[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
téma
manuál
poradna
tady a tam
úkol pro vás
MUDr. Kudlička
fauna a flora
nejen duše
zážitky
krásno
:-)))
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
DOMŮ
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
Nová kniha: Jsem fakt impotent?!
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2004
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
ČEŠKA A LIBANONEC?
Rubrika: [poradna]

Hodně jsem toho na Kudlance přečetla, dokonce i o tom, co se mě právě týká. Já už snad všechno vím, viděla jsem na tohle téma i dost v televizi, taky jsem hodně slyšela, ale... Jsem totiž v situaci, že se mi moc líbí jeden Libanonec. Nemám s ním zatím žádnej vztah, nikdy jsem mu neřekla, že ho miluji; nic takového, ač je to pravda. Asi jen proto, že jsem strašně moc opatrná a bojím se, co by bylo - kdyby bylo, a tak podobně.. Mám prostě strach.. Ale nevím, tím nechci říct, že by to byl špatnej člověk, to ne, neznám ho skoro vůbec, tedy ne nějak víc, ale myslím, že je moc hodnej.

          Ale mně brání jen ten strašnej strach z toho, jak bych taky mohla dopadnout a věřte mi, že mně to strašně moc trápí.. Opravdu moc. Nechtěla bych bych být bitá, ani přijít o dítě, nic podobného. Je to těžké hrozně milovat, chtít s ním být a přitom se tady toho všeho bát a nebýt s ním, opravdu je to veliké trápení. Hroznej strach jen proto, že je Libanonec a neznám jejich kulturu, že vůbec nic o nich nevím a jistě že tím pádem vůbec nevěřím. Nevím, někdy si říkám, že třeba bych tak nedopadla,ale strach je daleko o silnější, než cokoli ve mně. Vyhraje asi rozum — i když vím, že budu hrozně neštěstná. Klaudie  


ODPOVĚĎ:


Milá Klaudie, nedá se jednoznačně říct, že když si „něco začneš“ s partnerem z odlišného světa, ze země s jinými zvyklostmi, jinou mentalitou, že to musí zákonitě dopadnout špatně. Ono opravdu nejvíc záleží na těch dvou, na jejich schopnosti tolerance a chápání nejen toho druhého, ale i jeho rodiny, kamarádů.


     Měla jsem jednu spolužačku, která se vdala do Damašku. Vzala si jednoho ze syrských mládenců, kteří tu tehdy studovali. Měla to hodně těžké, neboť oni tenkrát měli dokonce i snad „nedoporučeno“, aby si brali zdejší dívky za manželky. Ale povedlo se a ona dokonce vědomě a ráda s ním odjela do jeho země, rodiny. Když mi pak při jedné z jejích návštěv Prahy líčila, co ji tehdy čekalo, tak jsem „valila oči“ a obdivovala ji.


     Jak říkám, záleží na každém jednotlivci. To, co tenkrát Jana dokázala překousnout, přejít, by jiná nedokázala, a zase naopak věřím, že málokterá Češka pak měla tak velký vliv na jejich rodinu, jako ona. Dá se říci, že ona tam tehdy perfektně zapadla a přitom ještě dokázala šířit českou kulturu. Ale – není každá tak silná osobnost...


     Podívej, velké nepříjemnosti můžeš v životě mít stejně tak z Čechem, který vyrůstal jen ve vedlejším domě – to záleží na tom, koho si k sobě vybereš a jak se budete navzájem chovat. Velký – co říkám – největší – zádrhel vidím v tom, že o něm nevíš zhola nic, jen že se ti moooc líbí, že jsi do něho zamilovaná. To jsou ti krásní jižní princové, ohniví muži s tmavým snivým pohledem... Kolik českých děvčat už podlehlo tomuto mámení smyslů... Zkus si zachovat trochu rozumu v tom krásném nerozumu, neříkat si jen, že by to mohlo mizerně dopadnout – ale snažit se poznat, dozvědět se...


     Nejen odlišná kultura může způsobit hodně trápení – dva zamilovaní se málokdy navzájem vyptávají, kdo jaké má závažné či dědičné nemoce v rodině, jaké větší problémy ... Až přijde na pověstné lámání chleba, je pak už většinou dost pozdě. Držím ti palce, ozvi se. daniela@kudlanka.cz


 



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat nevhodné a vulgární příspěvky

Komentáře

Ježišmarjááá! Néééé! Nikdy! (NČ - Mail - WWW) 23.01.2006, 06:22:58
Eštěže sama píšeš, co všechno už jsi slyšela i shlédla v TV atd!
Fakt teda je, že jsou známy i ojedinělý případy, kdy člověk bez úhony prošel močálem nebo minovym polem; a přežil.
Přesto však jen šílenec dobrovolně vleze do močálu nebo minovýho pole!

Zkušenost praví, (Wendy - Mail - WWW) 23.01.2006, 08:04:25
že krásný exotický princ se rázem změní v despotu, když se vrátí domů. I kdyby nechtěl, rodina ho k tomu prý dostrká. To je ta jiná kultura! Pro nás nekulturní. Jiná země, jiný mrav - to platí stále. Možná přijde časem uvolnění, ale ten čas ještě nenastal. Ne každá česká žena dopadne v Libanonu jako Blanka Matragi...dál je to jen na tobě.

(Gita - Mail - WWW) 23.01.2006, 08:53:05
Já bych souhlasila s Danielou v tom, že horší než domnělý kulturní rozdíl je fakt, že Klaudie onoho Libanonce nezná osobně. Spousta lidí, Čechy nevyjímaje, působí na první pohled jako slušní a hodní lidé. Ovšem ani my "pana Libanonce" a ani Klaudii neznáme, takže soudit nebo dokonce věštit budoucnost taky nemůžeme.

Někdy ten známý a zaběhaný scénář "ubohá Evropanka kontra despotický Arab" taky nemusí být tak úplně pravdivý. Já znám ze svého okolí (přiznám se, že ne úplně nejbližšího okolí) jeden příběh o manželském páru, kdy on, student z Alžíru, se oženil s Češkou. Oba jsou lékaři a později společně emigrovali do Francie. Jeho rodina nebyla žádný póvl, ale ONA zejména ženskou část rodiny moc nemusela, údajně z nedostatku seberealizace byly jak hejno slepic. Nakonec se rozvedli. Kvůli té rodině však ne - konec byl takový, že ona se jednoho dne beze slova sbalila, vzala prakticky všechen majetek (on se prý vrátil jednoho dne do prázdného bytu, aniž by mu ona nechala vzkaz nebo cokoli) a vrátila se do Čech i s dětmi. Nevím už proč, ale on se sem natrvalo vrátit nemohl (politicky to prý nějak nešlo), i když se o to pokoušel (vzešlo z toho další dítě, které se narodilo užv Česku). Nikdo z lidí, co ji znají, neodsuzuje to, že se vrátila (nikdo, jaké to mezi nimi bylo, ona však nikdy neřekla nic ve smyslu, že by se k ní choval škaredě), ale to, že ho v podstatě okradla. Jinými slovy, i některé Češky dokáží být pěkné mrchy (mimochodem ta jeho povaha prý taky nebyla nic moc; JI trochu znám a je to dost hnusná osoba, strašně na peníze - řekněmě svůj k svému), ale to už zabíhám do přílišných detailů.

Každopádně, když si člověk najde cizince, tak se sice nudit asi nebude, určitě ho to v mnohém obohatí, otestuje toleranci a přizpůsobivost, ale lehké to ti dva mít určitě nebudou.

Kaludie, (Inka - Mail - WWW) 23.01.2006, 10:42:45
mně to především připadá jako zatím filozofická diskuse, ale ono je radno občas ten rozum fakt poslouchat!!! Já bych mu důvěřovala (tomu rozumu), jinak toho tady později budeš řěšit mnohem více.

(Julka - Mail - WWW) 23.01.2006, 11:19:19
Všichni jsou hodní, milí, ochotní, ale jen v cizí zemi. Jak se dostanou domů udělají obrat o 180°. Přečti si knihu "Bez dcerky neodejdu " a "Dej mamce pusu " dost přesvědčivé - skutečné příběhy (bohužel spisovatelku nevím). Abych nekřivdila - určitě se najde nějaké procento slušných - ale dopředu nikdo neví co ho čeká. Já vím, ani doma nemám jistotu, !! ale řešit problémy v cizině, zavlečení dětí, soudy, možnost vycestování, peníze aj. to je mnohem těžší.
Někdy je velmi rozdílný pohled jen mezi vesnicí a městem - natož úplně jiné národy a náboženství.

a stejne Daniela ma pravdu (Jasmina - Mail - WWW) 23.01.2006, 11:22:41
Presne tak-muze si vybrat "Vaska" ze sousedstvi a muze dopadnout spatne,ba hur nez s Libanoncem.
A krom toho-ja znam spanelku-katolicku vdanou za libanonce-muslima,maji 4 deti a vypadaji spokojene vsichni.
Libanon pry neni tak "postreleny" jako jine arabsky hovorici zeme.Hlavne ale zalezi na konkretnim cloveku-jak se chova.
Klaudie,na mou povahu,zvitezit strach,tak si vezmu jednou treba souseda,budu zit takovy obycejny zivot a cely ten obycejny zivot snit a vycitat si pozdeji-ze jsem aspon nezkusila,nepoznala,a kdo se ubrani takovemu pocitu ze o neco krasneho prisel?Z toho pak kouka depka a zapsklost.
Ale samozrejmne ze je dobre byt opatrna a ta moznost tu je,sbliz se a poznej ho,do Libanonu jed jeste pred svatbou,pokud ziskas duveru a poznej jeho rodinu,dite si nenech "uplest" doku si nebudes jista ze do toho pujdes....


no jo, ale se sousedovic Vencou když (Inka - Mail - WWW) 23.01.2006, 13:02:03
přijde do tuhého, tak to vyřeší u nejbližšího okresního soudu a své děti může vidět přes plot nebo po cestě do školy, ale pokud se to bude řešit ze státu do státu, tak své dítě nemusíš taky už nikdy vidět, než se to vyřeší....a pak už mu nebudeš ani rozumět, já nechci strašit, ale šla bych zavčas od toho, nač si zbytečně komplikovat život? A poznat předem rodinu? Ha ha ha!!! Jo když ptáčka lapají jak líbezně zpívají!!! Já jí taky předem poznala, strávila jsem tam pár úžasných dovolených, byla jsem nadšená, ale jací opravdu jsou to poznáš až když nastanou problémy, (a nemysli, že za tebou jako za cizinkou bude někdo stát, rodina bude hájit svou krev i kdyby byla sebehorší, a i kdyby s tebou někdo náhodou cítil, tak to nahlas nikdy neřekne) je to jen otázka přetvářky, výchovy a naprosto jiného chrakteru cizinců než na který jsme zvyklí.

Pokud (Yta - Mail - WWW) 23.01.2006, 16:18:49
jsi si, Klaudie, jeste nic s nim nezacala, tak radim, ani nezacinej. Rozhodne si s nim nezacinej v pripade, ze se chce vratit do Libanonu. Zit v cizi zemi znamena vzdy jistou rozpolcenost(stesku po Cechach se neubranis)a zrovna Libanon neni zadny raj na zemi. Vim, o cem pisi. Sice jsem si vzala muze ze stejne kultury jako jsem ja, ale abych mohla byt s nim, tak jsem v USA. Kdyz jsem v USA, tak se mi styska po Cechach a mrzi me, ze babicky se nemohou radovat z kazdeho pokroku svych vnoucat, a kdyz jsem v Cechach, tak uz citim, ze tam doma nejsem a uz se tesim zase zpet. Takze pokud je Tva laska jen na platonicke urovni, tak ji potlac, nebo si chces komplikovat zivot?

já s Libanoncem na Vš chodila (carie - Mail - WWW) 23.01.2006, 16:46:07
asi 2 roky. Jo to byla Love. Je obrovský rozdíl mezi arabskými zeměmi, v Libanonu je to v porovnání s dalšími docela dobrý. Je tam hodně křesťanů, ten tvůj nemusí být muslim. ALE: oni bývají často doma zasnoubení, nepřizná se ti. Rodina se podporuje, tzn. ti starší sponzorují mladší, co nevydělávaj i rodiče. Mají požadavky na panenství u manželky, ale sami :-))Je výhoda, že se tam nyní můžeš nezávazně podívat.

Ježišmarjá!!! Dyť je to barevný!!!! (NČ - Mail - WWW) 24.01.2006, 11:07:27


Libanon a fakta (Laila Stewart-Hakimi - Mail - WWW) 24.01.2006, 20:03:02
Ahoj, v Libanonu jsem zija par let a je to krasna zeme a civilizovana. Muzi se k zenam chovaji mile a jsou romantikove. Uroven vzdelani je vysoka, ne nadarmo se Libanonu rika Francie Vychodu. Krestanu je zde daleko vice nez muslimu a zadne politicke dusno tu neni. Davno neplati, ze by rodice predem smlouvali detem svatbu. Kdo neveri, at se presvedci. Srovnavat neco s Knihou Bez dcery neodejdu je opravdu nesmysl. Myslim, ze nezalezi na tom odkud partner je ale KDO je. Dale je dulezite snazit se porozumet jejich kulture stejne jako oni se snazi pochopit nas. Je dobre, predem zemi navstivit, udelat si peknou dovolenou, poznat partnerovu rodinu a pak neni co resit.

(sasa - Mail - WWW) 24.01.2006, 21:36:01
teda neni to trochu filozoficka debata? vzdyt se ti jen libi, vubec nevis, jestli se mu libis ty a chtel by s tebou chodit. natoz si delat hlavu s pripadnou svatbou. trochu predcasne, ne?

(Klaudie - Mail - WWW) 27.01.2006, 01:35:37
Ahoj všem.Dřív než něco napíšu bych Vám všem chtěla opravdu hrozně moc poděkovat za všechny vaše komentáře,moc mně to potěšilo a řeknu Vám že všichni máte pravdu.Všichni tady vlastně píšete naprostou pravdu!Takže,ještě pořad s tím Libanoncem nic nemám a nic jsem něměla,jsme spolu v kontaktu i nadále,ne síce tak často,protože se mezi náma něco děje,ale jsme.Vždy mně rad vidí dokonce mně vidět musí jak sam říka.No takže nevím jak začít,ale známe se asi 4 měsíce strašně moc se mu líbím a vím nebo cítím, že je to pravda,chce se mnou hrozně moc být,chce se mnou bydlet a žít, nabýzel mi to několikrát,ale ja jsem se bohužel na toto téma s ním nikdy nedokázala bavit, nešlo to vždy se to nějak semlelo a řeč šla jinam.Takže tím pádem si myslí že ho nechci a odmítám.Nikdy mi to neřekl,ale ja to cítím,cítím že se něco děje,neměla jsem se k ničemu a on nabyl ten dojem.Jistě chápu to,jak mi sam řekl je velikej romantik a asi ho to ranilo,protože to myslel vážně a i když ja jsem cítila, že to myslí vážně, bála jsem se na cokoli nějak reagovat, nešlo to ze mně,taky mně napadalo že si ze mně děla srandu to člověka napadne opravdu cokoli, když jsou jakékoli pochybnosti.I když s ním toužím být strašně moc.Několikrát dokola se mně ptal proč za nim nepřijedu, proč? Ja jsem mu řekla že to není jen tak jednoduché ,že bychom se museli nejdříve poznat a pak s ním můžu teprve začít žít,asi to moc dobře nechápal.Možna byl přesvědčenej a věděl že to myslí upřímně a nechápal mně i to je dost možné.No dobře takže dal....Do Libanonu se vrátit nikdy nechce,jezdí tam na dovolenou za rodinou.Takže ale tím jsem chtěla vlastně napsat, že at už to mezi náma dopadne jakkoli a kdybych s ním byla opravdu štastna asi bych s ním jela a žila kdekoli.Jenže je nutno podotknout,že něco ve mně o něm pochybuje,začíná se mi jeho chování nelíbit,přestávám všemu co někdy řekl věřit,a asi tyhle moje pochyby a strach byl na místě,asi jsem pochybovala a bála se oprávněně nevim, asi se chovám bud chtěně nebo nechtěně jen podvědomně k němu dokonce i dobře,asi to tak má být.Zatím ten pocit mám.Jenže ted nemohu říct jak to dopadne,to opravdu nevim.Vidím jen že z jeho strany touha po mně ochladla a ten důvod neznám.Co ještě napsat?Snad jen....Uvidíme jak nám to osud zařídí....Děkuji Vám za vaše komentáře,vím že to všichni myslite upřímně.Děkuji.S pozdravem Klaudie.

Nezbejvá, než zase zvopakovat: Svatá prostato! (NČ - Mail - WWW) 27.01.2006, 06:46:45


http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=magazin_dnesMD&v=026&c=420014 (Inka - Mail - WWW) 31.01.2006, 14:17:08
Klaudie zkus si to po sobě ještě jednou přečíst, neni Ti divný, že někdo s kým ještě ani nechodíš chce s tebou bydlet, a pak to ochladne protože Ty nechceš, tam to bude fakt asi o něčem jiném než o lásce. Kdo se zamiluje, tak přece vydrží, snaží se a usiluje, láska není o náhlém ochladnutí, když není po jeho. Jestli on náhodou neřeší nějaký bytový nebo (jak bych to slušně řekla) náhlou sexuální potřebu.

Souhlas s Inkou (Gita - Mail - WWW) 03.02.2006, 12:13:31
:-) A tady se jasně ukazuje, že problém ani tak nebude v tom, že je Libanonec, ale slibotechna.

zkus to a uvidis (aimee - Mail - WWW) 30.03.2006, 20:45:04
Jak jsem cetla o tvem problemu prekvapilo me ceho se boji. Jestli je spatny clovek? Ale tohle riziko podstupujes pokazde kdyz jdes do nejakeho vztahu a nezalezi na tom jestli je to cech, albanec nebo ital. Ceho bych se ja bala na tvem miste je reakce okoli. To muze byt nekdy dost tezke a uplne rozbit jinak hezky vztah. Ja ti tedy radim zkus to, a kdyz to preci jen nebude klapat, napr. ze te bude maltit tak z toho muzes zase vycouvat, ne? Proc by jsi s nim pak zustavala?

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: