DÁRCOVSTVÍ VAJÍČEK
Neděle, 27 květen 2007

 Kudlanku čtu pravidelně, a někdy minulý rok jsme tu řešili problém v osobním životě, ale za poslední dobu (za ten rok) se vše vyřešilo samo a ve vztahu pokračujem nadále.. Ovšem problémy jsou a vždycky budou.. Dnes bych měl otázku pro vás všechny - respektive chtěl bych znát váš názor na následující věc: téma dárcovství vajíček, vše kolem toho a případně rizika s tím spojená. 

 

     Slyšel jsem o tom v poslední době hodněkrát, že je to úplně bez problémů, že případný zákrok nemůže mít na nic vliv, že to dárkyně ani tak nedělají pro ty peníze, které za to dostanou (i když myslím,  že je hodně motivační prostředek); ale především jsou  rády za kompletní perfektní vyšetření, které tímpádem mají zadarmo (doktor by jim takové normálně nepředepsal) a pak je tu v neposlední řadě i pocit, že pro někoho udělaly něco dobrého.

 

     I když osobně si myslím, že v poslední době  se z toho stal business. Děkuji za jakoukoli Vaší reakci. Vašek

Komentáře
jak byznys? : Jasmina
Kdyz darcovstvi-tak dar,darci krve taky nebohatnou,jinak event; prodej vajicek.
Chces-li dat levou ruku tak dej,co na tom spatneho?
květen 27, 2007 22:54
Ale dárcovství vůbec není bezplatné.... : kiwi
Vyjímám z ceníku jedné gynekologické společnosti, která se v ČR tomu věnuje:
"...Nicméně se poskytuje dárkyním, podstupující ovariální stimulaci a následný odběr vajíček v celkové anestézii kompenzaci za cestovní výlohy a diskomfort spojený s léčbou. Finanční kompenzace se pohybuje v rozmezí 10 000 - 15 000 Kč

Tato kompenzace je povolena odbornou společností a dárkyni je vyplácena v den odběru vajíček.
květen 27, 2007 23:59
ale ani úplatné... : bb
vzhledem k náročnosti zákroku je to opravdu spíš kompenzace nepohodlí a výloh (cestovních, za chůvu doma k dítěti, za dovolenou v zaměstnání)
já osobně bych si asi ještě pořídila dopředu nějaké hodně dobré pojištění, přece jen je to celková anestézie...
krev jsem sice dávala vždycky jen zdarma, tj. za svačinu, ale tam o nic nešlo, anestézie žádná, riziko žádné, a ještě jsem měla den placeného volna, po odběru jsem si šla k holiči nebo na vánoční nákupy
květen 28, 2007 00:05
... : bb
zkouším si představit pocit, že někde někdo, jiná žena, nosí v břiše můj genetický obtisk... je to velké nesobectví a pořádný kus lidskosti, když to vše s tím spojené některá podstoupí pro jinou
i když je mi jasné, že jsou týpky, pro které je motivující jen ta částka, směšná částka pro někoho, kdo nemůže otěhotnět
květen 28, 2007 00:09
ok : Jasmina
Nakonec proc ne?
Kdyz uz medicina postoupila tak daleko,jak rikam,nedovedu se vzit do kuze zeny,ktera je neplodna,tak kdyz to pomuze jinym prozit to tehotenstvi a mit dite.nakonec muze mit i sve vlastni,z vajicka se odebere jadro s genetickym kodem puvodni zeny,vpichne se tam geneticky XX z bunky prijemkyne,oplodni se manzelovym materialem -a dite je na svete smilies/smiley.gif
květen 28, 2007 00:16
... : bb
a to bude matrijál ...smilies/wink.gif
květen 28, 2007 00:19
co já vím,. : AlenaT
dárci spermatu bývali vždycky vysokoškolští studenti a a ti to rozhodně kvůli svačině nedělali,. O nepohodlí v takovém případě mluvit nelze a o narkoze už vůbec ne. Vyndat z těla vajíčko je přece jen složitější a bolestivější, tak proč by za to ta dotyčná neměla dostat zaplaceno....nakonec dneska není zadarmo nic. A jak už tu bylo řečeno - žena v letech toužící po dítěti už jer na tom většinou finančně velmi dobře a uvedenou částku určitě ráda zaplatí.
květen 28, 2007 04:41
Souhlasím : Gita
že by tam nějaká odměna být měla - jak už tu zaznělo, jako kompenzace dovolené, kterou si dárkyně musí vzít, cestovních výloh a já nevím čeho všeho ještě.
Jestli se z toho stává bussines, těžko říct. Možná trochu ano. Ale když je něco dobré a funkční, proč by mělo být špatné na tom něco vydělat.
Že toho dárkyně využívají jako "levnou diagnostiku" vlastních možných problémů, to jsem ještě neslyšela - vím jen, že leckdo jde darovat krev, protože u toho dělají testy HIV, za které se obvykle platí nemalá částka. Ačkoli cítím, že to není úplně správný přístup, když se člověk podívá na stav dnešního zdravotnictví, ani se lidem nedivím. Setkala jsem se v poslední době s opravdu zvláštním přístupem: na jednu stranu všude člověk slyší jen prevence prevence, pokud člověku něco objeví, hned ho upozorní, že jde pozdě, že se TO mělo řešit už dávno... Ale když máte nějaký problém, třeba i ne moc akutní a jen prostě máte strach, aby jednou nebylo pozdě, a chcete to řešit s předstihem, dívají se na vás jako na otravu a hypochondra. Je prakticky nemožné si legální cestou zajistit odborné vyšetření - nejprve musíte navštívit obvodního lékaře, což podle mého názoru už není ani lékař, spíš úředník, tam ztrácet čas, přesvědčovat ho, že to vyšetření opravdu chcete, atd. Pak když nejste spokojeni s odborníkem, ke kterému jste odesláni, kolotoč se rozbíhá nanovo. Často vám řeknou, že pojišťovna něco nehradí, takže smůla. Když ale člověku na něčem opravdu záleží, tak si klidně i připlatí - ale to taky nejde! Takže se to pak řeší "obálkovou metodou" a různými známostmi. Jsem z toho hodně znechucená.
No a to jsme se původně bavili o neplodnosti (na kterou, aniž bych to chtěla zlehčovat, nikdo neumře). Ale představte si, že máte podezření třeba na rakovinu, a nikdo se s vámi nechce bavit. Pak vám jen suše sdělí, že je pozdě, že jste to měli řešit před půl rokem...
květen 28, 2007 07:58
ono jen samotné umělé oplodnění : lola
je velice drahá záležitost (cca 60 tis Kč) v případě, že máte vlastní vajíčka a vlastní spermie, rádi bychom s partnerem též měli děti, ale nedaří se nám to již leta, už jsme jednou podstoupili umělé oplodnění, leč neúspěšně. Bohužel z toho mám pocit velmi dobrého businessu též. Partner má málo a velmi pomalé spermie, takže se s tím nedá nic moc dělat. Sám mi nabídl, ať si vezmeme spermie někoho jiného, ale já to takhle necítím. Ráda bych děti, které by byli moje a jeho ne za každou cenu. Chceme to zkusit ještě jednou a pak to necháme být, máme krásný vztah a budeme ho mít i nadále ať děti přijdou nebo ne. Občas se musíme vyrovnat s tím, že některé věci nejsou tak jak bychom si je představovali.
květen 28, 2007 08:47
jo, gito, je to tak : bb
Ve fakultních nemocnicích, kterým se dá věřit, není čas, a ve ZP nejsou peníze na "zbytečná" vyšetření pacientů, kterým vlastně nic není, jen chtějí mít dobrý pocit, klid a jistotu, že nic nezanedbali.
květen 28, 2007 11:17
... : bb
V okresních a polosoukromých s.r.o. nemocnicích se cestička skrz různé polooficiální příspěvky najde, ale vzhledem k tomu, že tam jsou lékaři, které nechce fakultka, nejsou to důvěryhoná zařízení a metody. Ostatně, všechny ty tragédie ze špatného léčení nebo neléčení, o kterých se píše, mluví v médiích, se odehrávají právě v okreskách. Takže zbývají ty hrozné "známosti". A nebo si zaplatit drahé peníze na klinice GHC smilies/smiley.gif
květen 28, 2007 11:19
Myslím, že Vašek o tom může polemizovat hlavně proto, : *Vodoměrka
že o tom jen "slyšel". Škoda, že si to nemůže vyzkoušet na vlastní kůži. Ono to není jen takové lehnout si, nechat se píchnout do ručky a ještě za to dostat zaplaceno. A když to navíc může udělat jinou ženu šťastnou, protože jí umožní mít dítě, tak nevidím nejmenší důvod, proč by neměla dostat finanční odškodnění.
květen 28, 2007 11:51
Upřímně : Gita
mně připadá 10000,- až 15000,- (obvyklá odměna) zatraceně málo na to, abych podstoupila riziko, že si nechám těmi injekcemi na vyvolání multiovulace rozházet hormony a vse ostatní s tím související. Takže sice mě kdysi (na VŠ) napadlo, že bych to mohla zkusit, ale naštěstí jsem si to rozmyslela. Jako jediný důvod, proč bych to udělala, mě napadl, kdybych sama děti neměla (myslím ve vhodnou chvíli nenašla pravého partnera). Protože bych dítě jako svobodná matka nechtěla, možná bych tímto způsobem zajistila předání své DNA. Sobecké? Možná...
květen 28, 2007 12:01
sobecké ne, : bb
spíš zvláštní, trošku mužská touha, když nejde ani tak o vlastní kolíbání, jako spíš o tu genetickou stopu
květen 28, 2007 12:09
bb : Gita
Já ti nevím, taky mě to napadlo... Vždycky jsem totiž kolem sebe měla tolik malých dětí, že mě moc neberou. Miminka mi připadají roztomilá, batolata taky, i když je s nimi víc práce, ale jakmile se dítě dostane do věku 3 až 5 let, psychicky ho nezvládám... Je to asi ten věk, kdy se dítě začíná někdy i tvrdě prosazovat jako osobnost, ale stále je takové "jakési blbé".
Tím se omlouvám všem matkám. Každopádně je obdivuju za tu trpělivost. Možná proto by se mi líbilo jen tak zasít a pak se s vysokoškolákem pobavit o literatuře a umění.
Sorry za odběhnutí od tématu.
květen 28, 2007 12:30
:) : bb
jo, takhle jsem si to taky kdysi kreslila, že by bylo fajn přeskočit jistou etapu
naštěstí příroda zafungovala, těhotenství nastartovalo hnízdící city, porod ty mateřské, a tím moudrá příroda chrání matky těšící se na diskuze o umění před zklamáním, když se jim narodí fotbalista s touhou stát se bagristou jako strejda Václav
květen 28, 2007 12:36
... : bb
takže od doby, co mé mateřské instinkty fungují jak mají, bych vajíčka nedarovala, protože by mi pak vrtala hlavou myšlenka na toho fotbalistu, co někde někomu vyrostl a třeba mu v hloubi duše pořád cosi, kdosi tak trochu schází...
předtím bych to brala asi jako s tou krví - můžu, pomůžu, dám
květen 28, 2007 12:38
No je fakt : Gita
že už mě taky napadlo, co když "to moje vajíčko" bude oplodněno nějakou nemožnou spermií, která veškeré jeho přednosti naprosto pohřbí. Anebo vliv prostředí - co když z mého potenciálního vajíčkového intoše udělají toho bagristu? Mám trochu problém s tím předáním odpovědnosti. Ale stále mám před očima Kájínka = 4 letý synátorek mojí kamarádky, který na mě dosud působí jako velmi velmi silná antikoncepce, a jím zdevastovaný obývací pokoj. Řeknu vám, z takového děcka bych byla neštastná jako šafářův dvoreček. A že by to zachránila matka příroda a její pudy, na to furt ne a ne věřit.
květen 28, 2007 12:49
... : bb
tady by asi pomohla trocha láskyplně pevné výchovy...dokud je to jen 4letý Kájínek

květen 28, 2007 13:07
no ona důsledná : Inka
láskyplná výchova udělá divy. Ale taky si nejsem jistá, jestli bych darovala vajíčka a není to otázka peněz, ale spíš toho, že bych se potýkala s myšlenkou jak bude vychován a za jakých podmínek vyroste, přece jen bych se nezbavila myšlenky, že s tím mám něco společného a nějaká ta zodpovědnost by se tu ozvala.
Nicméně nevidím důvod, proč si za to nenechat zaplatit, nějaké riziko přece jen podstupuješ a nebýt Tvých vajíček, nebyl by potomek. Takže mi cena nepřipadá nějak vysoká, když se nad tím zamyslíš, netvoří se tam jedno vajíčko, ale třeba i 25 vajíček. Tak nevím za co ta platba je.
květen 28, 2007 13:33
jsem se lekla : Jasmina
ze hovorite o jinym "Kajinkovi" smilies/cheesy.gif
květen 28, 2007 16:07
no, : AlenaT
zažila jsem situaci, kdy jedna moje kamarádka povila synka, který vypadal jako mladší dvojče mého mladšího syna - čímž bylo jasno, kdo byl "dárce spermií", ale naštěstí tato byla vdaná a její muž po dvou dcerách po synovi toužil, tak to prošlo. Takže, kdyby nebylo jiného zbytí a ta ženská po tom dítěti hrozně toužila a ničilo by ji, že to dítě mít nemůže, tak bych jí to vajíčko asi dala - ale tedy rozhodně ne jen za svačinku.
květen 29, 2007 08:44
vajicka versus deloha : sasa
hm, darcovstvi vajicek OK a pronajem delohy neOK? (nedavno tu na to tema probehla bourliva debata, ze za penize je to fuj a nemrav)
květen 29, 2007 18:06
... : bb
jo, protože vajíčka nejsou ještě dítě, takových vajíček nám odejde z těla a ani o tom nevíme...kdežto odnosit, odrodit vlastní dítě a pak toho človíčka s klidem odevzdat do cizí náruče, to je divné, mimo případy, kdy to tak nějak zůstane v rodině
květen 29, 2007 18:37
to neni vlastni dite : sasa
to je jejich dite (jejich vajicko jejich spermie), muj je jenom ten inkubator
květen 29, 2007 19:15
no, : AlenaT
v zoufalý finanční situaci - a v jiný tohle člověk neudělá, je možný ledacos. V tom případě volejme FUJ! na toho, kdo dopustil, aby se ta žena - a máma vod dětí - do takové situace vůbec dostala.
květen 29, 2007 19:32
... : bb
vím, že biologicky není vlastní, ale když ho budu 9 měsíců mít v břiše, bude "moje", a pak budou asi problémy, budu ho chtít, nebudu ho chtít, nemůžu ho chtít, ona ho bude chtít, pořád na něj budu myslet, atd.
jinak jsem neodsuzovala ani inkubátor, ani vajíčka, nikdy tyhle věci, kterými se někdo snaží někomu pomoct, nebo aspoň sobě, neodsuzuju, obzvlášť když jsem to nezažila, jen se zamýšlím nad tím, co se z toho může vyvrbit
červen 04, 2007 09:07
AlenoT : bb
jo, soulas, zoufalí lidi dělají zoufalé věci, ale v tomto případě důvodem nemusí být špatná finanční situace, může chtít někdo někomu pomoct (máma dceři, sestra bratrovo ženě, atd)
i když to je ještě ten lepší případ, protože jsou pořád s tím dítětem v kontaktu a můžou vidět, že se mu dobře daří...na druhou stranu musí být hodně silné, aby nesklouzly do role druhé matky - rodičky, soupeřící s první, biologickou, nebo třeba nebudou soupeřit, jen prostě budou mít pocit, že mají právo do života dítěte mluvit

červen 04, 2007 09:11
koneckonců, : bb
moje břicho není žádná líheň, a i klokanice zahoří mateřskými city k houseti nebo kotěti, co odnosila v kapse smilies/smiley.gif
červen 04, 2007 11:59
... : Hanele
Pred par lety jsem mela chut pomoct bezdetnemu paru prijit k vytouzenemu diteti a sobe mozna taky trosku dopomoct k nejakym penezum prostrednictvim darcovstvi vajicek. Stalo se, ze me na one soukrome klinice s politovanim sdelili, ze nejenom ze nejsem vhodnym darcem, ale s velkou pravdepodobnosti se stanu za par let i jejich klintem. Velmi jsem ocenila, ze si na me doktor udelal cas a citlive mi tuto informaci predal. A nejenom to. Dal si tu praci me jako medicinskemu laikovi vysvetlit, co se to s mym telem deje a co to pro me znamena. Dokonce projevil ochotu zdarma mi s mym problemem i castecne pomoci [Muj problem se neda lecit, ale da se prece jenom trochu zpomalit, takze budu mit na pripadnou reprodukci delsi casove obdobi.]. V Cechach do te doby pro me zcela nevidana vec. A i presto, ze spousta lidi vcetne nekterych doktoru-gynekologu stale resi etickou stranku veci, jsem velmi rada, ze jsem se aspon pokusila udelat nekomu radost a pri te prilezitosti objevila vlastni uskali.
červen 27, 2007 09:54
dodatek : Hanele
Pripominam, ze by jsem darovala vajicka a nova matka by si JEJI a JEJIHO partnera, mnou umoznene dite, sama odnosila a odrodila.
Za nikoho rodit nebudu:} Ja sama uz pokukuji po adopcnich kancelarich.
červen 27, 2007 09:59
... : Romanetta
Ahojky vidim,ze resite otazku penez,ale asi zadna z vas nebla v situaci,ze by jste potrebovaly darcovske vajicko.Ja bohuzel v takove situaci jsem a je to opravdu dost hrozne se smirit s tim,ze nebudu mit dite ktere nebude mit s mou osobou nic spolecneho.A jeste k tomu resit ty penize podstoupila jsem uz dve IVF a zaplatila jsem i pritom ze to hradi pojistovna 100 000kc a proc resit penize?
červenec 22, 2007 22:25
... : Stela
Jelikoz v mem okoli je az moc neplodnych paru / az cloveku zamrazi, kolik mladych a zdravych znamych..../ , moznost darovat vajicka mne pritahuje...vedomi, ze mohu snizit pocet nestastnych clovicku touzicich po diteti... Jsem jiz dlouholetym darcem krve a i kdyz je to sto a jedna co se tyce odberu, pocit stesti z mozne pomoci je stejny....
únor 07, 2008 17:38
... : Marela
Ahoj četla jsem si vaši debatu. A uvažuji o darování vajíček. Já jsem studentka na VŠ, studuji sociální práci, a už tímto povoláním budu snad pomáhat lidem. Mou prací pomůžu rodinám bez dětí tak maximálně umožněním adopce. Ale to není to samé jako porodit si to vlastní. K přídavkům, které tu padly.....myslím si, že kdybybych osobně porodila dítě a měla ho někomu dát, jako kdybych měla fci jen bio inkubátoru, že bych cítila, že matka toho dítěte jsem já i když genetická informace není moje, ale já jsem s ním byla po 9 měsíců pořád a podle mě je těhotenství velmi důvěrný vstah. A pro Romanettu - myslím, že se nemusíš bát, že s tím dítětem nemáš nic společného. Je to sice vajíčko od jíné ženy, ale právě ty jsi s ním byla po těch pro dítě podle mě nejdůležitějších důvěrných 9 měsíců. Ty ho vychováš ty mu předáš všechny správné hodnoty. Myslím, že není až tak důležité jaké si dítě nese genetické informace, ale to kde vyrůstá. Vliv prostředí, rodiny, láska....Proč se jinak týrané zlobivé a jinak problémové děti posílají do prostředí, které jim to vše dobré poskyytne? Podle mého to, že dítě má matku alkoholičku či otce vraha to sociálního vyvrhlece z toho dítěte nedělá, pokud vyrůstá ve zdravé dobré rodině.
září 19, 2008 22:30
Dám Vám šanci mít dítě : mmmmmmmmmm
Dám Vám šanci mít miminko !!!!!!!!!
Ahojky Holky,Je mi 22let mám krásné zdravé dítě.Chtěla bych Vám všem pomoci. Jsem naprosto zdravá bez jediného zdravotního problému.Dostala jsem se do velmi zavažné finanční situace.Proto pomozte vy mě a Já pomohu Vám. Daruji Vám vajíčko jsem ochotná za vás i miminko donosit.Doufám,že se tímto nedopouštím nejaké trestné činnosti.Opravdu nejsem nejaká slibovačka.Vím jak důležitá je rodina a dítě.pro mojí rodinu a dítě dělám právě toto. Muj email: Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
září 24, 2008 02:14
chci darovat vajicka : babe
chtela bych darovat vajicka v brne,jeste jsem nebyla na takovem zakroku,ma nekdo zkusenosti?napiste na muj email Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
listopad 14, 2008 14:24
... : kaca
Milé dámy
Ani jedna z Vás co tu tak duchaplně píšete o tom jak je to strašně neetický darovat vajíčka za peníze,nemáte ponětí o čem tu píšete.Darcovství vajíček není o tom příjít lehnout si nechat si odebrat stáhnout prachy a jít pryč.Je to o mnoha testech a nepříjeným si píchání různých injekcí do břicha,nemálo bolestivém odběru těch vytouženejch vajíček.A na konci toho všeho je pár který je neštastný z toho že to miminko prostě mít nemůžou a když tak jenom tímhle způsobem.Já sama nemám problém v tom abych otěhotněla, děti mám 4 krásné a zdravé.Vím co pro mě znamenají, je to pro mě celý můj život.Ted zrovna jsem v proceu kdy se chystám po stimulaci na odběr, tak že opravdu vím o čem píšu.A můžu k vašemu tématu jak je to strašně fuj dělat tohle za peníze říct jen tohle: můžete to udělat a odměnu si nemusíte vyzvedávat!Za to Vás nikdy nezavře
leden 03, 2009 18:57
vajička - antidepresiva : Dárkyně
Přeji Vám krásný den smilies/kiss.gif Mám takový dotaz: chci darovat vajička, ale bohužel beru antidepresiva, má to nějaký vliv? Už jsem objednaná na první schůzku. Mám to přiznat, že je beru? Lékař mi je chce už vysadit. Beru cipralex...
únor 24, 2009 16:58
chtěla bych také darovat vajíčka. : Renina
Já jse nemohla otěhotnět 13 let-tak vím, jaké to je toužit po dítěti a zvažovat všechny možnosti. Už mi nabízeli i umělé oplodnění, ale neměla jsem přítele,tak jsem si říkala,že až potkám chlapa,který za to bude stát, tak do toho půjdu,abych mu dala vlastní dítě. Pak jsem si našla přítele-řekla jsem mu,že si nemusí dávat pozor, protože děti mít nemůžu... a za tři měsíce jsem byla v tom. Teď mám 2,5letého raubíře a jiného přítele... Ráda bychpomohla těm, co jsou ve stejné situaci, jako jsem byla před lety já. Prosím napište mi,kde je klinika na které bych se mohla nechat vyšetřit a třeba i darovat vajíčka. děkuji. můj email: Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
květen 11, 2009 22:06
Darkyně : Simca
Dobrý den, daruji vajíčka samozřejně za finanční ohodnocení jde přece jen o zdraví. Mam střední školu v Kralovicích technicko administrativní pracovnici a jsem úplně zdravá ozvěte se děkuji Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
říjen 01, 2009 11:23
Dárcovství vajíček : Ajka
Ráda bych přidala svou troškou do mlýna.Plně chápu ty co to odsuzují i ty ,kteří to potřebují.Každý má svůj názor.Já sama jsem dlouho zvažovala,zda do toho mám jít.Píchat si injekce do břicha není nic pro mě,ale zase udělat někoho štastným ,je hezký pocit.nakonec jsem to vše absolvovala a musím říct,že je to docela běhání,vyšetření,pak si cca 10 dní pícháte injekce do břicha.naštěstí to vůbec nebolelo.Ale po odběru,to opravdu není moc příjemné,nejste ve své kůži,břicho bolí a je jak balvan,nálada žádná.Těm co do toho chtějí jít,chci jen říct,aby si to tak růžově nemalovaly,at jdou jen opravdu s vědomím,že někomu pomůžou.peníze jsou v tomto případě jen malou kompenzací za všechna ta peripetia.Já sama už nepůjdu,ale jsem ráda i za tuto zkušenost.
prosinec 15, 2009 14:49
Nemravné? Co to je?! .... : Marek
Dobrý den, dovolím si taky trochu přispět. Především mě zaráží nějaká až absolutní nadřazenost žen nad muži - teda u některých. Potom nad tím, že je něco nemravné. To první se mi nelíbí proto, že dnes žije drtivá většina lidí nezdravě a způsobují si tím zdravotní blokáže naprosto sami, vyšlo x desítek článků o lidech, kteří se nebáli promluvit o jejich sexuálním životě vs. jejich zdravotnímu stylu a po zlepšení a hlavně po větší fyzické aktivitě, stravě a důležité regeneraci se stali naráz "neplodní" muži zase muži.
Tady mě teda dost zarazilo, že někdo píše, že chlap to má za minutu odbyté, ale žena má anestezii atd,.. ale přece najít dnes dobrého dárce spermatu je čimdál těžší. Já třeba sportuju od malička, ale samozřejmě byla puberta, alkohol a marihuana, ale ta doba je zase pryč a cvičím ještě tvrději a dodržuju zdravou stravu opravdu striktně, už to budou 3 roky kdy jsem nevypil ani kapku alkoholu a cvičím denně a nemyslím si, že tahle snaha by byla "za jednu minutu" je to neskutečné odříkání a řehole.
Nepochybuju, že mám zdravé sperma, chtěl bych schválě jít zkusit darovat a zjistit o tom přesné fakta, ale nelíbí se mi ta cena, né že bych někomu nechtěl pomoci, ale zkrátka nemám v konkrétně naše zdravotnictví takovou důvěru, jet darovat do Rakouska by mi třeba nedělalo problém, hlavně taky proto, že tam si mě může dotyčná osoba dohledat jak vyroste a docela by mě potěšilo vidět nějaké své biologické dítě, i když bych ho nikdy před tím neviděl. Taky je tam trochu větší finanční ohodnocení, ale na to beru zřetel jen díky systému, kdybych viděl někoho v okolí, kdo by potřeboval mé sperma, tak neváhám a poskytl bych mu ho bez nároku na nějaký honorář(samozřejmě právní nějakou darovatelskou cestou smilies/cheesy.gif ne jako se na těchto diskuzích nacházejí příspěvky, že někdo daruje sperma, proboha, chtěl bych vidět co by dárce udělal, kdyby oplodnil 10 "nemohoucích, nepřispůsobivých" párů a ti po něm chtěli pak alimenty a genetické testy smilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif výmluvy, že je to mnohdy pro pár lepší nechodit s tím k lékaři je spíš nějaká výmluva nebo psychický blok, to že jsem funkční přece neznamená, že jsem lepší než ti, co nejsou, tak by se k tomu měla vzdělaná společnost stavět, pořád je tu jakýsi duch toho, že si na někoho ukážeme prstem - to je prostě ta česká nátura a postkomunistický duch, který tu ještě nějakou dobu bude, ale měli bysme se ho snažit kolektivně co nejrychleji překonat!!!).

No ta druhá věc navazuje na to, co jsem napsal i v té první části. Já se celý dosavadní život snažím žít zdravě a se vším rozumem a úctou k přírodě(pominu-li tu pubertu) a pak bych měl darovat zadarmo někomu, kdo tímto dosud opovrhoval, jedl denně tučné a výhradně maso a podobné těžké věci, nesportoval a byl třeba ještě k tomu kancelářská krysa? To je proti mému přesvědčení dávat někomu něco, kdo si toho neváží, protože obě věci spolem souvisí, je to příroda, je to život, je to "universum" živého. Pokud si někdo neváží sebe a svého zdraví, nemůže čekat něco takového. Nehledě na to, že moderní západní civilizace léčí až následky nemocí, ale nepředchází jim. Proč vodíte děti, nebo děti svých známých(takový ten pečovatelský duch, když nemůžu mít své dítě - u některých) např. do Mc Donaldu nebo jim podsouváte všelijaké sladkosti?! Já vím, že se hodně takových párů snaží jen o dobrou věc, ale přitom zapomínají na zásady zdraví,.. protože ty děti možná budou taky díky své stravě hledat podobnou pomoc jako vy,.. no hodně jsem to protáhl, ale asi každý pochopí co tím chci říct,.. aby si každý všeho vážil a žil dle svého nejlepšího přesvědčení a zkoušel hledat nové cesty, jak v životě celkově, tak ve stravě a lepšímu přístupu k ostatním lidem. Osobně bych na tom nic nemravného neviděl, kdybych si o sperma pro nějakého takového kancelářníka řekl klidně 20 000, ale spíš bych se mu snažil říct něco o stravě, doporučil mu nějaké cvičení, jogu, kug fu atd (to mi radí Konfuciánský duch, který vyznávám) nicméně kdyby to pořád nějak nechtěl sebrat, tak bych si vzal peníze, šel pryč a doufal, že si aspoň něco z toho, co jsem mu řekl vezme k srdci. Upozorňuji, že velká část mého příspěvku je spíš zaměřena na ty páry, co nemůžou mít děti víceméně vlastní vinou, na ty co to mají dané od přírody se to nevztahuje - nepředpokládám, že by někdo z nich psal, že je nemorální chtít za darování peníze(500 za sperma je totální lol částka, kterou mnozí utrácí denně za oběd). Jinak jsem student VŠ a penězy neoplývám, já jen abych vlastně napsal něco o sobě a uvedl se tak pro mnohé ženy v této diskizu asi pro klišé osobu z VŠ haha. Trošku se mě zkrátka dotklo, že to některé z vás berou jako něco za minutku,.. je pravda, že ženy to mají těžší, ale chlap to také nemá lehké, i když to jeho dárcovství je snažší a rychlejší. Mějte se hezky a ať Vám všem daří co nejlépe. smilies/wink.gif
leden 27, 2011 11:29

Powered by Azrul's Jom Comment
busy