POPLATKY U LÉKAŘE
Neděle, 03 únor 2008

 Dobrý den, jsem na rizikovém těhotenství a zajímalo by mě, zda a kolik se platí za lístek na peníze, který vydává lékař na konci měsíce. Sestra vyšla do čekárny, vzala si ode mne neschopenku a řekla si o 20,- Kč. Na základě toho mi pak teprve po chvíli přinesla do čekárny zpátky tu neschopenku a lístek.  Do ordinace jsem vůbec nešla. Mj. bylo nás tam takových víc.

 

Myslela jsem, že pokud mě lékař neprohlíží, neplatím poplatek a pokud se i na toto poplatek vztahuje, proč to není těch 30.- Kč? Děkuji vám za odpověď, Tereza

 

 

ODPOVĚĎ:

 

 

Tohle je citace z "poučení o poplatcích" - tedy případy, kdy se neplatí regulační poplatek:

 

  • Není provedeno klinické vyšetření - což znamená, že není provedena řádná lékařská prohlídka. Takže neplatíme pokud si jdeme jen pro recept a není provedeno vyšetření, nebo pokud si jdeme jen pro potvrzení.
  • Jedná se o preventivní prohlídku - Prevence u dětského lékaře, praktického lékaře, stomatologa a gynekologa.

 

Tedy - neplatí se mj. např. i když:

 

  • lékař nechá pouze udělat laboratorní vyšetření: například odebere krev, změří krevní tlak nebo pozve pacienta na magnetickou rezonanci či na rentgen

 

 

 

pr@vník

 

Komentáře
Jenže... : aaa
... rozhněvej si svým otálením a domáháním se práv jediného lékaře, který je jediný široko daleko... a ty jsi stará osoba a nemáš tolik možností dojíždět někam do tramtárie... tak sklopíš hlavu a cáluješ, byť si o charakteru myslíš své... mi řekla má tchýně posmutněle - a já nevěděla, co jí na to odpovědět :-(
únor 03, 2008 23:39
můžu se přidat? podle Kapesní příručky pro pacienty, garantované MZ, se neplatí za: : bb
- preventivní prohlídky a očkování, které platí pojišťovna nebo stát
- diagnostická a laboratorní vyšetření (měření tlaku, odběry, RTG, mangn. rezonance, radioterapie, ultrazvuk, EKG, EEG, CT apod.)
- terapie a nácvik (na předpis, hrazené pojišťovnou) - psycholog, logoped, rehabilitace apod., tak se platí jen při vyšetření, tj. obvykle při první návštěvě
- telefonické konzultace, tj. pokud lékaři zavoláte
- papírování a práce sestry - vystavení receptu na lék bez vyšetření nebo bez ošetřovačky na dítě (např. recept na lék na astma, alergii apod., kdy to není spojené s OČR), neplatí se ani úkony sestry (injekce, převaz, odběr krve, objednání na vyšetření)
- vyšetření spojená s dárcovstvím krve, plazmy, kostní dřeně
- recept na vše, co si hradí pacient (antikoncepce, vakcína proti klíšťové encefalitidě, potvrzení na ŘP - tam zaplatíte obvyklý poplatek za vystavení potvrzení, ne dalších 30 Kč)
- poukaz na zdravotnické pomůcky (ortézy, berle, chodítka, inkontinenční pleny)
- jednodenní péče v nemocnici, bez přespání (např. v případě drobných zákroků, po kterých jste pouze několik hodin sledováni a poté propuštěni do domácího ošetřování apod.)
- připojení na dialýzu

Pacienti, kteří neplatí ani to, co se jinak platí:
- vážně nemocné děti od 1 roku do 18 let - chronicky nemocní apod., neplatí však jen za péči, která se týká jejich diagnózy
- děti z dětských domovů
- TĚHOTNÉ ŽENY - veškerá péče spojená s těhotenstvím je bez poplatků
- pacienti v hmotné nouzi
- pacienti v ochranné léčbě (nařízené soudem) a s infekcí

Ostatní platí poplatek 30 Kč za každou návštěvu u lékaře, podmínkou je, že JE LÉKAŘ OŠETŘUJE.
30 kč se platí od 7.00 do 17.00, mimo tuto dobu se jedná o pohotovost a poplatek je 90 Kč.
únor 03, 2008 23:52
stejne mi nikdo nevymluvi : Polarka
ze kdyz nekdo plati nemocenskou tak poplatky u doktora by vubec nemely byt!!!!!!
únor 04, 2008 00:11
to je právě to: : ivanka
co bylo řečeno výše -
kdo si troufne sestru nebo doktora na to upozornit? To aby pak rovnou chodil člověk jinam...

Sestra vám tlak nezměří (jako dřív), ale doktor ano, ovšem to už je "klinické vyšetření" a tedy za tři pětky...
únor 04, 2008 00:36
Pravdou zůstává, že ji okradli : wendy
a rozzlobit ? No jak který lékař. Já jsem si třeba vloni na lékaře, který zastupoval moji lékařku stěžovala až na lékařskou komoru, protože se mi nelíbilo jeho jednání se mnou jako s pacientem,i když jsem byla jaksi navíc. Vztek si vylil na té mé lékařce. Taky jsem byla připravená na její negativní reakci, ale byla jsem příjemně překvapená. Nešlo sice o peníze, ale o poměrně velkou nepříjemnost. Ale - vždycky na to nelze spoléhat, takže babo raď. To kdyby se ozvali všichni pacoši, doktoři by se s tím museli vyrovnat. A stejně mi to připadá ubohé tahat z těhule nezákonně dvacku ...že by neměli nikdy těch peněz naši lékaři dost ???
únor 04, 2008 08:22
Nezbývá, : mamča
než té hamižné sestře popřát, aby se tou dvackou zadusila. Poučena zkušeností, by Tereza příště měla od zdravotnického personálu požadovat stvrzenku s razítkem. Myslím, že by jí radši vrátili tu dvacku. Jako těhulka na rizikovce, tam ještě párkrát pro "lístek na peníze" půjde.
únor 04, 2008 08:45
Další : Ráchel
nenažraná straka!Doporučovala bych asi všem, nechávat si opravdu na každou zaplacenou položku vystavit doklad. Hlavně pozor na převozy sanitkou, tam se neplatí nic, ale z několika stran jsem slyšela, že si řekli o 90 korun. Ať každému kdo takto okrade nevinné zchromnou obě ruce!
únor 04, 2008 11:43
To se dalo čekat, : Jitka
že s poplatky budou zmatky, nechápu proč o něco tedy nezvýšili zdravotní pojištění. A to nejsou jenom poplatky, co mě štve, ale hlavně mi přijde nehorázný, když nemocný nedostane za tři dny nemoci ani korunu!! Na co si tedy to pojištění platíme a ne málo?!!
únor 04, 2008 13:00
Jo zmatky - spíš plánovité okrádání ! : wendy
Nejsou peníze, tak se budou snižovat výdaje státu bez ohledu na občana. Ty tři dny to je fakt sprostý. Kdyby se nekrmilo tolik zdravotních pojišťoven, ale jen jedna bylo by to určitě lepší. A bohatí si mohou platit luxusní připojitění - proč ne ? V nemoci 100%, pokoje s plazmovkou a sestřičky z Miss Univerze. Nejsem proti a nebudu závidět. Jenže všechno se stále řeší cestou nejmenšího odporu - přes chudší a chudé.
únor 04, 2008 13:49
Wendy, : Jitka
já to nechtěla napsat tak naplno, ale máš pravdu, souhlasím. A hlavně s tou tvou poslední větou.
únor 04, 2008 14:38
Stvrzenky : Zdena
za platby u lékaře by si měl brát každý, ale hlavně ti co budou po roce dělat vyúčtování na těch 5.000,- Kč. Jak to jinak jeden dá dohromady.
únor 04, 2008 15:12
Zdena : mamča
Jak jsem pochopila, tak do těch 5ti tisíc se poplatky nezapočítávají. Jen doplatky na léky, a to prý ještě jen do výše nejlevnějšího léku dané skupiny. Nebojte se, mají to dobře spočítané. smilies/cry.gif
Ještě bych celkem pochopila, když původně se mělo připlácet v nemocnici na stravu. To beru, doma by pacient taky jedl. Ale co teda vůůůbec nechápu, je poplatek 30.-Kč za KAŽDOU položku na receptu. Pochopila bych nějaký manipulační poplatek za recept. Ale ve chvíli, kdy jsou všechny lékárny krom nemocničních soukromé, a marže lékárníků jsou ve stejné výši, jako kteréhokoli obchodníka např. s potravinami, tak na co ještě poplatek ? Za vyndání léku z regálu ?
únor 04, 2008 15:51
Divne mi je : Polarka
ze to vsichni berou za normalni, kdyz to normalni neni. Kdyz jednou platim medikalni popjisteni.....na co je platim? Mluvi se jak ve Statech je pojisteni drahe, ale tam se jednou pojistis a pak mas lekarskou peci zdarma! Ja ani nemluvim o nas tady v Kanade, specialne v Yukon teritory.My neplatime pojisteni, lekare mame zdarma a kdyz jedeme ke specialistovi plati nam jeste benzin do auta nebo letenku!
Vzdyt co takovi stari lide kteri na to nemaji? To budou premyslet jestli obed nebo doktora? Pripada mi to neco jako genocitida.
únor 04, 2008 16:07
Polarka : mamča
Teď jsi na to kápla ! Genocidou bych to sice nenazvala, ale je pravdou, že staří a nemocní jsou v poslední době v tomhle státě považováni za přítěž, a podle toho je s nimi jednáno. Jak jinak si vysvětlit dotaz dispečerky Záchranné služby na rok narození pacienta ? Vždyť by stejnou péči měl dostat pacient s infarktem, ať je mu 40 nebo 70.
únor 04, 2008 16:13
Nojo Polárko, : wendy
ale my si bereme ze Západu vzor jen tehdy, když se to hodí - tedy když se to politikům hodí.
Máme zde krátka pravěk, jsme v tunelu a světla nevidět. Mám dvojité připojištění, ničemu už tady nevěřím, tak jsem jen zvědavá, zda mi to na stará kolena bude k něčemu... smilies/shocked.gif koukám na to někdy jako blázen !
únor 04, 2008 16:38
Mně už ta "nenažranost" některých zdravotníků taky štve, : Eva
o etice už vůbec nemluvě smilies/cheesy.gif
Do důchodu mám ještě dost chvíli, ale těch starších, těhotných, porodivších, dětí...je mi fakt líto, to je HUMUS!
Vidím to jako skryté systémové znepřístupnění péče pro slabé!
Jinak, mamčo, já když volám té naší babče záchranku, tak VŽDY!!! přijedou tak za 30-45 minut (dojezd jsme zkoušeli-3 minuty) , neb skutečně je stále nejvíce a úplně na prvním místě zajímá rok narození

smilies/angry.gif zase ale, asi se dám brzy na dráhu záchranáře, výborný trénink! smilies/cheesy.gif
únor 04, 2008 16:49
Eva : mamča
Já to už mám do důchodu "za pár". O to víc se bojím, že jako neperspektivní a neužitečný jedinec budu zařazena do kategorie "na odstřel". Ještě před tím než k tomu dojde, budou o mě lékaři pečovat, dokud nevyklopím všechny úspory. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 04, 2008 17:16
... : Hanka
Poplatek 20 Kč při vystavení lístku na peníze pro zaměstnavatele na konci měsíce při marodění, které trvá více měsíců, ale není novinka od nového roku. Tento poplatek jsem platila pravidelně již loni, když jsem marodila 5 měsíců po autonehodě.
únor 04, 2008 17:49
Mamčo, : Eva
kategorie "na odstřel" je nastavená velmi široce. Se mnou, ani nemyslet, jak by zacloumala dlouhodobá neschopenka (2 kluci na VŠ), i když mám "tak příšerně a nestydatě vysoký příjem", že nemáme už spoustu let nárok ani na přídavky na děti....
Péče o naše úspory bude asi hlavní cíl zdravotnictví, tos na to fakt kápla! smilies/cheesy.gif
Ještě, že máme ten černý smysl pro humor smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
V podobném duchu je třeba příklad pohřební služby: už 3X přijel 1 (slovy jeden) pohřebák s rakví!!!Fakt nevím, co chtěl vyvádět. Ale to trauma nezapomenu, jsem si ho přeci taky patřičně zaplatila (taky dojemná péče o naše úspory) smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 04, 2008 17:58
Eva : mamča
Tý brďo ! To vypadáš tak špatně, že supové s dřevěným spacákem u vás před domem bivakují, aby Tvůj skon náhodou nepropásli ? smilies/grin.gif
únor 04, 2008 18:14
Eva : mamča
Já to mám dobrý. Před pár lety jsem se v náhlém pominutí smyslů nechala "pojistit na život" u jedné zazobané pojišťovny. Kdybych se náhodou rozhodla zaklepat bačkorama, tak mě pojišťováci budou udržovat ve sladkokyselém nálevu, jen aby tu pojistku nemuseli vyplatit... smilies/grin.gif
únor 04, 2008 18:19
Mamčo, : Eva
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
bivakuje tam furt jen ten a právě 1 sup a s dřevěným spacákem naklusal 3x, ale v průběhu 15 let. Já totiž vypadám porád, SKORO tak úžasně, jak NČ smilies/grin.gif
Pojistku mám taky, že platím i nálev jsi mi prozradila ale až ty, díky smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 04, 2008 18:48
Eva : mamča
Proč mu chudákovi supovi připisuješ nekalé pohnutky ? Třeba se do Tebe normálně zamiloval, a služebním autem si k Tobě jen odskakuje. Serenády zpívat asi neumí, tak chodí jen na čumendu.
Jestli je to fešák, tak se tomu nebraň. Pohřební služba je lukrativní podnik, a ještě budeš mít pro celé příbuzenstvo slevu na pobyt v mrazáku... smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif
únor 04, 2008 18:57
Mamčo, nebýt tebe, : Eva
tak si dál VYLOŽENĚ šlapu po štěstí smilies/grin.gif
Já mu dokonce i vždy pěkně vynadala, já hloupá, jsem žila v tom, že přijel pro jiné, co už odejít nemohli...a on byl jen na námluvách!!!smilies/cheesy.gif a zasvěcoval mne, dobrák, do rodinného řemesla smilies/grin.gif
Co ale udělám s tím chlapem, co mám už doma? smilies/cheesy.gif
únor 04, 2008 20:00
Eva : mamča
Dík, už dlouho jsem se tak hezky od srdce nezasmála. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Toho co máš doma si nech, jestli teda nezlobí. smilies/wink.gif
A ctitele-pohřebáka si nech jako pojistku na stáří. smilies/grin.gif
únor 04, 2008 20:17
Mamčo, : Eva
trošičku zlobí, ale prý VÝHRADNĚ a jen proto, abych prý stále věděla, že ho mám smilies/grin.gif
Každá pojistka je nakonec dobrá smilies/cheesy.gif
Díky, velmi nápodobně, přeji prima večer smilies/wink.gif
únor 04, 2008 20:31
Takže - : wendy
až příště budete volat záchranku ke staříčkům - tak všichni se jako spletete a do telefonu nahlásíte čipernou dvacítku !!! K ročníku kolem 1990 pojedou jak k ohni.
únor 05, 2008 06:24
Wendy : mamča
Dobrá rada... smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif Kampak na nás, ostřílené Kozáky ! Budem huhlat do telefounu. Jen aby pak ke starouškovi nepřijela sanitka s dětskou postýlkou. smilies/wink.gif
únor 05, 2008 07:43
Holky, skvělý nápad, : Eva
jen, aspoň u nás to mají vychytané, ptají se, v krátkém telefonu, na ročník, asi kontrolně OPAKOVANĚ!Tak aby vás to nezaskočilo, že vám tím budou furt ležérně přerušovat vaše stručné líčení toho, co u staříčka bezvědomí předcházelo smilies/wink.gif
Bude-li třeba, k nám příště přijede záchranka s inkubátorem
smilies/cheesy.gif, díky Wendy.
Jinak, nikomu absolutně nepřeji, ale supům je NUTNO opakovaně zdůraznit, že kromě vás, už doma nikdo živý není smilies/wink.gif
únor 05, 2008 08:12
Eva : mamča
Lepší ze sebe udělat blbce, a nahlásit jim SVŮJ rok narození. Opakovaně... smilies/grin.gif
únor 05, 2008 08:24
Já s poplatky u lékaře souhlasím. : Sinix
Socialistické zdravotnictví zkrachovalo, nejsou peníze. A jinak než od pacientů se tam nedostanou. Veřejné pojištění by mělo sloužit jenom na úhradu těch nejdražších zákroků (např.: onkologické operace za 2 000 000 Kč, jiné operace třeba i za 500 000 Kč, vyšetření za desetitisíce - to je jasné, že si nikdo nezaplatí). Ale léčbu chřipky, kterou má člověk s bídou 1x za rok a která i s léky stojí 500 Kč si každý hravě zaplatí sám.

Dále, lidé se tu rozčilují kvůli 30 Kč a přitom mnohdy daleko víc prokouří, propijí, prosází, atd. A aspoň ubydou plné čekárny důchodců, kteří když se ráno probudí a nevědí, co dělat, jdou si sednout do čekárny, stejně jako ty naprosto nesmyslné hromady léků, které se mnohdy navzájem vylučují (jeden potlačuje nebo dokonce ruší účinek toho druhého, tak se na to bere 3. a ten potlačí účinek toho prvního..., no bylo by to ještě nadlouho).

Samozřejmě, ty neoprávněně vybírané poplatky jsou problém. Ale zase je to NÁŠ (=pacientů) problém. Český člověk už je takový, jak to zpíval Kryl ("...už známe 'ohnout záda'..."). Takže ochotně a automaticky tasíme peněženky, hlavně ať se nenaštvou - tak co by nebrali? Jak už tu někdo napsal, kdyby se všichni ohrazovali, že budou platit jen to, co musejí, tak si to nedovolí. Noste s sebou ty pokyny - tolik jich zase není a řekněte: "Mám tady pokyny k poplatkům a tady je, že za tohle nesmíte vybírat, koukněte se." Udělejte bordel a uvidíte, že si to příště netroufnou.

Člověk se nesmí bát hlásit o svá práva. Ale jinak s polatky naprosto souhlasím...
únor 05, 2008 09:21
tak nevím Sinixi, propagovat takovou kacířskou myšlenku v Čechách, : toulavej
kde jsou pořád lidi zblblí bolševikem, že všechno je, bude a má být zadarmo . . . A všichni na to mají i právo, je povinností každý vlády jim to zajistit. Ať si na to klidně třeba půjčí, my už to splácet nebudem . . .
únor 05, 2008 09:49
Toulavej, no právě... Proto je tu tolik voličů Paroubka... : Sinix
Ale na druhou stranu, jsem optimista. Až tahle stará - socialismem postižená - generace vymře a vrátí se mladá - nepostižená - ze světa (ze stipendií z USA, z Anglie; ze zkušené...), kde uvidí, jak to tam chodí, tak už budou vědět, že úkolem státu není nás živit, šatit a léčit zadarmo, ale zajistit nám podmínky, abychom se mohli živit, šatit a léčit sami. Resp. si na to sami vydělat. smilies/smiley.gif
únor 05, 2008 09:58
Tak tak : wendy
je potřeba pacoše postavit do jednoho šiku.
K těm poplatkům - klidně si zaplatím očkování proti chřipce a léčení zánětu nosohltanu, klidně budu solidární s těmi, kteří potřebují drahou operaci a jen budu ráda, že to nepotrefilo mé blízké, ať si to čerpají z mých plateb. Jen mě vadí, že místo zlepšení péče a vybavení zdravot. zařízení jdou tyto nové poplatky do kapes soukromým lékařům. Žebrákům.
únor 05, 2008 09:59
toulavej, k tomu už tady jedna diskuze proběhla, já taky souhlasím, : bb
ostatně nikdy mě nenapadlo nechat si napsat recept na paralen, obvaz, náplast, ani dětem na sirup, mastičku apod. Potíž je, že tento systém placení bohužel umožňuje, aby na to doplatili ti, kteří se prostě neumí ozvat. Když přijde do ordinace maminka utahaná po 3 nocích se řvoucím mrnětem, opupínkovaným a s teplotou, tak prostě popadne co dostane, zaplatí co ji naúčtují, se řvoucím kočárem odfrčí do lékárny, honem něco k jídlu nakoupit a domů. Pak teprve možná bude mít čas se rozkoukat, o čem měla se sestrou v té plné čekárně diskutovat.
únor 05, 2008 10:04
... : bb
nebo stará babička, která tak tak došla k panu doktorovi, udýchaná a brýle na čtení zůstaly doma, těžko vytáhne z kapsy poznámkový blok, založí ruku v bok a asertivně se bude bít za svá práva. Platit ano, ale zjednodušit ten systém, když je člověku zle, tak vážně nemá čas a náladu tahat z kapes výpisky a pak se dohadovat se sestrou. Je tam příliš mnoho prostoru pro otazníky, dohady, manipulace a i zneužití.
únor 05, 2008 10:08
a konečně, chybí mi v té záplavě info co se platí a co neplatí : bb
ještě seznam toho, co se platilo už dřív. Viz Terezin dotaz na poplatek 20 Kč za lístek na peníze. Poptala jsem se, někde se skutečně platí, někde ne, někde platí za potvrzení na řidičák stovku, někde dvě. Na to by měl také existovat a být zveřejněný sazebník poplatků, kde by bylo zcela jasně vypsáno co a za kolik. Pak by nevznikaly ty zmatky co zatím zdá se jsou.
únor 05, 2008 10:11
Sinix a Toulavej : mamča
Když už poplatky, tak by je měli platit ti, co si na ně v pohodě vydělají. Ne děti do 15ti let a důchodci. Takové nedonošené miminko může strávit v inkubátoru třeba 6 týdnů. Jen přijde na svět, už se stává dlužníkem.
únor 05, 2008 10:17
mamča, : bb
miminko má rodiče, miminka bez rodičů neplatí nic
únor 05, 2008 10:26
bb : mamča
Jasně, proto budeme trestat rodiče za to, že mají děti. Teď se např. rodí hodně dvojčat. Valná většina z nich je nedonošená. Takže taková dvojčata 6 týdnů v inkubátoru, vyjdou rodiče na 8100,- Kč. Jasně, můžou to zaplatit z porodného, ale připadá mi to nehumánní.
únor 05, 2008 10:36
Mamčo, proboha, proč? : Sinix
To je opravdu komunistické myšlení. Takže za jídlo mají platit taky jen ti, co si na to "v pohodě vydělají"? Vždyť to také potřebuješ k životu. To snad ne... A navíc: Co to dneska je 30 Kč? A 60 Kč v nemocnici? Jeden den doma přijde dráž.

bb, jaký sazebník? To bychom mohli mít sazebník i na rohlíky a prostě na všechno. Socialismus opravdu skončil. Už je tržní mechanismus. Pacient už nepatří do spádové oblasti, má právo na volbu lékaře (stejně jako na to, kde si koupí rohlík), takže lékař má zase právo si určit cenu. A ty ji buď přijmeš, nebo nepřijmeš, jako u všeho. Je to prostě zboží, jako každé jiné (resp. služba).
únor 05, 2008 10:48
mamču bych jenom rád upozornil, jestli to neví, že : toulavej
právě narozené miminko už se stalo dlužníkem víc jak 70 000 Kč, kteréžto mu připravila na uvítání vláda soc. dem. z její minulé vlády po 8 letech vládnutí. Kdyby za ten dluh mělo mimčo už připravené třeba nové dálnice nebo dobře fungující zdravotnictví, školství, armádu nebo policii, nemohlo by si na nic stěžovat, až se to jednou dozví. Nic z toho se však za ten dluh neudělalo . . .
A že po pouhém měsíci se vyskytují chyby nebo sestra či doktor přesně neví, co a jak je asi normální. V zákonech, zákoníku práce, bodovým systému na silnicích se přece najde i po roce daleko víc nedostatků, než tady. Nebo ne?
únor 05, 2008 10:52
Sinix, sazebník existuje u notářů, : bb
právníků, zubařů, tak může existovat i v tomhle, ne?
Sazebník notářských poplatků je daný zákonem, včetně toho, že si je notář může navýšit až o 100%.
Sazebníky poplatků jsou zcela běžné tam, kde se odvádějí platby eráru. Erár musí jet podle pravidel, byť tržních.
únor 05, 2008 11:00
mamčo, : bb
tak pokud platby za lékařskou péči chápeš jako trest, pak máš pravdu. V tom případě ale spravedlnost pro všechny, ne? Proč by neměli být trestáni rodiče miminek, ale jakmile ta miminka povyrostou, tak už jejich rodiče mohou platit? Protože třeba za své studenty platím pořád někde něco, nejen zubaře, brýle, očkování, taky učebnice, skripta, sešity, slovníky. Nebo myslíš, že od 15 už by si děti měly vydělávat? smilies/smiley.gif když jsi navrhovala děti do 15 let?
únor 05, 2008 11:08
bb : mamča
To už je demagogie. Mám taky ještě dva kluky na VŠ. Nereptám, děti jsem chtěla, tak se starám. Ale jiná situace je dnes, kdy už jsou "děti" dospělé, a jiná byla, když jsem byla s malými dětmi doma, bez vlastního příjmu.

únor 05, 2008 11:39
tak to tu sleduju : Kamila
a nějak nevycházím z údivu. S poplatky v zásadě souhlasím, ale že se stala chyba a platěj miminka je evidentní. A taky nechápu, proč neodstupňovat zdravotní pojištění, abych mohla mít případně kryté kdeco a o poplatky se starat nemusela. Když si můžu platit pojištění na auto, abych nemusela platit, proč ne na sebe?
únor 05, 2008 11:53
... : bb
to není demagogie, to je dotaz - proč děti do 15 let ne, starší ano?
Rodiče malých dětí mají taky příjem, rodičovský příspěvek a příjem druhého z rodičů. Rodičovská je malá, já vím, ale to jsou třeba platy dělnic malých dílen německých majitelů taky, u nás tedy běžně 7-9 tisíc čistého. A je spousta bohatých rodičů malých dětí. Takže proč to rozlišovat podle věku dítěte, spíš podle příjmů, ne? Čili rodiče v hmotné nouzi apod.
únor 05, 2008 11:55
Vláda soc dem? : NČ
Bych spíš řekl, že loupeživá horda privatizátorů z let devadesátých: Kormidelníci Klaus, Ježek, Dlouhý, Dyba, Saltzmann, Kroupa, Bratínka, Kalousek... A plavčíci Kožený, Stehlík, Soudek, Tykač...
Jenže ti už jsou za vodou, žejo. Jak je krátká lidská paměť!!! Dokonce se najdou i tací bezpamětníci, co chtějí mít jednoho z nich opět za prezidenta. Ach ouvej, achjo!!!!
únor 05, 2008 12:17
Teda Sinixi, : Míša šíša
nestačím valit kukadla.

A aspoň ubydou plné čekárny důchodců, kteří když se ráno probudí a nevědí, co dělat, jdou si sednout do čekárny, stejně jako ty naprosto nesmyslné hromady léků, které se mnohdy navzájem vylučují (jeden potlačuje nebo dokonce ruší účinek toho druhého, tak se na to bere 3. a ten potlačí účinek toho prvního..., no bylo by to ještě nadlouho).


Tyhle argumenty se snad někde v klubech ODS vyučují nazpaměť, ne? Kolik znáš důchodců, kteří se ráno probudí, nevědí, co dělat, a tak si jdou sednout do čekárny? Chovají se snad tak tví rodiče, nebo odkud čerpáš zdroj takových informací? Neříkám, že neexistuje sem a tam nějaká osamělá paní, která si tam snad může zajít popovídat, ale šmahem takhle zařadit celou generaci důchodců??? A promiň, ale to s těmi léky už mi přímo hýbe nervovou soustavou. To by snad mělo být v povinnostech lékaře, aby předepisoval léky správně, aby jich nebyly nesmyslné hromady a jeden nevylučoval druhý. Proč by se v tom měl orientovat sám pacient? To by si ty předpisy mohl psát rovnou sám. Tohle je v odpovědnosti lékaře a tudíž je nesmysl svádět na pacienta, že odebírá léčiva nadbytečně. (No, nakonec proč by pan doktor pár nesmyslných léků nepředepsal, když je to pro něj výhodné, že?)
únor 05, 2008 12:26
A ještě : Míša šíša
Až tahle stará - socialismem postižená - generace vymře a vrátí se mladá - nepostižená - ze světa (ze stipendií z USA, z Anglie; ze zkušené...), kde uvidí, jak to tam chodí,..


Ty jsi nečetl příspěvek od Polárky?
únor 05, 2008 12:28
Já principielně proti poplatkům nic nemám... : Káča
...ale zrovna USA bych si za vzor nebrala. Sice si můžete zaplatit pojištění, jenže zdravotní pojišťovny jsou akciovky, tudíž se zodpovídají především akcionářům - tzn. zisk je důležitější než veřejné zdraví. Lehce se tak může stát, že operaci a péči máte zadarmo, ale taky vám můžou napsat (a stává se to víc než často), že vaše ošetření "není nezbytné". Revizní lékaři, kteří váš případ posuzují, berou bonusy za to, kolik odmítnou žadatelů o péči a tím "ušetří" pojišťovně peníze. Před každým úkonem musíte mít souhlas pojišťovny. Ten se v akutních případech shání dost těžko. Když ho nemáte, stejně to zacálujete všechno i s chlupama. Nebo když vás léčí v "nesprávné" nemocnici - tedy té, která byla zrovna nejblíž, ale pojišťovna v ní léčbu neproplácí...nehledě na to, že než se pojistíte, tak si vás pojišťovna řádně proklepne a pokud jste "příliš rizikoví" (např. příliš staří), tak se u ní ani nepojistíte...tak toho bych se dožít nechtěla...
únor 05, 2008 12:35
Jo Míšo. Argumenty (spíš teda bláboly) z dílen ODS : NČ
Sice obdivuju tvoji trpělivost, ale s blábolama se diskutovat nedá.
únor 05, 2008 12:36
NČ :-)) : Míša šíša
Ponech Toulavýmu jeho iluze, aspoň má vyhlídku v lepší zítřky (narozdíl od nás skeptiků).
únor 05, 2008 12:37
Ta moje předchozí reakce : Míša šíša
byla na komentář v 12:17 smilies/smiley.gif
únor 05, 2008 12:39
Ježíšmarjá, mamčo, já tě tu v tom nechala, nebyl čas, : Eva
tak komunista nebyl nikdo v širé rodině, Paroubka bych volila leda v bezvědomí, NIKDY mne, ani ve snu, fakt nenapadlo, že zodpovědnost za sebe, děti, převedu na stát, leč "slabým" se může stát člověk dočasně i ve vteřině
Sinix: Soc. zdravotnictví zkrachovalo, je třeba dát od pacošů peníze? Nemyslím si, že bychom ho vyčerpali,my pacoši, co třeba ty šílené privatizace poliklinik, nemocnic, zdravotní pojišťovny atd. Jinak příklad USA je od úplně věci: tam se jim ani nesní o plošném zdravotním pojištění všech. Kromě toho, poplatky do systému zdravotnictví jasně bylo řečeno NEJDOU= tedy prázdný systém neřeší! Řeší výhradně jen finanční situaci doktorů! a jak správně píše bb, je tam příliš mnoho otazníků, nejasností, prostoru pro zneužití. Abychom se z "trhu nepohvězdovali", když se stává tolerovanou normou, že nesporné zneužití= znak vysokého IQ a šikovnost a úspěšnost člověka!
Mně potom fakt UNAVUJE a VYČERPÁVÁ na každé blbině se bít jako lev o svá práva. Leda, že jste to mysleli tak, že tohle právě jsou ty podmínky, abychom si na jídlo,šaty a léčení vydělali sami?
únor 05, 2008 12:41
Víš, Míšo, : NČ
že takhle "argumentujou" VONI - se ani moc nedivim. Jim je dobrej každej žvást, nakonec stačí si poslechnout jejich podvůdce (vůdce bude ještě pár dní na Hradě).
Ale že těm nehoráznejm žvástum může někdo snad i dokonce věřit... Tak to mi teda zůstává stát!
únor 05, 2008 12:45
no tak vidiš NČ : Kamila
aspoň nějaký pozitiva smilies/grin.gif
únor 05, 2008 12:50
Tož buď rád! Je vidět, že jsi zdráv! :-)) : Míša šíša
To mně teda zas nestojí. Chci říct, že mě to nepřekvapuje - nic nového. Žvástům nacistů a komoušů také někteří (a nebylo jich málo) věřili. A řekla bych, že přívrženci ODS jsou mnohdy také dobře zfanatizovaní. Už jen to jejich nevyřčené heslo: "Kdo nejde s námi, ten jde proti nám!" Jako bych to už někde slyšela...
únor 05, 2008 12:51
Míšo šíšo, NČ,Kamilko, : Eva
jsem vaše příspěvky ještě neviděla, když jsem v zápalu psala smilies/grin.gifJsem se vyděsila, že tu je na to mamča sama smilies/grin.gif
únor 05, 2008 12:51
JEŽIŠMARJÁ, TEĎ TEPRV SEM SI TO PŘEČET. Tak tohle je ta mláděž nová. Mládež Gottwaldova! : NČ
: Sinix
Ale na druhou stranu, jsem optimista. Až tahle stará - socialismem postižená - generace vymře a vrátí se mladá - nepostižená - ze světa (ze stipendií z USA, z Anglie; ze zkušené...), kde uvidí, jak to tam chodí, tak už budou vědět, že úkolem státu není nás živit, šatit a léčit zadarmo, ale zajistit nám podmínky, abychom se mohli živit, šatit a léčit sami. Resp. si na to sami vydělat.
únor 05, 2008 09:58
---------------------------------------
Tak za TAKOVEJHLE blábol by se nemusel stydět ani Švandrlík v Černejch baronech!!!

únor 05, 2008 12:57
Teda lidi : wendy
obviňovat ze současného stavu jen socdem tak to je fakt demagogie. A k těm mantinelům plateb - ono se s nimi pořáde hýbe a kolik a za co vůbec a stále si někdo dalšího přidává a chce a poplatky rostou a rostou. Že se třeba za jídlo v nemocnici neplatilo, to mi bylo divné už dávno. Stravné přeci zdravotní popjištění nekryje, tak co ? Proč se s tím tak dlouho sakra čekalo ? Právě tak mě ale štve platit za každou položku na receptu. To je rejžo pro lékárníky. A že si sníží marže? To bych chtěla vidět. Právě tak nevidím zdraví jako kšeft, lituju ale ne. Jo kdo zanedbává prevenci, chlastá jak za nároďák, fetuje nebo vykouří 40 cigaret denně a pak si z těchto důvodů onemocní - ať si to tržně zaplatí. Snad to doktoři dokáží správně diagnostikovat.
únor 05, 2008 13:10
nerad bych tu organizoval politickou debatu, tak jen co je a není demagogie . . . : toulavej
dluh státu 1 bilion, to je fakt
než převzala soc dem vládu, byly dluhy státu asi 300 miliard, které pocházely ze ztrát bank, špatných úvěrů, vzniklých jednak nezkušeností bank, chytráctvím podvodníků, špatnými nebo žádnými zákony ve finančnictví, protože ty socialistický se nedaly použít a ty pro kapitalismus ještě žádný nebyly - průměr přijímaných nových zákonů byl 3 na jeden kalendářní den . . . A dále splácením ekologických škod, odsiřováním elektráren, restitucemi ap. Taky se zaváděl jiný - nákladný systém veřejné zprávy, podpora v nezaměstnanosti, vyrovnávání důchodů a podobně. A na to si stát musel půjčit.

Za osm let vlády soc dem tedy odečtem dojdeme k 700 miliardám dluhu, které vytvořila. Na tom není nic demagogického - jestli ano, rád bych věděl co. Ten dluh šel na vytváření a placení více státních úředníků, nové policejní pistole, nové padáky, nová pouzdra pro pistole, dálnici do Ostravy, která stále není, neustále se zvyšující úroky na splácení stále vyššího státního dluhu, internet do škol a jiné a jiné pochybné projekty. O gripenech snad není potřeba dále mluvit.
V loňském roce asi 46 miliard byly úroky, které se daly použít na něco opravdu potřebného. To není demagogie, to je holý fakt. Rád si přečtu námitky, že to tak není. To nemá s propagandou ubohých stoupenců ODS nic společného. Nejsem naivní trouba, jak je mně tu podsouváno.

Pokud jde o poplatky, jenom bláznu by se líbilo platit něco navíc. Ani já nejsem jejich obdivovatel. Ale, proč si myslet, že vymyslíme třetí - lepší cestu, než na Západě. Tam se všude v různé formě platí. Asi tam ví, proč je platí. Možná tohle není ideální, dokonalý systém, stejně jako nic nikde, ale je to pokus zavést nějaká pravidla. Žádný ministr před tím z žádné strany se o to nepokusil, nebo nic nedovedl prosadit. Uvidíme, jestli to bude k užitku. Po měsíci od zavedení nejde posoudit objektivně, jestli to byl dobrý krok.
únor 05, 2008 14:04
já vím, že veřejné zprávy a veřejná správa je něco jinýho . . . :-) : toulavej
aby si mě NČ a spol nevychutnali . . .
únor 05, 2008 14:48
Neboj, takoví pacholci zase nejsme (možná) :)) : Míša šíša
Však my už za ta léta tady víme, že znáš pravopis smilies/grin.gif

Já když kolikrát po sobě čtu, co jsem dokázala naklafnout za hrubky, tak se až červenám. To se ale nepočítá, to je v zápalu boje smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Jinak - pěkný slohový útvar, to zase jó. Ale slyšela jsem to a četla už asi tisíckrát a furt to se mnou nic nedělá. Tak nevim.
únor 05, 2008 15:22
Teď mě, Toulavej, napadlo, : Míša šíša
na co potřebného bysme bývali byli mohli použít těch 46 miliard na úrocích.
Na olympiádu!

Tak teď jsem ale doopravdy na tu hnusnou soc dem naštvaná!
únor 05, 2008 15:28
no ale : Polarka
ale Kaco v te US te osetri zadarmo ve verejnych nemocnicich. Jo zadnej luxus....asi jako v Ceskusmilies/smiley.gif Jinak ja jsem mela pocit ze ziju na zapade, ale ted si tim uz nejsem jista. Myslim, ze Sinix by mel vstoupit do dejin se svymi vyrokysmilies/smiley.gif"Sinix
Ale na druhou stranu, jsem optimista. Až tahle stará - socialismem postižená - generace vymře a vrátí se mladá - nepostižená - ze světa (ze stipendií z USA, z Anglie; ze zkušené...), kde uvidí, jak to tam chodí, tak už budou vědět, že úkolem státu není nás živit, šatit a léčit zadarmo, ale zajistit nám podmínky, abychom se mohli živit, šatit a léčit sami. Resp. si na to sami vydělat." Je moc zajimave ze treba zrovna Kanada tohle za svuj ukol povazuje.Me pripadne, ze ty souhlasne pripominky jsou vetsinou od lidi kteri jeste nikdy nebyli v trablu, nemaji snad ani stare rodice....proste milacci stesteny. No preju jim aby ten optimismus neztratili. Ja si zustanu klidne v Kanade, kde jsou i stari lidi nebo lidi v invalidnim duchodu respektovani stejne jako ti v pracovnim procesu a jedna se s nima jak v bavlnce.
I kdyz je tady zatracena zimasmilies/sad.gif Uz tyden 50 pod nulou a vyhlidka do budoucna stale ledovasmilies/sad.gif Kde je to zatracene oteplovani planety? smilies/cry.gif
únor 05, 2008 15:29
Míšo, to nebylo mým úmyslem, takový ambice já si nedávám :-) : toulavej
aby moje slohový cvičení s tebou nějak výrazně pohnulo. Ale ještě jsem to nevzdal, uvidíme, jestli soutěžní povídka bude mít větší šanci . . . :-))) nebo to bude zas stejnej propadák, jako vždycky . . .
únor 05, 2008 15:36
Z dvacetikoruny za lístek na peníze se to tu zvrhlo v politickou debatu. : mamča
...a taková tady na Kudlance bývala milá pohoda. smilies/sad.gif
únor 05, 2008 16:51
mamčo, a copak není pohoda ? : toulavej
máme jenom různý názory na různý věci, nenapadáme se, neubližujeme si.
mohli by se tu scházet jenom ti, co mají na všechno stený názor, ale to bys hned viděla, že by bylo po zábavě. Když je moc velký souznění, začíná být nuda . . .
únor 05, 2008 17:19
Polárko, u vás mrzne, v Číně zase napadlo moc sněhu, : toulavej
jestli to někdo schválně neobjednal kvůli tý presidentský volbě u nás na podporu toho arogantního Klause, kterej to globální oteplování pořád zpochybňuje . . .
únor 05, 2008 17:51
Mamčo, : Míša šíša
to si jen tak tříbíme názory. Jak říká Toulavej - není to nic ve zlém.

PS. Na Vysočině ani vločka, teplota nad nulou smilies/wink.gif
únor 05, 2008 17:55
toulavej : mamča
Ne není. Mně tyhle debaty deptají, protože vidím, že už jsem stará fosilie, s předpotopními názory. Svět patří mladým a zdravým a dravým, a to já už nejsem. Nepatřím sice ještě do té kategorie, co považuje posezení v čekárně u doktora za společenskou událost, ale kdo ví, jestli se mým koníčkem nestanou modní přehlídky tunningových berlí s metalízou. smilies/grin.gif
únor 05, 2008 18:00
mamčo, jestli ti jde vysloveně o jednotu, jeden společnej názor, jako v Národní frontě, : toulavej
nic proti tomu. Já tu nemusím nutně se zúčastňovat diskuze, nemusím napsat vůbec nic. Stačí, aby se tak vyjádřilo ještě víc lidiček a ode mě bude pokoj. Takhle to udělala šlechta ve středověku a začala pomalu degenerovat. Ale proč ne, je jenom věcí majitele klubu, koho pozve dál, komu umožní přístup. Ale, jestli ti vadí takovýhle jemný diskuse, tak to musíš mít v životě moc těžký. V životě kolem nás se vedou úplně jiný, na který je dobrý být připravenej . . .
únor 05, 2008 18:32
naposled - šlechta uzavřela svou společnost a začala . . . : toulavej
.
únor 05, 2008 18:35
Mamčo, : Eva
předpotopními názory nedisponuješ ty, ale právě ti, co o případné potopě vědí zatím vekou hvězdu a tudíž si myslí, že na celej život vystačíme a vyřešíme výhradně se "svatými" tržními mechanismy. Tobě, i po potopách, zůstal nadhled a smysl pro humor, zato někteří se berou jen k uzoufání vážně.
P.S. Až bude v budoucnu přehlídka, dej vědět, musím schrastit včas nějaký hole smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 05, 2008 18:36
Šmarjá, toulavej, : Béda Traktorista
nikam se neuzavírej a nedegeneruj........ tak to tu jistě nikdo nemyslel! smilies/wink.gif smilies/kiss.gif smilies/undecided.gif smilies/tongue.gif smilies/cheesy.gif
únor 05, 2008 22:09
Toulavýho jsem třeba já určitě fakt nemyslela : Eva
smilies/grin.gif
únor 05, 2008 23:32
Toulavej : NČ
Sisi přeci mohl šímnout, že za hrupky si nevychutnávám. To, že se občas vyvedou fakt srandovní hrubky, to je spíš, řekl bych, takovýto docela vítaný zlehčení:-) Pokud semsi všim, nejsme jich tady ušetřenej NIKDO.
Mě dokáže nadzvednout jedině totální lidská hloupost, spočívající mj. ve stádovým opakování rektálních výměšků kohosi z "vyvolených". Ale to se tebe fakt netýká ani vomylem!!!!

únor 06, 2008 06:52
Tak já tu taky občas přispívám : wendy
k mírnému zpolitizování debaty, ale politika se tu vyskytuje myslím v míře přiměřené, k životu patří, sprostě si tu nenadáváme a jsme schopni vyslechnout názory druhého. Taky mě tu nikdo nekamenuje, toulavej, tak vydrž. Jo, tvoje připomínky jsem přečetla, je to jedni za 18 a druzí bez dvou za dvacet, jedni nastartovali neprůhlednost, druzí se do toho s rozkoší taky ponořili - co s nima naděláš ? Uznávám, žes nemyslel jen socdem. Třetí cestu nikdo nevymyslel, zatím máš pravdu, asi se s tím budeme muset poprat - ale ono by to šlo, kdyby někteří nebyli pěkný ku*vy. Kdyby poctivě podnikali, nekradli, nepodváděli, pracovali a tak tomu podobně. Žejo ? Kdyby...A poplatky u lékaře ? Stále říkám, že být na vybavení nemocnic a zlepšení péče jako takové, ani nemuknu, o placení za jídlo při hospitalizaci ani nemluvím, to mělo být samozřejmost už dávno. Ale myslím si, že to půjde jen do kapes víceméně soukromých. PAcient ani systém z toho nebudou mít nic. A že je víc úředníků ? Je taky víc úřadů. Že by to bylo nutné, nebo že by to byla umělá zaměstnanost v kapitalismu..? Bože děti, já se už těším až budu chodit s mamčou na ty přehlídky různých kompenzačních pomůcek. A pak už jenom ma procházku se psem, na poště si vyberu důchod, zajdem do parku krmit veverky a večer shlédnu 989. díl Rodinných pout.
smilies/tongue.gif smilies/cheesy.gif
únor 06, 2008 07:08
A co se týče těch poplatků a všeho ostatního : NČ
Vidim to jako záležitost systému. Nakonec proč ne?! Je přeci fuk, jestli část prachů, na třeba to zdravotnictví, mi jde rovnou z daní, nebo jestli o tu část mám daně nižší a pak ty prachy dám do ruky doktorovi. Jenže tohle by muselo bejt pořádně spočtený a HLAVNĚ pořádně objasněný (určitě teda ne dementníma blábolama vo paralenu a vo důchodcích po čekárnách). Ale tohle, co nám trpaslík předvádí, to není systém, to je hokuspokus plácání třicetikorunama, šedesátikorunama, devadesátikorunama, a časem uvidíme...
Jo a ještě. Už jim nevěřim ani nos mezi vočima. Proč bych měl věřit zrovna tomuhle?
únor 06, 2008 07:26
Zdravím Kudlankovitý a jestli bych směl trochu málo objasnit . . . :-) : toulavej
Myslím, že přes veškerou snahu o informování obyvatel jsem tuhle logickou úvahu nikde nečet´, až tady od sebe :-)

Dejme tomu, že v systému je peněz dostatečně, ale nejsou správně využívaný podle žebříčku potřebnosti.
Máme největší návštěvnost u lékařů i když nejsme víc nemocní, než v jiných státech. Co návštěva, to počet bodů, za který proplácí zdravotní pojišťovny výkon – ošetření lékaři, sestře. Je to daný příjem doktora. Zavedením poplatků za návštěvu, recept, léky se má omezit počet návštěv. ( i mizerná pětikoruna v nákupním vozíku přinutí lidi vrátit vozík i když v nákupu za tisíc korun nemá cenu, tak 30 Kč přinutí lidi nechodit zbytečně k doktorovi. Je to MÁLO PENĚZ = bochník chleba, 3 piva, 2 velký jogurty, 5 volání mobilem . . . ) Míň návštěv, míň peněz doktorům. To ale nepřipustí. Proto vás pozvou na další kontrolu, aby nesnížili počet návštěv a měli alespoň stejný prachy jako dřív. Snad normální chování. Takže, tím by se prachy ze systému neušetřily. Ty prachy z omezení návštěv by jim měli dodat pacienti v poplatcích, takže doktor nemusí vymýšlet pozvat znovu pacienta, aby nepřišel o body a peníze. A tím se ušetří peníze ze systému za proplácení návštěv a ošetření, mohou se použít na drahou léčbu . . . Zvýšením daní by přibylo peněz do systému, ale plýtvání z chování pacientů by se nezměnilo. A poplatky jestli jdou nebo nejdou zpět do systému závisí na jednotlivých ordinacích, lékařích, nemocnicích. U soukromých třeba na lepší tlakoměr, počítač, program, nebo novější auto, u nemocnic – akciovek akcionáři rozhodují, kam příjem podniku investuji. Do platů personálu, vybavení nemocnic apod.

Já jsem samozřejmě moc modrej, nahnutej vpravo, ale tohle všechno mně zní VELMI LOGICKY. Připouštím, že i já se mohu mýlit . . . :-))). Jó, logika, to je moje . . .

únor 06, 2008 09:24
Wen, a budeš tiše doufat, že dožiješ i 1000 dílu : NČ
v němž se konečně najde pravej majitel prstenu.
Ale kdyby ses teda nedejBůh nedožila, prozradím tajnou informaci: Podloudně vokopírovanej scénář praví, že majitelkou prstenu bude jakási Barbora Škrlová, co se v nynějších dílech vydává za novorozeně mladýho Rubeše. Avšak v následujících dílech se zjistí, že se nejedná vo jeho dítě, nýbrž Barbora je ve skutečnosti jeho vnukem, o jehož existenci neměl Rubeš zatím ani ponětí.
únor 06, 2008 09:25
Toulavej, myslíš, že si někdo troufne : NČ
odmítnout další vyšetření, když ho na něj lékař pozve?
únor 06, 2008 09:40
Toulavej, toulavej. : Sinix
Jak vidíš, já jsem taky modrej a jak se tu na mě vrhli. Jak jsi správně napsal, máme kacířské myšlenky. smilies/cheesy.gif Jak už tu někdo správně napsal, s bláboly se diskutovat nedá. Na druhou stranu, naprosto chápu, že je tu sociální bouře proti poplatkům. Komu by se chtělo platit, když to dřív měl zadarmo? A nějaká 700 miliardová sekera, co tu zbyla po Paroubkovi? Koho to zajímá? Jak jsi napsal: "Po nás potopa, my to platit nebudem...". Jenže budem. Už to platíme a je to správné, protože dluhy se prostě platit musejí. A proč by je měl za nás platit někdo jiný - dokonce naše děti?
únor 06, 2008 10:12
NČ, samozřejmě, nic není dokonalý, aby to nešlo obejít. Omluva mamče, už naposledy můj příspěvek - snad : toulavej
Já třeba nešel, vyléčil jsem se totiž během 10 minut po téměř roce sám !!!
Stěhoval jsem nábytek, skřípnul si nerv v páteři, ale myslel jsem si, že mám ucpaný cévy, protože srdce začalo bolet, píchat u něj, v podpaží a tak, prostě problémy s dýcháním, nešlo spát, prostě hrůza. Doktor mě poslal na vyšetření, ale volal kamarád, abych šel na pivo. Říkám nemůžu, jsem už prakticky mrtvej a popisuju stav a předpokládanou diagnózu. A kamarád potvrdil diagnózu doktora, že to bude spíš páteř, než ucpaný cévy. Tak jsem se ohnul, když nebyl vedoucí nablízku, aby si to špatně nevyložil, uvolnil jsem nerv a byl za 10 minut zase zdravej. Tak jsem nikam nešel. Přece nebudu zbytečně mrhat časem a prachama, když jich je tak málo . . .
únor 06, 2008 10:20
Sin, nemyslím, že to bylo kvůli tvý modrý barvě (který navíc svou, ehm, spíš škodíš) : NČ
Jo, Toulavej - nejde docela určitě o tebe, a nejde ani o mě. Při mý frekvenci návštěv ordinací by mně osobně mohl bejt lhostejnej i poplatek 300. Viagru na pokladnu prej stejně mrzácí nenapíčou!!! To nejni jak v Evropskym parlamentu v Bruselu, kde poslanci fasujou 4 tablety tejdně!
Jenom ty důvody zavedení, předkládaný nám k uvěření, ty mi furt nějak neštymujou.
únor 06, 2008 10:45
Taky mě víc vadí, : wendy
jak se z lidí dělají blbci, než poplatky.
toulavej, kdyby ty poplatky byly jak píšeš-ale já nevěřím že by je soukromník dal jinam než do kapsy. Ono to platí, že kdo má dost chce ještě víc. Ale snad nejsou všichni stejní, moje zubařka je třeba super a dává do vybavení své ordinace hodně peněz, tak mysleme pozitivně !
sinix nebreč nám tu, ty jsi taky jeden z těch, co vidí černobíle - dříve bylo všechno špatně a dnes je zase všechno dobře...
NČ, já zase slyšela, že Rubeš se Skálou místo nemocnice se Strnadem koupí ordinaci v Růžové zahradě. Tak nevím. A bude tam i psychiatrické oddělení pro Škrlovou ?
smilies/cheesy.gif
únor 06, 2008 11:02
Tak máme Wendy rozdílný informace :-((((((( : NČ
Nebude ta Ordinace nakonec v Ulici? A Škrdlová bude ten motorkář?
Anebo to bude rovnou Mezi ploty aby to neměli všichni (autoři i diváci) daleko na ubikace?
únor 06, 2008 11:20
Jo ještě maličkost, bysem málem zapomněl : NČ
Nejsem lékař - spíš jen amatér. Ale kdyby někerá potřebovala prohlídnout, tak já poplatky nevybírám, páč je považuju za neústavní a nemorální! Tak!
únor 06, 2008 11:44
jo ještě taky maličkost : wendy
abysem nezapomněla - amatérovi bych stejě nezaplatila...
smilies/grin.gif
únor 06, 2008 12:08
wendy, já tě klidně prohlídnu a taky bez poplatků - odborník totiž jsem . . . : toulavej
mám na to dokonce několik úředních lejster, orazítkovanejch kulatým razítkem, že jsem absolvoval pár školení a jsem způsobilej dělat prohlídky třeba reaktoru. Je snad ženský tělo složitější, než takovej atomovej reaktor ? Duše určitě, ale tělo ? . . . :-)))
únor 06, 2008 12:32
No složitější,... : wendy
trochu jiný, no. Ale to by snad zvládla rekvalifikace. Takže my už máme spolu domluvenou Severní Ameriku a teď ještě tohle - blahoslavená budiž Velekudlanka Daniela I. !
smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
únor 06, 2008 12:38
Třeba jen těch vypouštěcích ventilů, co má takovej reaktor. Kam se hrabe.... : NČ
.
únor 06, 2008 12:39
jasně, určitý rozdíly tam budou, vo to nic : toulavej
například reaktor je celej ze železa ( pro odborníky, je to ocel :-) ) a ženy, některý mají jenom železný nervy. Ve středověku byly taky železný panny, ale ty prej nebyly živý . . .
únor 06, 2008 13:57
Nervy ze železa, srdce ze zlata... : wendy
to jsme celé my ! smilies/grin.gif
únor 06, 2008 14:37
Měly prej úúúžasnej stisk.... : NČ
.
únor 07, 2008 12:01
to byly zas palečnice . . . : toulavej
tyhle prej byly moc vostrý, všechno hnaly na ostří . . .
únor 07, 2008 14:42
klinické vyšetření : H
Táta mi šel pro recept na antikoncepci a sestra od něj vybrala 30 Kč. To by mne zajímalo, jak mi asi tak mohli dělat klinické vyšetření, když jsem tou dobou byla v práci. smilies/smiley.gif
březen 03, 2008 22:17
lístek na peníze : Hana
tak jen tak pro zajímavost...za lístek na peníze jsem platila u své praktické lékařky 20,- Kč již před 4 lety a jelikož jsem měla u jednoho zaměstnavatele rozdělený pracovní poměr na 2 pracovní smlouvy, tak jsem musela odevzdávat 2 neschopenky a tudíž 2 lístky na peníze, takže jsem sestřičce platila 40,- Kč
květen 04, 2008 20:57
těhule v dia-poradně : AKRIM
Mám prosbičku,jsem se ptala a zjišt'ovala a otravovala všude a nic.Jsem těhotná a zjistili mi ve 24týdnu těhotenskou cukrovku.Musím docházet do diabetologické poradny a pokaždé platím 30Kč.Myslela jsem že vše spojené s těhotenstvím je zdarma.Asi mílka.Můžete mi poradit?Předem dík
květen 06, 2008 11:34

Powered by Azrul's Jom Comment
busy