PENÍZE? PENÍZE... - I.
Pátek, 22 červen 2007

 Milá Kudlí, kudlanky a kudláci, poraďte, jsem teď dost mimo. Jsem podruhé vdaná, už sedm let, mám z prvního manželství 17 letou dceru. Bydlíme na sídlišti v manželově 3 + 1. Tedy - můj menší byt jsme prodali a přestěhovali se k němu. Jsem ráda, když můžu byteček šlechtit, takže z doupěte jsem postupem času udělala docela hezké bydlení.

 

 

     Manžel se rád hrabe v elektronice, tak má v ložnici i svou dílničku, ale to jsem zkousla. Do ničeho jsem ho nikdy nenutila, starostí svých mám dost (má drahá puberťačka), všechno šlo tak, jak se má. Alespoň jsem si to do včerejška myslela. Jedná se totiž o peníze. Doposud jsem totiž žila v přesvědčení, že je to tak, jak jsme se dohodli. Nic jsem nekontrolovala, připadalo by mi to ponižující. Prostě jeho výplata a moje výplata, zaplatíme poplatky a ostatní je na běžná vydání. Každý nějaké to kapesné, když se bude kupovat něco většího, promluvíme si o tom.

 

     Jak říkám, nejsem člověk, co někde něco vyzvídá nebo se někde hrabe, za účelem, aby něco utajeného vyhrabal. Proto mě překvapilo, to co jsem našla. Prostě jsem chtěla zase jednou zlikvidovat zbytečnosti ve skříních, věci, které se léta nenosejí a nebudou se hodit, buď někomu dát, nebo vyhodit. A tak jsem našla stařičké manželovo sako, snad ho měl, co ho znám, na sobě jednou, takový hadr z dob malin nezralých. No, tak jsem si řekla, že buď půjde do světa nebo na hadry. (Předesílám, že to bez jeho vědomí nevyhodím, jen bych to dala všechno stranou, že se jich pak zeptám.) Jak jsem to tak házela na gauč, vypadla z náprsní kapsy silná obálka. Nebyla zavřená, tak jsem se podívala: byly tam výpisy z jeho konta a další papíry. Prostě a jasně - To, co mi řekl, že bere, je třetina jeho výplaty. A dále - má na kontě opravdu slušnou částku. Mj. o tomto kontě jsem pochopitelně taky neměla doposud povědomí. Seděla jsem tam jak opařená a abych pravdu řekla, sesypal se mi svět. Vzpomněla jsem si na to naše občasné škudlení, na to, jak se občas snažím přivydělat... A výsledkem mnohahodinové práce je pak zlomeček toho, co mu přibývá na jeho soukromou hromádku každý měsíc. 

 

     Nemám komu to říct, s kým se poradit. Rodičům to říkat nemůžu, už jsem jim dělala dost hlavu s mým ex, nehledě na to, že jsem pořád jásala, jak jsem teď spokojená. Kamarádkám v práci? Takové kamarádky to zas nejsou, abych před nimi prala špinavé prádlo a člověk nikdy neví, kdy se to otočí proti němu.

    

     Ještě že je Kudlanka a můžu se vás tu anonymně zeptat. Prosím, poraďte mi, zatím jsem mu vůbec nic nenaznačila, jen jsem řekla, že mi není dobře, že asi na mě něco leze. Prostě nedokážu zas až tak hrát, že jsem ok a už vůbec bych s ním teď nemohla spát, objímat ho - pořád bych před sebou viděla to, že celá ta léta si on myslí na svá zadní kolečka.

 

Díky, Dita

 

 

Komentáře
no, tu obáklku bych schovala : AlenaT
a sako vyhodila a čekala, co bude....
červen 22, 2007 09:51
No, a co bys tím dokázala? : terezie
Jsou to jen papíry, takže ho o nic nepřipravíš. Maximálně bude on držet hubu a zařídí se jinak. A ona by chtěla vědět, co má dělat ona - to jsi jaksi nedomyslela.
červen 22, 2007 10:15
no zatím nic : AlenaT
všechno chce čas. Kdyby nedejbože on měl nějakíé zaječí úmysly - má ona v ruce něco, co může předložit soudu přidělení majetku a výpočtu výživného
červen 22, 2007 10:23
Milá Dito i ostatní - nedávala jsem to do poradny, protože jsem doufala, že něco vymyslíte vy - : d@niela
ale vidím, že i vás to dost odrovnalo. Je to situace opravdu zlá, ale - než napíšu svůj návrh - zeptám se pléna na pár otázek:
- když si oba řekli, kolik kdo vydělává, měla ona nějak ještě kontrolovat, jestli jí nelže?
- u vás doma si ukazujete výplatní pásky?
- případně jak dalece víte o penězích toho druhého?
červen 22, 2007 10:33
Může to být úplně jinak... : Aglája
...třeba to není na jeho zadní kolečka. Třeba přijde výročí svatby a on tě přivede k nějaké chaloupce a řekne: Tohle jsem nám pořídil na důchod. Já vím, že se tomu můžete zasmát, ale takoví muži fakt existují. Největší radost mají, když jejich partnerce spadne čelist, protože i dlouhé měsíce dokažou pokoutně připravovat "velké překvapení" smilies/shocked.gif) Těžko soudit, jaký je ten tvůj. Nic bližšího v dotazu není.
Píšu to proto, že si myslím, že partneři nemusí mít detailní přehled o příjmech toho druhého. Pokud teda vyloženě nestrádají v základních potřebách nebo pokud ten druhý nějak neháří po nocích a nerozhazuje peníze nazdařbůh, trocha uskrovnění podle mě nikdy není na škodu.
Zatím asi vážně nedělej nic, souhlasím s AlenouT.
červen 22, 2007 10:36
Aleno T - to výživné - to myslíš na koho? : terezie
a když píšeš, že kdyby "nedejbože měl on zaječí úmysly" - to jako ještě aby se bála, aby jí tenhle výlupek náhodou neopustil?

červen 22, 2007 10:37
aaachjo! : Kamila
tohle je fakt ošklivej příběh... důvěra v háji. Nikdy jsem nekontrolovala nikomu, jestli mi nelže a ani já se kontrolovat nenechala. Pásku nikoho jiného jsem nikdy neviděla a svou taky neukazuju. O penězích manžela jsem věděla jen v obrysech, ale dával mi dost na to, abych neměla pocit, že rodinu šidí.
Já vůbec nevím, co na tenhle příběh napsat - nebije ji, nepije, ale dá se v tomhle nějak "hezky" dál žít? Já bych neměla nervy na to, co píše Alena, prostě počkat....
červen 22, 2007 10:38
no a jestli nedokážeš být bez odpovědi a měla by ses trápit a být "netečná" : Aglája
tak se ho prostě zeptej, nic víc mě nenapadá. jen si budeš muset vymyslet uspokojivé vysvětlení, proč jsi mu prohlížela obálky v kapsách...
červen 22, 2007 10:40
Souhlas s Aglájou, : dorka
bzvýhradní. Napadlo mě přesně to samý. Jen nevím jestli bych dokázala mlčet. Asi bych to na něho ale vybalila s tím, že je zlato, že to je určitě na tu chalupu, po který tak toužím. A chtěla bych vidět jak by se kroutil, že ne. smilies/grin.gif
červen 22, 2007 10:42
nojo pravda : Kamila
oni spolu nemaj děti, že?
červen 22, 2007 10:42
Jak vidět, tak on si "suší" už celých těch sedm let. : terezie
a když jsem si to jen tak zkusmo a přibližně spočítala.... tedy, vezmu nějakej běžnej plat, vynásobím třema a pak ty dva díly krát 12 a krát sedm... No, to je suprová chaloupka. Zkuste si to...
Jo, a v tom případě chápu, jak jí je, jestli ona si brala další práci, aby přivydělala - a on má "tohle"...
červen 22, 2007 10:44
Aglájo : Kamila
tobě se nezdá uspokojivé to, co napsala nám? To je jen dotaz... přijde mi, že vyřazování věcí je přijatelný důvod - ne?
červen 22, 2007 10:44
dcera je její, z prvního manželství : d@niela
no, může to být něco mezi dvěma až třemi melounky.
To fakt je dost, ale asi by na mě taky nepůsobilo dobře, kdybych měla ještě mimo své práce a domácnosti přivydělávat - a jemu se penízky jen vršily...
červen 22, 2007 10:49
pokud : Alžběta
měl obálku schovanou ve společné skříni, a ne někde v trezoru, neměl by být problém se ho na to zeptat. Vyřazování starých věcí je úklid, a ne přehrabování se v něčím soukromí.
červen 22, 2007 11:04
takze asi takto : jasmina
padly tu nazory ze si susi na pozdejsi hezke prekvapeni,-nakonec ano,i to muze byt.
Pokud si ale susi pro sebe s tim ze jednou zdrhne a pritom Dita musila privydelavat je to nefer.
A tak Dito-nic nerikej a hlavne si nekam opis cislo jeho konta,tot vse.
Pokud je jinak manzelstvi ok,zkus verit spise ze to strada na spolecny dum jako prekvapeni pro Tebe-bude se Ti s tim zit lepe a fakt to tak muze byt.Nic neudelas mlcenim,mozna by jsi mu pokazila tu radost z prekvapenim.
Kdyz jednoho dne Ti rekne sbohem,pri rozvodovym rizenim poukazes i na toto konto,ktere ma za manzelstvi-tudiz delba rovnym dilem-ev. nemile prekvapeni pro nej.
A nebudes se prece za nic stydet,ze jsi mu nerekla ze o tom vis-jste si kvit.
Kdybys vyrukovala nyni,muze si vymyslit cokoliv a prachy ukryt jinde a lepe,no.
červen 22, 2007 11:08
Něco takového mám doma... : Hani
Muž vydělával statisíce..mně dával 5 000,-. Teď 10 000.Nekoupí nic, ani dárky dětem a vnoučatům k narozkám a na Vánoce.. Ale občas potřebuje půjčit ..on je chudák,živí mně.. je tu jen od toho aby dával..haha
No, zdraví je přednější.

červen 22, 2007 11:08
... : Pavla71
Pracovala jsem za komoušů v kanceláři s 5 muži a ti naprosto pravidelně falšovali svoje výplatní sáčky :-)))), můj otec měl taky slušné příjmy bokem, možná to potřebují pro pocit svobody. A mimochodem, moje ex tchyně mela taky učty bokem, možná to je častá praxe, jen ten tvuj je trouba, že si doma ukládá výpisy :-P.A navíc, pokud jste manželé, když se mu něco stane, stejně je minimálně polovička tvoje. Založ si stavební spoření (třeba začni toužit po domku :-P), ať máš taky něco na zadní kolečka. A uvidíš. Jo a taky jsem svého ex vychvalovala (aby mela rodina klid) a stejně to krachlo a ještě vypadám že jsem se najednou pomátla. :-PPPP
červen 22, 2007 11:09
Hm, to je škaredá situace. : bb
Může být tak i tak - hezké překvapení, nebo zadní vrátka. Pokud je podruhé ženatý a má s bývalou děti, šetří spíš pro ně, než pro vás. Já bych startovala hned, ale když už jsi vyčkala a trošku vychladla, je to jen ku prospěchu věci. Udělala bych si kopie těch výpisů, pro jistotu ověřené, notářů, kteří to za stovku ověří, najdeš ve Zlatých stránkách dost.
červen 22, 2007 11:13
... : bb
Kopie bych schovala, jemu o nich neříkala, a pak se ho s výpisem v ruce prostě zeptala, s klidem: Hele, co jsem našla při úklidu skříní, to je překvápko, na co šetříme ? Protože ty šetříš tak, tím, že přivyděláváš a hospodaříš úsporně.
červen 22, 2007 11:14
Něco podobného se mi přihodilo : Ariana
asi před dvaceti lety, našla jsem náhodou vkladní knížku na jméno mého manžela, o které jsem netušila. Měl tam tehdy nějakých 60 000 Kč (což při běžném tehdejším platu kolem 3 000 Kč nebyla zas tak zanedbatelná částka, jak se to jeví dneska). Ač jsem poměrně klidný a mírný člověk, tak jsem dost vypěnila, protože mě napadla jediná věc, že si tajně šetří pro sebe. Když jsem se manžela zeptala, co to jako má být, vysvětlil mi, že ukládal stranou, abychom si časem mohli koupit auto. Fakt je, že já jsem moc neušetřila, co jsem měla k dispozici, to jsem většinou utratila. Jeho pohnutky jsem pochopila. Ale aby už k ničemu podobnému nedošlo, domluvili jsme se, že prostě budeme dávat obě výplaty na jednu hromadu a společně s financemi hospodařit. Můj muž pak časem udělal prográmek na domácí finance, abychom měli přehled. Svým způsobem mě tak naučil i šetřit. Před pěti lety zázrakem přežil těžký infarkt a jak sám řekl, je rád, že žije a všechny rodinné finance předal zcela do mé kompetence. Jemu stačí skromné kapesné a je spokojený. O běžných výdajích rozhoduji já, o větších rodinných výdajích se samozřejmě domluvíme. Máme i společné konto, takže přehled o tom, kolik kdo vydělává, máme na základě výpisů oba dva. Během našeho společného života (už to bude skoro třicet let) jsme se různě střídali v tom, kdo víc vydělával, ale nikdy jsme to nepovažovali za nějak zvlášť důležité. Když to ovšem srovnávám s rodinami mých přítelkyň, většina z nich o příjmech svých manželů nemá povědomí, mají oddělená konta a bohužel se i často kvůli penězům hádají. Tak nevím.
červen 22, 2007 11:15
Pavlo71 : bb
to byli teda chudáci, ti chlapi od vás z kanclu. Normální partneři si řeknou kolik berou, kolik potřebují na živobytí společně, kolik každý pro sebe na svoje osobní potřeby, kolik se musí dát na stranu pro strejdu příhodu, atd. Pro mě je to samozřejmost, aspoň do chvíle, než si přečtu nebo vyslechnu co se kde taky děje. Nikdy bych neponížila partnera tím,že mu zatluču kolik vydělávám, ani jeho tím, že si budeme podávat hlášení o každé utracené koruně.
červen 22, 2007 11:24
... : bb
Přehled o příjmech a vydáních být musí, to je stejná samozřejmost jako že je doma toaleťák. Za co si pak po "přerozdělení" utratí každý své osobní peníze, "kapesné", jestli za lístky na fotbal nebo za luxusní kabelku, je už jeho věc. Pro mě je to součást partnerské důvěry a vzájemnosti, peníze prostě patří k životu a když si budeme lhát i o nich, tak pak o všem...

červen 22, 2007 11:27
to bb : Pavla71
Chudáci, možná ano. A nebo taky třeba ne, třeba se jen před sebou převáděli, já nevím. Jenže já je teď nehodnotím, spíš poukazuji na to, že se to děje a není třeba dělat rychlé závěry. Protože často je ve výhodě, ten kdo ví, než ten kdo neví. O případném poukázání na část majetku na jiných účtech , v případě rozvodu, už tu někdo psal.
...např.můj tatíček potřeboval své penízky bokem na zábavu a taky občas maminu překvapil zlatým řetízkem. Máti, jakožto účetní měla o společných penězích, na rozdíl od něj, docela přehled a kapesné se u našich nenosilo.Tak nejspíš vymyslel toto.
červen 22, 2007 11:34
... : bb
no já bych řekla, že mamina věděla o jeho "bokovkách" a byla ráda, že si na kapesné přivydělá a nezapomene na dárek pro ni smilies/smiley.gif to je přece jiný případ než gumovat částku na výplatním sáčku...to je ostuda, ne? u dospělého...

červen 22, 2007 11:36
Bohužel, žádný domeček nepřipadá v úvahu. : Dita
Manžel něco podobného "nesnáší", je rád ve svém bytě. Děti nemá, příbuzné také ne. Má tedy bratra, ale ten žije v zahraničí a "není chudý". Asi mu vadí, i když to moc nedává najevo, moje dcera. Moc spolu nekomunikují, ale ani se nehádají. Prostě si jdou z cesty. Tak nějak asi počítá s tím, že ona se vdá a odejde. Dárky jí nikdy žádné nedával. Ale do ničeho jsem ho nenutila, byla jsem ráda, že se snášejí. Jo, s tou částkou, je ještě o něco větší, než jste to vypočítaly.
Nevím, i kdybych někdy argumentovala s tím, že znám čísla konta a sumu, tak co když to zase vybere a dá jinam? Prostě ty peníze zase zmizej a co?
K Hani - ano, ode mě si také občas půjčoval, když "najednou potřeboval na něco".
červen 22, 2007 11:37
máme také společné konto : Inka
takže každý vidíme kolik kdo bere, pásky jsou volně na stole než je založím do šanonu, takže asi není problém si to kdykoliv zkontrolovat.
Minulý týden si manžel přál, abychom začali více šetřit a dávali peníze na stranu, tak jsme se dohodli, že založíme ještě jedno konto, na které se bude určitá částka převádět, protože on je ten kdo dokáže kartou vytahat za měsíc docela hodně peněz (ale zase je ten kdo tam dává těch peněz mnohem víc než já, takže to nikdy nijak nekomentuju)a dokud na kontě něco je, tak stále chodí do bankomatu. Založili jsme nyní nové konto, kam domluvenou částku ihned přeposílám z toho normálního konta jak to dorazí, všechny konta máme na internetové bankovnictví a oba se tam můžeme kdykoliv podívat jak na tom jsme, co jsme ušetřili a co zaplatili.
Asi by mě toto zjištění dost ranilo (pokud jedem na férovku), výmluvu hledat netřeba, bylo to volně ložené a do skříně je snad volný přístup. Já bych asi mlčet neuměla, nemám na to povahu, když ve mně něco leží, tak je to na mně prostě vidět. A také mám ráda jasno, asi bych mu to v klidu ukázala a požádala o vysvětlení, není nad to když vím jak na tom jsem, i kdyby to měly být špatné zprávy. Myslím, že je lepší když se vyčistí vzduch. Můžeš mu navrhnout, že to mohl dávat na stranu, že nejsi vůbec proti, ale proč je to potajmu? Že by Tě to taky dost pro život uklidnilo, kdybys věděla, že máte nějaké rezervy.
červen 22, 2007 11:44
... : bb
Dito, znát nestačí, proto jsem radila ty ověřené kopie výpisů. Zeptat se. A možná začít pomýšlet na rozvod, poradila se s právníkem (s těmi ověřenými kopiemi výisů), za polovinu peněz a hodnoty vašeho 3 1 si pořídíš krásný byt a bezva život, cestování s kamarádkami apod., nebo dva malé byty pro sebe a dceru, nebo domeček, přízemí ty, patro dcera.
červen 22, 2007 11:45
no tak to uz je fakt i sprosty : jasmina
chodit si pujcovat od pracujici manzelky a mit nakreckovano bokem.Nevidim to jako uprimnost a otevrenost,coz tyto veci od partneru ocekavame.
Tak mu nic nerikej a delej ze nic nevis aby to konto nemenil a aby si ucty neschovaval jinam.
Do saka se obcas mrkni,co novyho a s tim notarem jak radila bb je dobry napad.Akorat bych nic nerikala,ja vim,je to podloudny ale co-on je schova a pak rekne ze je rozfofroval.
No,nevim,projdi si sama sve srdce,jestli si ho vazis za jine veci,zda je to clovek hoden ucty ci zda jsi jen do dneska nenosila ruzovy bryle.
Jestlize ho znas,tak mu to rici muzes,treba se to vysvetli.
Pises ze dela do elektroniky,co vis,treba dela nejaky vyzkum pro CIA a konto taji vubec pred celym svetem,tak treba ani nejde o to ze je neuprimny k Tobe,jako o to ze dela praci pro tajne....
červen 22, 2007 11:55
to Dita : Pavla71
Děti nemá, tak to je v jeho případě půj na půl. Buď budeš jednou vdova a shrábneš všechno a pak časem tvoje dcera a nebo to bude opačně a to by z toho asi nedostala holka nic, protožre by to v rámci dědického řízení mohl zatajit (jen jestli to není trestné, to nevím) Moje ex tchyne se dedictvím zabývala pořád, tak zhruba tuším. :-PPPPPPP Taky mám dítě co není její krve a ji by nejspíš pokroutilo, kdyby přišlo to co si nahrabala někam jinam..............
A s čísly účtů bych vyrukovala jen v případě rozvodu, možná by nebyla marná rada nějakého právníka, nejsem v tom odborník. Prostě platí kdo je připraven není překvapen. Mějte se krásně prchám od Sítě do přírody :-)))
červen 22, 2007 11:55
Inko, : bb
taky osvědčuje stavební spoření. Při uzavírání smluv jsme nastavili poměrně vysokou cílovou částku, takže i když státní podpora je jen do 18000 ročně, můžeme tam ukládat vše co je navíc, dokud tam nenaspoříme onu vysokou částku. Je to úročeno vyšším úrokem než bankovní účet, za který se navíc platí měsíční poplatky, za vedení a výpis. Na internetu lze sledovat stav a pohyb na spoření. Jediná nevýhoda je, že na ty peníze se nedá 5 let sáhnout. Stejnou službu udělalo investiční životní pojištění a jednorázově taky zajištěný fond.
červen 22, 2007 11:57
... : bb
a to, že se na ty peníze nedá po určenou dobu (5 let u stavebka, kratší u fondu) sáhnout, je zároveň výhoda smilies/smiley.gif
červen 22, 2007 12:02
u stavebka : Kamila
je to dnes už šest let, nemýlím-li se?
červen 22, 2007 12:03
Inka jen potvrdila, co si myslím taky : Ariana
Dito, já bych se určitě pro klid duše i celé domácnosti na to zeptala. Ostatně podle Občanského zákoniku jsou všechny příjmy manželů během trvání manželství předmětem společného vlastnictví, pokud se nemýlím.
červen 22, 2007 12:06
... : bb
možná, nevím, moje bylo uzavřené ještě za starých podmínek, takže 25% podpora, končí letos v prosinci po 5 letech
červen 22, 2007 12:08
díky bb za dobrou radu, : Inka
nechceme šetřit, jen potřebujeme mít nějakou rezeru na straně pro strýčka příhodu, na kterou se sáhne jen v krajním případě, má rodiče daleko, můžou onemocnět nebo kdyby se něco stalo já nevím, tak něco takového. Máme teď velkou hypotéku na domeček a domeček v rozpracovanosti, takže kam peníze dávat tedy rozhodně máme.

Nevím mě by to asi docela hodně vzalo, že si musím ještě nějak přivydělávat abychom vyšli, že si ke mně chodí půjčovat a v závěru zjistíš, že je to ale úplně jinak. Vlastně jsi měla docela štěstí, že jsi na to přišla, aniž by to věděl, otázka je jak s tím co víš teď naložíš. Možná to fakt nechce horkou hlavu. Já nevím.


červen 22, 2007 12:32
... : bb
jo, u nás se to taky rozjíždí a hypotéka již klepe na dveře, rezervy půjdou do pryč

červen 22, 2007 12:51
Přidávám se k ostatním : Gita
Je to sprosťárna chodit na vedlejšák, aby si manžílek keťasil - lhostejno potom, za jakým účelem keťasí. Jen se ptám: ty peníze, co Dita dostala za prodaný byt, vrazila taky do společného soužití?
Určitě schovávat OVĚŘENÉ kopie těch výplatních pásek. Ačkoli, ony by docela jako důkaz sloužily i pohyby na onom skrytém účtu, z čehož plyne, že je dobré znát jeho číslo smilies/grin.gif
červen 22, 2007 12:56
... : bb
než dojde na rozvod, on vybere hotovost, konto zruší, poté praví, že se jí to zdálo, že viděla na výpisech tolik peněz, a nebo že nebyly jeho, že si je u něj schoval kamarád atd., než soud nařídí nahlédnutí do bankovního tajemství, tak uplyne hodně vody, pokud to vůbec nařídí, na základě čeho, jejích slov? víte, kolik žen u rozvodu osočí svého ex, že má ulité peníze? ověřené kopie výpisů s číslem, názvem, majitelem a stavem účtu to zrychlí
červen 22, 2007 13:14
... : bb
je to strašné, s někým dlouho žít, věřit mu,snažit se, a pak zjistit, že je to poněkud jinak...ani si neumím tu situaci představit
červen 22, 2007 13:15
... : Luciáš
A není to částka z doby, kdy žil sám, svobodný? Plat může mít vyšší jen z poslední doby, třeba měnil zaměstnavatele. I kdyby ne, některé názory jsou mi dost proti srsti. Okamžitě si přivlastňovat nebo dělit napůl něčí prachy. Sice nejsem vdaná, ale žijem spolu x roků a kdo z nás má kde jaké účty, vkladní knížky, akcie či trafiky nás ani moc netankuje. Bydlení máme napůl, dál ošetřené, kdyby se jednomu z nás něco stalo. A ostatní je mi fuk.
Dokud by mi ve vztahu bylo dobře, neřešila bych to.

červen 22, 2007 14:09
Luciáši : Kamila
ale Dita šla přivydělávat, aby na ty které věci bylo! To rozhodně není v pořádku... a určitě si spoří během manželství - vypadá to na dvě třetiny výplaty. A teda myslím, žes uhodila hřebík na hlavičku - Dito, fakt ti jinak všechno připadalo v pořádku?
červen 22, 2007 14:14
... : Luciáš
No asi podle toho, na jaké věci. Litovat jednu paní, když znám příběh jen z její strany, se mi moc nechce.
A ještě mě napadlo, pokud je to tak, že je takový skrblík, prachy si neužije. Kdyby si něco koupil, viděla by to manželka. Ale znovu opakuju, takový skrblík se projeví dřív než za několik let manželství. Dita mmj taky prohlašuje, že jinak je jí s ním dobře.
červen 22, 2007 14:25
Luciáši: ne, to je až za manželství, bohužel. : Dita
A abych vám dala najevo, jak jsem blbá: ano, náš malý byt se prodal, aby bylo na odkoupení do vlastnictví toho jeho. Ale ne všechno jsme dali do té koupě, hodně se dalo na předělávky, opravy, zařízení. Ale kdo si schovává účty, a který "soukromník" ti dává fakturu? Většinou to byli známí, ach jo. Prostě, jsem totálně hloupá důvěřivá husa. No nic.
červen 22, 2007 14:30
Dito : Luciáš
pokud se ten byt koupil za manželství, je vás obou, i když je psaný jen na něj...
červen 22, 2007 14:32
Ovšem pokud už v té době byli manželé... : Lietavica
...je mi z toho docela úzko, tohle rozhodně není fér, a i když vezmu vztah k Ditiné dceři, je jí 17, takže před sedmi lety jí bylo deset... a Ditu si evidentně bral i s dítětem, určitě mu ji nezapřela... copak to jde vzít si jen ženu a dítě, žijící s ní a které spolu (nao, oba dva spolu) nyní vychovávají, tak přehlížet a nevšímat si ho, nekupovat mu dárky a nedělat mu radost? O tom, kolik berou, si řekli, přiznal jen třetinu, tedy jí celou dobu lhal? Nedůvěřoval? Dá se vztah budovat bez důvěry? Dá se tak žít v manželství? Měl to pěkně vypočítané už předem, tušil, že Dita bude ráda, kyž ji vezme na milost i s dítětem a podle toho se také zachoval... udělat to mně, asi bych mu už nikdy nebyla schopná dál věřit.
červen 22, 2007 15:08
Taky jsem to zažila : carie
Můj ex vedl tak nějak dvojí život. Nejsem "stíhačka" a tak to bylo díky jeho zaměstnání úplně jednoduchý. Kontíčka měl taky. Já podnikám, vzala jsem si náročný leasing, měla jsem problém se splácením, byla to starost a měla jsem pak problém zaplatit hudebku, jazyky a tak. On mi vůbec nepomohl, tenhle diskonfort trval tak rok, pak odešel a byl rozvod. O jeho skutečném příjmu jsem se dozvěděla až u soudu, když šlo o alimenty. On měl pro sebe tak 25 tis. měsíčně. S odstupem si myslím, že je to prostě parazit. Být v situaci Dity, tak bych si ho vyzkoušela. Třeba bych mu řekla, že někdo z rodiny je v průšvihu a je třeba zaplatit, nebo ho zavřou a jak by on reagoval.
červen 22, 2007 16:01
peníze jsou vždycky ošemetná věc : Ela
není to moc záviděníhodná situace. Ale proč mluvíte všichni o rozvodu? Vypadá to, že byli doteď v pohodě. Ale nedovedu si představit,jak s ním být dál v pohodě, když celá léta podváděl.Nechá Ditu makat nadvakrát a sám má pěkný kontíčko. Ofotit je sice dobrý nápad, ale prachy vybere, někam přendá a už je nikdy neuvidí. Asi bych se ho rovnou zeptala.
Jak o tom přemýšlím, je to prostě skrblík. Jeho vrozená vlastnost. On je taky ženatý podruhé? A proč se rozvedl?
červen 22, 2007 17:14
Nechápu : Radka999
Dita psala o vztahu její dcery a manžela: "Dárky jí nikdy žádné nedával Ale do ničeho jsem ho nenutila" - pardon, rozuměla jsem dobře? Někoho nutit do dávání dárků? Když jste vstupovali do manželství, tak dcera byla co? Nutné zlo?
Já bych to brala od začátku jako notnou dávku lakoty a sobectví. Jednou jsem máma a buď mě bereš i s dítětem, nebo jdi k šípku. Ano puberťáci mohou být značně nepříjemní, protivní a vůbec. Ale nedat jim byť jen symbolickou čokoládu, pár kaček do obálky k narozeninám a pod. bych byla hlavně uražená já - máma. Je to kus mě, kus mého života. Neprojevuješ minimální zdvořilost k mé dceři, co vlastně cítíš ke mě?
Když jsem po rozvodu navazovala nové kontakty, tak vztah partner versus moje dítě, bylo to první, od čeho jsem stavěla. Taky dneska manžel nedělá rozdíl mezi našimi dětmi a "tvojí dcerou" - je jeho dítě, jako ty ostatní.
Být Ditou, tak bych především myslela na svoje zajištění. Takže výdělek z vedlejšáku bych plně věnovala na stavební spoření, přípdně na životní pojistku, s výplatou 100 % dceři. Výpisy bych buď zabavila a uklidila mimo byt na bezpečné místo, nebo si udělala notářem ověřené kopie. Rozhodně bych mu o svém nálezu neříkala. Nesvěřuje se on, nebudu také. Je to hnusné ale pokud Dita nechce být časem oškubána, ať myslí na sebe a dceru.
červen 22, 2007 17:35
kolik tak asi ženská s dítětem : Inka
může dát měsíčně na stranu, ani za 10 let z toho milion nebude. Já bych nemohla dál v poklidu žít s někým o kom vím co dělá za mými zády a dělat, že se nic neděje. Bouřky čistí vzduch. Požadovala bych vysvětlení a pořádně bych se na to připravila. A v případě, že by se to vyhrotilo na maximum, tak bych požadovala koupi bytu jaký jsem měla před tím.

Není na to udělat předsvatební smlouvu a nemovitostí, které jsou Tvé se nezbavovat, jen pronajmout.

No fakt je, že lidi hospodaří velmi různě. Má rozvedená kamarádka s dvěma pubertálníma klukama žíjící s přítelem, který má také kluka a který k nim o víkendu dochází (a platí na něj exmanželce 20 tis měsíčně). Ona s ním čeká dalšího chlapečka. Pronajala svůj byt a on si na hypotéku pořídil svůj krásný velký nový byt kde všichni bydlí, ona z pronájmu svého bytu platí jeho hypotéku (bytu který je psaný pouze na něj) a ze svého platu je všechny živí. Teď už má před porodem, přítel si jí odmítl vzít (což jí dost ranilo)a navíc se jí zeptal jak to ona bude dělat finančně dál, snad nechce být na mateřské?!?! Kde vezme peníze na jídlo?!?! Jako kdyby to byla jen její starost?!?! Neuvěřitelné.
červen 22, 2007 18:06
no já to myslela tak, : AlenaT
že teď je řada na něm. Když mu zmizí sako s papírama, tak se především bude muset vyjádřít on - v tom smyslu, jako co je to za papíry. Musí se přinejmenším zeptat, kde je to sako....docela bude legrace, že až mu žena řekne, že v popelnici, jak poběží dolů a bude ho hledat....no musí se k tomu vyjádřit, s tím souhlasím..ale proč má Dita vypadat, jakože mu slídí ve věcech? Každopádně bude divný, že šílí kvůli starýmu saku, který léta nenosil. Možná, že si chce zařídit firmu - ale i tak by to měl své ženě říct.Takže ať ztopí ty papíry a nechá pracovat čas.
červen 22, 2007 18:40
když si pomyslím, že ten člověk celou dobu myslel na to, aby si ulil peníze : vikina
klidně tě nechal dělat ještě navíc. Nevím, co bych dělala. Snažím se do toho vmyslet, ale hlavně nevím, jak pokračovat. Přeci i kdyby plánoval něco pro rodinu, tak to nebude tajit tolik let!
červen 22, 2007 23:34
Ja bych asi cekala, : Alena P-H.
az se mi hlava schladi a pak jednala. I kdyz je to tezke hned nevyrukovat s otazkami. Nektere veci vypadaji podezrive - treba "pujcovat" si penize od manzelky, nebo ji nechat delat nadcasy a zatim si kreckovat. Ale kdovi, treba ma dobre umysly. A hlavne, jestli jim to doted klapalo, tak to mozna je o necem jinem.
A kdyz nema nejake otcovske city vuci dceri, tak po 10 letech, kdyz je ji 17 uz asi je pozde neco napravovat.
S mym manzelem mame taky konto oddelene, vetsina mych penez jde na studium dcery(me dcery, ne nasi). Ale kdyby jsem potrebovala cokoli je jasne, ze mi da co potrebuju a neni to pujcka. A to same plati pro mne.
Krome toho pocitame s jeho kontem na duchod, no a moje je na kazdodenni zivot.
A vyhovuje nam to, problemy kdo ma kolik penez nas netrapi. Zijeme spolu, jime spolu, chodime na dovolene spolu a nikdy nam problemy s rozdelenim plateb nezatezovali.
Znalost sumy na uctu u manzela neni vzdycky meritkem vzajemne duvery. Takze radsi si promysli co udelas a divej se na vas spolecny zivot pres jine veci. Mozna zjistis, ze vsechno je jinak nez jak vypada.
červen 23, 2007 00:37
to je sice pravda : Ela
už dávno vím, že ne všechno je dobré vědět a ne všechno je dobré říkat. Ale mít našetřené statisíce a nechat manželku přivydělávat na vedlejšáku? To mi nepřijde jako nejbližší člověk. Třeba se pleteme a je to všechno jinak, ale nemá být ve vztahu důvěra?
červen 23, 2007 12:10
presne tak : Jasmina
nevypada jako nejblizsi clovek.
takze dito,chce to schladit hlavu,popremyslet i o par let nazpet,vybavit si treba nejake situace a pak zvazit,zda jsi zila v iluzi ci ne.
Potom se rozhodnout co dal.
červen 23, 2007 18:14
Nenapravitelné plemeno mužské : Lenka*
Napadají mě dvě varianty.
1) Buď dělá ostřelovače, nebo jiné tajné zaměstnání, o kterém opravdu nesmí vědět ani rodina.
2) Anebo je to prostě křeček. (Kdysi pan doktor Plzák vyprávěl o týpkovi, který si před manželkou schovával kafe do ponožek v prádelníku.)

Kdyby šetřil na překvápko, pak ženu miluje a nenechá ji zbytečně dřít v druhém zaměstnání, ani za cenu zkaženého překvápka.
Pokud si pro sebe nic významného nekupuje, může to být z důvodu, aby se neprozradil, anebo ze skrblictví.
Pokud je to jen ten skrblík určitě kontroluje i ženu, jestli neutrácí za hlouposti... To by se mohlo poznat. Ale pokud ne, je opravdu možné, že má mlčenlivost ve smlouvě.

Finance mám v hlavě nastavené tak, že "na stranu dáš na nájem (tolik co já), se zbytkem si peněz dělej co chceš. Jsou tvoje. Vydělal jsi si je. Zrovna tak moje jsou jen mé."
V praxi to zatím funguje dobře. Ale navíc je to nastaveno důvěryhodně o - "Platí ten, kdo zrovna má". Ze začátku jsem ty částky nosila přibližně v hlavě (kůli bývalému ex-vyžírkovi). Ale systém (i přítel) fungují spravedlivě. (Sám nakoupí, sám od sebe mi dobije kredit, já zaplatím u benzínky,...) Na druhou stranu, když si jednou za čas vybere dražší vytouženou věc, ráda mu sama přispěju, ale zrovna tak on mě.

Neměla bych ty nervy se nezeptat. Asi bych z toho měla nejmíň tik v oku.
Taky bych začala větou "Vyklidila jsem skříň..." a koukala co on na to. Měla bych snahu pojmout to stejně jak už to dělám, tj. našetřil jsis to, jsou to tvoje peníze, jen je mi líto nedůvěry mezi námi...
Ale v téhle situaci, kdy ji fakticky nechá dřít zbytečně ... (Jeho půjčky od ní ponechám stranou. Stále mohou být kamufláž pro dobrou věc.)
Já bych se ho ZEPTALA, než udělám unáhlený závěr. Byť to zavání... ...jak zkažené syrečky.
Ale jestli chce ON mít především peníze, ... já raději lásku a důvěru. (Soud ponechám stranou, protože MĚ by to za to fakt nestálo!!!)
Hodně sil do příštích dnů a hodně sluníčka do života,
Lenka*

PS: Mohla by jsi se inspirovat pekelnýma pohádkama: "Nic od tebe nechci, jen tu starou skřínˇ po babičce." smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
červen 23, 2007 18:54
Mám dobrou knihu : carie
Jmenuje se Odvaha být bohatá a napsala ji Suze Orman. Je to finanční poradkyně, ale ne taková co vám doporučí stavebko a připojištění a má provizi. Vysvětluje postupy na modelových případech, např. při rozvodu, dluzích, koupě domu atd. Je tam hodně praktických rad jak např. mají fungovat finance v manželství. Píše, že finanční intimnosti se dosahuje nejobtížněji ale je z dlouhodobého hlediska nejdůležitější. Ditin manžel asi nechce být využíván a povedlo se mu nastavit pravida, ta fungovala až do objevení výpisů. Dita asi od začátku nemohla počítat, že by ji pomohl zabezpečit dceru, on se přece tak nechoval. Těžko bude on ta pravidla dobrovolně měnit. Buď mu bude dokazovat, že není zlatokopka a miluje ho i kdyby musela brigádničit u pokladny v Tesku, nebo nebude chtít být vlastně využívaná a bude rozvod a nebo je čeká happy end. On se nad sebou zamyslí, jí koupí norka a autíčko, dceři zaplatí studia v Anglii a garsonku. Určitě c/ je správně.
červen 23, 2007 23:54
Jsou pravidla : carie
která i když se ti zdají stokrát zkosnatěla (viz Kudlanky neoblíbené bydlení na psí knížku)a ty je nerespektuješ, tak tě dohoní. Tady pak fňukáme a NČ to komentuje nedostižným "svatá prostato". My si myslíme, že láska vše přemůže. Když jsem myslela, že on myslí je jenom moje blbost.Chybu jako Dita jsem udělala i já, můžu potom nadávat jen sobě, že mi nebylo divný kolik nosí domů peněz a o tom co si o mě myslí jsem se dozvěděla až kolem rozvodu. Život je úžasně zajímavý. My tady spekulujeme nad kontíčkem Dity chotě. Musí se ho na ty peníze zeptat a on jí to určitě vysvětlí. Jakékoliv jiné řešení bych považovala za chozením kolem horké kaše, to jsem praktikovala dlouho a určitě se mi nevyplatilo.
červen 24, 2007 07:26
Když je tak prostoduchý ... : Kráťa
... a dává si ty peníze na účet ... A jinak, holky, víte kam můžete s tou upřímností, fotokopiemi výplatních pásek a výpisy z účtů a tvrzením, že všechno je všech, víte kam s tím můžete jít, že? Ne, Vy tam s tím můžete táhnout!
červen 24, 2007 22:05
Kráťo : Inka
a Tebe by nemrzelo, kdyby si makal na dvou frontách, abyste měli na jídlo a po 7mi letech zjistil, že si manželka z podnikání nasušila docela slušnou sumu?!?! To by zamrzelo asi každého nemyslíš? A nejde ani o ty peníze, jen o ty myšlenky co všechno ještě a proč vlastně?
červen 25, 2007 10:37
Kráťo táhni si tam sám :) : bb
všechno není všech, stačí když všech bude slušnost, neříct partnerovi, že mám našulíno na tři melouny, a nechat ho dělat vedlejšák a ještě si půjčovat když "nevyjdu", to považuju za neslušné
ty fotokopie výpisů z účtu, to už se netýká partnerství, to už je příprava na konec, pokud by ty tři melouny skutečně nebyly na cestu kolem světa pro oba apod....
červen 25, 2007 11:03

Powered by Azrul's Jom Comment
busy