[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
téma
manuál
poradna
tady a tam
úkol pro vás
MUDr. Kudlička
fauna a flora
nejen duše
zážitky
krásno
:-)))
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
DOMŮ
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
Nová kniha: Jsem fakt impotent?!
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2004
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
MLČETI ZLATO?
Rubrika: [poradna]

Milá kudlanko, tuhle stránku jsem objevila před pár měsíci a od té doby jsem pravidelnou návštěvnicí. Inspirovaná předcházejícími příběhy, chtěla bych Ti i já vylíčit své manželství. Mě je 37 let, manželovi 44 a jsme spolu téměř 18 let. Máme dva syny - 17 a 15 let. A naše manželství? Už půl roku spolu sice bydlíme, ale nemluvíme, nejíme, nespíme a protože bydlíme v rodinném domě, snažíme se nepotkat a docela se nám to daří. I když sem vdaná, žiju v podstatě sama. Můj muž je jako cizí člověk...

     S mým manželem chodíme (nebo budu spíš psát v minulém čase) hodně mezi jeho (a teď i moje) přátele. Ale vždycky to oni zorganizují a pak ho postaví před hotovou věc, nebo tam chodím sama. Jezdíme s nimi na dovolenou a na hory. Ale NIKDY za 17 let manželství jsme nebyli SAMI na vycházce, v kině, na dovolené.  Nikdy nic nenavrhnul, neřekl pojď, půjdem tam a tam, nebo pojď se se mnou dívat na film atd. I na ty akce s kamarády spolu jen přijdeme a odejdeme, jinak se bavíme každý zvlášť.

     Můj manžel je velmi aktivní člověk, sportovec, má spoustu známých a kamarádů. Jezdí závodně motokros, to znamená, že v sobotu a v neděli závodí, v týdnu trénuje, samá schůze a zařizování... Pak je to fotbálek, plavání, saunička... Ale to by mě tolik netrápilo.

     Náš hlavní problém je komunikace. Nejenže je špatná, ale ona v podstatě vůbec neexistuje! Můj manžel prostě se mnou nemluví. Ve společnosti je zábavný, výřečný, ale jakmile nasedneme do auta nebo odjedeme, nepromluví ani slovo. Na dovolené v pokojí nemluví, leží a nudí se, pospává, nanejvýš se zeptá, co bude k jídlu, holou větou odpoví, když se ho na něco zeptám, tak řekne hm...

     Když přijede ze závodu a zeptám se, jaké to bylo — řekne "dobrý". Když se zeptám, co se dělo, ať mi něco řekne — dozvím se: "nic, co ti mám říkat?" A pak zazvoní telefon, přijde návštěva a je k nezastavení. A potom se mnou — zase mlčí.

     Nedávno se mě jeden jeho kamarád (co mě zrovna nemusí) zeptal — a copak se začátku nechoval stejně?. Choval. Ale já byla po uši zamilovaná, uchvácená jím i jeho kamarády — byla jsem dříve spíše knedloidní typ — a to jsme spolu chodili jeden a půl roku! Myslela jsem si, že se to musí změnit, přijdou děti, starosti, budeme je spolu řešit... Velký omyl. Když jsme stavěli, byly malé děti, k tomu zaměstnání, spousta starostí, byl můj život docela naplněný. Ale jak děti odrostly, bylo více volného času a já zjistila, že je v mém životě nějak prázdno, rodinný krb vyhaslý, nebo spíš nikdy nehořel.

Tehdy jsem byla v docela špatném psychickém stavu, ale pomohli kamarádi. V té době začali jezdit na kole, já s nimi, posléze i děti, postupně jsme přišli na to, že se dá i závodit... Takže v současné době to vypadá tak, že závodím na horských kolech — samozřejmě jako ryzí amatérka — takže o víkendech na závodech, nebo na výletech s přáteli, na tréningu, na pivečku... Taky k tomu dělám aerobik, chodím do břišních tanců atd. Mám kamarádky, s kterými občas někam vyrazíme, pořádáme pravidelné měsíční zpravodajské zchůzky :-), ale na nějaké kávové sedánky mě neužije, kde bych na to taky vzala čas! Takže život mám docela pestrý, užiju si spoustu legrace a sport je opravdu antistresový program. Ještě abyste si nemysleli, že na děti nějak kašleme, starší syn jezdí s manželem motokross a mladší závodí se mnou na kole, takže děti opravdu netrpí...

     Takže já bych byla v podstatě velmi spokojená se svým životem, ale jen kdybych vedle sebe někoho měla... Já nepotřebuju s někým trávit celé dny, nejsem koule na noze, ale chci, když se doma sejdeme, abysme byli spolu rádi a abych cítila trochu zájem o to, co dělám. Ale já mám jen nějakého spolubydlícího, se kterým si nemám co říct. Odcházíme a přicházíme, aniž bychom druhému říkali kam jdem a kde jsme byli. A s dětmi je to podobné, mladší syn s ním celé dny neprohodí slovo (je introvert), a když potřebuje peníze na školu, odhodlává se dost dlouho o ně říct; ne proto, že by mu je nedal, ale protože jsou si cizí. Starší syn s ním má trochu bližší vztah, protože spolu jezdí motokross, ale chodí se svěřovat mě, a když něco potřebuje, jde za mnou — vždycky jsem kolem dětí zařizovala všechno já.

     Nevím, jak je možné, že se to dostalo do tohodle stádia, ale ve mě se najednou něco zlomilo a nemám sílu se dál snažit, abychom aspoň budili zdání nějaké normálnosti. Asi když dva táhnou za jeden provaz a jeden se ulejvá, nemůže to dopadnout jinak.  I doma dělám jen ty nejnutnější práce, nemůžu se přinutit něco vylepšovat a tak. Ztratila jsem smysl všeho... proč to mám držet pohromadě, když nevidím žádnou odezvu? Dřív jsem vymalovala celý dům, tapetovala, dělala poličky, budovala zahradu, zídky, chodníčky, sázela kytičky, poletovala s hadrem. Ale najednou nevidím smysl.

     Můj manžel se stará o auta... já o dům, zahradu, děti, domácnost. Já samozřejmě pracuju, manžel taky, máme nachlup stejnou pracovní dobu. Ale můj muž patří k těm, co neví, jak vypadá houba na nádobí, neví, kde je smeták, a vysavač držel v ruce, jen když ho kupoval. A v obýváku má vyležené místo na gauči.

     Vychoval mě k samostatnosti. Ale já teď zjišťuju, že ho vlastně nepotřebuju. Poslední měsíce nemyslím na nic jiného, než na rozvod. A vlastně i posledních několik let. Ne abych byla sama, to jsem teď, ale abych měla možnost si někoho najít, protože já už nechci být sama!

     Já chci mít oporu, aby o mě někdo stál, aby mě měl někdo rád!

     Ale uživím se? Zvládnu ty nervy? Můj příjem nedosahuje zdaleka průměrné mzdy, můj muž vydělává několikrát víc (nevím kolik). Je to přece jen taková solidní jistota. Mám žít dosavadní život s tím, že mám finančně náročného koníčka, kterého mě můj manžel dotuje, smířit se s tím, že mám dobré kamarády , ale nikoho blízkého, nebo to vyměnit za možnost být svobodná, chudá a zkusit štěstí jinde?

     Jsem rozhodnutá pro to druhé. Ale musíme si promluvit. Ale kdy? Když mlčíme v pondělí nebo když mlčíme v sobotu večer? Vím, že je to k neuvěření, ale my spolu opravdu vůbec nemluvíme...

     Tak co na to říkáte? Dáša od Brna

ODPOVĚĎ:

Dášenko, ty jsi plná neopětované lásky. A – ač je to k nevíře, stále máš ještě hooodně ráda toho „svého manžela“. Jen se podívej, kolikrát a jak o něm píšeš... Kdybych neznala minimálně jeden stejnej případ, tak bych ti nevěřila, že je to možné. Ale – jedna zdejší kudlanka si to samé prožívala také a také plno let.. A také o tom nikdo nevěděl.

     Můžeme zkusit dát věc ještě do pořádku. Ale – neslibuju ti úspěch do týdne, protože tohle je bolístka letitá, jak se říká „zažraná“ :-). Takže začnu od konce: mlčíte? OK, tak mlč dál, a napiš mu dopis... Ono někdy psané slovo je důraznější, než mluvené... Máš dvě možnosti – buď e-mailem, nebo postaru „ruční dopis“. Zkus napsat něco podobného, co jsi napsala mě. A pak si to schovej, a nejdřív za pár hodin si to přečti znovu. Víš, nesmí v tom dopise být žádné vyčítání. Jen KONSTATOVÁNÍ. A dej v něm jen pár otázek... Uvidíme, zda ti odpoví :-))) (můžeš mi napřed dopis poslat na ukázku...)

daniela@kudlanka.cz



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat nevhodné a vulgární příspěvky

Komentáře

Jestli byl takovy vzdycky... (Johanka - Mail - WWW) 13.03.2006, 23:04:08
...tak se tezko zmeni ted, po jednom dopisu.

Taky citim z dopisu, ze by Dasa byla docela rada, kdyby se to dalo do poradku, ale citim z nej i to, ze toho uz hodne pro vylepseni vztahu zkusila, a ze si v hlave srovnala, ze to takhle nepujde - zejmena proto, ze byl takovy vzdy.

Ja bych Te Daso podporila v odvaze, zkus se urvat, zvladnes to. A navic, pokud za nim prijdes, reknes mu to, skutecne odhodlana odejit, a on to odhodlani uciti, treba si najednou uvedomi, ze to chce jinak, poslechne si, co Ti chybi, jak by sis to predstavovala idealne... A nebo naopak, uvita tento Tvuj krok, protoze to citi podobne (nevadis mu, ale nedavas mu presne to, co by vedle sebe potreboval - stejne jako to citis Ty u nej), pak naopak oceni Tvou odvahu a oba na tom jen vydelate.




Teda Kudlanko! (NČ - Mail - WWW) 14.03.2006, 06:38:30
Si dobrá skoro stejně, jako já!
Přesně to sem chtěl taky poradit, jen s ale tak, že nejni potřeba už nic vymejšlet. Podle mě stačí to, co je napsáno, vytisknout a dát k snídani.
Ale důvěru v docílení JEHO změny JAKOUKOLIV cestou mám tak sotva 30 proc.

Dasenko, (tonja - Mail - WWW) 14.03.2006, 07:33:23
vis, ja znam taky takovy pripad, a vis jak to po takovych konzultacich dopadlo u me kamaradky? Po takovem "dopise" se dozvedela, ze co vymysli, vzdyt se nic nedeje, on ji ma rad a podobne... Nekteri muzi jsou proste takovi, my hledame ve vztahu partnera, zatim co nekteri muzi hledaji jenom servis, zonu oddechu a teky to nemysli spatne. Skus sama prijit s nejakou aktivitou, nevim jestli dopisy pomuzou. Ja myslim ze Te ten Tvuj muz ma taky rad, jen to dava najevo jinak jako Ty a jinak jak bys chtela.

(Leny - Mail - WWW) 14.03.2006, 07:49:26
Já žila v podobné situaci sedm let. Před dvěma měsíci jsem ho posadila na gauč a prostě na něj mluvila tak dlouho, až se konečně rozmluvil i on sám. Klidně, bez zvýšených hlasů, jsme přece dva dospělí lidé. Přišli jsme na to, že situaci cítíme oba stejně a rozešli jsme se. Vůbec to nebylo tak lehké, jak to vypadá takhle napsané, byl moje první láska a stále ho mám ráda, navíc následovalo také dělení majetku, finanční nejistota, nějaké ty slzičky, bolest...-kdo to zažil, ví o čem mluvím. Ale teď, i když to bolelo, vím, že to stálo za to. Sice už nejsme nejmladší, čeká nás oba začátek znovu a od nuly, ale máme DRUHOU ŠANCI. Šanci žít lépe a možná i spokojeněji a to za to určitě stojí. Dobře zvaž, jestli chceš být dál takhle sama vedle druhého, život máme jen jeden. Na každý pád Ti přeji moc síly a odvahy.

I když mám taky pochybnosti, jestli ten dopis k něčemu bude, (Gita - Mail - WWW) 14.03.2006, 08:15:48
souhlasím s Kudlankou a dala bych takovému pokusu šanci. Kdyby nic, aspoň uvidíš, Dášo, jaký je a nebudeš spekulovat nad tím, co by kdyby. Mno, nebude to nic příjemného a na Tvém místě bych být určitě nechtěla, ale pořád je lepší vědět, než před pravdou zavírat oči a obalovat si ji do ideálů. Z toho, co píšeš, mi připadáš jako fajn a aktivní ženská a je škoda, že jsi narazila na takového morouse.

ano, asi bych zkusila obě metody - (kudlanka - Mail - WWW) 14.03.2006, 08:17:21
napřed mu to "dát písemně", že takhle tedy neee, a pak ho někam zasadit do kouta a vymluvit mu díru do hlavy. A nepustit, dokud si to všechno navzájem neřeknete. Jednoznačné je, že on mluvit umí :))). Bohužel, já si myslím, že ten, kdo miluje víc, je jednoznačně Dáša. Protože kdyby on byl nekňuba i jinde, řekla bych si spolu s Johankou, že "holt je takovej", ale když je jinak společenskej a mluvnej - tak mu doma prostě vyhovuje akorát ten servis..
Holčičko, ať ti kdekoliv poradějí cokoliv, myslím, že pro něj ty už nic moc neznamenáš. Takže: než do toho řízneš, napřed si sama v klidu řekni, co asi by čí bylo, co bys oželela, co ne - a především psychicky se na všechno připrav. No, jak před velikánskou cestou... A pak to odmávni.

Ten se nezmění (Kana - Mail - WWW) 14.03.2006, 08:33:23
Radí se těžko každý jsme jiný, moje zkušenost je utéct dokud na to člověk má sílu - teda spíš když už ji v sobě najde. Naše manželství trvalo skoro 15 let prvních asi 7 jsem byla děsně zamilovaná podřizovala se ve všem dalších 7 jsem řešila totéž jako Dáša s tím rozdílem, že manžel neměl vůbec žádného koníčka. Přišel domů, lehl na gauč a pustil televizi popřípadě si přehrával některý z oblíbených filmů na videu. Několikrát jsem oznámila konec, rozchod, ale pokaždé jsem se nechala umluvit, že se změní, že se bude věnovat mě i dceři. Také několik následujících měsíců bylo pěkných. Jezdili jsme na výlety, televize se pouštěla přiměřeně, občas šli do hospůdky,.... A jak šel čas a muž nabyl dojmu, že zažehnal nebezpečí rozvodu, tak vše zase skloulo do starých kolejí. On nás opravdu měl svým způsobem i rád, ale jen tolik aby ho to neobtěžovalo v jeho pohodlíčku. Nakonec mi v 35 letech konečně došlo že změna nikdy trvalá nebude. Náš rozvod jsem i přes citové vydírání, sliby, pláč a výhružky dotáhla do konce. Zůstala jsem se 14ti letou dcerou sama. Uplynuly víc než 4 roky a já jsem ráda, že jsem to tehdy dokázala, protože jak říká dcera táta je pořád stejný.


Těžko říct... (Kamila - Mail - WWW) 14.03.2006, 08:37:04
..zkus ten dopis, zkus, co tě napadne a pak ho můžeš s "čistým svědomím" zatlačit do toho kouta. Ale opravdu - musíš být připravená na to, že uslyšíš to, co Leny, že se opravdu rozejdete. U nás to bylo nachlup stejné - myslím, že kdybych se neodhodlala já, byli bychom dodnes spolu - ale proboha proč? On byl v pohodě, měl servis, ale já se trápila, dusila. Promluvit jsem si chtěla pěkně dlouho - on stále neměl čas, nehodilo se mu to, měl problémy v práci atd. atd. prostě do té konfrontace nechtěl. Pak jsme si promluvili a bylo - přesně jako u Leny... bolelo to, bolí to, ale myslím, že paradoxně i on je vděčný mně, že jsem to rozetnula.
Vycházíme spolu skvěle, lépe než předtím, chodí za námi skoro denně, dává mi penízky navíc, já mu půjčuju auto. Jsem na sebe pyšná i na něj, že náš syn netrpí. A myslím, že to je i proto, že jsme se rozvedli "včas". Držím palečky, tak jako tak to budeš potřebovat!

Láska? (Lucie - Mail - WWW) 14.03.2006, 08:43:35
stále máš ještě hooodně ráda toho „svého manžela“

Ale uživím se? Zvládnu ty nervy? Můj příjem nedosahuje zdaleka průměrné mzdy, můj muž vydělává několikrát víc (nevím kolik). Je to přece jen taková solidní jistota. Mám žít dosavadní život s tím, že mám finančně náročného koníčka, kterého mě můj manžel dotuje, smířit se s tím, že mám dobré kamarády , ale nikoho blízkého, nebo to vyměnit za možnost být svobodná, chudá a zkusit štěstí jinde?

NO MNĚ TO JAKO LÁSKA NEPŘIPADÁ...

V každém případě to zkus (Vodoměrka - Mail - WWW) 14.03.2006, 09:20:37
Nemůžeš ztratit nic víc než své pochybnosti o správnosti svého kroku. Možná to pro tebe bude těžké a bolestivé, ale nakonec poznáš, že všechno zlé je pro něco dobré. Jednou stejně ten krok musíš udělat, tak proč to odkládat a trápit se zbytečně dál a dál? Samozřejmě, že to zvládneš, nejsi ani první ani poslední, a jediné, co máš a čemu musíš věřit, jsi ty. Nevěřím, že by se manžel změnil, spíš si ty ujasníš, co vlastně od života ještě čekáš. A v 37 letech se přece nezavřeš doma a nezahodíš celý svůj budoucí život jen tak do tmy... Vždyť jsi zralá mladá žena a měla bys prožívat ty nejhezčí roky svého života. Tak proč se trápit a zoufat si? Na světě je spousta mužů, kteří by dovedli lépe ocenit tvou lásku a náklonnost, tak neházej flintu do žita a začni to řešit. Je to jen ve tvých rukou.

Jasně, se rozveď, vo čom vůbec přemejšlíš? (NČ - Mail - WWW) 14.03.2006, 10:15:22
Budeš si moct užívat naplno!!! Života! Lásky! Konečně!
Sice přijdeš vo dům, vo zahradu, vo auto, vo prachy, vo chlapa (kerej sice moc nemluví, ale postaral se a stará se), a budeš si konečně užívat vopojný lásky, plný romantickýho tlachání, plnejma ústy i ušima!!! (víš už kde a s kym?)

jestli byl takový před tím, (Inka - Mail - WWW) 14.03.2006, 12:03:51
trvale se asi nezmění, jsem za být chudá, ale šťastná, zvládneš to zvládlo to před Tebou spousta jiných. Ale ten dopis bych vytiskla dala mu ho k snídani, vysvětlení nebo šance, tak je to správné.

Daso (Bara - Mail - WWW) 14.03.2006, 13:24:20
On se vypovida v praci, na treninkach, pri zavodech, je vesely i pri schuzkach s prateli, doma ma uklizeno, ciste pradlo v supliku, hladem take neumre, tak co mu chybi. Tech par trapnych momentu kdy se potkate doma u stolu nebo v koupelne prezije a podle tech jeho aktivit kdy je mimo domov, jich asi moc neni. Kdyz uz nestoji ani o to se s tebou jednou za cas pomilovat, promin, tak uz o tebe asi nestoji a nic mu nerikas, jen ten servis. Vase deti uz nejsou male aby stradaly, nejsou slepe, vidi a citi napeti ktere u vas doma panuje. Asi bych se zeptala opatrne i na jejich nazor a co si o situaci mysli. Urcite ti to pomuze v rozhodovani. Zit takhle utapla, v podstate zivorit, ne na to je zivot prilis kratky. A pokud takovy byl od prveho dne, kdy jsi ho potkala, tezko uz s tim ted neco nadelas, on je proste takovy charakter. A nekoho predelavat, nutit nebo dokonce ucit byt jiny, je zacatek konce.

Baru (Wendy - Mail - WWW) 14.03.2006, 13:33:50
líbí se mi tvoje odpověď. A víš, kolik podobnýchb chlapů je ? Podle mě neurekom. Teda hodně. Nejde o to, že oni jsou ve své podstatě méně komunikativní, my ženský řešíme víc věcí a víc najednou, rozebíráme to pořád dokola. Oni spíš konkrétní věci, a sport, politiku. Kdyby nás někdy slyšeli, jak rozebíráme v babinci je, asi by omdleli. Takže to víme, o to nejde. Na vypovídání máme kámošky. Ale co je moc, to je moc. Nelze ženu degradovat na serviswomenku. Že ?

probrat s detma (Johanka - Mail - WWW) 14.03.2006, 19:23:31
To jsem taky zapomnela poznamenat, myslim, ze by nebylo od veci o tom trochu pokecat s klukama, hlavne s tim starsim, kterej je s tatou vic, co si o tom mysli - on vidi tatu doma i venku, dokaze to chovani porovnat, a treba Ti rekne, ze se Ti to jen zda a ze vlastne kdyz se doma nebavi, je to tim, ze si chce uzit klid...a nebo naopak rekne, ze ma taky pocit, ze tatovi doma neni dobre a ze je lepsi to dal nehrotit.

Nepodcenovala bych inteligenci deti, zvlaste takhle velkych, dokazou cloveku ukazat mnohe veci, ktere by si sam neuvedomil.

NČ, (Dáša - Mail - WWW) 14.03.2006, 21:46:47
nevím, s kým a kde! Protože kdyby jo, tak už jsem asi někde úplně jinde. Ale takhle to nechci, musím si nejdřív vyřešit problémy, co mám a ne si přidělávat další.
A se ztrátami se počítá... A k čemu je mi dům, když se tam jen potkávám s pánem, co s ním bydlím? Nejsem žádná rozmazlená panička, já obracím každou korunu, přemýšlím, jestli si koupím boty teď nebo až z příští výplaty, a pak se v garáži objeví nová motorka - protože on prý si na to vydělá. Když si řeknu, dostanu peníze, ale není to na norkové kožichy.
To mám žít dalších 30, 40... let tak, že se mě nikdo nedotkne, jako nějaký inventář? Vlasně hůř, i po té polici přejede prstem, jestli tam není prach, a já už docela obrůstám pavučinami... Na romantické žvásty nejsem zvědavá, chci jen s někým sdílet život, ne přežívat!

Ale jóó, ale nééé... (NČ - Mail - WWW) 15.03.2006, 06:15:42
Co sem psal, to byla tak trochu ironická reakce na "okamžitá" řešení ve formě utětí, která jsou teď tak trochu v módě.
A jen vo trochu vážnějc?
Vono se prej těžko žije s každym zaslepenym "koníčkářem" i třeba s filatelistou. Teda, pokud jejich "zájmem" strádá žena a děti, tak já vosobně je považuju spíš za sobecký burany, než za koníčkáře. Ale i si přečti třeba vo životě Milévy (co měla za manžela A. Einsteina a taky z něj měla uplně kulový)! Prostě sou někteří chlapi pro doma nepoužitelní, a není vyloučeno, že´s zrovna na jednoho z nich kápla, ať už na burana nebo na géniuse, v prázdný posteli je to fuk. Ale nebo taky ne.
Myslim, že určitě něco dělej, jen než to uděláš, tak bys měla vědět, že to vopravdu chceš, protože už vše bylo vyčerpáno. GL.


Dášo, (Margot - Mail - WWW) 15.03.2006, 14:40:07
ale takhle po tom dovětku už to vypadá mnohem hůř než z toho článku nahoře. Takže, jestli chápu, Tys vychovala téměř sama dva syny, manžel se s výchovou a čímkoli kolem dětí moc neangažoval (takže jsi zabila svou kariéru a vzdala se šancí na dobře placenou práci) a pan manžel dnes rozděluje peníze na svoje a Tvoje, Tobě přiděluje a svůj plat využívá na svoje potřeby? Navíc pan manžel doma na práci nesáhne, ale přejíždí prstem po poličkách, jestli tam není prach? Bylo to napsáno v rámci nadsázky nebo je to třeba brát doslova?

Žít, ne přežívat... (Vodoměrka - Mail - WWW) 15.03.2006, 16:16:20
Přesně tak, Dášo, souhlasím s tebou. Byla jsem na tom podobně. Dokonce jsem chvíli myslela, že už nikdy nebudu žít, jen přežívat, jak to ve mně bylo zakořeněné. Ale naštěstí se našlo sluníčko, které svítí pro mně. Tak ti přeju, aby ses dobře rozhodla a odvážila se udělat ten krok dřív, než do toho přežívání zapadneš dočista. Věř mi, že ty materiální ztráty za to stojí, není nic hezčího, než získat svobodu a najít zase sama sebe. A nachystat se na další cestu, protože tě čeká ještě hodně a hodně šťastných let!
Přeju hodně štěstí!

Margot, (Dáša - Mail - WWW) 16.03.2006, 07:22:17
trošku nadsázky tam je, vyznělo to dost tvrdě, víc, než jsem chtěla. Nebo mám pořád tendeci ho omlouvat?
Je pravda, že občas tím prstem ukáže... Ze země se u nás jíst nedá, to uznávám, ale když vidím to ležící tělo před TV, tak mě přejde chuť do gruntování, mám pocit, že to je k ničemu.
A ty peníze? Já nestrádám, mám kde bydlet, co jíst, za týden máme jet na dovolenou na lyže, oblečení si stejně chci koupit, až zhubnu (cha), někdo je na tom opravdu daleko hůř. Ale pavda je ta, že manžel nakupuje za sta a desetitisíce, bez toho, že bych o něčem věděla, prostě se u nás objeví nějaká věc (pro mě většinou zcela postradatelná), a já utrácím ty tisíce a stovky (když je mám).
Jinak všem děkuji za rady, názory a povzbuzení, víceméně jste mě potvrdili, že je něco shnilého ve státě...

Dáša-mlčeti zlato? (halilah - Mail - WWW) 17.03.2006, 12:18:33
Milá Dáško,osobně si myslím a nechci tě rmoutit,že má po celou dobu babu.Doma napráno,navařeno - základná,na pokec pak bokovka.Znám ze zkušenosti.Jak začneš do toho dloubat,tak nevím,možná se to vyřeší (podpoří Tvé rozhodnutí rozvodu).V tomto svazku tě už ni nečeká.

Dášo, (Andy - Mail - WWW) 17.03.2006, 12:58:01
co se stane, když se ho dotkneš ty? co když ho u televize začneš jen tak na zkoušku masírovat, odtáhne se? co se stane, když mu dáš pusu na přivítanou? Divil by se hodně, kdybys něco zkusila? Já jsem od přírody optimista a ještě bych to jednou na něj zkusila, jestli ho máš opravdu ráda...

(Ally - Mail - WWW) 19.03.2006, 13:57:02
Nechápu o co ti jde. Vždyť jsi způsob vašeho soužití určila a vedla skoro 20 let. Manžel tě má rád a ty se dostáváš do věku, kdy máš pocit, že ti ujíždí poslední vlak. Hledáš hlouposti jako záminku pro to, abys mohla zkusit pro tebe něco dosud nemyslitelného a ještě aby ti to přátelé schvalovali.Je to zbabělé.

(Nela - Mail - WWW) 20.03.2006, 15:20:02
Nevím, jestli se to dá srovnávat, ale já mám zkušenost s tátou. Celé roky mě přehlížel, já jsem se před ním styděla, v jeho přítomnosti jsem si připadala trapně, nevěděla o čem si s ním povídat, spíš jsem se mu snažila vyhýbat. Po letech jsem si řekla, že mám tátu ráda, že bych se s ním bavit chtěla a změnila jsem svoje chování. A světe div se on změnil své chování ke mě. Začala jsem tím, že jsem mu při setkání dala pusu a po čase, když jsem "jako zapoměla" dal tu pusu on mě. Pokud tě má rád, chytí se, když změníš svoje chování a zaběhlé zvyky. Jestli tě rád nemá, je lepší být chudá, ale šťastná.

(stana - Mail - WWW) 23.06.2006, 14:13:04
Paní Dáša mi mluví z duše, když popisuje svoje manželství, jako kdyby mluvila o mém manželství. Moc mi tím, co popisuje pomohla, nemám pocit, že se v takovém vztahu potácím sama. Ale co udělat dál, jak pokračovat, to přes doporučení rozchodu nějak nejde. A k žití to taky není.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: