MŮŽE BÝT VÁLKA HUMANITÁRNÍ? TO MYSLÍTE VÁŽNĚ?
Čtvrtek, 29 prosinec 2022
Adjektivum „humanitární“ v souvislosti s bombovými nálety připisoval Václavu Havlovi text italského listu La Repubblica. Ten se proti tomu ostře vymezil: „Obskurní pojem ‚humanitární bombardování‘ jsem samozřejmě nejen nevymyslel, ale nikdy ani nepoužil a použít nemohl, neboť mám – troufám si tvrdit – vkus.“ Ale asi tohle spojení některým lidem uvízlo v hlavách, protože se občas objeví názory, že může existovat něco tak neuvěřitelného, jako je „humanitární vedení války“. V mezinárodní politice se jedná výhradně o extrémní nástroj prosazení cílů vojenskými prostředky a silou. NESKUTEČNĚ KRUTOU.

 

 

A dovoluju si nesouhlasit s tím, co tu v komentářích zaznělo:

 

 

"Každá válka je jistě špatná, někdy mají válčící strany pocit, že jinak to nejde a jejich boj je boj spravedlivý. Jenže - neměla by připomínat válčení neandrtálců. Mikin správně přirovnává běsnění Rusů ke středověkému rabování. Tím 21. stoletím jsem myslela - kromě toho, co píše Mikin o moderním vedení války, i všelijaké ty úmluvy a konvence, které právě už ve společnosti, která není primitivní nastolují nějaká pravidla válčení, boje, zacházení se zajatci a s civilním obyvatelstvem, ano právě humanitární způsoby chování i ve válečném stavu, co je na tom opovrženíhodného?

Nechce se mi to dále pitvat, zejména chlapi, kteří prošli vojnou tomu snad rozumí, každý rozumný člověk musí vidět hrůzu, kterou ta svoloč dnes, ve vyspělém a snad inteligentním světě, provádí. Jsou to zabijácké hordy, které navíc ani vlastně nejsou oficiálně ve válce, nýbrž provádějí speciální operaci zuřivě vylepšenou genocidou a všemožnými zvěrstvy."

 

 

Válka je přeci stav organizovaného násilí!

Válka je opakem míru.

Ale vždy bude válka vražedná! 

To si jako někdo může představovat, že v "humanitární" válce na sebe budou vojáci dělat "baf-baf-baf"?

 

 

Válka doprovází lidstvo od neolitické revoluce a stejně jako se vyvíjela lidská kultura a výrobní možnosti, vyvíjela se i válka a její vedení. Od starověku jsou výdaje na obranu a válku běžně kolem 50 % rozpočtu města či státu, a to i během míru, což přetrvává až dodnes.

Na začátku proti sobě stáli nevyzbrojení členové jednotlivých klanů. Pak následovalo postupné vyzbrojování pěšáků a jejich organizace do větších celků. Ve starověku v Mezopotámii byla doložena první stálá armáda, která měla za úkol udržování státní moci, obranu před nájezdníky a rozšiřování říše do okolí.

 

Vycvičené zástupy Římanů vystřídala jízda, masové nasazení pěchoty a lučištníci. Objevem palných zbraní začali lučištníci ztrácet na významu a byli nahrazováni střeleckými oddíly. Jezdectvo zažilo svůj pád během první světové války, když nebylo efektivní proti tvrdé realitě zákopové války.

 

Překonání zákopové války umožnila letadla a tanky.

S nástupem letectva a tanků se opět změnila strategie vedení války — na řadu přichází blesková válka, která je postavena na mobilních jednotkách schopných postupovat hluboko do týla nepřítele.

Válka se stala mnohem více pružnou a pohyblivou. V průběhu druhé světové války se začala objevovat nová zbraň — balistická raketa, která již naprosto zrušila rozmezí mezi frontovou linií a zázemím. V dnešní moderní válce je možné zasáhnout libovolný cíl na planetě.


 

Už jako malá jsem si říkala, proč se nepoperou ti dva králové? Proč se nepoperou ti politici?

Proč musí umírat zcela zbytečně tolik lidí? Vždyť ti, co se navzájem vraždí, proti sobě nic nemají! Nikdy se neviděli, nic si neudělali..

 

PROČ SE MAJÍ RODIČE LOUČIT SE SYNY,

KTEŘÍ JDOU NA SMRT KVŮLI „VYŠŠÍM CÍLŮM“?

 

d@niela

 

 

 


Komentáře
... : d@niela
Jo, ještě chci říct, že v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ nemám nic proti autorce komentáře!!! Vážně, má drahá Irisko, jen vím, že od těch prvních dob, co povstal na dvě nohy nějaký ten pračlověk, tak se bojovalo vždy neskutečně krutě. A zvěrsky, sadisticky... pamatuju na vyprávění rodičů a babiček, jaké to bylo v té druhé světové, a pak i po ní. Nic humanitárního. Ani na jedné straně.

prosinec 29, 2022 21:00
... : Iris
Ne, že vojáci na sebe budou dělat "baf baf" , Danielko. Jde o civilní objekty, o civilní obyvatelstvo, to ve válce nemá figurovat přece. Cíleně.
prosinec 29, 2022 22:24
... : Iris
Ne, že vojáci na sebe budou dělat "baf baf" , Danielko. Jde o civilní objekty, o civilní obyvatelstvo, to ve válce nemá figurovat přece. Cíleně.
prosinec 29, 2022 22:24
... : Iris
Omlouvám se, z mobilu to neumím.
prosinec 29, 2022 22:25
... : Jiri Bilina
Ne, humanitarni valka opravdu existovat nemuze.
Vaclav Havel vyraz "humanitarni bombardovani" opravdu nikdy nepouzil. Prisili mu to tehdy cerstve porazeni komousi a opakuji to dodnes jako nejakou mantru.
O humanitarni valce nebo humanitarnim bombardovani nepadlo ostatne ani v tehle diskusi jedine slovo.
Nez prisel Josef a napsal: Takže válka v 21. století musí bejt humanitární. S humanitárním bombardováním a humanitárním zabíjením.
Rec zde byla o moderni dobe a dodrzovani konvenci, ktere dnes Rusko porusuje denodenne temi nejodpornejsimi zpusoby.
Mikin
prosinec 29, 2022 22:49
... : d@niela
Jirko,
JAKÝCH KONVENCÍ???
Ach jo, odkdy se v nějaké válce dodržovaly nějaké konvence?
Prosím tě, to fakt konkrétně odpověz.
A teď snad byly nějaké domluveny?
Pokud něco víš, napiš.
prosinec 29, 2022 23:02
... : Josef Kouba
Války humanitární by byli jen v tom případě pokud by si to představitelé států rozdali mezi sebou. Nyní na příklad souboj na pěsti, nebo na pistole, Biden s Putinem.
O tom zda válka bude či ne, rozhoduje pár lidí a někdy jen jedinec. V politicky zaměřené knize jsem četl vyjádření matky nejbohatšího muže zeměkoule.
"můj syn když bude chtít válku, tak bude, pokud ji nebude chtít nebude".

O válkách se vždy rozhoduje v nejužších kruzích politiků. Vždy jde o peníze a politický vliv. Do zákopů se povinně naženou chlapy, kteří si před tím dali do zubů maximálně kvůli ženské ale pro neshody bohatých se vzájemně povinně vraždí.
prosinec 29, 2022 23:39
... : Jiri Bilina
Jake konvence se ptas Danielo? Treba Ženevské konvence.
Ty podepsala vetsina normalnich zemi. A jiste - jsou valcimi stranami casto porusovany. Presto se diky nim vratila za 2. svetove ze zajeti spousta spojeneckych i nemeckych vojaku v poradku. Ne tak v pripade Ruska a Nemecka, kde Stalin smlouvu nepodepsal. Miliony mrtvych veznu v koncentracich a na Sibiri...
Vis co? Humanitarni valku zde nikdo nepodporoval. Keome Josefa (a zde slo o cisty trolling).
Co tak se zamerit na odsouzeni agrese, ruskych zverstev a cestu na to, jak se z toho dostat?
Zelensky uz takovy plan ma, ale Lavrov to podminuje tim, ze vse co Rus ukradl Rusovi na vecne casy zustane.
Hmmmm
prosinec 30, 2022 02:57
... : Jiri Bilina
prosinec 30, 2022 04:39
... : Josef Kouba
https://www.youtube.com/watch?v=2K1OR3jRBvw Moderní satelit válka, z toho běhá mráz po zádech.

Informace z iděs.cz jsou jednostranné. Přečtěte si komentáře. Na iděs.cz si nikdo netroufne mít jiný názor. Jediný bloger pan Větvička je sice hodně s... ale nemají odvahu jej zatím vyhodit. Ale vyhodí. Čekají jen na příležitost.
prosinec 30, 2022 05:59
... : Josef
Stanovovat regule, jak má bejt válka vedená, to už samo o sobě je legalizací války.
"Jde o civilní objekty, o civilní obyvatelstvo, to ve válce nemá figurovat přece."
Tak se tě, Iris, ještě zeptám: Co má ve válce figurovat přece?
Jakej je podle tebe význam slova "válka"?
prosinec 30, 2022 07:46
... : d@niela
Moji drazí, my, tady na kudle, to nevyřešíme - ale rozhodně stojí za to, si OPRAVDU UVĚDOMIT, že neexistuje žádná válka, která by byla nějak podle čehokoliv domluvená, že na sebe budou hodní - prostě je to neskutečně jednoduchý:
lidi, kteří se v životě nikdy neviděli, se navzájem zabíjejí, podle přání svých velitelů.

A hlavně: bohužel, v lidské přirozenosti je víc násilí než "kytičky, sluníčko, básničky".
Co svět světem stojí, tak se vraždilo; jen se lišej postupy, každý národ si vymýšlel ty svý, pokud možno větší a větší zvěrstva!

Takže nějaký konvence? nějaká humanita???
když je válka, jsou vrazi na obou stranách
prosinec 30, 2022 07:54
... : Iris
Josefe, jdi už do háje s těmi dotazy, jen se pokoušíš mě nachytat a zesměšnit.Zeptej se Putina, proč začal ozbrojený konflikt, když je možné všechno si jen vyříkat.
prosinec 30, 2022 07:56
... : Josef
Nepokoušim se tě, Iris, nachytat a zesměšnit. To zcela úspěšně zvládáš sama.
prosinec 30, 2022 07:59
... : Josef
Jo, Daní. Někdy zjara jsem tady ocitoval krátkej verš Jiřího Suchýho:
"A proto tvrdim, že když kvůli pánům
se lidi začnou mezi sebou prát
neprospívá to vůbec tulipánům,
a nezlobte se, já mám kytky rád."
prosinec 30, 2022 08:03
... : d@niela
Iris to myslí dobře, ale není to "dáma, kdy se jen dřevěnej knoflík vyhodí ze hry..."
V každé, absolutně každé válce, to odnesli ti nevinní.
Ti, co to řídí, jsou schovaní, utajení, a jen na dálku plánujou ...

To jen šéfové si vždy nad maketou nebo papírem určovali, co kdo kam půjde - a oni přežívali. Na rozdíl od těch poslušných vojáků na obou stranách.



prosinec 30, 2022 08:07
... : d@niela
Josef, k dámám se muži VŽDY chovají slušně a zdvořile.
To jen nevychovanci si dělají z kamarádek pr..l.
Fuj, půjdeš na hrách do kouta, dědku!!!!
prosinec 30, 2022 08:10
... : Iris
A proč tedy nebojuje s vojáky a technikou protivníka, nýbrž šije to do nevinných civilistů, co s nimi dělá po smrti ani nechci zmiňovat. Když už musí ve jménu nějakého vyššího cíle bojovat, proč nebojuje... nevím, jaký výraz zvolit, aby ses zase nešklebil? Řekněme obrazně "muž proti muži"? A ne proti starcům, ženám a dětem. Moje stále žijící matka prožila válku v Brně, běhali do krytu, omezovali se v životním komfortu, báli se o své blízké může ve válce, ale do baráku jim nikdo schválně nestřílel. Poprvé se opravdu báli kontaktu s vojákem až když se jim do cesty připletli rudoarmějeci. Maminka byla mladá a krásná, takže ji opravdu po nějakou dobu před nimi schovávali.
prosinec 30, 2022 08:13
... : d@niela
PROTOŽE VE VÁLCE se nemyslí. Tam se projevuje to násilí v nás, krutost, atd.
Irisko, jen si uvědom, vždyť převážná většina počítačových her je vražedných, střílečky, atd., většina filmů je vraždících, čím víc hrůzy, tím líp; co všechna ta sci-fi - na zem přiletí vraždící bubáci a všechno blahem slintá...
Jo, nejsme vůbec mírumilovné plemeno, my, lidé.
prosinec 30, 2022 08:17
... : Petr Sysala
Tahle válka nemá vojenské řešení. Bohužel nikdo z hlavnich aktérů o její ukončení nemá zájem. Obkakaji to obyčejní lidi.
prosinec 30, 2022 08:29
... : Iris
No nejsme mírumilovní, Danielko, o tom svědčí dějiny lidstva od počátku. Jen nechápu, do prčic, proč mně vysvětlujete, že válka je vůl? Připadám vám bojevhtivá? NČ na mne tahá Suchého, Ty důkazy o brutalitě válek. Nikdo normální válčit a umírat nechce, řekla bych, že za válečným konfliktem vždy stoji nějaký "vůdce", který dokáže zblbnout masy, tentokrát je to Putin. A bojuje velmi brutálně, bez jakýchkoliv skrupulí vůči civilistům, které považuje za odpad, těch odporných vyjádření o ukrajinském lidu jsme slyšeli spousty.
prosinec 30, 2022 08:30
... : Josef
Tak jsem nakonec dostal sprďáka z míst nejvyšších. A jen za to, že jsem si dovolil, se zeptat slušně, ve vší počestnosti.
Tak jo. Odvolávám, co jsem přivolal. Výroky dámy byly nesmírně inteligentní, a mý dotazy k jejich upřesnění jsou nesmírně tupý, hodný blba, kterej, když mu není něco jasný, zeptá se, což je ovšem nepřípustný.
Stydim se a omlouvám se. Dobrý, Daní?
prosinec 30, 2022 08:37
... : d@niela
Sledujete to, vážení? ani seřvat uz nikoho nesmím.
(No, však jsem včera zjistila, že mne facebook zařadil mezi nebinární lidi, tak asi už nic nemůžu.) Stoprocentně vám o tom příště napíšu víc.

Ale zpět k tématu: jo, kdyby si ti nadřízení papaláši svý mindráky vyřizovali sami...
prosinec 30, 2022 08:45
... : Jiri Bilina
Daniela:
Takže nějaký konvence? nějaká humanita???
když je válka, jsou vrazi na obou stranách

----------------------------------------------------
Svym zpusobem pravda. Pak byli ovsem vrazi i nasi letci v Anglii nebo vojaci Svobodovy armady. Treba se patrilo na vsechno vykaslat, nechat vecem volnej prubeh...
Anebo ne. Mozna je spravne kdyz se napadene zeme brani. Mozna nebyly americke konvoje do Murmanska a dnesni zapadni pomoc Ukrajine "prilevani oleje do ohne".
Tu soucasnou valku rozpoutalo Rusko. Jsou to rusti vojaci kteri vrazdi, znasilnuji a loupi na Ukrajine. Nikoliv naopak.
Jsou to rusti dustojnici, kdo umoznil aby se na okupovanych uzemich dela vsechna ta zverstva a aby se nakladaky ktere privazeji na frontu munici vracely zpet plne nakradeneho zbozi. A byl to Putin, kdo vyznamenal jednotky ktere okupovaly Buču a okoli.
Hazet agresora a napadeneho do jednoho pytle je nesmysl.
A ty utoky na Iris ze strany deeres a Josefa jsou pekne hnusne. smilies/undecided.gif
Mikin
prosinec 30, 2022 13:11
... : andrea
Úžasná přednáška, Mikeši.
A výsledek:
jedna strana zabíjí, druhá dělá "baf-baf".
Na jedné straně jsou mrtví, na druhé se jen procházejí přírodou.

Nech se najmout někam do marketingu.

prosinec 30, 2022 14:54
... : d@niela
Jirko, čemu jsi zase nerozuměl?
Já o koze, ty o voze.

Píšu o tom, že KAŽDÁ válka je vražedná.
Obě strany zabíjejí.
Dej vědět, až si to přečteš... Nepíšu o tom, kdo útočí, kdo se brání.
Chápeš?

prosinec 30, 2022 15:00
... : Josef
Všechno už jsem napsal dřív. Pro koho vše začíná teprve letos v únoru, má to vlastně hrozně snadný.
Taky jsem slyšel už dost expertů, s řečma: "to nikdo nečekal". Já tvrdim, že to čekat měli.
Teď zase nikdo nečeká, že se válka zvrhne v jadernou. Já tvrdim, že to čekat mají! Jestli k tomu dojde, už nebudou mít možnost žvanit: "to nikdo nečekal".

Jo, mimochodem. Když jsem zmínil ty experty.
Všimli jste si, že slovo expert už je zcela zprofanovaný, mezi lidma zesměšněný, stalo se synonymem pro blba?
Veřejný média si už všimly a tak teď místo expertů máme analytiky. Jak asi dlouho to slovo vydrží?
prosinec 30, 2022 16:10
... : Jiri Bilina
Ja bych Danielo naopak rekl, ze jsem tomu rozumel a ze se ve vetsine veci shodujeme. I ty jsi zde prece psala, ze fandis Ukrajincum. Tedy napadenemu narodu.
Jasne ze je kazda valka vrazedna. A nikdo netvrdi, ze muze byt "humanitarni". Akorat ze existuji agresori a existuji obeti. A reci o tom, ze vrazi jsou na obou stranach pouzivaji vetsinou fanousci agresoru.
A ty jich na Kudle par mas. smilies/wink.gif
------------------------------------
Andreu s jejim Mikešem komentovat nebudu, to je opet prazdnota... I kdyz teda na Josefa Koubu nema. A nikdy mit nebude. smilies/wink.gif
-------------------------------------
No a kdyz se Josef NČ rozhodl opakovat sam sebe, i ja se zopakuji. A jeste to rozvedu.
Ne Josefe, nic nezacalo v unoru. Chces zacit Kyjevskym knizectvim, valkou Ukrajiny za nezavislost, hladomorem, memorandem diky kteremu Ukrajina odevzdala Rusum vsechny jaderne zbrane, nebo az agresi v roce 2014, kdy Rusaci ukradli Ukrajine Krym, Luhansko a Donecko? Opravdu by jim mela Ukrajina nebo demokraticky svet verit, ze (stejne jako Hitler po zaboru Sudet) nemaji dalsi uzemni pozadavky?
I kdyz se temi pozadavky na ziskani vlivu byvaleho SSSR (vcetne Prahy) rusacka propaganda vubec netaji?
Povidej hochu, treba se nakonec nejak domluvime. smilies/wink.gif
Mikin
prosinec 30, 2022 17:39
... : mila1
Viděno očima té, co se už nechce zapojovat - velká Kudla žoviálně a láskyplně napomíná "nezbedníka" Josefa.. Věcné argumenty Iris a Mikina shazuje - "Jirko, čemu jsi zas nerozuměl?"
K tomu se přidává andrea s posměšným :"Úžasná přednáška, Mikeši"..
Ještě někdo tady věří tomu, že se tady dá normálně diskutovat? Bez zesměšňování a urážení těch, jejichž názory se sem prostě nehodí?
prosinec 30, 2022 17:44
... : Jiri Bilina
Bohuzel je tomu Milo tak. Vrchni rasista, homofob a priznivec nejruznejsich zhovadilych rezimu je laskyplne napominan. Trollove Kouba, deeres ci Andrea brani na milost.
Pripomela jsi me doby davno minule, kdy jsem byl poslan na skoleni vedoucich pracovniku do naseho hlavniho mesta Whitehorse.
Tam jsme meli asi hodinovou prednasku od psychologa ktery nam vysvetlil, ze az se nektery z nas stane treba foremanem (mistrem), muze dal se svymi kamarady vtipkovat, nebo se s nimi v zime treba koulovat. Akorat uz s nimi nesmi chodit na pivo. Protoze k tomu zbytku, ktery s nim na to pivo chodit nebude uz nedokaze byt fér. I kdyby se o to snazil.
Kudlanka sveho foremana ma. A je to Daniela. Ktera bohuzel chodi s par lidma na pivo. Nebo na kafe. I kdyz treba jen virtualni... smilies/wink.gif
Silne me po sve nedavne konverzaci s Kyttkou i dalsimi zasahy do diskuse pripomina imaginarniho yukonskeho foremana, ktery svym podrizenym vysvetluje ze "Joe je sice prase se kterym se neda pracovat, ale v soukromem zivote je to "dobrak, na kterem by se dalo drivi stipat". (Doslovny citat).
No a ti drsni ridici nakladaku a gradermani na neho uzasle civi jakoby rikali: "proc nam to tady vykladas, my s tim dobytkem na pivo nechodime."
Kudlanka bude Danielo takova, jako jeji editorka. Prestan chodit s nekterymi diskutery na pivo, mer vsem stejnym metrem. Snaz se byt fér. Uz ti to rikala Myska, bb, Petronila, Krakonos a spusta dalsich lidi, kteri kvuli tomu odsud odesli. Hodne zdaru!
Mikin
prosinec 30, 2022 19:10
... : Josef Kouba
Něco veselejšího. Když se vzbudím tak se těším. Mám sám se sebou malou zábavnou hru.
Při kávě se mrknu na kudlanku, "no jasně" Mikin nezklamal, má opět poslední komentář a dlouhý. Tak nalívám panáka. Jen vzácně mě zklame.
Pokud bych všechny komentáře Mikina vydal knižně, byla by kniha docela tlustá. Název knihy bych nazval: Návod jak bojovat proti dezinformacím. V prvním ročníku novinařiny by byla její studie povinná.

prosinec 30, 2022 22:15
... : Josef Kouba
Iris,
velice mě zajímá tvůj zdroj informací. Odkud víš na 100% o těch zvěrstvech Rusů? Prosím napiš stačí 2-3. Mikeš to má rovnou z Pentagonu.
Pokud o válce na Ukrajině čtu západní tisk, jež české zpravodajství kopíruje, je vše na jedno brdo. To co se na Ukrajině skutečně děje neví nikdo. Obě strany lžou.

Ukrajina je rovina s lány polí a malými lesními remízky. Armáda se nemá kde skrýt.
Satelit foto dokáže najít jakoukoliv vojenskou jednotku mimo město. Snad jsi viděla v TV přenosu jak takové vojenské jednotky a vesnice likvidovala US armáda humanitárně napalmem ve Vietnamu. Něco podobného na volném prostranství čeká Ukrajince i Rusy. Proto se Uk armáda skrývá v městských domech.
Po honu, v politice a ve válce se nejvíce lže.
prosinec 31, 2022 00:27
... : Josef Kouba
Iris
Prosím o zdroj informací, co já mám jsou jen lži.
prosinec 31, 2022 09:06
... : Lenka1
Nebreč, Mikeši.

Za chvíli naše demokratická vláda, co tak hájí svobodu, vydá a schválí zákon o potírání dezinformací a každej, kdo si poté dovolí veřejně napsat něco jinýho, než je oficiální propaganda o nevinné a hodné Ukrajině a zlých rusácích, půjde sedět natvrdo.

Pak už ti nikdo s nevypláchnutým mozkem v zájmu pudu sebezáchovy nebude odporovat a budeš tady moct onanovat až do skonání světa.

Amen.
prosinec 31, 2022 12:11
... : Petr Sysala
pravda je prvni obětí každé války
prosinec 31, 2022 14:29
... : Jiri Bilina
To jako ze bude Lenko zakazano hajlovani?
Tebou zminenou autoerotiku prenecham odbornici, ktera zde vestila ruskou okupaci Odesy. Nejspis si zachvatčiki spletli v Chersonu svetove strany a plavali spatnym smerem. smilies/wink.gif
Herojom slava.
Mikin
prosinec 31, 2022 15:08
... : andrea
Mikeši,
vyhodili tě už z několika webů.
Kudlanka byla fajn, ale ty jsi pijavice, která ji svým jízlivým a jedovatým rojevem projevem zabíjí.
Všimla jsem si, co si už dovoluješ k majitelce webu.
Ne, ty si nezvládneš založit a provozovat vlastní web, na to nemáš, ano, stavět a udržovat je rozhodně těžší, než ničit.
Když to tak vezmu, ty jsi vlastně svým jednáním ten nejrušštější RUS.
prosinec 31, 2022 15:45
... : Lenka1
Ale kdeže, Mikeši.

Hajlování je povoleno už teď, sám to víš nejlíp. Bandera náš velký vzor, viď? smilies/wink.gif

N
ejspis si zachvatčiki spletli v Chersonu svetove strany a plavali spatnym smerem.


Slyšeli jste Slovo boží.

На всякое хотение есть терпение.

prosinec 31, 2022 16:14
... : Jiri Bilina
Kdo jsem holky, abych vas soudil?
Kdybych mel rudohnede nazory a fandil ruskejm okupantum, treba bych byl po vsech tech jejich porazkach taky vzteklej, urazel a idiotsky komolil jmena...
Ale treba taky ne. smilies/wink.gif
Mikin
prosinec 31, 2022 16:45
... : Josef
Názory nemáš žádný, ani mít nemůžeš. Ty totiž vznikaj jedině v mozku. Zato rudohnědá stolice z tebe teče denně.
prosinec 31, 2022 18:45
... : Jiri Bilina
Neco me Josefe rika, ze Silvestra budu mit veselejsiho. smilies/wink.gif
Mikin
prosinec 31, 2022 20:21
... : Josef Kouba
Ne!!zase panáka.
Měl jsem jich včera hodně. Značka Jagermeister. Ale všeho moc škodí. U nás na ostrově je za deset dvě odpoledne, 15C a modrá obloha. Půjdu si s pejskem ven vyvětrat unavenou hlavu. Nám všem přeji v roce 2023 dobré zdraví a konec válčení. Pepa.
prosinec 31, 2022 21:58
... : d@niela
To není špatnej nápad...
Ani ten jaegermeister, ani procházka sepes.
A přání klidu a pohody - to navrch!!!!
leden 01, 2023 22:44

Powered by Azrul's Jom Comment
busy