[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
téma
manuál
poradna
tady a tam
úkol pro vás
MUDr. Kudlička
fauna a flora
nejen duše
zážitky
krásno
:-)))
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
DOMŮ
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
Nová kniha: Jsem fakt impotent?!
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2004
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
AMERIKA MNE STÁLE UDIVUJE... ANEB ŽIVOT STUDENTA
Rubrika: [tady a tam]

Amerika tvori neco tesne pod 4% svetove populace, pricemz spotrebuje asi 25% svetove spotreby. Desive cislo? Bezpochyby. Treba co se tyce papiru. Tady u nas na skole na kazdou osobu pripada na rok asi 700 stranek papiru. Kdyz je nas tu asi 1400, tak kdyz udelam jednoduchou matiku, je to asi 980 000 stran papiru... a to je jen jedna zdejsi skola. V porovnani se skolou v Cesku, kde odhadovany pocet papiru (nepocitaje ty, co si piseme sami) je asi 8 papiru na studenta; tak jsme pri stejnem poctu studentu nekde kolem 11 200 kusu i.e. 88x mene... Nikdo se tu ale nad tim dvakrat nepozastavi.


     To same plati o jidle. V restauraci, napriklad, si Americani koupi obrovskou porci a polovinu toho nechaji. V lepsim pripade si jidlo vezmou s sebou domu, kde to shnije v lednicce. Plati ve vetsine pripadu. Velikosti jidel take zacinaji velikosti medium (stredni), coz mi jaksi nepasuje, protoze tu proste neni velikost mala. To jde totiz ruku v ruce s americkym duchem, rikajicim: "Kdyz zit, tak BIG". Jinak kdyz si tu objednate nejaky napoj, tak prosim reknete bez ledu, jinak dostanete pullitru ledu a 100 ml Coca Coly. Za zminku take stoji, ze voda je vsude ZADARMO. Navic, vzdycky je tu tzv. refill, neboli doplneni zdarma; tady si drink koupite jednou a pak pijete a pijete...
     Stejne tak spotreba obleceni je vyrazna, protoze je tu nepsanym zakonem prijit kazdy den jinak oblecen. Kazdy krome bezdomovcu to tak dela. Mozna zvyk, ktery bychom se mohli naucit v Cesku, je napriklad udrzovani si hezkych bot...

     Bible. V Americe je nabozenstvi takovym narodnim sportem. Do jiste miri tu krestanstvi (rozumej stovky druhu protestantskych cirkvi) ovlivnuje narodni deni. Nehlede na socialni otazky jako je napriklad, eticnost potratu (ktery tu chteji vyslovene zakazat), nebo zda-li se ma ve skole ucit o obojim, evoluci a inteligentnim stvoriteli (to je tu ted politicky prijatelny nazev pro Boha), tak je to tu vsude protkane historii krestanstvi.  Zaprve Amerika byla zalozena lidmi zvanymi puritani, kteri byli neco jako dnesni extremni muslimove, brali bibli doslovne a byli tezce konzervativni. To tu do jiste miry pretrvava ve forme, "o sexu se ve skole a doma nemluvi", "americky sen" apod.

     Co me tu ale dostalo, byl naprosty detail. Kdyz prijdete kamkoliv do hotelu, i do uplne nejzapadlejsiho motelu, tak vzdycky v mistnosti najdete v PRVNIM supliku v nocnim stolku bibli. VZDYCKY — jako ze Slunce vychazi kazdy den.

     A ted neco o jidle — pamatujete si na tu univerzalni hnedou omacku ve skolnich jidelnach? Prave ted bych za ni dal celej McDonald... Predstavte si to takhle. Rano se probudite a jste hladovi. Tak se jdete nasnidat. Date si zdravou a vyzivnou porci cerealii s mlekem, zakousnete k tomu syr a hura do skoly! Ve skole postupne hladovite, kruci vam v brise tak, ze vykrucet ceskou hymnu je jen otazka casu a tesite se na obed. A pak prijde ten sok. Ona tu neni jidelna!!! Je tu neco jako prostor vyplneny zidlemi a pak prostor ohraniceny kasou a turnikety. Vejdete do turniketu a hle, muzete si koupit hamburger, hranolky, pizzu, neco se smazenou vuni, potato oles original, a pak nekde, zahrabanej mezi nepouzivanymi vecmi, nejaky salat. Kdyz budete mit stesti tak Gibs and Bagels jeste nevyprodali jejich bagels a muzete si dat housku. Tedy volim 2 kousky pizzy. Zenska na mne vybafne, ze chce $3.20, tak jsem ji odpovedel, ze za pripaleny tuk se u nas doma neplati, ale bohuzel mi na to neskocila, takze jsem zaplatil. :-) A bylo to.

     Prvni den : Hej, supr! Druhy den: Porad neco noveho! Po 2 tydnech: Neni tady neco jineho? Po mesici: zacinam hladovku... po 3 mesicich: vzdyt je to jen tuk a cholesterol! ... za maminku, za tatinka...

     Slibuju, ze uz si nikdy nebudu stezovat na nechutnost nekterych jidel v ulici Heyrovskeho! Ceske jidlo, dobre jidlo!



(pozn.red.: jméno vymazáno z obav před akcí pí Stáni, která chce kontaktovat ředitele školy a způsobit studentovi nepříjemnosti — viz její komentář níže.)


 



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat nevhodné a vulgární příspěvky

Komentáře

Jo-jo, (Míša - Mail - WWW) 10.03.2006, 10:33:35
takhle můj brácha, když žil v US, vzdychal po českém chlebu, rohlíčkách, po špekáčcích a sekané s vlašákem, po české hořčici a sladkokyselých okurkách ... :-))
Ale na druhou stranu zase říká, že takový steak jako v Americe mu tady v Čechách nikdo neudělá. No a na ty jejich opulentní snídaně (v restauracích) taky nemůže zapomenout (párek + hranolky + fazole + vejce na slanině + toasty + lívance + litry kafe).

Americkej konzum asi nic moc... (Johanka - Mail - WWW) 10.03.2006, 10:36:24
...ale obavam se, ze u Evropy ten pomer spotreba/lidi bude vypadat podobne. Ono je jasny, ze ty cisla takhle vyjdou, kdyz existujou lidnaty zeme, co spotrebujou minimum, protoze k tem zdrojum nemaji pristup.

Proto jsou Američani dost tlustý, co ? (Wendy - Mail - WWW) 10.03.2006, 12:02:38
Co se týče ostatních zemí, tak vím z dovolených, je snídaně bývá opulentní skoro všude. Ale u nás - ke snídani kafe v letu, oběd jak kdo a nacpeme se večer. A to je špatně.

ja jsem procestovala Ameriku nekolikrat (Alenka - Mail - WWW) 10.03.2006, 14:26:36
no teda spis tu western cast,mezi niz zahrnuju i Colorado a vzdycky se da najit neco dobreho! Pochopitelne ze nebude lezt do McDonaldu, tam by mi nesly dneska uz ani deti, ale skocim si do supermarketu a prinesu si z nej nadherne kuratko pecene na rostu, k nemu koupim krupavou francouzskou veku a jsem v pohode. Nebo mohu koupit v kazdem vetsim obchode koupit obalovane kure. Taky moc dobry. To pocitam opravdu levna jidla. Pripadne jit do restaurace, treba na cinu. U tech fast foodovych retezcu si clovek muze vybrat, jestli chce drinka meleho, stredniho, nebo velkeho. Kdyz byli kluci mali tak jsme chodili k McDonaldovi (kdyz jsme cestovali) protoze tam meli ruzne skluzavky, prolezacky... No a kdyz deti sedi celej den v aute, tak potrebuji se trosku vylitat a tam meli tu moznost. O jidle v Las Vegas ani nemluvim, to je proste uzasny, forma snez co muzes za par dolaru, nekde v Texasu si zase vybavuju pizzu snez co muzes za tri dolary!Nejen voda, ale i zachody jsou vsude zadarmo. U nekterych benzinovych pump dokonce se da osprchovat.
O sexu jsou deti poucovany ve skole, myslim v pate tride,pak znovu pozdeji..Bible neni narodni sport, ale proste spousta lidi je vericich, coz nevericim Cechum pripada divne.
A kdyz mas hlad po cerealii hlad (duvod proc to neji muj syn) je prece malickost si misto ni koupit v obchode veku se salamem nebo syrem, k tomu mleko a urcite ho zazenes.. Ne neni to v tom, ze v Americe by se spatne jedlo, ale ze jsi se nenaucil orientovat.Ne, knedliky tu fakt nemaji, ale ja si dovedu predstavit zivot i bez nich!
Snidane dostanes vsude obrovske. Dve vajicka, bramburky, na vybrani parek nebo opecenou sunku. To je stardart. Jenze se musis o sebe naucit sam postarat!

jeste jednou (Alenka - Mail - WWW) 10.03.2006, 14:37:19
Petre mas pravdu v tom, ze skolni jidelny neexistuji. S tim mam take problem,ale kdyz se decko dobre nasnida, na poledne si vezme z domu udelany sendvich (chleba, sunka, syr( nebo moji kluci se berou z domu burito, tak hlad mit nikdo nemusi, fakt. A to u nas neni ani moznost si neco koupit ve skole, takze kazdej si bere svacinu. Jenze tady neni obed dulezite jidlo dne, tady se obedva opravdu jenom lehce (mimochodem se divim tem "zahrabanym" salatum protoze co ja vim, tak ty mizi hodne rychle. a spis se veceri, kolem seste vecer. Proste jina zeme jiny mrav!

Petre ty na te skole pracujes jako ucitel matematiky? (Stana - Mail - WWW) 10.03.2006, 16:22:07
protoze pises jako zklamany komunisty ucitel, ktery porovnava a sni o tom svem zastaralem raji, kde ve skolnich jidelnach meli ucitele jidla zadarmo a peceni holubi jim letely do ust.

Co tak zeny Petre?
Jake jsou zeny v Americe?
Jaky maji Americke zeny a divky vzhat k muzskemu pokoleni?
Jaci jsou Americane k cizincum?
Meli snahu s tebou komunikovat?

Ty Bible dava zadarmo do vsech hotelu a motelu spolecnost Gideon a muses si tu Bibli vzit domu. Je to dar pro tebe.
Gideon ktera z dobrovolne vybranych penez natiskne Bible a dava je vsude kde o Bible maji zajem, do nemocnic, do hotle a do motelu, do skol -urcite Bible mate i ve skolni knihovne.
Ze tveho psani vyzniva vypocitavost, prepocitavost, vychytralost a setrnost. Bibli k zivotu nepotrebujes,
mas starosti jenom o svuj zaplneny zaludek.

Tady v Kanade si deti nosi jidlo do skoly -jablka, mandarinky, hrusky, banany, pomerance, ovocne dzusy, mineralky, chipsy, oplatky, cokoladky. Rano se deti dobre nasnidaji, svacinka jim ve skole staci a kdyz prijdou ze skoly, tak se zase dobre najedi.
Hodne mladych chodi na poledni prestavky do molu a moc radi vynechavaji odpoledni vyucovani, proste si tu prestavku o par hodin prodlouzi, ta skolni jidelna neni az tak moc dulezita.

Stáňo (Jarka - Mail - WWW) 10.03.2006, 16:27:46
to myslíš naprosto vážně,že školní jídelna a tedy i polední jídlo není důležité?
Moje holky snídají,mají dopol. svačnu připravenou z domova s sebou,pak jdou na oběd,odoledne přijedou a mají hlad jak vlci,nají se a ještě mají večeři a tlusté v žádném případě nejsou.Co dá dětem starva,když se ránou nacpou,pak ovoce,lupínky apod.,pak nic až dlouho odpoledne???nechápu.jinej kraj jinej mrav...

Alenko, mas pravdu. ( - Mail - WWW) 10.03.2006, 16:35:30
Kdyz pujdes Prahou, tak narazis na kazdem kroku na opecene klobasy, bramboraky, rizky, pulky kurat, oblozene bagety, v centru jsou 3-4 McDonaldi, King burger... Kdyz pujdes Amsterdamem zase na kazdem kroku holandske frity s majonezou, krokety, frikandely, pizzy, snack bami, nasi kostky - vsechno je to fritovane, ale musim priznat dobre okorenene, takze to zakaznikum chutna, me taky! Ke vsemu ti kydnou pikantni saus. Jednou za cas take hresim, proste musim, ale opravdu jen obcas. Kdyz jdu kolem skoly, tak vidim pohazene chleby, promazane maslem se syrem nebo salamem a sunkou v krovi (za ktere by se na jinem konci sveta zase poprali a vrazdili) a vsichni stoji kolem poledne ve fronte acekaji na "viese troep" ja tomu tak rikam, neco jako fujtajbl. Nasledky se objevi az za x let ve forme diabetes, cholesterol, ucpane a zkornatele zily... Kazdy je sveho zdravi strujce. Muj syn ma dvacet, ale ja jsem blba mama, protoze mu do toho porad kecam, ale u nej je to do nebe volajici!!!! ovoce, zelenina NE, pizza, tortilly, frity, bramboraky a sladke JO. Uz se nerozciluju, protoze by to bylo na dennim poradku a to nici zivot a pohodu, ale vadi mi to a moc. Proste doba a lidi se meni.

Stano (Bara - Mail - WWW) 10.03.2006, 17:08:14
Nevim jak jsi na to prisla, ale me nepripada, ze by Petr byl vypocitavy, prepocitavy, vychytraly a setrny. Ten jeho clanek beru jako konstatovani, jak to v Americe chodi. Vsechno zalezi na lidech, co povazuji za dobre a za spatne a kazdy si muze vybrat. Jako vsude na svete. Proc ma Amerika nejvetsi % obeznich deti a proc je to narodni problem, kteri resi zdravotnici a snad i vlada. Ne Bush, ten ma jine starosti. Jenze tenhle problem zacina byt ve vsech vyspelych zemich.
Vis na jedne strane je Amerika tak puritanska. Napriklad postoj k interupcim, alkohol na ulici, nahota, porno....(vzdyt je to uhozene na hlavu).....Ale v jejich filmech tohle vsechno je videt a nekdy az ekelhaft a to se smi? Nemam nic proti Americe, ale obcas to nechapu, ale kdyz se priznam, tak je mi to uuuuplne jedno. Stano, hlavne zdravicko!

stáňo, jsi zapšklá a zlá. (kiwi - Mail - WWW) 10.03.2006, 17:12:37


Stáňo: (Pavlína - Mail - WWW) 10.03.2006, 17:26:44


(Pavlína - Mail - WWW) 10.03.2006, 17:48:13
Stáňo, ty na Kudlanku chodíš už hodně dlouho. A pamatuju si, že tvoje hlavní zalíbení je být zlá na lidi kolem. Vždy si na někoho zasedneš a píšeš pak opravdu zlá slova. Nechápala jsem tě dřív a nechápu tě ani teď.
Hodně lidí ti tu občas sedne na lep. Tváříš se napřed jako hodná, vyhrabeš taky na všechno miliony informací - a pak sekneš do živýho.
Měla bys přestat mezi zdejší hodné lidi chodit.

Baro taky mam doma mladeho kluka (Stana - Mail - WWW) 10.03.2006, 17:59:37
u Petra mi chybi zajem o cokoli jineho nez o penize, jidlo a nabozenstvi. Petr na mne pusobi jako 50 leta zena. Sorry ale to je muj dojem.

Jejich skola nema zadne krouzky po skole? -kosikova, volbal, hudebni krouzky, turisticke krouzky?

Pises o vyhozenych chlebech okolo skoly. Petrova skola neni skola malych deti ale mladych lidi -highschoolaci 10,11,12 trida coz jsou 16-19 mladi muzi a mlade zeny, ktere si snad svacinu do skoly dokazou pripravit sami.

Vis co Baro? Dala jsi mi napad zavolam rediteli te skoly na tel. cislo 970 416 8021 a poprosim ho, aby se za jejich skolu k tomuto tematu vyjadril, je to jeho skola, jejich fotka v tisku a jeho student, tak verejne bychom mohli znat i nazor reditele, protoze je divne, kdyz si mlady kluk napise na kudlanku mezi stare baby, aby si postezoval ze mu v Americe chybi omacka. Od toho je prece Homeland security ne?

ne ja opravdu Stanu chapu (Alenka - Mail - WWW) 10.03.2006, 18:01:10
ji se dotkla ta bible a to je pochopitelne.Nezapomente, ze opravdu Cesi jsou vetsinou bez vyznani, zatimco jine zeme bibli maji jako opravdu svatou knihu. Stana je clovek verici.
Ze tady nejsou skolni jidelny, to je fakt, ale ja jsem si opravdu nikdy nevsimla, ze by to mym detem vadilo. Nepamatuju se, ze by nekdy Misha prisel domu a rval, ze umira hlady.Ani neji hned jak se vrati ze skoly.Svacina v poledne mu staci. Olin, ten uz spis, ale ten odmita snidat a obcas i svacinu prinese domu. Proste nema hlad a s tim nic nenadelam. Jsou oba stihli, ale ne hubeni. Do skoly davam bud dva sendviche s majonezou, syrem a sunkou, nebo tortily s masem, ktere maji velice radi. Misha si bere z domu lahev caje a Olin pije jenom vodu.
V nasi skole se podava obrovsky talir se syrem krakrama, salamem a zeleninou vzdycky rano do kazde tridy. Jasne jako mama bych radeji aby meli teple jidlo v poledne, ale proste je to tu jinak a clovek se musi prizpusobit. U nas zustavaji ve skole jen deti, co nebydli ve meste (autobusove deti), jinak chodi domu na obedy. Deti jsou tu tluste a to je pravda, hlavne indianske deti u nas. Myslim, ze jim nesvedci zpusob zivota. Malo pohybu (driv decka litaly po venku a mely zabavu na ulici) dneska sedi doma u compjuteru a televize, spatna strava (junk food) McDonaldy a tak.... to se ale tyka i dospelych a bilych. Taky je to metabolika urcitych lidi, mozna prave Indiani ji nemaji na tyhle stravy zvyklou..

Stano (Bara - Mail - WWW) 10.03.2006, 18:25:14
Muj nazor je, do zadne skoly nevolej, neni to tvuj problem. K tomu "setreni" s archy papiru mam stejny nazor, vsichni maji plnou hubu - setrte nase lesy, ale skutek utek. Loni jsem jen tak pro zabavu chodila do vecerni skoly na holandstinu. Za prve se pokazde neco priucis, za druhe potkas nove lidi a za treti me to bavilo. Meli jsme vsichni zakoupenou ucebnici a k tomu cviceni. Nase pani ucitelka, desne socialisticka, ktera by mela byt uvedomela, nam z te knizky pokazde kopirovala listy s gramatikou a cvicenimi, pokazde pro 10-15 lidi. Proc? Kdyz jsem neco nadhodila a namitla, vsichni nechapave koukali jako kdyby spadli z Mesice. Pani ucitelka se za nos nechytla, ale to neni jenom tady, tech zbytecnych reklam o ktere nikdo nestoji, kdyz dostanu obalku z banky, dostanu jednu ja a jednu extra muj muz, normalne by to mohlo jit jednou obalkou. Vsichni ty aktiviste, kteri se snazi zachovat nasi zemi pro dalsi generace, hlavne ze vidi co se musi zmenit u druhych, ale sami u sebe, nevidim, neslysim. Nenavidim aktivisti, nadelaji vice skody nez uzitku.
A Petr jen popsal co ho trklo do nosu, na jedne strane Amerika bez bible ani ranu a na druhe strane uplnej opak. Proste dva proti poly, smesne, ale vzdyt to neni dulezity. Stano vsude je neco, a tak si musime zivot zprijemnit a ne ho kazit. Na to je zivot kratky.

necítím se jako stará baba, je mi 25 let (anonýmek - Mail - WWW) 10.03.2006, 18:35:49
ale raději se také už nebudu podepisovat. Začíná tu být pěkně divno a nebezpečno.

Stano, (Johanka - Mail - WWW) 10.03.2006, 19:55:12
Ty ses fakt padla na hlavu. Co si chces dokazovat tim, ze budes konfrontovat reditele skoly s nazory studenta na jeho zemi? Nevsimla jsem si zadne konkretni kritiky dane skoly ani toho, ze by ji student delal ostudu a spatne jmeno. Clanek je peknym nahledem (nerikam, ze nezaujatym ani vserikajicim, ale od toho je tu diskuse...) do kultury a zvyklosti dane zeme a jsem za nej rada.

Stano (sanny - Mail - WWW) 10.03.2006, 20:03:52
Jen houšť a větší kapky,už dávno jsem si všimla,že si tady povídá určitá skupina lidí,které se znají mezi sebou,ani mě nezajímají osobní rozhovory pisatelek,které by si mohli vyřídit osobními e-maily.A čas od času se jim ozveš ty a nesouhlasíš.Když nesouhlasí NČ je klídek,ale jak nesouhlasíš Ty je oheň na střeše,a to jsem si nevšimla,že bys psala vulgárnosti.Piš dál ať je vzrůšo

Sanny (XY - Mail - WWW) 10.03.2006, 20:26:34
Vis co, kontaktuj se na Stanu ty sama a piste si spolu. Vrana k vrane seda. Urcite si budete rozumet, dve fanaticky, muzete si spolu predcitak bibli. Porad mi nejde do hlavy, proc verici clovek, muze byt tak zly, to snad ani nejde dohromady.
Jak muzes srovnavat NC se Stanou? Ty jsi opravdu padla na hlavu.

Stáňo, (marťa - Mail - WWW) 10.03.2006, 21:02:13
tento web není určen "starým babám".

Sanny (Bara - Mail - WWW) 10.03.2006, 21:38:44
Mas pravdu, my se tady tak nejak virtualne zname a vykecavame. Urcite veci bychom si mohly/i vyridit osobnimi e-maily, to mas pravdu, ale to my prave nechcem. Nam se libi, ze se muzem k vykecavani pripojit, pridat i svuj nazor, nebo neco objasnit nebo naopak vyvratit. Veci, ktere jsou opravdu "prive" tady nezverejnujeme. A i kdyby, je to kazdeho vec, kolik pusti do eteru. Kdyz se pridas, dobre, kdyz se nepridas, take dobre.

Vazena huso... (Thyronx - Mail - WWW) 10.03.2006, 22:38:02
Dovoluji si poznamenat, ze pul zivota jsem stravil v Cechach a pres 20 let ziji v USA. I pro mne bylo mnohe v prvnich letech tady v USA jaksi sokujici a neuveritelne.
Postupem doby jsem si nejen zvykl,ale nasel mnoho prednosti v zivote Americanu a je mi lito, ze Vy jste je nenasla.
Americane jsou lide velmi srdecni, Cesi od prirody neduverivi, a k cizincum az nepratelsti. Rasove nesnasenlivi. Pokud nekdo zije odlisnym zpusobem nez oni, jsou automaticky odsuzovani. Zaist a pomluvy v USA tezko nekde najdete a v Cesku to je opravdu NARODNI sport. Patri ke kazde komunite a kazdemu vztahu, treba i nekolika malo rodin navzajem. V Cechach travim kazde leto.Mohu tedy porovnavat. Nevsimla jste si vubec ze v USA kouri asi 20% populace a uVas zcela verejne i male skolni deti. Ze jste asi tezko potkala (kdekoliv) opilce a v Cechach mate moznost je videt na nadrazi u v casnych rannich hodinach.
Co se tyka jidel, muzete zavidet Amikum spotrebu salatu a zdrave vyzivy ( porekadlo ze Amici se cpou hamburgry a zapiji je Colou- je nesmysl).
Vase tezka jidla nejsou o nic lepsi a Vy mate jedine stesti, ze jezdit do prace ci chodit do obchodu Vas stoji dost penez a tedy pouzivate zhusta jizdni kola. Mate pohyb kteri Amici nemaji.
Protoze tu tezko nekde mimo mesta najdete chodniky a protoze je vsude daleko, na jizdnich kolech se prilis jezdit neda (s vyjimkou parku).
Priste az si budete vyrizovat na Netu sve mindraky, uvedomte si ze ucitelky a zdravotni sestry nepobraly vsechen rozum, ze jsou i lide, kteri maji zcela odlisne zkusenosti.


Nabozenstvi (Thyronx - Mail - WWW) 10.03.2006, 22:48:36
Nabozenstvi neni sport. A me nevadi ani trochu ze jste ateistka.K tomu Vas vychoval kdysi totalitni rezim. Bible (i ta ceska) stoji za prolistovani. Je to cteni ktere Vam da rozhodne vic nez cist v Blesku.

A musis byt na tom hodne zle, kdyz se cpes jen pizzou. Vyber v americkych restauracich je "ponekud" bohatsi nez hamburgry a hranolky nebo pizza.
Dovoluji si upozornit zbytek teto rubriky, ze ilegalove jako je tento idiot, v USA opravdu nemaji ustlano na ruzich. Jejich anglina je vetsinou horsi nez mizerna, vydelky nizke, a legalne je nikdo nezamestna. Toz kdyz uz jde po tech zelenych papirkach a investoval do letenky (tak aspon vypousti jedovata slova na USA).
Thyronx (ja) vydelava 120-130,000 USD rocne hrubeho,federalni dan cini 15%, statni dan 4%, DPH v mem state je 6% ale 4 staty USA nevedi ani co DPH je. Ano, vetsina statu USA neplati za nakup potravin a leku take DPH. Kazda pracujici rodina si hrave vydela za 10 let na svuj vlastni moderni dum.A nemusi drzet hladovku jako ten ilegal. Je toho ale podstatne vic, co se v CR nepise.


Mizerne skolstvi? (Thyronx - Mail - WWW) 10.03.2006, 22:53:07
Traduje se v CR ze v USA je mizerna uroven skol.Well...Mozna maloktery am.student najde na mape Cesko a hlavni mesto hned, ale verim ze mnoho z Vas nenajde treba stat Idaho.(Mimochodem mnohem vetsi nez Cesko). Kolik z Vas vi, ze Texas je podstatne vetsi nez treba Francie? Z 50ti nejlepsich Univerzit sveta jich je 5!!! na kontinentalni Evrope.Samozrejme zadna ceska.2 francouzske,2 svycarske a 1 nemecka jsou vysledek.V tabulce na idnes.cz jich je tam zato 20 americkych.Odkaz zde: http://ihned.cz/?s1=0&s2=0&s3=3&s4=0&s5=0&s6=0&m=d&article[area_id]=10072050&article[id]=15884730&p=003000_d

Milý pane Thyronxi: (kiwi - Mail - WWW) 10.03.2006, 22:58:28


Milý pane Thyronxi: (kiwi - Mail - WWW) 10.03.2006, 23:08:32
nevím, koho tu nazýváte tou váženou husou; sice je tu několik žen, které komentují článek či reakce pod ním, ale sám autor je rodu mužského (pokud jste snad myslel jeho). Jinak, podle všeho usuzuju, je to ZCELA LEGÁLNÍ STUDENT (tedy žádný "ilegál jako tento idiot" jak se ráčíte zmiňovat). Víte, ono je už i pro obyčejné kluky z Čech možné, aby studovali "tam u vás". :-)))
Dost dobře nechápu, čím že vás to tak šíleně naštval, přímo přiměl k tak ošklivým textům, jako se vám tu podařilo ze sebe vyprodukovat.
A nemyslím, že jeho angličtina bude horší než mizerná...
Jen s klukovským zájmem POPSAL pár zajímavostí.
Nevšimla jsem si, že by byť jen jedním slovem něco nebo někoho urážel, což Vám se podařilo vskutku ve velkém.
Ale - každý holt píše jak umí... Občas vidím Vaše jméno i na jiných serverech, a docela se proto divím, že Vás těchto pár slov tak vyvedlo z míry...
NO, COŽ KDYBYSTE VY NAPSAL NĚCO O AMERICE?
O VAŠICH ZAČÁTCÍCH?
JAKÉ TO BYLO, JAK VÁS OD PRVNÍ CHVÍLE VŠICHNI A VŠUDE PŘIJÍMALI S OTEVŘENOU NÁRUČÍ, NESETKAL JSTE SE NIKDY S NIČÍM ŠPATNÝM ATD. - PROSTĚ O TOM, JAK THYRONX KE SVÉMU ŠTĚSTÍ (tak nenápadně přímo v dolarech vyjádřeném!!!) PŘIŠEL.
Hodně pozdravů, kiwi

Pane Thyronxi (XY - Mail - WWW) 11.03.2006, 00:04:14
Ten clanek je naopak trefne napsany a na kazdem sprochu, pravdy trochu. Nevim proc se tak certite. O Americanech je znamo, ze jsou povrchni, kdyz se zamyslite, tak musite priznat, ze jsou urcitym zpusobem stejne fanaticti jako muslimove, jen se radi vys a vzyvaji jineho boha. Ale to neni urazka. Holt kazdy jsme nakej.
Ale, ze jste vypenil, co? potrefena husa, ze?

teda tohle uz prestava byt legrace (Alenka - Mail - WWW) 11.03.2006, 00:10:35
spis to speje k hororu. Mrzi mne, ze jsem se do toho vubbec zapletla, ale proste jsem jenom vysvetlila jak to vidim ja. (Ted marne premyslim, kdo je husa). Jo Sanny,povidame si na kudlance, je to fajn, lidi se pridavaji kdyz je to zajima, nepridavaji kdyz je to nezajima, nikoho nenutime. Asi te nezajima co se deje mimo tvuj obzor a to je taky fajn.
Jsem volnej clovek a dopravam volnost jinejm.
Kudlanka pro mne znamena hodne. Asi i pro spoustu z vas. Zivot bez kudlanky si nedovedu dneska ani predstavit. Obycejna internetova stranka kde se schazeji fajn lidi. Kde si clovek muze prijit postezovat, pokecat....k tomu ucelu je tady treba prave "Za romantikou na Yukon" Nezname se, ale mame k sobe vztah. A chybeli bychom si. Nejhur je ted na tom Daniela, ktera je vlastne v tomhle deni uprostred. Prosim vas....at muze Kudlanka dal pokracovat, mir zbrani. Vzdyt o nic nejde. Nazory ma kazdy jine, ovsem fakt volat nekam do skoly...to by mne ve snu nenapadlo, vzdyt ten kluk si jenom postezoval...ze to neni jako doma. Ma na to pravo. Ja jsem taky se vsim nesouuhlasila co ten kluk napsal, ale vzdyt to je jenom vymena nazoru! A mezi slusnejma lidima a to delalo Kudlanku tak vyjimecnou!

Alenko, (Jaruska - Mail - WWW) 11.03.2006, 02:00:38
Alenko, souhlasim s tebou temer ve vsem. Neni potreba se hadat, kazda zeme ma sve vyhody i nevyhody. V Americe je ale proti Cesku vetsina veci lepsi, jinak by se tam lidi tak nehrnuli.
Ten clanek je hodne povrchni, je to takove narikani maleho ceskeho clovicka.
Ja jsem si to precetla a moje reakce byla (a porad jeste je) "at jede chlapec domu, kdyz se mu tam tak nelibi, ale rozcilovat se nebudu a brat mu jeho nazor taky nehodlam".

Thyronx (Layla - Mail - WWW) 11.03.2006, 02:34:56
Vas prispevek vypovida opravdu o Vasi inteligenci,ktera je v Americe placena 120-130tis.rocne!!!A taky by jste se mel zminit,ze Americani nemluvi o svych vydelkach,to jen prizemni hlupaci ceskeho puvodu se chvastaji....

Laylo (Alenka - Mail - WWW) 11.03.2006, 02:52:13
trefa do cerneho!

Nechápu (Aknela - Mail - WWW) 11.03.2006, 06:27:52
celou tuhle diskuzi. Článek mi přišel vtipný, v něčem pravdivý, v něčem přikrášlený...ale ten student, který ho psal má právo na "autorskou licenci", nepíše přece vědeckou práci, píše fejeton.
Když jste na střední škole, spoustu věcí vidíte černobíle a to je DOBŘE!!! To k tomu věku patří. Když budou děti držet hubu a krok už na střední škole, radovat se z toho, že jim dávají v hotelích zadarmo bible a líbat každou fritézu ve školním bufetu...tak pak začnu mít o tenhle svět strach. Takhle ho nemám a děkuji tímto autorovi:)))

pro XY (Jaruska - Mail - WWW) 11.03.2006, 06:50:58
Takze podle vas je vseobecne znamo, ze Americane jsou povrchni a stejne fanaticti jako muslimove.
To jako jsou podle vasi teorie vsichni Amici povrchni a vsichni muslimove fanaticti?
Ja jsem potkala lidi povrchni, fanatiky, chytre lidi i dokonale blby mezi lidmi vsech nabozenstvi i narodu.A vsude je jich zhruba stejne procento.
Hadejte, kam patrite vy.



Jarusce (XY - Mail - WWW) 11.03.2006, 10:28:18
Ja nepatrim nikam, jdu si svou zlatou stredni cestou, ale muj nazor nezmenim ze Americani jsou povrchni a to ze si mysli ze jsou "bohove".

Laylo (Jaruska - Mail - WWW) 11.03.2006, 11:25:07
Laylo, to o tech vydelcich neni tak docela presne.
V Americe a v Kanade se povazuje za velice neslusne vyptavani na plat nekoho jineho. Ale lide se svymi prateli o vysi sveho platu casto otevrene mluvi.
To uz je na nich a je to tak podle me spravne.


pro XY (Jaruska - Mail - WWW) 11.03.2006, 11:30:08
To je hezke, ale kdyz srovnam sve americke pratele s tim co jste zde napsal, vidim povrchnost a bohorovnost spise u vas.

Jarusko (XY - Mail - WWW) 11.03.2006, 14:05:00
nic proti vasim pratelum, ja vam vase presvedceni nevyvracim, nejsou vsichni stejni, ale vetsina. Nenam zajem se tady prit kolem dokola o nedulezitych vecech. Preji vam hezkou sobotu a nedeli.

Nezlobte se, přátelé, ale zírám... (kudlanka - Mail - WWW) 11.03.2006, 15:33:18
uveřejnila jsem postřeh kluka-studenta, který oficiálně studuje na jedné z amerických škol. Pokud vím, tak ho to tam baví, studuje rád a je i jinak docela normální mladý muž.
Jenže - jak bych ho měla nyní přesvědčit, že za zveřejnění oněch pár postřehů, v podstatě opravdu jen takových prvních dojmů, nebude mít ve škole nepříjemnosti, že tam nezavolá jakási rozhořčená dáma z Kanady, že v českém internetovém časopise bylo uveřejněno, že na rozdíl od Čech se ve Spojených státech dává v hotelích do šuplíků bible, že se zmínil o PRVNÍCH PŘISTĚHOVALCÍCH (což Stáňa vztahovala na současnou dobu)...
Stejně tak by mohla zatelefonovat i řediteli jeho pražské školy, neboť se zmínil o tamější "hnědé univerzální omáčce...".
To se opravdu máme bát jeden druhého a tisknout jen nějaké neslané nemastné texty?
Ne, to opravdu nechci, to raději Kudlanku skončím a jak se říká - zavřu krám...


Kudlanko, (Aknela - Mail - WWW) 11.03.2006, 16:41:26
nejsi jediná kdo zírá...

I ja ziram (Jaruska - Mail - WWW) 11.03.2006, 18:22:09
Me se ten clanek jevi hodne jednostranny, stejne jako nektere reakce k nemu.
Jestli se Amici od Cechu v necem podstatne lisi, je to jejich vetsi mira tolerance. A po letech davam osobne prednost americke kuchyni ktera je spatlana z kuchyni celeho sveta, pred ceskym knedlikovym preziranim v prave poledne.
Jenze proc se rozcilovat. Treba si chlapec zvykne a zacne se mu v te zemi libit. A nebo ne a vrati se pokorne do kralovstvi veproknedlozelova.
Rozhodne je nesmysl volat nejakemu rediteli skoly. Nejspis zna mlade lidi natolik, ze by se tomu jen zasmal.

Ja jsem ten clanek pochopila (Bara - Mail - WWW) 11.03.2006, 19:52:37
neco jako rozdilny postrech, srovnani. Takhle je to v Americe a takhle je to v Cechach a naopak. Me take "vadi" ze nikde v Holandsku nedostanu v restauraci knedlo-zelo-vepro, ze tady pivo toci do 2dcl sklenicek, ze se tady neporadaji zabijacky, vesnicke tancovacky, nepecou kolace s makem, ze musim pro polohrubou mouku do Cech, ale marihuanu si koupim bez problemu na kazdem rohu, taktez tucne nezdrave frity, ze kosteli zeji prazdnotou - oo, jaci jsou ti Holandani neznabozi, jejich skolstvi se mi take nelibi......Kolikrat si tady notujem a stezujem na fujtajbl kanadsky tvaroh, nebo nedobry chleba, ale zase chvalime americke steaky, holandsky syr, ceske sadlicko.......a mohli bychom pokracovat. To jsou nase postrehy, stezky po necem co nam pripomina domov a na co tesime,. Muj nazor je ten, ze je to tak v poradku, pokud si myslite, ze jsem blba a ze to tak neni, je to vas nazor a ja vam ho neberu. A uz se k tomuto tematu nevracim.

Koukam jako blazen (Kamila - Mail - WWW) 11.03.2006, 20:46:42
Kudli, prosim te, nezavirej kram... snad je to jen par vyjimek, co nechapou o co jde. Souhlasim s Alenkou - snad tu kazdy rozumny clovek muze rict co chce, ale Stana, to proste byla odedavna sila a obavam se ze Thyronx ji jeste trumfnul, ufff...

Problém komentářů (Lidka - Mail - WWW) 11.03.2006, 21:12:10
Byla jsem dost zděšená, když jsem uviděla tu komentářovou spoušť. V první chvíli mi to bylo líto - asi jako by se mi pohádala rodina.
Vzpomínáte si, že podobné to kdysi bývalo u Neviditelného psa? Zezačátku to byly noviny jen pro fajnšmejkry, u komentářů se scházeli "známí" lidé. Ale tím, jak se okruh čtenářů rozšiřoval, vznikaly tam stejné problémy. Někteří chudáci si tam chodili léčit své mindráky a když už to došlo tak daleko, že do Psa nechtěli autoři psát, aby nemuseli reagovat na ty hrozné zvratky, tak byly určitou dobu komentáře zrušeny. Podobné je to i zde - Kudlanka je čím dál známější a daň je hodně vysoká. Ale nemyslím si, že by bylo dobré házet flintu do žita a kvůli pár nevychovaným ubožákům zavřít krám. Možná by stačilo jednoduché opatření - komentáře pouze pro registrované. Kdo není zaregistrovaný, tak by komentáře mohl číst, ale nemohl by je přidávat.

Lidko (Alenka - Mail - WWW) 11.03.2006, 22:14:44
skvely napad! To by mohlo vyresit spoustu problemu.

( - Mail - WWW) 12.03.2006, 00:27:23
Jediny s kym jsou problemy a uz v minulosti byly je Stana. Ta mirumilovna a verici Stana, ktera chce pro svet dobro, ale ktera postvava a je zajimave, ze vzdy pochopi vec uplne jinak nez vsichni ostatni. Nedela to schvalne?

Alenko, (Marie - Mail - WWW) 12.03.2006, 02:09:31
Thyronx reagoval na ten clanek, ne na Tvuj prispevek.
Ten, kdo tady popisuje spotrebu papiru a vsechny dalsi hruzy, na ktere neni zvykly, si mel pred jeho odletem do USA neco napred zjistit, aby ted nevypadal, jako blbec. Ty jeho nazory jsou predevsim pro vsechny, kteri v Americe nikdy nebyli a s otevrenou hubou tomu veri, protoze si to nemohou nijak overit.
Thyronx ma pravdu, jen nepoznal, ze clanek psal husak.
Stano, zavolej tam, urcite tam jinej husak z Cech neni a ve skole budou znat jeho nazory na Ameriku, ktere tady tak pravdive popsal.
Za to se preci nemusi stydet, proc se tedy do Stani navazite a vadi vam to?
Urcite mu ve skole stoupne popularita. Proc ho Danielo chranis, Ty nevidis jeho kecy s realitou?

(Layla - Mail - WWW) 12.03.2006, 02:12:05
Ja si myslim,ze kazdy zacatek nekde ve svete byva obcas tezky. Vzpominate na domov,jste na neco zvykli a vse nove se bud zda bezva a nebo jen kroutite hlavou. A po par letech je vsechno jinak,prijizdite domu a kroutite hlavou tam. Vsude je neco. Nejde rict,ze Amici jsou povrchni ....to je dost jednoduchy nazor. Nekteri jsou,ale je i spousta Amiku inteligentnich,kteri znaji nasi historii,rok '68, vi co se deje. A pak jdou treba Amici,co si mysli,ze nas stat lezi u Floridy....A jidlo? Ja si nidky nevybirala a pokud to neni korejsky rybi tuk jako zakusek,tak ochutnam vsechno. Zalezi na kazdem. A bylo by mozna dobre,aby se tento studentik ozval treba za rok,jakyma ocima se na Ameriku bude divat. Ted jsem si vsimla,ze diky Stane tam Kudlanka radeji vymazala jmeno,vis Stano jsi normalni PIPKA!!! Jo a jeste jeden doplnek,s prateli se budu bavit o vysi meho platu,ale Thyronx NENI muj pritel(nastesti).

Layla (Marie - Mail - WWW) 12.03.2006, 02:28:53
Thyronx jenom ukazal, ze neni zadnej chudacek. Myslis, ze muze litovat, ze neni Tvuj pritel?
Vubec se nedivim, ze tenhle clanek Stanu tolik popudil, nejen kvuli Bibli.
Je to jen snaha co nejvic pomluvit Ameriku.
Proc to nedela Katka, co pise "Devce k detem"? Taky popisuje zivot v Americe...
Navic na ten clanek kouka Hamadi, no to je dilo!

(Layla - Mail - WWW) 12.03.2006, 02:55:38
Marie,je zajimavy,ze Amici nidky na potkani nezacnou kolik vydelavaji a co maji. To je specialita nekterych hlupaku Cechu. Chvastat se,chvastat se. A pak se jich treba zeptas,jestli byli v Californii a oni ze ne,ze Californie je hnusna,pry podle obrazku. Takovi lidi nemaji co rict,zadne zazitky,nezajem,proto musi aspon mluvit/lhat o tom,co maji. Moje zkusenost v Americe,ne jedna a ne s kazdym Cechem. Jinak nejsem verici,respektuju vyznani druhych,ale ta bible,ktera byla v kazdem hotelovem supliku me take prekvapila. A jeste k tomu jidlu a ke stale opakujici se hnede omacce - pred nekolika lety jsem byla na letnim tabore na brigade v kuchyni v Americe. A budu uprimna,to,co ty deti musely jist,stale dokola,ty jejich rajcatove polivky,syrova omacka(z plechovek) a porad dokola,nam se delalo zle,jen kdyz jsme to pripravovali. A kdyz jsme pak udelaly s kamoskou kureci polivku,tak to nam mohly ruce utrhat. Co clovek,to nazor. Katka vidi Ameriku tak jak ji popisuje,stara se o deti,v dobe volna cestuje,stravuje se s rodinou....Studentik pracuje na skole....zase neco jineho.
Mimochodem proc postrkujes Stanu,aby do te skoly zavolala???

Layla (Marie - Mail - WWW) 12.03.2006, 03:10:36
Protoze jste se tady do ni skoro vsechny zenske pustily a ona jen chtela, aby se dotycna skola k tomu taky vyjadrila. Proc vam to vsem tolik vadi? Tusite, ze by to husak nerozdychal?

Tato bouřlivá diskuse mě zaujala. (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.03.2006, 12:07:24
Zaujala mě víc, než samotný článek (povrchní blábol, který nic nevypovídá o Americe, ale budiž, mládí má na povrchní bláboly právo :-)
Diskuse sama pak hodně vypovídá o kudlančím čtenářstvu. Nemám nejmenší důvod stranit Stáně, nemám naštěstí důvod na Kudlance stranit komukoli. Ale jedno je velmi zřetelné takhle z odstupu, který mi umožňuje fakt, že nepatřím do fanklubu žádné zde píšící osoby: Někteří zde VELMI potřebují jakousi iluzi "hochú a děvčat, co spolu mluvíme". Takovou tu pospolitost. Členové této pospolitosti se pokud možno vzájemně utvrzují ve svých názorech, pokud už náhodou někdo řekne názor jiný, je mu to velkoryse odpuštěno (neděje se ovšem často, neboť každý za ta léta ví, co napsat, aby nenarušil klídek a idylku). A pak se občas stane, že se tu objeví někdo, kdo se pokusí to kolektivní myšlení nabořit třeba razantnějším, velmi odlišným názorem - v tu chvíli má ona pospolitost nepřítele a vrhne se na něj - s velikou chutí. Vím, že Stáňa je člověk velmi kontroverzních názorů, na druhou stranu právě názorová kontroverze má IMO v diskusi smysl. Já osobně, být to na nějakém mém webu, bych byl za každého takového diskutéra, který čeří ten poklid vzájemného plácání po ramenou, vděčný. Je zajímavé, že několik jedinců se tu pokusilo označit Stáňu za jedinou pihu na kráse Kudlanky, aniž by si ve své zaslepenosti všimli, že její názor, byť smířlivější formou, podpořilo víc lidí. O pár článků níž jsem napsal, že kritika na Kudlance není vítána, Kudlanka se proti tomu ohradila. Bohužel to, co se tady odehrálo, moje slova (a není to poprvé) potvrzuje. Tento web a jeho autorka (případně celá ta parta "hochů a děvčat, co spolu mluví" by se měli zamyslet, kudy dál. Jestli chtějí otevřené místo, kam budou se svými názory, které se vám třeba nebudou líbit, vstupovat i lidé "zvenčí", a nebo jestli to chtějí přeměnit na uzavřený fan-zin jenom pro zvané - registrované. Ale stav, kdy to není tak ani tak a za kritiku tu člověk dostane pomalu po čuni, mi přijde netastný. Tak pravil motýl, při vědomí, že má tohle místo rád, včetně lidí sem píšících - všech.

(motýl Anonym - Mail - WWW) 12.03.2006, 12:56:48
(samozřejmě nešťastný, za tento i další překlepy se omlouvám)

Motýlku, díky za zajímavou reakci. (kudlanka - Mail - WWW) 12.03.2006, 13:38:18
Ale taky - bohužel - hážeš všechny šmahem do jednoho pytle. Nejsem vůbec proti kritice, jak jsi mi vytknul a dokonce napsal, že jsem se proti tomu ohradila :-). Já tě tehdy požádala o soukromý mejl, abych se tě mohla na případné další názory, připomínky a především návrhy na vylepšení zeptat. Nepokládám opravdu za vhodné řešit "lautr všechno" na Kudlance. Nijak tím nechci narušit tvou anonymitu, není přeci vůbec těžké založit si kdekoliv svou schránku na jakékoliv jméno, že. Ale - tuhle nabídku jsi nepřijal. Tvá vůle :-)))
Jinak - já názory nesouhlasné vítám stejně jako souhlasné, jen nechci a nebudu nikdy chtít hlasy ublíživé, zlé. Asi tu nejsi dlouho, takže jsi nezažil na Kudlance už dvojí velice jedovatý a zlý a absolutné konkrétní výpad zmíněné Stáni proti jiným konkrétním lidem. Výpady tak zlé, že si to ani neumíš představit. Tato dáma je člověk jurodivý, schopný si zjistit o komkoliv cokoliv a pak to veřejně prezentovat, psát všem možným lidem pomlouvačné dopisy atd. Přesto, že to udělala už několikrát, vždy ji zdejší komunita znovu přijala mezi sebe.
Ano, je tu jakási "parta" Čecháčků, žijících porůznu po světě, kteří uvítali možnost kontaktů s neznámými kamarádkami a kamarády. Ač se třebas nikdy nesetkají, stala pro ně (doufám a jsem pro to moooc ráda)Kudlanka místečkem, kde si můžou popovídat, napsat si a přečíst nějaké zajímavosti, případně předat své zkušenosti, rady a nebo jen slova pochopení a útěchy.
Nechci z Kudlanky v žádném případě udělat uzavřené místečko pro zvané. Naopak, každý nový příchozí je srdečně vítán, na virtuální kafíčko pozván. A když přispěje čímkoliv, co není zlé, arogantní a vulgární, je všemi vítán.
P.S. Někdo tu vystupuje "za sebe, pod svým jménem", jiný pod pseudonymem. To je svaté právo každého a je na všech, aby to uznávali. Ale stejně tak je svatým právem každého, aby za svůj názor nebyl kamenován.
Kdyby Stáňa zůstala jen u kritiky - bylo by vše v pořádku a jistě všemi tolerováno. Ale - pokud se máme vracet zpět do doby, kdy si musíme dávat pozor na pusu, nesmíme nic napsat, co by nebylo podle současného daného uzu, pokud se máme bát, že naše názory budou proti nám zneužity, je to zlé.
Sám jsi napsal, že samotný článek je nic moc. Ano, jsou to osobní letmé postřehy normálního kluka. Ovšem ty nyní obhajuješ právo Stáni na to, aby z toho udělala "exemplární případ", "seznámila s tím vedení školy", "oznámila to řediteli a chtěla jeho vyjádření" - atd. Což v základě věci znamená, že pokud si ON DOVOLIL COKOLIV JAKKOLIV KRITIZOVAT - budiž to na něj oznámeno, budiž s ním zavedeno kárné řízení... :-))) chápeš vůbec, kam tohle spěje? Za co ses a někteří další postavil?
Tady už nejde o obsah tohoto obyčejného článku, ale o PRÁVO NA UDAVAČSTVÍ!!!
A to opravdu na Kudlance podporovat nehodlám.

To je potřeba oddělit: (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.03.2006, 13:49:22
Já samozřejmě nesouhlasím s tím tahat do toho vedení školy. Ale podívej se na začátek diskuse. Ten první příspěvek Stáni byl podle mě zcela v mezích slušné kritiky, reakce na něj docela šílené. Možná je to tím, že ti lidé už s ní mají zlou zkušenost, nevím, ale bylo to nefér. A co se týče toho mailu - já se necítím být tím pravým pro řešení podoby Kudlanky, to by mělo udělat to "jádro". Teď musím jít, třeba se k tomu ještě někde vrátím.

Motýle, tak jsem se podívala na ten její první příspěvek - ale - tohle se ti fakt zdá slušné?: (kiwi - Mail - WWW) 12.03.2006, 14:18:39
„ Petre ty na te skole pracujes jako ucitel matematiky? protoze pises jako zklamany komunisty ucitel, ktery porovnava a sni o tom svem zastaralem raji, kde ve skolnich jidelnach meli ucitele jidla zadarmo a peceni holubi jim letely do ust.... Ze tveho psani vyzniva vypocitavost, prepocitavost, vychytralost a setrnost. Bibli k zivotu nepotrebujes, mas starosti jenom o svuj zaplneny zaludek.“
Nezlob se, ale už tohle je urážka na urážku...

Pokud tedy tohle bereš jako slušnej komentář, tak není o čem dál mluvit.


No tady je pěknej fičák!!! (carie - Mail - WWW) 12.03.2006, 15:34:53
Je to legrační. Známí před vánocema jeli do USA, 14 dní okruh a pak týden pobyt v Karibiku. Dámy byly velmi zklamané, protože v tom New Yorku vopravdu nebyly žádný památky. Karibik taky nic moc. Měli by v tý americe s tím něco udělat. (já New York miluju!!!!) jo a s tím papírem- ekologická katastrofa by prý nastala, kdyby Indové začali používat toaletní papír...

Nemohu pochopit, (master - Mail - WWW) 12.03.2006, 16:11:24
že samotný neškodný článek, který je jen pouhým popisem určitého konkrétního místa v USA, může zde rozdmýchat až skoro nenávistnou diskusi. Mně to spíš připadá tak, že někdo tu měl tzv. den „blbec“ nebo v horším případě vstával ráno po zadku a potřeboval si nějak ulevit. Při své špatné náladě už neváhal jít dokonce ani tak daleko, že oslovil diskutující ženu „vážená huso“. Že, Thyronxi? To je něco tak přízemního, na co tu fakt ti stálí nejsou zvyklí. A právě kvůli takovýmto lidem, Thyronxi, jsem odešel z jiných serverů, kde vůl, kráva, debil apod. jsou na denním pořádku.
A také nemohu souhlasit s příspěvkem Motýla anonyma, který se tu vyjádřil v tom smyslu, že někteří stálí přítomní tu potřebují iluzi „hochů a děvčat, co spolu mluví“. Dále říkal něco o pospolitosti a o utvrzování se v názorech.

Milý Motýle, věř, že nejde o žádnou iluzi. Ve skutečnosti jde o fakt, o realitu. Nikoli však o nějaké falešné přátelství, kde by jeden druhému pochleboval. Jde tu o to, že mnohým, kdo jsme sem přišli, je zde, mezi těmi, kteří už tu dávno byli, dobře. To mohu porovnat s jinými vulgárními, až nenávistnými servery. Věřím, že nikdo z nás, denních hostů, nepotřebuje, aby ho ten či onen nějak utvrzoval v jeho názorech, jak jsi psal. Myslím si však, že je tu spousta lidí, kteří respektují názory druhého, že se jeden s druhým rád pobaví, zasměje se a pokud někdo nemá na dané téma co říct, tak raději mlčí. Jako třeba já neumím poradit. Aby tu však někdo napadal toho druhého za opačný názor, to se vracíme zpět, do minulé doby. Za celý čas, co sem chodím, jsem nepoznal nějakou nevraživost.

Myslím si, že Kudlanka. cz vznikla proto, aby svými radami pomohla mnohým, kteří se na ni z různých důvodů obracejí. To ostatní, to jsou oddechová témata, sloužící všem ke vzájemnému poplkání si mezi známými. A já fakt nevím, co Ti Motýle brání, aby ses mezi ně také pasoval.

I když jsem v USA nikdy nebyl, neodpustím si ještě jednu poznámečku k Amíkům. Když jsme od nich před léty koupili technologii, dívali se na nás, „na opice“, jako nějací nadlidé. Česká republika pro ně byla a pro mnohé stále je, banánovou republikou. Své názory změnili až tehdy, když jsme je přesvědčili, že o dané problematice také něco víme. A mohu Thyronxe ubezpečit, že se třeba mně nelíbí ta jejich uzoučká specializace, kdy jeden zná jen jednu úsečku své činnosti a další zase druhou, třetí, atd. Byl jsem svědkem mnohahodinových hovorů do USA za účelem rady od další „úsečky“. Čech má proti Amíkovi jednu výhodu v tom, že je člověkem univerzálním a že si umí poradit s mnoha problémy najednou. Tím je nechci nijak degradovat. Nebudu už odbočovat od nevinného tématu „US a česká kuchyně pohledem jednoho studenta“, který tu udělal zbytečné zlo a proto raději skončím, abych tu náhodou svým názorem nerozpoutal 3. sv. válku. Mějte se hezky a usmívejte se i když venku prší.


Ja osobne (Yta - Mail - WWW) 12.03.2006, 16:26:09
jsem vzdy zvedava na nazory Stani. Casto me prekvapi, z jake uhlu se k problemu postavi. Nekdy ma nazory rozumne, nekdy prekvapi, nekdy vyrazi dech. Myslim, ze je osvezenim toho serveru. Stano, bud sva. Me uz taky stve, ze kazdy, kdo sem do USA prileti, tak jen tu Ameriku a Americany kritizuje, pritom kdo je nuti tady opruzovat, ze? At zustanou v tech bajecnych a bezchybnych Cechach a daji Amikum pokoj. Mimochodem podle tech hrubek, co pisou Cesi na internetu, bych moc nevycitala Amikum, ze nekdy maji problemy se spellingem. Mc Donaldum se v Cechach dari, kdyz jich je tam spousta. Kdo do nich tedy chodi, kdyz je to pod uroven jist hamburgery? A tak dale. Byl to velice povrchni clanek a autorovi radim uz neprodluzovat to zdejsi utrpeni a rychle se vrati domu.

(Yta - Mail - WWW) 12.03.2006, 16:33:33
Vrat se domu do kulturnich Cech. Tim mi jedna ceska navsteva vyrazila dech, ze Cesi jsou kulturni. Jsou tak kulturni, ze musis domy a byty zamykat na deset zapadu nebo ti ho vykradou, ze se tam kradou auta, ze si musis vsechno hlidat jak ostriz. A pri posledni navsteve v tech kulturnich Cechach nam tam propichli vsechny pneumatiky od auta. Tady nas dum nezamykam, o aute ani nemluvim. No nic, je to hloupy clanek a nema cenu se rozcilovat.

Mastere, (Yta - Mail - WWW) 12.03.2006, 16:54:25
me se naopak ta uzka specializace velmi libi. Muzou jit do hloubky. Byt univerzalni znamena byt povrchni. Napr. jako pacient radeji zvolim specialistu v tom, v cem potrebuji pomoci, nez toho kdo bude znat o vsem jen neco. V nekterych oborech uz neni mozne znat do hloubky uplne vsechno.

Motyle a Yto (Jaruska - Mail - WWW) 12.03.2006, 18:53:11
Zdravim vas oba a vyjadruji naprosty souhlas.
Ja se vzdycky ridila heslem: kdyz se ti nekde nelibi, odejdi. A vzdycky me to pomohlo.
Hlavne pri rozhodovani zda opustit ci neopustit kralovstvi soudruha Huska.
I autorovi clanku doporucuji se tim heslem ridit.

Mastere, (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.03.2006, 19:14:19
nezlob se, ale já mám prostě trochu jinej pohled na svět, takže do hlavního proudu na Kudlance (a kdekoli jinde) těžko budu patřit. Ale v tom je myslím právě jakýkoli potkávání lidí pěkný, že jsou konfrontováni s jiným pohledem na svět. Sakra, když jedu do ciziny, tak se taky snažím pochopit domorodce, jak vidí svět, a třeba se od nich něco naučit, i když mi jejich počínání může na první pohled připadat divný, směšný... jenže to jsou právě ty první pohledy a ty bývají zavádějící. A stejně jako k cizí zemi měl bych přistupovat k duševní krajině každýho člověka, kterýho potkám, byť je taky Čech - i to je jakési setkání s "cizí zemí". Já vím, že Ti vyhovuje takový to oddychový potkánvání se s kamarádama (třeba v hospodě), se kterejma už se léta znáš, víš, co od nich můžeš čekat, v podstatě víš, co kdy kdo řekne, poklábosí se ve vzájemné názorové shodě, protože ti lidé se k sobě na základě té shody během doby poskládali - ok, všichni několik takových lidí máme. Ale Kudlanka je prostor veřejný, kam přijdou debatovat ke stejnému stolu lidi, se kterými bys na to pivo nešel, protože už by to nebyla ta pohoda, ten klídek. Kudlanka prostě není takhle postavená technicky, takže znovu říkám - měli byste se zamyslet nad tím, jak to chcete. Třeba rubriku "úkol pro vás" nechat otevřenou pro všechny, zbytek, včetně těch oddychovek, třeba jen pro zvané. Je-li například veřejně přístupná diskuse pod povídáním slečny aupairky, musí pak ona i její obdivovatelky počítat s tím, že si někdo dovolí napsat, že to psaní je špatné. Když sem kdokoli píše článek, marná sláva, nese kůži na trh a musí počítat i s kritikou. Výjimku tvoří ty prosby o radu, tam je jejich literární úroveň samozřejmě zcela vedlejší. Všechny ostatní články na blogu jsou literárním útvarem, na který si já jako čtenář udělám nějaký názor a někdy mám potřebu ten názor vyjádřit. A buď to tady má místo, nebo ne, ale to já neposoudím. Souhlasím, jsou mi odporné diskuse, kde si lidi nadávají do debilů (a hůř :-)), ale to lze vyřešit výmazem, případně nereagováním na dotyčného.

Ještě ke Stáně (pro Kiwi): Já mám asi práh uražení se jinde, takže mi to opravdu nepřijde urážlivé, ostré, to ano. Z nějakého důvodu je přecitlivělá na povrchní pohledy na USA a reaguje takto, pro mě by to nebyl důvod k tomu, nazývat ji zlou a zapšklou, ale fakt ji neznám, nevím, co kdy kde napáchala.

I já bych měl tendence s autorem polemizovat, protože pohled: "Není to tu jako u nás, takže je to tu blbě" mně coby světoběžníkovi přijde opravdu hodně hloupej. Na druhou stranu vím, že každej člověk se vyvíjí a i tento student by to za pár let už třeba takhle nenapsal. Samozřejmě mu kvůli jeho člínku nebudu nadávat. Nebudu nadávat ani Tobě, i když s Tebou třeba nesoulasím. Minimálně s větou "Čech má proti Amíkovi...", protože IMO není nic takového jako "Čech" a "Amík", jsou jen různí rozdílní lidé. Ale to je dáno tím mým odlišným viděním světa, neberu Ti to Tvý, nebrání mi to se na Tvoje reakce pod články těšit - a případně s nimi polemizovat :-). Myslím ,že 3. světová není nutná. Ale už toho nechám, zase jeden dlouhej příspěvek k ničemu, nemám čas, nesoustředím se na to a nedaří se mi to zformulovat, jak bych chtěl. Taky nevím, proč zrovna já bych měl bejt nějakej Stánin advokát, ať se vyjádří i jiní.

ja nosim kuzi na trh kazdej tejden (Alenka - Mail - WWW) 12.03.2006, 22:11:46
Ze zacatku jsem mela strasne moc problemu se Stanou, myslim, ze ja jsem ta, co by mohla nejvic na ni najizdet. Vytahovala na mne tenkrat co mohla i co nemohla. Pravdive veci obracela naruby aby vyznely spatne a nepravdive byly..no proste nepravdive, osobni osocovani a lzi.... Byla jsem v te dobe velmi nemocna(po infarktu) a manzel se bal, aby se mi to nedostalo do ruky,protoze cela rodina se boji o moje srdce, nemuzou mi ho operovatpro jine zdravotni problemy. Takze sedel cele noci na Kudlance aby nic takoveho nemohlo projit.
Co ja se nabrecela. Ale pak se Stana vratila na Kudlanku, prijemna, bezproblemova, ale s ni clovek porad musi byt trochu ve strehu....tak jsem na vsechno zapomela. nejsem clovek ktery schovava stare veci. Stana je jenom desnej stoura, to si mohl vsimout kazdej, proste ona primo jde po vecech, ktere ji nejsou jasne a nekdy to prezene. Nevim...ja jsem s ni jednou mluvila na telefonu, kde pusobila velice prijemne a dokonce mi rekla, ze se omlouva, jestli mi ublizila a ja jsem to odmavla. Jako motyl Anonym, mam prah urazeni nekde jinde, protoze to byla porad jenom diskuse, presne jak on rika, bylo to tvrde, ale ne sproste nebo vulgarni. Ja vim, ze ji musela nastvat ta bible. Problem zacal byt kdyz navrhla ze zavola reditele, coz uz teda opravdu prehnala, ale ona proste chce mit veci ze vsech stran:) Stana je proste clovek, ktereho jak se rika "milujete nenavidet!" No a reknete, nevznesla sem poradne vzruso?
Jinak k tomu clanku jsem se jiz vyjadrila ale i ja jsem clovek, ktery je nadseny poznatkama z nove kultury, miluju poznavani novych jidel, novych veci, nakonec o tom vsem pisu a jiste ne s opovrzenim na Tunisu ci Egypte.
Tam jsem taky nikde nemela vepro knedlo zelo:)

YTO, (master - Mail - WWW) 12.03.2006, 23:16:50
z Tvého příspěvku je vidět, že ač Češka, nemáš ráda kulturní Čechy (zapomněla jsi dát slovo kulturní do uvozovek) a mezi řádky dáváš najevo, že jsi ráda, že tu nežiješ. Já holt zůstanu Čechem stále i když je tu, díky nedobré politické situaci, která se tu traduje od 90.let, stále ještě přežívající absurdistán.
A asi ještě dlouho bude. Já však - být Čechem v cizině, určitě bych nepomlouval „nekulturní“ Čechy, protože bych byl jedním z nich. To dá rozum.
Překvapuje mně také, co všechno se dá vydedukovat z jednoho nevinného článečku. Jaký rozruch udělá pitomý hamburger versus hnědá omáčka v hlavě Stáni a některých Čechů, žijících v USA. To je neslýchané. Mnohé příspěvky na mně dělají takový dojem, že někteří jste ztratili i smysl pro humor.

Stano,
já bych mohl rozvířit diskusi určitě mnohem závažnějším tématem dne a tím jsou třeba američtí pedofilové z řad církve…krytí a tutlání jejich hnusných činů samotným současným nejvyšším ve Vatikánu, bez studu i s rukou na Bibli. Je to však škoda slov i času.:-)
V každém státě se najde mnoho dobrého, ale i špatného, že?. Ne, nechtěl jsem Tě s tou Biblí popíchnout..., jen trošku. :-)))

Yto,
ještě k té specializaci. Já jsem technik a měl jsem na mysli určitou technickou zručnost a širší znalosti oboru, ve kterém pracuji. Tys uvedla lékaře, kde je úzká specializace samozřejmě nutná. Stejně tak, jako třeba u kosmického výzkumu. Přijde mi však úsměvné, když US specialista na digitální oblast váží cestu oživit určitý systém jako celek a o vysokofrekvenční návaznosti nemá ani páru a musí se dlouze radit s kolegy drahými několikahodinovými telefonáty a nakonec jsme si to zapojili sami. Takový odborně zdatný specialista, ať si tam zůstane. Ale to byl jen jeden negativní příklad z mého oboru. Další příklady negativních "specializací" mi potvrdili např. naši strojaři, chemici i školící technici v Německu, kteří už tím také načichli. Proto je také vše drahé, předražené.:-)

Motýle,
s některými věcmi ve Tvém článku v 19:14 souhlasím, s jinými by se dalo polemizovat. To je ale dobře. Vždyť nikdo nechce, aby tu každý souhlasil s každým. :-)
Souhlasím, že diskuse však nesmí sklouznout do vzájemných urážek a do hloupých konfrontačních reakcí, jaké tu vzešly z řad některých Čechů, žijících mimo ČR, protože jim jeden „troufalý a nezkušený mladíček“ sáhl na jejich zemi vyvolenou, kritikou něčeho - úplnou prkotinou, která se mu zdá jiná, odlišná od nás.:-)Ach jo.



Mastere, (Yta - Mail - WWW) 13.03.2006, 01:19:59
mas pravdu, me prispevky vyznely,jako ze jsem zanevrela na Cechy. Opak je ale pravdou. Za to, ze jsem Ceska, se opravdu nestydim a ke sve rodne zemi se hlasim a mam ji rada. Ale ziji v USA a me deti jsou Americane a tak se me dotyka, jak kazdy kdo muze se o tuto zemi otira. Pritom si myslim, ze neopravnene, ze v te kulturnosti, vzdelanosti, zdrave vyzive a sportu mame, my Cesi, take jiste mezery. To, co Cesi kritizuji na Americe, se k nim pomalu dostava tez. Ja si pamatuji, jak se nemohlo prijit Americe na jmeno, co se tykalo papirovych plen. To se to kritizovalo, kdyz jsme na to nemeli, ale kdo ted z ceskych maminek pouziva latkove pleny? Ze tu prevlada konzum? Ne vsichni tomu tady podlehnou. A jak vidim na nekterych Cesich, jen kdyby na to meli, tak tomu konzumu ochotne taky podlehnou. Lide jsou vsude v podstate stejni, bohuzel vice jsou videt a slyset ti mene vzdelani, prostodussi, problematictejsi.
Hezky a uspesny tyden preji vsem.

(aleïen - Mail - WWW) 13.03.2006, 07:10:57
Ač jsem bibli opakovaně četla - kvůli vzdělání - nepotřebuju jí k životu. Konečně jsem se dočetla odsouzení, že takový lidi jsou aspoň na odstřel, zatím, když to někde navrhnu, tak mi všichni nadávaj:-)))

Uf, ak to bylo hustší než ta pranice i "zlou" tchyni ! (Wendy - Mail - WWW) 13.03.2006, 07:22:38
Podobné zkušenosti s vyjížděním má snad každý, kdo se někdy pohyboval v nějaké virtuální diskusi. Ono se to řekne - vykašli se na příspěvky, které jsou anonymní nebo na první pohled je zřejmé, že je pisatel tvořil značně rozrušen. Vždycky to nejde, ale zkusit by se to dalo. Jak psal master - ztrácíme nadhled, smysl pro humor ? Koukala jsem dnes ráno, jaké musela raději učinit Kudlanka opatření pod autotovým článkem. No, kdybychom měli všichni úplně stejný vkus a názory, byla by to nuda. Ale nemohli bychom si je vyměňovat tak, aby i další reakce nebyly tak rozčilující ? Dík za pozornost.

Zivot v zahranici.... (Romana - Mail - WWW) 13.03.2006, 12:02:31
Chci take pridat par svych slov.Na kudlanku nechodim zrovna dlouho,ale jsem rada,ze jsem ji obevila a ctu si rada nazory lidi.Musim uprimne rict,ze se mi libil nazor Mastera,ze vlastne,ac Ceska ,nadava na Cechy...tak to je fakt,nevim,cim to je,ale casto mi to prijde komicke,jak my krajani,si dokazeme hrat nekdy na cizince a to nekteri delaji,ze uz neumi ani poradne cesky.Ja ziju v Nemecku pres 14.let a ne a ne natrefit na nejake poradne krajany,se kterymi by se dalo normalne pokecat,jako tomu byva v Cechach.Nechci si na neco hrat a lhat i sama sobe.
Ted k tomu,ze by ta pani chtela zavolat kvuli tomu uprimnemu klukovi do te skoly-prijde mi to fakt blbe a pripomina to "komunisticke skolstvi"-donaseni /nekterych lidi/ jeden na druheho a to je fakt hnusne!!! Snad to te pani Stane,dojde a da si pokoj aklukovi nebude delat neprijemnosti.Nema cenu si hrat na "machra",ktery vsechno muze a zna.

Romano (Jaruska - Mail - WWW) 13.03.2006, 13:12:51
ta vyhruzka s udanim rediteli skoly je takova pitomost, ze se snad o tom nema ani cenu bavit. Amerika a Kanada nejsou komunisticke zeme a reditel skoly by se nad tim nejspis jenom zasmal.
Kdybych byla ne jeho miste ja, tak si s klukem sednu na kafe, a zeptam se ho, proc je ve svem novem pusobisti tak hrozne nestastny.
A navrhnul bych mu, aby kandidoval do studentske rady a s mizernym vyberem jidel v cafeterii neco zkusil udelat.
Vetsina studentskych jidelen v Americe a v Kanade je na tom s vyberem jidel totiz mnohem lip.Hlavne co se tyka salatu, zeleniny a ovoce.
Stiznosti na ceskem serveru mu pomuzou asi tak, jako kdyby si sel stezovat do lamparny.

no to je vážně děs, teď jsem to dočetla, (Inka - Mail - WWW) 13.03.2006, 13:13:54
asi byly nějaké špatné vlny. Též chodím na Kudlanku moc ráda, probírá se tu spousta aktuálních věcí a také je to takový pozitivní server se spoustou milých lidí, kde se snaží ostatní pomoci radou a diskusí. Věci které mě nezajímají a nic mi po prvním přečtení neříkají, tak dál nečtu (jak mi bylo doporučeno), každý z nás si tu asi v nějakém problému něco řeší , záleží na tom co ho osloví či rozčílí. Ale vše se jistě dá napsat slušně a kultivovaně, nikoho nenapadat a neurážet. Nikde tu není zakázané vyslovit vlastní názor, ať už s ním ostatní souhlasí nebo ne. Jestli je tu nějaká skupina a zda do ní patřím či ne jsem nikdy něřešila a ani mě to nenapadlo, psát příspěvky sem denně může kdo chce. Článek mi připadal jako překvapující hodnocení někoho kdo porostě vyjel za humna, jeho úhel pohledu, nic zlého a asi to ani tak myšleno nebylo. V každé zemi je něco dobrého a všude něco zlého, to by bylo na dlouhou diskusi. Ale jsem šťastná a hrdá, že jsem Čech a že v Čechách žiju. Občas mě docela mrzí jak jsou zde hodnoceni věřící lidé a ráda bych dodala, že v Čechách je jich docela dost a v poslední době také dost mladých lidí s čistým srdcem. To, že je člověk věřící se pozná podle toho jak žije, jak jedná a jak se chová k ostatním lidem. To jestli o sobě někdo tvrdí, že je věřící a záměrně škodí a dělá problémy jiným lidem je dost zarážející a také to o ledasčem vypovídá, ale to si jako věřící člověk musí srovnat sám, protože každému se vše vrací, myšlení i jednání, všeho dočasu. A přimlouvám se za to nenechat se otrávit některými negativními příspěvky lidí a zachovat si ten milý pozitvní a vtipný přístup jako byl donedávna.

Tak jest. Amen. (Míša - Mail - WWW) 13.03.2006, 13:22:21


ALE VŽDYŤ ON SI NA NIC NESTĚŽUJE... (kiwi - Mail - WWW) 13.03.2006, 13:40:48
on si dělal legraci, on je tam přeci rád... ach jo... :-)))

Inko, presne to si mysli take. (XY - Mail - WWW) 13.03.2006, 13:47:53
Vzdyt ten kluk vubec neni nestastny, kde jste to zase vzali? Vzdyt on jen popsal jak jde zivot jinde. On vo voze a vy vo koze. Vsude na svete je momentalne "problem zdrave vyzivy" i v Ceske republice. Vsichni vime co je zdrave, ale vsichni zajdem do McDonalda a vsichni pozirame chipsy. Zdravotnici se zabyvaji skutecnosti, proc je v blizkosti skoly, nebo v jejich kantynach tzv. fast food. Protoze to tem firmam vynasi, nikdo jim to nemuze zakazat v poledne je tam narvano, proc? protoze tem studentum to chutna a protoze na to maji a protoze je to jednoduche, ze je to samy tuk a budou mit problemy s nadvahou a z toho plynou dalsi zdravotni problemy, nad tim mavnou rukou, to davno vedi...kdyz se zminene problemy dostavi, daji vinu spolecnosti, ktera to dovolila a zavinila. A kdyz to tomu klukovi zacina dochazet, vice se rozhledne kolem a zjisti, ze je mu najednou smutno po te hnusne hnede omacce....a tak to hodi na papir, konecne na to prisel, ale kouka, kouka, ono je to vsude stejny. Je to proste napsana SRANDA a k tomu pripojil svuj postreh o te bibli, coz zas az tak nejde dohromady s nejmodernejsi, nejpokrokovejsi velmoci sveta. No proste nechapu nektere rekce.

Kiwi, XY, (Míša - Mail - WWW) 13.03.2006, 13:55:28
jsem ráda, že jste tu napsaly, co jste napsaly :) Já už jsem si myslela, že jsem tak natvrdlá, že jsem si ten článek nahoře nějak špatně vyložila. Vidím to naprosto stejně jako vy.

Kiwi, XY, (Míša - Mail - WWW) 13.03.2006, 13:58:55
jsem ráda, že jste tu napsaly, co jste napsaly :) Už jsem si myslela, že jsem tak natvrdlá, že jsem si článek nahoře nějak špatně vyložila. Vidím to stejně jako vy.

XY právě, (Inka - Mail - WWW) 13.03.2006, 14:14:06
že každý má možnost volby jak zdravého jídla, tak bible či žít v jiném státě, zaplať bánbůh za to!!! A také svobodného názoru a úhlu pohledu na svět, vždyť to je na tom to úžasný, protože nejen ten náš pohled na svět je vždy správný a to je na tý Kudle právě prima.

No tak už mají všichni jasno ? (Wendy - Mail - WWW) 13.03.2006, 16:58:34
Snad už ano a nejrůznější články se budou psát dál... Legrace musí byt.

holky (Jaruska - Mail - WWW) 13.03.2006, 17:22:24
skoro se vsim s vami souhlasim, ale prectete si ten clanek jeste jednou. Je to 36 radku stiznosti, nic jineho.
Anebo se mozna bavime o jinem clanku, chi, chi.


Jarusko (anonym - Mail - WWW) 13.03.2006, 17:30:13
prosim, nezacinej zase, nerad bych nekoho tituloval, ze je snad natvrdly, chi, chi...chi

anonyme (Honza - Mail - WWW) 13.03.2006, 19:27:26
Jaruska ma pravdu, natvrdlej jsi teda dost, kdyz to nevidis.
Proc se vsichni bojite o studentika, kdyz preci napsal jen "pravdu".
Ja vidim jen snahu pomluvit co nejvic tu svetovou velmoc, ktera ma skoro 300 milionu obyvatel.

Honzo (XY - Mail - WWW) 13.03.2006, 21:52:25
Blbost, precti si to jeste jednou. Ta posledni veta o tom, ze si uz nikdy nebude stezovat, je tam jako nadsazka, legracni zakonceni, to je vse. A to co je nad tim, je pouhe konstatovani toho co vidi kolem sebe - Amerika proste takova je, popsal to dokonale a nikoho neurazi. Nebyt te zpropadene bible, ktere se chytla Stana a zacala vyhrozovat, tak cely ten clanek mel uplne jiny efekt a za to dam krk.

Vite, (Yta - Mail - WWW) 14.03.2006, 00:43:29
co je zajimave? Za posledni mesice jsem nenarazila ani na jednu pochvalnou zminku o USA. To az se tam v kvetnu objevim, tak abych radeji tajila, odkud jsem, nebo prijdu k urazu.

USA ? (Wendy - Mail - WWW) 14.03.2006, 07:04:14
Víte, ona ta reputace USA v poslední době není nic moc, takže i výše uvedený článeček, myšlený podle mne s českou nadsázkou a ne zle, dokáže někoho nastartovat. Někoho ne. Někteří jedinci jsou na kritiku i legraci na adresu USA až přecitlivělí. Mám tam pár pen-friends a mohu například ujistit Ytu, že nehážu bezmyšlenkovitě lidi do jednoho pytle. Jsem příznicem diskuse, nikoliv vzteklého vyčítán a předhazování si typu "vy taky..." To bychom se daleko nedostali. Takžr tak to vidím já. A vy ?

Co je tady popsano (Mrska - Mail - WWW) 16.03.2006, 20:13:07
je uplne stejne v Kanade, Australii.. atd, jenze v dnesni dobe byt "in" znamena nadavat na Ameriku. Nijak se mne to nedotyka, vim svoje. Aby clovek jakoukoliv zemi skutecne poznal, na to musi v te zemi zit nejmin 5 let. Chci tim rict zit a pracovat, poznavat lidi, zvyky...a snazit se porozumet bez okamziteho zatracovani. Ti co po par mesicich vsechno vedi a uz je tady knizka jak to v te Americe DOOPRAVDY chodi, ti mne uz davno neudivuji a ani nevadi. Americani maji velmi dobrou vlastnost: jsou shovivavi. Neni divu.


Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: