MŮRINEK - ANEB KOUPETE KOČKY? |
Pondělí, 02 duben 2007 | |
Jeho bílé chlupy však byly krásně bílé jen velice sporadicky.
čiči 1; čiči2; čiči 3; čiči 4 (obrázky)
Komentáře
Pes : AlenaT
má svého pána, kočka má svůj personál!
![]() ![]() ![]() ![]() duben 03, 2007 04:45
Ano, můj pes je slušně vychovaný, : Myška
a i oba psi před ním byli. Bydlíme v bytě, a je tak vychován, že za prvé se na vycházce nikdy nezaprasí, nevymetá žádné hnusy, špinavý je úměrně počasí. Za druhé je zvyklý čekat před bytem na chodbě až nachystám mokrou hadru nebo kyblík s vlažnou vodou na umytí tlapek, případně spodku těla. Dřív jsem ho dávala do vany, ale bude mu už 14 let, a ve vaně má příliš vratké nohy a je tam nejistý, tak to řešíme kyblíkem. Do bytu pouštím teprve čistého psa. A není to žádný minipes - je to samojed vážící cca 35 kg. Jo, všechno je to o výchově, a když ji někdo nezvládne...
duben 03, 2007 07:08
milá Myško : AlenaT
tosi jenom myslíš, Samojed je pracovní pes a je geneticky vyšlechtěn, aby poslouchal. Je to totiž tažný pes, je zvyklý pracovat v kolektivu a poslouchat příkazy. Ale ne každý pes má stejnou povahu. Patnáct let jsem měla jezevčíka (tedy křížence jezevčíka) a přes veškerou snahu o výcvik, poslechl zrovna když se mu to zrovna hodilo.Dokázal ze sebe udělat takovýho trottla, že ho člověku bylo až líto. Leč Alíček odešel do psího nebe a má domácnost byla obohacena o Fifinku no původně to měl být mix kříženky kokršpaněla a čehosi neurčité rasy - ale otců bylo patrně víc a jeden z nich musel být vlčák - a suprovej. Tak mám doma vlčáka , kterého jsem nikdy nechtěla. Zatímco Alíka jsem aspon jednou týdně seřezala novinama, na Fífu jsem nemusela do dnešla ani sáhnout. Jí stačí říct. Stačí zvýšit hlas, nebo se nevrle podívat. NIKDY se nevyválela v exkrementech, což Alíček činíval pravidelně. Když jdu nakoupit, sedí poslušně před krámem neječí ani nezdrhá. Za odměnu dostane rohlík, za který by položila život. Alík vyžadoval zmrzlinu.Při její výchově jsem zcela určitě nepostupovala jinak, než u Alíka - v podstatě ji vychovaly kočky, které miluje a hraje si s nimi. Takže výchovou to nebude - tady hraje velkou roli genetika.
duben 03, 2007 09:05
Aleno T, dovolím si nesouhlasit, : Myška
genetika samozřejmě hraje roli, ale ne velkou, a zdaleka ne hlavní. To, jaký bude pes v dospělosti, do značné míry určuje výchova ve štěněcím věku. A pokud zanedbáte výchovu v ranném věku, později to už nedoženete. A pokud někdo nezvládá psa, nedokáže ho vychovat tak, aby nedělal podle něj nežádoucí činnost (vymetání podvozků aut, válení v buhví čem), tak ho prostě může vodit na vodítku. Daniela píše o bolonáčkovi, to je společenské plemeno, které většinou bývá dobře ovladatelné. Je ale každého věc, jaký postoj zaujme ke svému psovi, jestli se nechá psem ovládat, nebo bude psa ovládat sám. U malého plemene je první možnost obtěžující, u velkého nebezpečná.
duben 03, 2007 09:18
ty kočičky - (čiči 1 - 4), co jsou na fotkách.. : Lilly
to přímo slyším, jak naříkají
![]() ![]() ![]() duben 03, 2007 09:34
Danielo, : Myška
výchova psa je snadnější než výchova dítěte, a trvá taky podstatně kratší dobu
![]() duben 03, 2007 09:46
Máme bytovou kočku : Ariana
a tak v průměru jednou za půl roku dojde na koupání, které kočka bytostně nesnáší. Je dlouhosrstá a tak když ji za asistence dcery spolu namočíme, vypadá pak spíš jako zmoklá slepice. Bohužel se s dcerou většinou neovládneme a řehtáme se jako koni, takže chudák kočka z toho pak má dvojí trauma. Ale to se fakt nedá vydržet. Kočka kvílí, my řveme smíchy a můj muž dokonce vstane od počítače a nahlédne do koupelny, aby zjistil, co se to jeho oblíbené kočince děje. To už jsme všechny kompletně mokré a kočka většinou vykoupaná, takže už ji jen lehce vyfrotýrujeme ručníkem a kočka po tak velké potupě zmizí v nějakém nedostupném koutě a minimálně do příštího krmení s nikým nemluví. Za to má nádherou srst a pár dnů voní dětským šamponem.
duben 03, 2007 09:51
Ano výchova psa je lehčí : Pavla
než výchova dítěte. Ale nesmí to být josefčík...
![]() duben 03, 2007 10:03
No mělas v životě kliku na psy, : AlenaT
Alík by tě býval poučil.Vodítek přerval za svůj život několik. Pokud na něm byl uvázán vlekl člověka za sebou křovím, přes hory, přes doly - bůhví, kde se v něm vzalo tolik síly.Pánem domácnosti byl jasně on.Nebyl agresivní, v životě nikoho nekousnul a nikomu nemublížil, ani koťátkům ne...prostě miloval svobodu. Fifince jsem koupila fešácký vodítko s barevným vetkávaným vzorem. Dodnes jsem ho prakticky nepotřebovala.Fífa totiž hlídá mě, abych nezdrhla já jí. Když jako psí dítě měla tendenci pojídat boty, stačilo JEDNOU! ty boty posypat pepřem. A bylo.Bála jsem se, že s ní já - napůl chromá - budu muset lítat někde po cvičáku, ale ona je taková zlatunka hodná a poslouchá jak hodinky. Ten test jsem si kdydi dělala taky - s Alíčkem. Vyšlo mi, že ten pes je vyjímečně inteligentní a toho blbce ze sebe jen dělá. Takže JE to v povaze a v genech.Možná ty jsi tak silná osobnost, že bys byla vychovala i toho Alíka...ale pochybuju.
duben 03, 2007 10:15
Psy koupeme celkem bez problémů, : Míša
akorát ten větší - německý ovčák - celou dobu u procedury vrčí. Ale to jen tak, aby nám dal najevo svoji nespokojenost s tou potupou, které jsme ho vystavili. V dobách dřívějších (v dobách chovatelských začátků, kdy jsem si ještě potrpěla na absolutní čistotnost a bláhově se domnívala, že i se zvířectvem je ji možno udržet) jsem koupala i naše kočky. Popisovat tento akt nemá smysl - chovatelé koček to znají, nechovatelé by si to stejně nedokázali představit. Probíhalo to přesně jak popsala Ariana, i s tím řehotem na konci. "Vyprané" kočky vypadají opravdu děsně komicky, navíc - ten přiblblý výraz, který mají pak ve tváři, tak ten je přímo k popukání.
duben 03, 2007 10:34
Aleno T, : Myška
neznám Alíka, nevím jaký byl... A klika na psy - ne klika, ale trpělivá výchova, žádný pes se nenarodí vychovaný a vycvičený, to do něj musí dostat člověk. Kdybych nevychovávala své psy, dopadla bych jako Ty s Alíkem. Už jsem psala, že genetika hraje svou roli, ale ne podstatnější než výchova. A že Tě jezevčík vlekl - to si nedovedu dost dobře představit, vždyť na jezevčíka, byť nevychovaného, musíš fyzicky stačit!
duben 03, 2007 10:41
jojo..neměl by ...teoreticky ne : AlenaT
ale na něj prostě teorie neplatily - kdo měl kdy jezevčíka, ví o čem mluvím. Fakt je, že doma stačilo říct"Kde mám ty noviny!" a umravnil se, ale když už se venku jednou urval - tak neslyšel.O Alíčkovi jsem tu už jednou psala - na staré Kudlance - článek "Byl to pan Pes" - zkus si to najít....
duben 03, 2007 10:59
ten článek : AlenaT
byl uveřejně n pod titulem Fauna a flora dne 27,27,2006
duben 03, 2007 11:01
no jistěěěěěě, : Pavla
psí koťátko, ale to by se nesmělo při první delší procházce vyválet v člověčím lejně, to pak i já zapomínám na slušný vychování...
![]() duben 03, 2007 11:20
Nikdy jsem nechtěla jezevčíka. : Myška
Proč asi, že?
duben 03, 2007 11:35
Myško, : Pavla
nikdy neříkej nikdy...
![]() ![]() duben 03, 2007 12:18
Přesně... : AlenaT
NIKDY jsem nechtěla vlčáka (tedy německého ovčáka) - ale byla jsem u kamarádky, když její fenka zrovna rodila ště?átka. Protože jich bylo 10 a fenka byla malá, tak se Dana s těžkým srdcem rozhodla, že jí nechá pouze tři a zbytek , že odveze k veterináři..no a když odkládala Fifinku, takříkám, ježiš, tuhle nééé, tak je tak krásná!" no a musela jsem si ji pak vzít. Myslela jsem , že bude malá jako máma - no a neni. Je to vlčák jak tele, ale tak hodnýho psa jsem v životě neviděla. A poslouchá na slovo - a ani jsem proto nemusela nic moc dělat. Je to v ní.
duben 03, 2007 12:22
Vstoupit může, ale nezůstane v něm. : Myška
Já mám všeobecně ráda velké psy, a dokud budu moct, budu je mít. Pokud bych musela přece jen ze zdravotních důvodů volit malé plemeno, nejspíš to bude nejmenší molos - mops
![]() duben 03, 2007 12:25
Aleno T, : Myška
jakým způsobem píšeš příspěvky, nedají se rozluštit ani na Exploreru a ni na Mozille.
duben 03, 2007 12:33
to nic, Alena jen miluje N s háčkem, to dělá "paseku" :o))) : Pavla
Ale jinak, Myško, přesně jak jsi to napsala, já taky říkala kočku do bytu NIKDY a máme tři... Moje kamarádka zase nesnášela bílé myši, z nějakého důvodu jí vadily ty jejich dlouhé ocásky, co se ti omotají kolem prstu. No a dneska mají potkana, na kterého nedá dopustit. Příkladů by se určitě našla spousta.
![]() duben 03, 2007 12:50
neblázni, : AlenaT
žádný N ˇtam pokud vím nebylo a zkomlený to taky nebylo a tamtem n příspěvek byl napsaný na staré Kudlance a tam tenhle problém nebyl - alespon to tenkrát všichni přečetli bez potíží a nikdo si nestěžoval. Dala jsem si tu práci a našla jsem si to, a zkomolené to není..tak opravdu nevím - jinak píšu na klávesnici a ta je světle šedivá. Namouduši jsi první, kdo má s mámi příspěvky problémy...
duben 03, 2007 14:25
a jo : AlenaT
štěniátka - sakra!
duben 03, 2007 14:26
já si nestěžovala : AlenaT
stěžovala si Myška, já se jen divila, přotože jsem si neuvědomila, že tam to zatracenýn ˇbylo.
duben 03, 2007 14:41
Jasně, protože jsem to po Tobě Aleno T. nemohla vyluštit. : Myška
Nezlob se na mě - fakt mě to zajímá - to není vidět, že jsou v příspěvku hieroglyfy, když příspěvek odešleš, a objeví se v příspěvcích?
duben 03, 2007 15:12
ne není : AlenaT
objeví se to až posléze - a je to tím N ˇa ještě údajně některými velkjými písmeny - ale nepochopila jsem kterými, ale já když to píšu, tak je to dobrý
duben 03, 2007 15:19
... : Béda Traktorista
Já tam žádný hieroglyfy neviděl.
duben 03, 2007 15:24
Byly tam, : Pavla
já jsem to opravila... Není to vidět ani když se komentář odešle a následně zobrazí. Ale jakmile dáš, Myško, třeba Home a pak se do článku vrátíš, tak zjistíš, že je to na pytel. Někdo tu - myslím - psal, že se to zobrazí správně v kĂłdování UNICODE (UTF-8 ), ale já to ještě nezkoušela, páč na to vždycky zapomenu.
![]() duben 03, 2007 16:55
|