KAMARÁDKY, KAMARÁDI - PORAĎTE MÉ KAMARÁDCE
Pátek, 15 červen 2007

 Milá Kudlanko, mám v práci prima kolegyni, která se nemá ráda... Ano, takhle bych to skoro shrnula. Já bych jí moc chtěla pomoct a poradit, ale nějak nevím jak. Je to chytrá a hodná holka, bohužel, když je tu toho na ní moc, tak je protivná a nevychází s okolím. Okolí jí to samozřejmě dá najevo a ona je pak ublížená; že přeci to a to myslela dobře.

 

Je sama, partnera nemá (je jí 27) a i to jí trápí. Jsem si jistá, že by to chtěla změnit  - nakonec, kdyby nechtěla, nebude za mnou chodit na rady a porady.  

 

Co si o tom myslíte?

Co jí mám říct? Kde má začít?

Já vím, u sebe, ale ono se to líp řekne, než dělá.

Prosím, pomozte jedné hodné dušičce!

 

 

Díky moc všem Kudlankám a Kudlánkům, kteří se k tomu vyjádří.

 

Milena

Komentáře
Možná by stálo za to : saffron
kdybys to více upřesnila - s čím za Tebou chodí, jaké problémy Ti sama svěřuje, co by sama chtěla změnit popř. co ji trápí?
červen 15, 2007 19:32
mám obavy, že tohle : AlenaT
tu my "amatéři" nevyřešíme. Nejlépe, kdyby se obrátila na nějakého psychologa - ale fakt dobrýho.Někdy pak stačí málo.
červen 15, 2007 19:58
na ja na : jasmina
presne jako saffron-a poradit jako s cim?
Kdyz jdes k lekari a rikas ze Ti je zle-taky musis upresnit kde,jak a jak casto.....
Takze odpovim kratce-porad ji dle sveho nejcistsiho svedomi s ryzi vuli ji k dobremu vesti do ty doby,nez pocitis ze Ti vyssava energii.-I to se totiz muze stat.
jestli chce partnera,tak rady jit k holici,do fitka atd. jsou k nicemu jestli vsude chodi nakysla.Az se prestane tvarit jak bubak,nejaky partner si ji sam vyhleda.
červen 16, 2007 01:12
Je tu moc málo informací, aby se dalo někomu poradit. : mamča
Ale na první dojem, příčinu vidím už v první větě : Nemá se ráda. Čeho je na ní moc, když je sama, a krom práce nemá další povinnosti ? Protivná je asi právě proto, že nemá nic krom práce, která jí zřejmě moc nenaplňuje, nebo díky nízkému sebevědomí na ní nestačí.
Moje rada je prostá : Chodit někam mezi lidi. Kamkoliv. Plavat, běhat, do divadla, do galérií, do muzea, sem tam si vyrazit na výlet, třeba po hradech a zámcích, nebo někam, kam jí vážou hezké vzpomínky. Jen se ve své samotě neuzavírat.
Pak bude mít i jiné zážitky, než nezáživnou práci, a začne ze sebe vyzařovat spokojenost a dobrou náladu. Nebude zakyslá a protivná, a okolí jí bude vracet stejnou měrou.

červen 17, 2007 10:05
už se to bojim říct : AlenaT
ale kdyby měla pejska - tyto problémy mít nebude, nebo znatelně menší, Pejsek bude šílet štěstím, štěstím, kdykoli se vrátí domů, venčit chodit bude muset, pejskařů je všude jak naseto, kdyby se takhle neseznámila, když ne s partnerem, tak nějaký kamarády nabeton najde, bude mít úplně jiný starosti - jako jaký žrádlo jakej pelíšek, kdy vodčervovat, jaký injekce píchnout, co drápky,co zuby---a co kerej pes papá, nebude mít čas dumat nad sebou, jako jestli se má, nebo nemá ráda. Ať si vezme nějakýho chudinku - nejlíp fenku - z útulku - žádnou dvoumetrovou obludu, ale malýho voříška, kterýho uctí i rohlíkem a kterej bude nejradši, když se s ní bude moci válet po gauči a oddaně na ni koukat. S potěšením shlédne telenovely i detektivky a nebude jí to přepínat na fotbal, nebo nedejbože motokros. Ono stačí, žer vás bude mít rád kdokoli - třeba pes - a změní vám to přístup jak k sobě tak i k ostatním lidem. Ano ano, je to rada předpotoní, nehodná věku atomu, ale stále účinná, neb lidi se celkem nezměnili - my s Fifinkou o tom víme svoje. smilies/cheesy.gif
červen 17, 2007 12:32
no to radeji motokros : jasmina
nez fotbal smilies/grin.gif....kdyz uz tedy.
červen 17, 2007 13:02
upřesnění : Milena
to, že se nemá ráda, jsem usoudila já. Bydlí se sestrou a její rodinou, sportuje, tedy nesedí doma a netrápí se. Chodila s někým 3 roky a rozešli se, už je nějaký čas sama. Jo, taky bych nejspíš řekla, že to je na psychologa, ovšem velmi pochybuju, že někam půjde. Tam nejde o to, že má moc času, aby šťourala sama v sobě, tohle pejsek nevyřeší. Já vím, že vy to myslíte dobře, ale tohle absolutně nestačí... no, asi na to nestačíme ani my tady smilies/cry.gif já vám děkuji! Ona nad sebou vůbec nedumá, já jen vidím její neadekvátní reakce, není to tím, že nemá do čeho píchnout, bohužel...
červen 17, 2007 19:01
no jak se cítí musí asi usoudit sama, : Inka
a dělat s tím musí taky něco jen sama. Reakce máme každý jiné a na různé věci jinak někdo neadekvátní a jiný je zas splachovací a unese kdeco, je dobré najít rovnováhu, ale kdo jí našel že? Každého nás rozčílí něco jiného. To, že je nějaký čas po rozchodu sama je jen dobře, alespoň si v sobě určité věci srovná. Každý máme na určitou věc jiný pohled z jiného úhlu, nech jí žít její život, až dojede k tomu, že to změní, tak to jistě udělá.
červen 17, 2007 20:15
milá Mileno : AlenaT
asi nic udělat prostě nechce...a když nechce ona, tak s tím nehne nikdo - ani ty ne. Ty reakce JÍ zcela určitě neadekvátní nepřijdou.- s tím prostě nic nenaděláš - a ani nikdo z nás.
červen 17, 2007 22:57
Záleží na tom, jak vypadá, : NČ
protože jednoznačně potřebuje chlapa!!!!!!
Takže podle mě jde už jedině o to, jestli její představy a nároky na chlapa nepřesahujou její možnosti, čímž se odsuzuje k opuštěnosti.
červen 18, 2007 06:49
Tak přesně tohohle jsem se bála, : saffron
proto jsem chtěla více info. Je to TVOJE hodnocení jejího života- tzn. Ty na ní vidíš nedostatky a problémy, ale nejsou to její pocity a její vnímání. Nemůžeš řešit něco, co toho druhého netrápí nebo s čím se na Tebe neobrátí. Sama mám zkušenost s takovým tím posuzováním situace druhých - speciálně na "nemá chlapa = je nešťastná" bych si dávala velký pozor. Každý potřebuje po nevydařeném vztahu různě dlouhou dobu na lízání ran. Pokud mocí mermo chceš řešit její život tak doporučuju velmi opatrně a první zjišťovat, jak to vidí ona, než někam umístíš problém - to může být někdy konec kamarádství - možná se tlačíš někam, kde nemáš co dělat (??).
červen 18, 2007 07:09
hm : Milena
kdyby s tím nechtěla nic dělat, nebude za mnou chodit na rady. Nejsem žádný samozvaný rádce. Ona ty nedostatky vidí - mluví se mnou o nich. A ano, trápí jí to a obrací se na mě. Copak jsem to nenapsala dost jasně???? Lidi, umíte číst? Třeba saffron??????????????????
červen 18, 2007 16:06
takže ještě jednou : Milena
ano chce s tím něco udělat, ale já nejsem schopná jí říct konkrétně co. Jo, zřejmě by to chtěla psychologa a docela jistě by to chtělo chlapa - NČ má pravdu. Ale s tím já fakt nic neudělám... a ne, není to ani moje kamarádka, abychom si rozuměli...jen má ke mně důvěru, tak to na mě vybalila. A přijdu jí v pohodě a chce vědět, jak to dělám...
červen 18, 2007 16:16
to jak člověk působí je vnitřním nastavením, : Inka
někdo má naprosto všechno a přesto není šťastný, a jiný je vděčný za maličkosti a věci pro jiné naprosto samozřejmé, za dobrou práci, zdraví, za každou prožitou hezkou chvilku. Štěstí je uvnitř nás a přesto má spousta lidí pocit, že je udělá šťastným, když budou mít toho správného chlapa (ženskou), pěknej bourák, spoustu peněz ..... ale není to tak. Mám známou, má opravdu vše a je to hysterická, nestabilní náladová ženská ..... A znám lidi, co nemají nic, je u nich legrace, pohoda a váží si každého hezkého prožitého okamžiku. Pokud člověk není spokojený ve svém životě, měl by si sám pro sebe položit otázku proč to tak je a co by měl udělat proto aby to změnil.
červen 18, 2007 17:38
Mileno : jasmina
nezlob se ale ja teda cist neumim.Jeste jsem nevycetla z cim konkretnim dotazem si k Tobe chodi pro radu,proto Ti ani nemohu rici co ji mas konkretniho rici.
Jinak-jestlize nevis co ji mas rici,proc ji neodkazes sem na kudlanku?
Bohuzel-nic jsi nenapsala jasne a ani 4 otazniky nepomohou.
Hele,kdyz k obvodnimu lekari prijde pacient a lekar si nevi rady-posle ho k odbornikum,ze jo?-Nebo cekas ze si zde Kudlanci vycucaj z prstu-co Ty mas jako rikat a budes delat premoudrelou radilku a oslnovat kamaradku svyma znalostma? Nevis co mas rikat-tak radeji nerikej nic,posli ji sem rovnou,at se vymackne ona,-konkretne,co ji trapi. (teda jestli Ti jde opravdu o to -pomoci bliznimu svemu)
červen 18, 2007 18:21
No je pravda, že jsem si vzala na pomoc slabikář:-) : saffron
a tak si čtu....."nemá se ráda..takhle bych to shrnula...jsem si jistá, že by to chtěla změnit....taky bych řekla, že je to na psychologa..já vidím její neadekvátní reakce.... (a teď pozóór..přichází moje oblíbené:-))..nesedí doma, netrápí se...ona nad sebou nedumá"??. Ale možná máš pravdu a měla bych si k slabikáři ještě přibrat výkladový slovník:-). Na můj vkus je tam nějak moc jájinkovství..jak já to vidím, jak já to hodnotím apod....a chybí informace, s čím se na Tebe obrací, co chce řešit. Možná se jen vykecává, aby se jí ulevilo a nic víc od Tebe nečeká - jen vrbu. Kvůli tomu se nemusíš čílit. Líbí se mi rada Jasminy - ať sem napíše sama.
červen 18, 2007 18:46
... : Milena
Inko, trefa. Zřejmě to v ní není a já s tím nic neudělám. Aleno T., taky trefa - až na to, že ona řekla bych ví, že její reakce jsou neadekvátní. Ale nic s tím nenadělám, což už jsem si myslela předtím, než jsem sem psala. K odborníkovi nepůjde a sem psát taky nebude. Saffron, jájínkovství ode mě nebo od ní? Já přepisuju to, s čím se mi ona svěřila. Nejsem schopná to vyjádřit líp, než že to, co jsem já sem napsala mi ona svěřila a já se pokouším z toho něco vykřesat. Nevím jak to popsat líp, než že mi řekla, že ví, že se chová neadekvátně, že je to tím, že je nešťastná a že ode mě by chtěla pomoct, jak to změnit.
Těm, co se pokusili pomoct, děkuju, ostatním.... taky...

Díky všem za pokus...
červen 18, 2007 19:43
To snad není možný... Kámoška chce kámošce pomoct, : pau
sice se nevyjadřuje jako spisovatel, ale jak to dopadne? místní vlčice se na ni vrhnou, div ji nesežerou za živa. Mám taky kamarádku, o který vyloženě vim, že by nikam nešla a počítač je pro ni halda šroubků a nesmyslů, kterou opovrhuje. Jo, je to tak, jsou ještě tací. A není stará, no, co je to 35 let? Ani není primitiv, prostě nemá počítače ráda, nemají ho doma a nikdo z jejích nejbližších (moc jich nemá) s tim nepracuje.
Mileno, zkusila bych radu:
někdy jde člověka vytáhnout z letargie tím, že mu dáš najevo, že ho moc potřebuješ, že prostě "bez něj to nejde". Ono totiž někdy někoho trápí jen samotný fakt, že ho nikdo moc nepotřebuje, že je "postradatelný".
Třebas bys si měla recipročně vymyslet něco, v čem bys potřebovala naopak ty její radu (i když bys ji třeba ve skutečnosti nepotřebovala) a pak, když ti poradí, tak jí hezky poděkovala, dala jí najevo, jak je fajn, prima holka... víš, malinko si z ní udělat trochu víc přítelkyni. Tím by se i o něco víc svěřila, nehledě na to, že by pak i víc brala rady... A co my víme, třeba by si přečetla nějaké ty zdejší příběhy - už to je posun...
A když nic jinýho, tak alespoň já ti za tu kamarádku děkuju - ono je málo lidí, kteří se takhle snaží pomoct... jen tak, aby i tomu druhýmu bylo dobře. smilies/cheesy.gif
červen 18, 2007 20:22
Pau - : saffron
určitě to každý posuzuje podle svých zkušeností. Já zase znám plno lidí, kteří se přeochotně zaměstnávají pseudořešením životů jiných, jen aby se odvrátili od svých trablů. Tím nechci říct, že je to zrovna Milenin případ - to si musí rozhodnout ona sama - ale cítila jsem potřebu na to poukázat. Každý se díváme na svět jinou optikou a to je dobré mít napaměti. Jen nechápu proč bychom měly/i všichni jen foukat bolístky - to radši budu vlčice. Líbí se mi jedna definice - jak poznám, že se z obyčejné životní situace stane problém? - ten, kdo se v ní nachází ji začne "řešit=hledat řešení" - teprve od této fáze je to skutečný problém, všechno předtím jsou jen slova, slova, slova. Pokud Milenina kamarádka nic neřeší, nevnímá svoji situaci jako problém - může si nakrásně stěžovat, ale pořád se její váhy nepřevážily, ještě jí to skutečně nezačalo vadit. Je to past na všechny "pomáhající typy", které tyhle nářky berou příliš vážně, přemýšlejí, kombinují, usilují o řešení a jsou frustrované z toho, že se jim to nedaří - bodejť, když ten, kterého se to týká, má založené ruce v klíně. I když to tak Milena asi nevnímala - taky jsem jí svým "vlčím" způsobem chtěla pomoci... (jen jsem jí neřekla to, co chtěla slyšet).
červen 18, 2007 20:48
Pau : jasmina
jejda ja mam hruzu z lidi co se mi SNAZI pomahat!!!!!!!!
Ja radeji takove lidicky,za kteryma prijdu pozadat o radu,oni,kdyz vedi tak reknou konkretni radu ci nazor a ja si jdu pak pomahat sama!
sama,sama sama ........a jen sama.
červen 18, 2007 21:22
pau : Milena
ano ano ano! díky, to je trefa... ona se potřebuje cítit potřebná - výborný nápad! A ano vážení, já se vás neptala na to, jestli vy máte pocit, že se cpu, kam nemám, to je moje věc. Já se ptala, zda byste uměli pomoct! Z čeho vy máte hrůzu je mi celkem jedno, ta holka za mnou přišla sama od sebe, není to ani moje kamarádka a chtěla ode mě pomoct... saffron a jasmino, vy mi neodpovídáte na to, na to jsem se ptala, víte?
červen 19, 2007 06:36
Mám v okolí dámu, : NČ
též se trápí, je docela nešťastná, ale ani zanic by to nepřiznala. Navenek se projevuje jako suverénka, často je i docela zlá, nepříjemná.
Strašně by chtěla partnera. S vilou s bazénem v Praze, černým superfárem, kontem se spoustou nul, štíhlýho, vypracovanýho, VŽDY perfektně upravenýho, dokonalýho, v prestižním společenským postavení. Nesleví ani zanic, protože ONA VÍ, že na to má!
Takže se sama odsoudila k opuštěnosti, nešťastnosti a nevrlosti do konce života.
červen 19, 2007 07:04
ale jo : jasmina
odovidame,nakonec nyni jsi radu zde nasla-tak ji zaprahni,pozvi ji na chalupu,dej ji lopatu a uvidis ze v 6 h vecer se naji a stezovat si uz nebude.
červen 19, 2007 09:04
NC : jasmina
je dobre vedet,co od zivota chceme ale rovnez vedet,co muzeme na revanz nabidnout a mame-li vubec co nabidnout.
červen 19, 2007 09:14
kamarádi a kamarádky, pomozte mé klamarádce - : AlenaT
tak o kom to tady vlastně celou tu dobu mluvíme, Mileno, když tato kamarádka tvou kamarádkou není?
červen 19, 2007 09:19
AlenoT : MIlena
já fakt nemůžu za to, jak Daniela článek nazvala, ani nevím, proč v tomhle šťouráš - mění to na věci něco?
červen 19, 2007 09:41
Ano, nadpis jsem tam dala já - tak tedy "POMOZTE MÉ ZNÁMÉ" - to už vyhovuje? : d@niela
asi není tak důležité, jestli je to známá, nebo kamarádka. Prostě Milena jí chtěla pomoct. A protože si sama nevěděla rady, požádala ostatní. Jenže - převážné rady jsou "kup si psa" - "pořádně se udři". Sama znám pár takových lidí a vím, že pro je dost těžké nalézt pomoc. Těžko totiž rady přijímají. Ale přitom jsou to takoví věční škarohlídi. Ano, je jich škoda.

Ovšem, současně si nemyslím, že obyčejná lidská snaha o pomoc by musela být vždy po zásluze potrestána. Nemyslím si, že bylo nutno se na Milenu vrhnout a opravdu ošklivými slovy ji odsoudit. Nemusím to opisovat, v mnoha příspěvcích tu pár takových slov i vět zaznělo...
červen 19, 2007 09:55
Jasně - je to známá - : AlenaT
ale je zjevné, že jí patrně pomoci není, pokud ona sama nepřekročí svůj stín a nevyhledá pomoc odborníka. Což bylo úplně první, co jsem zde napsala. I kdybychom se zde upsali - žádná rada nebude ta pravá - protože to z dějakého důvodu "nejde". Takovýhle lidi znám taky - je to jako v té písničce "vědro má ve dně díru". Ať poradíte, co poradíte, nikdy to není ono a vždycky se najde důvod, proč tu či onu radu či pomoc odmítnout. Hele, kdy a jak já vlastně tu Milenu ošklivě odsoudila?
červen 19, 2007 10:16
Daní, tohle mi připadá jako dělání z komára velblouda. Milena jen neustála odlišné pohledy. : saffron
Nezapomeň, že my podrobnější informace neznáme - můžeme jen reagovat na to, co Milena napsala - ona si pak z toho bude vybírat. Nemůže od neznámých lidí očekávat, že vyhodnotí situaci stejně jako ona - rozdílnost názorů by měla spíš přivítat a ne osočovat:-( zda umíme číst, jen proto, že to vidíme jinak. No a pokud si některé názory vztahuje osobně, tak to už vůbec nelze ovlivnit - když píšu je to o velkém MOŽNÁ a jak se mi to jeví z dostupných info- jestli to tak je ve skutečnosti, přece ví nejlíp ona sama.
červen 19, 2007 10:26
saffron : Milena
tvůj pohled není odlišný, tvůj pohled je ten odsuzující. Skoro mám dojem, že se nenosí chtít někomu pomoct, protože se cpu kam nemám....
červen 19, 2007 10:32
taky jsem jednou měla podobnou paní u nás v kanclu. : d@niela
Celkem činorodá, svou práci si udělala, což o to, taky neseděla jen v koutě, ale taková - jak to říct slušně - přednas*aná... jinak to formulovat prostě nejde. Ona snad ani jinak jednat neuměla. Někdy její poznámky byly vyložená sprcha... Nám bylo fajn a ona nás setřela. Nic vyloženě zlého, jen zchladila. Pamatuju si, že to taky nebyla "kamarádka", ale jen ta ženská z práce. A docela si myslím, že jí muselo vadit, že my spolu celkem vycházíme, smějeme se, povídáme si i o soukromých věcech - kdežto s ní jen pracovně.
Jenže ona nedokázala sama od sebe překročit svůj "rubikon".
Dost možná je něco podobného ta "žena" - abych se už vyvarovala chyb - kterou má na mysli Milena. Ale snad se nám (tím myslím Milenu a mě) povede nějak dotyčnou nasměrovat alespoň na kudlanku a příběhy, které tu jsou zveřejněny, řešeny.
Už to by byl úspěch, protože je v nich obsaženo plno rad. A dost možná, že v některém se řeší i příběh podobný tomu jejímu. Ale co my víme...
Milena chtěla pomoct, potěšit.
No, snad to dopadne dobře, třeba získáme časem další "kudlanku do klubu" smilies/kiss.gif
červen 19, 2007 10:40
tak jsem si dala tu práci : AlenaT
a přečdetla jsem si všechny Saffroniny příspěvky. A nic odsuzujícího jsem tam nenašla. Možná že, naopak, trefila hřebík na hlavičku a proto ta odmítavá reakce. smilies/undecided.gif- tak prý je to příliš krátký - kolik slov se musí přesně napsat, aby nebylo?
červen 19, 2007 10:57
no jo : jasmina
ale CO ji mame poradit kdyz nevime s CIM prichazi ta Milenina kolegyne prosit o radu?Ze co ma delat aby nebyla protivna?Vime jen ze se s nekym kdysi rozesla ale zda potrebuje chlapa-to uz se jen dohadujeme. Pak jsme odsouzeni za to ze neumime cist,kdyz je to napsano jasne.Nic neni jasne a do ted jeste Milena nepovedela o te kolegyni neco vice abychom se meli ceho chytit.
Za to napadat ze odsuzujeme a ze se "nenosi" nekomu pomahat,to umi Milena skvele.
Ksakru,Dani,vzdyt nas uz tady znas,ze chceme pomahat,kdybychom nechteli,diskutujeme nekde jinde o vareni a zahradkach. Nejnovejsi ted clanek je jasny,konkretni,pani chce poradit v konkretnim problemu,tak se ji snazime pomoci. Nema pravo Milena nas osocovat ze se "nenosi" chtit nekomu pomahat.Mam dojem ze Milena potrebuje asi taky pomoci,aby se naucila vyjadrovat a vyzadovat jasne a konkretne a nebyla hned ublizenecek,kdyz ji nekdo hned nepochopi.Do hlavy ji nikdo nevidi,takovi odbotnici zas nejsme.
červen 19, 2007 11:01
tak jo mír :) : Milena
napsala jsem toho málo. Je to tím, že málo vím a měla jsem přesto snahu pomoct. Zřejmě to nejde, máte pravdu. Nějak jsem doufala, že někoho něco napadne, ale to asi těžko, nejste jasnovidci.
Víc o ní nevím a asi ani vědět nechci, sebedestruktivní kamarádka není to, co bych od života chtěla smilies/grin.gif ... a teď jdu v zájmu společnosti skočit z mostu nebo si aspoň přečíst něco o tom, jak se vyjadřovat s citem smilies/smiley.gif ... všem, co jsem nechtě slovně ublížila, se upřímně omlouvám!
červen 19, 2007 11:30
>:( - a není jen "duševní onanistka ?! : Raisa
... nebo jen odsávačka energii? a vůbec je Tvojí kamarádkou, nebo jen Ty její, připadá mi, že o ní nemáš, co blizšího říct !?
... tedy, doufám, že se mýlím, jen ty zkušenosti "haráší" v hlavě...
smilies/kiss.gif
červen 23, 2007 17:10

Powered by Azrul's Jom Comment
busy