„TRESTNÉ TĚHOTENSTVÍ“?
Čtvrtek, 11 červen 2015
Policie obvinila z podvodu 35 letou ženu, která zatajila těhotenství, aby dostala práci. Ucházela se o pozici vedoucí prodejny. Společnost jí nabídla smlouvu na dobu neurčitou, bez zkušební doby. Hned týden po podepsání pracovní smlouvy šla na neschopenku a díky pracovnímu poměru mohla převážně od státu pobírat nemocenskou a posléze i mateřskou. Hrozí jí až pět let vězení.

 

 


 

 

 

     Zatajila? A on se zaměstnavatel (vynecháme-li některé fyzicky namáhavé profese, které jsou v těhotenství nebezpečné) vážně smí uchazečky ptát, jestli není těhotná? A dále: Těhotná osoba, když je nezaměstnaná, nemá právo shánět si práci? Nebo když jako nezaměstnaná otěhotní, tak má povinnost přestat ji shánět?

 

     Pracovní smlouvu můžete uzavřít i jako těhotná a byť si můžeme o tomto konkrétním případě myslet cokoliv, tak faktem zůstává, že systém je takto nastavený a dotyčná žena neporušila žádný zákon. Je jasné, že při pohovoru žena těhotenství přiznávat nemusí a trestné to není. To, že zaměstnavatel nepožadoval vstupní prohlídku u lékaře a nevyužil výpověď ve zkušební době, je jeho chyba...

 

     Vstupní prohlídka se provádí za účelem zajištění, aby k výkonu práce v podmínkách s předpokládanou zdravotní náročností nebyla zařazena osoba ucházející se o zaměstnání, jejíž zdravotní způsobilost neodpovídá zařazení k předpokládané práci. 

 

     To by – ad absurdum - příště mohli zavřít ženskou za to, že v podobné situaci měla nechráněný sex a otěhotněla s úmyslem okrást stát o mateřskou...  A zda je to podvod na zaměstnavatele? Určitě ano, tedy v morálním slova smyslu, v právním nevím; myslím, že stále platí, že co není zakázáno, je povoleno a těžko mohla zatajit něco, na co se jí na pohovoru nesmí nikdo zeptat.

 

      Takže kdyby ji nevzali proto, že je těhotná, nebyla by to diskriminace a zaměstnavatel neriskoval návštěvu u soudu? Myslím, že ano. Ostatně - který zákon navíc zakazuje, jít se zaměstnat v pokročilém stádiu těhotenství? Zajímalo by mne to…

 

 

Jaký je váš názor na situaci?

 

 

d@niela

 

 

 

 

Komentáře
.... : Já
.... jak dalece je situace trestná, netuším, třeba paní podepsala čestné prohlášení s nějakými údaji, které nakonec nebyly pravdivé. To, že po týdnu nastoupila na mateřskou - zde nelze pochybovat o její přinejmenším vyčůranosti. Jistě tak věděla, že těhotná je a že práci na dobu neurčitou jaksi dělat nebude moci.....
Na jednu stranu se těm současným zaměstnavatelům nedivím, že jsou opatrní (na jiných místech), i když pak pro poctivého, slušného a bezproblémového mladého člověka je problém získat stálou práci (mám doma 2 mlaďase a příkladů bych mohla uvést několik....). Taková jedna vyčůraná těhotná pak poškodí názor na ostatní práci-hledající..... škoda. smilies/angry.gif
červen 11, 2015 09:21
... : Sandra.
Nevím jak dalece je to trestné, ale sprosté je to její jednání určitě. Ale nepřekvapuje mě to- na serveru pro maminky se to běžně hemží dotazy- zatloukly byste při pracovním pohovoru děti?
Jako jasně, klidně ať děti zatlučou, on by se jich na ně nikdo při přijímacím pohovoru ani neměl ptát. Na druhou stranu je to nefér si do CVčka napsat, že má 8 let praxe, když z toho byla 6 let na mateřské...a navíc ty samé ženské pak těžko můžou žádat po zaměstnavateli nějaké ohledy a úlevy a pochopení pro to, že dítě je nemocné a nemají hlídání, nebo že školka zavírá v pět a ten projekt opravdu nemůžou dodělávat s kolegy do noci....
červen 11, 2015 09:43
Je : Milan123
jasny, ze zamestnavatel z toho nadsen byt nemuze. Pokud by priznala pri pohovoru zeje tehotna, tak ji nevezmou, to je taky zrejmy.
Pokud podepise a chvili po nastupu oznami ze je tehotna, tak ji mohou ve zkusebni dobe vyhodit??

Treba v Nemecku jsou tyhle otazky v pracovnim pohovoru nepripustny a tazatelka muze lhat aniz by ji hrozil jakykoliv postih. Pokud oznami ve zkusebni dobe ze je tehotna, tak ji bezi ochranna lhuta, kdy ji firma nemuze vyhodit.
červen 11, 2015 10:02
Ano, jsem stejného názoru - je to vyčůranost, : d@niela
ale je to boj o prachy.
A vzhledem k tomu, že ta paní je z Chodova na Sokolovsku, tak to brala asi jediný způsob, jak zabezpečit sebe a dítě. Způsob rozhodně nefér, ale jak je vidno, tak úspěšný.

No, zaměstnavatelé se budou muset nějak jinak "posychrovat"...
červen 11, 2015 10:03
... : Já
.... já nastupovala do prvního zaměstnání za totáče, součástí vstupních papírů byla i prohlídka u gynekologa smilies/shocked.gif Možná se to s tou "demokracií" leckde přehání.... smilies/angry.gif
červen 11, 2015 10:06
... : Sandra.
Tak ono je to v tom článku trochu zavádějící- nárok na nemocenskou tím asi vyhrála- mateřskou jen pokud předtím pracovala jinde. Aby měla nárok na mateřskou, musela by mít za poslední dva roky zaplacených 270 dní nemocenského pojištění- je to počítáno ke dni porodu a je to schválně nastaveno tak, že žena musí začít pracovat ještě předtím, než zjistí, že je těhotná, jinak to nestíhá. Je to právě opatření proti takovýmto vychcánkům, co by se nechaly zaměstnat jako tady paní, na týden- a pak jen sosaly a sosaly. Nevím jaká výhra je ta nemocenská (to jsou sice nějaké peníze, ale asi jich není moc a má to určitá omezení, chodí kontroly a musí být doma, apod., ne?), ale mateřskou jí tento podfuk nezajistí- a rodičovský příspěvek dostává každá, která pečuje o dítě do 4 let, to mohla zůstat klidně nezaměstnaná
červen 11, 2015 10:16
Trochu jiný pohled : Dani
Vy to berete z pohledu zaměstnavatele, ale toho "podvodu" se dopustila vůči České správě sociálního zabezpečení. Neznáme detaily tohoto konkrétního případu, ale podle dnešních zpráv to zaměstnavatel věděl a pomohl jí tím, že jí zaměstnal fiktivně. Jen to udělali trochu moc "okatě" - upřímně, kolik z Vás má zkušenost s tím, že by zaměstnavatel někoho zaměstnal BEZ ZKUŠEBNÍ DOBY?

Chápu Vás, že nemáte rádi vyžírky, kteří jen parazitují na sociálním systému, ale jak napsala Sandra, ona předtím musela někde pracovat, jinak by neměla nárok na mateřskou. Ono to není vždy tak jednoznačné, kdo je a není vyžírka.

Uvedu jako příklad situaci, do které jsem se dostala já. Už 10 let normálně pracuju, odvádím daně i sociální a zdravotní. Zároveň se už delší dobu s manželem marně snažíme o otěhotnění. Před pár měsíci bylo u nás ve firmě velké propouštění, které se nevyhlo ani mě. Ovšem bylo to v době, kdy už jsme měli naplánované umělé oplodnění. Ano, přišlo mi blbé hledat si práci s tím, že pokud se zadaří, pravděpodobně odejdu hned na rizikové. Takže jsem zůstala doma, umělé oplodnění se jako zázrakem podařilo a naštěstí vše probíhá bez zdravotních komplikací.

Je tedý morálně pochybné teď nastoupit na brigádu, pokud tím získám nejenom těch pár výplat, ale i nárok na mateřskou? Podotýkám, že pokud mi to zdravotní stav umožní, nemám v plánu jít na neschopenku. To aby ženy v plodném období raději vůbec nechodily do práce, protože by náhodou mohly otěhotnět?
červen 11, 2015 10:44
Vyčůraná těhotná? : Vodoměrka
Tak nevím, splnila dané podmínky, aby nemocenskou mohla pobírat, tak jaká vyčůraná?
Stejné jako se sociálními dávkami... třeba příspěvek na bydlení - odvíjí se od toho, kdo má v bytě trvalé bydliště a ne od počtu skutečně bydlících osob... taky ho bere spousta lidí, kteří by nemuseli... ale splňují legislativou dané podmínky, tak ho berou (pokud si to pletu s doplatkem na bydlení, tak se omlouvám, ale jedno z toho je podmíněno právě tím trvalým bydlištěm)...
Nikde není psané, že se těhotenství musí zaměstnavateli oznamovat, žádný zákon to nezakazuje...
Když vezmu případ mé kamarádky, která asi čtyřikrát po sobě potratila, takže to příště už nikomu neříkala, dokud si nebyla jistá, že těhotenství skutečně vydrží... kdyby tahle zmiňovaná paní taky potratila, tak by prostě pracovala dál a nikdo by nic neřešil...
Vzhledem k zaměstnavateli to holt není zrovna ideální, ale vzhledem k platné legislativě to zřejmě protizákonné není...
červen 11, 2015 10:49
Dani : Já
ale v úvodním článku se píše o tom, že ta žena zatajila těhotenství, tedy že o tom věděla.... dle odkazu od Krakonoše je vše trošku jinak. Že by ženy v plodném období neměly chodit do práce vůbec, je zbytečně nadnesené.... nebudu hodnotit Tvůj postoj či situaci, ale znám spoustu žen, které využívají soc.systém právě v těhotenství, třeba už jen tím, že se okamžitě "hodí marod".... ono se jim s těhotenstvím tak nějak i přestane chtít pracovat smilies/tongue.gif
červen 11, 2015 10:49
Oprava : Vodoměrka
....žádný zákon to nepřikazuje...
červen 11, 2015 10:50
... : mia I
no určitě si do budoucna možná víc ublížila než polepšila. Už tím bude profláknutá a leckdo ji z opatrnosti odmítne zaměstnat (netvrdím že všichni a každý ji odmítne).
červen 11, 2015 10:54
Ono také - bůhví jak to vlastně je... : d@niela
„Před zaměstnavatelem své těhotenství zamlčela a již po týdnu od uzavření pracovní smlouvy si nechala vystavit pracovní neschopnost, která trvala až do ledna 2013,“ uvedla policejní mluvčí karlovarské policie Zuzana Týřová. Za několik měsíců tak stát ženě vyplatil v době její pracovní neschopnosti 80 tisíc a dále více než 140 tisíc jako finanční pomoc během mateřské. Za podvod hrozí teoreticky trest až pět let.

Až potud jde o verzi, kterou karlovarská policie původně zveřejnila na svých internetových stránkách v úterý pod titulkem Zatajila své těhotenství.

Podle policie si žena také „byla zřejmě vědoma, že jí jako osobě, která před otěhotněním byla bez pracovního poměru, nevzniká nárok na výplatu podpory v pracovní neschopnosti“. Jenže obviněná dostávala mateřskou - na tu by neměla nárok, kdyby nebyla v posledních dvou letech před nástupem na ní pojištěná alespoň 270 dnů. Je tedy možné, že byla zaměstnaná po nějakou dobu, například rok před tím, než nastoupila do zaměstnání jako vedoucí prodejny.Zdroj: lidovky.cz


Ačkoli o fiktivním pracovním poměru podle jejích slov policie věděla už před obviněním, v původní zprávě nic takového nezaznělo. Důvod? Nové informace podle mluvčí zazněly až následně z toho důvodu, aby „nedocházelo k nedorozumění“. Původní zpráva je prý ale stále platná...


červen 11, 2015 10:59
Jo, těhotenství by se mělo trestat, hlavně u těch pracujících. : mamča
V tomhle státě je v podstatě trestné být ženou. Dokud studujete, je to v pořádku. Pak když máte štěstí, nastoupíte do prvního zaměstnání. Moc se s vámi nemažou, protože „stejně půjde brzy na mateřskou“. Pak máte děti, sháníte školku, a když se zadaří a můžete se vrátit do své původní práce, zase vás k ničemu nepustí, o vedoucí pozici si můžete nechat leda zdát, protože „stejně bude věčně doma s dětma“. Pak děti odrostou, OČR už nehrozí…a najednou jste na nějaký postup stará. Samozřejmě vám to nikdo neřekne, ale pokud přijímají nové zaměstnance, jako jedna z výhod je uváděn „mladý a dynamický kolektiv“.
Pokud máte štěstí a váš podnik nezkrachuje, různě se nereorganizuje či se nestěhuje za hranice státu a nechají vás dělat práci kterou umíte, máte obrovské štěstí. Od 45 , jste totiž v podstatě nezaměstnatelná, pokud nemáte známé, kteří vědí, že něco umíte.

červen 11, 2015 11:22
Pro Já : Dani
Ano, v úvodním článku se píše o tom, že ta žena zatajila těhotenství, tedy že o tom věděla. Ale v tom já nevidím problém. Problematické je, že podle dostupných informací byla rizikově těhotná a nástup na nemocenskou pouze oddálila s úmyslem zajistit si pracovní poměr. Když odhlédnu od tohoto konkrétního pŕípadu, dotýkají se mě kommentáře typu vychcaná těhotná a zaměstnavatelé se musí chránit... Jak víš, kolik procent žen se nechá poslat na rizikové je protože "může" a kolik má skutečně zdravotní problémy? Podle logiky některých by se tedy těhotné neměly vůbec nechávat zaměstnat, protože by náhodou mohly odejít na nemocenskou? Ono jde i o netěhotenské zdravotní problémy, je zakázáno spousta léků a i obyčejné nachlazení může být zdrojem komplikací.
červen 11, 2015 11:29
No ony v podstatě : Zdena
se zákony dělají na horních (teď už si netroufnu odhadnout kolik tisíc) protože jinak by nebyly tak hororové, kdy člověk, který brání svůj majetek je zavřený a zloději mohou krást dál. Lidi kteří tunelují stát a ti kteří z toho tyjí jsou v pohodě a člověk, který namaluje tykadla na plakát je za katrem. Co od takového státu chcete????!!!!.
Tak se nedivte, že když si pomůže chudobná ženská, tak je to v poprdí, a za katr s ní.
červen 11, 2015 11:34
jo a ještě jsem zapomněla : Zdena
vrátit prachy, to by nám teda moc chybělo pro přistěhovalce nebo nepřizpůsobivé, jo jo.
červen 11, 2015 11:35
Zdeno, : Já
takže když kradou a podvádějí ostatní, můžu taky? A co takhle nějaká morálka?
Pak už se nedivím, že to u nás vypadá tak, jak vypadá.....
Ženská našla kličku v systému, to ještě ale neznamená, že bychom nad tím měli mávnou rukou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
červen 11, 2015 11:38
Já : mamča
Jasně, že se můžeme pohoršit nad morálkou té paní. Ale co když jí do "odpracované doby" chyběl právě jen ten týden, aby měla nárok na Mateřskou ?
A nebo vůbec neměla v úmyslu nastoupit na nemocenskou týden po nástupu do práce, ale prostě se tak stalo ze skutečných zdravotních důvodů ?
V tomhle státě pořád někdo kňučí, jak máme nízkou porodnost a že kvůli tomu nebude na důchody, ale když je PRACUJÍCÍ ženská těhotná, a má nedej pánbůh rizikové těhotenství, tak jí budeme honit po soudech.
Však oni tu porodnost doženou naši nepřizpůsobiví. Ti nám ale na ty důchody vydělávat nebudou.
červen 11, 2015 12:03
... : Já
na mě to spíš dělá dojem, že jí k té práci někdo dopomohl, protože jsem se fakt nesetkala s tím, že by dnes někdo dostal hned práci na dobu neurčitou bez výpovědní lhůty, to je dost velká fikce....

červen 11, 2015 12:08
Já : mamča
No tak jí k té práci někdo třeba dopomohl. A co jako ? Nastoupila ? Ano.
To, že dneska ženy rodí v pozdějším věku, sebou přináší i více rizikových těhotenství. Tak prostě měla smůlu a postihlo jí to taky. Jestliže měla nárok na mateřskou, tak předtím někde pracovala, odváděla sociální a zdravotní pojištění, a teď z toho prostě čerpala. Já v tom nevidím problém.
Že nikomu nevadí ty davy nepřizpůsobivých, co rodí od 14ti, jako otce uvedou nejstaršího člena klanu (a nikdo je nesoudí za pohlavní styk mezi příbuznými ani zneužívání nezletilých), protože ten nejstarší může brzy umřít a dítě bude mít nárok na sirotčí důchod.
Pak všichni hezky žijí svorně pohromadě jako rodinka, ale prarodiče si vezmou do Pěstounské péče svoje vnoučata a opět dojí stát.
To Ti evidentně játra netrhá, ale jedna pracující prodavačka, co šla na nemocenskou kvůli rizikovému těhotenství, ta je teda nemorální. smilies/angry.gif
červen 11, 2015 12:19
... : Vodoměrka
A já vím o někom, kdo dostal smlouvu na dobu neurčitou bez zkušební doby... smilies/wink.gif
červen 11, 2015 12:20
zbytečně se, mamčo, čertíš, : Já
mně trhá játra spousta věcí, někdy je lépe nevidět a neslyšet, abych si nezvyšovala tlak. Daniela sem hodila článek a zeptala se, co my na to? Tak odpovídám. Jednání paní i toho, kdo jí nejspíše k místu (tudíž i podvodu) dopomohl, považuji za nemorální, tudíž takové jednání odsuzuji.
Rovněž tak odsuzuji jednání našich nepřizpůsobivých, nabírání emigrantů do naší země, neustálé zvyšování platů politiků a další a další skutečnosti.
Ano, je to jedna pracující prodavačka, jedna z mnoha, kteří se přiživili a přiživují. No, tak to odsuzuji a vadí mi to. Víc k tomu nemám co dodat..... krásný den přeji všem.
červen 11, 2015 12:25
Já se nečertím, : mamča
jen mi vadí ten dvojí metr. Pracující holka, co "si pomohla" k pár tisícům nemocenské (přičemž se nezjistí jestli oprávněně či nikoli) bude potahována po soudech, zatímco menšina parazitující na systému, do kterého nikdy nic nedala ani nedá, je hájená, protože se jich (a Bruselu) všichni bojí.
Asi byla dotyčná "nemorální" paní prodavačka málo opálená.
červen 11, 2015 12:51
z druhého pohledu : marty
pokud by těhotná makala v sámošce za minimální mzdu, to by bylo morální? A takových případů je mnohonásobně víc, co dělaj za kasou od nevidim do nevidim, víkendy, svátky a to vše za minimální mzdu. Toť v pořádku? Bohužel nebýt u nás takový systém jako je, nemusela by ženská podvádět, aby zabezpečila dítě a sebe po dobu mateřské. A smlouvu na dobu neurčitou bez zkušební doby si asi sama nenapsala.
červen 11, 2015 15:33
Buďte rádi : babi
že bude o jednoho občánka víc.Rozhazují se tu miliardy za blbosti,podvody v sociálních dávkách jsou na denním pořádku.Lidé pracují na černo,přitom berou příspěvky na kdeco.Nesezdané ženy jsou vedeny jako samoživitelky,přitom spí s přítelem v jedné posteli,ale berou od něj oficiálně jen výživné.Tím dosáhnou na přídavky,příspěvek na bydlení atd.Vím to od pracovnice úřadu.Ale máme se ještě co učit.Nepřizpůsobiví spoluobčané vynikají ve znalosti práva a vysají náš sociální systém až do dna.


červen 11, 2015 16:00
Za mě : Lenka1
naprosto souhlasím s mamčou. Tenhle posranej, zkorumpovanej stát má mnohem víc problémů než jedna ženská na mateřský.

Možná to trochu vyčůraný bylo, ale tahle ženská nevymyslela to,že když máte dítě, tak jste okamžitě automaticky na trhu práce až na ocasu.


červen 11, 2015 20:04
hm : bb.
Tak já se na to teda dívám úplně jinak, z pohledu zaměstnavatele. Rozhodně bych paní nekriminalizovala, proč taky, prostě jen využila zákonných možností a toho, co jí systém dovoluje, proč ne.
Ale chybí mi tady pár slov o tom, co to znamená pro firmu. Ta firma není charitativní organizace a nepřijala paní proto, aby jí zajistila příjem v těhotenství, ale protože potřebuje, aby paní pracovala.
Připravilo se nějaké výběrové řízení, pohovory s uchazeči. Vybrala se tahle paní a ostatní byli odmítnuti. Paní dostala školení BOZP a někdo se jí ten týden věnoval, aby ji seznámil s prací, s chodem prodejny, s lidmi.
Teď musí najít náhradnici, náhradníka a všechno to absolvovat znovu. No, ale tomu novému musí říct - vy jste tu jen na zástup za mateřskou, až se pracovnice vrátí, má nárok na to místo a vy budete muset odejít, tedy dostanete jen smlouvu na dobu určitou, zatím na rok, uvidíme, kdy se paní bude chtít vrátit. Za rok vám ji buď prodloužíme zase o rok, nebo se rozloučíme.

Takže - ano, chápu paní, jednala jako normální samice, co se chce postarat o potomka.
Ale já bych na tohle žaludek neměla.
A co tatínek dítěte? Proč radši tak pragmaticky a cílevědomě nejednala s ním?

červen 11, 2015 22:17
No a kultury, : Krakonoš
kde chlap živí rodinu a žena vychovává děti, tohle vůbec nemusej řešit. smilies/grin.gif smilies/wink.gif
(to dostanu vod feministek po čuni...)
červen 12, 2015 11:11
Krakonoš : mamča
Nejsem feministka, ale co bys dostával po čuni ? Ovšem v těch kulturách, o kterých mluvíš, nebývají matky samoživitelky, co kvůli mateřství nemůžou sehnat práci ani vydolovat z otců svých dětí alimenty. smilies/wink.gif
červen 12, 2015 11:22
No, nebejvaj, to máš pravdu. : Krakonoš
A právě tohle všechno chce u nás napravit právo šaría, tak se mu tak vehementně nebraňme! smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
červen 12, 2015 11:46
Krakonoš : mamča
Právo šaríja není můj šálek čaje, i když v některých případech, jako např. případ Barbory Orlové, by se mi "oko za oko, zub za zub" líbilo.
Zajímavé je, že Syřan (muslim) žijící v ČR má pokrokovější a rozumnější názory na imigraci, než ten buran "pan profesor", co se bez špetky vychování producíroval u Jílkové. Když si představím, že takový adept na klecové lůžko učí studenty, tak se vážně obávám budoucnosti.
červen 12, 2015 11:52
Krakonoši, : Iris
já souhlasím s tou představou rodiny, však mne znáš.
Mamčo, to je smutné, na druhou stranu je hrozně moc těch matek, které jaksi doma s dítětem nezůstanou ani za zlaté prase, zbláznily by se totiž!! Ono být matkou na plný úvazek je docela šichta. Drží se svého platu, přestože nemusí (mluvím o těch, co nemusí) pracují prý jako motorové myši tzv. z domova, platí chůvy, dětem "activity" a z chlapa dělají ženskou.
My - ženy rodící za socialismu, jsme se na mateřských vystřídaly, vždycky na místo matky nastoupila jiná žena. Dnes se tyhle dámy drží svého postu, jasně, mohly by o něj přijít,je to jiná situace, chápu. A chápu tu paniku z toho, že by byly závislé - ó hrůzo - na chlapovi.Nevím, jestli jim někdy dojde, o co se ochudily tím neustálým sprintem za něčím, dítě vyroste a můžou si prohlížet jen fotky. Ovšem těch je všude hafo, takže si dětství svých dětí mohou prožívat prostřednictvím fotek s lajky na sociálních sítích.Ale o tom tahle debata dnes není, co?

Vrátím se k tématu. Bb včera ve 22:17 - naprosto souhlasím.
červen 12, 2015 16:47
o tempora, : mura1
o mores!
červen 12, 2015 17:41
Jo, s tím uvedeným komentářem bb : Krakonoš
taky plně souhlasím.
červen 12, 2015 18:17
klidně : Iris
si přiznám, že mě móresy téhle doby srdečně štvou a říkám si, že už mám právo na to klidně a veřejně si zabrblat.Nade mnou se asi také brblalo..
červen 12, 2015 18:20
iris, : Petronila
proč tolik zášti?

A proč takto nebrojíš proti tatínkům?

"Nevím, jestli jim někdy dojde, o co se ochudily tím neustálým sprintem za něčím, dítě vyroste a můžou si prohlížet jen fotky. Ovšem těch je všude hafo, takže si dětství svých dětí mohou prožívat prostřednictvím fotek s lajky na sociálních sítích."

Copak ti muži jsou v životě dítěte tak nedůležití trubci? Nebo automaticky počítáš s tím, že ONI se "neustálým sprintem za něčím" o nic neochudí, že jim dítě nevyroste, že oni jeho dětství neprošvihnou?

Skutečně si myslíš, že otcům nezáleží na dětech a dětem na otcích?
červen 12, 2015 19:14
Petronilo, : Iris
přesně Tebe jsem čekala, nepíšeš, neozýváš se, ale čteš, jak je vidět.
Neřeším chlapy,oni to tak měli vždycky,máma trávila s děckem prostě víc času. Muži nemusí přebalovat a kojit, aby si dítěte užili.Oni na to mají, tedy měli, jiné postupy nebo programy ve svých mužských hlavách.
Ženské jsou neženské, chlapi nejsou chlapi.Ženy si stěžují na nemužské chlapy a ty trubce z nich přitom samy dělají.A chlapi drží hubu a krok a snad se jim to i líbí.
červen 12, 2015 19:29
Iris, : Petronila
prosím Tě, co je to "neženská žena" a "nemužský chlap"? smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif

Jedním z nejchlapštějších chlapů s velkým CH, které jsem v životě poznala, byl můj táta. Muž, který miloval svou ženu, moji maminku, a když onemocněla, tak nejen že neutekl, jak to dělají někteří ti rádobymužní muži, ale zcela samozřejmě se staral o ni i o mě, a když pak umřela, tak o mě i o domácnost, chodil do práce, vařil, trávil čas se mnou, a čerta se staral o to, jestli tím náhodou neutrpí jeho "můžo". Žádnou ženskou už si nenašel a velmi brzy umřel taky, protože už neměl pro co žít.

Pro mě je CHLAP tohle, převzala jsem to jako vzor a za trubce považuju muže, který si jede po své koleji a nevadí mu, že netráví čas se svými dětmi, jak jsi z toho osočila ty ženy.

Jsem ráda, že můj táta takový nebyl, protože mi dal strašně moc a když umřel, tak mi chyběl mnohem víc než máma.
červen 12, 2015 20:46
Petronilo, : Iris
prosím Tě, co je to "neženská žena" a "nemužský chlap"?


Nebudu to vysvětlovat, je mi teď jedno, žes nic podobného v žádné debatě ať zde, či jinde nezaznamenala. Byla by z toho vyčerpávající diskuse, která by nikam nevedla, protože na tohle máme už dlouho jiný pohled a já jsem z dnešního horka groggy.
Co jsem nepsala, nechci prezentovat jako jedinou pravdu, ale jako úkaz, který mě štve a na to mám koneckonců právo.
Hezký večer a hezký víkend přeji smilies/smiley.gif
červen 12, 2015 20:58
Iris, : Petronila
v pohodě, já jenom, jestli se někdy nezaměřujeme na vnější atributy a neuniká nám to důležitý.

Kupříkladu taková Jana Nagyová - je to "ženská žena" a Nečas "mužský chlap", protože se chovají podle určitých vzorců (on mocný šéf, ona jeho podřízená, která ho "dostala přes postel")?

A je správné jet podle nějakých vzorců, co by měla dělat správná žena a co správný muž? kdo to určí? a co když to těm konkrétním lidem vůbec nic neříká?

Jo a hezký večer a víkend i Tobě, samozřejmě. smilies/wink.gif
červen 12, 2015 21:32
Ne, Petronilo, : Krakonoš
Jana Nagyová je žena, která svoje ženství zneužívá; vobě energie, ženská i mužská, mají svoje způsoby použití a zneužití. Navíc k tomu zneužití Jana došla přes velmi akcentovanou mužskou složku svý vosobnosti, takže vona právě je velmi neženská. (To, že má někdo lokny, prsa a mejkap, ještě neznamená, že je "ženská" žena.) Nečas zase ukázal tak vobrovskou slabost a nedostatek mužskýho uvažování a jednání, že vo něm jenom kvůli jeho dosažený funkci nelze psát jako vo chlapovi. Nečas se ukázal bejt jedním z mnoha nechlapů v český politice, velmi nemužskej.
Jinak "správný" je jet nikoli podle vzorců, který někdo zvenku určil, ale v souladu se svým nastavením (což je teda jakejsi soubor přirozenosti, výchovy, dalších vývojovejch vlivů), ovšem vědomě - uvědomovat si, kdo jsem, jak mám v sobě namíchaný mužský a ženský prvky, jak s nima pracuju, co to v mým životě znamená, kam směřuju, k čemu se hodím. Potom by se takovej Nečas (žijící v souladu sám se sebou) nikdy premiérem nestal. (Samozřejmě by se jím nestal ani v případě, že by se pohyboval ve společnosti a partaji s nějakým funkčním a zdravým modelem personální politiky, kde má kariérní postup nějakou logiku založenou na schopnostech, ale v takovýhle utopii skutečně nežijeme smilies/wink.gif.)
"Správný" je teda umět najít svý místo v životě bez zneužívání svý mužnosti či ženskosti, zároveň pak naučit se vědomě měnit ty svý vlastnosti, který mi ve vytoužený životní cestě bráněj (protože to je do určitý míry možný).
Pojmy "ženská žena" a "mužnej muž" jsou určitým zjednodušením reality a nemaj evokovat to, že je nějak "správnej" či "přijatelnej" jenom jeden úzkej typ ženy a muže - pod voba pojmy se jistě vejde poměrně široká škála typů. A koneckonců i ty, kdo se tam nevejdou a vysloužej si voznačení "neženská žena" a "nemužnej muž" maj svý voprávnění existence, jen by si (třeba v případě partnerskýho vztahu) měl každej uvědomovat, kdo vlastně proti němu stojí a co vod něho může čekat. Pak by snadno třeba jeden partner vo druhým věděl to, že po něm fakt nemá chtít děti - například.
Je to složitý téma, nedá se to vysvětlit jedním komentářem na internetu, spíš se to dá pochopit celoživotním zájmem a studiem smilies/wink.gif.

(nejsem schopnej to po sobě číst, tak se rovnou vomlouvám za chyby)

červen 13, 2015 00:04
Krakonoši, : Petronila
já bych s tím měněním vlastností byla dost opatrná, jednak to jde, jak jsi správně podotkl, jen do určité míry a jednak by to mělo být na základě VLASTNÍHO vnitřního přesvědčení (např. jsem tlustá, líná a mlsná, když to budu chtít změnit, budu muset s těmi posledními dvěma něco udělat) a ne proto, že mi to diktuje tlak zvenčí (jako žena bych měla nechodit do práce, starat se o rodinu a zajímat se o vaření a šití, zatímco moje touha je dělat dejme tomu jadernou fyziku, šít neumím a vařit mě nebaví, a pokud se do toho pokusím "nacpat", tak budu nešťastná já i ti všichni okolo.

Tím Nečasem a Nagyovou jsem chtěla naznačit, že všechny ty "mužský" a"ženský" prvky jsou nesmysl, jsou jen konkrétní lidi a "mužské" a "ženské" je jen označení vlastností, které se u toho kterého pohlaví vyskytují statisticky častěji.

Iris se o tom na rozdíl od Tebe zmiňovala v tom smyslu, že je to špatně (neženské ženy, nemužní muži), proto jsem to zmiňovala. Já si myslím,že je zavádějící toto nějak kategorizovat, a že ať je to jak chce, je důležité, abychom si každý mohli najít tu svoji cestičku tak, aby to vyhovovalo NÁM, nikoli nějakým pofidérním vzorům,které se beztoho s lety mění a každý je má nastavené jinak.
červen 13, 2015 07:11
... : bb.
jo, na ženskost Jany Nagyové a mužnost Petra Nečase mám naprosto shodný názor s Krakonošem

Iris, pokud jde o závislost žen na mužích a o to, jak moc jim to dnes vadí nevadí, domnívám se, že to jde prostě s dobou. Na ženy jsou kladeny ne snad větší, ale jiné nároky, tím pádem i na muže. Jestli dobu mění ty ženy nebo doba mění je, tedy co bylo dřív, slepice nebo vejce, nevím, nezabývám se tím, nepřemýšlím o tom. Ale je to tak. O čem nepochybuju je to, že tyhle věci mají v rukou ženy, že na nás nejvíc záleží, jak to bude. Za vším stojíme my, méně či více viditelně.
Některé to možná přehánějí, ale v podstatě považuju tu menší závislost žen na mužích za dobrou věc. Jsou pak méně ohrožené, ať se dějě cokoli. Ovšem chce to k tomu chlapa, co to chlapsky ustojí a svou mužnost projeví smysluplně, ne tak, že si pořídí druhou třetí milenku ve věku své dcery.
Mně přijde strašně sexy chlap, co se umí postarat o dítě, tráví s ním čas nejen "ryze mužskými" aktivitami a programy, naopak tohle nerozlišuje, rozlišuje jen to, co jeho dítěti prospívá a co je oba baví. Myslím, že takoví chlapi, co tak nelpí na striktním rozložení mužských a ženských rolí podle nějakých domnělých či historických pravidel, mají ke své ženě a svým dětem silnější vztah a neopouštějí je tak snadno, jako ti, co si furt musí dokazovat, jací jsou chlapáci. Oni prostě chlapáci jsou a komu se to nelíbí, ať jim cosi políbí, asi tak nějak bych vyjádřila jejich postoj :-)
Měla jsem štěstí, že jsem v něčem takovém vyrostla, můj táta nebyl žádný alfa samec, přesto o něj měly ženské značný zájem a mámě ho záviděly, mně takového tátu záviděly kamarádky, jejich tatínky nenapadlo, až na výjimky, jít s nimi do kina, učit je lyžovat, hrát s nimi badminton, diskutovat o knížkách...s holkou! donést jim v letním dni o přestávce do školy nanuky i pro kamarádky atd. Přitom zvládal práci, druhou práci jako koníčka, studovat, klidně pekl s mámou vánoční cukroví, protože ho má rád, v létě makal na chalupě a po práci si s chlapy došel na pivo, když studovala při práci máma, tak vařil teplé večeře. Považovala jsem to za tak samozřejmou věc, že mě později překvapilo, když jsem viděla jiné modely. Kamarádka, která zvládala práci, domácnost a dvě děti, manželovi večer napouštěla vanu a chystala zubní pastu na kartáček.. Její pánešek je už dávno s jinou, mladší, a ona to dodnes nechápe, když se přece tolik snažila.
V tomhle směru by jí méně ženskosti prospělo. Ale nic se nemá přehánět, některé věci prostě nezměníme, chlap je chlap a ženská je ženská a když se něčeho nedostává, tak i ten nejlepší jde a najde si to jinde. Třeba chlap tu ženskost u jiné.
červen 13, 2015 10:07
Petronilo, : Krakonoš
samozřejmě na základě vlastního vitřního přesvědčení, jinak to ani nejde. smilies/wink.gif
červen 13, 2015 10:41
Jo, : Krakonoš
a mužský a ženský prvky nejsou nesmysl. Ne náhodou, kdo se do toho pustí a chce se s tím líp seznámit, zjistí, že pro ženu jsou tu nějaký knihy a pro chlapa zase jiný. Neexistuje unisexová literatura pro rozvoj vosobnosti, pro učení se využívat svůj potenciál, ta existuje až v nadstavbách (literatura pro pochopení zákonitostí vztahů s vnějším světem, nap. penězma, ta už je univerální). Muž a žena nejsou shodná lidská bytost a pokud vědomě pracujou na sebepoznání a hledaj příslušný učitele, knihy, dřív nebo pozdějc se toho dotknou, pokud to před tím nevěděli nebo vodmítali. Ale tohle fakt nejni na internetový debaty, protože jednak nelze použít zkratku ve formě komentáře a za druhý každá informace si najde každýho člověka v pravej čas, nemá smysl je někomu cpát, když je někde jinde a vůbec je nehledá - pak je takovej člověk stejně nepochopí a vodmítne.
červen 13, 2015 10:49
Jo, jak píše bb. : Krakonoš
Mužnej chlap není macho, kterej vodmítne přebalit posraný dítě. To je debil. smilies/cheesy.gif
červen 13, 2015 10:51
Krakonoši, : Petronila
bb,

ten začátek byl moc pěknej, ale v tom konci jako by ses lekla toho, co jsi řekla, a začala se sama popírat.

To, cos psala o tatínkovi, bylo moc hezké, já měla podobného, tak vím, o čem mluvíš.

Člověk, který žije v souladu sám se sebou, jako Tvůj tatínek, přece neřeší, jestli je to, co dělá, sdostatek "mužné", on prostě JE a dělá to, co je mu přirozené, a jak jsi správně řekla, "komu se to nelíbí, ať mi .. políbí".

Velký problém je, když někdo ten svůj přirozený kompas ztratí a vezme si do hlavy, že to, že se mu v něčem nevede, je způsobeno tím, že se nevejde do nějaké škatulky, a snaží se mermomocí do ní nacpat, což ovšem nemůže být úspěšné, protože ta škatulka není dělaná na něho a prostě se do ní nevejde.

Třeba já vlastně ani nevím, jestli jsem dostatečně "ženská žena", spíš si myslím, že podle těch obecných pravidel moc ne, neb mě třeba nebaví o někoho pečovat, ale vždycky mi to bylo ukradený a chovala jsem se vždycky podle sebe a podle toho, jak jsem to cítila já, ne jak by to mělo - podle někoho cizího - správně být. A pokud se to někomu nelíbilo, tak měl smůlu, mě by ani nenapadlo se kvůli někomu měnit. A s lidmi kolem sebe kupodivu nemám problém vyjít, a řekla bych, že docela oceňujou, že jsem sama sebou.

Krakonoši - já žádný sebepoznávací knihy zvlášť pro ženy a zvlášť pro muže neznám, v literatuře lze jistě najít spoustu věcí, ale zhruba tak od puberty tuším, že k sebepoznání se nedochází ani tak četbou, ale zkušenostmi, a že stačí prostě žít a koukat kolem sebe - a z knížek se toho moc nevykouká.

Jo a je velmi ošidné hledat nějaké guru a učitele a vůbec se v sobě moc patlat (i když třeba takový guru Jára bezesporu používal jiné metody na ženy a jiné na muže, pokud se jimi vůbec zabýval) smilies/grin.gif
červen 13, 2015 22:26
Jistě, Petronilo, : Krakonoš
proto se ani nepokouším zacházet do nějaký hloubky, ty jsi jinde a tyhle věci tě nezajímají a vůbec bys nechápala, vo čem mluvím. To je v pořádku, důležitý je, že jsi v pohodě. Lidi, který v pohodě nejsou, se vobvykle v sobě "patlat" musej a pomáhaj jim právě knihy, ve kterejch to poznání a zkušenosti právě už někdo shrnul. Vono je krásný zkoušet všechno vynalízt a vobjevit sám, ale efektivnější cesta bejvá učit se vod těch, co už vědí. Ale jak řikám, je velká skupina lidí, který se učit nic nepotřebujou a taky jsou šťastný, ty samozřejmě slyšeli vo jediným "guru", a sice vo Járovi smilies/grin.gif (mimochodem nechápu, proč je tenhle člověk trestně stíhanej a hrozí mu nepodmíněnej trest, proč má jít někdo bručet za to, že mu nějaká vymatlaná **** vlezla dobrovolně do postele, to už by mohli trestně stíhat i kolemjdoucího, kterej zase holky ukecává jinak, dyk je to na palici smilies/wink.gif ). Ty evidentně žádnýho "guru" (nemám to slovo rád) nepotřebuješ a knihy, vo kterejch jsem mluvil, taky ne, tak je zbytečný s tím ztrácet čas. Slunce v duši! smilies/smiley.gif
červen 14, 2015 11:20
168 hodin : Já
Mrkněte se dnes na 168 hodin na CT 1 ve 22:05 hod, myslím, že tam bude reportáž o této paní
červen 14, 2015 18:16
No mrknul jsem, : Krakonoš
vypadá to na jeden z mnoha případů snahy podojit sociální stát. Takže vo zaměstnávání těhotnejch tu vůbec nejde. Kde je pravda, rozhodne soud. Jestli spravedlivě, to už je zase jiná votázka...
červen 15, 2015 00:42
taky jsem se podívala a beru zpět předchozí komentář : bb.
byla to charita, kamarádka pomohla kamarádce, aby dosáhla na erární peníze - firma v podstatě neexistuje, resp. provozovna, obchod, kam měla paní nastoupit údajně do práce, neexistuje, je to prázdná budovat v rekonstrukci.
Na základě fiktivní pracovní smlouvy na fiktivní práci měla paní fiktivní příjem, stanovený smlouvou nebo výměrem. Dávky jako nemocenská se pak nevypočítávají ze skutečného příjmu, ale z tzv. pravděpodobného výdělku, což znamená, že se uvede, kolik by si paní asi tak mohla vydělat, kdyby bývala byla pracovala. Na to neexistují v soukromém sektoru žádné tabulky, takže zaměstnavatel klidně může tvrdit, že paní by si bývala přišla na 75 tisíc měsíčně, protože právě jí chtěl dávat kromě základu taky procenta z obratu. Na základě takto stanoveného pravděpodobného výdělku se pak vypočítají náhrady, podpora v nzm. atd.

červen 15, 2015 22:29
čtu a vidím matoucí formulace, tak doplňuji : bb.
Na základě fiktivní pracovní smlouvy na fiktivní práci měla paní fiktivní příjem, stanovený smlouvou nebo výměrem. Nemocenská se vypočítává z průměrného výdělku v předcházejícím čtvrtletí, pokud se pracovalo alespoň 21 dnů, což paní nesplnila, když týden po nástupu do práce nastoupila pracovní neschopnost. Dávky jako nemocenská se pak nevypočítávají ze skutečného příjmu, ale z tzv. pravděpodobného výdělku, což znamená, že se uvede, kolik by si paní asi tak mohla vydělat, kdyby bývala byla pracovala
červen 16, 2015 21:13
takže : Já
Nakonec podvod jako prase!!!
červen 21, 2015 16:07

Powered by Azrul's Jom Comment
busy