ANTIBABIŠ
Pondělí, 09 leden 2023

Kandidáta na prezidenta Andreje Babiše pět dní před prvním kolem voleb soudce Jan Šott zprostil obžaloby v kauze Čapí hnízdo. Babiš je v ní s přestávkami trestně stíhán od roku 2017. Stejně tak soudce zprostil obžaloby bývalou manažerku Agrofertu Janu Nagyovou. „Skutek popsaný v obžalobě není trestným činem,“ uvedl na konci vynesení rozsudku soudce Šott. Babiš by podle posledního průzkumu postoupil do druhého kola prezidentské volby spolu s Petrem Pavlem.

 

 

 

 

Mezi prezidentskými kandidáty byl pro hodně lidí doposud tím nejnepřijatelnějším kandidátem. Pamatuju, jak koncem roku 2018, na demonstraci, svolanou jmenovitě proti němu, dokonce byla šibenice.

Je jasné, že značná část z voličů jsou jeho rozhodnutí odpůrci, kteří by hnutí ANO a především Babiše nevolili v žádném případě. Ani je proto dnešní rozhodnutí soudu nezlomí.

 

Naopak Babišovo pevné voličské jádro, cca jedna třetina voličů, tedy lidé, kteří jej mají rádi, se nenechalo zviklat žádnými kauzami, problémy nebo jeho nedostatky. Kauza Čapí hnízdo pro ně byla podružnou záležitostí. Babiše brali a berou jako šikovného politika a manažera, který to s nimi a celou zemí vždy myslel dobře.

 

Takže tento rozsudek může být jedním z důležitých faktorů v prezidentské volbě. Zásadní bude, jak budou celou kauzu vnímat lidé, kteří jeho volbu nevylučovali, i když doposud nepatřili mezi jeho skalní nebo alespoň vlažné podporovatele.

 

 

www.kraliky.eu

 

 

„Rozsudek nezávislého soudu je třeba respektovat. Na mnoho let probíhající případ, který veřejnost sledovala, si každý vytvořil nějaký názor,“ uvedl premiér Petr Fiala.

„Co je ale podstatné: Ty opravdové politické zápasy se v demokracii odehrávají ve volbách, nikoliv v soudních síních.“

 

Petr Pavel napsal na twitteru, že je nutné se Andreji Babišovi postavit ve volbách. „Babišovi posílenému rozhodnutím soudu a o voliče Středuly se musí postavit někdo, kdo má potřebné zkušenosti a své největší bitvy už má za sebou. Babiše s Vaší podporou porazím ve volbách, pojďte volit.“

 

Danuše Nerudová napsala, že má Česko nezávislou justici a že kauza Čapí hnízdo nebyla zpolitizovaná, jak tvrdil Andrej Babiš. „Nic to ale nemění na tom, že Andrej Babiš v politice dlouhodobě prosazuje pouze své vlastní zájmy, přispívá k rozvracení demokracie. V druhém kole Andreje Babiše porazím.“

 

 

Tak uvidíme – necháme se překvapit!

J J J

d@niela

 

 
Komentáře
... : Jiri Bilina
Ale jisteze. V demokraticke zemi a pravnim state muze bohaty podrazak cely zivot balancovat (a bohatnout) na same hranici zakona. A s pomoci tech nejdrazsich pravniku se ze vseho vysekat.
Proto je Donald Trump jeste porad na svobode a veliky Al Capone sel sedet az na sklonku zivota. Za danove podvody.
To je slaba stranka, ale zaroven silna stranka demokracie. Stranka ktera sice skodi, ale zaroven zabranuje moznemu bezpravi.
A s tim nic nenadelame.
Ale to neznamena ze musime grazly, kteri nas cely zivot okradali, volit do cestne funkce hlav statu. Jen abychom jim zajistili imunitu. smilies/undecided.gif
Mikin
leden 10, 2023 01:33
... : Josef
Tak já bych neřek, že včerejší rozsudek může mít nějakej vliv na volby. Snad jen na pár uplnejch blbečků, kteří díky několikaletýmu vypírání mozečků uvažujou nějak ve smyslu - trestně stíhanýho volit nesmim, to je fuj; a od včerejška ho volit smím, už není fuj. Blahoslavení, chudí duchem.
První příspěvek, tedy obvyklej výplod mdlýho chorýho ducha, nezasluhuje ani nejmenší komentář.
leden 10, 2023 05:46
... : Jiri Bilina
No a presto si ten komentar nas zhrzeny, homofobni komouš s inteligenci houpaciho kone neodpustil. smilies/grin.gif
Mikin
leden 10, 2023 07:06
... : Míša šíša
Tak já se tedy musím ohradit proti větě uvedené v článku: Mezi prezidentskými kandidáty byl doposud tím nejnepřijatelnějším kandidátem. To říká Daniela nebo jako kdo? Dle zverejňovaných preferencí kandidátů na prezidenta je přece tím nejnepřijatelnějším Tomáš Zima. A to již před verdiktem soudu. Domnívám se, že osobní stanoviska by neměla být předkládána jako pravdivá skutečnost.
leden 10, 2023 07:19
... : Josef
Vzpomínáte na zářijový video Rakušana? : "video, kde ze střechy ministerstva vnitra poťouchle připomíná Babišovi jeho blížící se soud. „Andreji, už je čas!“ vzkázal šéfovi hnutí ANO s kalendářem v ruce."
Kdyby pro nic jinýho, tak už tohle samo mi stačí, abych volil PROTI takový ubohosti!
leden 10, 2023 07:27
... : Míša šíša
Josefe, to video si pamatuju, bylo stejně trapné jako veškeré ostatní počiny Rakušana. Ale nějak jsem včera nikde nezaznamenala, že by se Rakušan k soudnímu verdiktu vyjádřil, ačkoli se k tomu jinak vyjadřoval úplně kdekdo. No nic, asi točí nové video.
leden 10, 2023 07:47
... : d@niela
Míšo šíšatá, máš absolutně pravdu. Tenhle článek je vařenej děsně na fofr a tvorem setsakra zfetovanym. Takže tam těch pár slůvek ještě vložím.
(Neomlouvá mne to, ale před týdnem jsem si způsobila blbým pohybem hexnšús, ústřel, nebo jak se tomu říká. Prostě příšerný bolesti v zádech a celý levý straně. Takže jsem byla fest "pod vlivem" všech možnejch oblbováků.) Nojo, trapná chyba se proto vloudila...

Jo, kdyby mi kdokoliv z vás poslal nějaké krátké písmo na tento námět, budu převelice ráda.
Což myslím fakt vážně!!!
leden 10, 2023 08:04
... : Iris
Rakušan se vyjádřil, zahlédla jsem to.
leden 10, 2023 08:08
... : mila1
Mezi prezidentskými kandidáty byl doposud tím nejnepřijatelnějším kandidátem

no tak to si opravdu nemyslím. Spoustě lidí nevadí, že byl v STB, že kromě aktuálního soudu ohledně Čapího hnízda je souzen ve Francii kvůli podezření praní špinavých peněz, dále je tu kauza s reklamou na Čapí hnízdo. Spousta lidí ho obdivuje za to, jak pomocí právníků dokáže kličkovat našimi zákony. Co jeho voliče tolik fascinuje? Včera jsem četla jeden článek ve slovenském tisku. Tam se čtenář mimo jiné diví, co jsme to za národ, že chceme jako Češi za prezidenta Slováka. Je to snad myslitelné v jiném státě? U Husáka jsme se mohli vymlouvat na to, že nám byl dosazen, u Babiše si ho zvolíme sami? Vždyť ani neumí česky mluvit, to jeho blekotání je ostuda, o znalostech z české literatury a historie ani nemluvě. To, že vytvořil množství pracovních míst.. no a jakým způsobem "přebíral" firmy? Případ Kosteleckých uzenin a mnoha dalších, mizerné pracovní a platové podmínky v jeho závodech, "kvalita" jím vyráběných potravin. Opravdu to jeho voličům nevadí?
Volby jsou před námi a já pořád doufám, že si zvolíme prezidenta, který nám nebude dělat ostudu. Stačilo, jak nás Babiš ztrapňoval, když byl premiérem.

leden 10, 2023 08:15
... : Josef
No vida, jak se to tu rozjíždí. Konečně inteligentní výměna názorů mezi inteligentníma lidma.
leden 10, 2023 08:34
... : Petr Sysala
Možná jste ve fyzice ZŠ někdy slyšeli o zákonu akce a reakce. Kdyby vám stůl netlačil hrneček kávy silou vzhůru stejnou jako je ten hrnecek těžký tak by na tom stole nebyl.

V politice je to podobné, čím více bude někdo tlacit někoho dolů, tim viceho ho budou jiní tlacit nahoru.

A jelikož je učivo ZŠ pro mnohé naše politické bezmozky rocket science, tak si to nemaji cim uvědomit. Vysledek je jasný.
leden 10, 2023 09:37
... : doktor
Tyto volby mají pro mne jen jeden výsledek.Buď budu míti prezidenta nebo opět nebudu.
leden 10, 2023 14:22
... : Josef
Jak to poznáš?
leden 10, 2023 16:50
... : Jiri Bilina
Jde o to, ze zlodejny na hranicich zakona nedela jen Andrej Babis. A ze Babis neni jediny, komu se podarilo s pomoci nejlepsich pravniku vyhnout trestu. Deje se to napriklad i v Americe. (Alphonso Capone, Donald J. Trump...)
Jenze takovy grazl by v zadnem pripade nemel jit do vysoke politiky, protoze tam bude nevyhnutelne namisto zavadeni poradku zneuzivat svou pozici k zaklekavani stejnych lumpu jako je sam, likvidaci konkurence a dalsimu obohacovani.
Kandidatura na prezidenta je v takovem pripade uz opravdovy vrchol drzosti.
Lide kteri neco takoveho voli nejsou nic jineho, nez spoluvinici... smilies/undecided.gif
Mikin
leden 10, 2023 17:35
... : andrea
„Možná jste viděli, jak dopadl soud s Andrejem Babišem. Musím říct, že mě moc neuspokojil – jako asi mnoho jiných lidí. Pokud má někdo někdy Andreji Babišovi nakopat zadek, musíme to udělat u voleb.“ = Petr Pavel
„Nepovažuji Babiše za svého soupeře. Babiš se tváří, že kandiduje kvůli lidem, ale ve skutečnosti kandiduje jen a jen kvůli sobě. Je to bezskurpulózní oligarcha. Nedopusťte pět let temnoty!“ = Nerudová
- - - - - - - -
Ještě pár dnů a boje vypuknou.
leden 10, 2023 18:37
... : Josef
Koukám, že tady vznikl zcela novej právní termín: Zlodějna na hranicích zákona.
Teda něco, jako mrtvola na hranici života. Nebo boháč na hranici chudoby. Nádhera!!!!
leden 10, 2023 19:08
... : Jiri Bilina
Zlodejna na hranici zakona neni pravni termin. Je to obvykly zpusob bohatnuti oligarchu a dalsich lumpu.
Lide prosteho ducha voli takoveho grazla v nadeji, ze kdyz dokazal zbohatnout on, zbohatne pod jeho vedenim i cela zeme.
Netusice ve sve tuposti, ze dotycny nabyl sve bohatstvi okradanim danovych poplatniku, tedy jich samotnych.
leden 10, 2023 21:38
... : Josef Kouba
Obviňovat Babiše z kdečeho je snadné.
Jenže se zapomíná, že Babiš ( rok nar. 1954 ) část mládí včetně studií strávil
ve Francii, kde byl jeho otec na dlouhodobé diplomatické misi.
V roce 1985 byl Babiš vyslán jako obchodní delegát na ambasádu ČSSR do
Maroka, kde strávil šest let.
A teď je to zajímavé :  Na misi v Maroku strávil prokazatelně šest let, takže
se vrátil domů koncem r. 1991, tedy dva roky po změnách, kterým se oficiálně
říká "Sametová revoluce", v době, kdy už StB prakticky neexistovala !!!
Koho tedy mohl v Maroku udávat StB, když je známo, že povinnost
informovat státní bezpečnost o zahraničních aktivitách měli v té době i řidiči
ambasády a nejvýše postaveným spolupracovníkem StB byl z titulu své
funkce velvyslanec ?
leden 10, 2023 21:49
... : Josef Kouba
US ambasáda vybrala 2 kandidáty.
Pokud vyhraje Nerudova tak bude mobilizace v květnu. Pokus vyhraje P. Pavel tak již v únoru. Záleží na okolnostech na Ukrajině. Jiný kandidát nemá šanci. Je to jen divadlo.
leden 10, 2023 21:54
... : Jiri Bilina
Jakapak mobilizace, Josefe Koubo? Ukrajinci dokazuji, ze se dokazi ubranit sami.
To si koministicti quislingove nedokazou vymyslet nejakou verohodnejsi lez? smilies/wink.gif
Mikin
leden 11, 2023 04:52
... : Josef
Jo, Andreo. Ještě k těm citátum určitě patří i první vyjádření Pavlovo hned po vyhlášení rozsudku. To bylo upřímný, bohužel, ihned tak nějak rychle zapomenutý: "Soud nerozhodl podle práva!" Takže všechny další kecy o právním státu, o nezávislosti justice a důvěře k justici, jsou jen kecy. O tom, co je a co není podle práva, rozhoduje Pavel.
leden 11, 2023 05:29
... : Petr Sysala
To zděšení jakodemokratů z toho, ze soud poslušně neodstřelil Babiše jen dokazuje, že to jsou ve skutečnosti obyčejní stalinisti. A teď si své upocené sny o totalitní demokratůře promítají do generalisima Pavla.

Čekají nás zajímavé časy.

leden 11, 2023 06:18
... : Josef
No, tak vládní úřad pro dezinformace už máme. Podpora vybranejm médiím, píšícím jen pravdu, je před schválením. Určitě nám ještě chybí Výbor pro neamerickou činnost, ale to je jen otázka času.
leden 11, 2023 07:14
... : Míša šíša
Josefe, tvůj včerejší komentář v 19:08 mě náramně pobavil. Starý dobrý glosátor NČ je zpět. smilies/kiss.gif
leden 11, 2023 08:18
... : Josef
Není to ale má zásluha, Míšo. Takovýhle nahrávky si o to říkaj samy.
leden 11, 2023 08:40
... : mila1
No každý se baví něcím jiným smilies/cheesy.gif
leden 11, 2023 11:55
... : Josef
Jo, já se taky bavím.
Současně nechápu zlobu některých nad tím, že v pondělí ráno v 9 hodin zvítězila pravda a láska nad lží a nenávistí.
Sice vítězství ještě ne uplně směroplatný, ovšem, to už je jen formalita.

leden 11, 2023 13:49
... : mila1
Josefe a můžeš být adresný? Kdo se tady zlobí? Nebo jen zase provokuješ? Zrovna Ty a láska a pravda, to opravdu jde k sobě.
A k tomu rozsudku. Stačí si přečíst odůvodnění soudce Šotta a prostě víš, v čem je zakopaný pes. V podstatě dal i návod, jak vést vyšetřování a důkazy, aby rozsudek dopadl opačně. Uvidíme, zda se státní zástupce odvolá a poučí.
Jinak drž palce Babišovi v dalších kauzách, bude to potřebovat. Hlavně ve Francii smilies/cheesy.gif
leden 11, 2023 14:14
... : Josef
Televize přenos uťala hned na začátku, neslyšel jsem prakticky nic. Písemný odůvodnění jsem dost dobře číst nemohl, má bejt hotový asi za tři tejdny, takže tě obdivuju. Ale zřejmě ani pak to študovat nebudu, protože jsem s rozsudkem naprosto spokojenej, tak proč se v tom šťourat? Taky už to bude uplně fuk, prezident je nestíhatelnej.
Tak se, coby pravdoláskařka, budeš muset smířit s tim, že holt občas, výjimečně, ta pravda a láska může i zvítězit, i když pro mě je to neuvěřitelný a pro tebe nestravitelný.
leden 11, 2023 17:15
... : mila1
OK, opravuji, četla jsem přepis toho, co Šott řekl.
Nemyslím si, že bude prezident.
A taky jsi zapomněl na to, že je možné se proti rozsudku odvolat, takže uvidíme.
Co mne zaujalo byl fakt, že ani Babiš, ani jeho obhájce takový rozsudek nečekali. Jediný, kdo ho čekal byl žalobce Šaroch. To o něčem vypovídá. Zmínil se o tom Šott - obžaloba byla slabá, nedržela se linie, kterou vytýčila policie a kterou pak naznačil i st.zástupce Zeman, když dal Šarochovi pokyn opět kauzu otevřít.
Kdosi - nechci jmenovat - kdysi vykřikoval, že na každého má složku... smilies/cheesy.gif
leden 11, 2023 20:11
... : Jiri Bilina
Pravda a laska s tim nema co delat. Ta zvitezila v roce 89 a rudosi to dodnes ne a ne rozdejchat. Vzdycky kdyz se vynori nejaky dostatecne populisticky a zlocinny oligarcha, civi na neho jako na svaty obrazek, ale furt nic. Marne zehnaji bradati pravoslavni popove jejich zbranim...
Tohle je ovsem zalezitost pozemske spravedlnosti a ta si u prachacu obvykle dava na cas. Vzpomenme, kolik soudu vyhral Lojza Capoun, nebo Svaty Donald. A kdyz sel nekdo do basy, tak maximalne jen jejich podrizeni.
Ale historie nas uci, ze na kazdeho osipance se nekde vari voda. smilies/wink.gif
Mikin
leden 11, 2023 20:44
... : Josef
Jasně Mílo. Odvolání jsem nezapomněl, to už jsem psal někdy v pondělí, že bude. Považuju ho ale za povinnou formalitu prokurátora, ne za něco, co by mohlo rozsudek zvrátit. On už to přeci prokurátor sám zabalil jako nesouditelný asi před dvouma rokama a nic novýho od tý doby nevyhrabal a nebejt evidentně podjatýho nejvyššího prokurátora, byl by konec už dávno. Teď jím navržená podmínka měla snad bejt jakýmsi zoufalym kompromisem. Znova opakuju, co už tvrdim (i tady) roky:
Byla to účelovka? Ano, jasně, že byla! Bylo to trestný podle zákona? Nebylo!
---------------------------------
Včera jsem kouk na CNN Primu, na tzv. "superdebatu": PODRAZ jak kráva - proč jen tři pozvaní, když kandidátů je osm? To teda považuju za sprosťárnu nejvyšší síly a podle mě i za přímý ovlivnění volby! Totéž prej bylo snad předvčírem na čt, ale to jsem nekoukal.
A dál, na co máme zákon, kterej tři dny před volbama zakazuje zveřejňování výsledků veřejnejch průzkumů, když CNN naprosto beztrestně zorganizuje obří veřejnej průzkum přímo online i se zveřejněním výsledků? Takže druhá sprosťárna!
Samotní kandidáti mě nijak nepřekvapili. Pavel věcnej, jasnej, odpovědi krátký. Danuše polozmatená, spousta zbytečnýho našprtanýho žvanění mimo. Tak to jen mimochodem. Já už jsem si prezidenta vybral.
leden 12, 2023 05:45
... : Petr Sysala
Pepo, ta debata je demo verze demokracie, kterou tady někteří tak vehementne prosazuji. Tedy jen pro někoho, jen někdy a jen a pouze v sohladu s linií vedouci strany a vlády.

Nic nového, už jsme to kdysi zazili a teď je to tu znovu zpět. Nejabsurdnější je nadšeně hýkání těch demokratistů, jak je to tak správně a nikdy jinak (pokud možno na věčné časy)
leden 12, 2023 06:21
... : Jiri Bilina
Doufam, ze dojde k samostatne debate generala Pavla a bláboly Babiše. To by byl zazitek na celej zivot. smilies/grin.gif
leden 12, 2023 07:28
... : Josef
Je to tak, Péťo. A co je daleko horší, většině lidí je to úplně jedno, někteří si to dokonce chválej.
leden 12, 2023 07:39
... : mila1
No Josefe, proč označuješ státního zástupce Zemana jako podjatého? Kdyby rozsudek dopadl opačně, tak bys i psal o podjatosti soudu? Já na rozdíl od Tebe rozsudek beru, soudce ho zdůvodnil jasně a naznačil, proč tak rozhodl. Jsem ráda, že máme nezávislé soudy a nějaká politika se do toho nemíchá. U Tebe jako inteligentního člověka předpokládám, že to bereš stejně. Podle mně byla chyba v tom, že Šaroch nesledoval tu cestu, kterou nastínila policie a prostě se v tom utopil. Jestli schválně a na něčí příkaz nebo vlastní neschopností, to se možná dozvíme, možná ne. Pravdou ale je, že tři svědci zřejmě křivě vypovídali a policie je za to bude stíhat, takže případ Čapí hnízdo zdaleka nekončí. Mám ráda právnické thrillery, takže se docela těším na další pokračování tohohle seriálu a doufám, že tam bude lepší obsazení za stranu žaloby než bylo doposavad smilies/wink.gif
leden 12, 2023 08:04
... : Josef
Mílo. Podjatej Zeman evidentně byl, z jakýho důvodu, nevim. Ale vrátil to, přestože viděl, že k došetření nebylo už nic. Taky jen uplnej blázen by věřil, že o tom s Šarochem nemluvil a neměl od něj dostatek informací dávno předem. Vrátil to jen proto, aby to prodloužil.
Pravda je, jak píšeš, že teď byli nařčení tři svědci, kteří nepravdivě vypovídali. Ale jsou nařčení proto, že vypovídali v neprospěch Babiše, takže to s výsledkem hnout nemůže. Co s nima bude, to mě fakt nezajímá.
Ještě k tý "účelovce". To je tak, jak se to komu zrovna hodí. Když nedávno fialovej ministr Síkela veřejně přímo vyzval podnikatele, aby za účelem získání nějakejch energetickejch dotací udělali defacto totéž, co Babiš s Čapákem, tak to "nezávislý" média "přešly" bez povšimnutí.
A co běžně provozovanej Švarcsystém? Je to podvod, zlodějna? Ne. Je to využití možnosti různýho zdanění v mezích zákona.
A co třeba podnikatelský nákupy nábytků, elektroniky, aut, nemovitostí, zahrnutý do nákladů firmy ale pořízený JEN A VÝHRADNĚ pro soukromý rodinný účely? To už by se, podle mě, dalo říct, že podvod je. A děje se něco? Nic. A přitom by to bylo tak snadný a snadno dokazatelný. To by se ovšem muselo chtít. Ovšem Babiš, to je jiný kafe, tam se nejen chce, ale přímo musí.
leden 12, 2023 08:53
... : Petr Sysala
Nezbytnou výbavou každého demokratisty je dvojí metr. Každý v jedné kapse. Jeden pro ty dobré a druhý pro ty špatné. Každý ten metr má pak ještě různou roztažnost.
leden 12, 2023 10:51
... : Josef
Sem to napsal blbě, teď jsem si to po sobě přečet. Takže ti tři svědkové nejsou nařčení proto, že vypovídali v neprospěch Babiše, ale proto, že zřejmě lhali. Tečka! Ale protože jejich lhaní bylo v neprospěch Babiše, tak to na výsledek nemá žádnej význam.
leden 12, 2023 11:22
... : Josef
Tak, Péťo. A kdo je dobrej a kdo špatnej, o tom rozhoduju já! Pravda může bejt vždycky jen jedna, a tu mám já!
leden 12, 2023 11:26
... : mila1
Josefe, tak s těmi křivě svědčícími svědky jsi mne předběhl, aspon vidíš, jak pečlivě Tě čtu :-) Prý u jednoho svědka je podezřenína vydírání a u paní Petry Procházkové mi to přijde spíš jako zmatená obhajoba ve prospěch Babiše, ale s tím si už policie poradí.
A co se týče toho dvojího metru.. Pánové, sáhněte si do svědomí, ona vám mužská ješitnost nedovolí přiznat, že byste náhodou neměli v něčem pravdu, co? :-)
leden 12, 2023 12:03
... : Josef
Jistě mě těší, Mílo, že mě čteš pozorně. Ono tady v těch reakcích pod článkem je to jiný, než v článku, kterej si, narozdíl od odklepnutý reakce, po sobě skoro vždycky přečtu.
Proč do týhle debaty motáš mužskou ješitnost, tomu nerozumim.
leden 12, 2023 15:05
... : mila1
To bylo jen pro odlehčení smilies/wink.gif
leden 12, 2023 17:13
... : Josef
Tak jo. Teď jsem dokoukal na druhou ligu superdebaty na Nově. Moderátorka skutečně příšerná.
Mý ohromný sympatie ovšem získal M. Hilšer. Kdybych už neměl vybráno, hodil bych to zejtra stoprocentně jemu!
leden 12, 2023 17:54
... : Jiri Bilina
Zato debata tri vedoucich kandidatu byla posusnanicko. Uz chapu, proc se jim Andrejko do posledni chvile tak zoufale vyhybal. smilies/grin.gif
Mikin
leden 12, 2023 22:26
... : Josef
Včera večer přesilovka dva na jednoho. Danuše nezklamala, v podstatě zvopakování téhož planýho žvanění s vyceněnym předkusem, totéž, co předvčírem na Primě (by mě fakt zajímalo, kdo jí nakukal, že je pohledná). Pavel standardní, klidnej, krátkej, jasnej, řek bych, že lepší než předvčírem. O Andreje jsem se celou dobu bál, kdy vybouchne, naštěstí nevybouchl, dobře ho připravili. Řek bych teda, že vliv týhle debaty na výsledek volby je nulovej, neprospěla ani neuškodila nikomu.
Co mi přišlo komický, jak se oba fialoví milci důrazně dištancovali od podpory vlády, přičemž vládní kartel jim podporu vyslovuje prakticky při každý příležitosti. Rozumim jim, vědí, že fialová podpora je přítěží, tzv. polibkem smrti.
Obecně tyhle "debaty" považuju za velmi stupidní. Jestliže se mají lidi rozhodovat o prezidentovi podle hodiny kratinkejch odpovědí moderátorovi na často dementní otázky, tak není něco v pořádku. Ne s televizí, ale s voličema. Jak se rozhodovat při odpovědích "chci zařídit aby byl mír, chci abysme se měli líp, chci aby byly lepší školy ...". No, kdo by nechtěl, žejo! Jak to ale chtějí zařídit, na to už není čas - minuta vypršela, ted zase musí, v zájmu objektivity, říct další kandidát "chci zařídit aby byl mír, chci abysme se měli líp, chci aby byly lepší školy ..."


leden 13, 2023 05:08
... : Petr Sysala
Ono se ta funkce obecně trochu přeceňuje. Víte například kdo je prezidentem v Německu? Zbytku světa je to upřímně putna. Je to jen další příležitost, v tom našem blátivém politickém rybníčku, ke zviditelnění různých dezolátů a aby jim podobni mohli exhybovat svou "demokratičnost" v diskusích.
Ve skutečnosti odhalují jen svou totalitni povahu.
leden 13, 2023 06:23
... : Míša šíša
Včerejší debata byla jen o trochu málo nudnější než ty předešlé. Dle očekávání moderátor Babiše griloval hned od začátku, ale nebylo to tak strašné, jak jsem očekávala, tj. zahnané až do trapnosti. Především nechával Babiše domluvit a neskákal mu do řeči, za což palec nahoru.
Nedošlo k žádnému podrazu vůči Pavlovi, na což se on dle svých slov těšil, a já vlastně taky. Asi nějakého neodtajněného kostlivce ve skříni má, protože neurčitě to zmiňoval od počátku své kampaně, ale tým Babiše kostlivce buď nenašel nebo se jej rozhodl nepoužít, což bych mu přičítala k dobru, kdybych věděla, jak to bylo. K Nerudovę se vyjadřovat nemá smysl, opravdu bych nechtěla mít prezidentku, která by říkala, že nad hradem vlaje standarda.
Jinak téměř veškerá sdělení kandidátů byla bezobsažná,obecná a nejlepším hodnotícím kritériem jejich projevu je to, když by si člověk měl zpětné vybavit, co konkrétního jednotliví kandidáti řekli. Osobně si uvědomuju, že nejméně si toho vzpomenu překvapivě u Pavla.
leden 13, 2023 07:04
... : Josef
Jo. Řek bych, že v těchhle "debatách" vůbec nemá význam, kdo co říká, protože všichni říkaj to samý, zcela bezobsažný. Jedinej význam teda má jak to samý kdo říká a jak u toho vypadá. Pokud tohle někomu stačí k rozhodnutí, tak potěšbuch.
leden 13, 2023 07:13
... : Míša šíša
No, při předchozích dvou volbách prezidenta, kdy v obou případech vyhrál Zeman, se říkalo, že volby rozhodly televizní debaty. Letos ti dávám za pravdu, že debaty nemohly ovlivnit snad vůbec nikoho. Mlácení prázdné slámy prostě ovlivňovat nemůže, slámy bez zrna se člověk nenají.
leden 13, 2023 07:21
... : Josef
Závěrečný vyvrcholení bylo teda skutečný vyvrcholení: "Řekněte tři slova, který vás charakterizujou."
Ona ta Nova má fakt asi nějaký průzkumy, který její diváky vyhodnocujou jako blbce. A zřejmě nejsou daleko od pravdy.
leden 13, 2023 07:58
... : mila1
Včera jsem se poprvé dívala na diskuzi kandidátů a musím souhlasit s Mirkem Kalouskem, který napsal, proč nechodí Babiš do diskuzí:
On tam nechodí, protože v diskusi není schopen obstát. Neumí formulovat větu, která začíná a končí, neovládá češtinu. Diskutovat s Andrejem Babišem je jako hrát šachy s holubem. Ten rozhází figurky, pokálí šachovnici a pak po té šachovnici chodí a naparuje se, že vyhrál,“ říká Kalousek.

No včera tam byl a choval se přesně podle tohohle vzorce. Pochopitelně se vytahoval, že se setkal s Macronem a tím největším boháčem, že se zná se spoustou významných politiků a že je připraven vše zařídit a blablabla...
Pavel co řekl, mělo hlavu a patu, správně podotkl, že není důležitý není počet slov, ale jejich obsah.
Nerudová příjemně překvapila, když několikrát usadila Babiše v jeho chlubení.
No čekala jsem, že to bude horší, jsem mile překvapena.
leden 13, 2023 08:01
... : Iris
Milo:
jsem mile překvapena.


Já také, to je dobře, mám teď dva kandidáty, za které se nestydím, a kterým bez obav dám svůj hlas, i když jednoho z nich více preferuji.
Řekla abych, že na rozdíl od Josefa a dalších mám pocit, že televizní debaty přece jen k něčemu slouží, i kdyby to mělo být jen utvrzení se v názoru (pro i proti). A například vystoupení pana Diviše v úplně první debatě, mi vyrazilo dech, netušila jsem vůbec, co je zač. Člověk čte různá prohlášení, vidí volební spoty atd.. Ale živé reakce a interakce v debatě jsou k nezaplacení. I když zcela zásadně asi nikoho rozhodnutého už nepřesvědčí. Ale, třeba jako mne, třeba uklidní. I když standarda paní Nerudové mě dost zarmoutila. Doufám, že už to nastudovala smilies/wink.gif
leden 13, 2023 08:30
... : Josef
Ale jo. Toho Macrona si skutečně mohl odpustit, zvlášť, když to všichni vědí a opakovaný zdůrazňování vyzní jako vytahování.
Na druhou stranu, osobní zahraniční kontakty, jsou velmi významnym plusem, až bych řekl, že pro prezidenta nejvýznamnějším. Ono se uplně jinak jedná a dojde k cíli v přátelskym rozhovoru, než při oficiálním jednání. Tohle ví každej. I já si vzpomenu na několik pracovních situací, kdy jsme sporný věci s kterejma nešlo hnout, vyřešili ve dvou na balkóně s cigárem.
leden 13, 2023 08:48
... : Jiri Bilina
Hezka byla Pavlova poznamka o tom, ze se Babis dokaze pochvalit i za vychod slunce.
Jeste mohl pripomenout, ze slunce je podle Babise planeta. smilies/grin.gif
leden 13, 2023 17:27

Powered by Azrul's Jom Comment
busy