KOLIK MÁTE NA HODINU VY?
Středa, 03 červen 2015

U nás v domě se kontroloval plyn. U jedné a u mne - prý malinko uchází... A tak k nám naše paní předsedová SVJ poslala zaměstnance jedné své známé firmy, aby to pořádně zjistil a případně opravil. OK. Přišel pán, cca 60 let, měl v ruce takové udělátko, kterým případný únik najde. Chvilku zkoušel knoflíky, pouštěl a zavíral plyn, pak dozadu za sporák přiložil "udělátko", které začalo vrnět. A bylo to...

 

 

 

 

 

 

 

      Pan instalatér konstatoval, že to bude potřebovat vyměnit hadici, že tahle by časem mohla nefungovat. Takže jsem vyndala tisícovku, pán odešel a za chvilku se vrátil s novou hadicí. Odtáhnul sporák, sejmul tu starou, pak nasadil novou, takovou k tomu určenou tkaničkou to omotal - a bylo. Během doby mi vyprávěl všechno možné o sobě, o svém života běhu, o práci, o šéfovi... Pak sporák zasunul na místo a vypsal účet: 

 

 

 

 

 

         

 

       Přiznávám se, že jsem zůstala absolutně stife - nevím, které jiné povolání má téměř devět stovek na hodinu... Že by snad neurochirurg? I o tom dost pochybuji.  Práce na té výměně trvala sotva dvacet minut. Ale holt - musela jsem zaplatit i to vyprávění... Byl tu téměř dvě hodiny. Ale platí se i načatá hodina. Tudíž i těch načatých deset minut...

Hadice stála téměř devět stovek. Doprava hadice tři stovky.

 

       Takže komplet výměna hadice u sporáku a přetěsnění: téměř 3.000,- Kč.

 

No, neberte to...

Pan instalatér to vzal.

 

d@niela

 

Komentáře
Tý Brďo ! : mamča
To je jak za novej sporák ! A ona jenom hadice. Pán má zřejmě zlaté ručičky.
Ovšem lepší dát pár tisíc, než vyhodit barák do povětří.

červen 03, 2015 21:18
... : Sandra.
850 na hodinu není zas tak zázračně moc, málokterý instalatér by si řekl o míň. (A těch povolání, co berou výrazně víc, než 900/hod bych věděla celou řadu.) hodina je tam naúčtovaná jen jedna, pokud dobře vidím- těch 2x350Kč, to mi spíš přijde jako poplatek za cestu, než naúčtovaná započatá druhá hodina, ne?
A budu za šťouru- když nás v matice učili zaokrouhlovat, tak 2126 se zaokrouhluje na 2000, ne na 3000:-)
Holt řemeslo má zlaté dno....
červen 03, 2015 21:29
... : mia I
řekla bych že za tou jedničkou je tečka - tudíž první hodinu účtuje sazbou 850 Kč, dvě následující sazbou 350 Kč za hod. Spotřebovaný materiál 300 Kč. Cestu nikde nevidím, ta by se účtovala sazbou za km. Měl by dát příjmový doklad, tohle je jen nějaký papír ze sešitu ne??

My dělali opravu střechy na stodole o víkendu, práce ve výšce a řekl si 120 Kč na hodinu. Revize komína už teď je povinná, to přijde, zkontroluje, za pět max.deset minut platíme něco kolem 6 stovek.
červen 03, 2015 21:47
No, tak jako obvykle, : Sidon
všechno je jinak ! Za prvé, ten pan "odborník", by v prvé řadě měl mít licenci, tedy oprávnění k tomu, aby mohl tuto práci na plynových spotřebičích vykonávat. Tudíž by měl mít nějaký průkaz - doklad a rovněž i registraci svojí firmy na příslušném obvodě, který mu, po zaplacení poplatku, dovoluje tuto práci v jeho rajonu vykonávat. Za další, pokud nemá ani tištěnou fakturu - formulář, kde jsou též uvedena čísla jeho licence i registrace, tak to bude asi nějaký "příštipkář", a tomu bych tu práci nejspíš nesvěřil. Už ječnom to, že napsal "hadice"!
Ta hadice, jak uvedl na účtu, není obyčejná hadice, ale ohebná ocelová, pancéřovaná trubice a pochybuju, že byla nutná její výměna, spíš bylo třeba jen dotáhnutí dvou převlečných matic na obou koncích té trubice, které se mohou časem malinko uvolnit. Jenže ten ůnik plynu je tak malý, že to nestojí za řeč, ale nesmí ucházet absolutně nic, to je jasný. A s tím nákupem té trubice je to taky pěkný podfuk, pokud to dělá častěji, jakože asi jo, tak je samozřejmé, že těch pár kousků trubic by mohl vozit ve svém autě, jak to dělá většina montérů. S tou načatou hodinou je to taky pěkný "trik", tam je jenom vidět to zlatokopectví. I celkový čas, na výměnu té trubice, je hodně "načechraný", normálně by to měl mít za půl, či tři čtvtě hodiny. Ale asi to bude podle toho - jiný kraj, jiný mrav."Jenže voni tihle "zlatokopové" jsou všude.
smilies/angry.gif
červen 04, 2015 01:15
Já tam čtu toto: : Myška
1 hadice 850,--
2 h po 350,-- rovná se 700,--
Nákup materiálu 300,--

Takže hodina práce 350,-- což mi přijde normální. Není to ta částka, kterou si pán "vyplatí" za hodinu práce, kdyby byl v zaměstnání, ale cena práce. A to je rozdíl.
A chirurg má tedy nesrovnatelně více, bavíme-li se o výdělku.
červen 04, 2015 05:18
to je šílený.... : Já
..... ta účtenka je na školním sešitě?... Děsné! smilies/angry.gif
červen 04, 2015 06:45
"pochybuju, že byla nutná její výměna" : jednababi
Záleží na tom, jak tam byla dlouho - i když vypadá na první pohled netknutá, jestli byl ten únik na hadici, je výměna (včetně možná vožvejkanejch matek)jediná možnost odstranění.
Podle mě je ta částka lehce "navýšená"smilies/grin.gif - hadice stojí mezi dvěma až sedmi stovkama podle typu, délky atd. - ale čas na montáž, čas na cestě a režie celkem odpovídá tomu, co se běžně účtuje.
A nakonec byla stejně poskytnutá sleva smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červen 04, 2015 07:12
Hahaha... : Vodoměrka
tak on daňový doklad (předpokládám, že těch 15% je DPH) musí splňovat jen stanovené náležitosti, neříká se už, na jakém papíru musí být...
Jen teda ten součet mi na konci nějak nesedí...
Ale i u zjednodušeného daňového dokladu by mělo být jméno pána, jeho DIČ, doklad by měl být očíslovaný a mělo by tam být datum plnění... jinak bych pánovi za tohle nezaplatila, pokud by mi nedal pořádný doklad...
Jinak jestli ti dal tu novodobou plastovou hadici, tak ta se tuším za několik let musí vyměnit za novou... myslím po sedmi letech nebo tak nějak... takže tě čeká další pálka... ale ruku do ohně za to nedám, jen si vybavuji, že nám to náš plynař říkal, když nám zapojoval sporák...
červen 04, 2015 07:25
... : Mikin
Souhlasim s Myskou. U nas vydelava treba automechanik kolem $30/hodinu, ale "shop rate" (to co platis jeho zamestnavateli) je zhruba 3x vyssi.
červen 04, 2015 08:22
Jenže, : Sidon
podle toho ůčtu, který je na jakémsi kusu papíru z poznámkového bloku, je zřejmé, že ten pan "instalatér", je asi docela normální příštipkář, ale počítá si za ten job, jako nějaká firma. Docela bych si troufnul říct, že nemá ani to DIČ, což je na pováženou, protože kdyby se něco přihodilo, tak by Daniela nedostala od pojišťovny asi nic.


:-
červen 04, 2015 08:42
Sidone, : Vodoměrka
jestli ten kus papíru na sobě má všechny potřebné náležitosti, je to platný daňový doklad... ono to tam klidně může být, jen to Daniela nevyfotila celé... nejde o linkovaný papír, ale o splnění všech povinných údajů, co tam mají být... pominu-li tu početní chybu...
červen 04, 2015 08:49
Vodoměrko, : Sidon
mně ten účet akorát připadá silně neprofesionální, proto si myslím, že ten pán ani nemá tu licenci a je to jenom obyčejný instalatér. Tu chybu v počtech dělají často i číšníci a je to jejich každodenní chleba, ale mám za to, že tu chybu dělají jaksi "rádi".
smilies/smiley.gif
červen 04, 2015 09:18
"že ten pán ani nemá tu licenci" : jednababi
Jakou, prosím?
červen 04, 2015 09:34
Nojo, tak napíšu pokračování: : d@niela
ten účet zní přesně takto:
první hodina .... 850,- Kč
další 2 hodiny .. 700,- Kč
cesta pro hadici 300,- Kč
celkem 1850,- Kč
DPH 15 % 278,- Kč

hadice 834,- Kč

celkem 2962,- Kč

no, když jsem se ozvala, tak mi bylo vysvětleno, že se pán "spletl", a "omylem" počítal tu první hodinu jako havárii... takže jsem dostala 4 stovky zpět.

A že jsem ho nechala povídat a napsat si tu krátkou práci jako tříhodinovou, a hlavně, že jsem to zaplatila... to je holt moje chyba.
Mj. kdybych se bývala obrátila přímo na Plynárny, tak to bylo všechno jinak.
Jenže - já se vyznám v průšvizích vztahových, ale ne v opravách. S plynařem jsem v podstatě přišla do styku poprvé.
Má chyba, jak říkám.


červen 04, 2015 09:40
Neruda hadr : koz
první, co mě napadlo při čtení článku a některých reakcí, byla povídka "Jak si pan Vorel nakouřil pěnovku". Abych si o tom mohla začít něco myslet, ráda bych věděla, jestli ta hadice byla placena zvlášť nebo je opravdu první položkou na tom papíře, a hodinová sazba je 350Kč. Z popisu mi to není úplně jasné a vzhledem k tomu "kolik máte na hodinu vy", "bezmála tři tisíce" "téměř devět stovek za hodinu" mi to přijde hodně podstatné. Taky by mě zajímalo, jestli ten papír je jediný doklad, popř. jak vypadá jeho zbyvající neofocená část.
Komentáře ohledně pánovy licence a pochybnosti ohledně nutnosti výměny hadice na to pak navazujou. Neubližujeme my někdy lidem kolem sebe jenom tak, bezmyšlenkovitě, tak trochu mimochodem? Možná si pan instalatér tu zžíravou kritiku zaslouží. Ale víme my to z těch informací, co máme k dispozici?
červen 04, 2015 09:47
cena za práci : mura1
mi šokující nepřijde, řekla bych v rámci "řemeslnických profesí" možná mírně nadprůměrná. šokuje mě tedy ten účet, celkem nikoli tedy jeho výše, ale provedení. jako zaměstnanec firmy (viz třetí věta) by měl vyplnit cosi jako pracovní výkaz, na kterém já odsouhlasím provedené práce, náhradní díly / materiál a čas. takže výše uvedený hadřík bych nepřevzala.
červen 04, 2015 09:54
můj zbytečný příspěvek : koz
Pardon, než jsem dopsala, přibylo vysvětlení nade mnou. smilies/smiley.gif
červen 04, 2015 09:55
tak beru zpět : mura1
slovo naprůměrná, komentář, že 850 je za havarijní výjezd jsem nečetla. 350 mi naopak přijde cena mírně podprůměrná

a jak správně, dani, poznamenáváš, příště nenechat vykecávat.
červen 04, 2015 09:58
jenže - žádný havarijní výjezd to nebyl!!! : d@niela
dokonce pán pak konstatoval, že "tamta hadice by určitě ještě fungovala, ono by to stačilo přetěsnit, ale takhle je to lepší."

No, já to beru, šéfe, tedy tu novou hadici, ale vzhledem k tomu, že to bylo objednáváno jako:
"kdy se vám to hodí?", nic nespěchalo, tedy havárie ANI OMYLEM, tak 1550,- Kč za dvacet minut práce je fakt dost.
Ale třeba ne, co já vím...
červen 04, 2015 10:06
a ještě jeno PS :-) : mura1
bezmála 900 na hodinu pán jako zaměstnanec fakt nemá. firma za něj odvede zdravotní, sociální a vím já který ještě další, udržuje technický a vozový park, kalibrace měřáků či získání kulatých razítek je taky mastná záležitost, platí nájem, další "nevydělávající" zaměstnance (někoho, kdo přijímá objednávky, koordinuje servisáky, účetní...)
červen 04, 2015 10:06
Můro, já neříkám, že to má on čistého, : d@niela
ale že to tak účtoval...

a tenhle účet jsem ani nedostala, to si psal do svého zápisníčku a já si to jen ofotila mobilem. Takže - já, trouba-baba-hloupá, to jen zaplatila... bez jakéhokoliv papíru!!!

červen 04, 2015 10:08
pravdu má Myška : toulavej
plynová hadice je za 850 a píše se HADICE, protože se tak označuje :-)http://www.gas.cz/category/plynove-hadice:151/, 2 hodiny za 350 je normální cena práce a i kdyby tu práci dělal jenom půl hodiny, započte si i cestu k zákazníkovi a od něj. A 300 za nákup je cena za cestu na nákup, benzín apod. SAMOZŘEJMĚ, že má pán platnou licenci na plyn, proto měl ten drahej detektor - amatér by si ho nepořídil. A jestliže plyn uchází, nikdo při smyslech nebude zkoumat případně opravovat STAROU hadici, ale hadici vymění za novou, bezpečnou, protože s plynem není žádná sranda si hrát, obzvláště v paneláku :-). Že se starej 60ti letej chlap co špatně vidí upíše o 2 koruny schválně, aby zbohatnul, si může myslet jenom trouba, když si ty 2 koruny mohl připsat k DPH a nikdo by si toho nevšiml, nepřepočítával to.

No a závěrem - vítejte v dnešní realitě. Pokud tu člověk s alespoň průměrným příjmem nic nepotřebuje od státu nebo firem, má málo dětí a malé nároky, dá se tu skromně žít. To je tak polovina populace. Ti ostatní mají smůlu a proto většina z nich spoléhá na dotace, podpory nebo nějakého Mesiáše, který jim ty dávky, důchody a podpory zařídí a proto ho i volí. Ale, aby ten Mesiáš měl z čeho rozdávat, nejdřív to musí někomu sebrat formou daní a nejneuvěřitelnějších vymyšlených poplatků a nových zákonů, které se odvolávají na bezpečnost, ekologii, zdraví a jiné nezpochybnitelné věci, proti kterým se nedá nic namítat :-).
A protože to pořád nestačí, je potřeba si půjčovat 100 miliard ročně, o splácení se starat netřeba, ti, co si dnes půjčují pro nás, to splácet nebudou, až budou ležet u bazénu v Monte Carlu nebo na Floridě - a ovce přikyvují, tak je to správně, je to pro naši bezpečnost a zdraví, tak to má být . . . a protože těch ovcí je většina v tomhle státě, dá se s tím udělat jenom to, buď se vystěhovat, nebo se s tím smířit, to podle věku. Já už se stěhovat nebudu, bohužel . . .
červen 04, 2015 10:09
já vím, že to nebyl havarijní výjezd : mura1
ale že pán to tak "omylem" naúčtoval. nicméně je celkem pochopitelné, že sazba za havárii (míněno obecně) nebo za práci o víkendu je vyšší. cena za běžný pracovní den byla 350 kč/hodinu (za tu první teda asi víc: 400 ti vrátili, takže cena za první byla 450, to mi přijde taky košer).

že ti účtoval neprovedené služby (havárie), většinu času prožvanil a vystavil ti místo pracovního výkazu hadřík, je věc jiná. ale 900 na hodinu fakt nemá :-)
červen 04, 2015 10:13
"a tenhle účet jsem ani nedostala, to si psal do svého zápisníčku" : jednababi
Tak je docela možný, že ten pravej doklad vystaví na SVJ smilies/sad.gif
Správně říkáš "já, trouba-baba-hloupá" smilies/grin.gif
červen 04, 2015 10:34
A to jsi Daneilo vypleskla peníze a nechtěla doklad?? : Myška
To nechápu.
červen 04, 2015 10:58
No pokud to Daniela zaplatila, tak na SVJ by neměl vystavovat žádný doklad na servis v bytě. : Myška
U nás je to tak, že co je od plynoměru v bytě, je součást bytu a to si hradí majitel bytu sám. Ale loni jsme dělali rozsáhlou opravu společných částí plynovodu v domě a současně jsme udělali i servis v bytech, všem nechali vyměnit ty hadice u sporáků. A komplet zaplatili z fondu oprav. pak jsme nechali udělat revizi jak společných částí tak v bytech a máme jistotu, že je vše v celém domě v pořádku.
červen 04, 2015 11:03
jojo, : d@niela
je to čistě v mé režii...
No, tady vidíte, že pravdu dím, když říkám, proč můžu radit: protože neexistuje chyba, kterou už bych někdy neudělala.

Takže příště už budu vědět :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))
červen 04, 2015 11:27
d@niela : mamča
Buď v klidu, možná polovina z nás by se zachovala stejně jako Ty. To jen po bitvě je každý generál.
Bude-li nějaké příště, tak ukecaného řemeslníka utni včas, že za řeči ho neplatíš, a je to ! smilies/wink.gif
červen 04, 2015 11:35
je to nářez : -doktor-
Cena nové přípojky(hadice)je "nenatažená",u mne ji měnili též(prý to vyžaduje nový zákon a norma,informovali nás na schůzi SVJ) a pohybuje se od 800.- až 900.- montáž.A opravdu musí být ocelová,byla-li umělohmotná bylo nutné ji vyměnit.Jinak pán byl gauner.
červen 04, 2015 12:36
Danielo, : Espi1
jestli můžu radit, pak požádej SVJ o vystavení dokladu, to pro případ nějaké nehody. Bez něj totiž pojišťovna nevyplatí ani korunu.
červen 04, 2015 16:53
Tedy ne SVJ, : Espi1
ale dotyčnou firmu,
červen 04, 2015 16:55
Doufám : babi
že vám opravář dal k hadici záruční list a žádala bych řádnou fakturu.Manžel opravoval plynová zařízení,nad touto cenou jen kroutil hlavou.Škoda,že už je léta v důchodu a zdravotní stav mu nedovolí pracovat.Byl velice oblíbený,uznávaný odborník,zákazníky ale neokrádal.Také proto nejsme bohatí.
červen 04, 2015 17:09
Toulavej, : Sidon
to, že má někdo drahej měřák, ještě neznamená, že má oprávnění a licenci na výkon té plynařské práce. Spousta lidí vlastní zbraň bez povolení a zbrojního pasu.
červen 04, 2015 18:02
No, tak : violet.b
např. zde www.plynoservismarek.cz výměna hadice stojí cca 200 Kč, kontrola těsnosti cca 70 Kč. Doprava na místo je v tomto odkazu cenově také jinde a u obvyklých závad, kdy si základní materiál veze pracovník s sebou bych asi úplně "cestu pro materiál" v tomhle paušálu neplatila. Cena pancéřové hadice odpovídá. Řemeslníkům neplatím cenu "na hodinu", ale za výkon. Tam je omezeno tlachání smilies/smiley.gif a natahování ceny. Trvala bych na vystavení regulérního dokladu (jak již výše radí jiní) - musí Vám jej vystavit a to i zpětně, jednak kvůli případné reklamaci závady, jednak se dá zjistit i běžný ceník (firma jej zcela jistě má) a porovnat s naúčtovanou cenou. Pán/firma je plátce DPH, tedy jak je výše uvedeno, musí mít číslo dokladu, označení dodavatele s ičem a dičem, datum a popis, klidně psáno v ruce na kus papíru.
červen 04, 2015 18:23
Já si myslím, : strejda
že stačilo pouhopouhé dotažení matek pancéřové hadice, maximálně výměna těsnění. A to udělátko na únik plynu se udělá jednoduše tak, že se vezme třeba koncentrovaný roztok Jaru s vodou, naplní se tím nějaká lahvinka od spreje a stříkne se na zjišťované místo, na matici za ventilem či za kamny. Bublinky prozradí i nepatrný únik plynu. Nemusí to být nic digitálního.
Danielo, i kdybych jel dotáhnout ti to odsud do Prahy, vyšlo by to pořád levněji. Ten pán plynař musí určitě patřit mezi šmejdy. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červen 08, 2015 20:35
:-) : Marta S.
No tak ten Babiš nakonec s těma pokladníma bločkama bude mít asi pravdu :-) - pochybuju, že by tento příjem prošel někde dále nějakým účetnictvím a byl nedejbože řádně zdaněn :-)
Ale vážně. Zaplatit takovou částku nebylo asi moc prozíravé...
červen 15, 2015 00:24

Powered by Azrul's Jom Comment
busy