HODINKA NENÁVISTI? DEMAGOGIE???
Pondělí, 02 leden 2017
Image result for levné uzeninyTak jsem se rozhodla svou odpověď - komentář pod tímto článkem - vložit jako samostatný článek. Protože si myslím, že je potřeba lidi informovat. A pochopitelně i se všemi adekvátními odkazy. Nu, a pokud vy, kterým se to nelíbí, máte jiný názor, napište ho - ale také s konkrétními fakty... :-)))
 
 
 
 
 
 
 

     Ten článek nebyl proti "polistopadovému vývoji", ale spíš o různých podrazech na nás, spotřebitelích.  O tom, že plno věcí dopadá jinak, než jsme doufali, než nám bylo sdíleno. Jako podraz beru např., že se u nás prodává např. ve stejném balení něco horšího, ale za stejné peníze (Mluvím o zboží, které si můžete koupit jak u nás, tak v krajině původu). Konkrétně o tom mluvil i ministr zemědělství Marian Jurečka v tomto přesném přepisu rozhovoru s ČT 24 - http://eagri.cz/public/web/mze/ministerstvo-zemedelstvi/ministr/vystoupeni-a-clanky/interview-ct24-s-ministrem-zemedelstvi.html ,

     Také vám doporučuji si přečíst následující rozhovor o tom, že dovážená jablka se stříkají chemií až 15x za rok - mluví o tom odborný asistent Českého zahrádkářského svazu Vilém Hofbrucker: Zdroj: http://www.denik.cz/ekonomika/dovazena-jablka-se-strikaji-i-pat20111006.html,


      Dále: Od roku 2012 vstoupilo v platnost nové nařízení Evropské komise, které umožňuje používání lešticích látek pro ošetření povrchu dováženého ovoce a zeleniny. V zájmu lepší konzervace... http://www.vitalia.cz/clanky/cerstve-ovoce-muze-byt-nove-konzervovano-voskem/#ixzz4UcrV8AYW atd. atd.... a tak bych mohla pokračovat.
 
 
Image result for dozrávárny ovoce

 
 
 
 
 
 
 
 

TŘEBA O FALŠOVÁNÍ POTRAVIN:

     Mimo jiné - falšování potravin je záležitost stará snad jak svět sám... Ale konkrétně a zpátky do naší doby. Viděli jste jistě již uzeniny v cenové hladině kolem 30-40 Kč/kg. Myslíte, že mohou být z masa? Viděli jste již uzené maso levnější než maso syrové neupravené? Myslíte, že lze popřít zákon zachování hmoty a energie? 
 
  • Viděli jste již šunku levnější než syrové vepřové maso z kýty? Už jste slyšeli od svých známých, že jim přestaly chutnat uzeniny? Že je přestali kupovat?

  • Viděli jste husté a levné jogurty, krásně balené? Barevné? Víte, že jsou s malým podílem mléka (mimochodem obsah mléka se neuvádí) nastaveného škrobem a želatinou? Co je platné, že neobsahují mléčný tuk a údajně po nich zůstanete hubení, když zároveň neobsahují vitaminy vázané na mléčný tuk a vy navíc stejně ztloustnete ze snědeného škrobu?

  • Slyšeli jste již o velmi levném sýru neobsahujícím mléčný tuk, ale obsahujícím rostlinný olej? Slyšeli jste, že průměrný evropský konzument spotřebuje s potravinami ročně až 3 kg tzv. aditivních látek za rok? Ne?

 

 


Víte, co je to za látky a proč je jich potřeba?
 
     Obchodní řetězce potřebují především potraviny levné (proto zrušení závazných norem, aby bylo možno maso a mléko a jiné základní suroviny nahradit vodou a levnými náhražkami) a dlouhodobě trvanlivé - proto obsahují mnoho tzv. aditivních látek -
 
 
  • antioxydanty - zabraňují změnám potravin vlivem kyslíku,
  • barviva - vylepšující vzhled potravin, konzervanty - prodlužují trvanlivost potravin,
  • regulátory kyselosti - slouží konzervaci a dosažení výsledné chuti,
  • náhradní sladidla - slouží přislazování potravin (snad vhodná pro diabetiky),
  • látky chuťově povzbuzující - pro zlepšení a posílení chuti těch surovin, které při zpracování ztratily původní vlastnosti nebo jich bylo dáno malé množství či žádné,
  • zahušťovadla a stabilizátory - pomáhají zvyšovat hustotu a zlepšovat konzistenci,
  • emulgátory - spojí tuk s vodou,
  • aromata - zajišťují řádnou vůni pokrmu,
  • leštidla - pomáhající udržet vzhled, lesk atd atd.

     Přečtěte si, kolik E-ček obsahuje vámi kupovaná potravina. To jsou ony zázraky... Zdálo se vám uzené maso, třeba kýta (šunka), pečeně, koleno nějak objemné ve srovnání se stejnou částí masa syrovou? Ano - tak to je zase voda... To potravináři solili nástřikem a vydatným. Mimo jiné - víte, že i kýta obsahující 1 kg masa a 1 kg vody se smí ještě označovat jako šunka? Teprve ta ještě horší (obsahující ještě více vody či jiných cizorodých látek) se už tak nesmí označovat a říká se jí třeba nářez či šunkový nářez?

     Tak vidíte, co to falšování potravin je a že je potřeba posílit ochranu spotřebitele před cizími i vlastními výrobci potravin. Od r. 2003 sice platí vyhláška o kvalitě některých tradičních vyjmenovaných masných výrobků, ale je mnohem volnější, než původní předpisy a ještě chce svaz zpracovatelů masa její zrušení... To prý proto, že pro zahraniční výrobce není závazná a mohou k nám dovážet ještě levnější, rozuměj ještě falšovanější zboží.  Více zde: http://kvalitapotravin.webnode.cz/falsovani-a-prodej-menehodnotnych-potravin/
 

      Co dělat? Především neplakat. Staré časy se naštěstí nevrátí, ale nové mohou být lepší (ale i horší) než nyní..
 
 d@niela
 
 
 
 
Komentáře
Už jsem to tu psala : Lenka1
V době, kdy se moje máma "léčila" z rakoviny, uvozovky píšu proto, že se ve skutečnosti o žádnou skutečnou léčbu nejednalo, systém ji odepsal a potřebovali jí jenom zavřít hubu, tak během těch 5,5 měsíců údajné léčby byla šokována tím, kolik mladých lidí na tu onkologii chodí. A doktor jí řekl, že v posledních 15 letech dochází ke strmému nárůstu onkologických onemocnění. A u čím dál mladších ročníků.

Prý nikdo neví proč......

Chytrému napověz....
leden 02, 2017 19:48
Danielo : zuza
díky, mám pocit, že někteří pánové vůbec neví co jedí.. Ale hlavně, že jim chutná dobrá chemie. V Kanadě jsem jedla hodně drahé ovoce, a stejně všechno chutnalo po chemii. Když jim to chutná, tak je to nejlepší.
leden 02, 2017 19:54
... : Mikin1
At ctu ten clanek jak chci, je to porad komunisticka sracka proti Havlovi, demokracii a svobodnemu trhu.
Vse uz v diskusi bylo napsano, tak proc se opakovat?
Pokud si nekdo mysli ze bylo v zemi obehnane ostnatymi draty, pri stani v nekonecnych frontach pred vykradenymi kramy lepe nez ve svobodne spolecnosti, jeho chyba.
Podle me je svoboda lepsi nez otroctvi se vsim tim smradkem a teplickem.
A nejlevnejsi znozi muze kupovat leda tak debil.
Stastny novy rok.
leden 02, 2017 19:59
Lenko : Mikin1
a pritom zijou lidi o 7 let dele nez za komancu. To je prekvapko, co? smilies/shocked.gif
leden 02, 2017 20:01
... : zuza
vidím, že chemie působí
leden 02, 2017 20:02
Jsi : Lenka1
F 71. A k tomu negramotnej.
leden 02, 2017 20:02
Mikine, co je s tebou, stalo se u vás doma něco? : d@niela
Kde je ten sympaťák, co dovedl hezky a slušně psát?
Proč tohle děláš? Uvědomuješ si, že všechny ty odkazy jsou konkrétní a na odborníky?

To u vás v Kanadě je opravdu všechno tak dokonalé? Asi se budu muset podívat, zeptat...

leden 02, 2017 21:18
Když si někdo myslí, že zakoupí nejlevnější potravinu a ta bude kvalitní, tak je buď velmi naivní nebo hloupý. : Myška
Oproti dobám minulým mají výrobci povinnost uvádět obsah výrobku. Je tisknut poměrně malým písmem, ale kdo chce, obsah si přečte a má možnost buď koupit nebo nekoupit. A jestli koupí s prominutím sra.ku, tak už je to jeho věc. Tady platí zákon nabídky a poptávky - když obchodník nějaký druh zboží neprodá, příště ho od výrobce nenakoupí... Jenže plno lidí při nákupu hledí jen na cenu, hlavně že je to levné, a tak se mohou u nás prodávat šmejdy, co by se jinde neprodaly.
A není pravda, že k tomu, aby člověk kupoval šmejdy ho nutí nižší příjem než 30 - 40 tisíc měsíčně (to nemá zas až tak moc lidí, rozhodně to není běžná výše příjmu). I s mnohem menším příjmem lze koupit kvalitu. Jenže ta nekvalita je zabalená v lákavých obalech a jak známo i obal prodává...
leden 02, 2017 22:08
Myško, kdybys četla to, co je v tom rozhovoru s ministrem Jurečkou, : d@niela
asi bys to takhle nenapsala.
Protože opravdu jsou věci, které jsou stejné (na pohled) jako ty v zemích původu.

Ale OK, abys si to tedy nemusela otevírat, tak tady ti kousek, který se týká toho, o čem ty píšeš, okopíruju:

Světlana WITOWSKÁ, moderátorka
Jak je to s kvalitou potravin z dovozu, které se prodávají u nás? Protože spousta lidí, kteří mají možnost nakupovat za hranicemi, to taky dělají a říkají, že tam jinak některé výrobky chutnají, i když jsou stejné značky. Je to tak?
Marian JUREČKA, ministr zemědělství
Tady to je problém, kdy některé firmy, především nadnárodní firmy, mají jednotný obal, pokud jde třeba o objem, jednotný logotyp, jednotnou grafiku a přitom v Německu takovýto výrobek bude mít jiné složení než identicky na první pohled stejný výrobek v České republice.
Světlana WITOWSKÁ, moderátorka
Proč to tak je?
Marian JUREČKA, ministr zemědělství
To, že z druhé strany na etiketě napíší opravdu podle zákona to, že to složení je rozdílné a splňují zákon, to je druhá věc. Já to vnímám jako etický problém a jako klamání spotřebitele a právě před 14 dny v pátek jsme tady měli zasedání 8 zemí, z toho byla účast 6 ministrů V4 plus 4, a rozhodli jsme se, že tento problém budeme chtít přednést na radě ministrů zemědělství a adresovat jej také eurokomisařce Jourové, která má na starosti ochranu spotřebitele, že to vnímáme jako země střední a východní Evropy jako problém a jako diskriminaci našich zákazníků a budeme chtít jednoznačně, aby se takovéto klamání nemohlo dít, to znamená, aby ten výrobek musel být na tom logotypu zřejmě zřetelně označen jiným způsobem, aby zákazník jednoznačně věděl, že to není ten stejný výrobek, který zná z Německa nebo z dovolené v Alpách nebo ve Švýcarsku, ale že to je výrobek, který se ten výrobce rozhodl určit pro východní trh; a pak ať se rozhodne ten spotřebitel, jestli takový výrobek vůbec chce kupovat, či nikoliv.

leden 02, 2017 22:20
No jo, : Lenka1
zase ty souvislosti. To některým dělá problém. Na jedné straně:

cit:
Když si někdo myslí, že zakoupí nejlevnější potravinu a ta bude kvalitní, tak je buď velmi naivní nebo hloupý. : Myška
Oproti dobám minulým mají výrobci povinnost uvádět obsah výrobku. Je tisknut poměrně malým písmem, ale kdo chce, obsah si přečte a má možnost buď koupit nebo nekoupit. A jestli koupí s prominutím sra.ku, tak už je to jeho věc. Tady platí zákon nabídky a poptávky - když obchodník nějaký druh zboží neprodá, příště ho od výrobce nenakoupí... Jenže plno lidí při nákupu hledí jen na cenu, hlavně že je to levné, a tak se mohou u nás prodávat šmejdy, co by se jinde neprodaly.

A na straně druhé:
cit:

"Kdybych přišla o práci, šla bych klidně do toho Lidlu za 12 tisíc hrubého. Styděla bych se nepracovat."

A k tomu bonus v podobě kategorického odmítání lidí, kteří jsou na podpoře a k tomu makají načerno, aby si aspoň to kvalitnější jídlo mohli koupit, protože je to prostě fuj a nedělá se to.

No jo, někteří mají ten život tak krásně jednoduchej.


leden 02, 2017 22:35
Ale Danielo, to je právě to - číst složení. A dívat se, odkud výrobek pochází, kde byl vyroben. : Myška
Jakmile vidím Polsko, nekoupím. Dát si pozor na obsah, jestliže uzenina má na prvním místě něco jiného než maso, už nečtu dál. Pokud je uvedeno jako první maso, čtu dál, spočítám podle uvedených procent kolik je tam procent masa celkově a už mám první info, když se mi to pozdává čtu dál, co je tam ještě. Vždyť to není tak těžké.
Je sice hezké, že to pan ministr považuje za klamání spotřebitele, ono to taky klamání je, ale než vymůžou nějakou nápravu - a kdoví jestli - tak je třeba číst obsah a myslet.
leden 02, 2017 22:58
Myslím, že nejjednodušší život máš ty, Lenko1. Pro tebe je všechno tak jasné a ty souvislosti... : Myška
Chápu, že nemáš žádné zábrany, nakonec to tu čteme už hodně dlouho. Když zůstaneš na podpoře a budeš pracovat načerno, na důchod (už tak mizerný, protože jeho výše se bude snižovat, než půjdeš do důchodu) se ti budou počítat pouze roky, ale žádný příjem. Kdežto, když půjdeš dřít do Lidlu, tak se ti budou počítat jak roky, tak příjem. Na černou práci můžeš dojet i jinak - zraníš se při ní, nemáš žádný nárok na nemocenskou, žádný nárok na kompenzaci platu jako je při pracovním úrazu... Ale jo, já vím, takových lidí je fůra, i takových, kteří kývnou na minimální mzdu a dorovnání na ruku... Pak mají vše počítáno z minimální mzdy - průměr na dovolenou, nemocenskou, zápočet pro důchod...

leden 02, 2017 23:08
Myško, : Michal
A přitom jezdíme do Polska pro potraviny. Ne pro všechny, ale uzeniny a sýry jsou tam kvalitnější a levnější. Maso taky.
Radši bch do Německa, ale to je moc daleko od nás. smilies/wink.gif
leden 02, 2017 23:28
Michale, může být. Ale po těch aférách s polskými potravinami u nás já prostě polské nekoupím. : Myška
Třeba v Tescu mívají polský eidam, to už vím, že pro něj musím jinam. Třeba do Lidlu, kde prodávají německý, nebo do Kauflandu, kde mívají český.
leden 02, 2017 23:45
no to jsem tomu dala : OLINA
promin Danielo cbtela jsem jen napsat ze spousta lidi by rado jedlo kvalitne ale nemaji na to. Nemaji ani na to jezdit do Polska ci Nemecka. Co maji delat ti? A neni jich dneska malo
prosim te muzes vymazat ty tri pokusy. Blbne mi komp. Dik
leden 03, 2017 00:02
Myšičko, ach jo - ještě "detail" - v tom rozhovoru se mluví o Německu, Rakousku, Švýcarsku - : d@niela
a jejich potravinách!

Ne o Polsku.

Že Poláci na tom s kvalitou nejsou nejsou nejlíp, to už většina lidí ví,
ale jedná se o to, že si lidi tady koupěj TEN SAMEJ VÝROBEK co třeba ve Švýcarsku, a ono to přeci není stejný... je to "vyrobeno pro východ"..

takže ještě jednou:

Marian JUREČKA, ministr zemědělství
Tady to je problém, kdy některé firmy, především nadnárodní firmy, mají jednotný obal, pokud jde třeba o objem, jednotný logotyp, jednotnou grafiku a přitom v Německu takovýto výrobek bude mít jiné složení než identicky na první pohled stejný výrobek v České republice.


už je to k pochopení?

leden 03, 2017 00:12
Danielo : Mikin1
Neboj, doma je vsechno v poradku a ani si nemyslim ze jsem nejak zhrubnul. smilies/smiley.gif
Reagoval jsem na ten puvodni clanek, protoze to byla opravdu komunisticka kravina na entou.
Co se potravin tyce, divam se vedle ceny i na slozeni. Nejen v Cesku, ale i v Kanade a treba v Thajsku.
Byl jsem ted delsi dobu v Ceske republice a zorientovat se na trhu me trvalo jen par dni. Najit podle popisu skutecny jogurt se skutecnym ovocem vzalo u regalu s mlecnymi vyrobky par minut, ale urcite se to vyplatilo. A loveckej salam byl takova dobrota, ze jeste ted slintam.
smilies/smiley.gif
Jinak souhlasim se vsim, co zde napsala Myska.
leden 03, 2017 05:50
Zajímavé... : Míša šíša
Tak destruktivní prvek a rozvračeč diskuzí NČ se tu diskuzí už neúčastní, takže jsem opravdu na rozpacích, jak se tu mohou pod několika články na přelomu roku vyskytovat výrazy jako "komunistická sračka", tituly "místní soudružky" a "choromyslní", odkazy na Chocholouška a na správný výběr psychiatra atd. atd. A kupodivu to tu nepíše ani ta ošklivá zlá Lenka, ani ten ještě ošklivější a zlejší NČ.

A překvapuje mě, kde že to je schovaná Iris a trochu to tu "neumravňuje". Viz její komentář před Vánocemi:
Mám pocit, že by měla Daniela zavést povinné testy inteligence před tím, než člověk začne chtít přispívat na Kudlanku, třeba jen v diskusi. Cokoliv se sem totiž napíše, je podrobováno kritice některých prudce inteligentních vyvolených, najednou se to tu hemží debilními jedinci, zoufalci a psychiatrickými pacienty....

leden 03, 2017 06:53
Pokud si někdo čvachtá nad dnešním loveckým salámem, : Míša šíša
tak se pak nelze ničemu divit a jen mohu dotyčnému popřát dobrou chuť a pevné zdraví.
Nařízením komise EU lovecký salám získal možnost při dodržení striktních podmínek užívat modrožluté unijní logo. Když jsme se však rozhodli otestovat kvalitu loveckých salámů, nenarazili jsme v obchodech ani na jeden, který by tuto známku nesl. Proč? Užívání loga zaručená tradiční specialita (ZTS) je podmíněno použitím uznané tradiční receptury s vymezeným obsahem konkrétního druhu masa, tuku, koření a dalších přísad. Znamená to, že jsou na lovecký salám kladeny vyšší nároky, jejichž pokoření výrobcům zřejmě za námahu nestojí. Lovecký salám si zvládnou vyrobit podle svého a levněji.

Zdroj: https://www.dtest.cz/clanek-4188/test-loveckych-salamu-2015

leden 03, 2017 06:57
kde je veřejnoprávní TV a rozhlas? : vlk
aby nás odbornou osvětou a investigativní novinářskou prací chránil před fake potravinami a jejich producenty!?

Nikde!

Stejně jako v případě objektivních informací. Jsou to jen poslušné součástí vlády silových svazků - fasces, česky řečeno fašismu!

Hlavně, že tu máme orgán pro pravdu a lásku, aby bylo jasné co je co a nikdo slepě netápal v pochybách, kde je ta pravá pravda a co "dezinformace".

Nejde jen o potraviny, platby za telefon a data jsou to samé svinstvo. Voda to samé.
leden 03, 2017 08:14
Danielo, já o voze, ty o koze. : Myška
Takže taky ještě jednou - to, že se u nás, a vůbec asi ve všech zemích bývalého východního bloku krom bývalé NDR, neboť to je součástí Německa, prodávají výrobky, tvářící se stejně jako ty, co se prodávají na Západě, ale upravené pro východní trh, je už profláklá věc. Nezřídka se tyto méně kvalitní výrobky vyrábějí v Polsku. A proto čtu etikety - složení a zemi původu. A proto to doporučuji všem. Už je to k pochopení?
Takže znovu - ať už kupuješ výrobek jakýkoliv, čti pečlivě etiketu. A když se ti ve složení něco nezdá, nekupuj. To platí obecně. Kdyby to tak dělali všichni, nekvalitní výrobky by neměly šanci. Jenže mnoho lidí je tak zaslepeno cenou, že na nic jiného než na cenu - co nejnižší - neślyší. A pak se v diskuzích hroutí nad tím, co si výrobci a prodejci dovolí. No proč by nedovolili, když to všechno prodají!
leden 03, 2017 08:20
Myško, : JanaJ.
dovedeš si představit, že máš důchod pod 8 tisíc, zdravotní stav ti neumožňuje jít si přivydělat a ráda bys jedla kvalitní potraviny, nic luxusního, žádné uheráky a šunky, ale základní potraviny bez jedů. U ovoce a zeleniny si těžko přečteš, co obsahují.
Vadí mi, že je vůbec dovoleno ty potraviny plné barviv a jiných jedů prodávat.

NČého komentáře mi tu chybí, určitě víc než ty Mikinovi nenávistné.
leden 03, 2017 08:24
Spatne jsi se vyspinkala, Miso siso? : Mikin1
Ze se poustis do osobnich utoku? smilies/wink.gif
Ja napsal jen svuj nazor. A ten loveckej salam byl opravdu vybornej. Vsak taky stal o neco vic a byl fakt z masa. Tech par jogurtu ktere jsem vyzkousel byly taky mnam mnam. Proti tem socialistickejm uplna mana nebeska.
Clovek si dneska halt musi precist co je na obalu, kdyz ho uz zadny Velky soudruh za rucicku nedrzi....
leden 03, 2017 08:29
No, tak zrovna lovecké salámy jsou na tom s kvalitou celkem dobře. : Myška
Dají se sem uvést odkazy na různé testy, kde salámy různých výrobců dopadají různě, podle toho, co se testuje a na co se v testu klade důraz. Ty si může každý vyhledat sám.
Akorát na dtest musí mít člověk buď předplatné nebo si jednorázově zaplatit vstup na ten který test. Takže Míšo šíšo, když jsi napsala A, napiš i B a seznam nás s výsledkem testu, aspoň ve zkratce. A hlavně, prosím, napiš, konkrétně z jakého důvodu nemají lovečáky modrožluté unijní logo. Jistě je to dál v placené části testu vysvětleno.

leden 03, 2017 08:42
JanaJ - myslíš si, že základní potraviny, jak píšeš, kvalitní, bys koupila za pár kaček? NE. : Myška
K dostání jsou kvalitní potraviny, ale jejich výrobní cena je prostě vyšší než výrobní cena šuntů. Já za to fakt nemůžu.
U ovoce a zeleniny si těžko přečteš co obsahují - nezlob se na mě, ale pokud chceš mít jistotu, že kupuješ co nejzdravější, tak musíš kupovat bio. A ani tak nemáš stoprocentní jistotu, že nebylo použito hnojivo či postřik. Nikdo z biovýrobců to totiž nepřizná.
A jestli si někdo myslí, že za socáče kupoval zdravou zeleninu a ovoce bez chemie, tak je vedle jak ta jedle. Za socáče se hnojilo průmyslovými hnojivy, používaly se postřiky,... Akorát někteří zahrádkáři si pěstovali zcela bez chemie, ale to dnes taky.
leden 03, 2017 08:58
Myška : Lenka1
za prvé jsem nepsala o sobě.

Za druhé, když tu možnost budu mít, tak ji bezesporu využiju.

A za třetí - vždyť píšu, že máš jednoduchej život, když věříš, že z výše výplaty v Lidlu se ti vypočítá fajnovej důchod. smilies/grin.gif Nebo ta nemocenská. Nebo že za x desítek let nějakej důchod vůbec dostaneš.

A nejspíš se - hypoteticky, protože ty v Lidlu neděláš, tak jenom uvědoměle plácáš - důchodu nedožiješ, protože tě dřív dostane rakovina ze vší tý chemie, kterou jsou dneska potraviny pro chudší část obyvatel nacpaný.

No prostě jednoduchej život. Stačilo by, kdybys jenom uznala, že na tomhle článku i na tom předchozím, kterej Danielu inspiroval k tomu, aby napsala další, je pořádnej kus pravdy.

Ne, ty vždycky řešíš jenom jednotlivosti. Ale uchází ti, a to dost těžce, že dohromady jsou ty tvoje názory velmi rozporuplné.

Ale to nic. smilies/tongue.gif
leden 03, 2017 09:01
Obávám se, že s vámi dvěma je veškerá diskuze naprosto marná : Míša šíša
1. Nikde nevidím žádný můj osobní útok
Mimochodem, když jsi tak dobře studoval etiketu toho výborného lovečáku, prozraď nám výrobce, ať víme, na čem si máme pošmáknout.

2. Důvod, proč nemají lovečáky modrožluté unijní logo, je uveden přímo v části textu, který jsem tu okopírovala, netřeba pátrat v placeném textu. Důvod je zcela prozaický: nebyla dodržena původní tradiční receptura pro lovecký salám.
leden 03, 2017 09:06
Tech par jogurtu ktere jsem vyzkousel byly taky mnam mnam. Proti tem socialistickej uplna mana nebeska .... : vlk
ty odporné socialistické jogurty byly:
a) ze skutečného mléka
b) z jogurtových kultur
c) z marmelády vyrobené pouze z ovoce a cukru
d) ve sklenici
c) uzavřené hliníkovým víčkem, tedy celý obal 100% recyklovatelný
Tehdy to byl běžně dostupný výrobek za lidovou cenu.

Dnes je takový jogurt exkluzivním výrobkem za špičkovou cenu pro běžného spotřebitele dostupný jen jako sváteční potravina.

Dnes je běžný jogurt z čeho?
a) mléka minimum nebo skoro žádné
b) jogurtové kultury dávno mrtvé nebo žádné
c) místo ovoce umělá sladidla a barviva, škrob
d) vše v plastu plném PCB, ftalátů a změkčovadel
e) stabilizátory a konzervanty
f) obal končí na skládkách a ve spalovnách
leden 03, 2017 09:07
Myško, : JanaJ.
takže kdo má malý plat nebo důchod tak musí jíst jedy. A to je podle tebe v pořádku?
Myslím, že tento článek je o tom jaké nezdravé potraviny jsou teď v obchodech a ne o tom co se prodávalo za socialismu, nevím proč to sem pořád taháte.
leden 03, 2017 09:13
JajaJ, protože to souvisí. Tady se stoná po socialistických potravinách jako etalonu kvality. : Myška
Není mojí vinou, že výrobní cena jogurtu (píšu jogurtu, což je mléko a jogurtová kultura) je vyšší, než výrobní cena šuntu plného škrobu, želatiny a trochy mléka.
Jestli je to v pořádku? No, asi bys nechtěla něco vyrábět a prodávat to pod cenou, za kterou bys to zvládla vyrobit, že?
leden 03, 2017 09:26
vlku : JanaJ.
naprostý souhlas.

Včera jsem zaslechla kousek pořadu o tom, jaký strašný podvod byla fluorizace vody a podávání fluor. tablet dětem, jaký je to jed. Úplně mi z toho bylo špatně.
leden 03, 2017 09:26
Krátký článek který jsem napsal do idnes.cz před 3 roky. : Pepa
Kup si maso u českého řezníka.

Kup si maso u řezníka v domnění, že je lepší než v marketech! Předkládám vám rozhořčené vyprávění občana, který vážně uvažuje stát se vegetariánem.

Tak mi to nedá a musí to ze mě ven. Není to tak dlouho, co jsem dělal vjezdovou bránu pro jednoho majitele velké firmy na výrobu uzenin. Z počátku morous, ale slovo dalo slovo a zjistili jsme, že máme společného koníčka, modely letadel.
Vše se najednou otočilo a začal být sdílný. Samozřejmě jsme si postěžovali na situaci u nás atd. Potom z něj začaly „padat“ informace, které jsem dodnes nestrávil. Je dodavatelem uzenin do jednoho obchodního řetězce. Má smlouvu, že obchodní řetězec si sám určí cenu za uzeninu. Musí dodržet pouze hmotnost výrobku, složení nikoho nezajímá.

Jak sám řekl, v roce 1990 se zrušily normy, takže to není problém. Řekl, že svoje uzeniny nejí a se smíchem dodal, že by mi to také doporučoval! Vše je to jenom velký kšeft. Do teď nic zvláštního, každý asi ví, že párky a buřty již nejsou uspokojivé kvality. Při opékání nad ohníčkem, buřty z neznámého důvodu padají s prutu a mizí v plamenech. Jsou nacpané sojou a jinými, nám neznámými doplňky.
Mistrovstvím "chemiků," tak nazývá řezník odborníky, kteří vynalézají složení výrobků. Všem vám je dobře známá šunka. Je vyrobena ze zbytků, které zůstanou na kostech. Kosti se tlakem vody či vzduchu očistí. Pod velkým tlakem se získaná „kaše“ slisuje tak, aby to vypadalo, že jsou to kusy masa, přidá se pár chemikálií, aby se to nerozpadlo a je z toho úžasná „šunka“ za Kč 80,--, do které se navíc napumpuje voda. (pak to dělá ten krásný sliz uvnitř).

Tohle jsem také tušil. Ovšem brada mi spadla, když jsem se dozvěděl, že má ve smlouvě uvedeno vracení neprodaného masa na konci své životnosti, za účelem nového zpracování. Maso se přebere, které ještě nesmrdí a z toho se udělá nádherné uzené. To, které je již chycené, se prožene chemikáliemi a dělají se z toho kořeněné masové směsi, nebo tzv. "pochoutky na gril". Nikomu to samozřejmě asi neuškodí, protože je to důkladně ošetřeno, ale mně je z toho na blití.

( Pokud takhle funguje všechno v této republice, tak potěš Pánbůh ! Když jsem chodil do školy, někdy v osmdesátých letech většina lidí umírala na infarkty a jiná cévní onemocnění. Teď je to samá rakovina zažívacího traktu či tlustého střeva.

A všichni se diví, že je jí obrovský výskyt. Z čeho jiného by to bylo než ze žrádla !!! Bohužel si to lidi dělají tak nějak sami, když si tyhle laciné s..... kupují.
Obchod je obchod, když je poptávka, tak je nabídka. Každý by si měl spočítat, že když kilo masa stojí Kč 150, Kč, že kvalitní, tepelně opracovaný výrobek nemůže stát polovičku.

A tak dál lidé do sebe cpou podřadné potraviny a večer si řeknou, to jsem zase ušetřil... Dobrou chuť.
Zdroj: http://josefkouba.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=328297


leden 03, 2017 09:31
Vlk - já si pamatuji ze socialistického obchodu marmeládu pouze více či méně řepnou s příchutí nějakého ovoce. : Myška
Naštěstí se u nás nikdy marmelády nekupovaly, protože díky zahradě jsme byli a jsme stále soběstační.
Taky si pamatuji jogurty - byly z mléka a jogurtové kultury. Byly hnusně kyselé, prodávaly se v plastových kelímcích v takových, v jakých se dodnes prodává hořčice.
Mám před sebou bílý jogurt řeckého typu, obsahuje mléko a jogurtovou kulturu. 150 g. Vyroben v Německu. Stál asi 15 korun, ale v malém obchůdku, kde je všechno drahé. V Tescu jsem ho kupovala jistě za míň, ale přesně si cenu nepamatuju. Je jemný, má výbornou nepříliš kyselou chuť.
leden 03, 2017 09:36
Lenko1, tak trochu mi připomínáš naše tmavší spoluobčany. : Myška
Taky mi vyhrožovali rakovinou...

Stačilo by, kdybys jenom uznala, že na tomhle článku i na tom předchozím, kterej Danielu inspiroval k tomu, aby napsala další, je pořádnej kus pravdy. Tobě stačí málo, že? Asi jsi pozorně nečetla všechno co jsem psala, protože pak bys nenapsala takový nesmysl. Přečti si moje příspěvky znovu.

Lenko1, ty demagožko! Nepíšu, že se z výplaty v Lidlu vypočítá fajnový důchod, ale důchod. Furt lepší z výplaty v Lidlu, než z ničeho na pracáku. A stejně nemocenská.


Další tvé výroky je škoda času komentovat.
leden 03, 2017 09:41
Míšo šíšo, doufala jsem, že to nedodržení původní receptury bude v dalším textu nějak více rozvedeno. : Myška
A vypsáno v čem konkrétně je receptura jiná.
leden 03, 2017 09:42
..... dovolím si trochu čtení: : Nona
leden 03, 2017 09:47
Myško, : Míša šíša
je to rovněž uvedeno v tom okopírovaném úryvku, nevím, proč si to nemůžeš rovnou přečíst celé než reaguješ: jedná se o nedodržení vymezeného obsahu konkrétního druhu masa, tuku, koření a dalších přísad.
V placeném textu už je pak přímo test vybraných dvanácti vzorků loveckých salámů, z nichž tři vůbec nesplnily současnou českou zákonnou normu na obsah čisté svalové bílkoviny a neměly by se ani nazývat "lovecký salám". Pokud by tě toto konkrétní testování skutečně zajímalo, vyhledáš to na internetu i na mnoha jiných stránkách než je přímo dtest. Ale přece tě nebudu učit, jak si máš na internetu vyhledávat požadované informace, ne?
leden 03, 2017 10:15
v tom jogurtu, co pamatuji (ve skle) : vlk
byly v té marmeládě "z řepy" jahodová semínka a chutnala po jahodách. Srovnat to šlo snadno, jahody nám rostly i na zahradě.

Socialistické jogurty v kelímku neznám. Takové zápaďácké móresy se tu nekonaly. Nejdříve se musel tehdy ve sklenici pořádně zamíchat, jinak nešel ani dostat ven. Ty dnešní mají konzistenci řídkého exkrementu a jejich požívání má stejný výsledek. Naštěstí jdou koupit i ty s původní chutí a marmeládou, jen je jich 5× méně ve skleničce a jsou 5× dražší v přepočtu na tehdejší cenu.

Ale buďte v klidu, těch co takové potraviny pamatují je čím dál méně a tím pádem bude čím dále jednodušší namluvit sobě i okolí, že je to vlastně fajn, že baštíme hnůj za vyšší ceny, než Germán a pár kilometrů na západ.
leden 03, 2017 10:23
.. : zuza
tak a teď mi prosím poraďte jak mám vybírat jablka, hrušky, slívy atd.
leden 03, 2017 10:38
Vlku, chceš říct, že za socáče se jogurty prodávaly jen ve skle? Jestli jo, tak si to pamatuješ moc špatně. : Myška
Krom jogurtů v kelímku jak jsem psala, se prodávala Jovonka, to byl taky nějaký jogurt s marmeládou, a Alma, to byl jogurtový nápoj s ovocem. Vše v plastu.
leden 03, 2017 10:42
Míšo šíšo, detailní srovnání normy a skutečného obsahu jsem v žádném testu nenašla. : Myška
A tak jsem sázela na dtest...
leden 03, 2017 10:43
Vlku, vždyť jsem o marmeládě psala - : Myška
s přídavkem ovoce. Nevidím rozpor.

leden 03, 2017 10:43
Zuzo, kde? V supermarketu? : Myška
Nebo obecně?
leden 03, 2017 10:45
Myško : zuza
do supermarketů nechodím, tak kde?
leden 03, 2017 10:50
myško : Lenka1
cit:

Lenko1, ty demagožko! Nepíšu, že se z výplaty v Lidlu vypočítá fajnový důchod, ale důchod. Furt lepší z výplaty v Lidlu, než z ničeho na pracáku. A stejně nemocenská.

Furt lepší z dávek a rachoty načerno než z výplaty v Lidlu. protože prodavačka v Lidlu si těžko může koupit kvalitní řecký jogurt 150 g za 15 kč. (U nás teda stojí 17,90).

Kromě toho jsi ještě tak nějak zapomněla odpovědět na dotaz, co mají dělat lidi, kteří jsou poctiví a s,ušní a na rozdíl ode mě mají zábrany, tak žijou z ruky do huby a ten tebou uvedený řecký jogurt si z ubohé výplaty koupit nemůžou.

Ten dotaz zněl, jestli je podle tebe v pořádku, že lidi, kteří mají málo peněz, konzumujou jedy, protože na kvalitní jídlo nemají? A položila ho JanaJ.

Demagog jsi tady ty, záměrně ignoruješ to, co se ti nehodí do krámu.
leden 03, 2017 11:00
A k té tvé neochvějné víře ve stát : Lenka1
a důchody jenom tohle:


leden 03, 2017 11:02
... : mia I
ad kyselý jogurt - jogurt je přece kysaný výrobek smilies/wink.gif to že se teď cpe všude, tedy i do jogurtů, cukr a různé sračky je "výdobytek" moderní doby. Jogurt ze své podstaty kyselý resp. nakyslý být má. Já tu mám teď zrovna tři Hollandie.

Když člověk před třiceti lety šel pro salám, nemusel číst, kolik je v něm masa. Prostě věřil, že kupuje salám. Zrovna tak , když šel pro čokoládu, věřil, že kupuje čokoládu, ve které je převážně kakao, ne převaha cukru. Nikoho tehdy nenapadlo, že by v potravinách bylo přidáno něco jiného. To je smutné, že musím u každého zboží číst složení, abych měla jistotu, že špekáček je opravdu špekáček, sýr je opravdu sýr.. Je to bohužel daň za to, že potravinářského zboží je přehršel a spotřebitel chce navíc dlouhou záruční dobu, proto tolik chemie. I nakupovací návyky se změnily, vše pod jednou střechou, nakoupit na delší dobu. Kdyby bylo méně druhů a kvalitnější bylo by lépe. Stejně spousta zboží skončí ve stoupi, Včera jsem v kontejneru na prodejně v Kauflandu v Rokycanech viděla zmačkané kartony, mezitím slisované jogurty, pomazánkové máslo atd... Hnus jak se s neprodaným zbožím zachází. Kolik přírodních zdrojů, lidské práce za výrobou potravin je a pak končí takhle..

Ty sra..y vsupermarketech na rozdíl od českých potravin určitě konkurence schopné nejsou resp. by rozhodně nebyly pokud by naši zemědělci měli srovnatelné podmínky jako zemědělci jinde v EU, za tuhle nespravedlnost můžeme poděkovat politikům, že nedokázali vyjednat rovné podmínky pro naše zemědělce.

Srovnání, kolik stálo máslo dříve a nyní a z toho plynoucí statistika , že na kostku másla vyděláváme kratší dobu než za bolševika kulhá na obě nohy. Jenže na jakou kostku másla, jaké kvality , srovnávat by se měla kostka másla té nejvyšší kvality . Heru třeba vůbec nekupuji, to je "polystyren" z Polska. Když peču, vařím tak jedině máslo nebo zlatou hanou se smetanovým zákysem.

Když přivezu meruňkovou či jahodovou zavařeninu z Německa (ty ostatní rybízové, muchovníkové si vyrábím sama) musím je rychle spotřebovat. Už se mi stalo, že po krátké době chytly plíseň,je vidět, že na rozdíl od těch českých, vnich žádná chemie není.

Jenže pořád je tu ta nezodpovězená otázka. Jak z platu 10 tis. netto má taková prodavačka, uklízečka, platit byt, šetřit si na důchod ,.. a ještě kupovat hodnotné jídlo?? to je pak jíst opravdu rohlík s máslem, české jablíčko, vařit brambor s mrkví. No pro sebe ještě ano, ale co když má doma puberťáka, který jí za dva??
leden 03, 2017 11:07
Zuzo, do supermarketů nechodíš... kde nakupuješ? : Myška
Já jabka kupuju na uskladnění přímo u pěstitele. Nakoupím, strčím do sklepa a je to. Hrušky nejím, tak nekupuju. Zeleninu klidně nakoupím v supermarketu, když dojde naše, co si pěstujeme. Nedělám z toho vědu. Nevěřím, že ta drahá, deklarovaná jako bio, je skutečně bio.
Asi bych spíš onemocněla z těch všech obav, co někteří máte.
leden 03, 2017 11:23
Mio, : Míša šíša
Ty sra..y vsupermarketech na rozdíl od českých potravin určitě konkurence schopné nejsou resp. by rozhodně nebyly pokud by naši zemědělci měli srovnatelné podmínky jako zemědělci jinde v EU, za tuhle nespravedlnost můžeme poděkovat politikům, že nedokázali vyjednat rovné podmínky pro naše zemědělce.

Asi takto - viz rozhovor s ministrem zemědělství:

Moderátorka: Ještě se dostaňme k agendě vašeho ministerstva, vy jste dnes informoval o tom, o průzkumu, ze kterého vyplývá, že řetězce obchodní dávají vyšší přirážky na české potraviny. Dovedete vysvětlit, čím to podle vás je?

Marian Jurečka: Je to něco, o čem už hovoříme zhruba rok a půl. My tyto signály máme od našich potravinářských firem z České republiky, že říkají, řetězce nakoupí některé produkty za stejnou cenu od nás i ze zahraničí, ale na ty domácí dají výrazně vyšší marži, tudíž ty domácí produkty se neprodávají, ale naopak se lépe prodávají ty produkty například z té mateřské země, odkud ten obchodní řetězec sídlí. Já jsem dneska na Žofínském fóru zveřejnil informace, které jsem dostal od ministerstva financí, kde ministerstvo financí dělalo určité šetření mezi řetězci a kde vlastně se na určitém vzorku odebraných potravin při jejich cenovém rozboru tyto věci opravdu potvrdily.

Moderátorka: A můžete říci, z jakého vzorku ten průzkum vyplývá?

MJ: Já se přiznám, nechci teďka tady přímo říkat řetězce, nemám k tomu, nemám k tomu svolení, u kterých řetězců to probíhalo. Probíhalo to víc jak, nebo řeknu víc jak u poloviny řetězců v České republice, a byly to položky, především jako je máslo, jako je mléko, tak hlavně u těchto položek se to opravdu prokázalo.

Moderátorka: Protože ono to je ale asi důležité, předpokládám, i vzhledem k tomu, zdali se to týká úplně všech či nikoliv, a zdali se jedná o záměrnou diskriminaci. Vy si myslíte, že ano?

MJ: Já ten pocit u některých obchodních řetězců mám. Mám ho velice silný, budu se snažit pracovat na tom, abychom to opravdu prokázali, ale hlavně abychom se dokázali s kolegy z ministerstva financí dohodnout, jaké kroky lze volit k tomu, aby se tato praxe neděla dál. Tady je problém, řekněme, toho určitého maržového znevýhodňování těch domácích produktů, ale pak ten výzkum také prokázal to, že jsou tady prodeje některých výrobků za podnákupní ceny, což je taky problém, protože vlastně ten výrobek, jeho hodnota i pro toho výrobce vlastně je potom devalvována a také to je určité křivení toho trhu.

Moderátorka: A vy tam vidíte tu přímou souvislost v tom, že ty přirážky jsou vyšší, aby se ty potraviny prodávaly méně? Protože třeba agrární analytik říká, že naopak roste zájem o české potraviny, to znamená mohlo by jít i o obchodní záměr, mohlo by jít o to, že někdo chce toho prodat více zboží za více peněz, což by dávalo také logiku. Vylučujete to?

MJ: Já to vysvětlím na konkrétním příkladě, ať to divák naprosto jednoznačně pochopí. Řeknu příklad. Obchodní řetězec může nakoupit máslo z České republiky i z Německa za 20 korun. Je to stejný výrobek, stejné, stejné množství, ale na to české máslo dá cenu 40 korun a na to máslo z Německa dá 30 korun. Na obou dvou vydělává, ale logicky co se bude víc prodávat, co koupí zákazník, no to levnější máslo z Německa. A nám se, řekněme, v určitých indikátorech ukazuje, že takto ty obchodní řetězce některé vlastně dokáží zvýhodňovat produkty ze země, odkud nebo kde sídlí ta jejich matka, to znamená kde sídlí ten obchodní řetězec, takže toto se nám vlastně, zase je to další věc, která se nám i tím výsledkem ministerstva financí vlastně potvrzuje, že bohužel v praxi se tady toto děje.
leden 03, 2017 11:33
Pepo, : Michal
něco o té výrobě masa je k přečtení zde: http://www.grilovani-barbecue.com/viewtopic.php?f=74&t=1960&hilit=sliz. Je to dost poučné.

Souhlasím, že polské potraviny tady jsou mizerné. Souhlasím s tím, že z Německa, Rakouska, z ... jsou lepší. Ovšem i ty v Polsku koupené jsou lepší, než polské koupené tady. A o tom to všechno je. Pro místní to dobré a Češi, pro ty je dobré cokoli. Jistě, kdo má peníze jí lepší, musí ovšem číst to drobné písmo na etiketách.

S těmi cestami na nákupe se to má tak, že svaz důchodců pořádá třikrát do roka nákupní zájezd do Kudowa Zdroj. Cena je 100 Kč a na to maj všichni, ušetří na nákupech. Ono je to totiž nejen lepší ale i levnější než tady.
leden 03, 2017 11:36
Lenko1, ale z dávek a práce načerno se ti důchod nevypočítá. : Myška
Ani nemocenská.
leden 03, 2017 11:37
Michale : mia I
v pořadu u Jílkové byla jednou diskuse o polských potravinách a tam také říkal jeden diskutující, že polské potraviny v Polsku jsou jiný level než ty polské v českých obchodech.
leden 03, 2017 11:42
Lidi, který si nemůžou koupit řeckej jogurt, : Krakonoš
si koupěj choceňák nebo hollandii. Jsou z mlíka. Pokud se jim nelíbí složení ovocný složky, udělaj si marmeládu doma (když nemaj na kvalitní džem bez chemie a s ovocem), jako to dělali po celý staletí i před 89. Pokud nemaj ani na choceňák, musej vomezit cikára a pívo, jinak to asi nepůjde. Mimochodem výtečnej jogurt řeckýho typu z český mlíkárny stojí kilo 64 Kč, tj. 150 g je za 9,6 Kč, nikoli za 17. Atakdál, prostě, kdo chce bejt nas*anej, tak si nechá svým mozkem ty důvody k nas*anosti vyrábět vod rána do večera bez vohledu na vobjektivní realitu a fakta. (I to nejkvalitnější máslo, jaký si člověk dovede představit, je levnější, než za bolševika např. Jinak stará známá pravda je, že kdo chce ušetřit a jíst kvalitně, musí vařit. Když už jsem neschopnej vydělat si na kvalitní potraviny, měl bych se naučit aspoň vařit. Pokud nedokážu ani to, nejni mi pomoci.)

Cele recyklovanej vobal vod jogurtu měl jednu malou nevýhodu - nerecykloval se, protože bolševik na nějakou recyklaci zvysoka s*al. Recyklovatelný hliníkový víčko je výtečnej argument, dokud ho člověk nedonese do sběrnejch surovin - tam se ti totiž, milej vlku, vychechtaj - víčko se nedá recyklovat, protože se při tavbě spálí - je moc tenký. Mimochodem, tys evidentně do socialistickýho krámu nechodil a posílals manželku, jinak bys nemohl psát takový kraviny, že neexistovaly plastový kelímky.

Ale je to marný, marný, marný, marný..... až do alelujá.

No a p.s. pro Danielu: Hodinkou nenávisti jsem ani tak nemyslel ten samotnej článek (to byla jen minutka nenávisti smilies/wink.gif ), ale diskusi pod ním. No a tady máme druhej díl. Tak si tu černotu a zmar všude kolem užívejte, když to tak vidíte, my ostatní si užijeme pěknej a plodnej rok 2017. Ten přeju každýmu, kdo je vochotnej něco dělat. A taky něco dělat sám se sebou. smilies/smiley.gif
leden 03, 2017 11:50
Myško : zuza
myslíš, že bez supermarketu nejde žít? Když máš malý důchod a do velkých obchodů třeba 30 km tak co jako? Vy asi všichni žijete ve velkých městech a jste prostě mimo realitu lidí z venkova. Já viděla na farmářských trzích malinový med. No pro toho kdo chová včely vyvolá jen posměch, ale on ten prodejce měl těch druhů asi sedm, a lidi kupovali o závod. Taky umytá polská jablka vydávaná za česká... Já tedy obavy až tak nemám, ale vím, že opravdu někdy nakoupit slušné jídlo je velký problém. A neustále trávit čas v obchodech a číst a studovat cedulky je děs, nebo myslíte, že se to tak má? Na to si myslím platíme dost velké daně a je dost placených politiků, kteří mají zajistit pro své obyvatelstvo trochu slušného jídla.
leden 03, 2017 11:54
... : Bara
Mikine, lovecky salam (muzes mi sdelit od ktere firmy byl?) byl pro tebe takova dobrota, ze jeste ted slintas.....Ja jsem uz zkusila tolik ruznych loveckych salamu a ani jeden uz neni to, co byvalo. Ta typicka chut je pryc, at koupim levny nebo drazsi, nechutna mi, neni chutny, uz ho nekoupim, ani ten ze Studene a Zirovnice, to stejne je gothajsky. Ten jsem milovala, bohuzel, ani ten uz neni to, drive. Skoda, ze zrusili ty puvodni normy co musel vyrobek obsahovat.
Nedavno jsem sledovala rozbor a kvalitu masla. Od nejlevnejsich po nejdrazsi. Prekvapive bylo, ze nejlepsi bylo to nejlevnejsi?!
Uz kolikrat jsem se presvedcila, ze i kdyz si priplatim a myslim si, ze kupuji kvalitu, neni tomu tak. A to taky ctu ta mala pismenka na obalech.Proste clovek nikdy nevi.....
leden 03, 2017 11:58
Myško : Lenka1
to jistě ne, v tom souhlasím, ale jde o to, že když budu mít dávky a výplatu načerno, tak si pár tisíc měsíčně ušetřím - na ten důchod i na tu případnou nemocenskou, víme.

Pochopitelně jenom blbec by při takovém modelu všechno rozfofroval.

Přijde mi to jako mnohem lepší způsob se zabezpečit než jako blbec dělat někde na plnej úvazek za pár šupů, nemít na kvalitní jídlo a doufat, že když jsem poctivá a platím odvody, tak mi stát pak za třicet let dá dost velkej důchod, abych mohla normálně žít, neobracet každou korunu a nevybírat týden před výplatou důchodu popelnice.

JO a k tomu nároku na důchod a odpracovaným letům - bylo to 25, pak to zvedli na 35 a je vysoce pravděpodobné, že se to bude zvedat dál. Takže většina lidí se důchodu nedožije. Pominu to, co jsme rozebírali minule, že stejně budou lidi nad padesát let vesměs nezaměstnaní (netýká s úředníků a politiků), protože prostě zdravotně a fyzicky nebudou zvládat.

Jak jsem psala - červenej pytel nebo modrej - to je jedno, peníze, to minimum, dostaneš vždycky.

Jedinej, kdo na tom prodělá, je stát, což mi žíly netrhá. Já jsem ho nerozkradla a nevidím důvod, proč bych to měla odsrat tím vším, o čem jsem psala.


leden 03, 2017 12:14
... : mia I
tady to vypadá na přírůstek u Krakonošových smilies/grin.gif když zmiňuje že si užije plodnej r. 2017 a je vochotnej něco pro to dělat smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
leden 03, 2017 12:15
zuzo, : Krakonoš
já fakt nestuduju neustále cedulky. Protože překvapivě v naprostý většině kupuju porád dokola stejný výrobky. Ty to máš nějak jinak? Nebo nějaký problémy s pamětí?
Báro, tak to je skvělá zpráva - kvalitní máslo je dokonce levný. Jistě si už budeš kupovat jenom takovou značku, která ti vyhovuje - cenově i chuťově.
leden 03, 2017 12:16
A porád mě udivuje, : Krakonoš
jak si někdo myslí, co všecko mu maj politici "zajistit". Pak se dá pochopit ta neustálá snaha politiků sešněrovávat společnost stovkama novejch a novejch zákonů, který nás "vochráněj" před naší vlastní blbostí. Lid si to patrně přeje, ale mně z takový společnosti vstávaj hrůzou všecky chlupy.
leden 03, 2017 12:19
... : *deeres*
Uzeniny nejím, maso sporadicky, mléko a tvaroh, mrkev, brambory, cibuli,česnek a vajíčka od místního hospodáře, jogurt si dělám sama, stejně tak marmošky.Kysané zelí nakupuji rovmnou od pěstitele z jeho krouhárna je fakt skvělý.https://www.firmy.cz/detail/1693867-krouharna-plechaty-slapanice-budenicky.html Kdo bydlí poblíž, vřele doporučuji. Podtržené pomeranče a mandarinky nejím, nejím hořkou mrkev, dřevnaté cukrářské blumy a dřevnaté víno,zelené banány, nejím cibuli hnijící od prostředku a nejím ani jablka, která vypadají nadherně zvenku, ale jsou bez zápachu a bez chuti a někdy jsou načnuté už od prostředky hnilobou. Nekupuji ani brambory s rakovinou. Pokud nepeču chleba doma, kupuji ten nejobyčejnější v Tescu, protože z toho našeho marketu, se na rozdíl od chleba z Globusu, nebo Lidlu dá zamrazit, aniž se po rozmrznutí rozpadne. V Lidlu kupuji tvrdé sýry vyrobené v Německu. Ovoce se tu dá nasbírat v opuštěných sadech a jsou tu dokonce i druhy, které vydrží až do pozdního jara, jako zvonková jablka, nebo koženáče. Ale kolem domů si lidé stromy vykáceli, mají tam bazény. Zmizely moštárny i sušárny ovoce, které byly dříve v každé zapadlé vísce. Nikdo je nepotřebuje, to ovoce, co tak skvěle vypadá, se přece dá koupit.
To jsme to dopracovali, dříve v krámech nic nebylo, jenom základní potraviny a tak se shánělo.
Dneska si to rovnou musím vyrobit a nebo nakoupit přímo od zdroje.
leden 03, 2017 12:30
jiný kraj, jiný jogurt, v naší obci mezi kopci byl ve skle. : vlk
Ale o něj přece nejde, jde o to že si nikdo nedovolí napsat a zveřejnit že jogurt (nebo cokoli jiného) je předražená sr××ka a výrobce je zmetek. Bo by přišel o inzerci a nebude na dividendy.

Výrobci dělají jen to, co jim naše zákony dovolí! A kdo píše a schvaluje zákony?

Jo a hliník se před recyklací drtí na granulát a ten se taví v ochranné atmosféře, to jen pro místního odborníka na sběrné suroviny ...
leden 03, 2017 12:35
A víte, že první ovocný jogurt spatřil světlo světa v Radlické mlékárně? : *deeres*
To k tomu hnusnýmu kyselýmu jogurtu, který se vyráběl podle radlické receptury ve čtrnácti evropských zemích. Ještě za socíku ta tradice dlouho trvala, než někdo vymyslel hnus Jovonku v plastu. Ale to jsme už v osmdesátých letech.
http://extrastory.cz/prvni-ovocny-jogurt-spatril-svetlo-sveta-v-cechach-u-vltavy.html
leden 03, 2017 12:35
deeres, : Míša šíša
ne, to jsem nevěděla. Dík za odkaz na zajímavý článek.
leden 03, 2017 12:45
hliníkový odpad : mia I
leden 03, 2017 12:46
Míšo : mia I
zdravím. Mimo téma - kolik máte sněhu na Vysočině??
leden 03, 2017 12:53
Mio, : Míša šíša
konkrétně u nás málo, cca 3 cm. Ale právě před chvílí začalo znovu sněžit.
leden 03, 2017 12:59
... : Bara
Jak vite ziju v Holandsku. I tady se diskutuje o kvalite potravin a delaji se inspekcni kontroly u vyrobcu. Tem, kteri si mysli, ze "spatna nebo druhoroda" kvalita se nachazi za hranicemi s Ceskou republikou a ze vyrobky v Nemecku, Holandsku....no proste pres hranice na zapad jsou lepsi, kvalitnejsi, zdravejsi a mene chemie, tak tem by obcas spadla brada.....
Zatim jsem v planech nedospela k tomu, abych si koupila kus pole kde si budu pestovat zeleninu, brambory, obili na mouku a pak si sama pekla chleba a housky, abych chovala kravu pro mleko (rano v pet podojit a vyhnat na pastvu) a vyrabela si jogurt, tvaroh a syry, prase na maso a vyrobu uzenin, slepice pro bio maso a vajicka....To me ted tak napadlo, trosku sarkasticeke, ale asi to bude nase budoucnost. Lidi na zemekouli pribyva a vsichni chteji jist a potravinarske firmy chteji bohatnout.

Jablka kozenace jsem milovala, bohuzel, vymizely. Ted se k nam dovazi jablka z Australie a Noveho Zelandu - tvrda, chutove jen sladka a predrazena. Ale napohled, prekrasna.

leden 03, 2017 13:07
Bara 13:07 : mamča
Pro někoho to není tak vzdálená budoucnost. Brambory pěstujeme už cca 35 let, a s těmi z obchodu jsou nesrovnatelné. Stejně tak ovoce a zelenina vlastnoručně vypěstovaná, chutná jinak, líp.
Vloni na jaře jsem se nastěhovala na chatu se zahradou a kromě čtyř koček vlastních a několika přespolních jsem začala chovat slepice. Nevěřila bys, kolik dobrých jídel se dá vytvořit jen za pomoci vajec. Dvakrát do měsíce jsem vyrazila autem do "civilizace" a nakoupila, převážně maso. Vše ostatní se dalo pořídit v sousední bývalé "střediskové obci", v prodejně COOP (bývalá Jednota). Maso mají jednou týdně - balíčkové. Sortiment mají takový "socialistický", ale nepotřebuji k životu 20 druhů jogurtů, stačí mi dva. A protože tam prodávají jogurt Opočenský (ve skle), tak zároveň získávám šikovné skleničky na domácí zavařeniny. Krom COOPu tam fungují i dvě Večerky a jeden koloniál, kde mají spoustu dobrot od místních sedláků a drobných výrobců. Takže supermarkety k životu tak nějak nejsou potřeba.
Co mi dříve pokud jsem chodila do práce chybělo, byl čas. Teď ho mám spoustu, jen už jsem trochu pomalejší. Jenže i tohle minihospodářství vyžaduje stálou přítomnost a péči o zvířata. Na jaře to začíná předpěstováním sazenic ve fóliovníku a v květnu už se suší seno. V červnu zrají jahody...a tak postupně až do zimy se průběžně suší, zavařuje a nakládá. Všechno se taky musí průběžně zalévat.
Není to zrovna pohodlný koníček, ale stíháme zásobit celou rozvětvenou rodinu.
Možná to bude do budoucna i nutnost.

leden 03, 2017 13:34
No to se nam zase urodilo.....? : Mikin1
Sypu si popel na hlavu, vyrobce toho Loveckyho salamu si nepamatuju. Ale byl fakt dobrej.
Trochu je me lito Vlka, kterymu kapitalisti rozslapali babovicku a on uz nemuze prijit do mlekarny, zeptat se jestli je jogurt a pokud ano, tak ho zakoupit a s chuti ten neuveritelne kysely pokrm pozrit. Protoze soudruzi by prece nedovolili, aby Statni podnik vyrabel nejake blafy.
Ja mam jogurty rad od te doby, kdy jsem v emigraci ochutnal cosi, co nebylo kysele a dalo se jist. Upozornuji, ze vetsinou kupuji jogurty neslazene.....
leden 03, 2017 13:47
mamčo, : Míša šíša
vidím u nás to samé - kdo má prostory a dostatek času, pěstuje si základní zeleninu a ovoce doma, zase se chovají slepice, králíci, kachny, opět se zavařuje. Takže byť máme obchody nadité zbožím oproti těm dřívějším poloprázdným, vracíme se do starých časů.
Jo, čtení etiket je dobrá věc. Bohužel se opomíjí určitá skupina lidí, kteří zas tak moc o kvalitě potravin nepřemýšlí a neřeší to. Kupují co se jim namane nebo co vidí v reklamách a neuvědomují si, že si zadělávají na budoucí zdravotní problémy.
Samozřejmě že může někdo oponovat, že je to jejich věc a že jsou sami odpovědní za své zdraví. Platilo by to, pokud by však tito eventuální nemocní pak nečerpali ze společné kasičky a nechyběli na trhu práce, aby produkovali dostatek financí pro daňový systém.
leden 03, 2017 13:58
Stát ale nemůže lidi vodit za ručičku. Kdo je líný přemýšlet nad tím, co kupuje, kdo je líný přečíst etiketu, tak : Myška
ať se pak nediví, že se živí nejhoršími blafy, jen proto, že na to šla reklama a je to laciné.

leden 03, 2017 14:47
Krakonoši : zuza
zkus si přečíst cedulky třeba za půl roku... A budeš kupovat stejné zboží, jen jiného složení. A paměť mám dobrou, dokonce i čeština mi nečiní problém. Ale to je nepodstatné.
leden 03, 2017 14:51
A kdyby jenom jídlo! : *deeres*
"Mým marodům, aneb jak vyrobit pacienta"
"Buď se chcete léčit, anebo uzdravit. Je to vaše volba!" říká dr.Hnízdo
Ze zdravotnictví se stal velký byznys. Medicínsko-farmaceutický komplex zaměřuje pozornost na klientelu, která je solventní, ale v podstatě zdravá. Je pro ni potřeba vymyslet nějakou nemoc. Vzniklo nové vědecké odvětví, které se zabývá medikalizací, tedy vytvářením nemocí z přirozených problémů každodenního života. Když moji babičku bolelo koleno, tak věděla, že to prostě přehnala, že si potřebuje odpočinout. Dala si priessnitzův zábal, dva dny odpočívala… a byla zase v pohodě. Používala selský rozum. Dnes ale s tímtéž problémem, pod tlakem propagandy, utíkáte k doktorovi. Ten vás hned pošle na rentgen, nad snímkem se zamračí a poví: „Člověče, vy máte artrózu, vy se musíte léčit!“. Automaticky dostanete prášky proti bolesti. Pomocí nich se sice zbavíte bolesti, ale tím i varovného signálu, aniž byste pochopil informaci, kterou vám to koleno chtělo sdělit. Pokračujete v přetěžování kolene – námahou, nadváhou, stresem… a s pomocí léků se velice rychle dopracujete k těžkým a nevratným degenerativním změnám, ke zbytečné operaci. Z člověka, který přišel s problémem, se stal pacient, s diagnózou. Obchodní trik se podařil.
Historicky největším byznysem je cholesterol. Funguje to podle jednotného schématu. Krásně o tom píše Kathleen Taylorová v knize Brainwashing. Jaké postupy používají manipulátoři, když chtějí lidem něco vnutit. Je jedno, jestli jde o prášek na praní, prášek na klouby nebo politický program. Nejdřív je třeba lidi vyděsit: „Cholesterol zabíjí! Hrozí vám infarkt, mozkové příhody! Okamžitě si ho nechte zkontrolovat!“. Když je člověk vyděšený, přestane přemýšlet a snadno se s ním manipuluje. Vzápětí přichází uklidnění: „Nebojte se. My už to vyřešili. Máme pro vás úžasné léky. O nic se nestarejte. Musíte je jen celý život pravidelně užívat.“ Mám řadu pacientů, u kterých byla náhodně zjištěna vyšší hladina cholesterolu. Oni ale neměli žádné potíže, byli zdraví. Stonat začali, až když brali léky proti cholesterolu. Najednou se objevily bolesti hlavy, únava, zažívací potíže, nespavost…Ukazuje se, že mnohem větším nebezpečím, než lehce zvýšený cholesterol, jsou pro zdravého člověka léky proti němu.

Najděte si to celý, tohle je jenom úryvek.
leden 03, 2017 14:52
d@nielo : doktor
Dani,dostal jsem se ke čtení až nyní a tak nevím zda již to bude někdo číst.Neva,jen se řídím starým heslem "nekupuji nic levného,mám se rád",nekupuji nic s označením EU,PL a Polsko.4asto chodíme nakoupit do obchodu který má zboří přímo z Německa(bez českého označení) a německé zboží dovážené pro ČR.NEKECÁM,VYZKOUŠENO,NELZE SROVNÁVAT.Je to smutné,ale stále Němci k nám oficiálně dováží "sajrajt".Dani,díky za články.
leden 03, 2017 14:57
No vlku, : Krakonoš
tak ještě před nějakejma 8 rokama mě s víčkama vod jogurtů vyhodili ze tří sběren. Vod tý doby kupuju už jenom celoplastový vobaly a problém dál neřeším - moje domácnost hliník neprodukuje, fakt nebudu posílat víčka někam poštou, to není systém třídění vodpadu ale šaškárna.
leden 03, 2017 14:58
Já vůbec nechápu, jak někteří ještě mohou žít, : Myška
když na ně dnes a denně útočí v úmyslu jim uškodit v podstatě všechno, co je obklopuje.
leden 03, 2017 14:58
zuzo, tak to je skvělý, : Krakonoš
že ti jde čeština, to ti chválim, na tu já jsem pes! smilies/grin.gif Jinak já si to složení 1 - 2 x do roka i u známejch výrobků pro kontrolu přečtu, to mě nevobtěžuje a furt je to daleko vod tvrzení, že je nutný trávit čtením složení každej nákup. smilies/wink.gif

Myško, to jsou ti praví hrdinové všedního dne - přežívaj navzdory všemu protivenství světa a jsou furt tady, s nevyčerpatelnou zásobou energie na nadávání na to všecko zlo vokolo. smilies/grin.gif
leden 03, 2017 15:03
Krakonoši, : Myška
souhlas!
leden 03, 2017 15:06
ach bože můj, to je zase nesmyslů . . . : toulavej
jak je možný, že tu chudáci jí jedy i když všemožný předpisy EU se starají o co nejpodrobnější složení potravin co smí a nesmí obsahovat, o čemž si zbytek světa, mimo ten Západní, může nechat jenom zdát??? Jak je tedy možný, že za bolševika i s jeho kvalitními potravinami bez chemie se lidi dožívali v průměru o SEDM let méně???!!! než dnes, kdy jsou potraviny šizeny a plné jedů? :-)))

Jinak, nikdo při smyslech nemůže myslet vážně, že by byly dnešní používané plastové obaly v západní Evropě jedovaté!!! V době neustálých kontrol, regulací, předpisů a rozborů používaných obalových materiálů!

Pokud jde o jedovatý fluoridy ve vodě, přidávalo se jen STOPOVÉ množství, které v této koncentraci nepůsobilo jako jed! proboha! Potraviny přece obsahují i měď, zinek, fosfor, chrom, mangan, molybden, apod. A nejen potraviny, ale i vitamínové potravinové doplňky. A jsou zdraví prospěšné, dokonce nezbytné! – ve stopovém nepatrném množství. To už jste se tu dočista někteří zbláznili?
http://technet.idnes.cz/spiknuti-vlady-michaji-do-vody-chemii-chteji-nas-otupit-a-ovladnout-1pb-/tec_technika.aspx?c=A110823_180729_tec_technika_pka

Dneska je to tak, že se každej musí postarat sám o svůj život. Stát ani politici tu nejsou od toho, aby dospělýho svéprávnýho člověka vodili za ruku. Co si udělá, to má a o co se nepostará, to nemá. Takže, když se nechce starat, co bude sám jíst tím, že nechce věnovat čas čtení složení potravin, nemůže si stěžovat na systém, ale jen na sebe, že bude jíst odpad. Protože slušné jídlo existuje, ale musíš si ho z nabídky vybrat sám! Nebo by to měl dělat stát? Protože ani ten „odpad“ není jedovatej a kupovat ho není povinnost. Tím ale neříkám, že je u nás jídlo laciné. V Americe je třeba většina potravin bez daně.

Vážně přemýšlím, k čemu to absolvování základní školy vlastně je, když nenaučí jedince používat ten jednoduchej selskej rozum . . .

Tak každej by si měl uvědomit, že každá mince má vždycky dvě strany, které nejdou oddělit. Se zadrátovanými hranicemi a nesvobodou byla spojená větší bezpečnost, povinnej 1. Máj, potravinová soběstačnost za jakoukoliv cenu s prázdnými regály a minimálním výběrem zboží, pravidelný preventivní prohlídky zubů ve škole a černý plomby s vrtáním „bolestnou“ vrtačkou, žádný bezdomovci nezaměstnaní a nutnost pracovat a západní zboží kupovat v Tuzexu. A peníze ať z práce nebo z důchodu na Západě nesměnitelný, tedy bezcenný! Takže použitelný jen v zadrátovaný zemi.

No a dnes je to jinak – můžeš do světa, regály plný zboží, peníze směníš i na Západě, máš keramický zuby, bílý plomby, bezbolestný vrtačky a bojíš se pustit dítě za roh. Na ulici bezdomovci a jaký složení má konkrétní potravina si MUSÍŠ zjistit sám jeho přečtením! To je hroznej problém, chápu, ale za tu svobodu, i když stále ubývá, to já beru. Samozřejmě, kdyby šlo ze dvou mincí udělat jednu co má obě strany s těma výhodami, to by chtěl každej. Jenomže to nejde udělat. Musíme si vybrat minci co má víc výhod než nevýhod.
leden 03, 2017 15:33
Krakonoši : Lenka1
cit:
jak si někdo myslí, co všecko mu maj politici "zajistit". Pak se dá pochopit ta neustálá snaha politiků sešněrovávat společnost stovkama novejch a novejch zákonů, který nás "vochráněj" před naší vlastní blbostí. Lid si to patrně přeje, ale mně z takový společnosti vstávaj hrůzou všecky chlupy.

Já nechci, aby se o mě politici starali, já chci, aby mě nechali žít, aby se nesrali do toho, po čem jim nic není. Chci, aby mi stát od výhrůžkou kriminálu nesebral z přiznaného příjmu každý měsíc dvě třetiny, chci, aby odvody na výplatu 15 000 čistého nebyly skoro 12 000, chci, aby se uvolnily ruce živnostníkům, chci,a by Bureš šel do prdele s celým EET, protože to zlikviduje soukromý sektor nebo aspoň jeho valnou část, takže sehnat práci za výplatu, za kterou nechcípneš hlady, bude zase o něco těžší, chci aby se nervaly prachy do celoživotních flákačů, chci, aby se lidi nad 70 let nenechávali umírat, protože pojišťovny a tabulky, chci, aby politici přestali krást prostřednictvím "výhodných" veřejných zakázek, chci............

ale ono je to jedno, holt demokratická většina chce, aby stát staral a utíral jim zadky, tak to tady podle toho vypadá a já se podle toho holt zařídím.
leden 03, 2017 17:41
Deeres : Mikin1
Koukam, ze doslo k nedorozumeni. Ten hnusnej jogurt ktery jsem jako dite odmital jist nema podle tveho odkazu s tim z Radlicke mlekarny nic spolecneho. Radlicky jogurt Jovo vynalezli jacisi cesti Nemci za Prvni republiky a komunisti jeho vyrobu zastavili kdyz me bylo 5 let, takze si na neho jen sotva mohu pamatovat.
Jinak souhlasim s Toulavym - nutnost cist slozeni vyrobku a svobodne se rozhodovat o tom, co si koupim je zrejme pro nektere z mych byvalych spoluobcanu neprekonatelnym problemem. smilies/tongue.gif
leden 03, 2017 18:12
No vidíš, Lenko, : Krakonoš
po dlouhý době chceme voba to samý smilies/wink.gif. K tobě jsem svůj příspěvek nesměřoval, protože v tématu jak moc velkej má bejt stát a jak moc má "bohatejm brát a chudejm dávat" se asi vcelku shodneme. smilies/wink.gif
leden 03, 2017 18:39
Jinak k tématu jogurtů : Krakonoš
a vlkovejch voblíbenejch hliníkovejch víček doporučuju toto:
https://www.youtube.com/watch?v=T1bUFkqqqrM

A fakt to nejni buržoazní propaganda. smilies/wink.gif
leden 03, 2017 18:58
Sakra Krakonosi : Mikin1
Ono se to na me z te youtube zacalo vsechno valit jako lavina. Nedostatek jogurtu, kecupu, spaget, syra, toaletniho papiru, nahradnich dilu k autum, nasad ke krumpacum i lopatam, damskeho, panskeho i detskeho spodniho pradla, teplaku a buhviceho jeste.
A zodpovedni soudruzi navrhovali vsechno resit dovozem z kapitalisticke ciziny, jen ty valuty kdyby byly......
Pritom v serialu Zena za pultem mela Jirinka Svorcova vseho dost. smilies/shocked.gif
leden 03, 2017 20:12
.. : zuza
je to tu jen tlachání o ničem, řeší se staré časy, ale jak z toho ven, nic, tak si to hezky užijte.
leden 04, 2017 06:40
No tak po Zuzi : Mikin1
Komunisty s tim jejich slendrianem a bidou jiste zpet nechces, tak jaky mas navrh?
Par dobrych uz zde padlo. Napriklad ze by si meli lidi misto kvileni a stiznosti precist pri nakupech slozen produktu a nekupovad smejdy. smilies/wink.gif
leden 04, 2017 07:30
No, chtelo by to poradit, Zuzi : Mikin1
smilies/wink.gif
leden 04, 2017 07:31
Mikine, ale tahle rada se nelíbí, protože to by museli dělat něco lidi sami. Vzít odpovědnost za to, co konzumují, do svých rukou. : Myška
A oni přece chtějí, aby to zařídil někdo jiný, nejlépe stát.
leden 04, 2017 08:14
Zajímavé názory... : Míša šíša
V tom případě ale nechápu, proč jsou z našich daní placeny:
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní roslinolékařská správa
Orgán ochrany veřejného zdraví
Státní veterinární správa
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Česká obchodní inspekce
atd.

Cílem těchto orgánů je zejména:
1. předcházet rizikům, která přímo nebo prostřednictvím životního prostředí hrozí člověku a zvířatům, tato rizika odstraňovat nebo snižovat na přijatelnou úroveň;
2. zaručovat poctivé jednání v obchodu s krmivy a potravinami a chránit zájmy spotřebitelů, včetně označování krmiv a potravin a jiných forem informování spotřebitelů.
3. kontrola dodržování podmínek stanovených k zabezpečení jakosti zboží nebo výrobků včetně jejich zdravotní nezávadnosti, podmínek pro skladování a dopravu

Okamžitě bych všechny tyto státní instituce zrušila. Jen ať nejsou lidi líní a starají se sami. No ne?
leden 04, 2017 08:49
Míšo šíšo, pročpak? Neslučuj dvě různé věci. : Myška
Výrobou jogurtu plného želatiny nebo škrobu výrobce nic neporušuje. Suroviny, z kterých je vyroben, nejsou jedovaté. A tak jakou pákou na něj může některá z těchto institucí tlačit?
Mapř. maso veterinární správa kontroluje, a nebýt jí, a jejích kontrol, nedošlo by k odhalení salmonelozních vajec a kuřat z Polska, atd.

Všechny tyto instituce provádějí kontrolu v rámci platných zákonů.

Jestliže nechceme být popelnice Evropy, tak musíme - my, spotřebitelé - dát výrobcům a prodejcům najevo, že šunty a blafy u nás neprodají. A to jim dáme najevo nejlépe tím, že šunty a blafy nebudeme kupovat. Já myslím, že to je naprosto logické.
leden 04, 2017 09:09
... : Nona
.... případně ty šunty a blafy nastrkáme do českých obalů.... no, nekupte to! smilies/shocked.gif
leden 04, 2017 09:35
Myško, : Míša šíša
proč reaguješ na komentáře, které si vždy pořádně ani celé nepřečteš?

2. zaručovat poctivé jednání v obchodu s krmivy a potravinami a chránit zájmy spotřebitelů

Myslím, že to hodně souvisí s tou popelnicí Evropy, kterou zmiňuješ.
leden 04, 2017 09:43
Nono, ty jsi to fakt nepochopila, nebo to jen tak děláš? : Myška
Etiketu si můžeš přečíst na každém výrobku, ať byl vyroben kdekoliv. A pokud máš pochybnost o tom, zda výrobek splňuje daklarované složení uvedené na etiketě, dej podnět ČOI, nebo SZPI,...
leden 04, 2017 09:45
Míšo šíšo, to sice souvisí, ale nevím, jestli je možné zasáhnout třeba proti těm jogurtům nejogurtům. : Myška
A ani nevím, jestli mohou zasáhnout v případě těch výrobků, které mají při stejném názvu a vzhledu obalu jiné složení pro západ a jiné pro východ. Možná stačí, aby to jiné složení bylo správně uvedeno na etiketě. V jakých případech mohou tyto instituce zasahovat a jak zasahovat, to nevím, určitě je to řešeno někde v zákonech.
leden 04, 2017 09:53
Myško, : Nona
myslím, že Ti rozumím. Máme možnost všechno číst, prohlížet, zkoumat, pořídit si mikroskop a věnovat se tomu, co jíme. Případně můžeme oslovit orgány, k tomu zřízené.
Upřímně, já na to čas nemám a je mi jasné, že nemohu předpokládat, že co najdu na našich pultech, je neškodné.
Pokud se dá brát zprávy v ČT (aspoň občas) jako věrohodné, není to tak dávno, kdy upozorňovali zákazníky, aby prohlíželi i vejce v obalech, neboť někteří obchodníci přebalují polská vejce do českých obalů... a to je jen nepatrný zlomek z toho, co vše je nám předkládáno ke spotřebě.
Ale máš pravdu, je to náš život, naše odpovědnost....
leden 04, 2017 09:58
Zatracený komunisti. : Pepa
Měli na vše normy, v hospodách, ve výrobnách buřtů, jogurtů. Prostě na všechny výrobky. Z toho se vypočítávala cena produktu. Kontroly se přímo v kontrolách vyžívaly. Dalo se to jíst. Špekáček z výrobny Zvonařka v Praze byl přímo excelentní.
Rady tak to nejezte, jsou stejné jako rady nedávejte peníze do banky oni vám s vašimi penězi kšeftují a ještě zaplatíte, že vám je hlídají.
Svět blbne, lidé se více zabíjejí, krade se, v hlavách je u většiny jen mít víc než soused. Jeden by řekl, že dle logiky vývoje lidská společnost zrajeme k dokonalosti, ale ono ne, je to čím dál tím horší.
leden 04, 2017 10:04
... : Mikin1
Koukam Mysko, ze se namahas marne.
Ze je zbozi zdravotne nezavadne a navic je na obalech oznacene jeho slozeni nekterym lidem proste nestaci.
Potrebuji, aby jim nekdo navic naridil, co maji koupit. smilies/cry.gif
leden 04, 2017 10:10
něco pro odlehčení : mia I
leden 04, 2017 10:14
Myško, : Míša šíša
my jsme se tu ale přece nebavili jen o jogurtech. Už ti to tu někdo napsal - chytáš se jen toho, co se ti hodí, a ostatní ignoruješ.

Jde přece o podstatu věci - že se v našich obchodech prodává šunt.
A stát je ten poslední, komu by to mělo být jedno, protože je to právě stát, který potřebuje zdravou a spokojenou populaci, která mu bude produkovat penízky do státní pokladny.
Nevím, co je na tom závadného nebo nepochopitelného, že to má být v zájmu státu. Jedná se přece o rovnici má dáti = dal.


leden 04, 2017 10:37
Jo, Mikine, taky to tak vidím. : Myška
A někteří mají utkvělou představu, že je někdo chce otrávit levnými šunty, přesto si nedají tu práci a nepřečtou si složení výrobku a šunt koupí. Jak psal Krakonoš, není třeba číst pokaždé, když člověk kupuje stále stejné zboží, ale jen občas si ověřit, jestli se složení nezměnilo.
leden 04, 2017 10:39
Nono, jen tak pro zajímavost - : Myška
když kupuju vajíčka, většinou balení po deseti, tak vždycky ten obal otevřu a podívám se, jestli nejsou vajíčka nakřáplá a taky jestli jsou česká, tedy označená CZ.
Podobně to dělám s platem vajec, na němž je často CZ - baleno v ČR, ale vajíčka bývají někdy polská. Samozřejmě plato nerozbaluju, ale přes průsvitný obal se mrknu, co je na vajíčku za kód.
Dělám to tak už strašně dlouho. A dělám to proto, protože já nechci polská vejce koupit. Ale jinak jsou polská vejce stejně nezávadná jako naše, jinak by neprošla kontrolou a byla by zachycena jak o tom píšu v jednom z příspěvků výše.
leden 04, 2017 10:48
Míšo šíšo, : toulavej
Zájem a povinnost státu je, aby se neprodávaly potraviny nepoživatelné, jedovaté. Ale jestli je to šunt, to ať si rozhodne spotřebitel! Proboha. Na základě čeho má stát určit, co je a není šunt? 50% obsahu je maso je nebo není šunt? 35% je už šunt? Nebo 70% je ještě šunt? To má stát určovat? Když určí, že pod 50% se nesmí prodávat, určí tím zároveň i cenovou hladinu. A co když to někomu nechutná? A až se změní vláda, nový ministr určí jinou mez, budou se všechny receptury předělávat? Proč by stát měl strkat nos do věcí, jak se lidi stravují. Stačí sociální inženýři, kteří vědí nejlíp, že Coca Cola je nezdravá a tak na ní uvalí vyšší spotřební daň, jako v Maďarsku. Tady je čtvrt století bolševik od válu a jeho způsob myšlení je tu pořád, tragédie . . .
leden 04, 2017 11:47
Pepo, zbytečně se trápíš vzpomínkou, jak za bolševika bylo dobře. : toulavej
Speciálně pro tebe – zdraví a schopnost dožití ovlivňuje ze 60 – 70% výživa. Když měli tví oblíbení komunisté v ČSSR tak kvalitní potraviny, protože je kontrolovali, dbali na jejich správný vyvážený složení – sice nebylo uvedený na obalu, ale kdo by o tom pochyboval, když všechno dělali pro blaho pracujících – tak jak je možný, že za jejich vlády se tu lidi dožívali průměrně o SEDM LET MÉNĚ??? A během velmi krátké doby, co lidi začali jíst ty jedovatý potraviny kapitalistů, který nikdo nekontroluje, se ten věk tak rychle prodloužil??? Prosím o vysvětlení.

Já měl švagra na jatkách jako údržbáře, tak vím dobře, jak kvalitní masný výrobky se tam vyráběly. Řezníci si dělali pro sebe VLASTNÍ uzeniny. Uzeniny pro veřejnost se večer namočily do vody, aby ráno víc vážily. S odměřováním sanytru při nakládání masa na uzení pro veřejnost se nikdo nezabýval, radši víc než míň byla zásada.

Já ale neříkám, že se nešidí věci i jídlo. Změnila se receptura, někdy aby se snížila cena. Tak dobrej vlašskej salát nebo sekaná nebo vejce v aspiku, na což jsem chodil na škole, se už nedá koupit a to, co se za běžnou cenu nabízí, je hnus. Určitě to někde dělají pořádně, ale já kvůli tomu nebudu obcházet celou Plzeň. Tak to nekupuju.
leden 04, 2017 11:53
toulavej : mia I
jasně , že každej je za sebe zodpovědnej. Ale já bych třeba očekávala, když tu máme tolik institucí, který zmiňuje Míša, něco jinýho než je, tedy myslím tvrdší postih. O co mi jde? Třeba kontroloři v Holešovicích načapali nějakého Vietnamce, jak prodával zdraví ohrožující maso. Dostal pokutu, zaplatil, nezaplatil, nevím. Pak zjistili, že má doma ještě zásoby toho humusu. Ještě byl Vietnamec arogantní. Proč se v takovýhle případech nesebere jednou provždy koncese?? Proč se dávají směšné pokuty supermarketům, u kterých prokazatelně došlo k výrazným pochybením - omývání masa, sýrů , přelepování etiket??

Že se lidé dožívají vyššího věku je dobře. Ale taky se zamysli co všechno museli lidé oddřít ručně a dnes máme zmechanizováno plno prací. Tak růžové to ale není. Nedávno mi jedna sestřička z onkologie říkala, že tolik případů onkologických pacientů co je teď a mladých onkologických pacientů dřív neměla (ta sestřička co aplikuje chemoterapie).
leden 04, 2017 12:11
Mio, proč se na to, na co se ptáš toulavýho, nezeptáš svého poslance? : Myška
Asi je zákon moc měkký a bylo by třeba přitvrdit. A tu změnu může udělat jen ten, kdo je u moci...
leden 04, 2017 12:22
:-))) : Míša šíša
Tak dobrej vlašskej salát nebo sekaná nebo vejce v aspiku, na což jsem chodil na škole, se už nedá koupit a to, co se za běžnou cenu nabízí, je hnus. Určitě to někde dělají pořádně, ale já kvůli tomu nebudu obcházet celou Plzeň.


No jo, no. To je přesně to, o čem se tu včera mluvilo. A někteří umanutci z toho vyvozují touhu po navrácení socialistických obchodů. smilies/grin.gif
leden 04, 2017 12:39
toulavej, : Míša šíša
Proč by stát měl strkat nos do věcí, jak se lidi stravují.

Tak to se musíš zeptat toho státu, proč má zřízeno tolik institucí, aby ten nos strkal.
leden 04, 2017 12:41
Miso siso : Mikin1
Opravdu tady nevidis nikoho, kdo by chtel zpet socialisticke kramy? smilies/wink.gif
leden 04, 2017 13:20
Ne že bych s tebou chtěla diskutovat, : Míša šíša
ale tu jednu odpověď ti poskytnout mohu: Ne, nevidím.
leden 04, 2017 13:30
. : toulavej
No NÁŠ stát má tolik ZBYTEČNÝCH institucí proto, že to lidem, kteří vyhrají volby, takhle vyhovuje, neplatí je ze svého. Buď je řídí jejich příbuzní, kamarádi nebo oni sami, když v dalších volbách prohrají a potřebují do dalších voleb dobrej flek. Stačí se podívat, jak cestují po úřadech, když nejsou zvoleni. Jsou to stovky ředitelů, náměstků, vedoucích odborů úřadů doslova neuvěřitelných názvů. Každou chvíli na nějakej náhodou narazím a jenom zírám. Tohle může změnit jenom člověk nezávislej na prachách s nezávislou stranou. Jenomže, na prachách jsou závislí všichni :-), i miliardáři chtějí mít víc :-). Žádná zbytečná instituce se nedá jenom tak zrušit, zvlášť je-li státní :-).
leden 04, 2017 13:35
Miso siso : Mikin1
Opravdu? Ani Pepik, ty nebo Deeres?
Nu dobre. Nevidet je nekdy milosrdne...... smilies/wink.gif
leden 04, 2017 13:47
No, : Míša šíša
určitým typem slepoty jsi postižen jenom ty.
Nevím, jak jsi na to přišel, že já nebo deeres či Pepík touží po návratu socialistických obchodů. Ale asi víš, co si myslíme, lépe než my sami.
leden 04, 2017 14:06
... : Mikin1
Ano, asi je to tak. Ale neni to smutne?
Ten posledni Pepuv komentar byl opravdu poklad..... smilies/shocked.gif
leden 04, 2017 15:30
Omlouvám se, Danielo, že to sem dám znovu, ale : Martina P.
Mikine, já tě opravdu obdivuju. Jsi tak chytrý, tak vzdělaný, není nic, v čem bys nemohl poradit.
Píšeš vybranou češtinou, vyjadřuješ se velmi slušně, rozhodně jsi takový pilíř moudrosti pro zdejší web.

Sláva ti, sláva ti, sláva ti!!!.
leden 05, 2017 10:08
. : toulavej
Moje zkušenosti jsou takové, že hloupé lidi a ty, co nemají velký všeobecný přehled, popuzují lidé chytří a s velkým všeobecným přehledem, kteří se tím nijak netají. Takže já třeba omezuji své vyjádření na minimum (snažím se), abych tyhle lidi, kterých je většina, zbytečně nedráždil. Člověk neví, kdy bude koho potřebovat, až si zlomí nohu, bude něco vyměňovat nebo vyplňovat daňové přiznání, se kterým si neví rady. Pak by mu tihle lidé, sice bez všeobecného přehledu o světě, ale dobře se vyznající ve vyplňování formuláře, když ho identifikují, mohli ukázat, kdo je ve skutečnosti ten hlupák a kdo ten chytrý :-)

No a Mikin si to buď neuvědomuje, nebo počítá, že se s takovými lidmi nepotká. Tak nemá potřebu svůj velký všeobecný přehled tajit. A ten přehled má, protože je přirozeně inteligentní, zajímají ho věci kolem něho a ví, kde najít informace. A má celkem dobrý úsudek. Tak není dokonalej, s Hillary a Trumpem nebo Obamou to není tak, jak si myslí, ale každej se splete :-)
leden 05, 2017 11:35
Tak nejak, toulavej : Mikin1
ale ani ja nemam nejakou zvlastni potrebu ty hloupe nejak zhazovat. Rade ale uvadim vei na pravou miru, at jsem za to proklet.....
Obamuv fanda nejsem, o Trumpovi silne pochybuji. Ale to vsechno uvidime.....
leden 05, 2017 12:50
... : zuza
jak úsměvné, jak si dokážou páni fandit.
leden 05, 2017 12:58

Powered by Azrul's Jom Comment
busy