedné straně otec - má zaměstnání, tudíž finanční jistotu, má asi zázemí i rodinu, to že se dívá na porno nebo hraje PC hry není nic, co by muselo zhoršovat jeho rodičovské kvality. tedy nic, co by vadilo aby případně syn zůstal v jeho péči, že.

Na druhé straně matka - která se nedokázala přizpůsobit životu v zemi, kde má manžela a vychovává dítě, bez práce a možná s nejistou prognózou najít si práci, navíc bez přátel - to taky trošku o něčem svědčí. Co by bylo v případě, že by syna odvezla do čech? Kde a jak by žili?

Navíc, při případném rozhodování se dává přednost zemi, kde dítě vyrůstalo dosud a jejíž jazyk zná, protože je pro dítě důležité, aby neztratilo svoje zázemí, jistoty, příp. kamarády.

(motýl Anonym - Mail - WWW) 15.05.2006, 14:16:23
Kiwi: Někdo se vzteká? Trochu projekce, ne?

Pro Gitu: Hádat se nechci. Já si na ty otázky odpovědět uměl. Pokud mě někdy čteš, tak víš, že změna a vývoj jsou základem mýho uvažování:-) Ale nezlob se na mě, jestli mě s danou zemí spojuje jenom mileneckej vztah, tak tam nemám co dělat. A k poslední otázce: Jistotu, že mi manželství vyjde, jsem neměl, nemá ji nikdo. Ale jistotu, že si beru natolik kvalitní ženskou, že pokud to nevyjde, nebudeme si dělat naschvály a uděláme maximum pro to, aby děti měly oba rodiče (protože to je pro nás velká hodnota a o hodnotách se snoubenci většinou bavěj), tu jistotu jsem měl. A nesplet jsem se. Vot eto moja utopija :-)) Možná mi prostě v Michaelině textu chybí věta: "Moc bych si přála, aby mrňous měl blízko mě i tátu, když už nám to nevyšlo, jen nevím, jak to udělat."
Přijde mi, a to se nezlobte, naprosto debilní vdát se někam do tramtárie a automaticky předpokládat, že pokud to nevyjde, tak prostě odtamtud s dětma ujedu a otec ať se třeba pos...
No a pro Michaelu:
Píšeš, že se chcete rozvést cestou domluvy. Jak jste se teda domluvili na péči o dítě po rozvodu? Od týhle domluvy by se snad měly odvíjet další kroky a kudlankovitý rady, ne?

Já s tebou v zásadě souhlasím, Motýle (Gita - Mail - WWW) 15.05.2006, 15:34:09
v tom, že každý si nese zodpovědnost sám za sebe a má vědět, do čeho jde. Takže odpověď na ty první dvě otázky celkem beru - a taky jsem to tak napsala. Ale opravdu mi nepripadá realné vědět s jistotou (dokonce mi připadá i dost naivní) věřit, že se po rozvodu s partnerem určitě domluvím. Já jsem taky v jednom dlouhodobém vztahu myslela, že bychom se vždycky domluvili. Při rozchodu mi nebyl schopen vrátit ani MOU videokazetu z MOJÍ promoce, byť jsem ho upomínala (a on mi dával dost ostentativně najevo, jak mu tato uznávám prkotina leží až u zadku) ačkoli si myslím, že já jsem mu vrátila vše, co jsem měla u sebe a bylo jeho (hlavně knihy a CD). A zdůrazňuju, že i moji kamarádi nad jeho počínáním kroutili hlavou. Ano, je to kravina, ale pro mě exemplární případ toho, jak se změní chování lidí v momentě, kdy přijde problém a s tím plynoucí požadavky. Ale to jen tak na okraj.

Motýle, úúúplně na okraj :-) (Lucie - Mail - WWW) 15.05.2006, 16:16:40
Kontradikce: jestli že je všechno ve vývoji, tak nemůžeš mít jistotu, že v momentě případného rozvodu se ještě budeš schopen s příslušnou osobou domluvit. Mohla se mezitím taky hodně změnit, a to asi k horšímu, když se s ní chceš rozvádět, že jo.
Jinak máš samozřejmě pravdu.
Jenomže Jitka taky, lidé zkrátka hodně často nejednají racionálně, v záležitostech lásky pak obzvlášť.

No, pánové bývají rychlí a kategoričtí (Wendy - Mail - WWW) 15.05.2006, 16:33:02
a v něčem mají pravdu. Ale rada typu - má si každá vzít spolehlivého Jardu z Berouna - hm, hm...

Michaelo (Jasmina - Mail - WWW) 15.05.2006, 21:21:18
V Tvem pripade bych do Cech nespechala a klidne bych svolila ten byt vedle,to vidim jako nejrozumnejsi.
To ze je zarlivej impotent -soud neuznava ze by mohl byt spatny otec.
Kdyz se na to divam nezucasnene-tak nemas pravo dite vzit do Cech.
Ty jsi se rozhodla dobrovolne zit v Izraeli,tak tam zij,protoze Te tam vaze povinnost,ted kdyz je dite.
A kdyz Ti manzel nabizi jiny byt-tak mi to nepripada ze by to byla nejaka zruda.

Michaelo - prosím tě, klikni si na: (kiwi - Mail - WWW) 16.05.2006, 01:35:36
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1142743803-reporteri-ct/21545.html - to je záznam z jednání hodně vypovídajícího - takže - pokud nechceš dopadnout podobně, musíš si všechno vyřídit předem...

Wen, (NČ - Mail - WWW) 16.05.2006, 06:25:10
proč zrovna Jardu a až z Berouna?
Nejlepší je Žižkov !!!

Něco o Žižkově jsem tu už slyšela, pravda... (Wendy - Mail - WWW) 16.05.2006, 07:36:48
ale aby to nebylo diskriminující - abychom nebyli nařčeni z Pragopupkismu, volila jsem místo neutrálnější.

Něco o Žižkově jsem tu už slyšela, pravda... (Wendy - Mail - WWW) 16.05.2006, 07:50:39
ale aby to nebylo diskriminující - abychom nebyli nařčeni z Pragopupkismu, volila jsem místo neutrálnější.

Nojo, jenže zrovna ten Beroun... (NČ - Mail - WWW) 16.05.2006, 09:24:22
Když je přeci notoricky známo, že:
Děvčata vod Berouna,
ty milujou za melouna.
Jedna zepředu, druhá zezadu...

kiwi (Jasmina - Mail - WWW) 16.05.2006, 09:33:12
ja se na to koukla-je to hnus.
Prave proto mne to utvrzuje aby Michaela zustala v Izraeli a do Cech nespechala,vse resila tam.At to dopadne jak to dopadne-aby zustala u ditete.

Ještě (Ruda - Mail - WWW) 18.05.2006, 17:45:09
Nerozumím tomu, že to je žárlivý impotent, který sleduje po nocích porno. Ale zároveň Ti nabízí byt pro život pro rozvodu?
shrnu li to:
- nestojí o tebe, proto sleduje porno?
- stojí o tebe, proto na tebe žárlí
- přes to, že na tebe žárlí ti nabízí jiný byt

Nějak mi to dohromady nepasuje. Ony chyby nemívá jen jedna strana...

rozvod s cizincem (michaela - Mail - WWW) 20.05.2006, 13:20:22
Rudo,pro vysvetleni:chlap muze zarlit,i kdyz uz o zenskou nestoji,proste ji jen nemuze videt s nekym jinym/i kdyz se to leckdy odehrava jen v jeho hlave/,porno sleduje,protoze stoji o neco jineho a zarlit muze a presto muze nabidnout jiny byt,aby mu treba byl syn na blizku.Co je na tom tak nepochopitelneho?

rozvod s cizincem (michaela - Mail - WWW) 20.05.2006, 13:21:25
Rudo,pro vysvetleni:chlap muze zarlit,i kdyz uz o zenskou nestoji,proste ji jen nemuze videt s nekym jinym/i kdyz se to leckdy odehrava jen v jeho hlave/,porno sleduje,protoze stoji o neco jineho a zarlit muze a presto muze nabidnout jiny byt,aby mu treba byl syn na blizku.Co je na tom tak nepochopitelneho?

(Ruda - Mail - WWW) 20.05.2006, 20:09:07
No jenom, že je manžel ještě navíc označen za impotenta a přitom sleduje porno. Proč sleduje impotent porno? Pokud mu to nefunguje jenom s manželkou, tak důvod nebude jenom v něm. Důvodů mně napadá hned několik - třeba žena která o sebe přestala dbát, ztloustla, nebo neustálýma hádkama manžela rozladila, nebo znejistila (to jde v posteli vůbec snadno) apod.

(Lenka* - Mail - WWW) 28.05.2006, 19:27:00
Proč nevezmeš ten byt? Lenka*

(inki - Mail - WWW) 13.06.2006, 13:59:26
Michaela,
ak sa niekde melie rozvod, tak sú v tom namočení obaja. Ani lístok sa bez vetra nepohne. Niekde sa stala chyba a otázkou je, kde.
Michaela, nemám čas čítať všetky komentáre.
Chcem len, aby si sa nad celou situáciou veľmi dobre zamyslela. Prečo si sa za neho vydala, prečo si tam chcela žiť, prečo si mala s ním dieťa a prečo si sa/ste sa dostala/-i až tak ďaleko, že je pre teba/vás témou rozvod.
My máme tiež krízu. Žijem v zahraničí už dosť dlho a nezvykla som si. Ale mám tu deti, ktoré sa tu narodili. S manželom sa snažíme o naších problémoch hovoriť otvorene, aj keď to niekedy veľmi bolí. Prežili sme spolu veľmi veľa, aj dobré aj zlé. Snažíme sa však problém, ktorý u nás nastal dáko riešiť. Vzťahy nie sú spotrebný tovar a deti veci.
Skúste si to s manželom celé prebrať a otvorene si povedať čo a prečo vám vadí.
Prajem Vám aby ste to všetko vyriešili ku spokojnosti Vás troch.
inki

Inki - jestli se tu ještě ukážeš - napiš mi... (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 13.06.2006, 14:59:14
ráda bych se tě na něco zeptala - mám kamarádku v podobné situaci :-)

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: