PRO DĚTI A "DÁMY PŘED ODLETEM" MŮŽEME PŘITOPIT, NE?
Pondělí, 15 srpen 2022
No, zkouším si to představit, jak někdo chodí panelákem a s nějakým tím extra ultra citlivým detektorem sonduje, kolik mají Dvořáčkovi v obýváku stupňů... To je přeci absurdní, tolik bytů... Umíte si představit, kolik lidí by na to museli zaměstnat? A kde by vzali na jejich platy? Hloupost, neskutečná hloupost. Vždyť stačí už jen ta představa, že budou ceny za energie stoupat k výšinám, ta doběla rozehřeje všechny, na které to padne.

A chci vidět, jak nějaká rodina, která bude mít napařené neuvěřitelné poplatky, bude vytápět nějakými těmi přímotopy, které elektriku přímo hltají.

 

Přiznávám, že začátkem podzimu počet návštěv, ke mně směřujících, povážlivě řídne. Jednak mám (pokud to jde) stále otevřená nebo alespoň pootevřená okna, ale hlavně už pár let nezapínám topení. Takže příchozí odvážlivci už jsou teple oblečeni, dostanou horké pohoštění, případně deku...

 

A ano, v ložnici bych mohla chovat mrože, případně tučňáky, kteří by si docela lebili. Vždyť není nad spánek v chladnu. Teplá noční košile, o chlup či dva silnější deka, případně jedna až dvě petky s horkou vodou, umístěné do nohou. Ano, tohle jistí, že se bude báječně spát.

 

 

Přítelkyně Čeká Zatímco Přítel Hraje Videohry - zdarma stock fotografie  ©IgorVetushko #179106292  

 

 

Přes den asi málo lidí sedí cca osm hodin nehnutě na kanapi, a i kdyby, ponožky, deka a svetr – to zaručí, že i kdyby někdo chtěl např. zkouknout osm dílů vražedné epizody najednou, tak bude v tepelné pohodě. No, a jako přilepšení dobrý čaj nebo hrnek kafe. Jenže, asi málokdo se takhle nehýbe. Nebo rozhodně ne každý den. A pokud je opravdu někdo nucen být v posteli a teple, není důvod ten jeden pokoj zateplit víc. Vždyť ty naše pokojíčky ... máte snad nějaké obrovsky velké pokoje?

Ano, ti, kteří to větší teplo potřebují, tak ať je mají! Ale asi v téhle mizerné situaci nemusí všichni doma chodit stejně nalehko, jako dnes.

Propánajána, k čemu tu hlavu máme?

 

Vzpomenu si jen tak matně na to, co mi - jako holčičce - vyprávěla babička, případně později maminka. Jak se žilo před válkou, za války, po válce. Prostě lidi se musí přizpůsobit současné situaci. Remcání ještě nikdy nic nezmohlo.  Dnes snad trochu, protože vždy je nějak "před volbami", a ti, co sbírají hlasy jak klásky na sklizeném poli, jsou schopni se nechat ukecat. Trucpochodem, demonstracemi...  Samozřejmě, že uznávám "svátost práva shromažďovacího", ale připadá mi to stejné, jako kdyby se celá třída semkla a hromadně požádala pana ředitele, že toho matykáře nééé, toho my nechcem, vyhoďte ho! A chceme jet na vejlet, žádná písemka!!!

 

 

 

Jsou v životě situace, které těžko ovlivníme.

A naopak ty, které by ovlivnit šly, ale k tomu se zas nikdo nemá.

 

Když například každý den, jen tady na tom malém okruhu, kde bydlím, vidím to kvantum zbytečně vydaných peněz... Všude se nějak uplácí, zvýhodňuje, případně dělá něco zcela zbytečného, místo čehož by se vynaložené sumy daly využít zcela jinak... A je to od těch relativně nejmenších vydání. Např. je sice chvályhodné, že se naše tři domy vytírají a myjí každý den (jestlii se tím covid  zažene, to nevím),  ale ti dva myči to rozhodně nedělají zadarmo. Nestačilo by to snad dvakrát týdně, když už? Řeknete drobnost. Ale pěkně drahá...

Nebo jsem se koukla na vydání našeho sdružení jednotek - schůze nejsou, nic se neděje, ale nakupuje a platí se stále. Tiskárna, laptopy, měsíční platby několika mobilů, platy našich "činitelů" ze SVJ.  A to je jen pro pár funkcionářů. Když se podívám na vydání dejme tomu místního úřadu, je to v řádech větší. Nejrůznější zbytečnosti a zhůvěřilosti mi točí hlavou jak korouhvičkou...

 

Ale zpátky k tomu topení - je jasné, že nás remcání nezahřeje. A pochybuju, že nám někdo každý měsíc bude posílat na účet nějaké to přilepšení. Spíš než jen nadávat, pomůže se na zimu připravit. I když si myslím, že nějaká velká zima asi nebude.

 

 


 

 

Kde jsou ty doby, kdy byly na volných pláccích kluziště pro děti?

Vydrželo to mnohdy až dva měsíce - dnes je v zimních měsících jen tak nějak sychravo, lezavo.

A máme-li fakt štěstí, občas malinko nasněží...

 

Inu, tak snad nezmrznem…

d@niela

 

 

 

Komentáře
... : Jiri Bilina
Vidim to Danielo podobne.
A kdyz si nejaky hrdina bude chtit navzdory vsemu chlapsky zatopit, tak za to ve sve dobrote zaplati.
Treba ho zahreje i pomysleni, ze znacna cast tech penez pujde za LNG treba do Norska, nebo jeste mnohem vzdalenejsiho zamori.
Mikin
srpen 16, 2022 04:57
... : mamča
d@niela : To, že Ty jsi otužilec křížený se Sněžnou sovou, skoro všichni víme. Spousta lidí šetří energiemi už dávno, ani tak kvůli finančním úsporám, ale nejsou zvyklí plýtvat.
Co mě na tom štve, že nás k úsporám nutí politicky a cestou ožebračování. Chceš si zatopit ? Plať ! Chceš si rozsvítit ? Plať ! Potřebuješ jezdit autem ? Plať ! (On každý nemá k dispozici MHD).
Je to jak v té pohádce - daň z trakaře, daň z otevřeného okna, daň ze zavřeného okna...
A dokud budou mít lidi nějaké úspory, tak se NIC nezlevní. DPH třeba na základní potraviny které plní státní pokladnu, se nesníží. A ti, co nemají úspory a ocitají se v neřešitelné chudobě a mohli by se bouřit, na ty má vláda připravený Pandemický zákon.
Však mi bylo divné, proč ho tak tlačili v době, kdy tady Covid skoro nebyl, ale teď to dává smysl.
srpen 16, 2022 06:53
... : d@niela
mamčo:
máš stoprocentní pravdu. A mne právě šíleně štve, že lidi se neumějí ozvat na správných místech a bojovat za správné věci. Že se davy nechají zblbnout k nějakým bezmocným pokřikům, které jim na chvíli dají pocit, že ONI jsou ta velká moc.
Prdlajs. Je to jen velice dobře použité "chléb a hry". Vyřvěte se a zase zalezte domů.

A už se zase slibuje. Ze všech stran. "S námi, jedině s námi!"
Po jedněch volbách jsem se doma bezmocně rozčilovala, že všude jsou jen porvané plakáty, papíry, atd., všechno plné neuvěřitelných slibů - a jako vždy, nic, absolutně nic z toho. Jen vůkol bordel.
A synáček se mi vysmál: "mami, slibovat přeci může každej, všem a všechno, co ho napadne, záleží na tom, kdo mu uvěří!"
My jsme děsně nepoučitelnej národ.
srpen 16, 2022 07:10
... : Míša šíša
No výborně, Danielo. Z tebe by měla vládnoucí garnitura radost. Ještě více takových uvědomělých občanů!
K tomuto tématu jsem se už vyjádřila pod předcházejícím článkem, jen bych ještě dodala, že to snižování teploty v obytných místnostech mi připomíná ten vtip o Sedláková, jak chtěl odnaučit osla žrát..... "Ještě chvíli a už by to uměl. A on si chcípne."
srpen 16, 2022 07:16
... : Míša šíša
Mělo být: vtip o sedlákovi.

srpen 16, 2022 07:18
... : Jiri Bilina
Syn ma Danielo pravdu. Slibem nezarmoutis. smilies/smiley.gif
Mikin
srpen 16, 2022 07:30
... : mila1
Mně přijde trochu nefér myslet si, že nás současná vláda chce ožebračit. Asi by to chtělo trochu se zamyslet nad tím, že před covidem jsme si žili nad poměry a tehdejší vláda místo aby šetřila na horší časy, rozhazovala plnými hrstmi, aby si tím koupila své voliče.
No a pak přišel covid a po něm i válka na Ukrajině, a současná vláda přišla k prázdné státní pokladně a musí dělat opatření, která se nikomu nelíbí. Neříkám, že se vším, co vláda dělá, souhlasím.
Nařízení o snižování teploty v bytech, kde žijí staří lidé a děti, je nesmysl a nemůže to dopadnout dobře. Nezávidím lidem, co jsou závislí na dálkovém vytápění. Sama jsem vždy chtěla mít v záloze vytápění nezávislé a možná jsem připadala ostatním paranoidní, ale teď jsem ráda, že kromě plynového kotle mám i ten na dřevo, který je na samotíž, takže ikdyž mi vypnou elektriku, teplo v baráku budu mít vždycky. Ovšem za cenu častého běhání do sklepa a přikládání, což není zrovna komfortní. A i tak si o teplotě v obýváku 24 stupňů můžu nechat leda zdát. U nás je prostě nutnost chodit v zimě doma víc oblečení a k televizi si vzít teplou deku. A nepřipadá nám to divné. A jestli jsem nebo nejsem uvědomělý občan, to nechám na jiných ...
A ještě malá poznámka - zima asi nebude lehká, ale nepřipadá mi, že by lidi nějak víc šetřili a chystali se na ni. Stačí se jen podívat na zájezdy k moři - vyprodané do podzimu. Takže to s chudobou v českých domácnostnech nebude tak strašné.
srpen 16, 2022 09:39
... : *deeres*
Nikdy jsem ničím neplýtvala, protože jsem nevyrostla v dostatku. Je fakt, že ani mojí dceru jsem nenaučila zbytečně nesvítit, nepýtvat horkou vodou, nebo jídlem. Jenom jsem se zbytečně hádala. Teď se to nejspíš ještě ráda naučí,stejně jako mnozí jiní. Jenže šetřit se dá rozumně, ne tak, že se vrátíme do středověku. Když jsem se před deseti lety nastěhovala do bytovky, nacpala jsem se do vedení. Hned jsem vyšroubovala alespoň půlku žárovek na chodbách. Byly po dvou metrech a žádné šetřivky. Následovaly radiátory v chodbách, ty jsem zavřela vespod klíčem a pro jistotu sebrala i kohoutky. Pak došlo na výtah, za 10tiletý servis chtěl Schindler 50 tisíc. Dům má jedno patro, 30 bytových jednotek a výtah je pouze v jedné půlce. Ve skutečnosti tak sloužil pouze 5ti mladým lidem, ale platili jsme všichni. Měli jste slyšet ten řev, tak jsem jim navrhla výtah na klíč. To nechtěl nikdo, stejně tak jako nikdo nechtěl, aby se mu zbytečně zvyšovala poplatky. Nakonec stejně pořád všichni topí do baráku, práh a těsnění na dveřích tam mám snad jediná, vůbec jim nevadí 2cm škvíra pod dveřmi.
Ale ten blábol, co zase někdo vymyslel, nadělá víc škody, než užitku. Na jednu stranu se ušetří, na druhou stranu přibyde nemocných.
srpen 16, 2022 10:29
... : *deeres*
Taková šetření, co se doporučují, dělám už dávno. Má se šetřit, ale pořád se prodávají spotřebiče, které mimo vlastní funkci, musí ještě svítí a hrát. Kupovala jsem nový ventilátor do koupelny, z neznámých důvodů mimo větrání i modře svítí, jiný nebyl. Proč nechápu, když má časový spínač. Rozhlédněte se po své domácnosti, kolik tam máte zbytečných žroutů energie ve formě LED světýlek!

srpen 16, 2022 11:37
... : Lenka1
Míša šíša:

No výborně, Danielo. Z tebe by měla vládnoucí garnitura radost. Ještě více takových uvědomělých občanů!
K tomuto tématu jsem se už vyjádřila pod předcházejícím článkem, jen bych ještě dodala, že to snižování teploty v obytných místnostech mi připomíná ten vtip o Sedláková, jak chtěl odnaučit osla žrát..... "Ještě chvíli a už by to uměl. A on si chcípne."


Opět jsi to napsala za mě. Až ta kolaborantská sebranka vydá nařízení o omezení dýchání kvůli uhlíkové stopě, tak se tady dočtu, jak je zbytečné třeba běhat a tím spotřebovávat více kyslíku. Že normálnímu člověku stačí přece jen normálně chodit a pokud možno ne moc.

Prostě někdo ten hřbet vždycky ohne a ještě si to chválí. No proč by s náma pak nevytírali podlahu, když si to spousta lidí nechá líbit.
srpen 16, 2022 11:55
... : Lenka1
Bílina:

Slibem nezarmoutis.

Slušný a férový člověk si z pusy kanál nedělá a svoje sliby plní. Ale vzhledem k tvým dlouhodobým projevům neočekávám, že bys byť jen pochopil, o čem píšu.
srpen 16, 2022 11:57
... : Lenka1
To bude "srandy pytel", až lidi začnou hromadně padat jako švestky na dodrbanou imunitu v kombinaci s permanentním podchlazením. A jak psal Josef - jako na operačním sále 20 stupňů - bez komentáře. Radši.
srpen 16, 2022 12:00
... : d@niela
Pevně doufám, že většina bude stejně rozumná, jako čtu tady na kudle.
Rozhodně TÍM NEMYSLÍM se poníženě vracet do doby babiček a prababiček, ale hlídat si především pohodlí své a svých blízkých, a peněženku.

A pořádně si rozmyslet, komu dávám právo, aby mne v nějakém rozhodování zastupoval.
Když si šéf vybírá zaměstnance, taky si nejprve ověří, jaký to je člověk, a nedá "klíče" někomu, koho zná z doslechu, případně mu ho doporučili v hospodě.

srpen 16, 2022 12:00
... : *deeres*
Šéf má většinou z čeho vybírat, my ne!
srpen 16, 2022 12:07
... : d@niela
No, tím jako myslíš, že tedy musíme přijmout toho, koho nám tam nastrčej?
Případně toho s nejsilnějšími lokty?

Že opravdu musíme jen všechno vydržet?
srpen 16, 2022 12:27
... : *deeres*
Tím myslím přesně to, co jsem napsala. Politika už je tak prolezlá psychopatickými jedinci, co spolu kamarádí, že není z čeho vybírat. Stačí si všimnout, jak se ti zmetci barikádují na svých postech. A už chybí jenom korespondenční volba, aby si zajistili svoje vítězství. Ono stačí, jako jim posledně podezřele padalo sčítání.
Dokud nedojde na vidle, tak to bude pro nás pořád stejný a je fuk, jestli tam bude zmetek Pavel nebo zmetek Petr.
srpen 16, 2022 12:52
... : Petr Sysala
Nejhorší je, že do těch exkrementů nás z největší části vmanipulovaji soudruzi ze západního Německa podporování loutkovou vládou USA.
Pakt Ribbentrop–Molotov je proti tomu amaterština. Ale hlavně, že politruci ví přesně na koho to vše svalit a fialovy hnus vysila signály a leze v Bruseli všem do brusele.
srpen 16, 2022 13:46
... : Josef
Šavel, obrácenej na Pavla. To sedí jak pr ..(zadek) na hrnec.
A taky jsem si před chvílí přečel na informačním webu (určitě ne na dezinformačním)
"Rakušan mění vysvětlení, proč instaloval Mlejnka".
A taková čtyřprocentní špína STAN, který se bojí i beztvarej srábek, co si nechá říkat premiér, má rozhodující slovo ve vládě.
srpen 16, 2022 15:16
... : Lenka1
deeres, Petr S., Josef:

Dodám jen to, že správný postup je odstavit je od koryt, obvinit, odstíhat, obžalovat a odsoudit je všechny za vlastizradu, sabotáž a ohrožení národní bezpečnosti podle sazby v souladu s aktuálním trestním zákonem. Plus samozřejmě povinnost uhradit veškerou způsobenou škodu - zabavit na to všechen majetek komplet jim a celému příbuzenstvu.

Totéž by čekalo každého dalšího politika, který by si místo zájmů svojí země hleděl zájmů svých a cizích zemí.


srpen 16, 2022 16:05
... : Josef
Lenko, já to vidim tak, že uplně každej, kdo jde do politiky, má svý vlastní osobní zištný motivace. Nenajde se nikdo nezištnej. Když se i někdo takovej najde, je zavčasu odstavenej, takže se nikdy nemůže dostat vejš, než na sotva okresní úroveň.
Takže mi ani nevadí nějaký prospěchářství, protože to je uplně u každýho. Vadí mi, když osobní prospěchářství a "politický myšlení" je uplně to jediný, co, jinak totálně neschopnej politik dokáže.
Pokud současně s osobním prospěchem dokáže bejt i prospěšnej lidem, pak ho beru a osobní prospěch mu nevyčítám ani nezávidím. Andělé se nikdy nikde v politice nevyskytovali ani nevyskytujou. Jen blázen může věřit na někoho čistýho, plnýho pravdy a lásky.
To, co se tady po volebním, téměř podvodu, objevilo dneska, ta krystalická snůška neschopnosti, arogance a podlejzavosti, to zaslouží akorát pohrdání a vztek.
srpen 16, 2022 16:23
... : Josef
Bez komentáře:
Síkela: "V nouzi omezíme teplo pro domácnosti, musíme udržet průmysl".
srpen 16, 2022 16:29
... : AnickaM
Halo, zkousim, jestli funguju.
srpen 16, 2022 17:08
... : AnickaM
Diky, Dani, diky!
srpen 16, 2022 17:08
... : *deeres*
Prolhaný Rakušan mění vysvětlení a Fiala ho samozřejmě zase podrží, protože 33 mandátů, je 33 mandátů a kapříci si rybnik nevypustí.
srpen 16, 2022 17:22
... : Lenka1
deeres:

Všeho do času. Když i to nejzbabělejší zvíře zaženeš do kouta, odkud už nemá kam utéct, tak vyrazí do protiútoku. A to velmi razantního.
srpen 16, 2022 17:34
... : Jiri Bilina
Milo 1, hezky jsi to napsala. Skoda ze pan Babis v dobe celosvetove prosperity (o kterou se nikterak nezaslouzil) nemyslel vice na budoucnost. Protoze ten cyklus hospodarskeho vzestupu a krize se opakuje co svet svetem stoji. A kdyz se do toho zapoji jeste pandemie a rusacka agrese proti Ukrajine, prijdou doby hubene.
Soucasna ceska vlada je spise z tech slusnejsich a za soucasnou situaci nemuze ani ona, ani Brusel, vakcinace proti Covidu ci Biden nebo vrazi z Volstryyytu. smilies/wink.gif
Mikin
srpen 16, 2022 18:21
... : Josef
Tak, Deer. Nevypustěj. Co je to stálo prachů, podrazů a svinstev, aby se tam dostali. Taky vědí, že po tom, co za necelej rok předvedli, už si nikdy nelíznou. Snad jedině, kdyby předseda ústavního soudu zavedl do ústavy vedoucí úlohu ODS plus STAN plus TOP. Naštěstí už ten senilní páprda dlouho škodit nebude.
srpen 16, 2022 18:30
... : Lenka1
Bílina:

Kopat do jednoho zadku, když při tom do druhého lezeš, působí trapně. Kdyby napříč EU nevládli kolaboranti, tak se na nějaký vyřizování účtů mezi UA a RF zvysoka vys........... Není to náš problém.

A fakt nevím, co nechápeš na tom, že Rusové zkrátka nenechají po Ukrajině běhat US ARMY a je úplně šumák, jestli to dělají pro dobro lidstva nebo ne. Zrovna tak je nenechají usalašit se v Sevastopolu. Kdybys nebyl to, co jsi, tak bys o geopolitice něco věděl a chápal bys, že žádnej car, generální tajemník nebo prezident, kterej vládne Rusku, tohle prostě nedovolí.

Mnoho skutečných odborníků, kteří na rozdíl od tebe netrpí ideologickou slepotou, tohle ví a opakuje už léta. Zrovna tak o tom už léta mluví Putin.

Na rozdíl od tebe, kterej si myslí, že 24.2. se ráno Putin probudil, řekl si "to je ale krásné ráno, co budu dneska dělat? Jo, vlítnu na UA" a zvednul červenej telefon.

Na rozdíl od tebe, kterej nechápe, že naši zemi řídí legalizovaná mafie.

Ty za ty svoje neuvěřitelný žvásty snad musíš bejt placenej, protože reálně tak blbej někdo, kdo umí zapnout počítač, nemůže být.
srpen 16, 2022 19:01
... : Jiri Bilina
Ale notak, Leni. Korupci a vladu mafianu jsme si zde prece nedavno vysvetlili. Ale protoze opakovani je matka moudrosti, tak znovu:
Nejlepe je na tom s korupci Dansko s cislem 1. Hur je na tom treba Kanada # 13. Ceska republika na kterou tak nevrazis ma cislo 49. Ukrajina je na tom s cislem 122 podstatne hure, ele porad lepe, nez zlocinnym oligarchou ovladane Rusko, ktere se umistilo za africkymi staty Mali a Malawi az na 136 miste.
Te gangstery ovladane zemi muze byt diky vsem jadernym zbranim ktere ma uplne jedno, s kym se kamaradi svobodna Ukrajina.
Ceskeho kolaboranta poznas podle toho, ze se Ruska a jeho hitlerovske agrese fanaticky zastava.
A prestan laskave s tim jecenim a urazkami. Nejsi v kasarnach. smilies/wink.gif
Mikin
srpen 16, 2022 19:24
... : Lenka1
Je mi úplně jedno, jestli tě moje komentáře popuzují. Když tady dlouhodobě vystupuješ jako chovanec Bohnic, tak se nediv.

Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá.

P.S. Je vidět, že armáda ti stále leží v žaludku. No, je fakt, že s individui tvého typu se v ČSLA nemazlili. Plným právem. smilies/wink.gif
srpen 16, 2022 19:35
... : Jiri Bilina
Copak, zase dosly argumentiky? smilies/smiley.gif
Co se armady tyce, v te komunisticke jsem byl z donuceni a na ty urvane,zupacke losery kteri by se nikde jinde neuzivili dnes vzpominam spis s usmevem.
Dnesnim profikum armady ktera je clenem NATO naopak fandim a predpokladam, ze by se tam urvany loser moc dlouho neohral. smilies/wink.gif
Mikin
srpen 16, 2022 20:00
... : *deeres*
Lenko, prostě to nečti, i tak ti bude jasný, co tam píše za krávoviny. Je to stejný, jako na Seznamu jakýsi Mantyl, nebo Čistič skvrn. Zlomyslní trolové, co se radují, když jim někdo na ty bláboly reaguje. Je to jediná jejich společenská interakce, protože v reálu by se s nimi nikdo rozumný nebavil.

srpen 16, 2022 20:07
... : Lenka1
Bílina:

Takže jsem měla pravdu. V tehdejší armádě jsi byl rád, žes přežil, v dnešní bys nevydržel ani tejden na VVP, tak jediné, co ti zbývá, je psát furt dokolečka ty svoje stupidity.
srpen 16, 2022 20:07
... : Lenka1
Jen někdo jako ty může věřit tomu, že záporožskou JE ostřelují Rusové.
srpen 16, 2022 20:09
... : Lenka1
deeres:

Jo, opakovaně se potvrzuje, že s ním to jinak nejde. On vyloženě čeká, až někoho vyprudí natolik, že mu odepíše. I negativní pozornost je pozornost.
srpen 16, 2022 20:13
... : Jiri Bilina
Ona tu moji posledni vetu fakt nepochopila. smilies/grin.gif
Mikin
srpen 16, 2022 20:20
... : Jiri Bilina
Abychom to moc nekomplikovali, pro me byla sluzba v komunisticke armade zlocinneho rezimu ztratou casu. Lenka zase nemela co pohledavat v moderni, profesionalni armade demokraticke zeme, ktera je clenem obranneho spolecenstvi NATO.
Takze netreba se zbytecne rozcilovat a certit, nakonec vsechno dobre dopadlo. smilies/wink.gif
Mikin
srpen 16, 2022 21:59
... : mila1
Jen někdo jako ty může věřit tomu, že záporožskou JE ostřelují Rusové.

Naprosto bez ironie se Tě ptám, Lenko - proč si myslíš, že ji Rusové neostřelují? Jinak řečeno, jaký důvod by měli Ukrajinci k tomu, aby ji ostřelovali? Mě opravdu žádný nenapadá.
srpen 17, 2022 11:53
... : Lenka1
mila 1:

A napadá tě, proč by Rusové ostřelovali sami sebe? Tu elektrárnu obsadili už v březnu. Byl to jeden z prvních cílů, páč Zelenský pár dní před 24.2. prohlásil, že UA pracuje na tom, aby měla jaderné zbraně. Tudíž pro Rusy to byl jeden z prvních cílů. Kdekoliv existuje jádro, tam je možnost převést výrobu energie na výrobu špinavé bomby.

Za další - UA tvrdí, že Rusové střílejí sami na sebe (!), aby znemožnili výrobu elektřiny. Takhle blbej hlod může vymyslet fakt jen Ukrajinec. Znemožnit výrobu elektřiny lze naprosto jednoduše otočením těch knoflíků, které jsou v elektrárně na velíně. Ke kterým tedy Rusové mají samozřejmě přístup, když elektrárnu ovládají.

A proč by to dělali UA? Evropská podpora UA upadá, protože Evropa má dost problémů sama se sebou, už nemá ani finance ani zbraně, co by se tam daly poslat, např. Slovensko je už komplet bez svojí PVO a za chvíli budou i bez stíhaček, naše armáda je v podstatě odzbrojená.

Tak UA prostě vydírá Evropu nebezpečím jaderné havárie, když nebude po jejich. Uvědom si, že Zelenský je těžký narkoman a od někoho takového nemůžeš očekávat racionální úvahy.



srpen 17, 2022 12:30
... : Lenka1
A nemluvím o nějakých spekulacích nebo zfalšovaných fotkách. Viděla jsem video rozhovoru Zelenského s novinářem, v době jeho aktivního herectví, pár let před tím než vůbec někoho napadlo, že bude někdy prezidentem a tam sám Zelenský přiznal, že bere kokain, že je to super věc, že lajna hned po ránu ho udrží v perfektním aktivním stavu.
srpen 17, 2022 12:41
... : *deeres*
To nevymyslíš! Mila1 jenom souzní s gen.Míčánkem (pracovník Centra bezpečnostních a strategických studií). Britské The Guardien píše něco jiného. Píší, že Rusové se snaží odstavit jaderné bloky a k tomu je zapotřebí chlazení za pomoci elektřiny. Ukrajinci se tomu snaží zabránit a proto postupně ničí připojení JE. Rusové se snaží zabránit výbuchu a budují stále nová, teď už 5.a 6. napojení na rozvodnou síť. Zelenskyj je v háji a už mu je všechno jedno, když je v rauši, může nás všechny vzít sebou.
srpen 17, 2022 12:57
... : Josef
Kokain doporučuje také 9,4 z 10ti členů STAN. Výbornej zejména pro řitní použití.
Vydírání Evropskejch států prostřednictvím možný jaderný havárie je podlý ale účinný. Hlavně na veřejný mínění.
srpen 17, 2022 13:07
... : Lenka1
deeres:

Právě jsem to chtěla dopsat. Míčánek jenom jede podle not. Nemůže jinak.

K té elektrárně - každý jaderný fyzik, elektroinženýr a odborník na jádro ti řekne, že bez chlazení reaktorů v provozu se tyče roztaví a elektrárna vyletí do luftu. Zrovna tak před odstavením elektrárny je opět nutné zchladit reaktor na požadovanou úroveň, než se shutdown provede.

No a UA permanentně ostřelují právě napojení elektrárny na síť, která ono chlazení zajišťuje. Pár napojení už odpálili, tak Rusové usilovně stavějí další napojení, aby zabránili výbuchu.

Já se jen modlím ke všem svatým, aby Rusové to napojení na síť dokázali dostavět, reaktor zchladit a elektrárnu odstavit.
srpen 17, 2022 13:11
... : mila1
Lenka: Právě proto, že UA je závislá na pomoci Evropy, tak proto si nemůže dovolit ostřelování vlastní JE..
Taky nedává logiku, proč by riskovali zamoření vlastní země, kterou brání, kdežto Rusům je to jedno, po nich zůstává jen spálená země a navíc se jim moc nedaří.
Prostě v tomhle se neshodneme. Budoucnost ukáže, jak to tam vlastně bylo..
deeres - s kým já souzním a nesouzním, do toho Ti je kulový. A pokud vím, Tebe jsem se na názor neptala. Ptala jsem se Lenky, protože mi přijde, že se ve věcech kolem armády a války vyzná líp než já.
srpen 17, 2022 13:11
... : Lenka1
mila 1:

Právě proto, že UA je závislá na pomoci Evropy, tak proto si nemůže dovolit ostřelování vlastní JE..

Ty se na to díváš z racionálního pohledu. Zelenskýmu je nějaká UA šumák. Jemu jde jen a jen o něj. Má ulitejch x stovek miliónů dolarů, a aby se k nim nejenom dostal, ale zůstal naživu, musí plnit zadání svých nadřízených za oceánem, kterým je nějaká Evropa taky úplně ukradená. A použije k tomu naprosto všechny prostředky, které může. To zastavení ropovodu byla jen malá ukázka toho, jak si naší pomoci váží.

Navíc je veřejné tajemství, že dávno před invazí UA permanentně kradla jak ropu, tak plyn. A sváděli to na "technologický únik z potrubí."

A zásadní je fakt, že Zelenský je narkoman. Už jsi někdy viděla narkomana racionálně uvažovat?

A ať si o Rusech myslíš cokoliv, kdyby jim to bylo jedno, tak by stáhli odtamtud svoje lidi a nechali by elektrárnu svýmu osudu. Když teda "nas mnogo" a na Evropě jim nezáleží, jak se jim tu neustále podsouvá.

Místo toho makají jako čerti, aby elektrárnu zachránili.


srpen 17, 2022 13:29
... : *deeres*
Mila1???
srpen 17, 2022 13:51
... : mila1
No s tím tvrzením, že je narkoman, se mi to nezdá...
A zastavení ropovodu bylo z úplně jiných důvodu, a nakonec se našlo řešení.
A jestli je Zelenskýmu UA šumafuk.. Kdyby byla, tak už dávno je někde za kopečkama.

My dvě se asi v názoru na to, co se děje na Ukrajině neshodneme, ale to neznamená, že si o tom nemůžeme popovídat. Stejně se vše ukáže až v budoucnu, teď se můžeme jen dohadovat, co se tam vlastně děje a přát si, aby to už rychle skončilo.
Svého času byl odborníkem na dění v Rusku pan Jan Petránek. Jeho komentáře mi hodně chybí. Vždy zdůrazňoval složitost toho všeho, co se v Rusku a bývalém Sovětském svazu děje. Nebylo to černobílé, jako to není ani teď.
srpen 17, 2022 14:15
... : doktor
Dani děkuji za velmi rozumný názor.Plná podpora.
srpen 17, 2022 14:21
... : Josef
Inzerát: Hledám seznámení s bábou, která umí strykovat a píchat (injekce samozřejmě).
Zn: Pozdější sňatek nemožný.
srpen 17, 2022 14:49
... : AnickaM
Dost dobry Pepo, umim oboje, tak me stastna budocnost s tebou neceka. Ale mam smysl pro humor tak me obcas pobavis.
srpen 17, 2022 15:10
... : Lenka1
Josef:

Tak to je dost dobrý. Připomínáš mi tátu, když ho po smrti mámy začaly nahánět všechny místní vdovy právě za účelem sestěhování a svatby.
A on vždycky "kuš, babo".
srpen 17, 2022 16:53
... : Lenka1
mila 1:

Ono je to o tom, že, jak už jsem psala, o geopolitiku se zajímám dlouhodobě, tak vidím ty kořeny problémů. A spousta informací, které situaci staví do úplně jiného světla, než se nám servíruje, byla dostupná běžně ještě i loni než to kolem ruských hranic začalo na podzim 2021 houstnout.
Tomu, co píšu o Zelenském, samozřejmě věřit nemusíš, to je na tobě. Nemám důvod si vymýšlet. Jak už jsem taky psala, nefandím ani jedné straně, jen nemám ráda křivárny a lži, tak píšu o všem. A faktem je, že UA, resp. jejich aktuální politické směřování po r. 2014 plus vyvolávání ducha Bandery, si o tohle prostě dlouhodobě koledovala.

Pokud se o tohle nezajímáš, tak to prostě nevidíš. A myslím to bez urážky.
srpen 17, 2022 16:59
... : Lenka1
P.S.
A jestli je Zelenskýmu UA šumafuk.. Kdyby byla, tak už dávno je někde za kopečkama.


Nebyl. Nedovolí mu to. Svoji roli musí dohrát.
srpen 17, 2022 17:05
... : Jiri Bilina
Pochopitelne ze Ukrajina nestrili na svou vlastni jadernou elektrarnu. Hlavne kdyz chce pomoci prodeje elektriny financovat dost velkou cast sveho rozpoctu.
To akorat rusti vojacci zjistili, ze kradez elektrarny neni jako kradez pracky nebo zachodove misy. Takze ted ukrajinske techniky kteri se snazi zabranit katastofe sikanuji a vsechny reaktory podminovali, coby vyhruzku Evrope.
Kdyz se ta jejich slavna armada zadrhla, partyzani jim nici skladiste munice a letiste i na okupovanem Krymu a vojenske veleni Chersonu zdrhlo na druhou stranu reky tak co jim zbyva? smilies/wink.gif
Zelensky se ukazal jako chlap na svem miste a proto si u neho podavaji dvere predni demokraticti statnici. Naproti tomu Putinovo pozvani odmitl i cinsky prezident a tak Voloda skemra u iranskych ajatollahu a v severni Koreji. smilies/grin.gif
Mikin
srpen 17, 2022 17:06
... : Lenka1
Bílina:

Byl jsi někdy na velíně jakékoliv elektrárny? Tam jsou takový čudlíky, víš, kterejma, když otočíš nebo je zmáčkneš, tak ovládáš všechno, třeba i výrobu elektřiny. Opravdu není nutné to rozstřílet.

Ale pro tebe je to zjevně moc složitý k pochopení, no tak si plácej dál.
srpen 17, 2022 17:09
... : Jiri Bilina
Rusti okupanti a jejich fanousci me silne pripominaji toho tchore, ktery vlezl dalsim zviratkum do diry a prohlasil: dokud to tady bude smrdet, tak neodejdu. smilies/grin.gif
Mikin
srpen 17, 2022 17:22
... : AnickaM
Milo, myslis, ze bychom se v zari mohly setkat v Raji? Daniela ma moje cislo, kdyby ses chtela spojit.
srpen 17, 2022 21:31
... : Krakonoš
Mně se na tom líbí ta hysterie kolem teplot, který jsou pro nechoulostivý lidi normální. My jsme doma nikdy víc než 20° v topný sezóně neměli, nikdo netrpěl. A to kňučení kvůli dětem - proboha! Děti jsou ty poslední, kdo potřebuje přetopený kvartýry, dítě má největší produkci metabolickýho tepla a dementní zimomřivý matky celý generace děcka zbytečně navlíkají a dělají z nich choulostivý chcípáky. Takže argumentace dětma je naprostá demagogie. A to nemluvím o tom, že se jedná o opatření pro případ krize - nedostatku plynu. A že tam jsou přidaný stupně na počet ochlazovaných stěn místnosti, takže to skutečně bude spíš 19 - 21 stupňů, ne míň. A že nikdo fakt nebude běhat po bytech měřit, na kolik si kdo zatopil, prostě se jen sníží celkovej příkon na patě baráku a zbytek je to váš sousedskej boje a váš egoismus. To všechno uřvaní hysterici nepochopili. No, milánkové, až ten plyn nebude vůbec, až dojde, tak nebudete mít ani těch 18, ani 15 stupňů. Pak asi budete topit "poromácku" - trubka z okna a pálíme nábytek, parkety a nakradený lavičky z parku. Příčina? Energetická závislost na dlouhodobě nejhnusnějším režimu v Evropě, se kterou všechny klony zemanovsko-klausovsko-rusofilní politický kliky, která si tu po převratu ukradla moc, aby ji pak předala svýmu estébáckýmu kámošovi, vůbec nic a nikdy nejen že neudělala, ale ani nemínila dělat. Protože zadání z Kremlu pro tyto vlastizrádce znělo jasně - je potřeba prohloubit ekonomickou orientaci na Rusko. Jak jen se ten hnusnej zlodědek z Hradu snažil, abysme byli pokud možno ruskou a čínskou gubernií, ta jeho politika více azimutů, kdy chtěl přidat azimuty směrem k tomu největšímu lidskýmu odpadu, co po planetě běhá. Jak se bil za dostavbu JE Rosatomem, jojo, ten se mohl přetrhnout. A pak byl najednou v letošním únoru stráááášně překvapenej, ten náš největší mozek, když se stalo něco, co normální vzdělanej člověk očekával už léta (ne, krasomilo, ta válka fakt nezačala letos v únoru, tu válku proti Západu vede Rusko už nejmíň 15 let a Ukrajina se stala terčem okamžitě, jakmile si drze dovolila zachtít bejt taky součástí toho Západu, aniž by se rusáckýho páneška zeptala). Takže poděkujte za svoje navlečený svetry a rampouchy u rypáku svojí příchylnosti k Rusku, potažmo mnozí z vás ještě k CCCP, a tomu odpovídajícímu výběru politiků u všech voleb, ke kterejm jste se kdy dobelhali. Jsem rád, že mám dřeva na 3 zimy a Putinův plyn nepotřebuju vůbec na nic, tu trochu na vaření si můžu koupit třeba z Austrálie, když na to přijde. Rusáci a rusofilcky, jděte na chuj! Pac a pusu, jdu zase dělat něco užitečnýho. smilies/smiley.gif
srpen 18, 2022 10:39
... : Josef
Člověk, lékařsky a soudně zbavenej svéprávnosti, je jmenovanej nejvyšším šéfem špionů.
Stali jsme se zemí neomezených možností.
srpen 18, 2022 12:21
... : Josef
Krkonoši, nezklamal´s. Před takovou snůškou propagandistickejch blábolů by musel zblednout i major Terazky.

srpen 18, 2022 12:25
... : Lenka1
Zajímavý, Němci jsou na ruským plynu závislí taky, dokonce ho speciálně pro nás ideologicky čistí, takže ten plyn už není krvavej, ošklivej a ruskej za 6 Kč /m3, ale hodnej, čisťounkej a německej za 25 Kč/m3, ale to pokryteckému ideologovi Krakonošovi nevadí.

Jo, a přála bych mu vykládat tyhle žvásty mámě, co má doma několikaměsíční mimino.

Fakt už mu chybí jen "českoslovenština", co s ní mluvil Terazky a bude to naprosto dokonalý.

Bože.
srpen 18, 2022 13:24
... : Krakonoš
Ty jsi byl jmenovanej šéfem špionů? Tak to veliká gratulace! smilies/grin.gif
srpen 18, 2022 13:32
... : Josef
Hm. Takhle jsme "vtipkovali" tak ve 3 tř. ZDŠ. V pomocný vám to zjevně vydrželo do konce.
srpen 18, 2022 14:15
... : Petr Sysala
Tady už chybí jen spravedlivá pěst dělnické třídy, drtící ztroskotance a zaprodance krvaveho diktatora. Škoda, že to nečtou v Německu
srpen 18, 2022 14:24
... : mamča
Krakonoš : "Jsem rád, že mám dřeva na 3 zimy a Putinův plyn nepotřebuju vůbec na nic, tu trochu na vaření si můžu koupit třeba z Austrálie..."
Řekl sám velký JÁ.
srpen 18, 2022 14:31
... : Josef
Říkali jsme tomu PŠM
srpen 18, 2022 15:06
... : Petr Sysala
Pokud někdo vidí jen na špičku svého nosu a zbytek saje z ČTv, neni se co divid takovému ideologickému vyplodu. Naši státní rusofilové byli pod rozlišovací schopnosti cara. Tam leštili kliky jiné šajby z horních pater evropské politiky. Ale to ve zprávách nebylo.
srpen 18, 2022 15:14
... : Jiri Bilina
No jo, nam zde na severu zacina zloutnout listi a v nedalekem zatopenem dole na zlato, kam chodim se psama kazdy den plavat, se krome me osoby koupou uz jen deti. Deti maji produkci metabolickeho tepla takovou, ze se nam o ni muze jen zdat. A ja - ja jsem byvaly dogmusher, ktery navic vyrostl ve studenem cinzovnim dome zeme, okupovane sovetskymi barbary.
Presto vymysleli cesti kolaboranti zahadnou, lekarske vede dosud neznamou nemoc. Ta podle nich vybiji obyvatele domu ve kterych je jen 20 a kteri musi nosit svetry. Hlavne pry ty nestastne deti...
Jinak kasarensky rozervana Lenka se nam rozneznila natolik, ze pouzila slovo "mimino". smilies/grin.gif
Dobre jsi to napsal, Krakonosi. Chladna zima v ceskych domacnostech nebude dusledkem politiky pomerne slusne vlady ktera se postavila Putinove hitlerovske agresi, ale dusledkem politiky predchozich vlad, ktere lezly okupantum do zadnice a zrusily i tu ctvrtinovou zavislost na plynu z Norska. Soucasna vlada se to snazi na posledni chvili zachranovat kontrakty na terminaly LNG, plnenim zasobniku a podle vseho nebude tak zle.
Ovsem i cesti quislingove si budou proste muset na jednu zimu navleci "flísovou mikinu", vlnene ponozky, zapomenout na prijezd rusackych (beznadejne vybuchujicich) tanku a dekovat demokratickym silam sve zeme, ktere zavcas zmarily snahy pana dosluhujiciho prezidenta na dostavbu jaderne elektrarny zlocinnou mocnosti. A dalsi zvrhlosti. smilies/undecided.gif
Mikin
srpen 18, 2022 17:46
... : Josef
Noviky.cz (jistě dezinformační.
"Známý ukrajinský server přinesl v nejnovější zprávě svědectví vojenských dobrovolníků ze zahraničí. Ti jsou podle svých slov na příkaz svých ukrajinských velitelů nuceni absolvovat sebevražedné mise a rabovat..........."
srpen 18, 2022 17:57
... : Jiri Bilina
Nic ve zlem, stary brachu... ale tu valku zahajili a vedou Rusaci vyhradne na uzemi Ukrajiny.
A neklickuj. PŠM jste organizovali vy, my jsme se vam smali.
A zadna strasliva nemoc v dusledku pobytu v 20 taky neexistuje. smilies/cheesy.gif
Mikin
srpen 18, 2022 18:22
... : Petr Sysala
Omlouvám se socialistickým politrukum. To, co předvádí Jirka by ani oni nedokázali vyplodit. I muchomurka zelená zelená závistí nad tou snůškou žvástů. Urválek si v hrobě urve poslední zbytky vlasů, že neměl tak skvělého žalobce po ruce.

Děkuji za neuvěřitelné pobavení.
srpen 18, 2022 19:37
... : Bara
Uz pred casem se z rozboru ovzdusi zjistilo, topit drevem se nedoporuceje, i presto, ze je to prirodni material a clovek si mysli, ze tim nemuze nic zkazit. Ale opak je pravdou, kominem vylitne do vzduchu vysoke procento skodlivin a CO2. Mozna jsi to Krakonosi jeste neslysel, ale je to tak. Takze tvoji hromadou drivi na tri zimy a jeho spalovanim prispejes ze ledovce budou tat jeste vic. Ale tech lidi co jsou stejnym zpusobem pripraveni na nadchazejici zimu je strasne moc a divit se nejde...
To jsem si fakt nevycucla z prstu, to je nove vedecky dokazano....
srpen 18, 2022 19:52
... : Jiri Bilina
Poslouchej, Petre Sysalo - sve slabomyslne urazky opakujes furt dokola. A s mym byvalym politrukem, ZVP v Pezinoku majorem Pitonakem by sis se svymi stalinistickymi nazory rozumnel na 99%. Priste zkus nejaky ten argumnetik. smilies/wink.gif
Baro - sklenikove plyny vzniknou kazdym spalovanim. A kdyz strom padne a bez uzitku zprachnivi, vylouci se z neho CO2 take.
Nase planeta se katastrofalne otepluje diky miliardam tun fosilnich paliv, spalenych kazdorocne od zacatku prumyslove revoluce. Ty by jinak zustaly v zemi.
Ale kdo by veril nejakym klimatologum, zejo... smilies/undecided.gif
Mikin
srpen 18, 2022 20:28
... : Krakonoš
Spalování dřeva, milá Báro, je uhlíkově neutrální proces. A navíc proces přírodní a starej stejně jako dřevo samo. Ty starý stromy uvolnily místo novejm, který ten samej oxid z toho ovzduší zase "vyžerou". Takže neboj, kvůli mýmu kotli ledovce neroztajou, ba dokonce ani kvůli blahodárnýmu požáru smrkový, kůrovcem nahlodaný pouště v Českým Švýcarsku. smilies/wink.gif
srpen 18, 2022 21:46
... : Lenka1
Soucasna vlada se to snazi na posledni chvili zachranovat kontrakty na terminaly LNG

Ehm, tenhle plyn bude taky ruskej, ale kapsu si na tom namastí Amík s Holanďanem. my zase, jako vždycky, budeme za blbečky.
srpen 18, 2022 22:24
... : Jiri Bilina
Tož podle rusackych webu to snad Lenko vypada, ze LNG bude hlavne z Ameriky. Proto to ten tvuj "Amik" prece vsechno dela, nebo snad ne ? smilies/wink.gif
Ja to vidim spis tak, ze zasahne trh a ten zkapalnenej plyn bude proudit hlavne z Norska, Arabie a Afriky.
Obrovsky LNG terminal stavime my Kanadane prave ted v Kitimatu B.C. Ja tam mam cetne konexe, takze pokud mas nejake dotazy, rad odpovim.
Mikin
srpen 19, 2022 02:55
... : Jiri Bilina
P.S.
Kdyz Leni pises, ze "budeme za blbečky", koho tim sakra myslis?
Protoze v tom bychom se mohli my dva konecne shodnout. smilies/smiley.gif
Mikin
srpen 19, 2022 02:59
... : Petr Sysala
Jedna technická.
Snížení teplot znamená, že stěny budou pod rosným bodem a začnou plesnivět. Zdravotni následky si kazdy domyslí sám. Naklady na řešení násobně vyšší než náklady na topení.
To jen tak na okraj, až nastane velké divení,co že se to náhle ve studenych bytech děje a proč jsou všichni nemocní.
srpen 19, 2022 07:47
... : Josef
Jo, Péťo. A to ještě v kvartýrech s vzduchotěsně uzavřenejma oknama, aby se nevyvětral ani krapítek teplíčka.
srpen 19, 2022 07:54
... : Lenka1
Bílina:

Když myslíš...............ne, vlastně ty nemyslíš, já zapomněla. Ty jenom hltáš "štvavé protiruské dezinformační weby." smilies/grin.gif

Ten LNG fakt bude z Ruska, stejně jako většina jakéhokoliv jiného plynu, který koupíme za nehorázné prachy od vychcaných překupníků, ty experte. Chrápej dál.
srpen 19, 2022 11:19
... : Lenka1
Petr S.

JO, s tím plesnivěním mě to taky napadlo. Asi jediná možnost bude prostě větrat, bohužel. Sice větší zima, ale nebude se držet vlhko. Aspoň ne tolik.

Já bych je nakopala.
srpen 19, 2022 11:20
... : Krakonoš
Sysalo, občané tvýho spřátelenýho Ruska žijou naprosto všichni s teplotama povrchu pod rosným bodem a furt ne a ne vychcípat, dokonce kvůli tomu ještě ani nevyrazili do ulic svrhnout cara. Náš bytovej fond je na tom dostatečně dobře, takže žádnej rosnej bod v normálním zatepleným bytě při vnitřní teplotě 19° nehrozí. V suchým nezatepleným baráku, kde se normálně větrá, dokonce ani při nižší. Nepouštěj se do disciplín, kterejm nerozumíš. Nojo, ale to bys musel mlčet navždy, chápu - jak bys mohl něco takovýho vydržet...
srpen 19, 2022 11:54
... : AnickaM
Poprve v zivote bydlim v zateplenym panelaku s plastovymi okny. Prvni zima mi teda byla poucenim! Plisen vsude kolem oken,sousedi me poucili a tak vetram a vetram. Ale svych dvaadvaceti v obyvaku a dvaceti v loznici se nevzdam. Nikdy nezapomenu jak jsme v detstvi se sestrou natloukaly pilinaky na topeni v loznici a rano jsme se budily temer s jinovatkou u nosu. Brachove neustale rezali a stipali drivi do kuchyne,malebne detstvi. Uz nikdy, I na chate si topim elektrikou, ale v zime tam nepobyvam, protoze zahradkari na zimu zaviraji vodu.
srpen 19, 2022 13:36
... : Jiri Bilina
Krakonoši,
od te doby co me Sysala vitezoslavne oznamil ze jeho Rusko ma prakticky stejne GDP jako Kanada (zapominajice na to, ze v Rusku zije 4x vice lidi), nemam pro toho vedatora dalsich otazek. smilies/grin.gif
Mikin
srpen 19, 2022 16:44
... : Petr Sysala
Tam, kde je rosny bod ovládán ideologií a nikoli fyzikou ZŠ samozřejmé nic nehrozi, ale například 19st C a 55% vlhosti to je 10°C studeny povrch. K tomu nabytek na soklech misto noh, nevětraná obvodová zeď a je vymalovano černou plísní. Příkladů jsem viděl bezpočet
V Rusku se nezateepluje a větrá automaticky, bo nějaké úniky tepla jsou jim u perdele. Plynu maji maji habakuk.
.
srpen 19, 2022 18:07
... : Josef
Větráme, větráme, nemoci neznáme.
srpen 20, 2022 10:16

Powered by Azrul's Jom Comment
busy