POŠTOVNÍ PANÁČEK NEBO PANENKA?
Středa, 12 duben 2023
Free Vector | Retro postal seamless patternZ wikipedie: Česká pošta je státní podnik s monopolem na zásilky do padesáti gramů, tedy zejména na obyčejné dopisy a pohledy, také zprostředkovává převody peněz, vyplácení starobních důchodů a vydávání známek. JENŽE. Známka na dopis stojí "majlant" a nikdo ji nechce, přičemž mladší generace už prakticky ani nemají tušení, jak a kam se vlastně nalepuje.

 

 

 

 

 

 

V minulých dvaceti letech mohla Česká pošta intenzivně rozvíjet nejen doručování zásilek, ale také pracovat na proměně ve firmu schopnou nabízet internetové a datové služby či místa, kde by si podnikatelé mohli vyřídit mnohé finanční i úřední záležitosti.

To vše jsou ale oblasti, kde už se stihli uchytit jiní, mají v nich náskok a sotva se nechají jen tak vytlačit.

 

Kdyby se o takovou transformaci České pošty stát začal snažit v roce 2000, byl by jeho výhled jednoznačně pozitivní.

V roce 2010 pozitivní.

Ale v roce 2023?

Teď je možná levnější hledat pro celý podnik nějaký pěkný náhrobní kámen.

 

 

 

 

Posíláte si ještě s někým „papírové“ dopisy?

Kdy jste naposledy poslali nějakou tu čumkartu?

Jak často chodíte na poštu a proč?

 

Díky,

d@niela


Komentáře
... : *deeres*
Děsím se doby, kdy bude zrušena hotovost. Proto se snažím, abych co nejméně využívala digitální služby. Tak pořád posílám papírová přání k různým příležitostem. Platím papírové složenky a i SIPO a důchod vybírám hotově
. Dnes si jdu na poštu pro balíček od Permasemínek objednaná přes net, taková v kamenným obchodě nekoupíte. Vyřizování čehokoliv je přes internet pohodlnější a i levnější a tak máme nakročeno k digitálnímu koncentráku. Kdo by tahal peněženku, když může mit chytré hodinky, nebo plácačku se šmírovacím Googlem. Jsou země kde si hotovost uzákonili, naší inteligenti to smetli ze stolu, s tím, že to je zbytečné.
Někdy to prostě už jinak nejde, než použít digitální sítě. Rušení pošt je jenom další krok, jak nás donutit, abychom nepoužívali papírové prnize. Prodej státních budov a pozemků je k tomu jenom bonus.
Známky a peníze budou brzy záležitostí pouze pro filatelisty a numismatiky.
duben 13, 2023 04:50
... : mamča
Na venkově je Pošta spojení se světem. I ti důchodci, co si nechodí na Poštu přímo pro důchod, tam mají účet u Poštovní spořitelny. Je to nejblíž, k nejbližšímu a nejrozšířenějšímu bankomatu ČS je to cca 6 km, k tzv. České spořitelně 15 km, přičemž místní autobus jede jen k nádraží. Ty časy, kdy v každé druhé obci byla i Spořitelna, jsou pryč.
A ano, svým blízkým posílám na Vánoce a Velikonoce pohled, z té předražené Pošty. Vše ostatní lze vyřídit přes E-mail. Dostalo mě, když mi můj švagr (ajťák) děkoval za "opravdickej pohled, ručně psanej", a měl z něj neskutečnou radost.
Jinak balíky nám vozí PPL, i Pošta, DHL...a další, nebo si je necháme posílat do Zásilkovny.
Hotovosti bychom se NIKDY neměli vzdát ! Né jen kvůli těm pár stařenkám, co si už nikde účet nezařídí, ale PAK už nás budou mít banky, a všichni co nám vládnou, už úplně v hrsti.
Nezpíváš jak ti bylo nařízeno ? Nedostaneš se ke svým penězům a nechají tě chcípnout hlady.
Jak jednoduché...
duben 13, 2023 07:30
... : d@niela
Dávat pryč venkovské pošty je opravdu hloupost.
Ale zas je pravda, že tady na JM je pošt povícero, ale zas ty fronty... Okýnek je plno, ale funguje tak jedno, případně dvě.
On je taky průšvih v tom, že i když jste doma, tak ve schránce najdete výzvu k dostavení se osobnímu... Pak je opravdu jediné řešení: všechno vyřídit "digitálně".

duben 13, 2023 11:41
... : d@niela

duben 13, 2023 11:48
... : Josef
Snad teda tyhle nový známky budou dobře lepit, ale jistotu nemám. Proč, to si netroufnu napsat, ale asi každej ví.

K poště, teda současný Český poště, bych mohl napsat hodně. Nejvíc o tom, jak se z ní v posledních 30ti letech stal zaopatřovací ústav, trafika, pro politiky II. kategorie se zásluhama. Prakticky po každejch volbách výměna gen. ředitele, náměstků a ředitelů odborů, podle toho, jaký strany a koalice získaly většinu v parlamentu. Každej kámoš má zase svý kámoše, takže koryt bylo potřeba moc. Zájem o práci mizivej, kompetence žádná, jedinou starostí bylo - služení oktávka s kartou na neomezenej benzín, nejnovější model noubůku a telefonu, sekretářka, reprefond. A jedinou pracovní náplní úzkostlivý hlídání se nic nepodepisovat, protože ničemu nerozuměli, takže ani netušili, co z toho by někdy mohlo bejt příštíma koaličníma spřízněncema použitý proti nim. Věděli, že to maj jen na 4 roky, tak je nic jinýho ani nezajímalo. To trvá do dneška a podle toho to tam taky tak vypadá.
Jak může stát dopustit, aby se státní, tedy jeho, podnik dostal ke krachu, tomu se sotva dá porozumět a taky to tak není. Pošta je jasně prodělečná, nevydělá si na sebe, to ale žádná státní instituce. Stát platí policajty, učitele, úředníky, lékaře, metaře, .... a nikdo z nich nevytváří zisk ani neodvádí daně. Tak co blábolej kraviny o nějakym krachu?

Jinak ovšem zrušení pár pošt považuju za krok celkem dobrej a logickej.
Ovšem provedenej naprosto neschopnejma amatérskejma břídilama, což je ale celá vláda, vč. předsedy.
Těch služeb zdaleka už není potřeba tolik, jako za časů pošťáka Kolbaby (a i ten si mohl dovolit rok se flákat s doručenim jednoho jedinýho dopisu). Podle mýho názoru mělo v první řadě předcházet zajištění datovejch schránek včetně lacinýho internetovýho připojení všem občanum, pak důkladná osvěta, a pak teprv jít do zrušení uplně celý pošty. Takhle to je, jako kdyby si forman nejdřív uvařil a sežral ze svejch koní svíčkovou, protože koně přestávaj frčet, auto je rychlejší a modernější, a pak dalších 10 let na to auto čekal. Samozřejmě, že by taky musela bejt se samosprávama předjednaná nějaká obsluha pár babek, který by datovku nezvládly. Taky marodi ve špitálech, stařeny ve starobyncích a pod. Ale jde skutečně jen o nepatrnou část populace a zvládnout se to určitě dá nesrovnatelně lacinějc, než dnešní poštou.
A že pošty jsou místem pro setkávání a vyžití lidí? Cha! To je teda fakt argument, hodnej ohromnýho infantilního smajla. Tim může argumentovat jedině ten, kdo v životě na poště nebyl.

Už jen dodám: Celá pošta ročně prodělává asi 400 miliónů Kčs, ale to zrušení 300 pošt a "transformace" vyjde stát na 8 miliard Kčs. Tak tohle mu nějak kurnik neštýmuje.
duben 13, 2023 13:01
... : *deeres*
Libor Vondráček:
Svobodní dlouhodobě usilují o to, aby se česká ústava rozšířila nejen o právo platit v hotovosti, ale také o právo komunikovat se státem jinak než elektronicky.
Pravidelně chodím na dvě pošty, obě venkovské, naprosto bez problému. Chodím ráno po otevření, kdy jsou lidé v práci, vždy otevřená obě okénka a nikdy nečekám.
Jinou zkušenost jsem měla v Praze , pošta na Letné a na Vinohradech v Moravské vždy obě narvané, žádná místa k sezení a vyzvedával se lístek na pořadí. V Moravský, než jsem přišla na
řadu, jsem stačila mámě ještě nakoupit.
Zřejmě to bude o rozmístění pošt , pracovni době a organizaci služeb. Ale když počet manažerů zvysoka převyšuje počet těch, co tam doopravdy pracují, pak se o nějaké výkonnosti nedá hovořit.
Že bych byla neschopná komunikovat se státem digitálně, nebo si neuměla pořídit účet, to určitě ne. Ale nikdo mne už z principu nemůže nutit k tomu, abych povinně měla připojení k internetu a vlastnila alespoň chytrý telefon.
Zatím je moje věc, jak se rozhodnu. Zatím!
V červnu mi končí OP, už dopředu jsem byl naštvaná, jakou dobu na MÚ strávím. Protože mají objednací systém, tak jsem se zalogovala. Okamžitě po příchodu a přihlášení jsem přišla na řadu a do pěti minut jsem byla venku. To i s fotkou a otisky ukazováčků. Tak s takovou digitalizací klidně souhlasím.





duben 13, 2023 14:00
... : *deeres*
Omlouvám se, někde jsem se překlepla a všechno se podtrhlo.
duben 13, 2023 14:01
... : Josef
Spíš bych se tady, Deer, zastal státu. Stát skutečně nikomu nebere právo, platit v hotovosti, myslim, že ani v Americe, a tak mě z toho fakt palice nebolí. Dokonce teď, po zrušení EET, někde ani jinak, než za hotovost nefungujou, maj to i přímo inzerovaný na dveřích. Důvod je jasnej. Komunikovat se státem neelektronicky je spíš nutnost než výsada, jinak to ani nejde a ta možnost, spíš nutnost, zřejmě zůstane ještě hodně dlouho.
Fakt ale si třeba uvědom, kdy sis naposledy koupila papírový noviny. Nevim, kdy ty, ale já už nejmíň deset let. A na nějakej princip "mám právo", na to se dá koukat taky z různejch úhlů pohledu. Řek bych, že v žádný Listině lidskejch práv ani v ústavě nenajdeš právo, chodit osobně po úřadech, nebo právo vyzvedávat penzičku na poště, když je to zcela dostatečně zařízený jinak. Ani právo, mít bankomat némlich u baráku.
Jo, s tou občankou - skvělý. Taky jsem to nedávno absolvoval na Žižkově. Nádhera!!! Ale ani tam jsem neměl lidský právo, přinýst si svou fotku, na kerý jsem hezkej, narozdíl od hrůzy, jak mě babča vyblejskla u přepážky.
Tohle já osobně všecko beru.
Jen nemůžu vzít to, jakym neuvěřitelně arogantnim, drzym a přitom uplně idiotskym způsobem to provádí fialová vláda!
duben 13, 2023 14:47
... : *deeres*
Dobrý, zatím , nelze si ovšem nevšimnout do čeho jsme postupně tlačeni. Jen si vzpomeň na tečku v mobilu a pokud dojde k digitalizaci peněz, tak nás mají na háku. Někdy teď má zase zasedání WEF, tentokrát v Číně. Už teď se proslýchá, že by si tam rádi vzali mustr na sociální kredity. U nás zatím jenom povolenky podnikatelům, časem by se
to mělo týkat i domácností. Nechováš se správně, tak plať!
Když jsem byla malá, tak s potravinový lístky jsem si mohla už jenom hrát na obchod. Moji rodiče je museli používat a bez nich si nejkratší.


duben 13, 2023 16:32
... : *deeres*
Opr.ani neškrtli. S poukázkami se dalo různě obchodovat, se sociálním kreditem to nepůjde.
V současnosti má opětovně zasedání WEF, tentokrát v Číně. Proslýchá se, že by si tam rádi vzali na sociální kredity mustr.
Možná jsi už četl o "patnáctiminutových městech".Tak ty už se leckde zkouší. Od roku 2050 má skončit letecká doprava. Tak tenhle hoax se mne naštěstí netýká.
duben 13, 2023 16:50
... : mamča
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-ukrajinska-spolecnost-nova-posta-chce-letos-otevrit-pobocky-v-cr-i-nemecku-40423919
Uvolní se spousta zařízených objektů a bude k dispozici spousta vyškoleného personálu.
A to se vyplatí !
duben 13, 2023 18:01
... : Josef
Tohle je mi, Deer, uplně jasný. Rozumim tomu, že když budou chtít, tak uviděj, že za cikára utrácim měsíčně 3 tis. a za pivo s trochou kořalky měsíčně 2 tis. A pak mi běda, kdybych náhodou chtěl třeba příplatek na činži. Nebo mi naříděj, platit si doktory. Když mám na neřesti, tak ať platim.
Todle všecko je mi jasný. Zatim toho nejsou schopní, a dokud bude sjetej pirát zařizovat ajtý a např. neuvěřitelná domovní důvěrnice Langsádlová vědu a výzkum (skutečně neuvěřitelný), můžu bejt naprosto klidnej. Dřív o mě všechno bude vědět strýček Si v Číně, než tenhle neuvěřitelnej spolek neschopnejch parazitů.
Ale jednou na to dojde. S tim ovšem nic nenaděláme, ani ty ani já. Je to další odstavec toho, co jsem psal tuhle o umělý inteligenci. Může nás to srát, ale neuděláme s tim absolutně nic! Jestliže je něco technicky proveditelný, nikdo to nezastaví, bude to vždycky využitý i zneužitý do mrtě!
duben 13, 2023 18:32
... : *deeres*
Já tomu ale dobrovolně vstříc nepůjdu. Vždycky jsem si dělala,co jsem chtěla, na starý kolena v tom hodlám pokračovat tak dlouho, jak dlouho to dokážu. Máš pravdu, že to jsou neskuteční břídilové a stejně většinu z nás za koviďárny dokázali otečkovat a kdo se nenechal, nikam nesměl. Stačilo lidi vystrašit a všichni ta opatření na palici hezky poslouchali.
duben 13, 2023 19:41
... : *deeres*
Šéfka ECB odhalila, že o zavedení CBDC v Evropě v podobě digitálního eura se bude hlasovat již v říjnu tohoto roku. Už teď je omezena výše hotovosti, prý bezpečnostní riziko. Úmysl je snížit výběry na 7.500-10.000 v Kč.
Zlý jazykové tvrdí, že zavíráním budou postižený pobočky ČP, kde jsou klienty hlavně důchodci. Rakušan to už vysvětlil, že má o důchodce strach, aby jim někdo ten důchod neukradl, když si ho vybírají v hotovosti. Já si myslím, že o něj spíš přijdou u bankovního automatu, nebo jim někdo rovnou vybere celý bankovní účet, protože si ho nebudou umět zabezpečit.

duben 13, 2023 20:06
... : AnickaM
Ja sice ten internet jakz takz zvladam, ale tech senioru co nemaji notebook, nebo chytry twlefon je mnohem vic, nez si myslime. Jsem v organizaci telesne postizenych,tam to pouziva sotva polovina. Bud na to nemaji financne, nebo se toho boji. I takovy petasedmdesatilety doktor prav si nevyrizuje bankovnictvi online.Kudlanka rozhodne nepatri do prumeru. Znam i mladsi lidi, co se s internetem nekamaradi. Co se moje sestra natrapila s datovou schrankou pro organizaci, nastesti ji s tim pomohla snacha. Zastupuje i predsedkyni, ktera si s tim absolutne nevi rady. A ted nam tady odstupuje hospodarka Zahradkaru, protoze pro ni je to spanelska ves a odmita se tim trapit.
Tim chci rict, ze spousta lidi je odepsanych, zvlast starsi populace. Stat to proste nezajima. Hlavne abychom.pracovali aspon.do sedmdesati a nikoho neobtezovali a zavcas nsli do kytek.
duben 15, 2023 12:27

Powered by Azrul's Jom Comment
busy